• Σχόλιο του χρήστη 'Ο.Κ.Ε. - Σ.Ε.Κ.Ε.Π. - Α.Τ.Λ.Α.Σ. - Σ.Τ.Ε.ΗΛ.Π.Ε. - Σ.Τ.Ε.ΗΛ.Π.Δ.Ε. - Σ.Τ.ΕΗΛ.Π.Β.Ε - Σ.Ε.Η.Π. - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΑΙΓΝΙΩΝ Ν. ΑΧΑΙΑΣ.' | 12 Σεπτεμβρίου 2010, 22:20

    ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ « ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ» ΑΡΘΡΟ 1. Παράγραφος 1. Η κατάταξη σε δύο κατηγορίες δεν είναι αντικειμενική διότι : α) Όλα τα παιχνίδια είναι ψυχαγωγικά και διαχωρίζονται αναγκαστικά από διεθνείς κανόνες και αρχές ανάλογα σε ποια ηλικία ατόμων απευθύνονται και τι προσδοκά και είναι θεσμοθετημένο από την πολιτεία επί πλέον της ψυχαγωγίας να επιτρέπεται στα ανήλικα άτομα και ενήλικα. Από το υπο σχολιασμό κείμενο προκύπτει πως για τα ανήλικα άτομα δεν έχει προβλεφθεί να προσδοκούν οιοδήποτε οικονομικό όφελος όταν παίζουν με αυτά τα παιχνίδια, παρά μόνο να ψυχαγωγούνται, είτε αυτά τα παιχνίδια είναι μηχανικά, ηλεκτρομηχανικά ή ηλεκτρονικά και είτε αυτά είναι αυτόνομα ή τυχόν και μεταξύ τους συνδεδεμένα σε δίκτυο, είτε παίζονται στο διαδίκτυο. β) Επομένως αυτά “τα ψυχαγωγικά τεχνικά παιχνίδια” έχουν δυνατότητα μόνο εισόδου κέρματος ή κερμάτων (είναι χαμηλής δαπάνης για τον χρήστη, ισότιμη με το είδος και το χρόνο της ψυχαγωγίας που προσφέρουν) και της μη αποκόμισης οικονομικού οφέλους Ως εκ τούτου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση αυτά να εντάσσονται στα παιχνίδια περιορισμένου οικονομικού ελεγχόμενου κέρδους (AWPs) πόσο μάλλον σε ένα νομοσχέδιο που ο τίτλος του είναι “Ρύθμιση Αγοράς Τυχερών Παιχνιδιών” γ) Ο τίτλος αυτός ταιριάζει απόλυτα μόνο με τα τυχερά παιχνίδια, της ΟΠΑΠ ΑΕ και των αδειοδοτημένων με βάση την ισχύουσα Ελληνική νομοθεσία, Ανωνύμων εταιρειών “ΚΑΖΙΝΟ” που λειτουργούν σήμερα στη χώρα μας και που γίνεται τώρα προσπάθεια με το εν λόγω πλαίσιο να προστεθεί μία νέα κατηγορία τυχερών ηλεκτρονικών παιχνιδιών (VIDEO LOTTO) τα οποία λειτουργούν με τερματικά (VLTs), συνδεδεμένα on-line με κεντρικό server (όπως ακριβώς λειτουργούν τα τυχερά παιχνίδια της ΟΠΑΠ ΑΕ) και τα οποία είναι υψηλού “τζόγου” και ρίσκου τυχερά παιχνίδια, όπως αυτά που λειτουργούν στα καζίνο. ΔΕΝ είναι παιχνίδια περιορισμένου και ελεγχόμενου οικονομικού οφέλους, μικρού κέρδους και μικρού ρίσκου, (AWPs) όπως έχουν προτείνει όλα τα σωματεία του κλάδου των ηλεκτρονικών παιγνίων και η ομοσπονδία καφεπωλών Ελλαδος, με υπομνήματά τους στο Υπουργείο Οικονομικών, μέσω των οποίων προτείνεται να λειτουργούν μόνο για ενήλικους σε αμιγείς χώρους, καθώς και σε ειδικούς χώρους μικτών καταστημάτων, να είναι με άδεια λειτουργίας της αρμόδιας επιτροπής και να διασφαλίζουν το Δημόσιο συμφέρον, ελεγχόμενα με φορολογικούς μηχανισμούς του Ν.1809/88 και με on-line σύνδεση στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείο Οικονομικών. Τα παιχνίδια περιορισμένου και ελεγχόμενου οικονομικού οφέλους (AWPs) έχουν διεθνή υποδομή και όρους λειτουργίας και τεχνογνωσίας που σημαίνει ότι η κατασκευή τους θα γίνει από ελληνικά χέρια και βιοτεχνίες, έτσι θα έχουμε χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, ενώ τα τυχερά τύπου καζίνο V.L.T.s κατασκευάζονται από συγκεκριμένες λιγοστές εταιρίες που έχουν και τον πλήρη έλεγχο λειτουργίας (server-client) και κατασκευής. Για παράδειγμα στα ελληνικά καζίνο κυκλοφορούν χιλιάδες τυχερά παιχνίδια και από την ελληνική αγορά δεν αγοράστηκε και ούτε θα αγοραστΕΊ μια βίδα !!!!! Ο μη διαχωρισμός, κατά την οριστικοποίηση του σχεδίου νόμου και την ψήφισή του από το ελληνικο κοινοβούλιο, εφόσον διά των υποβαλομένων παρατηρήσεών μας υποδεικνύεται αυτή η σύγχυση, δεν θα μπορεί να θεμελιώνει ισχυρισμούς άγνοιας από πλευράς της Πολιτείας., λαμβανομένου υπόψη πως η « μέριμνα γιά τους ανηλίκους» και τα κοινωνικά προβλήματα αναφέρεται το πρώτον στην πρωτελευταία παρ. του κειμένου που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο « Πλαίσιο νομοθετικής πρωτοβουλίας γιά δημόσια διαβούλευση» Εμείς απλώς θεωρούμε σκόπιμο να το επισημάνουμε! *Επιπλέον επιθυμούμε να προσθέσουμε πως δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις και να δημιουργούνται επιβαρύνσεις σε ίδια αντικείμενα ( παγχνίδια) που θα οφείλεται στο χώρο λειτουργίας τους . Σαν παραδειγμα αναφέρουμε το εφυές παιγχνίδι TETRIS το οποίο λειτουργεί και παίζεται σε πολλές « τεχνολογικές πλατφόρμες», εκτός δηλ. της arcade coin-up (UFO) στην οποία και πρωτοπαρουσιάστηκε – σε παιδικές κονσόλες, φορητές, Η/Υ και σε άλλες, συμπεριλαμβανομένων μέχρι και κινητών τηλεφώνων. Μιά οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση στην « arcade coin-up », ως προαπαιτούμενο γιά την λειτουργία της, θα μπορούσε να συνιστά δυσμενή διάκριση μεταξύ ομοίων αντικειμένων – δεδομένου ότι φορολογικά οι πλατφόρμες του ιδίου παιγχνιδιού εξάντλησαν τις υποχρεώσεις τους σε ΦΠΑ, δασμούς κλπ. Παράγραφος 2. Εδώ ορίζεται ότι ανάλογα με τον τρόπο διεξαγωγής τους, τα τεχνικά και τυχερά παιχνίδια διακρίνονται σε (5) κατηγορίες. Αυτές όμως οι (5) διακρίσεις έχουν σχέση μόνο με την μορφή κατασκευής τους και όχι εάν αυτά απευθύνονται σε ανήλικους ή ενήλικους και όχι εάν είναι τυχερά υψηλού τζόγου ή αυτά αποδίδουν περιορισμένο και ελεγχόμενο οικονομικό όφελος – μικρό κέρδος (όπως αυτά του τύπου AWPs), βασικά στοιχεία που ενδιαφέρουν τον κλάδο των Ηλεκτρονικών παιχνιδιών, αλλά και την διασφάλιση της πολιτείας και της κοινωνίας. Τα “ζάρια”, τα “χαρτιά”, π.χ. σε ποια κατηγορία ανήκουν ; ΄Αρα και αυτό το σημείο έχει ανάγκη από διευκρίνιση, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει και καλλίτερα η Αρχή της Διαφάνειας που τόσο πολύ επικαλείται η Πολιτεία, μιάς όχι μόνον οικονομικής διαφάνειας. Κατά την άποψή μας, σημασία δεν έχει τόσο πολύ η μορφή κατασκευής, οσο το αποτέλεσμα που προκύπτει.... Παράγραφος 3. Λοιποί ορισμοί. Εδώ ορίζονται (4) περιπτώσεις τεχνικών χαρακτηριστικών, οι οποίες όπως αντιλαμβάνεται κάποιος που γνωρίζει από ηλεκτρονικά παιχνίδια, αφορούν γενικότητες μόνο για : α) Ότι ρυθμίζονται μόνο τυχερά παιχνίδια υψηλού κέρδους και ρίσκου, (VLTs – VIDEO LOTTERY TERMINAL) αφού στην (3η) περίπτωση προβλέπεται ότι αυτά διαθέτουν μηχανισμό για καταβολή χρημάτων από τον παίκτη με είσοδο στο μηχάνημα μόνο χαρτονομίσματα και κάρτες με απεριόριστο ποσό (δεν γίνεται καμία μνεία για κέρματα χαμηλού ρίσκου). Η δε εξαργύρωση των κερδών γίνεται με απόδειξη, χωρίς αυτή να ορίζεται εάν θα είναι Νόμιμη Απόδειξη όπως προβλέπεται από τις ρυθμίσεις του πρόσφατου νομου περί φορολογικής δικαιοσύνης, οι οποίες Νόμιμες Αποδείξεις προβλέπονται με τον Ν.1809/88, να εκδίδονται για το κοινό – πολίτες – παίκτες, με Φορολογικές Ταμειακές Μηχανές και για τα παιγνιομηχανήματα με την ειδική κατηγορία ΦΗΜ/ΑΔΗΜΕ – Παιγνιομηχανημάτων. β) Στην (4η) περίπτωση, προφανώς εκ παραδρομής, ότι τα Ηλεκτρονικά Ψυχαγωγικά παιχνίδια (AWPs), θα λειτουργούν και αυτά με την ίδια φιλοσοφία (δηλαδή με τερματικά on-line συνδεδεμένα με κεντρικό πληροφοριακό σύστημα ;;), δηλαδή όπως και τα τυχερά (VLTs) και αυτά θα διαθέτουν μηχανισμό για καταβολή χρημάτων από τον παίκτη (είσοδο στο μηχάνημα μόνο χαρτονομίσματα και κάρτες με απεριόριστο ποσό (δεν γίνεται μνεία για κέρματα – χαμηλό ρίσκο) και εξαργύρωση των κερδών και εδώ προβλέπεται να γίνεται με απόδειξη, χωρίς αυτή να ορίζεται ότι θα είναι Νόμιμη Απόδειξη, όπως παραπάνω (α) προβλέπεται από τις πρόσφατες ισχύουσες Φορολογικές διατάξεις του νόμου περί φορολογικής δικαιοσύνης. Συμπέρασμα. Κατά την άποψή μας οι βασικοί ορισμοί του εν λόγω άρθρου, αφενός μεν δεν συμφωνούν, με τις αρχικές επίσημες δηλώσεις των αρμοδίων του Υπουργείου Οικονομικών. Επιπλέον αφίστανται από τα επίσημα στοιχεία και προτάσεις των φορέων του κλάδου Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος, της ομοσπονδίας Καφεπωλών Ελλάδος, αλλά και του ΣΕΚΤ (Συνδέ σμου Εισαγωγέων & Κατασκευαστών Ταμειακών Συστημάτων), που έχουν υποβληθεί μέσω υπομνημάτων στο Υπουργείο, και αφορούν στον ελέγχο και νόμιμη διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος Κατά την άποψή μας η διατήρησή αυτής της κατηγοριοποίησης δεν θα οδηγήσει στη διασφάλιση αλλά στην καταστρατήγηση του δημοσίου συμφέροντος, γιά μιά ακόμη φορά. Τα ανωτέρω αποτελούν τις πρώτες παρατηρήσεις των εξής συλλογικών οργάνων : Ο.Κ.Ε. Ομοσπονδία Καφεπωλών Ελλάδος Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ Βουλής 16 - Αθήνα Σ.Ε.Κ.Ε.Π.               Σύλλογος  Ελλήνων                Κατασκευαστών Εμπόρων      Παιχνιδιών.                                                          Φιλιππίδου 26 – Αθήνα europlay@otenet.gr A.T.Λ.Α.Σ. Πανελλήνιος Σύλλογος Κατασκευαστών – Εισαγωγέων – Εμπόρων – Αιθουσαρχών – Συντηρητών – Εκμεταλλευτών, Ηλεκτρονικών, Παιχνιδιών Μιχαήλ Βόδα 23, ΤΚ10439, Αθήνα Τηλ/Fax: 210-8259750 info@atlas.org.gr Σ.Τ.Ε.ΗΛ.Π.Ε Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος Βουλής 16 - Αθήνα info@elte.gr Σ.Τ.Ε.ΗΛ.Π.Δ.Ε. Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Δυτικής Ελλάδος Κορίνθου 467 - Πάτρα Σ.Τ.Ε.ΗΛ.Π.Β.Ε. Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Βορείου Ελλάδος Μεγάρων 6 – Συκιές Θεσσαλονίκη info@union-games.gr Σ.Ε.Η.Π Σωματείο Εργαζομένων στα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια Τζωρτζ 5 – Αθήνα sehp96@yahoo.gr ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Μαρίας Κιουρή 332 – Πέραμα vicky10@otenet.gr ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΩΝ – ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ Ν. ΑΧΑΙΑΣ Παναχαϊκού 104 - Πάτρα Επιφυλασσόμεθα να υποβάλουμε αναλυτικότερα τις απόψεις μας και τα σχόλιά μας στο Υπουργείο με νεώτερο υπόμνημα που θα κατατεθεί άμεσα.