• Σχόλιο του χρήστη 'Γαλάτεια Βούρβουλη' | 11 Δεκεμβρίου 2017, 11:16

    Πρόταση συνένωσης των ανεξάρτητων Αρχών ΑΑΔΕ ΚΑΙ ΕΕΕΠ χάριν του δημοσίου συμφέροντος Με το άρθρο 16 του Ν.3229/2004 συνετέθη ως Σώμα υπαγόμενο στο Υπουργείο Οικονομικών «η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Τυχερών Παιχνιδιών» η όποια μετενομάσθη με το άρθρο 28 του Ν.4002/2011 σε «Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων» (Ε.Ε.Ε.Π.). Η «Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων» από Σώμα υπαγόμενο στο Υπουργείο Οικονομικών μετετράπη σε ανεξάρτητη Αρχή με την παράγραφο 10 του άρθρου 7 του Ν.4038/2012 (τροποποιήθηκε με την παρ.29 του αρθρου 173 του Ν.4261/2014) και συνέπεια αυτού η αμοιβές του Προέδρου και των 8 μελών της αυξήθηκαν σχεδόν στο διπλάσιο ήτοι 4.750€ έκαστος σε μηνιαία βάση (δηλαδή σύνολο μηνιαίας δαπάνης 42.750€ (555.750€ ετησίως) συν τα έξοδα μετακίνησης τους, εντός επικράτειας καθώς και στο εξωτερικό. Εάν η ΕΕΕΠ είχε παραμείνει Σώμα του Υπουργείου Οικονομικών οι δαπάνες αυτές θα ήταν μειωμένες τουλάχιστον κατά το ήμισυ. Με το άρθρο 14 της «αριθ.218/2/22-9-2016 απόφαση της ΕΕΕΠ - Έγκριση Κανονισμού Οργάνωσης, Διάρθρωσης και Λειτουργίας Υπηρεσιακών Μονάδων της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΦΕΚ-3404-Β)» ορίζονται: μία (1) θέση Νομικού Σύμβουλου, πέντε (5) θέσεις Προϊστάμενων επιπέδου Διεύθυνσης, τρεις (3) θέσεις Προϊστάμενων επιπέδου Υποδιεύθυνσης και (24) θέσεις Προϊστάμενων επιπέδου Τμήματος και κατά συνέπεια για τα πρόσωπα που έχουν καταλάβει τις θέσεις αυτές απαιτούνται δαπάνες για την μισθοδοσίας τους, για το επίδομα θέσεως συν τα έξοδα μετακίνησης τους, εντός επικράτειας καθώς και στο εξωτερικό. Στην ΕΕΕΠ σύμφωνα με το άρθρο 29 της «Τ.6736/2003 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης (ΦΕΚ Β 929/4-7-03) Κανονισμός Διοικητικού Ελέγχου και Εποπτείας της Λειτουργίας των Καζίνο - όπως τροποποιήθηκε» καθ΄ όλη την διάρκεια του έτους σε 24ωρη βάση, λειτουργούν εννέα (9) «κλιμάκια ελέγχου καζίνο ανά την Επικράτεια, τα αναφερόμενα κλιμάκια στελεχώνονται κάθε μήνα με τουλάχιστον 5 ελεγκτές το κάθε ένα, σύνολο ελεγκτών 45. Εξαιρώντας το Κλιμάκιο του καζίνο Πάρνηθας το οποίο βρίσκεται εντός έδρας (κάθε ελεγκτής που εργάζεται σε αυτό λαμβάνει πλέον του μισθού ως αποζημίωση 100€ μηνιαίως) και το καζίνο Λουτρακίου (κάθε ελεγκτής που εργάζεται σε αυτό λαμβάνει πλέον του μισθού ως αποζημίωση 660€ μηνιαίως) για τα υπόλοιπα 7 «κλιμάκια ελέγχου καζίνο» που βρίσκονται στους εναπομείναντες Νομούς κάθε ελεγκτής λαμβάνει ως μηνιαία αποζημίωση 1200€, ως έξοδα διαμονής 1860€, ως αποζημίωση νυκτερινής εργασίας και αργιών 300€ και περίπου 300€ οδοιπορικά έξοδα. Εάν προστεθεί στα παραπάνω αναφερόμενα ποσά και η μισθοδοσία των ελεγκτών, προκύπτει ένα εξαιρετικά μεγάλο χρηματικό ποσό σε σχέση με το ελεγκτικό έργο που παράγεται. (Μόνο η δαπάνη για την εκτός έδρας αποζημίωση και για την διανυκτέρευση των ελεγκτών κοστίζει πάνω 2.000.000€, προσθέτοντας σε αυτό το ποσό την νυχτερινή εργασία, την αποζημίωση αργιών, τα οδοιπορικά έξοδα και τις δαπάνες αποζημίωσης των κλιμακίων καζίνο Λουτρακίου και Πάρνηθας το συνολικό ποσό μαζί με τη μισθοδοσία ξεπερνά 3.500.000€). Από όσα εκτέθηκαν παραπάνω, προκύπτει το συμπέρασμα ότι, η ΕΕΕΠ είναι μια ιδιαιτέρως δαπανηρή υπηρεσία ως προς το ζήτημα των δαπανών του προσωπικού της, στις δαπάνες αυτές εάν προστεθούν και οι δαπάνες ενοικίου και κόστους λειτουργίας της κεντρικής υπηρεσίας σχηματίζεται ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσό το οποίο βαρύνει τον φορολογούμενο με τρόπο δυσανάλογο του έργου (παροχή υπηρεσίας) που προσφέρεται. Η ΕΕΕΠ διαθέτει πολλές υπηρεσιακές μονάδες όπως λ.χ. την Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υποθέσεων, την Διεύθυνση Πληροφορικής κ.ά. Το σύνολο του ελεγκτικού έργου της ΕΕΕΠ (οικονομικός και διοικητικός έλεγχος όλων των επιχειρήσεων παροχής τυχερών παιγνίων) παράγεται από την Διεύθυνση Αδειοδότησης και Συμμόρφωσης. Στα πλαίσια της υλοποίησης από την Κυβέρνηση της εξαγγελίας περί συνένωσης Ανεξαρτήτων Αρχών για λόγους μείωσης των δαπανών λειτουργίας των Δημοσίων Αρχών, ενδεχόμενη συνένωση της ΕΕΕΠ με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων(ΑΑΔΕ) εξυπηρετεί σε μέγιστο βαθμό το σκοπό αυτό διότι, πρόκειται για δύο Αρχές πρώην υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών οι οποίες και οι δύο έχουν ως αντικείμενο την είσπραξη φορολογικών εσόδων και τελών, δηλαδή το αντικείμενο τους συμπίπτει ως προς τον επιδιωκόμενο σκοπό. Η ΑΑΔΕ διαθέτει πλήρως στελεχωμένες υπηρεσιακές μονάδες που καλύπτουν το αντικείμενο κάθε υπηρεσιακής μονάδας της ΕΕΕΠ πλην αυτού της Διευθύνσεως Αδειοδότησης και Συμμόρφωσης (παρόχων τυχερών παιγνίων). Εάν συνενωθεί η ΑΑΔΕ με την ΕΕΕΠ, θα δημιουργηθεί (προφανώς) στην ΑΑΔΕ μια ακόμη υπηρεσιακή μονάδα η «Διεύθυνση Ελέγχου Τυχερών Παιγνίων» που ως συνέπεια θα έχει: α)την κατάργηση των θέσεων: του Πρόεδρου, των Συμβούλων, των Διευθυντών, των Υποδιευθυντών και των Προϊσταμένων της ΕΕΕΠ με ταυτόχρονη παύση καταβολής των κατ αντιστοιχία δαπανών μισθοδοσίας, επιδομάτων, των πάσης φύσεως απολαβών, αποζημιώσεων και των εξόδων εντός και εκτός Ελλάδος β) την κατάργηση των πάσης φύσεως δαπανών και πρόσθετων απολαβών, αποζημιώσεων και εξόδων των ελεγκτών καζίνο διότι οι ελεγκτές που θα αποτελέσουν πλέον προσωπικό της ΑΑΔΕ (λόγω συνένωσης) θα μετατεθούν στην αντίστοιχη Δ.Ο.Υ. του Νομού που λειτουργεί καζίνο και θα ασκούν τα καθήκοντα τους υπο άλλο υπηρεσιακό καθεστώς (κατάργηση των πολυδάπανων μετακινήσεων εκτός έδρας). γ) θα εκλείψει η υποχρέωση καταβολής ενοικίου και κάλυψη κόστους λειτουργίας ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Τηλεπικοινωνίες, κλπ) της κεντρικής υπηρεσίας της ΕΕΕΠ λόγω στέγασης του προσωπικού της, στις εγκαταστάσεις της ΑΑΔΕ δ) λόγω των υποδομών, του υφιστάμενου υπηρεσιακού εξοπλισμού και του εξειδικευμένου προσωπικού της ΑΑΔΕ ο έλεγχος επί των τυχερών παιγνίων θα γίνει ιδιαιτέρως αποτελεσματικώς (ως παράδειγμα αναφέρουμε ότι στην Γερμανία ο έλεγχος των τυχερών παιγνίων διενεργείται από την Τελωνειακή Υπηρεσία). Κατά την ίδια επιχειρηματολογία η ΕΕΕΠ θα ήταν δυνατό να αποτελέσει οργανική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών. Το σύνολο του ποσού - 8.000.000€ περίπου - που θα εξοικονομείται σε ετήσια βάση, από την τυχόν υλοποίηση της παραπάνω προτάσεως (ποσό το οποίο θα απαιτείτο κάθε έτος για την περίπτωση μη συγχώνευσης της ΕΕΕΠ και συνέχισης της λειτουργίας της, ως Ανεξάρτητης Αρχής), προφανώς και θα χρησιμοποιηθεί προς όφελος των φορολογούμενων λ.χ. δαπάνες υποδομών στον τομέα της δημόσιας υγείας, κατασκευή υποδομών για τους πλημμυροπαθείς της Μάνδρας του Ν. Αττικής(2017), πληρωμή επιδομάτων ανεργίας του ΟΑΕΔ, επισκευές και βελτίωση οδικού δικτύου, δαπάνες εξοπλισμού σωμάτων ασφαλείας, κατασκευές έργων κοινής ωφέλειας κλπ.