• Σχόλιο του χρήστη 'Γ. Σ. Βλάχος' | 11 Μαΐου 2014, 23:17

    1. Τυγχάνουν ήδη ασφυκτικές, γιά τις δυνατότητες των Κτηματικών Υπηρεσιών εξ απόψεως στελεχώσεως και υλικοτεχνικής υποδομής, οι προθεσμίες των παραγράφων 3 & 4 του άρθρου 3, όσον αφορά τον καθορισμό ορίων ενεργού αιγιαλού. Θα πρέπει συνεπώς, αναφορικώς προς τις υποβληθησόμενες προτάσεις χαράξεων παλαιών αιγιαλών εκ μέρους των Κτηματικών Υπηρεσιών στα ορθοφωτογραφικά υπόβαθρα, να παρασχεθεί τριετής τουλάχιστον προθεσμία. 2. Λόγοι Συνταγματικής τάξεως, καθιστούν επιβεβλημένη την έστω και κατ' ελάχιστον τήρηση διαδικασίας προκαταρκτικού ελέγχου τίτλων των κατεχόντων χώρους υπό ένταξη εντός ορίων παλαιού αιγιαλού, καθ' α διαλαμβάνονται στην υπ' αριθμόν 207/1994 Γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. Περαιτέρω, προς χάραξη γραμμής παλαιού αιγιαλού, η Κτηματική Υπηρεσία και η επιτροπή της παραγράφου 1 του άρθρου 3, θα πρέπει να συνεκτιμούν παλαιούς χάρτες ή διαγράμματα, διαχρονικών φωτοληψιών αεροφωτογραφίες αναζητητέες εκ του αρχείου της ΓΥΣ, προς οπτική διάγνωση ιχνών νομής και κατοχής επί των προς ένταξη στον παλαιό αιγιαλό τμημάτων εδάφους. Θα πρέπει επίσης η σύσταση του εδάφους, η αμμώδης υφή, η παρουσία ελών και τελμάτων, όπως και προ της ισχύος του Ν.3978/2011 εγένετο εκ μέρους του γνωμοδοτούντος τότε Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. 3. Είναι προφανές ότι, η διαδικασία διοικητικού καθορισμού παλαιού αιγιαλού, έχει θεσπιστεί (ήδη από θέσεως εν ισχύει του Α.Ν. 2344/1940), επί τω σκοπώ όπως το Ελληνικό Δημόσιο προβάλλει - διεκδικήσει δικαιώματα ιδίας αυτού κυριότητος επί εκτάσεων συνεχομένων του ενεργού αιγιαλού, οσάκις διαγιγνώσκεται διαχρονονικώς επέλαση της χέρσου προς την θάλασσα. 4. Εκ των ως άνω, πιστεύω ότι γιά λόγους τελεολογικής επαρκείας του ορισμού της παραγράφου 3 του άρθρου 1 θα πρέπει στο τέλος αυτού, να γίνει προσθήκη περιόδου με περιεχόμενο <>.