• Σχόλιο του χρήστη 'Προεδρείο Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ)' | 18 Ιουλίου 2023, 15:53

    H Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) έχει πολλές φορές εκφράσει δημόσια, μέσω αποφάσεων, δελτίων τύπου, και επιστολών προς τα αρμόδια υπουργεία, τις απόψεις της για τη ρύθμιση μισθολογικών και συνταξιοδοτικών διατάξεων, με απώτερο στόχο την ενίσχυση και αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου. Στο παρόν κείμενο καταγράφονται παρατηρήσεις του Προεδρείου της ΠΟΣΔΕΠ επί συγκεκριμένων άρθρων του ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Β΄ – «ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟYΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 3 Ν. 4957/2022 ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 173 ΤΟΥ Ν. 4957/2022 – Άρθρο 28 – Πεδίο εφαρμογής», καθώς και του ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Ε’ – «ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ» του υπό διαβούλευση ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ «Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας». Επίσης, η ΠΟΣΔΕΠ υποστηρίζει τις προτάσεις του Συλλόγου της Ανώτατης Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, ο οποίος είναι μέλος της Ομοσπονδίας, καθώς τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) είναι ΑΕΙ και το ΔΕΠ των ΑΣΕΙ πρέπει να έχει την ίδια μισθολογική μεταχείριση με το ΔΕΠ ΑΕΙ. Άρθρο 30, παρ. 4: H συγκεκριμένη παράγραφος, η οποία αναδιατυπώνει την παρ. 1 του άρθρου 288 του ν.4957/2022, δεν καθορίζει με σαφήνεια τον τρόπο εφαρμογής της εν λόγω διάταξης από τις Διοικητικές Υπηρεσίες των Πανεπιστημίων, με αποτέλεσμα στην πράξη να δυσχεραίνεται σημαντικά η αναγνώριση της σχετικής προϋπηρεσίας σε ΑΕΙ ή ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α’ 258). Η υπό στοιχεία οικ. 2/33960/ΔΕΠ/30.03.2023 εγκύκλιος του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών αναφέρεται σε ωράριο απασχόλησης, το οποίο όμως σε συμβάσεις έργου δεν είναι ορισμένο, και οι υπηρεσίες απαιτούν δικαιολογητικά τα οποία δεν μπορούν να είναι διαθέσιμα. Συνεπώς, προτείνεται η συμπλήρωση του συγκεκριμένου εδαφίου με τη βασική αρχή εφαρμογής της εν λόγω διάταξης και έναν απλό τρόπο υπολογισμού του χρόνου προϋπηρεσίας από την μισθολογική αποζημίωση που αφορά στην αιτούμενη προϋπηρεσία. Άρθρο 31, παρ. 1: Ο μηνιαίος βασικός μισθός του Μ.Κ. 1 της βαθμίδας του Καθηγητή των Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων και της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) που ορίζεται στο ποσό των δύο χιλιάδων διακοσίων είκοσι οκτώ (2.228) ευρώ και η μισθολογική διαφορά μεταξύ των Μ.Κ. που καθορίζεται στο ποσό των εξήντα τριών (63) ευρώ δεν επιφέρουν την πλήρη συμμόρφωση με την απόφαση 1911/2022 του ΣτΕ, πέραν του ότι, προφανώς, δεν καλύπτουν τις πολυετείς μισθολογικές απώλειες των μελών ΔΕΠ ούτε αποκαθιστούν τις αποδοχές σε ανταγωνιστικά επίπεδα αντάξια του λειτουργήματος. Σε αρκετές περιπτώσεις, κυρίως μελών ΔΕΠ με πολυετή προϋπηρεσία, οι διαφορές ανέρχονται σε 7% και η μη συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ για επαναφορά των αποδοχών τουλάχιστον στο επίπεδο της 31/7/2012, με βεβαιότητα θα προκαλέσει νέο κύμα δικαστικών προσφυγών. Άρθρο 32, παρ. 1 και παρ. 2, εδάφιο αε. Για λόγους ίσης μεταχείρισης των μελών ΔΕΠ όλων των βαθμίδων, το ειδικό επίδομα έρευνας και διδασκαλίας και το ειδικό επίδομα βιβλιοθήκης του Λέκτορα/Καθηγητή Εφαρμογών πρέπει να καθορισθεί στο ποσοστιαίο επίπεδο του 70% επί του αντίστοιχου επιδόματος του Καθηγητή, όπως ισχύει και για τον βασικό μισθό της ίδιας βαθμίδας. Άρθρο 32, παρ. 4: Τα έξοδα παράστασης όλων των κατηγοριών πρέπει να αυξηθούν κατά 30%, κατά αντιστοιχία με τα επιδόματα θέσης ευθύνης των δημοσίων υπαλλήλων. Το σχετικά έξοδα-επιδόματα των μελών ΔΕΠ είναι ιδιαίτερα χαμηλά σε σχέση με τα αντίστοιχα επιδόματα των λοιπών στελεχών της εκπαίδευσης και του δημοσίου γενικότερα, και εντελώς ανακόλουθα με το επίπεδο ευθύνης και το ειδικό βάρος του λειτουργήματος. Προτείνεται, επίσης, όπως καθορισθούν αντίστοιχα επιδόματα θέσης ευθύνης – έξοδα παράστασης για τους Διευθυντές των Εργαστηρίων, των Κλινικών και των Μουσείων. Άρθρο 32, προσθήκη παραγράφου: Με γνώμονα την ενίσχυση των περιφερειακών ΑΕΙ, ζητείται η θέσπιση ειδικού επιδόματος «παραμεθορίου» για τα μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν στις γεωγραφικές περιοχές που προβλέπει το άρθρο 25 του παρόντος σχεδίου και υπό τις συνθήκες που καθορίζονται στο συγκεκριμένο άρθρο. Άρθρο 53, Οι αυξήσεις αποδοχών για τα μέλη ΔΕΠ πρέπει να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2017 και όχι από την 7η Οκτωβρίου 2022, δεδομένου ότι η πρώτη απόφαση του ΣτΕ που έκρινε ως αντισυνταγματικό το μισθολόγιο των μελών ΔΕΠ είναι η 4741/2014 και λόγω ότι για τα έτη 2015 και 2016 δόθηκε αναδρομικά το απολεσθέν εισόδημα. Σημειώνεται ότι μεγάλο τμήμα της επιπλέον δημοσιονομικής δαπάνης που αντιστοιχεί στην αναδρομική ισχύ του νέου μισθολογίου από 1/1/2017 έχει επιδικασθεί ή πρόκειται να επιδικασθεί στα μέλη ΔΕΠ που έχουν προσφύγει δικαστικά στα κατά τόπους πρωτοδικεία της χώρας. Εκ μέρους του Προεδρείου της ΠΟΣΔΕΠ Ο Πρόεδρος Ιωάννης Σεϊμένης