• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ' | 11 Ιανουαρίου 2022, 11:53

    Θέματα Προσωπικού α) Είναι γνωστή η υποστελέχωση των υπηρεσιών της Ε.Κ. σε συνάρτηση με τη φύση, τον όγκο και την έκταση των αρμοδιοτήτων που καλείται να ασκήσει, οι οποίες έχουν αυξηθεί εκθετικά την τελευταία δεκαετία, στο πλαίσιο των ραγδαίων εξελίξεων στο χώρο των κεφαλαιαγορών. Στις παρούσες διατάξεις δεν αποτυπώνεται, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις μας, καμία ρύθμιση αναφορικά με τη δυνατότητα άμεσης στελέχωσης, που θα επιτευχθεί μέσω παροχής κινήτρων προσέλκυσης, αλλά και διατήρησης, εξειδικευμένου και έμπειρου προσωπικού. Επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι οι εξελίξεις στο χώρο των κεφαλαιαγορών σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν εδώ και καιρό αναδείξει την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης της Ε.Κ. με νέες ειδικότητες, για την επίτευξη της οποίας βασική προϋπόθεση είναι η διαμόρφωση κατάλληλου πλαισίου μισθολογικών κινήτρων. β) Οι ισχύουσες διαδικασίες προσλήψεων έχουν αποδειχθεί απολύτως δυσλειτουργικές δεδομένου ότι η προσέλκυση νέων στελεχών είναι τρομερά χρονοβόρα (2-3 έτη). Επιπλέον οι απολαβές, βάσει του ισχύοντος μισθολογίου, δεν είναι ικανές να προσελκύσουν και να διατηρήσουν έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη από τη δεξαμενή της αγοράς, δεδομένου και του βαθμού ευθύνης και πολυπλοκότητας των καθηκόντων των στελεχών της Ε.Κ. Επισημαίνουμε ότι το υφιστάμενο προσωπικό έχει υποστεί σημαντικότατες μειώσεις αποδοχών, στο πλαίσιο των μνημονιακών ρυθμίσεων, ενώ ένα μεγάλο μέρος των σημερινών αποδοχών του δεν αποτελούν καν συντάξιμες αποδοχές, καθώς εντάσσονται σε καθεστώς «προσωπικής διαφοράς». Για τους λόγους αυτούς η Ε.Κ. έχει υποστεί κατά την τελευταία δεκαετία απώλεια σημαντικού αριθμού έμπειρων στελεχών της. γ) Συνεπώς, ένα τεράστιο πρόβλημα για τη λειτουργία της ΕΚ, δηλαδή η έλλειψη του απαραίτητου στελεχιακού δυναμικού, δεν αντιμετωπίζεται, παρά το γεγονός ότι για την αποτελεσματική εκτέλεση του έργου της κρίνεται απολύτως αναγκαία η επαναφορά της δυνατότητας άμεσης στελέχωσής της με εξειδικευμένα στελέχη που διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία, μέσω διαδικασιών διαφανών μεν, σύντομων δε. Επιπρόσθετα, πρέπει να προβλεφθούν απαραιτήτως μισθολογικά κίνητρα προσέλκυσης νέων στελεχών και διατήρησης των υφιστάμενων. δ) Συναφώς σημειώνεται ότι έχουν ήδη υποβληθεί στον κ. Υπουργό Οικονομικών, τόσο από τη Διοίκηση της Ε.Κ., όσο και από τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή που είχε συσταθεί για να εκπονήσει σχέδιο διατάξεων σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία της Ε.Κ., διατάξεις σχετικές με τη διαδικασία των προσλήψεων και την παροχή μισθολογικών κινήτρων, οι οποίες όμως δεν συμπεριλήφθηκαν εντέλει στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. ε) Επιπλέον, σημειώνεται η ανάγκη τροποποίησης της αναφοράς «κλάδοι», όπου αυτή γίνεται, σε «κατηγορίες και κλάδοι», δεδομένου ότι πρέπει να διασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσληψης και η υπηρεσιακή εξέλιξη του ΕΕΠ της Ε.Κ., που αποτελεί την πλειοψηφία των εργαζομένων της. Οργανόγραμμα α) Η άμεση αναγκαιότητα κατάρτισης επικαιροποιημένου οργανογράμματος, σε αντικατάσταση του υφιστάμενου που χρονολογείται από το 2009, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις μας, δεν αντιμετωπίζεται στις εν λόγω διατάξεις. β) Το οργανόγραμμα της Ε.Κ., σύμφωνα με το Π.Δ. 65/2009, έχει ξεπεραστεί προ πολλού, δημιουργώντας καθημερινά προβλήματα λειτουργίας, καθώς δεν αποτυπώνει τις νέες αρμοδιότητες της Ε.Κ. που προέκυψαν έκτοτε, λόγω νέων καθώς και επικαιροποιημένων ευρωπαϊκών και εθνικών νομοθετημάτων, και δεν εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες αποτελεσματικής εποπτείας. γ) Η επιχειρούμενη επίλυση του σοβαρότατου αυτού προβλήματος μέσω παραπομπής σε έκδοση Π.Δ. που θα ρυθμίζει σχετικώς την οργανωτική δομή της Ε.Κ., κρίνεται απολύτως αναποτελεσματική, λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών που απαιτούνται για την έκδοση του, σε σχέση με την επείγουσα ανάγκη θεσμοθέτησης νέου σύγχρονου οργανογράμματος. δ) Η εφαρμογή του συνόλου των προτεινόμενων διατάξεων εξαρτάται από την έκδοση οργανογράμματος, δεδομένου ότι το Οργανόγραμμα αποτελεί τη βάση όλης της λειτουργίας κάθε Οργανισμού. Σύμφωνα με τις προτεινόμενες διατάξεις, το Οργανόγραμμα της Ε.Κ. θα υποβληθεί ως πρόταση στον Υπουργό Οικονομικών εντός 12 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου, χωρίς να προσδιορίζεται περαιτέρω το χρονικό διάστημα για την έκδοσή του, κατόπιν πρότασης του Υπουργείου Οικονομικών και Εργασίας στην ΠτΔ, ως εκ τούτου η εφαρμογή των συνολικών προτεινόμενων ρυθμίσεων παραπέμπεται χρονικά στο απώτερο μέλλον.