• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΡΑΣ' | 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:10

    Ας ξεκινησουμε τη σκεψη μας σημειωνοντας οτι καποιους βασικους κανονες και στη συνεχεια τις προτασεις : - Η αποδοση μιας ενπενδυσης/επιχειρησης σχετιζεται με το επιχειρηματικο ρισκο που αναλαμβανει ο επενδυτης. Στη συγκεκριμενη συγκυρια το ρισκο (λογω της κρισης ) εχει αυξηθει υπερογκα και παραλληλα εμφανιζεται η προθεση μειωσης της αποδοσης και με διαφορα φορολογικα μετρα (περαν προφανως της τραγικης καταστασης της αγορας που μειωνει τα κερδη)..Αυτο θα ξωθησει πολλους επενδυτες /επιχειρηματιες σε μειωση των επενδυσεων τους και αυξηση της ανεργιας. - Φορολογικη δικαιοσυνη: Υπαρχουν επιχειρησεις που δεν «ΚΛΕΒΟΥΝ» ουτε ενα ευρω δηλωνοντας ολα τα εισοδηματα τους και πληρωνοντας ολες τις ασφαλιστικες εισφορες τους. Την ιδια στιγμη που βλεπουν γυρω τους την τεραστια φοροδιαφυγη και εισφοροδιαφυγη να ανθει και επιπλεον να τους δημιουργει ΑΘΕΜΙΤΟ ανταγωνισμο. Σε τελικη αναλυση για να εισπαρξει καποιος μερισματα η Αμοιβες Δ.Σ. πρεπει η Εταιρεια να ΔΗΛΩΝΕΙ ΚΕΡΔΗ !!! (αρα και το κρατος να εισπαραττει φορους).Συνεπως μια αυξηση της φορολογιας των καθε μορφης διανεμομενων κερδων απλα θα επιδεινωσει περαιτερω το περι δικαιου αισθημα και θα εξωθησει καποιες ακομα επιχειρησεις στην φορδιαφυγη/φοροαποφυγη (πχ Κυπριακες Εταιρειες – που δεν θεωρούνται καν off shore μια και ειναι στην Ε.Ε. και εχουν συντελεστη φορολογιας 10%).Ειναι εξ αλλου παγκοσμιως γνωστο οτι η αυξηση του συντελεστη φορολογιας πανω απο ενα επιπεδο αυξανει τη ροπη προς φοροδιαφυγη.Το ποιο ειναι το οριο του συντελεστη εξαρταται και απο τις εναλλακτικες επιλογες που υπαρχουν καθε στιγμη. Σημερα τα διανεμομενα κερδη των Α.Ε. φορολογουνται με 32,5% για μερισματα και 35% για Αμοιβες Δ.Σ.. Περαν του γεγονοτος οτι ειναι εντελως παραλογη αυτη η διαφοροποιηση μεταξυ μερισματων και Αμοιβων Δ.Σ. (που θεσπιστηκε μολις πριν λιγους μηνες), θα ηθελα να τονισω οτι η αποψη μου συνοψιζεται στην εξης προταση : Στην Ελληνικη πραγματικοτητα , η φορολογηση της επιχειρησης και αυτη του επειχειρηματια/μετοχου πρεπει να αντιμετωπιστουν κατω απο ενα ενιαιο πρισμα, μια και η συντριπτικη πλειοψηφια των επιχειρησεων ειναι αμιγως οικογενειακες.Συνεπως η φορολογια αδιανεμητων κερδων και η φορολογια διανεμομενων κερδων σχετιζονται αμεσα. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΔΙΑΝΕΜΗΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ : ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 18 % Προφανως η κατευθυνση ειναι η φορολογια αδιανεμητων καρδων να ειναι χαμηλοτερη απο τα διανεμομενα. Αυτο εχει ως προφανη στοχο την προκληση νεων επενδυσεων απο τις εταιρειες. Θα ηθελα ομως να τονισω και μια επιπλεον παραμετρο : Στην χωρα μας οι περισσοτερες οικογενειακες εταιρειες ειναι υπερδανεισμενες και συνεπως εχουν αμεση αναγκη αυξησης των ιδιων κεφαλαιων τους για την βελτιωση της ρευστοτητας τους.Συνεπως ΔΕΝ θα πρεπει να συνδυαστει η μειωμενη φορολογηση των αδιανεμητων ΜΟΝΟ με την δημιουργια νεων επενδυσεων.Θα πρεπει τα αδιανεμητα κερδη να φορολογουνται με χαμηλοτερο συντελεστη ανεξαρτητα εαν θα δημιουργησουν νεες επενδυσεις η θα ενισχυσουν την ρευστοτητα της εταιρειας (αν πραγματικα θελουμε να εχουμε στο μελλον υγιεις μικρομεσσαιες επιχειρησεις). Ενας τετοιος συντελεστης αδιανεμητων κερδων θα ΠΥΡΟΔΟΤΟΥΣΕ νεες επενδυσεις ειτε εξυγιανση υπερδανεισμενων επιχειρησεων (μια και θα ειχαν σημαντικο κινητρο να μην διανειμουν τα κερδη τους). ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΝΕΜΟΜΕΝΩΝ ΚΕΡΔΩΝ : Στην ΕΤΑΙΡΕΙΑ με συντελεστη 35% Ο συντελεστης αυτος θα εφαρμοζεται σε ολα τα διανομενα κερδη (ειτε μερισματα , ειτε Αμοιβες ΔΣ), και θα αποτελει τη μεγιστη δυνατη φορολογηση τους. Παραλληλα θα δηλωνονται τα ποσα καθως και οι καταβληθεντες φοροι στην προσωπικη δηλωση του φυσικου προσωπου , ωστε σε περιπτωση που απο τον υπολογισμο του φορου του φυσικου προσωπου προκυψει οτι εαν ειχαν συνυπολυγιστει στα λοιπα εισοδηματα θα ειχαν πληρωσει χαμηλοτερο φορο, να γινεται επιστροφη της διαφορας του ποσου αυτου. Ετσι για παραδειγμα : Μερισματα ύψους 200.000 ευρω θα φορολογηθουν με 35% στην πηγη χωρις να πληρωσουν επιπλεον φορο (που θα τους αναλογουσε εαν προστιθεντο στη δηλωση φυσικου προσωπου). Απο την αλλη μερισματα υψους 30.000 ευρω (χωρις υπαρξη αλλων εισοδηματων) θα δικαιουντο επιστροφης 6.000 ευρω (με τις σημερινες κλιμακες) μια και η φορολογηση τους στην κλιμα θα οδηγουσε σε φορο 4.500 ευρω (ενω θα ειχαν παρακρατηθει στην πηγη 10.500 ευρω). Με αυτον τον τροπο μιγμα φορλογικης πολιτικης επιτυγχανεται : 1) Μειωση των συντελεστων φορολογησης των αδιανεμητων κερδων με προφανη θετικα αποτελεσματα (αυξηση επενδυσεων, εξυγιανση υπερχρεωμενων επιχειρησεων, θετικη αντιδραση απο διεθνεις αγορες με αμεση μειωση του κοστους δανεισμου κρατους κ επειχηρησεων). 2) Αυξηση των συντελεστων φορολογησης των διανεμομενων κερδων αλλα με μεγιστο οριο το 35% για την αποφυγη αυξησης της φοροδιαφυγης , με ταυτοχρονη δικαιοσυνη για τα μικρα ποσα διανεμομενων μεσω του μηχανισμου επιστροφης φορου (με μεγιστη επιστροφη μεχρι 10%). 3) Επιλεον για να αποφευχθει η μειωση των εσοδων του κρατους θα πρεπει να οριστει οτι απο το συνολο των φορλογητεων κερδων ενα ελαχιστο ποσοστο της ταξης του 35% αυτων, θα πρεπει υποχρεωτικα να διανεμεται. 4) Φυσικα εφοσον ο συντελεστης αδιανεμητων κερδων θα ειναι στο 18% ΔΕΝ ΝΟΟΥΝΤΑΙ πλεον οποιασδηποτε αλλες φοροαπαλλαγες στις επιχειρησεις !!!! (με αποτελεσμα την περαιτερω εξοικονομηση χρηματων για το κρατος). Συμπερασμα Μια τετοια συνολικη προταση , θα οδηγουσε σε αυξηση των φορολογικων εσοδων (και λογω της μειωσης του συντελεστη αδιανεμητων κερδων), σημαντικη αυξηση των επενδυσεων, βελτιωση της ρευστοτητας των μικρομεσσαιων επιχειρησεων, μειωση των ιδρυσεων Κυπριακων εταιρειων (και αλλων τροπων φοροαποφυγης), που παιρνει εκρηκτικες διαστασεις καθε μερα, επβραβευση απο τις εγχωριες και ξενες αγορες (που μας ενδιαφερει για το κοστος δανεισμου της χωρας και των επιχειρησεων) και τελικα ΔΕΝ θα τιμωρουσε τις συνεπεις επιχειρησεις με υπερογκη φορολογια την στιμγη που υφιστανται αθεμιτο ανταγωνισμο απο αλλες ομοειδεις που φοροδιαφευγουν ΑΣΥΣΤΟΛΑ (και που συνεπως δεν τους “καιγεται καρφακι” για τους συντελεστες φορολογιας που θα ανακοινωσετε μια και δεν δηλωνουν κερδη - το κρατος δεν εισπραττει εσοδα και αυτοι εισπραττουν ολα τα εισοδηματα τους “μαυρα”). Ευχαριστω για την υπομονη ΣΑΣ