26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους

Ποιες μεταβολές ή πρωτοβουλίες πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρξουν στην Ελλάδα σε σχέση με φόρους για το περιβάλλον;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:28 | tzims

    1. Το οποιοδηποτε περιβαλλοντικο τελος στα αυτοκινητα, πρεπει να ειναι συναρτηση κυβισμου, παλαιοτητας και ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ!!! Οι επαγγελματιες που πληρωνουν ελαχιστα για τα αυτοκινητα τους (απο ταξιτζηδες μεχρι νταλικιερηδες) δεν ρυπαινουν πολλαπλασια? Ο ελεγχος των χιλιομετρων μπορει να γινεται απο τα ΚΤΕΟ που ολοι περναμε υποχρεωτικα. Ας υπαρχει ενα βασικο ελαχιστο , το οποιο να αυξανει σταδιακα αναλογα με την χιλιομετροκινηση. Ετσι κανενας δεν θα παραπονιεται

    2. Μηπως πρει να μπει και περιβαλλοντικος φορος για τα τζακια? των οικιων εννοω, οχι τα αλλα, παλια και νεα. Ποση εκπομπη ρυπων γινεται απο την καυση ενος κιλου ξυλου? Οταν ολη η ατμοσφαιρα βρωμαει απο καπνο τζακιου, γιατι να μην μπει και φορος χρησης τζακιου? Ετσι θα περιοριστει και η απιστευση και ανεξελεγτη υλοτομιση. Να θυμισω οτι και στο Λονδινο για να απαλλαγουν απο το SMOG απαγορευσαν εντελως τη χρηση καρβουνου. Ή μηπως ετσι θα χαλασει η ρομαντικη ατμοσφαιρα?

    3. Οι καυστηρες των καλοριφερ δεν ρυπαινουν?

    4. Τα εργοστασια?

    5. Οι κτηνοτροφικες μοναδες (χνωτα και … ζωων?)

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:07 | Βασίλης Παπαδόπουλος

    Εισπρακτικά περιβαλλοντικά τέλη!
    Η παλαιότητα δεν ταυτίζεται με τη ρύπανση. Η συντήρηση και χρήση μπορούν να δικαιολογήσουν την περιβαλλοντική επιβάρυνση ενός μέσου μεταφοράς σε συνδυασμό με τους εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς που έχει ο κάθε οδηγός.
    Με τη γενναιόδωρη αύξηση των τελών δε λήφθηκε υπόψη από τους φωστήρες του ΠΕΧΩΔΕ η προδιαγραφή Euro.
    Είναι δυνατόν να πληρώνουν διαφορετικό «περιβαλλοντικό» τέλος ίδια αυτοκίνητα με άλλη ημερομηνία κυκλοφορίας;
    Μια Ferrari που κάνει πχ 5000 χλμ το χρόνο ρυπαίνει περισσότερο από ένα Hyundai Accent που κάνει 20.000 χλμ ετησίως; Όποιος επιθυμεί ας κάνει την πράξη με τα gr/km και θα δει.
    Λαϊκισμός είναι να φορολογείς τον κυβισμό με πρόσχημα το περιβάλλον.
    Αν θέλουν να διορθώσουν την κατάσταση ας πιστοποιήσουν τα δημόσια ΚΤΕΟ όπως τα ιδιωτικά.
    Τουλάχιστον αυτά λόγω τήρησης προτύπων είναι στοιχειωδώς αξιοπρεπή. Ποιός όμως κοιτά τα δελτία τεχνικού ελέγχου στο Υπ. Μεταφορών;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:22 | Βροχίδης Ιωάννης

    Θα πρέπει να επιβληθεί αυστηρότατη φορολογία , πολύ αυξημένη σε σχέση με τους άλλους , είτε με τη μορφή αύξησης του συντελεστή φορολόγησης είτε με την επιβολή επιπρόσθετης εισοφράς , στις εταιρίες και φυσικά πρόσωπα που διατηρούν ρυπογόνες εγκατατάσεις , εφόσον βέβαβια αυτό διαπισωτθεί από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές .

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:09 | ΣΚΛΑΒΟΥΝΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

    Εχω ενα αυτοκινητο 1600cc και τον περασμενο Ιούλιο το πέρασα ΚΤΕΟ.Πέρασε με άριστα ολες τις εξετάσεις και βεβαίως και τον έλεγχο καυσαερίων.Η απορία μου λοιπόν είναι εύλογη.Γιατί με τιμωρει το Ελληνικό κράτος, επειδη δέν έχω λεφτά να αγοράσω καινούργιο;Γιατι σύμφωνα με το νόμο το χαρτί που πηρα απο το ΚΤΕΟ μου δινει την άδεια να κυκλοφορω για 2 ακόμη χρόνια.Δέν θέλω να κάνω πονηρές σκέψεις,αλλά δυστυχώς απάντηση δεν πρόκειται να πάρω ,οπως δεν την πηρε και ενας πολίτης που ρώτησε την κυρία Λούκα Κατσελη(έκανε σημερα βόλτα στήν Ερμού) για τα τέλη κυκλοφορίας και βεβαίως η κυρία Κατσέλη απέφυγε να απαντήσει,στριβοντας δια του αρραβώνος.
    Αυτή την άπόφαση της κυβέρνησης την θεωρώ ΜΕΓΆΛΗ ΑΔΙΚΙΑ και ειναι κάτι που δεν θα χωνέψω ποτέ και για ενα ακόμα λόγο.Ειμαι μισθωτός με αποτέλεσμα να τα δηλώνω όλα και όχι όπως κάνουν κάποια έξυπνα επαγγέλματα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:43 | Κωνσταντινος Παπανικολαου

    Θελει μεγαλη προσοχη.

    Στο ονομα του περιβαλλοντος ας μην ισωπεδωνουμε τα παντα.

    Ας υπαρχουν ελεγχοι ωστε ολα να λειτουργουν σωστα χωρις να πεφτουμε στην παγιδα μονο της τεχνολογιας διοτι αυτο προυποθετει κεφαλαια που δεν δυναται ο καθενας μας να εχει.

    Παραδειγματος χαριν : Αυτοκινητο. Ας νοιαζομαστε να γινεται σωστη συντηρηση ελεγχοντας απο τον ιδιοκτητη μεχρι το συνεργειο που επισκευαζεται και ας μην βαζουμε παραλογα ποσα για το σημα διοτι κανεις δεν εχει παλιο αυτοκινητο γιατι το θελει. Ας μην παιξουμε το παιχνιδι των αυτοκινητοβιομηχανιων για αντικατασταση καθε 4-5 χρονια γιατι δεν εχουμε τετοια βιομηχανια. Ας μην παιξουμε το παιχνιδι των ξενων κεντρων.

    Ας εντεινουμε τους ελεγχους σε βιομηχανιες ρυπογονες και μη με ειδικευμενο προσωπικο και ας αναπτυξουμε την δημοσια μετακινηση. Ας ελεγχουμε την ασυδοτη κυκλοφορια φυτοφαρμακων και ας επεμβαινουμε με ελεγχους και προστιμα. Τοτε ολα θα αλλαξουν χωρις να χρειαζεται καποια εξεθουνωτικη επιβαρυνση με φορους.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:18 | Αλέξανδρος Α.

    Φίλε με το Jeep Wrangler (4000cc)
    http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1440

    Δεν βλέπω την αδικία που βλέπεις στο παράδειγμά που έδωσες. Αν είχες 5 αυτοκίνητα των 1600cc το καθένα θα ρύπαινες λιγότερο, γιατί μόνο ένα μπορείς να χρησιμοποιείς κάθε φορά. Και αν η Ferrari δε ρυπαίνει περισσότερο, γιατί να χρεώνεται μεγαλύτερο τέλος; Τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορία δεν είναι τέλη πολυτελείας ούτε τέλη ιδιοκτησίας. Είναι κίνητρα για να προωθούν την αγορά αυτοκινήτων που ρυπαίνουν λιγότερο.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:51 | Γιώργος Κουτσουμπός

    1) Έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες που απασχολούνται σε εργασίες της πλάκας που δεν προσφέρουν τίποτα και έχουμε εκατομυρια εκταρια ακαλλιέργητων εκτάσεων.
    Γιατί δεν βάζουμε αυτούς τους ανθρώπους να καλλιεργήσουν βιοκάυσιμα σε αυτές τις εκτάσεις, ώστε να αυξήσουμε το εγχώριο παραγομενο προιον και να μειώσουμε τη κατανάλωση πετρελαίου, ενσωματώνοντας έτσι τους ανθρώπους αυτούς στην ελληνική κοινωνία;
    Ετσι δεν θα μειωθει το έλλειμμα ως πσοοστό του ΑΕΠ; Δεν θα καιμε λιγοτερο λιγνιτη; Δεν θα εισαγουμε λιγοτερο πετρελαιο; Δεν θα αξιοποιησουμε την ηλιακη ενεργεια μέσω της φωτοσύνθεσης;

    2) Συμφωνώ ότι τα παλαιότερα αυτοκίνητα κατά τεκμήριο ρυπαίνουν περισσότερο. Αυτο δεν σημαινει όμως ότι πρέπει να αγοράζουμε συνεχώς καινούργια αυτοκίνητα, με καταστρεπτικά αποτελέσματα στο δημόσιο χρέος και το εμπορικό ισοζύγιο (ελλειμματικο ισοζύγιο σημαινει εξ ορισμού αύξηση του δημοσιου και ιδιωτικου εξωτερικου χρέους).
    Αντίθετα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να μειωσουμε τους ρύπους των παλαιων αυτοκινήτων.
    α) Τοποθέτηση νέων καταλυτών. Ειναι πιο φτηνο να εισαγουμε καταλυτες απο αυτοκινητα. Ενω μπορούμε να επιδοτησουμε ελληνικες εταιριες ώστε να παραγουν καταλύτες.
    β) μετατροπή των μηχανών τους ώστε να καίνε υγραέριο (κόστος 1300-1800 ευρω) που δεν επιβαρυνει το περιβαλλον.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:46 | Κωστής Β.

    Θεωρώ οτι τα περιβαλλοντικά τέλη, όποια αποφασισθούν, για όλα τα οχήματα πρέπει να συνδεθούν κατά 30-40% με τις εκπομπές καυσαερίων τους και θα προσαρμόζονται στους ελέγχους των ΚΤΕΟ. Το υπόλοιπο 60-70% πρέπει να βαρύνει την τιμή του καυσίμου. Όποιος καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, πληρώνει περισσότερα. Ιδιώτης ή κρατικός παράγοντας ή γεωργός. Δεν μπορεί η Ελλάδα να έχει τιμές καυσίμων που να είναι χαμηλότερες από τις τιμές στις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες τις Ευρώπης (Ην. Βασίλειο, Νορβηγία, κλπ). Προϋπόθεση είναι οτι όποια τέλη να καταλήγουν σε λογαριασμό του Υπ. Περιβάλλοντος για τη στήριξη κρατικών προγραμμάτων για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου και όχι για χρηματοδότηση γενικά του κράτους.

  • Μια καλή ιδέα είναι τα τέλη κυκλοφορίας να συνδέονται με την εκπομπή ρύπων. Δεν μπορώ να καταλάβω την σημερινή λογική της σύνδεσης με την παλαιότητα ή τον κυβισμό. Μπορεί δυο αυτοκίνητα ιδίου κυβισμού να έχουν άλλες εκπομπές ρύπων, ή ενα παλαιό αυτοκίνητο να έχει μικρές εκπομπές συγκρίσιμες με ένα παρόμοιο νεώτερης κατασκευής.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 16:03 | Γιώργος Μηχιώτης

    Δεν νοείται να υπάρξει άμεση «πράσινη» φορολογία στην Ελλάδα. Μπορεί να υπάρξει μετά από 4-5 χρόνια, και βάσει ενός πλαισίου που θα επιτρέπει στον φορολογούμενο να εναρμονιστεί με την ιδέα.

    Δεν μπορείτε να φορολογήσετε κάποιον που καταναλώνει πολύ ρεύμα, αν πρώτα δεν του δώσετε την ευκαιρία να βάλει ηλεκτρικούς συλλέκτες και να μειώσει από μόνος του το κόστος. Δεν μπορείτε να τον φορολογείτε για απώλειες ενέργειας, αν πρώτα δεν του δώσετε κίνητρα να αλλάξει τα κουφώματά του. Δεν μπορείτε να τον φορολογείται για παλιό αυτοκίνητο, αν πρώτα δεν του δώσετε κίνητρο για να το αλλάξει…

    Η πιο λογική λύση είναι να υπάρξουν φοροαπαλλαγές για κάθε τομέα για 3-4 χρόνια, πριν φορολογηθούν όσοι δεν συμμορφώνονται. Αν εφαρμοστούν φόροι τώρα, αυτό που θα γεννήσουν θα είναι περισσότερες κακοτεχνίες από περισσότερα λαμόγια…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 15:00 | Κωστής Χριστοδούλου

    Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, συνδέστε τα ετήσια τέλη με τις εκπομπές ρύπων (γραμμάρια CO2/100χλμ), όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Και ας επιτραπεί η πετρελαικοίνηση σε Αθήνα- Θεσσαλονίκη για αυτοκίνητα που συμμορφώνονται με το Euro 5– μπορεί το κράτος να χάσει έσοδα από τη φορολογία καυσίμων, αλλά η περιβαλλοντική επιβάρυνση θα είναι αισθητά μικρότερη (CO2, NOx, σωματίδια).

    Όσον αφορά τη μόλυνση και την οδική κυκλοφορία στην Αθήνα, ας θεσπιστούν αστικά διόδια (έμμεσος τρόπος φορλόγησης) και *όλα* τα έσοδα από αυτά να πηγαίνουν στις δημόσιες συγκοινωνίες.

    Όσον αφορά τη χρηματοδότηση έργων ΑΠΕ, υπάρχει μηχανισμός για να πληρώνονται οι παραγωγοί (τέλος ΑΠΕ στους λογαριασμούς ΔΕΗ) και να αναδιανέμεται το κόστος της πράσινης ενέργειας σε όλους τους καταναλωτές- οποιοσδήποτε επιπλέον «πράσινος» φόρος δεν έχει κανένα νόημα πέρα από το να επιβαρύνει τους καταναλωτές ώστε να αντιμετωπίσουν τα πιθανά μελλοντικά ελλείμματα του ΔΕΣΜΗΕ.

    Επίσης, με τη δραστική εξάπλωση των νέων μορφών ‘καθαρής΄ ενέργειας, θα υπάρξει πρόβλεψη ώστε να υπάρχουν φόροι για να φτιαχτούν μονάδες παραγωγής ενέργειας που να μπορούν να διαθέτουν φορτίο βάσης (πυρηνικά- λιθάνθρακας) ή/και αιχμιακά (φυσικό αέριο);

    Όσον αφορά τις ρυπογόνες μονάδες της ΔΕΗ με λιγνίτη, πέρα από τα δικαιώματα για ρύπους που ενδέχεται να πληρώσει από το 2013 η επιχείρηση, και το ύψος των οποίων κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει από σήμερα, αν επιβάλλετε περιβαλλοντικό φόρο στη ΔΕΗ, τι επίπτωση θα έχει αυτό στα τιμολόγια που πληρώνουν οι καταναλωτές και τι στρεβλώσεις θα επιφέρει στην αγορά ηλεκτρισμού;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 15:07 | Ταρασίδης Δ. Γεώργιος

    Αυτό προυποθέτει ότι πρέπει να κάνουμε μια ΕΝΙΑΙΑ δομή ελέγχου του κράτους: Η εφορία σου δίνει ΑΦΜ για μια επαγγελματική δραστηριότητα, αλλά το υπουργείο Βιομηχανίας ΟΧΙ και το ΙΚΑ ασφαλίζει ΚΑΝΟΝΙΚΑ τους υπαλλήλους σου!

    Ο ρυπαίνων πληρώνει σημαίνει: ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ΔΗΜΟΣΙΕΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ υπηρεσίες, κατάργηση των μεμονωμέων Air Condition (με ανοιχτά παράθυρα) και ΚΕΝΤΡΙΚΑ συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού στα δημόσια κτίρια. Φωτοβολταικά ή γεωθέρμαση σε ΟΛΑ τα ΔΗΜΟΣΙΑ κτίρια και κατάργηση του μαζούτ ή πετρελαίου και αντικατάσταση με αέριο.

    Κάποιες επιχειρήσεις που ρυπαίνουν ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ εγκατάσταση σε ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ (που θα έχουν υποδομές και βιολογικό). Οι νέες ΑΜΕΣΑ, οι παλιές μέσα σε 4 χρόνια.΄

    ΒΙΠΑ και για τις οχλούσες επιχειρήσεις (πλεκτήρια, φασόν, γκαράζ, βιοτεχνίες κλπ) όπου θα έχουν ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ή γεωθερμία, ενέργεια από ΦΩΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ή ΑΝΕΜΟΓΕΝΗΤΡΙΕΣ , ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ και έτοιμες υποδομές.

    Έλεγχος όλων των επιχειρήσεων εκτός πόλεως και ΒΙΠΑ εάν έχουν ΜΟΝΟ δραστηριότητα που δεν ρυπαίνει.

    Ο ρυπαίνει πληρώνει όχι μόνο ΄πρόστιμο αλλά και την αξία αποκατάστασης της ρύπανσης που προκάλεσε (εκτός από ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ όπου ο φορέας της ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ θα ειναι υπεύθυνος για την αποζημείωση, αφού θα είναι υπεύθυνος και για τον έλεγχο).

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:33 | ΝΙΚΟΣ ΒΟΥΤΣΑΣ

    ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΕΥΡΩΟΠΑΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΡΩΤΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ. ΜΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ. ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΥΡΙΟΙ ΜΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ. ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ? ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΑΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ, ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΙΚΑ, ΤΕΒΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΑΤΡΟ ΣΗΝ ΟΥΣΙΑ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥ ΛΕΝΕ ¨ΕΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΜΟΥ¨ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ (ΕΝΟΕΙΤΑΙ) ΚΑΤ ΙΔΙΑΝ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ. ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ (ΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΣΕ ΒΕΝΖΙΝΗ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΝΟΝΙΚΗ ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΣΕ ΔΙΟΔΙΑ) ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ. ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ? ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ? Η ΜΗΠΩΣ ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ? ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΠΟΛΛΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ.
    ΛΥΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΠΡΩΤΑ ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΣΑΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 13:47 | ΚΑΛΑΙΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ

    ΑΝ ,ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΤΟ 1981,ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ,ΤΟΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ,ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ ΚΑΠΟΙΟΣ, ΟΤΙ ΘΑ ΦΘΑΣΟΥΜΕ ΣΤΟ 2009 ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑ.ΣΟ.Κ,ΝΑ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΦΤΩΧΙΑ, ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΟΠΛΟ ΣΤΟΝ ΚΡΟΤΑΦΟ ΤΟΥ ΑΝΟΗΤΟΥ ΦΤΩΧΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΦΙΓΟΥΡΑ ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ,ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΚΟΥΒΑΛΙΣΕ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΤΗΣ SIEMENS, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΟΣ,ΠΟΥ ΔΕΝ..ΔΕΝ..ΔΕΝ..ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΓΥΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΕΣ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ—–ΘΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΠΛΑΘΕΙ ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ.ΚΥΡΙΟΙ-ΓΙΑΤΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΕΡΝΑΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΤΕΟ?ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΡΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ?ΔΕΝ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ?ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΞΑΝΑΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΕΛΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΠΙΒΡΥΝΣΗΣ?
    ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ,ΜΕ 980 ΕΥΡΩ ΣΥΝΤΑΞΗ ,ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΑΛΙΟ ΜΕΝ (1990)ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ,ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΝΑ ΕΧΕΙ 1993 κυβ. ,ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 3000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ,ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ 821 ΕΥΡΩ..ΡΩΤΗΣΑΤΕ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ?
    ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΛΕΝΕ..ΡΩΤΗΣΑΤΕ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ? ΡΩΤΗΣΑΤΕ ΑΝ ΦΘΑΝΟΥΝ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ? ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΘΥΜΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1990 ΤΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΗΤΑΝ ΠΑΦΘΗΝΑ?
    ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ Ο ΦΤΩΧΟΣ ,ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ,ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΧΩΡΙΣ ΟΧΗΜΑ..ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΘΥΜΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1990 ΤΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΗΤΑΝ ΠΑΦΘΗΝΑ?
    ΕΤΣΙ ΚΥΡΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ ΕΣΟΔΑ ???
    ΑΙΣΙΟΔΟΞΩ ΠΑΝΤΩΣ ΟΤΙ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΤΡΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΑΥΤΗ ΩΡΑ..ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΟΠΛΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΟΤΑΦΟ ΤΟΥ ΦΤΩΧΟΥ ΕΛΛΗΝΑ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:14 | ΣΤΑΘΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ

    ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΤΕΛΗ, ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ Η «ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΗΣ« ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΗΝ «ΚΑΤΑΝΑΛΙΣΚΟΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ«.
    ΣΥΝΕΠΩΣ ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΣΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ «ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ« ΠΟΥ ΠΛΗΤΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΥΜΠΟΡΟΥΣ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΝΕΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.

    ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚ. ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ 1600 CC ΜΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,5 ΛΤ/100 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙΕΙ ΕΠΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ 15.000 ΧΛΜ *6,5/100=975 ΛΤ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

    ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΑΛΙΟ 2000 CC ΜΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8,5 ΛΤ /100 ΧΛΜ
    ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΣΥΧΝΆ Ο ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ Ή Ο ΦΤΩΧΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΙΝΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 3000 ΧΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΟ ΧΡΌΝΟ

    ΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ??

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:37 | Νικος

    Τα τέλη κυκλοφορίας τα χαρακτηρίζω ως την μεγαλύτερη κομπίνα του Ελληνικού κράτους που έχει γινει ποτέ. Είναι και ένας από τους λόγους που έπεσε η προηγούμενη κυβέρνηση.

    Θα μπορούσε για τα πράσινα τέλη να υπάρχει ειδικός φόρος στα καύσιμα (όσο περισσότερο καταναλώνει κάποιος τόσο περισσότερο πληρώνει) και για τα τέλη του αυτοκινήτου να διαμορφωθούν κατάλληλες κλίμακες με τις εκπομπές των αερίων καθε οχήματος. Αυτά μπορούν τα 4 πρώτα χρόνια να υπολογίζονται με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις και μετα κάθε 2 χρόνια με τις εκπομπές που μετρούνται από τα ΚΤΕΟ. Μάλιστα τα τέλη θα μπορούσαν να πληρώνονται κατευθείαν στα ΚΤΕΟ έτσι ωστε να υποχρεώνεται και ο κόσμος να περνάει το όχημα του από έλεγχο.

    Ευχαριστώ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:58 | Zυγανιτίδης Γεώργιος

    Αυτή τη στιγμή η χώρα έχει ανάγκη να ξελασπώσει.
    Θετικά είναι αυτά τα μέτρα αλλά εμείς δεν πρέπει να τα εφαρμόσουμε ακόμα γιατί θα στερήσουν τη χώρα από σημαντικά έσοδα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:18 | Βαγγέλης

    Δηλ. η ΔΕΗ που μολύνει το περιβάλλον ειδικά σε περιοχές όπως η Κοζάνη και η Πτολεμαϊδα, με τα γνωστά αποτελέσματα πληρώνει πρόστιμα;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:06 | Driver

    Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η πλήρη έληψη ξένων επενδύσεων! Ποίος θα έρθει στην Ελλάδα να επενδύση τα ωραία του χρήματα όταν η φορολόγηση του θα είναι ανάλογη με το πως ξύπνησε ενα πρωινό το επιτελείο του αντίστοιχου Υπουργού Οικονομικών (σας θυμίζω την πρόσφαση ΞΑΦΝΙΚΗ αύξηση της προκαταβολή φόρου για τις επιχειρήσεις). Οταν για μια επένδυση στην χώρα μας θα πρέπει να περάσει από έναν γολγοθά γραφειοκρατίας, ελέγχων και καθυστερήσεων. Και όταν αντίστοιχα σε μια άλλη χώρα θα είχε ολοκληρωσεί την επένδυση του και θα άρχιζε η απόσβεση στην Ελλάδα δεν θα έχει καν ξεκινήσει! Η νεα πολιτική πρέπει να φέρει νεο χρήμα στην χώρα και να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν διευκολύνσεις στις επιχειρήσεις για να κάνουν επενδύσεις. Απλό φορολογικό σύστημα με απόλυτη σταθερότητα, ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας κ.α. Επίπλεον η χώρα μας πρέπει να εκμεταλευτεί άμεσα την δυνατότητα που έχει για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Όλα αυτά με άμεσα έργα και όχι λόγια.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:49 | Σταμάτης

    1. ο τρόπος υπολογισμού των τελών δεν ήταν όντως ο καλύτερος, αν και είχε καλές προθέσεις.
    2. η φορολογία στη βενζίνη δεν υποτίθεται ότι πήγαινε για το περιβάλλον; πήγε ποτέ;
    3. συνολικά όχι – το Δημόσιο οφείλει να δαπανάει πόρους για πολλά, τεράστια προτεραιότητα είναι το περιβάλλον. Δεν είναι σκόπιμος ένας φόρος για το περιβάλλον, ένας για την υγεία, ένας για την παιδεία κλπ, είναι σκόπιμο το Δημόσιο να θέσει στόχους και να τους τηρεί

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 09:20 | ΜΑΥΡΙΔΟΥ ΣΟΝΝΙΑ

    Aκουμε οτι ενδιαφερεσται για το περιβαλλον,δυστυχως οι προθεσεις σας δειχνουν κατι αλλο.Βλεπετε το αυτοκινητο σαν πηγη εισπραξης εσοδων για εναν υπερογκο κρατικο μηχανισμο.Κατω απο αυτην την λογικη δεν κανετε κουβεντα για υγραεριοκινηση των οχηματων,αρχης γενομενης απο τον τεραστιο στολο των κρατικων αυτοκινητων.Και επειδη κανετε οτι δεν γνωριζετε σας πληροφορω οτι στην Γαλλια Ιταλια Γερμανια και αλλες χωρες της Ε.Ε.δεινονται κινητρα τοσο απο το ιδιο το κρατος οσο και απο τους Δημους.Μηπως τα λεγομενα μεγαλα συμφεροντα δεν αφινουν να εφαρμοστει και εδω αυτο το μετρο.Γνωριζετε πολυ καλα οτι η ρυπανση του περιβαλλοντος με το αεριο ειναι μηδενικη,ετσι δειξτε ενδιαφερον πραγματι για το περιβαλλον,δωστε κινητρα στα αυτοκινητα να αλλαξουν καυσιμο συνδεοντας το με τα τελη κυκλοφοριας

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 06:12 | Βασίλης Σταράκης

    Με τον έλεγχο των επιχειρήσεων που ρυπαίνουν να μην γίνεται, με τον έλεγχο των οχημάτων που ρυπαίνουν να μην γίνεται (ιδίως των κρατικών λεωφορείων, στρατιωτικών φορτηγών κλπ), με τον έλεγχο των ΟΤΑ που δεν κάνουν αποκομιδή να μην γίνεται, γιατί φόρους να μιλήσουμε;

    Πρώτα εφαρμόζουμε τη νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος κι όταν την εξαντλήσουμε και χρειαζόμαστε κι άλλους πόρους, τότε όλοι θα είμαστε πρόθυμοι.

    Μέχρι τότε όμως θα έλεγα: Ξαναρωτήστε μας κ. Υπουργέ όταν μας παρουσιάσετε το πόσα εισπράχθηκαν για το περιβάλλον από τα τέλη κυκλοφορίας και το που πραγματικά δαπανήθηκαν. Γιατί αν είναι να πληρώνουμε για το περιβάλλον και να πηγαίνουνε σε τοκοχρεωλύσια στην κάθε JPMorgan, καλύτερα να είμαστε ειλικρινείς και να λέμε: Συνέλληνες, πρέπει να πληρώσουμε τους τοκογλύφους κι όχι να λέμε για το περιβάλλον…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 06:52 | petros

    φορολογια βασει ρυπων, οχι ηλικιας

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 02:29 | Πάνος Μπεκιάρης

    2 άνθρωποι, με το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο που εκπέμπει τους ίδιους ρύπους, πληρώνουν σήμερα διαφορετικά τέλη, γιατί λογίζονται η παλαιότητα (όχι από την κατασκευή αλλά από την 1η άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα) και ο κυβισμός!!!
    Είναι να απορεί κανείς!

    Πασιφανώς λοιπόν το μέτρο αυτό ήταν καθαρά φοροεισπρακτικό και όχι περιβαλλοντικό!

    Αν θέλετε όντως να το συνδέσετε με το περιβάλλον μπορείτε να κάνετε το εξής απλό:
    1. Αποσύνδεση των περιβαλλοντικών τελών από τα τέλη κυκλοφορίας.
    2. Άμεση σύνδεση των περιβαλλοντικών τελών με τους ρύπους. Το όχημα στα ΚΤΕΟ για μέτρηση και επιτόπου πληρωμή των περιβαλλοντικών τελών.
    3. Τα περιβαλλοντικά τέλη να είναι ανάλογα με τους ρύπους. Όσοι περισσότεροι ρύποι, τόσο πιο ακριβά τέλη, με βάση μια ενιαία κλίμακα (όπως η φορολογική) και πάντα ανάλογα τον τύπο του οχήματος (ΙΧ, φορτηγό, λεωφορείο κ.λπ.)

    Τόσο απλό!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 01:10 | Κωστας

    Τα πρασινα τελη κυκλοφοριας που μας προεκυψαν φετος θα ηταν το ανεκδοτο της χρονιας αν δε κλεγαμε τα χρηματα μας. Ειναι καθαρα εισπρακτικου χαρακτηρα και μονο. Οπως και η συνεχιζομενη φορολογιση (και ποτε μειωση) της τιμης της βεζινης/πετρελαιου, η οποια στην ουσια μεταφερεται στο κοστος ολων των προϊοντων και παει λεγοντας ..

    Εκτος απο την αρχικη φορολογία και ‘εξοδα’ για πινακιδες καθε οχηματος, εχουμε τελη ετησια κυκλοφοριας για να το κυκλοφοραμε στο δρομο, εχουμε ΚΤΕΟ της συμφορας ανα 2ετια μετα τα πρωτα 5 χρονια, εχουμε διόδια για να συντηρουνται οι φοβεροι αυτοκινητοδρομοι μας (ωστε να μη κλεινουν απο μια κατολίσθηση!!!) και φυσικα εχουμε και ενα 90%(?) φορο στα καυσιμα. Τι τα κανετε τοσα εσοδα κυριοι και καταφερνουμε να ειμαστε παλι στα κόκκινα κ στα ορια της χρεωκοπίας και σα κρατος αλλα και σαν ατομα, ειμαι πολυ περιεργος.

    Τι σχεση εχει με πρασινη αναπτυξη και το περιβαλλον το ποσα κυβικα ή αλογα εχει ενα ηδη ΚΑΛΑ φορολογημενο οχημα οταν παρακαμπτονται πραγματα οπως το ποσο καλοσυντηρημενο ειναι, αν περναει κτεο η οχι (ποσα ειπαμε ειναι αυτα που δεν εχουν περασει ποτε κτεο στην Ελλαδα?) ή αν εχει αυξημενα καυσαερια ή οχι?

    Εχετε κατσει ποτε σε καμια ανηφορα πισω απο Λεωφορειο, ταξι, φορτηγακι, ή αλλο επαγγελματικο οχημα να δειτε τι παει να πει καυσαεριο? Εχετε ελεγξει τις εκπομπες καυσαεριων των πλοιων ή αεροπλάνων? Κανετε συχνα ελεγχους στις ρυπογόνες βιομηχανιες/ βιοτεχνιες? Εχετε υποψι σας ποσα συνεργεια αυτοκινητων καινε λάδι μηχανης για να θερμανουν το χωρο του συνεργειου τους? Ποσοι καινε λαστιχα αυτοκινητων? Εχετε κανει ελεγχους καυσαεριων στα οχηματα που κυκλοφορανε? Εγω προσωπικα οδηγαω πανω απο 20 χρονια και δε μου εχει τυχει ποτε να δω τετοιο ελεγχο. Αλλα για να γινει κατι τετοιο σημαινει οτι υπαρχει τροχαια και αυτο ειναι αλλη πονεμενη ιστορια .. Τι τελη πληρωνουν λοιπον ολα τα επαγγελματικα? Τι κόστος/κυβικα εχει ενα φορτηγο? Τι τελη κυκλοφοριας πληρωνει?

    Και να ξυσω αλλη μια πληγη: σε ολη την ευρωπη κυκλοφορανε πλεον περισσοτερα turbo-diesel απο βενζινοκινητα, και φυσικα εχουν και πετρελαιο με καλυτερες προδιαγραφες στα βενζιναδικα (που εμεις δεν εχουμε ακομα) – αναρωτηθηκατε γιατι? Μας ενημερωσατε εμας γιατι δε τα επιτρεπετε στους νομους Αθηνων κ Θεσσαλονικης? Και φυσικα γιατι εχουμε ακομα το πετρελαιο θερμανσης με αλλο χρωμα κ τιμη για να κινησει τους μοντερνους ντιζελοκινητηρες που καλως η κακως φορανε και στους δυο νομους επιβατικα, ταξι, κ επαγγελματικα οχηματα?

    Οσο για το ποσο βλεπω λογικα τα τελη: αν καποιος θελει να αγορασει ενα μεταχειρισμενο jeep 4000cc δεκαετίας για να κανει εκδρομες περαν των κλασσικων οριων, θα δωσει κοντα στα €10000-€15000. Αν πληρωνει και €1200 σε τελη ειναι στην ουσια σα να το νοικιαζει απο το κρατος, μονο που στη προκυμενη περιπτωση σε λιγοτερο απο 10 χρονια θα το εχει ξαναπληρωσει στην ουσια σε τελη κυκλοφοριας. Γιατι κυριοι? Ειναι παρανομο ή κακο ή ενεργοβόρο το να εχεις ενα καλοσυντηρημενο οχημα μεγαλου κυβισμου? ή μηπως υποδηλωνει οτι ο κατοχος του ειναι μεγαλοεισοδηματιας?

    Αμα θελετε να μιλησετε για πρασινη αναπτυξη, αφου αρχισετε να κανετε τους παραπανω ελεγχους, γεμιστε την Ελλαδα φωτοβολταϊκα και ανεμογεννητριες, και συστηματα παραγωγης ενεργειας απο το κυματισμο της θαλασσας, και κλειστε τα εργοστασια της ΔΕΗ.
    Και εξαγωγη ρευμα σε αλλες χωρες θα κανετε, και εμεις θα πληρωνουμε τελικα λιγοτερα, και δε θα πεθαινει κοσμος απο καρκινο στη Πτολεμαϊδα, και γενικα θα πεσει το κοστος πολλων προϊοντων και υπηρεσιων. Αλλα αυτο κοστιζει κ εσεις δε θελετε να δωσετε – θελετε να μαζεψετε απο τους ηδη ξεβρακωμενους Ελληνες (ή τουλαχιστον αυτο μου δινετε να πιστεψω με οσα βλεπω και ακουω).

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 01:31 | Τάσος Παυλίδης

    απαράδεκτο να αλλάζουν τα οικονομικά δεδομένα για την χρήση του αυτοκινήτου σε μια μέρα. βέβαια συνηθίζεται η τακτική να εφαρμόζεται σε όλους τους τομείς της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. είμαι κάτοχος ενος πετρελειοκίνητου 1896 κ.εκ. με μέση κατανάλωση 6.5 λίτρων ανα 100 χιλιόμετρα…τα καυσαέρια του σύμφωνα με την κάρτα καυσαερίων είναι πολύ κάτω των ορίων. δεν μπορώ να δεχτω την αιτιολογία της υπουργού για την αύξηση των τελών οτι είναι ρυπογόνο και λόγω κυβικών αρμόζει σε «εχοντες» συμπολίτες.
    η πρόταση μου:
    1.τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες χρήσης του οχήματος
    2.βασικό σκέλος των τελών κυκλοφορίας εξαρτώμενο απο τα κυβικά (ανα 100κ.εκ επι συντελεστή)—
    3.περιβαλλοντικό σκέλος των τελών κυκλοφορίας εξαρτώμενο απο την τεχνολογία αντιρύπανσης Euro 3, euro 4 με αφορολόγητη την νεότερη δυνατή (βλέπε Εuro6 aυτή την στιγμή)
    4.περιβαλλοντικό σκέλος των τελών κυκλοφορίας εξαρτώμενο απο την ποσότητα των ρύπων (co2)

    Με ρυθμίσεις προς αυτήν την κατευθυνση θα πιστέψω οτι ενδιαφέρεσθαι για το περιβάλλον και οχι απλά να είσπραξετε 352€ σχεδόν 100% σε σχέση με πέρυσι.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:37 | ΠΕΤΡΟΣ

    εδω δεν εχουν καδους ανακυκλωσης σε σχολεια, πλατειες κλπ. περιμενετε το υπερ του περιβαλλοντος ¨πρασινο¨τελος να δουλεψει; καλα

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:41 | giorgos

    oxi alloi foroi!!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:22 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΕ ΑΠΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΙ ΟΧΙ ΣΕ ΔΗΘΕΝ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΑΧΡΗΣΤΑ ΕΡΓΑ ΗΜΕΤΕΡΩΝ ?…ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΦΑΣ…

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 23:59 | Χριστοφορου Δημήτρης

    Κακά τα ψέματα το σύστημα των τελών κυκλοφορίας το οποίο υιοθετήσατε από την προηγούμενη κυβέρνηση είναι εντελώς φοροεισπρακτηκό και χωρίς καμία λογική. Ήδη ένα μεγάλο μέρος του κόσμου δυσαναχετεί γιατί ειναι ότι ποιό αδικο εχει δεχθεί ο έλληνας φορολογούμενος.

    Χωρίσατε τον ελληνικό λαό σε έχοντες (όσους έχουν όχημα άνω τον 2000 κυβικών) και σε μη έχοντες όσους έχουν όχημα κάτω των 2000 κυβικών.
    Εντελώς άδικο και αντισυνταγματικό. Διότι υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα 1400 κυβικών που κοστίζουν ακριβότερα από οχήματα 2500 κυβικών.

    Η δική μου πρόταση θα είναι τα τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να συνδεθούν με την ιπποδύναμη των αυτοκινήτων η οποία είναι απευθείας συνδεδεμένη και με την εκπομπή ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα και όχι με τα κυβικά ή τους λεγόμενους (ελληνική εφεύρεση) φορολογήσιμους ίππους.
    Και μετά να χωριστούν σε κατηγορία ανάλογα με την κατηγορία ρύπων που ανήκουν (euro 1,2,3,4,5,).

    Έτσι λοιπόν ο καθένας θα πλήρωνε με βάσει του πόσο πραγματικά ρυπαίνει το περιβάλλον , θα έχουμε δηλαδή τέλη κυκλοφορίας και πράσινα τέλη συνδεδεμένα.

    Το θέμα των τεκμηρίων για να είναι δίκαιο για όλους θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν κόστος αγοράς αυτοκινήτου,κυβισμός , ιπποδύναμη, και ηλικία.
    Βρείτε μια φόρμουλα (εύκολο) ώστε να βγαίνει το κόστος χρήσης το οποίο θα είναι όσο το δυνατόν ποιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης .

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 22:00 | ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΜΟΥΧΤΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Κυρία υπουργέ περιβάλλοντος είναι κρίμα που ξεκινήσατε την θητεία σας με τα σημερινά τέλη κυκλοφορίας του Σουφλιά και που όταν ήσαστε στην αντιπολίτευση τα κατακεραυνόνατε. Μιλούσατε για τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων κλπ και αντ΄αυτού τιμωρείτε όσους (και δυστυχώς είμαστε πολλοί),έχουν καθαρά αυτοκίνητα, με την κάρτα καυσαερίων κάθε χρόνο, την σωστή σηντήρηση του αυτοκινήτου μας, τα τέλη μας, το ΚΤΕΟ κλπ.Τι σόϊ πράσινος φόρος είναι αυτός και απο 202 έγινε 302 ή 352 και ακόμα παραπάνω ευρώ;Δυστυχώς πάλι τα γνωστά υποζύγια θα πληρώσουν ενω κάπου 2.000.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα, χωρίς τέλη ,κάρτες και ΚΤΕΟ μένουν στο απυρόβλητο.Το κακό φέτος έγινε,όμως για την νέα χρονιά κλείστε όλα τα παράθυρα παρανομίας και μαγκιάς του έλληνα. Πιάστε τους ανασφάλιστους, συνδέστε ασφάλεια αυτοκινήτου, κάρτα καυσαερίων,ΚΤΕΟ.Επιβάλλετε δίκαια τέλη σύμφωνα με τους εκπεμπόμενους ρύπους.Βοηθήστε τον κοσμάκη, τον μισθοσυντήρητο και πολύ ζαλισμένο πολίτη αυτής της χώρας να αίσθάνεται οτι ζεί σε ευνομούμενο κράτος και οχι οτι τον ληστεύουν κάθε μέρα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 22:58 | ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    ΤΟ 1996 ΑΓΟΡΑΣΑ ΕΝΑ Ι.Χ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 1600 ΚΥΒ.ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΛΗΡΟΥΣΕ ΒΑΣΗ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΗΜΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑ ΤΑΚΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΗΤΗ.ΕΑΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ ΑΛΛΑΞΑΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΜΟΥ ΣΥΣΤΗΣΗ ΝΑ ΠΡΟΒΩ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΗΤΗ Η ΟΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΡΥΠΟΙ.ΑΥΤΗ Η ΑΛΛΑΓΗ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΑΚΡΙΒΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑ ΕΠΕΙΧΗΡΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΡΗΣΕΩΣ.ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΟΡΩΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΡΥΠΟΙ; ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΟΙ ΡΥΠΟΙ;ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΙΣΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΠΟΥ ΑΦΟΥ ΠΛΗΡΩΝΩ ΡΥΠΑΙΝΩ ΑΡΑ ΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΩ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΥΤΗ.ΕΑΝ ΠΡΟΒΩ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΛΛΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΥ ΠΛΗΡΕΙ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΡΥΠΩΝ ΠΟΙΟΣ ΜΕ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 6 Η 7 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ;ΔΗΛΑΔΗ ΕΧΩΜΕ Η ΔΕΝ ΕΧΩΜΕ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ 5 ΕΤΗ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ;ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΠΕΣ.ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΟΠΩΣ Η ΔΕΗ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΟΡΩΝ,ΓΙΑΤΙ;ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΑΔΙΚΑ ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟ,ΤΟ ΕΙΧΑΤΕ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΣΑΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΕ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΤΕ ΑΜΜΕΣΑ.ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΨΗΦΙΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΕΤΟΥΣ,ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΘΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΘΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 22:15 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜ

    Με το να φορολογησεται καποιον περισσοτερο με προσχημα το οτι ριπενει το περιβαλον, δεν θα βελτηωθη το περιβαλον μια και δεν ειναι σε θεση να αλλαξη αυτο που ειναι ρυπογονο.Το εργοστασιο που ρυπενει με σκοπο την μεφηστοποιηση του κερδους ποτε θα το φορολογησεται;

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:25 | Ν. ΓΛΕΡΙΔΗΣ

    Η νομοθεσία με αντικείμενο το αυτοκίνητο αναδεικνύει την μωρία της ράτσας μας σε όλο της το μεγαλείο. Έχετε σκοπό να βελτιώσετε-εκλογικεύσετε την νομοθεσία;
    Παράδειγμα, διαχρονικό: Όταν η Ευρώπη ερευνά, οι ουραγοί γινόμαστε «προστάτες του περιβάλλοντος» απαγορεύοντας την χρήση κιν. DIESEL!!!
    Άλλο καινούριο, δικό σας: Περιβαλλοντικό τέλος ανάλογα με το έτος 1ης κυκλοφορίας στην Ελλάδα; Δηλαδή με ποιά λογική το σκεφτήκατε; Αν κυκλοφορούσε και 10 χρόνια στην Ισπανία δεν μετρά;
    Καινούριο: Ειδικός φόρος 150Ε σε αυτοκίνητο αξίας 22.000Ε κυβισμού 2000cc. Αυτοκίνητα αξίας 40 έως 50.000Ε κυβ. 1800cc πόσο πληρώνουν;
    Ίδια φιλοσοφία (από καταβολής κόσμου) ακολουθείται φυσικά και στον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας, η οποία (φιλοσοφία) φυτρώνει μόνο στην πατρίδα μας…

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:06 | Διαλυνας γεωργιος

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΙΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΙΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 1600CC KANOYME 7000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ 305 ΕΥΡΩ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:18 | yg

    Η φορολόγηση (τέλη κυκλοφορίας) των αυτοκινήτων με βάση την παλαιότητα είναι παράλογη. Αν θέλετε να επιβάλλετε πιο περιβαλλοντικά τέλη, μπορεί να επιβληθεί φόρος CO2. Σκεφτείτε την ακόλουθη περίπτωση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2010: Ενα αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε το Δεκέμβριο του 2004 τιμωρείται ενώ το ίδιο αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε τον Ιανουάριο του 2005 είναι περιβαλλοντικά φιλικό και επιβραβεύεται!

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:37 | Νίκος Γιαννακόπουλος

    Κόπτεστε για το περιβάλλον και φορολογείτε με άσχετα κριτήρια (κυβισμό – παλαιότητα) και όχι με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων… μήπως επειδή δεν μπορείτε να τους μετρήσετε; Η υποχρεωτική κάρτα καυσαερίων «πωλείται» συχνά χωρίς καν φυσική παρουσία του οχήματος στον εκδότη, και η τροχαία δεν την ελέγχει.
    Η πετρελαιοκίνηση δεν επιτρέπεται στην Αθήνα ως βρώμικη, όταν είναι γνωστό ότι οι σύγχρονοι κινητήρες diesel είναι καθαρότεροι από τους βενζινοκινητήρες (μήπως ο πραγματικός λόγος βρίσκεται στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων;). Επιτρέπεται όμως στα ταξί (όπου και ευρεία φοροδιαφυγή γίνεται ούτως ή άλλως, και προκλητικές αυξήσεις στα κόμιστρα εφαρμόζονται κάθε τόσο, και προϊόν λαθρεμπορίας διοχετεύεται – θέρμανσης αντί κίνησης), ίσως γιατί ο συνδικαλιστικός τους φορέας έχει υπολογίσιμο πολιτικό βάρος;
    Επιτέλους, ας είμαστε λίγο ειλικρινείς!
    Πρόταση 1: άμεση σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους, προσκόμιση του οχήματος στα ΚΤΕΟ για μέτρηση και επιτόπου πληρωμή -παραλαβή σήματος ετησίως, και μάλιστα κυλιόμενα όλο το χρόνο ανάλογα με τα δύο τελευταία ψηφία του αριθμού κυκλοφορίας, και κατόπιν ραντεβού. Ο χρόνος και η ταλαιπωρία μάλλον θα είναι λιγότερος/η σε σχέση με το υπάρχον σύστημα και τις τράπεζες.
    Πρόταση 2: πετρελαιοκίνηση για όλους.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:43 | Ηλίας

    Αυτό που συνέβη φέτος με τα τέλη κυκλοφορίας, ήταν ό,τι πιο άδικο έχω υποστεί από την πατρίδα μου από τότε που γεννήθηκα..

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:55 | Τριδήμας Μιχαήλ

    Η εκμετάλλευση του προβλήματος του περιβάλλοντος με σκοπό την μεγαλύτερη φορολόγηση μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει.Με τον τρόπο που ξεκινήσατε θα γυρίσετε τον κόσμο εναντίον.Είναι φαρισαϊσμός να λέμε στον πολίτη με ένα αυτοκίνητο 8ετίας αγορασμένο στην ΕΛΛΑΔΑ και ένα άλλο ίδιας ηλικίας αλλά με πρώτη άδεια στην χώρα μας μετά το 2005 να πληρώνει διαφορετικό φόρο.
    Κυριοι
    Το πρόβλημα είναι το περιβάλλον.Ζητείστε την συναίνεση του κόσμου δώστε του κίνητρα για να προστατέψει ο καθένας το περιβάλλον του.Μην τον ΧΑΡΑΤΣΩΝΕΤΕ.Και κάτι πολύ σημαντικό το οποίο θέλω να το αναφέρω.
    ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΡΙΣΗΣ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΛΕΜΕ ΣΤΟΥΣ ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΑ ΗΔΗ ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ( η αν θέλετε τα ΜεσαΜαζικήςΜεταφοράς).ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΑΚΡΙΒΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΣ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:34 | Αλμπάνης Γιώργος

    Θεωρώ απαράδεκτο να πληρώνουν όλοι περιβαλλοντικά τέλη μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας. Έχετε την εντύπωση ότι μπορούν όλοι να αλλάζουν αυτοκίνητα κάθε τρία χρόνια;
    Θέλετε να προστατέψετε το περιβάλλον; Ωραία, ας καθοριστούν όρια ρύπων και με τους ελέγχους των αυτοκινήτων στα ΚΤΕΟ, αν κάποιο αυτοκίνητο τους ξεπερνά να πληρώνει τα αντίστοιχα τέλη. Εγώ έχω αυτοκίνητο 8 χρόνων και πληρώνω περιβαλλοντικά τέλη 50 ευρώ, χωρίς να εκπέμπει ρύπους πάνω από τα επιτρεπτά όρια. Γιατί;
    Το μέτρο είναι καθαρά φοροεισπρακτικό. Στην πραγματικότητα δεν σας απασχολεί η μόλυνση του περιβάλλοντος, αλλά βρήκατε έναν καινοτόμο τρόπο για να εισπράττετε χρήματα. Κι αν εξακολουθείτε να ισχυρίζεστε ότι το κάνετε για το περιβάλλον, να δημοσιεύετε στο διαδίκτυο πού πηγαίνουν αυτά τα χρήματα που εισπράττετε ως περιβαλλοντικά τέλη (μήπως και σας πιστέψουμε).

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:34 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΠΟΤΗΣ

    ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΑ ΚΑΝΑΤΕ ΜΟΥΣΚΕΜΑ.ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ,’Η ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ,ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ ΠΟΛΛΑ ΕΣΟΔΑ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 19:23 | Δημήτριος Σαραντόπουλος

    Ναι σε εισπρακτικά μέτρα απο πηγές που επιβαρύνουν το περιβάλλον με την απαράβατη προυπόθεση ότι τα έσοδα ανταποδίδονται στο περιβάλλον.
    Προς θεού όχι άδικα μέτρα όπως αυτό της επιβολής τελών κυκλοφορίας σε βάρος οικονομικά αδύνατων πολιτών οι οποίοι δεν έχουν διέξοδο.
    Παράλληλα να θεσπιστούν κίνητρα και ελαφρύνσεις γιά όσους χρησιμοποιούν προιόντα και υπηρεσίες φιλικές προς το περιβάλλον.
    Τέλος αν υπάρχει ευαισθησία του κράτους προς το περιβάλλον να το δείξει και με άλλους τρόπους, όπως τα κίνητρα για επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενεργείας που τόοοσο έχουν καθυστερήσει, στο κτηματολόγιο για να γλυτώσουμε απο τις καταπατήσεις και τους εμπρησμούς, στην μείωση των συντελεστών και τους όρους δόμησης οι οποίοι έχουν σαν αποτέλεσμα να ζούμε στοιβαγμένοι σε κλουβιά και να καταστρέφεται κάθε ίχνος πρασίνου σε περιοχές που οικοδομούνται, απαγόρευση κάθε είδους οικοδομικής δραστηριότητας στο δάσος( όχι αναψυκτήρια),ελεύθερες παραλίες και πάρα, πάρα πολλά άλλα.
    Είναι λοιπόν πολλά που πρέπει πρώτα να γίνουν προς όφελος του περιβάλλοντος. Η επιβολή φόρων να έχει περισσότερο συμβολικό χαρακτήρα με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες.
    Μετά τιμής

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 19:21 | Ηλίας Κωτσόπουλος

    Σε αντίθεση με τις πολλές φωνές που εναντιώνονται στα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν περισσότερο θα ήθελα να επισημάνω ότι τέτοιου είδους μέτρα είναι απαραίτητα. Θα πρέπει α θεσπιστούν κίνητρα για όσους συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος καισοβαρά αντικίνητρα για όσους επιδεικνύουν αδιαφορία. Καθένας πρέπει να πληρώνει για την επιβάρυνση που προκαλεί στο περιβάλλον. Παράδειγμα περιβαλλοντικού φόρου είναι και ένας φόρος που θα συναρτάται με τον όγκο των σκουπιδιών που παράγει ο καθένας. Τα υφιστάμετα δημοτικά τέλη που υπολογίζονται με βάση το εμβαδόν της οικίας θα πρέπει ν προσαρμοστού σε αυτήν την λογική ώστε να επιβραβεύουν αυτούς που παράγουν λιγότερα σκουπίδια.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 18:49 | Ανέστης Ποντικάκης

    Η ύπαρξη «αντι-πράσινου» φόρου πρέπει να συνδυαστεί με την ύπαρξη «πράσινης» φορο-ελάφρυνσης.
    Για να επιβληθεί «αντι-πράσινος» φόρος πρέπει ο καθένας μας να έχει εναλλακτικές! όχι όπως στα αυτοκίνητα. Δεν είναι σωστό το μέτρο » ή πληρώνεις φόρο ή δίνεις 15+ χιλιάδες ευρώ για νέο αυτοκίνητο» και χωρίς καν να λαμβάνεται υπόψιν η κάρτα καυσαερίων ή το εισόδημα του καθενός.

    Επιπλέον πρέπει τα έσοδα από τους φόρους αυτούς να είναι ανταποδοτικά στο περιβάλλον και όχι να αποτελούν εισπρακτικό μηχανισμό του κράτους.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 18:06 | Παναγιωτης Υπερμαχος

    Θα ηθελα να αναφερθω με τη σειρα μου στον εντελως αδικο φορο που υιοθετησατε απ την προηγουμενη κυβερνηση και ο οποιος αφορα στον ειδικο φορο που επιβληθηκε στα ανω των 2000cc οχηματα o οποιος ηρθε να προστεθει στα ηδη – αδικαιολογητως – αυξημενα τελη κυκλοφοριας.

    Εγω πχ, ειμαι κατοχος ενος (και μονο!) οχηματος Jeep Wrangler 4000cc με αδεια πρωτης κυκλοφοριας 2006 και το οποιο παρεπιπτοντως το εχω αγορασει μεταχειρισμενο πριν απο μερικους μηνες με δανειο. Κληθηκα εφετος λοιπον οπως και αρκετοι αλλοι κατοχοι οχηματων υψηλου κυβισμου, να πληρωσω 1012 ευρω (τελη + ειδικο φορο), το ιδιο ακριβως ποσο με τον κατοχο μιας Ferrari 360 Modena ενω ταυτοχρονα αν ειχα στην κατοχη μου 5 (!!!) οχηματα χρονολογιας 2006 με κυβισμο 1600cc το καθενα θα πληρωνα 920 ευρω (χωρις ειδικο φορο).

    Δεν νομιζετε πως ειναι αδικο;

    Προτεινω:

    1, Τα τελη να παραμεινουν ως εχουν (χωρις αυξηση!) για τα επομενα 5 ετη.
    2, Επιβολη του ειδικου φορου στα μεγαλου κυβισμου οχηματα συναρτησει ομως της εμπορικης-αντικειμενικης αξια τους και οχι του κυβισμου τους.
    3, Εξαιρεση του «πρωτου» ή «μοναδικου» οχηματος απ τον ειδικο φορο (μη επιβολη δηλαδη ειδικου φορου αν το ιδιο προσωπο δεν εχει αλλα οχηματα στην κατοχη του ή στην αντιθετη περιπτωση, εξαιρεση του οχηματος με την μικροτερη αντικειμενικη αξια κι επιβολη του φορου – με προσαυξηση – στα υπολοιπα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:25 | Γιαννης

    ΟΧΙ ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΟΙ .

    ΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΞΙΟΤΙΜΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ.

    ΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ Η ΟΡΕΞΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΠΤΥΞΗ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΚΑΘΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:21 | Τάκης

    Δώστε κίνητρα ώστε να παράγουμε πράσινη ενέργεια. Το ποσό συμμετοχής μας σε αυτή την επένδυση θα είναι οτι πρέπει για πράσινος φόρος, δεν είναι ανάγκη να ρίξουμε και στον προυπολογισμό χρήμα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:29 | Μουστάκας Αντώνιος

    Αν ο περιβαλλοντικός φόρος είναι σαν αυτόν των τελών κυκλοφορίας τότε καλύτερα να τον ξεχάσουμε. Αντί να βοηθήσουμε τους αδύναμους να αλλάξουν το ΙΧ τους τους τιμωρούμε χωρίς να τους δίνουμε διέξοδο. Μια πολιτική για το περιβάλλον θα έπρεπε να αποθαρύνει την αγορά προιόντων που δεν είναι φιλικά προς το περιβάλλον με αύξηση της φορολογίας τους και μεταφορά αυτών των πόρων σε έργα για το περιβάλλον και επιδότηση αγοράς «πράσινων» προιόντων.

  • Η λογική υπαγορεύει ότι φόροι υπέρ του περιβάλλοντος θα πρέπει να επιβάλλονται σε μια κλίμακα που θα επιβραβεύει όσους επιδεικνύουν «φιλική» προς το περιβάλλον συμπεριφορά, ενώ θα επιβαρύνει οικονομικά εκείνους τους πολίτες και εταιρίες, οι οποίοι συμπεριφέρονται κατά τρόπο επιβλαβή στο περιβάλλον της χώρας.

    Παραδείγματα περιβαλλοντικών φόρων:

    Α. Φόρος υπερβολικής κατανάλωσης νερού: Αφού προσδιορισθεί ένα προφίλ μέσης κατανάλωσης νερού ανά νοικοκυριό (με βάση τον αριθμό μελών) και ανά μήνα του χρόνου, θα μπορεί να προσδιορισθεί και ένας φόρος σε όσους υπερβαίνουν τη μέση κατανάλωση. Προτείνεται η κλίμακα να είναι μη γραμμική, δηλαδή όσοι υπερβαίνουν κατά πολύ το μέσο όρο να πληρώνουν πολύ υψηλότερο φόρο σε σχέση με όσους τον ξεπερνούν κατά λίγο.

    Β. Φόρος υπερβολικής κατανάλωσης ρεύματος: Αντίστοιχος φόρος με του νερού με βάση την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος.

    Γ. Φόρος υπερβολικής κατανάλωσης βενζίνης: Αντίστοιχος φόρος με του νερού/ρεύματος αλλά με βάση την κατανάλωση βενζίνης.

    Δ. Φοροαπαλλαγή για δαπάνες αγοράς φιλικών προς το περιβάλλων προϊόντων/υπηρεσιών.

    Ε. Φόρος για εκτύπωση διαφημιστικών φυλλαδίων. Υποχρέωση όλων όσων τυπώνουν διαφημιστικά φυλλάδια να πληρώνουν ένα φόρο επί του αριθμού των φυλλαδίων.

    Η εφαρμογή παρόμοιων φόρων σε εταιρίες απαιτεί περισσότερη προσοχή, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της εμπορικής/παραγωγικής δραστηριότητας.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 16:12 | thatz

    όλοι οι «ειδικοί» λένε οτι ο green tax πρέπει να είναι ουδέτερος δηλ, να αντικαθιστά άλλους φόρους, όχι με πρόσχημα τη μόδα του περιβάλλοντος να μας βάλεις ΑΛΛΟΝ ΕΝΑ ΦΟΡΟ, αυτά στην Κοπεγχάγη όχι σε έμάς