27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης

Ποιες μεταβολές ή πρωτοβουλίες πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρξουν σε σχέση με τα φορολογικά έσοδα της τοπικής αυτοδιοίκησης;

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 01:18 | Θανάσης Παπαθανασόπουλος

    ΩΠ, εδώ θέλει πολύ προσοχή.
    Η τοπική αυτοδιοίκηση δεν είναι ακόμα στο ίδιο επίπεδο υπευθυνότητας με τις αντίστοιχες του εξωτερικού.
    Εδώ επικρατεί αδιαφάνεια και συσκότιση.
    Δεν δημοσιεύουν 4ετείς και ετήσιους προυπολογισμούς. Δεν δημοσιεύουν ισολογισμούς.
    Πλήρώνουμε τόσα λεφτά μαζί με τη ΔΕΗ άμεσα σε αυτούς.
    Από τους φόρους ένα ποσοστό πάει σε αυτούς.
    Και που είναι το στοιχειώδες αίσθημα ευθύνης τους απέναντι στους δημότες?

    Και που είναι τα έργα πνοής,π.χ. Μια λυσιτελής και σύγχρονη λύση με τα τα σκουπίδια? Που είναι η προώθηση της ανακύκλωσης και της κομποστοποίησης? Που είναι οι θέσεις στάθμευσης? Που είναι η συντήρηση των δρόμων?

    Όχι άλλα λεφτά στην τοπική αυτοδιοίκηση πριν αποδείξει ότι είναι αντάξια αυτής της εκχώρησης πόρων.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 01:53 | ΠΔ

    Για να αναπτυχθούν οι Δήμοι και να παράξουν έργο χρειάζονται χρήματα. Χρήματα που δεν είμαστε ως πολίτες διατεθιμένοι να δώσουμε χωρίς έλεγχο διαφάνεια και λογοδοσία. Πρέπει επομένως να αλάξει το σύστημα διοίκησης και ελέγχου τους ώστε να μπορούν να χρματοδοτηθούν και τα χρήματα να πιάσουν τόπο.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 01:21 | Αθανάσιος Αντωνίου

    η τοπική ατοδιοίκηση μπορεί νααυξήσει τους πόρους της από τέλη χρήσης χώρων του δημοσίου π.χ. κατάληψη πεζοδρομίων, πάρκα, θέσεις στάθμευσης κ.λπ

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 23:31 | ΠΑΥΛΟΣ

    Πρώτα αναδιοργάνωση και εξορθολογισμο στην τοπικη αυτοδιοικηση και μετά αποκέντρωση φορολογικών εσόδων. Πρέπει να χαλιναγωγηθούν οι τοπικοι άρχοντες μακριά απο τις σπατάλες και τις πελατιακές σχέσεις γιατι κουραστίκαμε να πληρώνουμε μεχρι και 30% του ενοικίου στα δημοτικά τέλη,και λοιπούς φόρους τους.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 21:27 | ΒΗΤΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

    Πριν χρόνια κάποιος εισαγγελέας είπε πει οτι αν γίνει έλεγχος στα οικονομικά τών δήμων πρέπει 9 στους 10 δημάρχους να πάνε φυλακή κι ότι οι δήμοι με το πρόσχημα τών δημοτικών επιχειρήσεων τρώνε εκατομμύρια…φανταστείτε στο δήμο μου Κοζάνης από όπου και ο αγαπητός κ. Κουκουλόπουλος κάποτε είχε χρεός 1.7 εκ ευρώ μόνο η δημοτική επιχείρηση ….τουρισμού Κοζάνης….άκουσον τουρισμό η Κοζάνη..( μάλλος έρχονατι οι ξένοι να θαυμάσουν το ρολόι τις καμινάδες και τις άαααααααπειρες λακούβες στους δρόμους ) Η μεγαλύτερη βλακεία..έγκλημα που έκανε το προηγούμενο Πασοκ ήταν που έδωσε τόση εξουσία στους δήμους και κανένα έλεγχο…φανταστείται ότι ήρθε να πληρώσω νερό 50Ε και η αξία τού νερού είναι…8,5 Ε όλα τα άλλα είναι κλοπή..πάγιο,ειδικό πάγιο, τέλος, ειδικό τέλος φπα και φπα επί τού φπα….επιτέλους.ΒΑΛΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΦΥΛΑΚΗ
    Ούτε φράγκο στους δήμους…έλεγχος και όπου έιναι χρεωμένοι να βρίσκονατι οι υπεύθυνοι να δημεύονται τα περιουσιακά τους στοιχεία και να πάνε στο φρέσκο

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 21:55 | Ρίζου Κωσταντία

    Εχοντας πλέον μετα απο αρκετά χρόνια άκρατου λαικισμού φτάσει στα πρόθυρα της χρεοκοπίας καί έχοντας υπόψη το οτι φτάσαμε στο σημείο πχ οι Γερμανοί να κλείνουν κάθε απόγευμα τις επιχειρίσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας τους, και να παράγουν 15.000 αυτοκίνητα και εμείς την ίδια ώρα δεν έχουμε παραγάγει ουτε 15.000 τεμάχια πατάτες , ουτε 15.000 κορόμηλα , ειναι προφανές οτι έστω και τη τελευταία στιγμή θα πρέπει να αλλαξουμε ρώτα. Επειδή η Τοπική Αυτοδιοίκηση (της οποιας συνήθως τα συμβούλια αποτελούνται απο Δημοσίους υπαλλήλους ή παροχής υπηρεσιών που συντηρούνται απο το δημόσιο γενικότερα) είναι συνήθως αυτή που αντιδρά σε οποιασδήποτε μορφής επενδυτικής δραστηριότητας στη περιοχή της (ακόμη και για παραγωγή ενέργειας με εναλλακτικούς τρόπους , ήπιες μορφές κλπ) κρινεται πλέον σκόπιμο οι ΟΤΑ να χρηματοδοτούνται απο το κρατικό προυπολογισμό σταδιακά και αποκλειστικά βάσει των άναπτυξιακών τους δραστηριοτήτων ( εκτος κάποιων ενδεχομένως μειονεκτικών περιοχών). Αλλοιώς διστυχώς δεν υπάρχει ελπίδα

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 18:48 | Νίκος Τσιμερέκης

    Μόνο εφ’ όσον ισχυροποιηθεί ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Βλέπουμε τι γίνεται με την διαχείρηση των επιδοτήσεων και διαφόρων άλλων μορφών χρηματοδότησης τοπικής φύσεως. Πρέπει απαραιτήτως να υπάρξει ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στην διαχείρηση κονδυλίων.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 16:26 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΣΟΥΜΑΧΙΔΗΣ

    «Κάποιο λάκο έχει η φάβα»
    Καλά δεν ξέρετε ότι η σπατάλη και η διαφθορά στους δήμους είναι μεγαλύτερη συνολικά από αυτή της κεντρικής εξουσίας;
    Υποχρεώστε πρώτα τους δημάρχους να δημοσιεύουν στις τοπικές εφημερίδες κάθε χρόνο τον ισολογισμό Εσόδων – Εξόδων του Δήμου να μαθαίνουμε πού «πάνε τα λεφτά».
    Σαφώς χρειάζονται οι δήμοι οικονομική ενίσχυση, πέρα από τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράττουν για δημοτικό φωτισμό, καθαριότητα, ύδρευση, αποχέτευση κ.ά. .
    Πώς θα συντηρηθούν οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια, τα πάρκα, το πράσινο; Τα χάλια τους τα ζούμε χρόνια τώρα.
    Όχι άλλοι πρόσθετοι φόροι. Δεν αντέχει ο κόσμος. Όπως το πάτε θα μας βάλετε να πληρώνουμε φόρο και στη Νομαρχία και στην περιφέρεια.
    Με νόμο, να μεταφερθούν κρατικοί φόροι στους Δήμους και στις νομαρχίες και να μη περιμένουν τα φιλοδωρήματα τις κεντρικής εξουσίας.
    Συγκεκριμένα, να παίνουν οι δήμοι ένα μέρος (2%) του Φ.Π.Α. που εισπράτετται στην περιοχή τους και το 30% των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Να αρχίσει αυτό άμεσα από το 2010.
    Οι Νομαρχίες να παίρνουν 1% Φ.Π.Α. και 15% των τελών κυκλοφορίας.
    Οι δήμοι ας κοιτάξουν να ειπράξουν σωστά τα τέλη από τη χρήση των πεζοδρομίων, αφού πρώτα τα ελευθερώσουν από τις παράνομες και επικίνδυνες καταλήψεις κάποιων καταστηματαρχών.
    Τέλος, η κάθε δημοτική αρχή μπορεί να αυξήσει λογικά τα τέλη καθαριότητας, προκειμένου να καθαρίζεται όλη η πόλη και όχι μόνο το κέντρο. Θα δημιουργηθούν έτσι αρκετές θέσεις εργασίας.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 15:16 | Αντώνης Κασαπάκης

    Καλό θα είναι να εισπράτονται ΣΩΣΤΑ τα διάφορα ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ που ΉΔΗ επιβάλονται από τους Δήμους, όπως οι καφετέριες που πληρώνουν για 10 τετραγωνικά πεζοδρόμιο και καλύπτουν 20 τελικά.

    Ή να κόβονται τελικά οι αποδείξεις στις οποίες συμπεριλαμβάνουν ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ, αλλά εσκεμένα ο ιδοκτήτης της καφετέριας ή του εστιατορίου το αποφεύγει – αυτό πιστέυω θα ληθεί με το θέμα των αποδείξεων που συζητάτε για το αφορολόγητο.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 14:50 | Αθανάσιος Βασιλάκης

    Η πρόταση της διαδικασίας του Benchmarking (Συγκριτική Αξιολόγηση)

    Η διαδικασία του Benchmarking εφαρμόστηκε από την εταιρία Xerox στις αρχές της δεκαετίας του ΄80. Οι αρχικές προσπάθειες έγιναν με σκοπό τη σύγκριση επιμέρους κατασκευαστικών κοστών. Με τα χρόνια χρησιμοποιήθηκε ως διαδικαστική έρευνα και ως ένα αξιοσημείωτο εργαλείο στρατηγικής.

    Το υπουργείο Οικονομικών μπορεί να θεωρήσει το Benchmarking ένα ουσιώδες εργαλείο για την ποιοτική ανάπτυξη των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών για την υποστήριξη των φορολογικών εσόδων της τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ο Camp (1995) ταξινομεί τις πρακτικές της σε τέσσερις κατηγορίες:
     Εσωτερική. Αναφέρεται στη σύγκριση παρόμοιων διαδικασιών της ίδιας επιχείρησης.
     Ανταγωνιστική. Εξετάζει συγκεκριμένα συγκρίσιμα σημεία με το καλύτερο άμεσο ανταγωνιστή.
     Λειτουργική. Αφορά σύγκριση των μεθόδων που ακολουθεί η επιχείρηση με εκείνες άλλων επιχειρήσεων με παρόμοιες διαδικασίες στην ίδια λειτουργία.
     Γενική διαδικασία. Σύγκριση των διαδικασιών της επιχείρησης με άλλες που έχουν υποδειγματικές και καινοτόμες διαδικασίες.

    Το Benchmarking από μόνο του είναι μια διαδικασία. Δεν χρησιμοποιείται από το Υπουργείο οικονομικών για να αποδείξει ότι είναι καλό σε κάτι, αλλά για να μάθει πως μπορεί να γίνει καλύτερο. Το Benchmarking από μόνο του δεν βελτιώνει την εικόνα του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Παρέχει όμως πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωσή των φορολογικών εσόδων.

    Το Benchmarking χρησιμοποιείται ως εργαλείο τελειότητας που θα βελτιώσει τη ποιότητα, την παραγωγικότητα και την ικανοποίηση του φορολογούμενου πελάτη – πολίτη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλες τις Δ.Ο.Υ. ή την τοπική Αυτοδιοίκηση, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τους τύπους τους.

    Επιγραμματικά μερικά από τα πιο συνηθισμένα βήματα που γίνονται για παράδειγμα στις φορολογικές διοικήσεις των ευρωπαϊκών χωρών μέσου του IOTA (Intra- European Oranisation of Tax Administrations) είναι:
    1. Σχεδίαση του Benchmarking πλάνου.
    2. Συλλογή πληροφοριών για τον οργανισμό, καθώς και των άλλων αντίστοιχων οργανισμών
    3. Μελέτη των δεδομένων από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές
    4. Αξιολόγηση και προτάσεις
    5. Χρήση όλων των παραπάνω δεδομένων για τη μετέπειτα βελτίωση. Ουσιαστικά ελέγχεται ο ανταγωνισμός (π.χ. των φορολογικών διοικήσεων στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων) και γίνεται σύγκριση μεταξύ των διοικήσεων. Αναγνωρίζονται τα κενά (τι κάνουν οι άλλοι που εμείς δεν κάνουμε) και κωδικοποιούνται οι βελτιώσεις

    Τα πλεονεκτήματα από την εφαρμογή του Benchmarking συνοψίζονται στα ακόλουθα:
     Βοηθά να αναγνωριστούν τα μέρη των διαδικασιών που έχουν τη μεγαλύτερη αξία βρίσκοντας τρόπους για βελτίωση της εικόνας του Υπουργείου Οικονομικών μέσω εσωτερικής και εξωτερικής έρευνας
     Αποκαλύπτει τις δυνάμεις και τις αδυναμίες λειτουργιών, ενεργειών και τεχνολογιών
     Βοηθά την εταιρία να εντοπίσει τις «κρυφές» απειλές και να ενημερώνεται σε ποια θέση βρίσκεται ως προς τους ανταγωνιστές
     Γίνονται καλύτερες προετοιμασίες για την επίτευξη των απαιτήσεων του φορολογούμενου πελάτη – πολίτη
     Βοηθά να αναγνωριστούν οι ευκαιρίες που θα βελτιώσουν τις τρέχουσες διαδικασίες, θα καταργήσουν περιττές διαδικασίες και θα δημιουργήσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες

    Οι Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης δεν λειτουργούν για τη μεγιστοποίηση του κέρδους όπως οι ιδιωτικές εταιρίες αλλά για τη μεγιστοποίηση της κοινωνικής ευημερίας. Ο εμπειρικός έλεγχος μπορεί να αναδείξει ένα σύνολο αναφοράς βελτίωσης των καλύτερων Δ.Ο.Υ. ή οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης ως πρότυπο για τις υπόλοιπες (Vasilakis, 2008).

    Οι βασικοί προβληματισμοί των προτάσεων και των σχολίων ίσως να περιλαμβάνουν αρκετά λάθη και παραλείψεις αλλά έχουν αναπτυχθεί εις βάρος του προσωπικού μου χρόνου. Σε κάθε περίπτωση χρειάζονται περαιτέρω μελέτη και έρευνα από ομάδα εργασίας αξιόλογων εφοριακών συναδέλφων. Κατά συνέπεια, η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να επιλέξει το μοντέλο, το πλαίσιο ή τη μεθοδολογία που θεωρεί κατάλληλη και να προσαρμόζεται η στρατηγική επιλογή της στις ιδιαιτερότητές των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών ή των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

    Με εξαιρετική εκτίμηση,

    Αθανάσιος Γ. Βασιλάκης
    ΤΕ Γ΄ Εφοριακών, Υπεύθυνος κατάρτισης της Σχολής Επιμόρφωσης Υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών (Σ.Ε.Υ.Υ.Ο.)

  • οι φόροι που θα συλλέγει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να είναι άμεσα ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΙ όπως αυτοι της καθαριότητας και του ηλεκτροφωτισμου με τη διαφορά:
    οτι θα πρέπει να υπάρχουν μετρήσιμη στόχοι ικανοποίησης του πόλιτη αλλιώς τίποτα.
    Αν δεν συνδέσουμε τους φόρους με την ανταποδοτικότητα δεν κάνουμε τίποτα.
    Θα συμφωνήσω επίσης με τη διαφάνεια αλλα έιναι και ο έλεγχος τόσο δαπανηρός σε χρόνο που καταδικάζει κάθε καλή προθεση για παραγωγή έργου.
    Απλοποιημένος κώδικας προμηθειών και έργων για να κινηθούν τα πράγματα και να διασφαλίστει ο έλεγχος.
    ΤΑ ΑΠΛΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΑ (πχ κατι αναάλογο με αυτο που λέτε για καταργηση ΚΒΣ)

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 01:59 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΕΡΖΟΓΛΟΥ

    Το μοντέλο απόδοσης ποσοστού φορολογικών εσόδων σε τοπικό επίπεδο λειτουργεί αποτελεσματικά σε πολλές ευρωπαικές χώρες. Για να υλοποιηθεί στη Ελλάδα θα πρέπει:
    Να εφαρμοστεί ο Νέος Καποδίστριας
    Το μέτρο να εφαρμοστεί αρχικά σε επίπεδο Περιφέρειας και στη συνέχεια σε τοπικό επίπεδο
    Ένα ποσοστό των εσόδων θα πρέπει να διατίθεται σε περιοχές με μειωμένα έσοδα (άρα χαμηλό βιωτικό επίπεδο) ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης τους.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 23:15 | Ανώνυμος φτωχός

    Χαχαχαχα!!!!!

    Πολύ γέλασα με όλα αυτά…

    Κάποτε, πριν μερικά χρόνια, άνεργος, πήγα να ζητήσω βοήθεια από τον ΟΤΑ της περιοχής μου. Μη γελάτε ακόμα, διαβάστε και παρακάτω.

    Λοιπόν, είχαν βάλει ένα κοριτσάκι σε ένα γραφείο, όταν ήταν εκεί, συνήθως δεν ήταν, αλλά όταν ήταν εκεί, πήγα να της πω το θέμα, ήταν η αρμόδια βλέπετε. Σε μερικά λεπτά συζήτησης, μου είχε πει πώς μπήκε εκεί μέσα, με μέσον φυσικά, αφέλεια να το λέει θα μου πείτε, αλλά ήταν και παραπονούμενη ότι άργησαν να την πάρουν και άλλα σχετικά, γιατί τη χρωστούσαν την υποχρέωση στην οικογένειά της. Τα ακούω και εγώ αυτά ως άνεργος, χωρίς μέσον, χωρίς ελπίδα καμία, και σκέφτομαι… τι μ@λ@κ@ς είμαι και ήρθα εδώ πέρα να τα πω αυτά. Ίσως τα ίδια να έλεγε σε όλους τους άνεργους, ίσως τα είπε μόνο σε εμένα, τι να πω!

    Καλά, είχαν βάλει ένα κοριτσάκι που μάλλον δεν είχε δουλέψει ποτέ σε πραγματική δουλειά να ασχολείται και να συζητάει με τους ανέργους, με ανθρώπους κάποιας ηλικίας, με προβλήματα κτλ; Κάποια άλλη φορά που πήγα ήταν με μια άλλη εκεί περα, καφεδάκι και κουβεντούλα για το πού θα πάει η κάθεμιά εκδρομή το Σαββατοκύριακο, και πόσο ωραία πέρασαν το προηγούμενο Σαββατοκύριακο κτλ, ωραία συζήτηση να την ακούει ο άνεργος, δεν είχαν καν την ευαισθησία να το κόψουν, τα λέγανε σαν να μην συμβαίνει τίποτε, σαν να μην ήμουνα μέσα στο γραφείο (που πράγματι στο μυαλό τους δεν ήμουνα, άνεργος = μη άνθρωπος = αόρατος).

    Κάποια στιγμή σταμάτησαν την ενδιαφέρουσα συζήτηση και με ρωτάει η κοπελίτσα «θέλετε κάτι;» Έλα ντε, τι να θέλω, άνεργος είμαι, καμιά δουλειά θέλω, αλλιώς τι ήρθα εδώ πέρα, σας βλέπω μια χαρά περνάτε, να μην σας ενοχλώ κιόλας.

    Τέλος πάντων δεν ξαναπήγα, η όλη υπηρεσία είναι προσχηματική, απλά για να βολέψουν άλλη μια υπάλληλο με μέσον. Όπως πάντα.

    ‘Αλλη φορά προσπάθησα να δω το Δήμαρχο. Πολύ δύσκολο, δεν το κατάφερα, περίμενα ώρες, τη σωστή μέρα που «δεχόταν» ο αυτοκράτωρας, αλλά μάταια, ούτε καν στο γραφείο του δεν ήταν, περίμεναν τα κορόϊδα απέξω, ένα σωρό σαν κι εμένα.

    Κάποια στιγμή με δέχτηκε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου. Άκουσε την υπόθεση, μου λέει πήγαινε εκεί να κάνεις αίτηση. Μα του λέω, δεν θέλει μέσον; εγώ δεν έχω μέσον, προσόντα έχω, αλλά αυτά δεν μετράνε, μέσον χρειάζεται και τίποτε άλλο, ας είσαι και αγράμματος. Όχι λέει, πήγαινε, δώσε τα χαρτιά σου και κάτι θα κάνουμε. Πες και οτι σε έστειλε ο τάδε, όχι ο ίδιος, μου έδωσε το όνομα κάποιου άλλου (στη συνέντευξη).

    Ας μη γράψω τίποτε άλλο γιατί θα παρεκτραπώ και δεν αξίζει μάλλον για αυτούς τους ανθρώπους, κρίμα που δεν μπορώ να μιλήσω ελεύθερα γιατί ο νόμος το απαγορεύει…

    Κατά τα άλλα, ναι, δώστε τους κι άλλα λεφτά, ξέρουν καλά τι να τα κάνουν…

    Και ναι, να μπούνε και οι άνθρωποι της αυτοδιοίκησης να πούνε οτι δεν είναι έτσι και είναι κάπως αλλιώς…

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 22:52 | Χαράλαμπος Τ

    Η εμπειρία μας από τις οικονομικές συναλλαγές με την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι τραυματικές. Φαβοριτισμός, Εξαιρέσεις Ημετέρων, Κουμπαριλίκια στις ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ και στις ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, Τσιφλίκια δημάρχων και αντιδημάρχων, σκοτεινές «τυπικά νόμιμες» συναλλαγές, υποψίες για μίζες και μέσα σε όλα αυστηρότητα για όσους δεν έχουν Μπάρμπα στην Κορώνη. Και όλα μέσα σε ένα θολό τοπίο ώστε να είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθούν όλα αυτά.

    Πριν δοθούν άλλοι πόροι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να Κατοχυρωθεί Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και Η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ αλλά και κάποια Παρουσία του Υπουργείου ή του Συνήγορου του Πολίτη μέσα στους Δήμους ώστε να μπορούν οι Δημότες να εξασφαλίσουν αμερόληπτη παρέμβαση όταν αντιμετωπίζουν επιτηδευμένα κλειστές πόρτες.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 22:55 | ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    ΔΗΛΩΝΩ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟ ΔΗΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ,ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΖΩ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΓΟΗΤΥΣΗ ΑΠ ΟΣΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΩΝ ΜΟΥΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ.ΛΥΠΑΜΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ Τ.Α ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ.ΟΧΙ ΠΩΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Τ.Α ΕΙΝΑΙ ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΠΛΑΣΜΕΝΑ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΚΑΙ ΟΙ Ο.Τ.Α ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΣΧΕΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Κ Ρ Ι Μ Α.
    ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΩΡΑ.
    ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΚΑΠΟΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ Τ.Α ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΤΑ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΠΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΙ .ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΑΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΣΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ,ΣΤΑ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΤΟΥΝ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΤΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΚΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.ΑΠΛΑ ΝΑ ΤΟ ΘΕΛΗΣΟΥΝ ,ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ ΑΠΛΑ ΝΑ ΕΚΤΟΞΕΥΟΥΝ ΑΒΑΣΣΙΜΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ .ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΟΥΔΕΜΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗ ΓΙΝΕΤΑΙ -ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΕΥΡΩ- ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΩΤΑ ΕΛΕΓΧΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ?ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΟΣ .ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΡΑΓΕ ΠΟΣΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙΝ ΣΤΟΥΣ Ο.Τ.Α ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΕΥΡΩ.?ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΝ ΔΗΜΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΖΕΥΕΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΩΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ?ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ .ΑΠΟ ΤΝ ΔΗΜΟ ΖΗΤΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΒΕΙ .ΛΕΣ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ Ο ΔΗΜΟΣ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΟΙ Δ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΤΙΣ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΦΤΑΙΕΙ ΠΑΛΙ Ο ΔΗΜΟΣ.ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΟΙ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΦΤΑΙΕΙ ΠΑΛΙ Ο ΔΗΜΟΣ.ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ‘Η ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΦΤΑΙΕΙ ΠΑΛΙ Ο ΔΗΜΟΣ.ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΠΑΛΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΦΤΑΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΗΣΕΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΤΟΥ.ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ‘Η ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ 0,5% ΤΩΝ ΠΑΡΕΠΙΔΗΜΟΥΝΤΩΝ ‘Η ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ Τ.Α.Π. .ολα αυτα για να γινουν χρειαζονται ΕΙΤΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΙΤΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ .Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΘΕΛΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΕΠΑΙΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.ΤΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΕΞΑΡΤΟΜΕΝΟΥΣ .ΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟ ΨΙΧΟΥΛΑΚΙ(ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΕΡΓΟΥ Η ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ)ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΣΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.ΕΤΣΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΘΑ ΤΑ ΒΑΖΕΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ .ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤ ΕΥΘΕΙΑΝ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥΣ .ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ .ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΤΙ ΕΚΤΑΣΗ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΣΟΔΩΝ.ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΠΑΡΑΔΡΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ .ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ Ο.Τ.Α
    ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΕΝΑΝ ΦΟΡΟ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΖΙΡΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟ .ΑΡΚΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΦΟΡΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΗΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΑ .ΑΛΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΙΣΠΡΑΤΟΜΕΝΟ ΦΠΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΟΣς ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ .ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΥΣ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ .ΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:14 | Φυρογενης Κωστας

    Σωστά.

    Πρέπει να δημιουργηθούν 2-3 νέες φυλακές μόνο για τα οικονομικά εγκλήματα, και για τις παραβάσεις καθήκοντος και τις απιστίες των δημοσίων υπαλλήλων – λειτουργών .
    Και οι ποινές να γίνουν πολύ πιο αυστηρές, όπως ισχύει σε σοβαρές χώρες.

    Δεν τιμωρείται πλέον κανείς και αυτό έχει περάσει παντού.

    Μόνο στο φιλότιμο που όσο πάει και μειώνεται με την διαφθορά και την αναξιοκρατία που κυριαρχεί,
    δεν μπορεί να στηριχθεί καμία κρατική υπόσταση.

    Με αυτή την αλλοτρίωση που έχει υποστεί η ελληνική κοινωνία, χρειάζεται μεγάλος βούρδουλας και δρακόντιοι νόμοι για να συμμορφωθεί, και όχι χάιδεμα και λαϊκισμός.
    Και το ξεκαθάρισμα πρέπει να γίνει στον Δημόσιο τομέα που είναι το κατεξοχήν ίδρυμα πρόνοιας των πιο τεμπέληδων , αναξιοπρεπών και χαμηλής νοημοσύνης ελλήνων!!

    Και μετά να συνεχιστεί και στους υπόλοιπους τομείς κοινωνικής συμπεριφοράς , όπως συμμάζεμα της παιδείας, της οδικής – φορολογικής – οικολογικής – ρυπαντικής κλπ. συμπεριφοράς του πολίτη.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 10:30 | Tasos

    Θα ήταν σωστό, αν η χώρα λεγόταν «Ελβετία».

    Επειδή όμως λέγεται «Ελλάδα» και η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι ακόμη πιο βρώμικη από την Κεντρική Διοίκηση, πρέπει πρώτα να γίνουν μέτρα Διαφάνειας, να λειτουργήσουν, να πάνε δέκα-είκοσι άτομα στη φυλακή και μετά να γίνει αύξηση των πόρων τους.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 13:58 | νικος

    Οσο αφορα τους ΟΤΑ οσα και χρηματα να δωσεις ,οταν καταστρεφουν καποια πλατεια η’ ενα πεζοδρομιο [πχ Ομονοια..] για να κατασκευασουν κατι χειροτερο η΄ενας εργατης φυτευει ενα δενδρο και 10 αλλοι δινουν εντολες ,θα πανε χαμενα,φτανει πια…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 22:36 | Τηλέμαχος Δούκογλου

    Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν ότι η διαφθορά μειώνεται στις ευνομούμενες
    χώρες ΕΝΩ στην Ελλάδα αυξάνεται.
    Συνεπώς η αποκέντρωση πρέπει να συνοδεύεται με έλεγχο, προϋπολογισμούς,
    απολογισμούς κλπ που είναι 25 χρόνια στο μέλλον για τους ΟΤΑ.
    Άστε το για την ώρα….καλά είναι ο κεντρικός έλεγχος….

    ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ:
    χωρίς άμεση απόδοση δικαιοσύνης και τιμωρίας (μέσα σε 12 μήνες) για φορολογικές
    παραβάσεις καμία αλλαγή ΔΕΝ θα πετύχει.
    Αν δέν ζητούνται ευθύνες, αλλά η αποδοση δικαιοσύνης αναβάλεται μέχρι κάποια στιγμή να παραγραφεί το αδίκημα ή να αλλάξει η νομοθεσία τότε ΜΗΝ κάνεται άδικες
    προσπάθειες.
    Το να εντοπιστεί η φοροδιαφυγή είναι το 1/3 του προβλήματος.
    Το να εισπραχθούν οι διαφυγόντες φόροι το άλλο 1/3
    και το να τιμωρηθεί η φοροδιαφυγή το τελευταίο 1/3 (τα δύο τελευταία
    έχουν σημαντική αλληλεξάρτηση).
    Για το τελεταίο αφήστε με να αμφιβάλω ότι θα γίνει κάτι…αρχής γενομένης
    με το νομοσχέδιο περί ευθύνης Υπουργών).

    Με τιμή
    Τηλέμαχος Δούκογλου.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:11 | tzims

    Επειδη βιωνουμε την ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ, δεν βλεπω τι τοπο θα πιασουν τα επιπλεον εσοδα.
    Βασικα θα διατεθουν για εργα βιτρινας, σε προσληψεις απο το παραθυρο μεσω των εκαστοτε ΔΕΠΑ κλπ κλπ. και ανακατασκευες ανα 8ετια των πλατειων και πεζοδρομιων.
    Ας δημιουργηθουν πρωτα οι μηχανισμοι διαφανειας παντος τυπου εξοδων, εργαλοβιων, μισθοδοσιας των δημοτικων υπαλληλων, και μετα ας τους δοθουν επιπλεον χρηματα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:20 | Γιώργος

    Οχι άλλοι πόροι στους ΟΤΑ του 42ο/ο. Να μην κάνουν πολιτική με τα δικά μας χρήματα οι Δήμαρχοι τον τελευταίο χρόνο πριν τις εκλογές. Καταργήστε του πολλούς Αντιδημάρχους και τους περισσότερους Αντινομάρχες,Γενικούς Διευθ. Νομαρχιών κ.λ.π. και θα δείτε πόσα χρήματα θα εξοικονομίσουμε.
    Και μια πρόταση άσχετη με το ερώτημα: Σε περιπτώσεις απωζημιώσεων για την κατασκευή έργων [οδικοί άξωνες-σιδηρόδτομος κ.λ.π.] αντί οι πολίτες να προσφεύγουν στην δικαιοσύνη και να τους επιδικάζοναι τεράστια ποσά το τίμημα να υπολογίζετε βάσει αντικειμενικών αξιών ή βάσει προυγούμενης πώλησης στην ίδια περιοχή. Οι τιμές που δίνουν τα πρωτοδικεία είναι υπερβολικές και ύποπτες.Δέστε το θέμα χρειάζετε προσοχή.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:48 | Κωνσταντινος Παπανικολαου

    Σωστο,

    Αλλα σε εκεινη την περιπτωση η Τοπικη Αυτοδιοικηση θα πρεπει να αυτονομηθει και να μην εξαρταται απο το κρατος κατα κυριο λογο.

    Αλλα θα πρεπει να παρθουν μετρα ελεγχου απο το κρατος ωστε να μην φτασουμε στην ασυδοσια απο την αλλη πλευρα και στην χρωκοπια οποτε παλι θα επεμβαινει το κρατος. Ας λειτουργησουν ως επιχειρησεις στην ελευθερη αγορα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 16:21 | Γιώργος Μηχιώτης

    Ας βγουν πρώτα στο Ιντερνετ τα διαχειριστικά στοιχεία των Δήμων και των Κοινοτήτων για να δούμε αν όντως χρειάζονται περίσσότερη χρηματοδότηση και μετά το ξανασυζητάμε. Πρώτα δπόλυτη διαφάνεια και μετά νέοι φόροι. Οπως δεσμεύτηκε ο Πρωθυπουργός, να ξέρουμε που πηγαίνουν οι φόροι μας…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 16:26 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ

    Κυριοι εχω υπαρξει εργαζομενος σε ΟΤΑ και γνωριζω εκ των εσω την απιστευτη σπαταλη που γινεται απο πλευρας μισθων.Καλο θα ηταν να γινονται αιφνιδιαστικοι ελεγχοι-κυριως τα ΣαββατοΚυριακα και τις νυχτερινες ωρες-και να ειστε σιγουροι οτι θα φριξετε με οσους υποτιθεται οτι εργαζονται, ενω εισπραττουν υπερωριες και νυχτερινα και δεν κουνανε ουτε το δαχτυλο τους.Ευχαριστω για τη φιλοξενια.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 15:27 | μενελαος

    Αυτό που βλέπω στους ΟΤΑ είναι οτι υπάρχουν ισχυρές ομάδες πίεσης
    που απαρτίζονται από τοπικούς συλλόγους και σωματεία κάθε είδους οι οποίες είναι ουσιαστικά αποθήκες ψήφων και έχουν και τις ανάλογες απαιτήσεις εξυπηρέτησης από την Δημοτική Αρχή. Ένα σημαντικό ποσοστό ψήφων κινείται σε εντελώς προσωπικό επίπεδο με τους Δημοτικούς Συμβούλους οπότε και εδώ εμφανίζεται η ανάγκη εξυπηρέτησης. Έτσι καταλήγει η εκλογική διαδικασία να οδηγεί όχι μόνον σε ακατάλληλους δημάρχους αλλά και σε ακατάλληλα Δημοτικά Συμβούλια, τα οποία όμως παίρνουν αποφάσεις διαχειριστικού χαρακτήρα για τη διάθεση εκατομυρίων ευρώ. Βέβαια ο Καποδίστριας Β θα αμβλύνει αυτό το πρόβλημα αλλά δεν μπορεί να εκτιμηθεί σε ποιό βαθμό.

    Πιό ορθό είναι να περισταλεί αυτή η απόλυτη εξουσία διαχείρησης πόρων και να περάσει ουσιώδες μέρος της στα χέρια επαγγελματιών μάνατζερ. Είναι αδιανόητο να κάνει πράξεις διαχείρησης μια ομάδα ατόμων που βρέθηκε σε αυτή τη θέση λόγω προσωπικών γνωριμιών και όχι προσόντων διαχειριστού.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 15:01 | Ταρασίδης Δ. Γεώργιος

    Εάν υποθέσουμε ότι όλοι ζητούν αποδείξεις (για να μειώσουν το φορολογητέο εισόδημά τους) και οι εταιρίες αναγκάζονται ακόμη και για ενδοεταιρίκές ή ενδοομιλικές συναλλαγές να κόβουν ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ, τότε ένα ποσοστό του ΦΠΑ και ένα ποσοστό του φόρου εισοδήματος μπορεί να θεσμοθετηθεί για την τοπική αυτοδιοίκηση. Όσο περισσότερες ευθύνες αναλαμβάνει αυτή (ΠΑΙΔΕΙΑ, ΥΓΕΙΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ) τόσο μεγαλύτερο θα πρέπει να είναι και το ποσοστό. Η κεντρική κυβέρνηση θα έχει επιτελικό καθήκον να βλέπει τις φτωχές περιοχές και περιφέρειες και θα συνδράμει επικουρικά.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:44 | thmi

    Από προσωπική εμπειρία σε ΟΤΑ όλης της χώρας μπορώ να πω πως έχουν πράγματι πολύ μεγάλες ανάγκες, είναι υποστελεχωμένοι και έχουν έλλειψη πόρων.
    ΟΜΩΣ είναι παντελώς ανίκανοι στην διαχείριση χρημάτων και κυρίως στην πραγματοποίηση προμηθειών για τις ανάγκες τους.
    Ο μόνος τρόπος για να επιτελέσουν το έργο τους, είναι να μην κάνουν οι ΟΤΑ διαγωνισμούς προμηθειών, αλλά να δηλώνουν τις ανάγκες τους σε κάποιο κεντρικό όργανο και αυτό να κάνεις τους διαγωνισμούς/αξιολόγηση των προσφορών. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει μια στοιχειώδης διαφάνεια και δεν θα μπορεί να επηρεαστεί το αποτέλεσμα από στενά τοπικιστικά κριτήρια.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:16 | Θανάσης

    Συμφωνώ με τους προηγούμενους ότι η σπατάλη στους ΟΤΑ είναι εξωφρενική ακόμα και σε σύγκριση με το υπερσπάταλο ελληνικό κράτος. Έχει καταντήσει αηδία πριν από δημοτικές εκλογές όλοι οι δήμαρχοι της Αθήνας να αποφασίζουν ότι πρέπει να αλλάξουν στα καλά καθούμενα πεζοδρόμια σε κεντρικούς δρόμους της πόλης τους μόνο και μόνο για να δείξουν απτό έργο. Έχει καταντήσει αηδία να πεζοδορομούνται ή να μονοδρομούνται δρόμοι με πλήρη αδιαφορία για την ασφυξία που αυτό προκαλεί στην ευρύτερη περιοχή. Έχει καταντήσει αηδία ο κάθε δήμος να αποφασίζει ότι οι «ξένοι» πρέπει να πληρώνουν για να παρκάρουν στους δρόμους του. Κλπ κλπ κλπ.
    Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι αν θα υπάρχουν λιγότεροι ή περισσότεροι φόροι στους ΟΤΑ. Καταρχάς πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι αρμοδιότητες ώστε ενέργειες ενός δήμου που υποτίθεται ότι βελτιώνουν τη ζωή των δημοτών ή μιας γειτονιάς του δήμου να μη βλάπτουν όλους τους υπόλοιπους. Κατόπιν πρέπει να υπάρχουν πολλοί μηχανισμοί ελέγχου για το πού πάνε τα λεφτά. Σε σχέση με την κεντρική κυβέρνηση ένας δήμος μοιάζει να διαχειρίζεται μικροποσά κι αυτά περνούν απαρατήρητα. Μέσα σε χιλιάδες μικροποσά όμως κρύβονται και χιλιάδες μικροσπατάλες που όλες μαζί συνεπάγονται τεράστια ζημιά και τεράστια διαφθορά!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:17 | Δημήτρης Καρύδης

    Το κράτος απέτυχε να πατάξει τη φοροδιαφυγή. Επιπλέον εξελίχθηκε σε ένα μηχανσιμό που γέννησε μεγάλες εστίες διαφθοράς. Η λύση για την αντιμετώπιση του φορολογικού προβλήματος, της πάταξης της διαφθοράς, της αύξησης των εσόδων μπορεί να στηριχτεί στη νέα Διοικητική Διάρθρωση της Χώρας. Η Αποκέντρωση λύνει τα χέρια όλων, αρκεί να οι αιρετές περιφέρειες να έχουν πόρους και αρμοδιότητες που θα προέλθουν από τη γενναία αποκέντρωση του φορολογικού συστήματος. Και τους πόρους της χώρας να τους διαχειρίζονται οι τοπικές κοινωνίες και όχι ένα κράτος που προσελάμβανε τους ημετέρους του κάθε βουλευτή- τοπάρχη.

    Παράλληλα να ενισχυθούν οι μηχανσιμοί ελέγχου που σήμερα είναι τελείως ανύπαρκτοι, ή κάνουν δειγματοληπτικούς ελέγχους που δεν αποτυπώνουν ούτε τη δυναμική ούτε τα προβλήματα.

    Θα εκπλαγείτέ από την ανακάλυψη του αφορολόγητου πλούτου στην περιφέρεια αλλά ακόμα περισσότερο θα εκπλαγείτε από τη δυναμική που θα αποκτήσει η ελληνική οικονλομία αν εμπιστευτεί την Αποκεντρωμένη Ελλάδα που θα σχεδιάζει την αναπτυξή της.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:48 | Ρώσσης Νικόλας

    Οι ΟΤΑ δεν είναι οργανωμένοι, δεν υφίστανται έλεγχο για τα οικονομικά τους και δεν πάρεχουν καλές υπηρεσίες (βλέπε κατάσταση δρόμων, σκουπίδια, υπηρεσίες πρασίνου κτλ). Δε βλέπω γιατί πρέπει να παίρνουν περισσότερα λεφτά χωρίς να δίνουν λόγο για το πού πηγαίνουν αυτά τα λεφτά. Οπότε δε θέλω να παίρνουν περισσότερα λεφτά, μέχρι να υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος στα οικονομικά τους.

    Επίσης, γιατί πρέπει όλες τις υπηρεσίες να τις παρέχουν οι ΟΤΑ; Γιατί δεν μπορούν να προσλαμβάνουν ιδιώτες για κάποιες εργασίες, για παράδειγμα για την αποκομιδή των σκουπιδιών ή για την επισκευή των δρόμων; Έχουν συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες αλλά αυτές είναι ανεπαρκείς, κακής ποιότητας, χρονοβόρες και κοστοβόρες.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:42 | Φ. Ιωαννίδης

    Όχι άλλοι πόροι στους διεφθαρμένους κοτζαμπάσηδες.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:11 | Θεόδωρος Χατζηπαντελής

    πρέπει κάθε πολίτης να γνωρίζει ποιο ακριβώς ποσό και για ποιες υπηρεσίες πηγαίνει σε ποιον. Αν ξέρουμε πόσα πηγαίνουν στους ΟΤΑ από δημοτικούς φόρους (μέσω ΔΕΗ) και από τον κρατικό προϋπολογισμό (δηλαδή τους φόρους μας) και από το δημοτικό φόρο που πληρώνουν οι επιχειρήσεις και συμμετέχουμε στη διαμόρφωση του προϋπολογισμου του ΟΤΑ μας τότε κάτι μπορεί να αλλάξει. Προφανώς τα σχετικά χρήματα πρέπει να φτάνουν στον ΟΤΑ (είτε από τη ΔΕΗ, είτε από το Κράτος, είτε από τις επιχειρήσεις). Όχι να το παρακρατά κάποιος ή να το αποδίδει ανάλογα με την πολιτική τοποθέτηση του Δημάρχου. Στο εκαθαριστικό που μας στέλνετε να γράφετε πόσο από όσα πληρώνουμε πηγαίνει στο Δήμο, πόσο πηγαίνει για Παιδεία, πόσο για Υγεία κλπ ώστε να αρχίσουμε να έχουμε αίσθηση της ευθύνης μας…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 06:20 | petros

    απο τους 100 που δουλευουν σε ενα δημο οι 50 ειναι παραπανισιοι. εκει πανε τα δημοτικα τελη; με τις υγειες μας.
    αναλυτικη εισοδηματικη κατασταση καθε υποψηφιου,
    business plan για τη διαρκεια της θητειας
    ελεγχος απο ανεξαρτητη αρχη για τη χρηση των πορων (εσοδα-εξοδα)
    αναρτηση στο διαδικτυο αποφασεων και προτασεων του καθε οτα

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 06:33 | Βασίλης Σταράκης

    Μα και αυτά που εισπράτουν σήμερα οι ΟΤΑ μέσω των δημοτικών φόρων και των κρατικών επιχορηγήσεων είναι πάρα πολλά σε σχέση με όσα απαιτούνται σε μια ορθολογική διαχείρηση. Ας φτιαχτεί πρώτα μια καλύτερη διοικητική οργάνωση των ΟΤΑ, ας νομοθετηθεί πληρέστερα και ορθότερα η εσωτερική τους οργάνωση και διάρθρωση, ας επανδρωθούν με σημαντικότερα στελέχη κι έπειτα το ξανασκεφτόμαστε.

    Εδώ κ. Υπουργέ, λεφτά τους χαρίζει η Ευρ. Κοινότητα και δεν μπορούν να καταστρώσουν ένα σχέδιο της προκοπής για να τα πάρουν, την τοπική φορολογία θα τους εμπιστευθούμε;

    Ήμαρτον!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 03:20 | Πάνος Μπεκιάρης

    ΟΧΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Οι ΟΤΑ είναι η μεγαλύτερη «Μαύρη Τρύπα»!
    Έχουν γίνει το παραμάγαζο του κάθε Δήμαρχου!

    Από οικονομικής άποψης, οι ΟΤΑ θα πρέπει να συλλέγουν μόνο έσοδα!
    Τα έξοδα (κάθε είδους, αλλά ιδίως οι προσλήψεις και τα έργα οδοποιίας) πρέπει να είναι ευθύνη της κεντρικής εξουσίας!

    Αρκετά πια με τα ρουσφέτια του κάθε «Δημαρχίσκου»!!!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:34 | Κώστας Κ.

    Δυστυχώς δεν υπάρχει στην Ελλάδα υπεύθυνη τοπική αυτοδιοίκηση.Ο κάθε δήμαρχος και ο κάθε πολιτικάντης προσπαθεί να βολέψει την οικογένεια του,τους συγγενείς του,τους φίλους του, και να τσεπώσει όσα περισσότερα μπορεί. Ο μέσος δήμαρχος δεν έχει την αίσθηση ότι διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα.Δρα ασύδοτα και αυθαίρετα.Και γνωρίζει ότι δε θα τιμωρηθεί.Το αντίθετο μάλιστα.
    Αυστηρό πλαίσιο για τον τρόπο διαχείρισης των ΟΤΑ.Και μετά να φτάσουμε σε μοντέλα αρμοδιοτήτων τοπικής αυτοδιοίκησης που εφαρμόζουν σε άλλες χώρες.
    Ας μάθουν οι ασχολούμενοι με την τοπική αυτοδιοίκηση να καταρτίζουν υπεύθυνα έναν προϋπολογισμό και να τον ελέγχουν, ας μάθουν να προγραμματίζουν και να διοικούν, και μετά να προχωρήσει και η αποκέντρωση των φορολογικών εσόδων.Ειδάλλως απλά θα γιγαντώνεται η μαύρη τρύπα των ΟΤΑ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 23:56 | Ηλίας

    Στην Ελλάδα η Τοπικά Αυτοδιοίκηση δεν ελέγχεται από κανένα και γι’ αυτό το λόγο γίνοντια όργια σπατάλης. Σε κάθε περίπτωση, κάθε δαπάνη της ΤΑ θα πρέπει να δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο αναλυτικά, μαζί με το όνομα του προμηθευτή.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 22:16 | Θωμάς Β

    να εισπράτουν τους φόρους από τα ακίνητα και ένα ποσοστό από τους πλούσιους δήμους να δίνεται στους φτωχούς.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 22:56 | πελλης ανδρεας

    στο μετσοβο 22-12-09 ενοικιαστηκαν καταστηματα 20 τ.μ 8000 ευρω και
    30τμ= 12οοο ευρω. πως βγαινουν αυτα τα χρηματα? στην πλατεια του μεταοβου? ο προισταμενος εφοριας μετσοβου τι κανει? τραπεζωνετε?
    ΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΘΑ ΠΙΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ?οταν ολος ο κοσμος γνωριζει το τι συμβαινει σε ολη την ελλαδα. ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ
    ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΔΙΕΥΘΑΡΜΕΝΟΙ…ΕΠΙΣΗΣ ο καθε πολιτης καταγγελει φοροδιαφυγες τσον εισαγγελεα..και τοτε ΕΠΕΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ και οι υποθεσεις κουκουλωνοντε ΝΤΡΟΠΗ? ΑΛΛΑΞΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ και σε περιπτωσεις που καταγγελια πολιτη κουκουλωνεται αυτος ο εισαγγελεας να παει σπιτι του και μετα ο πολιτικος τοπικος παραγοντας πχ νομαρχης-περιφεριαρχης-βουλευτης.
    τα ακινητα που αγοραζοντε απο χρηματα προερχομενα απο ελευθερους επαγγελματιες αφορολογητα γιατι εκει επενδυουν ακινητα διαμερισματα
    αυτα να φορολογουντε 50% ετσι ο εχων ιδιοκτητης η θα προτιμα να ανοιγη και αλλη επιχειρηση απασχολωντας εργαζομενους παρα να πληρωνει
    50% φορο για αγορα..εδω πρεπει να παρεμβετε εξυπνα αν θελετε να καθοδηγησετε υγειη οικονομια προς οφελος πολλων,,ο ιδιοκτητης που προεκτεινει την επιχειρηση,,απασχολωντας και αλλους εργαζομενους..να εχει ΦΟΡΟΑΠΑΛΑΓΗ 50% ετσι θα ενισχηθει το ρευστο χρημα στην αγορα
    μειωση ανεργιας..με τροπο που να ο εργαζομενος να μην ειναι μεγιστο βαρος για τις επιχειρησεις.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:03 | Τριδήμας Μιχαήλ

    Όχι Κύριοι

    Στην ΕΛΛΑΔΑ οι ΟΤΑ είναι το παραμάγαζο του κάθε ΔΗΜΑΡΧΟΥ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ από την Κεντρική εξουσία και το τελευταίο ευρώ.Μετά από 30 χρόνια το ξανασυζητάμε εφόσον τα πράγματα βελτιωθούν( πράγμα που δεν το βλέπω δυστυχώς).
    Στα παραπάνω βέβαια εννοείται ότι η κεντρική εξουσία πρέπει να είναι ΤΙΜΙΑ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:51 | Ats

    Η λειτουργια των ΟΤΑ ειναι πολυ σημαντικη διοτι συμβαλλει στην αμεση αποκεντρωση και στην στενη επαφη του πολιτη με το κρατος. Αλλα…

    Οσοι ενδιαφερονται να κατεβουν για Δημαρχοι πρεπει να υποβαλλουν προτεινομενο τετραετες Buissness Plan με προβλεπομενα εσοδα και εξοδα. Ετσι οι δημοτες θα ξερουν απο που σκεφτεται ο μελλον Δημαρχος να βρει τα λεφτα για να τα κανει τι.

    Αυτο το πλανο θα κληθει να εφαρμοσει ο καθε εκλεγμενος δημοσιευοντας καθε χρονο ισολογισμο με την πορεια του και φυσικα να κριθει γι αυτο.

    Εννοειται οτι ολοι οι διαγωνισμοι και αναθεσεις θα πρεπει να αναφερονται σε συγεκριμενα σημεια του πλανου και να δημοσιευονται τα παντα στο διαδικτυο.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:15 | Αλμπάνης Γιώργος

    Πρέπει να καταργηθούν όλες οι υπηρεσίες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 19:32 | Χρήστος

    Στους ΟΤΑ γίνεται το μεγάλο φαγοπότι, καθώς εκεί είναι που δεν υπάρχει ο παραμικρός έλεγχος και οι διαδικασίες είναι πλήρως αδιαφανείς.

    Να υποχρεωθούν οι ΟΤΑ στην δημοσίευση στο internet όλων των οικονομικών και διαχειριστικών στοιχείων, προϋπολογισμών και απολογισμών, προκυρήξεις διαγωνισμών, κλπ.

    Να μπουν αντικειμενικοί στόχοι (οι οποίοι θα ελεγχούν από εξωτερικό φορέα) για κάθε ΟΤΑ σε σχέση με την οργάνωσή τους και τις διαδικασίες διαφάνειας, τους οποίους θα πρέπει να πετύχουν μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

    Όταν βεβαιωθεί ότι ένας ΟΤΑ λειτουργεί πλέον με διαδικασίες διαφανείς και υπάρχει σωστή διαχείριση, τότε ΝΑΙ, να υπάρξουν αλλαγές που να δίνουν φορολογικά έσοδα απευθείας στους ΟΤΑ για την τοπική ανάπτυξη.

    Αυτό θα έχει και ακόμα ένα πλεονέκτημα. Οι τοπικές κοινωνίες, που ως επί το πλείστον είναι ενάντιες σε κάθε μορφή νέας επιχειρηματικής ανάπτυξης με μοναδικό κίνητρο να μην «ξεβολευτούν» προσωπικά (αυτό που λένε οι αμερικάνοι «not in my back yard»), θα θέλουν ανάπτυξη στον τόπο τους, γνωρίζοντας ότι τα φορολογικά έσοδα που θα δημιουργηθούν θα πάνε κατευθείαν στη βελτίωση του ίδιου του τόπου τους (και δεν θα φαγωθούν από κάποιον «μεσάζοντα» στην Αθήνα). Στην σωστή αυτή κατέυθυνση πήγε να κινηθεί το μέτρο για τα ποσοστά του τέλους για τις ΑΠΕ υπέρ των τοπικών κοινωνιών.

    Ελπίζω να εισακουστούν οι απόψεις όλων μας και να παρθούν οι καλύτερες αποφάσεις. Για το καλό όλων μας… επιτέλους!

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 19:24 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΟΤΑ

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 18:47 | Νικός Γεωργούλας

    Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να είναι οικονομικός παράγων μόνο σε ότι πρέπει αποκλειστικά να λυθεί τοπικά. Σκουπίδια – Συγκοινωνίες να γίνονται κεντρικά.

    Ολοι οι διαγωνισμοί ΟΤΑ να βγαίνουν σε ένα site και να μην αναζητεί ο καθένας που τους δημοσιεύουν. Παραλογισμός στο μεγαλείο του και όργιο ρεμούλας.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 18:39 | Χατζηνικολάου Αθανάσιος

    Αν υπήρχε ουσιαστικός έλεγχος των ΟΤΑ πχ πόσοι υπάλληλοι απασχολούνται σε καθαριότητα ανα κατοίκους, πόσο κοστίζουν τα όποια έργα εκτελούν οι ΟΤΑ δεν θα είμασταν αντίθετοι, αλλά βλέποντας σπατάλες πόρων και ανθρωπίνου δυναμικού για ψηφοθηρικούς λόγους δεν θα συμφωνούσαμε με επιπλέον φόρους για τους ΟΤΑ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 18:25 | Τασιγεώργος Γαβριήλ

    Προς την σωστή κατεύθυνση αν πάψει η τοπική αυτοδιοίκηση να έχει τόσο έντονο το «καπέλο» της κεντρική εξουσίας και να θεσπιστούν εποπτικά μέτρα (διπλογραφικό σύστημα, δημοσίευση ισολογισμών κλπ) για τον έλεγχο των οικονομικών της τοπικής αυτοδιοίκησης.
    Η απόκέντρωση των φορολογικών βαρών ευνοεί την υπευθυνότητα του πολίτη αφού ο δήμοαρχος της επιλογής του θα έχει πολύ μεγαλυτερη εξουσία και επηρροή στην καθημερινότητα του πολίτη.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:25 | BOLIKAS EYAGGELOS

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΙ Ο.Τ.Α ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΑΡΑ ΠΡΙΝ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΝΕΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΟΥΜΕ ΣΕ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:36 | Τάκης

    Η τοπική αυτοδιοίκηση κακοδιαχειρίζεται τα πάντα γιατι το πουγκί δεν είναι δικά της χρήματα (εννοώ του δημάρχου, του αντιδημάρχου κ.λ.π.). Ο δικός μας μάλιστα χρωστάει πολλά εκατομμύρια (εμείς δηλαδή). Ανεβάζει αυθαίρετα τα τέλη, την τιμή του νερού, τους φόρους γενικότερα. Είναι δηλαδή ένα βατερλώ όπως και του κράτους. Σε αυτό το χιλιοτρύπητο λαγήνι δεν θέλω να βάλω ούτε σταγόνα!!!

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 16:07 | Γιάννης Μαρούτσος

    Οι διεθνείς τάσεις μπορεί να είναι όπως λέτε, επειδή, όμως, για την Ελλάδα μιλάμε, και στην Ελλάδα είναι γνωστό πώς δρουν οι ΟΤΑ, φοβάμαι ότι περισσότεροι φόροι για τους ΟΤΑ σημαίνει περισσότερη κατασπατάληση δημοσίου χρήματος.