Πρόγραμμα Εθελοντικής Αποκάλυψης Κεφαλαίων και Επενδύσεων και Φορολογικής Συμμόρφωσης

1. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας μπορούν να δηλώσουν έως τις …./ εντός ………… από τη δημοσίευση του παρόντος, κεφάλαια ή/και επενδύσεις οι οποίες βρίσκονται στην αλλοδαπή και για τις οποίες συνέτρεχε είτε υποχρέωση δήλωσής τους είτε υποχρέωση καταβολής φόρου σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, εφόσον καταβάλουν φόρο με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) υπολογιζόμενο επί της αξίας των κεφαλαίων ή/και των επενδύσεων που δηλώνουν.
Για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής, τα κεφάλαια ή/και οι επενδύσεις αυτές πρέπει να υπάρχουν κατατεθειμένες ή επενδυμένες στην αλλοδαπή κατά την 30η Απριλίου 2015.

2. Για τα κεφάλαια ή/και τις επενδύσεις που δηλώνονται σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, ο φόρος που οφείλεται, αποδίδεται από τον ίδιο τον υπόχρεο με ειδική δήλωση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. εντός του επόμενου μήνα από τη λήξη της προθεσμίας που προβλέπεται από την παράγραφο 1. Οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2014 – ΦΕΚ Α’ 170) εφαρμόζονται ανάλογα και στο φόρο που οφείλεται με βάση το άρθρο αυτό.

3. Με την καταβολή του φόρου επί της αξίας των κεφαλαίων ή/και των επενδύσεων που δηλώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου φυσικού ή νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας για τα κεφάλαια ή/και τις επενδύσεις που δηλώνει. Για τα κεφάλαια ή/και τις επενδύσεις αυτές δεν ερευνάται, προκειμένου για την εφαρμογή των ισχυουσών φορολογικών διατάξεων, ο τρόπος απόκτησής τους και λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη ή τον περιορισμό της διαφοράς μεταξύ της συνολικής δαπάνης που προκύπτει, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α’167) και του εισοδήματος που δηλώνεται ή προσδιορίζεται από τη Φορολογική Διοίκηση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34 του ν.4172/2013.
Επίσης, με την καταβολή του φόρου, δεν έχει εφαρμογή η περίπτωση α’ της παραγράφου ιη΄ του άρθρου 3 του ν. 3691/2008, όπως ισχύει (ΦΕΚ Α΄ 166/05.08.2008) και τα δηλωθέντα απαλλάσσονται από οποιοδήποτε άλλο φόρο, τέλος ή εισφορά.

4. Οι υποβάλλοντες τη δήλωση της παρ.1 λαμβάνουν πιστοποιητικό στο οποίο βεβαιώνεται η τήρηση της διαδικασίας του παρόντος άρθρου, καθώς και το γεγονός ότι η δήλωση κεφαλαίων ή/και επενδύσεων συνεπάγεται την εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης του δηλούντος για τα ανωτέρω κεφάλαια ή/και επενδύσεις. Δεν επιτρέπεται η διενέργεια φορολογικού ελέγχου από μόνο το γεγονός ότι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα υπέβαλε δήλωση της παραγράφου 1 του παρόντος, εκτός εάν προκύψουν νέα στοιχεία σύμφωνα με το άρθρο 25 του 4174/2013.

5. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται το είδος των κεφαλαίων ή/και επενδύσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων, ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης της παρ.1, η αρμόδια αρχή έκδοσης και το περιεχόμενο του πιστοποιητικού της παρ.5, η διαδικασία καταβολής του οφειλόμενου φόρου, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

6 Μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας της παραγράφου 1, οι Ελληνικές Αρχές αξιοποιούν κάθε διεθνή ή ευρωπαϊκή συμφωνία προκειμένου να διαπιστώσουν τα κεφάλαια ή/και τις επενδύσεις, οι οποίες δεν δηλώθηκαν σύμφωνα με το παρόν άρθρο, που έχουν τα πρόσωπα που αναφέρονται στην ίδια παράγραφο σε τράπεζες της αλλοδαπής και προβαίνουν σε όλες τις ενέργειες που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.

7. Κάθε πρόσωπο υποκείμενο φορολογίας και πρόσωπα που διαλαμβάνονται σε υποθέσεις, για τις οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εντολές ελέγχου, έρευνας ή επεξεργασίας, εισαγγελικές παραγγελίες ή αιτήματα και εντολές διερεύνησης από δικαστική ή φορολογική ή ελεγκτική αρχή και από την Αρχή του άρθρου 7 του ν.3691/2008 (ΦΕΚ Α΄ 166/05.08.2008), καθώς και τα εμπλεκόμενα με αυτά πρόσωπα, δύνανται να υποβάλλουν ανά οικονομικό/φορολογικό έτος, αρχικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για κάθε προσαύξηση περιουσίας κατά την έννοια της παραγράφου 4 του άρθρου 21 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167/23.07.2013) και της παραγράφου 3 του άρθρου 48 του ν.2238/1994 (ΦΕΚ Α΄ 151/16.09.1994), προσδιοριζόμενη ιδιαιτέρως από το ύψος της κινητής και ακίνητης περιουσίας και του επιπέδου διαβίωσής των, που αποκτήθηκε μέχρι και την 31/12/2014, καταβάλλοντας φόρο που αντιστοιχεί σε συντελεστή αυτοτελούς φορολόγησης τριάντα τοις εκατό 30%, χωρίς την επιβολή πρόσθετου φόρου ή προστίμου.
Η υποβολή των αρχικών ή συμπληρωματικών δηλώσεων, πραγματοποιείται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν.4174/2013 (ΦΕΚ Α΄ 170/26.07.2013) και της παραγράφου 3 του άρθρου 19 του εν λόγω νόμου.
Η προθεσμία υποβολής κατά τα ανωτέρω, των αρχικών ή συμπληρωματικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος ορίζεται μέχρι την 31η Ιουλίου 2015.

8. Με την καταβολή του φόρου εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση για το ποσό της αδήλωτης διαφοράς που αφορά η δήλωση του παρόντος. Ενδεχόμενη περαιτέρω προκύψασα από έλεγχο αποκρυφθείσα φορολογητέα ύλη, υπάγεται σε φορολόγηση ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα συναθροιζόμενη με τα δηλωθέντα φορολογητέα εισοδήματα, ανά οικονομικό/φορολογικό έτος και φορολογείται με τις αντίστοιχες γενικές διατάξεις.
Επίσης, με την καταβολή του φόρου δεν έχει εφαρμογή η περίπτωση α’ της παραγράφου ιη΄ του άρθρου 3 του ν. 3691/2008, όπως ισχύει (ΦΕΚ Α΄ 166/05.08.2008) και η δηλωθείσα διαφορά απαλλάσσεται από οποιοδήποτε άλλο φόρο, τέλος ή εισφορά.

9. Στο πεδίο εφαρμογής των ρυθμίσεων του παρόντος άρθρου υπάγονται οι εκκρεμείς υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και κεφαλαίου.
Για την υπαγωγή στις ρυθμίσεις, ως εκκρεμείς υποθέσεις νοούνται εκείνες που μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου:
α) δεν έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου,
β) έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου και ο έλεγχος και δεν έχει ολοκληρωθεί ή έχει εκδοθεί πράξη προσδιορισμού φόρου, αλλά δεν έχει οριστικοποιηθεί,
γ) έχει ασκηθεί ενδικοφανής προσφυγή του άρθρου 63 του ν.4174/2013 ή εκκρεμεί ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας εμπροθέσμως ασκηθέν ένδικο βοήθημα ή μέσο. Ως εκκρεμείς θεωρούνται και οι υποθέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί οριστική απόφαση του πρωτοβάθμιου ή δευτεροβάθμιου δικαστηρίου και δεν έχει παρέλθει η προθεσμία άσκησης έφεσης ή αναίρεσης αντιστοίχως.

10. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να καθορίζονται ο τρόπος, οι διαδικασίες καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου.».

  • 31 Μαΐου 2015, 20:08 | Θεόδωρος Μαριόλης

    Πρόκειται για ένα καταπληκτικό μέτρο! Θα πρότεινα μάλιστα μέρος των εσόδων να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή μνημείου αφιερωμένου στο Άγνωστο Κορόιδο στην πλατεία συντάγματος.

  • 31 Μαΐου 2015, 18:10 | Δημήτριος Παπαδόπουλος

    Ελεύθερος επαγγελματίας Χ με βιβλία Β κατηγορίας αποκόμισε εντός του έτους 2013 από επιχειρηματική δραστηριότητα κέρδη προ φόρου 500.000,00 € και τα οποία δήλωσε στην φορολογική του δήλωση.
    Εκκαθάριση φόρου έτους χρήσης 2013
    Κύριος φόρος : 161.500,00 €
    Προκαταβολή φόρου : 88.825,00 €
    Εισφορά αλληλεγγύης : 20.000,00 €
    Τέλος επιτηδεύματος : 650,00 €
    Σύνολο φόρων : 270.975,00 €

    Ελεύθερος επαγγελματίας Υ με βιβλία Β κατηγορίας εισέπραξε εντός του έτους 2013 από επιχειρηματική δραστηριότητα έσοδα 500.000,00 €, για τα οποία δεν εξέδωσε τα ανάλογα παραστατικά και τα οποία ουδέποτε καταχώρησε στα βιβλία του. Ολόκληρο το ποσό εξήχθηκε και κατατέθηκε σε Τράπεζα της Ελβετίας. Εξυπακούεται, ότι και οι εισπραχθέντες τραπεζικοί τόκοι ουδέποτε δηλώθηκαν και φορολογήθηκαν.
    Εκκαθάριση φόρου έτους χρήσης 2013
    Κύριος φόρος : 0,00 €
    Προκαταβολή φόρου : 0,00 €
    Εισφορά αλληλεγγύης : 0,00 €
    Τέλος επιτηδεύματος : 0,00 €
    Σύνολο φόρων : 0,00 €
    Ο ελεύθερος επαγγελματίας Υ κάνοντας χρήση του παρόντος νόμου νομιμοποιεί το ως άνω προϊόν της φοροδιαφυγής με την καταβολή του παρακάτω φόρου :
    500.000,00 € * 15% = 75.000,00 €
    Τελικό κέρδος από την νομιμοποιημένη πλέον φοροδιαφυγή για τον ελεύθερο επαγγελματία Υ:
    270.975,00 ./. 75.000,00 € = 195.975,00 €

    Τα συμπεράσματα δικά σας…

  • 31 Μαΐου 2015, 15:44 | Δημήτρης

    1.Τα χρήματα που βρίσκονται στο εξωτερικό αφορούν χρήματα που θα φορολογούταν κανονικά (στις περισσότερες των περιπτώσεων) με συντελεστή 40%. Επιπλέον επειδή είναι προϊόν κυρίως φοροδιαφυγής, το κράτος έχει απολέσει και ΦΠΑ στο παρελθόν. Δλδ η απώλεια για το Κράτος είναι άνω του 50% σε άμεσους και έμμεσους φόρους.
    2. Άρα η φορολόγηση με 15% είναι ελάχιστη και κοινωνικά ανεπίτρεπτη.
    3. Βέβαια αυτοί που τα έβγαλαν θα έχουν κάθε δικαίωμα να αισθάνονται και «μαγκες».
    4. Θα δώσω ένα παράδειγμα. πχ έχω 1.000.000,00 €. Προ κρίσης αγοραζα 5 διαμερίσματα. Εν έτη 2015 πάνω από 10 (ακόμη και με τα 850.000,00€). Άρα και κακό στο τραπεζικό σύστημα και τη χώρα έκανα τα προηγούμενα έτη, και με μικρή κόστος θα τα επαναπατρίσω και θα τα αγοράσω όλα τζάμπα.
    5. Καλό θα είναι να μειωθεί η απώλεια από ΦΠΑ (μη έκδοση αποδείξεων, εικονικά τιμολόγια κλπ). Περισσότερα θα κερδίσει το κράτος.
    6. ΠΡΟΤΕΙΝΩ φορολόγηση τουλάχιστον 30%. Ταυτόχρονα περιουσιολόγιο και έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης αρκετών συμπολιτών μας που βρίσκονται σε διάφορες λίστες..
    7. Το εύκολο είναι το 15%, και να αφήνουμε 20 υπαλλήλους του ΣΔΟΕ στην μοίρα τους να ελέγχουν με το σταγονόμετρο τους φοροφυγάδες.

  • 31 Μαΐου 2015, 15:26 | Logikeuteite

    Λογικευτείτε!

    πολύ είναι το 15%
    Σιγά μην τα φέρουνε.
    Μα θα τα κάνουνε ακίνητα, έργα τέχνης, χρυσό & ασήμι

    Κανείς δεν είναι τόσο τρελός ώστε να τα δηλώσει με 15%

    Κι αν τους δώσει η Ελβετία τότε θα τα κάνουνε ακίνητα, έργα τέχνης, χρυσό & ασήμι

    Λογικευτείτε, δώστε το πολύ τους ίδιους συντελεστές με Παπακωνσταντινου (2010 αν δεν κανω λάθος)
    δηλαδή 5% για να τα φέρεις στην Ελλάδα
    και 8% αν μείνουν έξω

    Το 15% είναι πολύ!Το 15% είναι πολύ!Το 15% είναι πολύ!Το 15% είναι πολύ!Το 15% είναι πολύ!Το 15% είναι πολύ!Το 15% είναι πολύ!

  • 31 Μαΐου 2015, 14:10 | Αντώνης αφοριδης

    Να ληφθεί μέριμνα για τις πωλήσεις ακινήτων οπου το ίδιο το κράτος κατασκεύασε ένα σύστημα που γεννούσε διάφορες αντικειμενικών και εμπορικών αξιών . Δεν είναι δυνατόν να στιγματιστεί κάποιος που πούλησε ακίνητο σαν φοροφυγάς όπως κάποιος πχ που έπαιρνε φακελάκι . Αλλιώς θα πρόκειται για ένα ακόμα κούρεμα και εγώ προσωπικά που μετράω ήδη ένα σαν ομολογιούχος δημοσίου προτιμώ να φύγω στο εξωτερικό με όσα χρήματα μου απέμειναν .. Να σημειωθεί οτι σε πολλά διαμερίσματα που έγιναν αγοραπωλησίες δεν υπάρχει καν διαφυγή φόρου αφού ήταν πρώτη κατοικία ,.για ποιο λόγο λοιπόν οι πωλητές πρέπει να θεωρηθούν πως φοροδιέφυγαν ?

  • 31 Μαΐου 2015, 11:15 | Δάμων Δικαίος

    Ο νόμος είναι απαραίτητος αλλά πρέπει να αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο όλους τους πολίτες. Γι αυτό πρέπει:
    1) Να αφορά κάθε εισόδημα που δεν έχει δηλωθεί. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να αφορά τόκους που φορολογήθηκαν στην πηγή και κανένας δεν μπορεί αναδρομικά να τους υπολογίσει. Ούτε βέβαια επανακαταθέσεις ποσών που αποσύρθηκαν από την ανασφάλεια και το φόβο που δημιούργησε το πολιτικό σύστημα κατά περιόδους , ή και για οποιοδήποτε άλλο λόγο, και φυλάσσονταν ή φυλάσσονται ιδιωτικά. Αν ισχύει το τρελό που ακούγεται ότι αυτό θεωρείται νέο εισόδημα, έχετε υποχρέωση να ενημερώσετε τον κόσμο να μην επιστρέψουν ποτέ τα χρήματά τους στις τράπεζες γιατί θα δημευθούν και οι ίδιοι θα πάνε και φυλακή!!! Ελπίζω να μην ισχύουν κάτι τέτοιες «σοφές» ιδέες που μόνο κακά και ηλίθια μυαλά θα μπορούσαν να σκεφτούν. Αν κάποιος έχει «μαύρα» χρήματα εκτός τράπεζας, ξοδεύει αυτά και δεν έχει ανάγκη να κάνει αναλήψεις τα νόμιμα για να καταθέσει ισόποσα παράνομα.
    2) Πρωταρχικό και αυτονόητο είναι η πλήρης απαλλαγή από ποινικές και διοικητικές διώξεις, με την εξαίρεση βέβαια των γνωστών περιπτώσεων (ναρκωτικά, σωματεμπορία , κλπ). Αλλιώς δεν έχει νόημα η ρύθμιση.
    3) Ο συντελεστής φορολόγησης θα ήταν δίκαιο να είναι αυτός του έτους απόκτησης του αδήλωτου εισοδήματος, όπως ίσχυε αναλόγως με την πηγή προέλευσής του. Δηλαδή διαφορετικός για κληρονομιά, δωρεά, μισθωτή εργασία, ελεύθερο επάγγελμα, κλπ., εφόσον αποδεικνύεται. Υπάρχουν και περιπτώσεις που παρακρατήθηκε φόρος 20% στην πηγή και το δίκαιο σε αυτή την περίπτωση είναι να πληρωθεί η διαφορά με τον όποιο φόρο προκύψει. Επίσης Δίκαιο θα είναι, έναντι όσων δήλωναν κανονικά τα εισοδήματά τους οι οποίοι ανεξάρτητα από ότι όλοι ισχυριζόμαστε είμαστε μόνο όσοι δεν είχαμε τη δυνατότητα απόκρυψης, αν προβλεφθεί και ένα μικρό πρόστιμο 5% ή 10%. Είναι πάρα πολλοί αυτοί που έκαναν δεύτερη δουλειά, ή πούλησαν ακίνητο σε υψηλότερη τιμή από την αντικειμενική, ή δεν δήλωναν το κανονικό εισόδημα από ελεύθερο επάγγελμα κλπ. Άλλα χρόνια άλλα ήθη, με την ανοχή και την αδιαφορία του κράτους. Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όλους να διορθώσουν παραλείψεις του παρελθόντος, υποβάλλοντας συμπληρωματικές δηλώσεις και όχι να κινδυνεύουν με εξόντωση, οικονομική και φυσική.
    4) Αν για λόγους απλοποίησης θεσπιστεί ενιαίος συντελεστής αυτός πρέπει να είναι κοντά στο 20%, να αφορά όλα τα αδήλωτα εισοδήματα, και να συμψηφίζει τυχόν ήδη παρακρατηθέντα φόρο.

  • 31 Μαΐου 2015, 11:47 | ANAR

    Είναι ένα σωστό μέτρο που και έσοδα θα δώσει και την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα χρήματά τους όσοι υπαχθούν στο μέτρο κάνοντας επενδύσεις. Θα ήθελα να θυμήσω στους επικριτές ότι τέτοια μέτρα εφαρμόζονται και στο εξωτερικό που δήθεν ελέγχουν περισσότερο την φοροδιαφυγή. Επίσης στην Ελλάδα με το άρθρο 18 ν. 3842/2010 ο επαναπατρισμός κεφαλαίων είχε ποσοστό φόρου μόνο 5% που κι αυτό επιστρεφόταν σε ποσοστό 50%, αν γίνονταν επενδύσεις στην Ελλάδα. Ο φόρος σήμερα είναι τριπλάσιος. Υπενθυμίζω ότι το μέτρο είναι άδικο σε πολλές περιπτώσεις, αφου καλείσαι να πληρώσεις φόρο για φορολογημένα χρήματα ή για χρήματα που πέρασαν από το λογαριασμό που ήσουν συνδικαιούχος.Δεν είναι λύση να νομοθετείς αντισυνταγματικούς νόμους, όπως αναδρομική ισχύ του βάρους απόδειξης στον φορολογούμενο, όταν μέχρι και το έτος 2009 η φορολογική αρχή θα έπρεπε να αποδείξει το ο,τιδήποτε. Ούτε το 2013 να παραγράφεις τα έτη από 2000 έως 2007 σε εκατομμύρια φορολογουμένους και σε όσους εκκρεμούν «ανταλλαγες πληροφοριών» να παρατείνεται η παραγραφή. Πρέπει να δοθεί ένα τέλος, όπως δόθηκε στα αυθαίρετα. Υπενθυμίζω ότι πολεοδομικές παραβάσεις έχουν όλοι οι Έλληνες που έχουν ακίνητα και με την τακτοποίηση τα νομιμοποίησαν και τέλειωσαν. Τα πρόστιμα που πλήρωσαν είναι γελοία, διότι το Δημόσιο θα εισέπραττε πολλά δις περισσότρα με τους ελέγχους, οι οποίοι όμως χονοτριβούσαν.Συγκριτικά με τα αυθαίρετα το Δημόσιο επιβάλλει τεράστιους φόρους στις καταθέσεις και θα πρέπει να μειωθεί η φορολόγηση τουλάχιστον των καταθέσεων εσωτερικού.

  • 30 Μαΐου 2015, 22:44 | dimfront

    Υπάρχει και η περίπτωση να θέλεις να δηλώσεις π.χ. 300.000 εισόδημα για τα έτη 2005 έως 2010 να θέλεις να πληρώσεις τον φόρο που προτείνει ο Κος Υπουργός για να αποφύγεις τα πρόστιμα κλπ, όμως τα χρήματα αυτά να έχουν επενδυθεί σε μετοχές του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (η πιο σίγουρη επένδυση εκείνη την εποχή) τώρα όμως έχει μηδενισθεί η μετοχή.
    Προτείνω σε αυτή τη περίπτωση που αφορά αρκετούς επενδυτές που θέλουν να πληρώσουν εναν χαμηλότερο συντελεστή ή όπως προτείνουν και οι περισσότεροι το 15% και σε αυτές τις περιπτώσεις.
    Ο Κος Υπουργός δήλωσε ότι πρέπει να καταθέσουν τα χρήματα στη τράπεζα και μετά να πληρώσουν τον αναλογούντα φόρο. Είναι φανερό ότι στη παραπάνω περίπτωση δεν υπάρχει όλο το ποσό,αφού έχει χαθεί μαζί με την επένδυση. Ας πληρωθεί ένας λογικός φόρος για να εισπράξει το Δημόσιο και να απαλλαγεί ο φορολογούμενος από ελέγχους και πρόστιμα.

  • 30 Μαΐου 2015, 22:05 | Θανάσης

    Πλήρωσα με την ρύθμιση 100 δόσεων 42000 ευρώ εφάπαξ σε μια δόση για κατάθεση 102000 ευρώ εξωτερικού που λογίστηκε ως εισόδημα
    στις 22/5 για να προλάβω την προθεσμία και τώρα έρχεστε με νέο νόμο και μου λέτε ότι αν δεν διακανόνιζα την οφειλή μου πριν 8 μέρες θα πλήρωνα 15000 ευρω. Αποκαταστήστε την αδικία προς αυτούς που μπήκαν στην προηγούμενη ρύθμιση που τρέχει ακόμη για παλιές οφειλές.

  • 30 Μαΐου 2015, 21:38 | Στάμου Γεώργιος

    Εμείς που μπήκαμε στην ρύθμιση για εφάπαξ καταβολή με διαγραφή προσαυξήσεων για θέματα εισοδήματος είμαστε κορόιδα? .
    Είναι δυνατόν να κάνετε να κάνετε νέα ρύθμιση ενώ ακόμα δεν είχε λήξει η παλιά επιστρέψτε την διαφορά σε όσους υπάχθηκαν στην ρύθμιση των 100 δόσεων και δώστε επιλογή να ενταχθούν στην νέα. Είναι μεγάλη ΑΔΙΚΙΑ.

  • Το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος που κατοχυρώνει την ισότητα στα δημόσια βάρη ορίζει ότι : «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». Η συνταγματική αυτή διάταξη, στο πεδίο εφαρμογής της οποίας εμπίπτουν προεχόντως τα φορολογικά βάρη, επιβάλλει την ίση μεταχείριση των όμοιων και άνιση μεταχείριση των ανόμοιων περιπτώσεων, και κριτήριο γι’ αυτό αποτελεί η φοροδοτική ικανότητα, δηλαδή οι οικονομικές δυνατότητες του κάθε πολίτη. Άλλες διατάξεις του Συντάγματος, όπως επί παραδείγματι η προστασία της οικογένειας, των αναπήρων, των πασχόντων ή η προαγωγή της οικονομίας ορεινών και νησιωτικών περιοχών, θα μπορούσαν επίσης να δικαιολογήσουν τυχόν διαφοροποιημένη μεταχείριση. Πέραν αυτών όμως, άλλα κριτήρια δεν μπορούν να αποτελέσουν θεμιτό λόγο διαφορετικής μεταχείρισης, ενώ τυχόν θέσπιση τέτοιων αντίκειται στην ανωτέρω συνταγματική διάταξη (Χρυσόγονος, Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα,2006, σ. 150).
    Στην προκείμενη περίπτωση προτείνεται η θέσπιση φόρου (δημόσιου βάρους) επί των μη δηλωθέντων ή παρανόμως μη φορολογηθέντων εισοδημάτων-ανεξαρτήτως του ύψους αυτών-, με το συντελεστή του φόρου να ανέρχεται σε 15% για τα κατατεθειμένα σε τραπεζικά ιδρύματα της αλλοδαπής, και αντίστοιχα 30% για τις «εγχώριες» καταθέσεις. Όμως, τέτοια άνιση φορολογική μεταχείριση με μοναδικό κριτήριο την αλλοδαπότητα του τηρούμενου λογαριασμού όπου βρίσκεται το προϊόν εικαζόμενης φοροδιαφυγής (και ανεξάρτητα από τη συνδρομή ελεγκτικών δυσχερειών ή μη), δεν είναι θεμιτή υπό το πρίσμα όσων ανωτέρω λέχθηκαν, και θα ήταν αντισυνταγματική.
    Πέραν αυτού όμως η αντίρρησή μου στην προτεινόμενη ρύθμιση εδράζεται και στις συνταγματικές αρχές του κράτους δικαίου (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος) και του σεβασμού της αξίας του ανθρώπου (άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος). Έτσι, κατά τη χαρακτηριστική έκφραση του Συμβουλίου Επικρατείας στην υπ’ αρ. 3341/2013 απόφαση της Ολομέλειας για το, κατά μία έννοια, παρεμφερές ζήτημα της τακτοποίησης των αυθαίρετων κατασκευών, «θεμελιώδης επιδίωξη του Κράτους δικαίου είναι η πραγμάτωση του Δικαίου στην Πολιτεία, που πρωτίστως επιτυγχάνεται με τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου. Η επιδίωξη αυτή επιτελείται, μεταξύ άλλων, με τη θέσπιση πάγιων διατάξεων που ρυθμίζουν την ατομική και κοινωνική δραστηριότητα των πολιτών [..]».
    Με άλλα λόγια, δεν μπορεί να αναμένεται από μια ευνομούμενη πολιτεία να εξαιρεί κατηγορίες πολιτών από την έναντι όλων ισχύ του φορολογικού εν προκειμένω νόμου, «νομιμοποιώντας» ή «περαιώνοντας» αναδρομικά φορολογικές ατασθαλίες , έναντι ευτελούς τιμήματος (15 ή 30 τοις εκατό επί της αξίας των κεφαλαίων/επενδύσεων). Συνεπώς , η νομιμοποίηση των αδήλωτων εισοδημάτων θα έπρεπε να θεωρηθεί θεμιτή μόνο εφόσον καταβάλλεται φόρος, ο οποίος να είναι τουλάχιστον ίσος με το κεφάλαιο (έστω χωρίς προσαυξήσεις κα λοιπές επιβαρύνσεις) του φόρου ο οποίος δεν καταβλήθηκε από τον δικαιούχο της κατάθεσης. Στις περισσότερες περιπτώσεις , με δεδομένο ότι ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής στη χώρα μας υπερβαίνει το 40%, το ποσό αυτό είναι πολύ ανώτερο του 15% που προβλέπει η προτεινόμενη ρύθμιση, η οποία είναι και για τον λόγο αυτό αντισυνταγματική.

    Κώστας Χ. Χρυσόγονος
    Καθηγητής Νομικής Σχολής Α.Π.Θ.

  • 30 Μαΐου 2015, 18:37 | Τεο

    Οι κυοφορούμενες ρυθμίσεις περαίωσης – παρά τις καλές προθέσεις- έχουν σοβαρές αδυναμίες. Οι αδυναμίες αυτές θα οδηγήσουν σε χαμηλή εισπραξιμότητα ενώ θα αποδυναμώσουν τις προσπάθειες ενίσχυσης της φορολογικής συνείδησης των πολιτών καθώς καίνε και τα «χλωρά» μαζί με τα «ξερά»

    Πρώτον, οι κυοφορούμενες ρυθμίσεις, συγχέουν την έννοια της φορολογίας εισοδήματος, που έχει ως φορολογητέα βάση το «εισόδημα», το οποίο είναι μια «ροή», με το αποταμιευτικό προϊόν (δηλαδή την κατάθεση ή την επένδυση) η οποία συνιστά «απόθεμα» εισοδημάτων.

    Δεν συνιστά μόνο σφάλμα φορολογικής πολιτικής αλλά, μεταξύ άλλων, και σφάλμα λογικής, το να επιλέγεται ως φορολογητέα βάση περαίωσης μιας σειράς παραβάσεων της φορολογίας εισοδήματος η αυτοτελής φορολόγηση ενός αποταμιευτικού αποθέματος (και όχι των αδήλωτων εισοδημάτων).

    Αυτό θα είχε νόημα μόνο εάν μια κατάθεση σε μια τράπεζα του εξωτερικού εμπεριείχε ΜΟΝΟ αδήλωτα εισοδήματα για τα οποία υπήρχε υποχρέωση υποβολής δήλωσης ΚΑΙ (όχι «Ή») καταβολής φόρου και τα οποία δεν έχουν υποπέσει σε παραγραφή. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε πως σήμερα δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης κεφαλαίων παρά μόνο εισοδημάτων – (κατά την γνώμη μου ο πληροφοριακός κωδικός 029-030 στο Ε1, δεν μπορεί να θεωρηθεί πραγματική επί της ουσίας, δήλωση κεφαλαίων καθώς σε αυτόν δεν δηλώνονται αξίες παρά μόνο ένα «ΝΑΙ», ή κατ’ αντιδιαστολή ένα «ΟΧΙ», ως προς την ύπαρξη ενός περιουσιακού στοιχείου στο εξωτερικό – δηλαδή μιλάμε για πληροφοριακή παράβαση και όχι για απόκρυψη εισοδήματος ή φορολογητέας αξίας κεφαλαίου).
    Κατά την εκτίμησή μου, οι περισσότερες καταθέσεις εξωτερικού, με υπόλοιπα από €50.000 – €150.000 έχουν σχηματιστεί, τις περισσότερες φορές, από έναν συνδυασμό:
    1. φορολογημένων εισοδημάτων,
    2. εισοδημάτων απαλλασσόμενων από τη φορολογία εισοδήματος (πχ σωρευμένοι τόκοι καταθέσεων εξωτερικού για λογαριασμούς σε πιστωτικά ιδρύματα χωρών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι και το 2006),
    3. διάθεσης (πώλησης) περιουσιακών στοιχείων,
    4. κληρονομιών,
    5. γονικών παροχών
    6. αδήλωτων εισοδημάτων τα οποία δημιουργήθηκαν σε οικονομικά έτη όπου κάθε παράβαση έχει παραγραφεί
    7. και φυσικά αδήλωτων εισοδημάτων για τα οποία δεν έχουν παραγραφεί οι όποιες φορολογικές παραβάσεις.

    Σε μια τέτοιου τύπου κατάθεση το 15% επί του κεφαλαίου μπορεί όχι απλά να πλησιάζει αλλά και να υπερβαίνει δραματικά το ποσό που αυτοί οι φορολογούμενοι θα κατέβαλλαν εάν προέβαιναν σε συμπληρωματικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος μόνο για τα φορολογητέα αδήλωτα εισοδήματά τους (βλέπε 7) και όχι για το σύνολο του κεφαλαίου. Ο κυοφορούμενος νόμος δυστυχώς «φωτογραφίζει» το σύνολο του κεφαλαίου. Το αποτέλεσμα είναι πως αυτοί ακριβώς οι φορολογούμενοι ΔΕΝ θα ενταχθούν στις ρυθμίσεις του νέου νόμου και θα συνεχίσουν να μην αποκαλύπτουν τις καταθέσεις εξωτερικού και να μην δηλώνουν τα αδήλωτα εισοδήματά τους. Και φυσικά ΔΕΝ θα φέρουν τα λεφτά τους στην Ελλάδα παρά μόνο σε περίπτωση έκτακτης προσωπικής ανάγκης.

    Στην καλύτερη περίπτωση, ορισμένοι από τους παραπάνω φορολογούμενους θα προβούν στις κλασσικές συμπληρωματικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος (συμπληρωματικό Ε1 με 029 + δήλωση εισοδημάτων και αναδρομικές αυτοαποδόσεις τόκων). Αυτοί ακριβώς οι φορολογούμενοι, έχουν σχετικά μεγαλύτερες πιθανότητες να κληθούν στη συνέχεια ΚΑΙ για έλεγχο όπου και θα κληθούν να αντιμετωπίσουν την καφκικής εμπνεύσεως διάταξη «το βάρος της απόδειξης το φέρει ο φορολογούμενος» προσπαθώντας να πείσουν τις ελεγκτικές υπηρεσίες ως προς το ότι τα extrait της τράπεζας του εξωτερικού συνιστούν αποδεικτικά στοιχεία και ότι δεν είναι δυνατόν να έχουν πλήρες αρχείο δηλώσεων, βιβλίων και στοιχείων, το οποίο θα πιστοποιεί ότι εκείνο το έμβασμα πριν 10 – 15 χρόνια δεν συνιστά προϊόν αδήλωτου εισοδήματος αλλά το προϊόν της πώλησης ενός αγροτεμαχίου στο χωριό.

    Από την άλλη μεριά, υπάρχει μια εντελώς διαφορετική κατηγορία καταθετών εξωτερικού. Πρόκειται για εκείνα τα αρπακτικά τα οποία φοροδιέφυγαν συστηματικά και του σκασμού κατά τα χρόνια της ανάπτυξης 2000 – 2008 (δεν έχουν παραγραφεί οι παραβάσεις αυτών των ετών) και οι οποίοι έβγαλαν μαζικά τα λεφτά τους έξω την τριετία 2009 – 2011. Όλοι αυτοί θα καθαρίσουν με ένα 15%, γλυτώνοντας φορολογικούς συντελεστές που φτάνουν ακόμα και το 45%, πρόστιμα, προσαυξήσεις και ποινικές διώξεις. Το χειρότερο από όλα είναι πως οι ελεγκτικές αρχές μπορούν να εντοπίσουν σχετικά εύκολα αυτές τις περιπτώσεις καθώς έβγαζαν τα λεφτά με μεγάλα και εντοπίσιμα εμβάσματα – έχω την εκτίμηση πως αυτές οι περιπτώσεις έχουν συνήθως και πολύ μεγάλα καταθετικά υπόλοιπα.

    Συνοψίζοντας: ακριβώς λόγω της σύγχυσης εισοδήματος και αποταμιευτικού προϊόντος, οι κυοφορούμενες ρυθμίσεις χαρακτηρίζονται από μια σαφέστατη ταξική μεροληψία υπέρ των μεγαλύτερων και κατ ΄επάγγελμα φοροφυγάδων και εναντίον της μικρομεσαίας και περιστασιακά φοροδιαφεύγουσας «μαρίδας».

    Με βάση τα παραπάνω, το ορθότερο θα ήταν να υπάρχει περαίωση αδήλωτων εισοδημάτων τα οποία δεν απαλλάσσονταν από τη φορολογία εισοδήματος από το 1999 και μετά με παράλληλη αποκάλυψη του επενδυτικού προϊόντος στο οποίο είναι κατατεθειμένα (πχ περαίωση αδήλωτου εισοδήματος €20.000 το οποίο βρίσκεται σε έναν λογαριασμό με υπόλοιπο €50.000). Στην περίπτωση αυτή και ο νόμος θα έδινε ισχυρότερα κίνητρα αποκάλυψης, ενδεχομένως και με υψηλότερο συντελεστή φορολόγησης, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει και η δημιουργία ενός πρώιμου «καταθεσιολογίου εξωτερικού» – πολύτιμο πληροφοριακό στοιχείο για επιβολή τυχόν έκτακτης εισφοράς ή/και μελλοντικούς ελέγχους ή/και για ανίχνευση της εισπραξιμότητας των ληξιπρόθεσμων οφειλών ενός φορολογούμενου.

    Παράλληλα, για λόγους ουσιαστικής φορολογικής δικαιοσύνης ο όποιος φορολογικός συντελεστής ΔΕΝ θα έπρεπε να είναι ενιαίος αλλά να εμπεριέχει ΚΛΙΜΑΚΙΑ ανάλογα με το ύψος των εισοδημάτων που θα δηλώνονται/νομιμοποιούνται – αυτό τουλάχιστον ΜΠΟΡΕΙ να γίνει ακόμα και με την ισχύουσα λογική/δομή των κυοφορούμενων ρυθμίσεων.

    Δεύτερο σοβαρό πρόβλημα του νόμου συνιστά, η θέσπιση διαφορετικού φορολογικού συντελεστή για τις καταθέσεις εξωτερικού (15%) και για τα αδήλωτα εισοδήματα που βρίσκονται στο εσωτερικό (30%). Μια τέτοια ρύθμιση εφόσον ψηφιστεί θα είναι προδήλως αντισυνταγματική («Καθένας συμμετέχει στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις του» – Άρθρο 4 του Συντάγματος) και θα προκαλέσει κύμα προσφυγών στα διοικητικά δικαστήρια, όπου και υπάρχουν ισχυρές πιθανότητες να κριθεί τελικώς ως αντισυνταγματική.

    Τέλος, ακόμα και αν ο νόμος ψηφιστεί, στην παρούσα εξόχως προβληματική του μορφή, το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει τουλάχιστον να ξεκαθαρίσει, σειρά εξόχως σημαντικών ζητημάτων ορθής και ομοιόμορφης εφαρμογής. Πχ ποια θα είναι η ευθύνη των συν-δικαιούχων ενός λογαριασμού; Κατά την γνώμη μου, οι όποιες εγκύκλιοι εκδοθούν θα πρέπει να κινούνται στη λογική της επιβάρυνσης των πραγματικών δικαιούχων με την όποια ευθύνη, δήλωσης/αποκάλυψης/νομιμοποίησης (αντί του επιμερισμού σε ίσα ποσοστά ανάλογα με τον αριθμό των συνδικαιούχων). Δηλαδή θα πρέπει να επιβεβαιωθεί η μεταστροφή της Φορολογικής Διοίκησης που έχει επέλθει με κανονιστικές πράξεις όπως η ΠΟΛ. 1155/2013. Σε αντίθετη περίπτωση θα «τιμωρούνται» και θα πληρώνουν (;) πολίτες (σύζυγοι, τέκνα) που δεν φέρουν καμία ευθύνη για φορολογικές παραβάσεις άλλων προσώπων – ειρήσθω εν παρόδω ας μην ξεχνάμε πως σε κάποιες περιπτώσεις αυτά τα πρόσωπα έγιναν συνδικαιούχοι όντας ανήλικοι ενώ ΔΕΝ μπορούν να εξέλθουν από έναν κοινό λογαριασμό χωρίς την έγγραφη συναίνεση του έτερου συνδικαιούχου, η οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι κάθε άλλο παρά δεδομένη.

  • 30 Μαΐου 2015, 18:49 | ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΝΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΠΕΡΑΙΩΣΗ Η ΝΟΜΟ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ. ΕΤΣΙ ΦΘΑΣΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΟΙΚΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΑΣ. ΑΠΟΡΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ, ΠΟΥ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΔΙΝΕΙ ΑΦΕΣΗ ΑΜΑΡΤΙΩΝ. ΝΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΟΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΘΕΙ. ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ Ε.Ε) ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΝΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ.
    ΕΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΥ.
    ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΣΤΟΝ 15ΧΡΟΝΟ ΓΙΟ ΜΟΥ ΠΟΥ ΡΩΤΑΕΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟΥΣ ΑΦΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟ »ΜΑΥΡΟ» ΧΡΗΜΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ;

  • 30 Μαΐου 2015, 15:49 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    ειλικρινά έχω εκπλαγεί.. δεν πιστεύω αυτό που διαβάζω.. είναι δυνατόν να έρθει κάποιος να δηλώσει κάποιες καταθέσεις που θα είναι σίγουρα υπόπτου προέλευσης και απλά θα πληρώσει 15% και όλα ο.κ.??? επειδή δήθεν θα τις πάει σε φορολογικούς παραδείσους ?? αν αυτή είναι η επιδίωξη ενός επιστήμονα σαν του Βαρουφάκη, τι να πώ, τα χάνω εντελώς..
    εθελοντική δήλωση με πολύ μεγαλύτερο συντελεστή και σε άρνηση δήλωσης δήμευση στο σύνολο της περιουσίας του και των α βαθμού συγγενείας με νόμο και χωρίς πολλά πολλά..αυτό είναι δικαιοσύνη και όλα τα άλλα είναι περίεργα…

  • 30 Μαΐου 2015, 13:59 | Τάσος

    Καταλαβαίνω οτι οι έχοντες και κατέχοντες έβγαλαν το μαύρο χρήμα από την Ελλάδα και πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να φορολογηθεί… τι γίνεται όμως για κατοίκους εξωτερικού που έχουν νόμιμες καταθέσεις, ωστόσο μετακόμισαν και κατοικούν πλέον στην Ελλάδα και δεν έχουν δηλώσει αυτές τις καταθέσεις; Αποκτήθηκαν και φορολογήθηκαν νόμιμα, αλλά για να χρησιμοποιήσει κάποιος στην Ελλάδα πρέπει εμφανίζοντας και δηλώνοντας τα να ξαναφορολογηθεί;;; Γιατί δεν βλέπω τον σχέδιο νόμου να αναφέρει εξαιρέσεις…

    Οποιος έχει καταθέσεις στο εξωτερικό, τις έβγαλε με κάποιο τρόπο, σίγουρα δεν τις πήγε οδικός… ας ξεψαχνίσουν λοιπόν τις τραπεζικές συναλλαγές και να βρουν πχ ποιοί έκαναν σε σύνολο ανά χρόνο για παράδειγμα πάνω από 100.000 ευρώ συναλλαγές…

  • 30 Μαΐου 2015, 13:44 | Ιωάννης Αθανασόπουλος

    Συμφωνώ με το σχέδιο νόμου λαμβάνοντας υπόψη την κρίσιμη κατάσταση που βρίσκεται η χώρα.
    Θεωρώ οτι τα επόμενα σημεία πρέπει να ληφθούν υπόψη.
    1. Να μην υπάγονται στον συντελεστή 15% τα κεφάλαια που μπορεί να δικαιολογήσει με στοιχεία ο ενδιαφερόμενος οτι έχουν φορολογηθεί.
    Ημουν εργαζόμενος μόνιμος κάτοικος εξωτερικού για μεγάλο χρονικό διάστημα και μέρος των αποδοχών μου το είχα καταθέσει σε τράπεζα του εξωτερικού. Μετά τον επαναπατρισμό μου μέρος του ποσού αυτού εισήγαγα στην Ελλάδα χωρίς να εξάγω οποιοδήποτε ποσό.
    Θεωρώ δίκαιο το ποσό φορολόγησης να είναι το ποσό της 30-4-15 μείον οποιοδήποτε ποσό είχε κατατεθεί στο διάστημα που ήμουν μόνιμος κάτοικος εξωτερικού ή γενικώτερα οποιοδήποτε ποσό που είχε φορολογηθεί ή ήταν νόμιμα αφορολόγητο για την Ελλάδα.
    2. Επίσης θεωρώ οτι πρέπει να γίνει κάποια προσπάθεια επαναπατρισμού των καταθέσεων του εξωτερικού.
    Ενας συντελεστής μικροτερος του 15% θα είναι ένα ισχυρό κίνητρο για τον επαναπατρισμό τουλάχιστον μέρους των κεφαλαίων του εξωτερικού.

  • 30 Μαΐου 2015, 12:30 | Πέτρος

    Προς το Υπουργείο Οικονομικών

    Καταθέτω κάποιες σκέψεις, σχετικά με το πρόγραμμα αποκάλυψης κεφαλαίων και επενδύσεων και φορολογικής συμμόρφωσης.

    – Σε όλα τα κράτη μέλη της Ερυώπης η συγκεκριμένη διαδικασία δήλωσης κεφαλαίων εξωτερικού πραγματοποιήθηκε με μικρότερο φορολογικό συντελεστή, που κυμάνθηκε απο 7% έως 12%. Γι αυτό και η απήχηση του μέτρου ήταν μεγάλη. Προηγούμενοι νόμοι στη χώρα μας για ανάλογη διαδικασία προέβλεπαν πολύ μικρότερο συντελεστή, που κυμάνθηκε απο 6% έως 10%. Ο προβλεπόμενος επομένως συντελεστής θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί προς τα κάτω για να ευοδώσει το μέτρο.

    – Ο συντελεστής φόρου για τα αδήλωτα κεφάλαια εσωτερικού είναι εξαιρετικά υψηλός (30%). Οι περισσότεροι πολίτες, μεγάλο μέρος των κεφαλαίων τους τα έχουν ήδη αναλώσει σε φόρους και χρηματοδότητση των επιχειρήσεών τους τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης, αφού οι τζίροι όλων των δραστηριοτήτων έχουν πέσει δραματικά λόγω της ύφεσης της οικονομίας. Καλούνται επομένως να φορολογηθούν για χρήματα τα οποία αποτυπώνονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς κάποια στιγμή στο παρελθόν, αλλά δεν υπάρχουν πια. Μπορεί επίσης οι αποδόσεις που προσέφεραν θεωρητικά τα διάφορα τραπεζικά προϊόντα να ήταν υψηλοί σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, τα κεφάλαια όμως συνεχώς συρρικνόνονται. Για να έχει επομένως το μέτρο απήχηση, θα πρέπει ο συντελεστής να προσαρμοστεί σε ποσοστό που οι πολίτες να μπορούν να δεχθούν και να ανταπεξέλθουν.

    – Τέλος, πιστεύω πως πρέπει να υπάρξει και μια ειδική πρόβλεψη για τους ομολογιούχους του ελληνικού δημοσίου, που υπέστησαν το PSI. Είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, τα κεφάλαια αυτά χάθηκαν απο τους λογαριασμούς των επενδυτών, προκειμένου να σωθεί η χώρα. Τώρα, αφού υπέστησαν «haircut» της τάξης του 70%, καλούνται να πληρώσουν και ένα άλλο 15% ή 30%, ανάλογα με τη χώρα που έγινε η επενδυση.

    Στη χώρα του δίκαιου Αριστείδη, ας μη σβήσει η ελπίδα υποβολής κάποιου δίκαιου φόρου.

  • 30 Μαΐου 2015, 02:12 | ΔΑ

    Αξιότιμοι κύριοι,
    Θετικό το μέτρο, αρνητική, όμως, η διακριτικότητα των συντελεστών, για να μην πω ταξική, υπέρ των ισχυρών, που κατά τεκμήριο διαθέτουν καταθέσεις στο εξωτερικό.
    Επιγραμματικά:
    1. Ενιαίος συντελεστής φορολογικής 15% αδήλωτων εισοδημάτων εσωτερικού και εξωτερικού, με κίνητρο επιστροφής του 5% για τον επαναπατρισμό των κεφαλαίων.
    2. Απλοποίηση και ενοποίηση των διαδικασιών για πλούτο εξωτερικού – εσωτερικού και κεφαλαίων που βρίσκονται εκτός του τραπεζικού συστήματος (θυρίδες, οικία, κλπ), γιατί αυτά αφενός δεν θα επιστρέψουν στις τράπεζες για να νομιμοποιηθουν, αφετέρου καθιστούν τις τράπεζες μέσο νομιμοποίησης.
    3. Απλοποίηση της διαδικασίας, χωρίς συμπληρωματικές δηλώσεις με εγγραφή του ποσού που νομιμοποιείται και τα έτη τα οποία αφορά καθιστώντας τη δήλωση αυτή ως συμπληρωματική (αρχική ή τροποποιητική) των χρήσεων που αφορά.
    4. Προσδιορισμός των φορολογικών χρήσεων που αφορά η νομοθετική ρύθμιση, οι οποίες θα πρέπει να ταυτίζονται και να αποσαφηνιζουν το χρόνο παραγραφής και σε περίπτωση δήλωσης αδήλωτων εισοδημάτων για φορολογικές χρήσεις που έχουν παραγραφεί, καθορισμός μικρότερου συντελεστή, πχ 10 ή 5% για τις χρήσεις αυτές, ώστε να αποτελέσει πρόσθετο κίνητρο για περιπτώσεις που από το νόμο δεν μπορούν να ελεγχθούν.
    5. Κατάργηση της διαδικασίας των συμπληρωματικών δηλώσεων, αφενός γιατί η δήλωση των ποσών θα ενέχει ρητά από το νόμο τέτοιο χαρακτήρα, αφετέρου για πρακτικούς λόγους λόγω έλλειψης επαρκών στοιχείων στους φορολογουμενους, ιδιαίτερα για χρήσεις που έχουν παραγραφεί και τα στοιχεία έχουν εκ του νομού καταστραφεί.
    Η εμμονή στις συμπληρωματικές δηλώσεις από τη μία θα αποτρέψει πολλούς από την αξιοποίηση της οικειοθελούς συμμόρφωσης, λόγω της αντικειμενικής έλλειψης στοιχείων (όχι μόνο κατά έτος, αλλά κυρίως κατά πηγή εισοδήματος που πρέπει να δηλωθεί) να τις πραγματοποιήσουν, αφετέρου δεν έχει αντικείμενο, αφού η φορολόγηση δεν θα γίνει με κλίμακες ή προσαυξήσεις κατά έτος, αλλά σωρευτικά στο συνολο.
    Απλά θα πρέπει να γίνεται διάκριση μεταξύ των χρήσεων που έχουν παραγραφεί ή όχι για τη διαφοροποίηση της φορολόγησης και τη διευκόλυνση των φορολογικών αρχών σε μελλοντικό έλεγχο.
    Έτσι, λοιπόν, η δήλωση θα μπορούσε να έχει την παρακάτω απλή, λειτουργική και ελκυστική φόρμα:
    Α. Για παραγεγραμμένες χρησεις (πριν το φορολογικό έτος… σε περίπτωση μη υποβολής αρχικής φορολογικής δήλωσης ή πριν το φορολογικό έτος… σε περίπτωση υποβολής φορολογικής δήλωσης)
    1. Ποσό εισοδήματος εξωτερικου…., φορολογικές χρήσεις που αφορά…
    2. Ποσό που προβλεπεται να επαναπατρισθεί και μετά τον επαναπατρισμό του θα επιστραφεί ποσοστό φόρου… (στατιστικό στοιχείο)
    3.Ποσό εισοδήματος εσωτερικού…, φορογικές χρήσεις που αφορά…
    Β. Για μη παραγεγραμμένες χρήσεις
    1. Όπως ανωτέρω
    2. Όπως ανωτέρω
    3. Όπως ανωτέρω

  • 30 Μαΐου 2015, 01:26 | Γιώργος

    Αντιλαμβάνομαι τις ενστάσεις πολλών για αυτόν τον νομό.Ομως θα πρέπει να γνωρίζουμε οτι αυτοί οι ελεγχοι ειναι εξαιρετικά δυσχερείς απο την φύση τους.Συνηθως διαρκούν δυο χρονια περίπου οχι μόνο λογω της δυσκολίας και της πολυπλοκότητας των νομων αλλα μιλάμε για πολλα χρονια πισω (εως και 15) και υπάρχουν δυσκολίες στο να ανταποκριθούν οι φορολογούμενοι (οι τράπεζες εχουν αντικειμενικες δυσκολίες στο να ανταποκριθούν).Εαν δει κανεις τους ετήσιος απολογισμούς της ΓΓΔΕ κάθε μήνα τελειώνουν κάθε μήνα περίπου 50 ελεγχοι.Αυτο οδηγεί σε 600 ελέγχους ετησίωςκαι οι λιστες περιέχουν 30 η και 40 χιλιάδες ονόματα.Αυτο σημαινει 20 η 30 χρονια για να ολοκληρωθούν.Στο τέλος του χρόνου παραγράφονται όλες οι υποθεσεις που με βαση τον νομό 4203/13 εχουν διετή παραταση -και η λιστα Lagard-συνεπώς κάτι έπρεπε να γίνει.Επιπλεον θα πρέπει ολοι να γνωρίζουν πως με τον ν.2238/94 η παραγραφη ειναι 5 έτη και ΚΑΤ εξαίρεση 10 έτη και πολλές απο αυτες τις υποθεσεις πιθανόν να εχουν υποπέσει σε παραγραφη.Η πολιτικη ειναι τέχνη του εφικτού και νομίζω οτι ο νομος Αυτος ειναι σε αυτη τη λογική.Προσπαθει ο υπουργός να μαζέψει τα ασυμμάζευτα που άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση που δεν έκανε κάτι λογω πολιτικού κόστους.Σωστη η παρατήρηση οτι οι καταθέτες του εξωτερικού με το 15 ειναι ευνοημενοι σε σχεση με τους καταθέτες του εσωτερικού με το 30 αλλα ίσως αυτο να αλλάξει στην πορεια η στην Βουλη διαφορετικά μάλλον θα υπαρξει μικρή προσέλευση στο ταμείο.Θα πρέπει το υπουργειο να στραφεί στους προληπτικούς ελέγχους.Το τι γινεται έξω δεν περιγράφεται.Κανεις δεν εκδίδει απόδειξη και η φοροδιαφυγη παει σύννεφο.

  • 29 Μαΐου 2015, 23:37 | Ελεονώρα Σγουρή

    Κάντε κάτι για εμάς που μπήκαμε στην προηγούμενη ρύθμιση και εξοφλήσαμε εφάπαξ είναι μεγάλη αδικία ενω τρέχει η παλιά ρύθμιση να υπάρχουν φορολογούμενοι που πληρώνουν διαφορετικό φόρο με τα ίδια πόσα.
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
    Για ποσό 1.000.000 αποκρυφθείσας ύλης
    Με εφάπαξ καταβολή μπαίνοντας στην ρύθμιση και σβήνοντας οι προσαυξήσεις

    1000000 Χ 40%= 400000

    Με την χρήση του νέου νόμου δηλώνει 1.000.000 από καταθέσεις και μπαίνει στην νέα ρύθμιση

    1.000.000 Χ 15%= 150000 για καταθέσεις εξωτερικού.
    1.000.000 Χ 30% = 300000 για καταθέσεις εσωτερικού.

    Οπότε κάποιος που είχε οφειλή για 1000000 εισόδημα αν ετρεξε να ρυθμίσει μέχρι 26 Μαιού πλήρωσε 400000 αν πάει όταν ψηφισθεί η νέα ρύθμιση και είχε στο εσωτερικό 1 εκ. δίνει 300000 και αν είχε στο εξωτερικό 150000 που είναι η ισονομία παραβιάζετε το σύνταγμα και τιμωρείται αυτούς που φάνηκαν συνεπείς έστω και εκ των υστέρων

  • 29 Μαΐου 2015, 22:27 | Dionysia Makri

    Προς τους ανθρώπους που πλήρωσαν κανονικά φόρο 40% για εισόδημα εφάπαξ με χρήση της προηγούμενης ρύθμισης 100 δόσεων και μάλιστα έτρεξαν να προλάβουν τις προθεσμίες μετά την κατάθεση του σχέτικου νομοσχεδιου για να βεβαιώσουν οφειλές που δεν ήταν γραμμενες δεν υπάρχει αδικία?
    Είναι δυνατόν να υπάρχει κράτος που αλλάζει τον νόμο ενώ τρέχει η προηγούμενη ρύθμιση? Πρέπει να συμπεριλαβέτε πρόβλεψη για κατ επιλογή του οφειλέτη και επιστροφή χρημάτων εάν έχει επιλέξει την προηγούμενη ρύθμιση και είχε οφειλές που εγράφησαν μετα την 1 Μαρτίου 2015.

    Γιατί αδικείτε ανθρώπους που έτρεξαν να ρυθμισουν οφειλές ενώ τρέχει η προηγούμενη ρύθμιση

  • 29 Μαΐου 2015, 22:36 | Γ. Τ.

    Η ΧΩΡΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΝΘΕΡΜΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ,ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΟΥ ΣΑΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΧΕΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ.ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ .ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΘΑ ΕΔΡΑΙΩΣΟΥΝ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΕΙΑ ΡΙΖΩΜΕΝΟΙ.ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΑΔΗΛΩΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ 30% ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΕΜΠΑΙΝΑΝ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΡΟΣΑΥΞΗΜΕΝΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΤΗΣΙΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ,ΑΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΙΣΚΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΗΝΕΣ Η ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ.ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΓΛΥΤΩΝΕΙ ΠΙΘΑΝΟΝ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΠΟΥ ΔΙΕΦΥΓΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ,ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΕΛΕΑΡ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ.ΟΜΩΣ ΝΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΟΔΗΓΗΘΕΙ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΓΚΙΣΕ (ΒΛΕΠΕ ΠΛΗΡΩΜΗ 14,8 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ ΑΠΟ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ).ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΝ ΕΥΘΕΤΩ ΧΡΟΝΩ ΘΑ ΠΙΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΙΖΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΑΛΑΝΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΔΡΑΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟΥ ,ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΤΟΠΟΣ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΜΑΥΡΟ ΝΑ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ. ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

  • 29 Μαΐου 2015, 18:29 | Chris

    Νομιζω οτι πρεπει να υπαρχει ρητή πρόβλεψη στο νομοσχέδιο (ισως ως ακροτελευτιο άρθρο) ότι η φορολογική αυτή αμνηστία δεν επεκτείνεται σε αδικηματα κακουργηματικης φυσης , οπως η νομιμοποιηση εσοδων απο εγκληματικες ενεργειες, οι δωροδοκιες, απατες και απιστίες κλπ.

  • 29 Μαΐου 2015, 17:08 | Papaioannou

    Εγώ θα έλεγα να πάνε οι συντελεστές πιο χαμηλά
    Πολλοί Έλληνες έχουν νόμιμα κεφάλαια στο εξωτερικλο
    π.χ. όσοι κάνουν εμπόριο από χώρα του εξωτερικού σε χώρα του εξωτερικού
    και δεν φορολόγησαν τα χρήματα τους σε καμιά χώρα.
    Αντί να μείνουν αυτά τα χρήματα σε κάποια από τις χώρες του εξωτερικού
    ας έρθουν την Ελλάδα. ϊσως μάλιστα το 15% να είναι υπερβολικό
    (σκεφτείτε ότι στη Βουλγαρία και στην ΠΓΔΜ ο συντελεστής είναι μόλις 10%)
    Καλό θα ήταν αντί 15% να δοθεί ένα 8% ή 10%

  • 29 Μαΐου 2015, 17:43 | ΝΙΚΟΣ

    ΘΕΟΡΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΣ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΗ ΜΙΚΡΑ ΕΙΔΙΚΑ ΤΩΝ ΕΞΩ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΠΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΕΛΕΝΧΟΝΤΑΝ ΠΡΩΤΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑΒΡΕΘΕΙ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΤΕΛΕΣΙΔΗΚΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΦΟΡΟΔΙΑΦΙΓΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΣΤΟ ΕΛΕΝΧΟΜΕΝΟ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΜΕ ΝΟΜΙΚΑ ΝΤΕΡΤΙΠΙΑ ΝΑ ΚΑΘ/ΡΗ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΝΑ ΠΑΥΣΗ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΑΠΟΡΗΤΟ ΚΑΘΩΣ ΝΑ ΓΗΝΟΥΝ ΕΠΕΝΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΟΥΣΑΝ ΣΕ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΕΥΡΗΤΑ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΛΟΓ/ΜΩ ΚΤΛΠ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΡΙΒΕΣΕ

  • 29 Μαΐου 2015, 17:30 | Γιάννης

    Μια χαρά μέτρο. Δεν υπάρχουν πολλοί τρόποι εδώ που φτάσαμε να μαζέψουμε χρήματα και κυρίως γρήγορα. Όσοι μιλάνε περί αδικίας και νομιμοποίηση της απάτης ας σκεφτούν ότι ΠΟΤΕ δεν θα πάρουμε πίσω χρήματα από κάποιον που τα έχει βγάλει στο εξωτερικό με κάποιο τρόπο. Όσο για τον κ. Νικολούδη, ας πιάσει πρώτα μερικούς φοροφυγάδες, ας φέρει έστω 1 δις από τα 4-5 που έλεγε ότι μπορεί να εισπράξει και μετά ας κάνει κριτική περί ποσοστών, κλπ. Το μόνο που ίσως θεωρώ λάθος είναι να υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά για εντός και εκτός Ελλάδος, νομίζω ένα ενιαίο ποσοστό θα ήταν η πιο ενδεδειγμένη λύση.

  • 29 Μαΐου 2015, 17:47 | ΑΒΓ

    ΑΔΙΚΟ! ΑΔΙΚΟ! ΑΔΙΚΟ!ΙΔΙΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ 15%.ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ.ΤΟ 30% ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΕΙΚΩΣ ΑΔΙΚΟ.ΒΓΑΛΤΕ ΟΛΟΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΞΩ. ΑΥΤΟ ΘΕΛΟΥΝ!!!!!!

  • 29 Μαΐου 2015, 17:32 | Γιωργος

    Ενας νομος που ουσιαστικα ξεπλενει καθε φοροφυγα με 15%. Γιατι μη γελιομαστε, κανεις δε θα πληρωσει 30% οταν μπορει να παει μια βολτα τα λεφτα του εξω και να τα φερει πισω. Γι αυυο δε θα σταθω συο αδικο του θεματος μεταξυ των εντος και εκτος διαφορετικων επιτοκιων. Θα σταθω ομως στην αδικια μεταξυ αυτων που πληρωνουν κανονικα και αυτων που φοροδιαφευγουν; Οι οποιοι ειναι οι μονιμως ευνοημενοι. Αν θελετε νανπαρεχετε κινητρο κυριε υπουργε θα πρεπει αυτο να ειναι το λιγοτερο αυτα που πληρωσε ο νομοταγης. Αν καποιος φοροδιεφευγε και εχει αδηλωτα περιουσιακα στοιχεια που θελει να νομιμοποιησει θα πρεπει να πληρωσει τα ιδια σα να μην ειχε φοροδιαφυγει. Η ανταμοιβη του θα πρεπει να ειναι μονο η μη τιμωρια που γοροδιεφευγε ολα αυτα τα χρονια. Αλλα ως εκει.

    Τρια βηματα λοιπον

    Νομοθετηστε αυστηρες ποινες για φοροδιαφυγη με αναδρομικη ισχυ
    Καλεστε ανοιχτα οποιος θελει να νομιμοποιησει την περιουσια του πληρωνοντας το φορο που αντιστοιχει.
    Οποιος δε υο κανει να θποστει τις ποινες εως και δημευση περιουσιας στο ολον της

    Αυτα

  • 29 Μαΐου 2015, 14:51 | EYTYXIA

    Ασφαλώς και είναι άδικη και αδικαιολόγητη η φορολόγηση καταθέσεων στο εξωτερικό με 15% έναντι 30% των καταθέσεων στην Ελλάδα. Η αδικία αυτή, γίνεται περισσότερο κατανοητή και εξώφθαλμη όταν πληροφορηθούν όλοι οι πολίτες, τον τρόπο με τον οποίο γίνονται σήμερα οι έλεγχοι από τις δυάφορες ελεγκτικές αρχές επί των καταθέσεων των Ελλήνων στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, ήτοι : 1. Οι έλεγχοι ξεκινούν από το 2000 και εντεύθεν και αφορούν σε επάυξηση περιουσίας μέσω των καταθέσεων, έστω και αν αυτές σήμερα δεν υφίστανται. Με άλλα λόγια δεν επιβάλλεται φόρος μόνο επί υφιστάμενων καταθέσεων, αλλά και επί εκείνων που δεν υφίστανται μεν αλλά απλώς κινήθηκαν (πέρασαν)έστω και στιγμιαία από τον τραπεζικό λογαριασμό και δεν άλλαξαν ποτέ μορφή (δεν έγιναν δηλαδή αυτοκίνητο, σπίτι, οικόπεδο, χρυσός κ.α.) 2. Το βάρος της απόδειξης, το οποίο έφερε πάντοτε η φορολογική αρχή, τώρα το φέρει ο ίδιος ο φορολογούμενος και μάλιστα αναδρομικά (και παράνομα), γιατί ο νόμος 3888/2010, που το επέβαλε, τέθηκε σε ισχύ από 30.09.2010 και μετά. 3. Εάν ο φορολογούμενος, ο οποίος δεν είχε καμία νόμιμη υποχρέωση να κρατάει στοιχεία και βιβλία προκειμένου να αποδεικνύει την κάθε του συναλλαγή, αδυνατεί να δώσει στοιχεία η να θυμηθεί σε βάθος 15ετίας την κάθε κατάθεση χωριστά, που ο ίδιος έκανε στον τραπεζικό του λογαριασμό, τότε αυτή θεωρείται πρωτογεννής (πρόκειται για νεολογισμό που δεν προβλέπεται σε καμία διάταξη νόμου))και φορολογείται με τον ισχύοντα τότε συντελεστή και του επιβάλλονται επί του ποσού αυτού πρόστιμα και προσαυξήσεις. 4. Με βάση την παραπάνω παράλοφη τεχνική ελέγχου όλες οι καταθέσεις στον λογαριασμό αθροίζονται (οι αναλήψεις δεν λαμβάνονυαι υπ’ όψιν) και αν αυτές υπερβαίνουν το ύψος του δηλωθέντος εισοδήματος υπόκεινται σε φορολόγηση. Δηλαδή ο φορολογούμενος, δεν έχει, κατά τις ελεγκτικές αρχές, το δικαίωμα να κάνει ανάληψη ενός ποσού από το λογαριασμό του, να μην το χρησιμοποιήσει για κάποιο λόγο και ύστερα να το επανακαταθέσει, χωρίς να κινδυνεύει, αυτό το ποσό να θεωρηθεί εισόδημα, ούτε μπορεί να έχει χρήματα στο σπίτι του και να τα καταθέτει στο λογαριασμό του, όποτε αυτός θελήσει, παρόλο που δεν απαγορεύεται η φύλαξη χρημάτων στο σπίτι. Δεν μπορεί τέλος να δανείζει μέλη της οικογένειάς του ή φίλους του. Και με όλα αυτά τα καμώματα αξιώνουν να στέρξουν οι πολίτες να συμβιβαστούν με τις φορολογικές αρχές κατβάλλοντας μάλιστα και 30% επί των ιδίων φορολογημένων χρημάτων τους επειδή, σύμφωνα με όσα εκτέθεικαν, αδυνατούν να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες …

  • 29 Μαΐου 2015, 10:13 | ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΣΑΚΑΛΙΔΗΣ


    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ ΑΔΗΛΩΤΑ ΠΟΣΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ

    ΟΤΑΝ ΤΑ ΑΔΗΛΩΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ ΠΟΣΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ (ΟΠΩΣ Π.Χ. ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΚΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ)ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΛΛΑ ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΕΡΩΤΑΤΕ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΕ:
    Α) ΑΝ ΑΝΙΧΝΕΥΕΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΡΧΗ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΣΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ 15ΕΤΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΠΡΙΝ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΔΕΝ ΔΗΛΩΘΗΚΑΝ Ή ΘΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΜΕ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ?
    Β) ΘΑ ΜΑΣ ΖΗΤΗΘΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ ?
    Γ) Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΌΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ? ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΊΤΑΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΒΑΘΟΣ 10ΕΤΙΑΣ Ή 15ΕΤΙΑΣ. .(ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΑ ΠΡΙΝ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΕΒΑΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΡΙΝ 3 ΧΡΟΝΙΑ).
    Δ) Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 90 ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΟΠΩΣ ΕΤΒΑ Ή ΓΡΑΜ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΜΕ ΕΠΙΤΟΚΙΑ 25% ΠΟΥ ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΟΥ ΣΕ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΥΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΕΜΕΝΑ ΜΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ.

    Ε) ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ 3 ΦΟΡΕΣ(ΠΗΓΗ, ΦΟΡΟΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ) ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΥΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΩ Η ΥΠΟΨΙΑ ΜΟΝΟΜΕΡΟΥΣ ΚΟΥΡΕΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 29 Μαΐου 2015, 10:54 | Χρήστος

    Το ποσοστό του 15% είναι απαράδεκτα χαμηλό. Η λογική πως με 15% θα μαζέψει το δημόσιο γρήγορα χρήματα περί τα 1-1,5 δις στερείται κοινής λογικής καθώς το ποσό αυτό θα μπορούσε να το δανειστεί η χώρα μέσω των διαπραγματεύσεων με πολύ χαμηλό επιτόκιο ενώ παράλληλα με έλεγχο των μεγαλύτερων εκ των υποθέσεων μη δικαιολογήσιμης αύξησης περιουσίας και εμβασμάτων σε βάθος τριετίας, ακόμα και με μικρό αριθμό ελεγκτών, το ποσό της είσπραξης φόρων θα ανερχόταν τουλάχιστον σε 5-6 δις, ενισχύοντας έτσι και την αίσθηση δικαίου στους πολίτες. Συμφωνώ με πολλούς από τους σχολιαστές που αναφέρουν σαν βάση φορολόγησης το ισχύον 26% ή 33%, το οποίο δεν είναι υπέρμετρο για αυτούς που έχουν πλουτίσει παράνομα και ξέρουν πως αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία προ υψηλότερων φόρων και ποινικών διαδικασιών ενώ θα αποφέρει και σημαντικές εισπράξεις για το δημόσιο.
    X.

  • 29 Μαΐου 2015, 09:02 | Ιωάννης Π.

    Πιστεύω ότι το Υπουργείο Οικονομικών με την πρότασή του αυτή καταργεί την ισονομία απέναντι των Ελλήνων πολιτών. Το δικαιότερο είναι ο συντελεστής φορολόγησης να είναι χαμηλότερος για τις καταθέσεις σε ελληνικές τράπεζες από ότι σε καταθέσεις Ελλήνων που έχουν φύγει στο εξωτερικό και μάλιστα σε καιρούς δύσκολους που το ελληνικό κράτος και οι τράπεζες τα είχαν άμεση ανάγκη τώρα. Μια κυβέρνηση Δημοκρατική και αριστερή πρέπει πάνω από όλα να είναι δίκαιη.

  • 29 Μαΐου 2015, 09:11 | Δεσποινα Μ.

    Θεωρώ απαράδεκτο να διευκολύνονται και να επιβραβεύονται αυτοί που μόνιμα φοροδιαφεύγουν και αποκτούν χρήματα με παράνομο τρόπο. Ποια φορολογική συνείδηση κτίζεται έτσι; Άν εφαρμοστεί ο νόμος όπως προτείνεται θίγει το αίσθημα περί δικαίου , που τόσο περιμέναμε να ικανοποιηθεί επιτέλους από τη νέα Κυβέρνηση. Ο φορολογικός συντελεστής θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 33% και επιπλέον να έχουν υποχρέωση να επιστρέψουν τα χρήματα στην Ελλάδα. Είναι απογοητευτικό να μην τιμωρούνται και να δίνεται χάρη ακόμη μια φορά στους λίγους και δυνατούς και να σηκώνουν τα βάρη μόνο τα μόνιμα υποζύγια. Φαίνεται πως δεν υπάρχει ελπίδα για το λαό.

  • 29 Μαΐου 2015, 09:32 | getsa

    Dear John,

    Only Greek tax residents are eligible to participate in the Voluntary Disclosure Program,

    Kindest Regards,

  • 29 Μαΐου 2015, 08:27 | Γεωργιάδης Απόστολος

    Συμφωνώ απόλυτα με το σχέδιο νόμου, διαφωνώ όμως με τον συντελεστή εσωτερικού, επειδή είνια μόνο τρεις μονάδες μικρότερος από τον προβλεπόμενο από τον Ν. 4172/2013 (33%). Κατά συνέπεια οι τρεις μονάδες δεν αποτελούν κίνητρο εθελοντικής αποκάλυψης των εισοδημάτων.
    Ένα άλλο σημείο που θα πρέπει να προσεχθεί (μάλλον οφείλεται σε μη ολοκληρωμένη διατύπωση του σχέδιου νόμου), είναι οι καταλογισμοί που γίνονται στο ελεγκτικό συνέδρειο για δημόσια πρόσωπα. Αν δηλαδή κάποιος δημόσιος υπάλληλος αυξήσει την περιουσία του και ελεγχθεί μετά από εισαγγελική εντολή ή εντολή της υπηρεσίας του, τότε το ποσό της αύξησης της περιουσίας στέλνεται στο ελεγκτικό συνέδριο, το οποίο μετά από την δικατική αντίκρουση του υπαλλήλου, έρχεται και καταλογίζει το ποσό. Στην προκειμένη περίπτωση και επειδή οι ανωτέρω περιπτώσεις περιλαμβάνονταιστο σχέδιο νόμου, θα πρέπει η υπηρεσία που πραγματοποίησε τον έλεγχο, να στέλνει τα αποτελέσματα άμεσα στον υπάλληλο, ο οποίος θα υποβάλλει συμπληρωματικές δηλώσεις καταβάλλοντας το 30% του προς καταλογισμό ποσού και θα απαλλάσσεται από οποιοεσδήποτε άλλες καταλογιστικές ή ποινικές ευθύνες, με την υπηρεσία καταλογισμού να υποχρεούται να γνωρίζει τη συμμόρφωση στους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να απαλλάσσεται από την υπόλοιπη διαδικασία.
    Φυσικά, ο ελεγχόμενος θα διατηρεί κάθε δικαίωμα, είτε να μην καταβάλει το ποσό και να ζητήσει την ολοκλήρωση της υπόθεσης από το ελεγκτικό συνέδριο σε εξοφθαλμες περιπτώσεις λανθασμένου υπολογισμού, είτε, αφού καταβάλει το ποσό νομιμοποίησης, να ζητήσει τον τελικό προσδιορισμό του οφειλόμενου ποσοσύ από το ελεγκτικό συνέδριο και σε περίπτωση που αυτό είναι μικρότερο του αρχικού, αφενός μεν να του επιστραφεί το 30% (ή όποιο ποσοστό αποφασιστεί) που κατέβαλε, αφετέρου δε να μπορεί να κινηθεί ποινικά εναντίον των ελεγκτών.

  • 29 Μαΐου 2015, 01:04 | Δημητρης

    Οχι απλα λαθος,αλλα εγκλημα η νομιμοποιηση βρωμικου κατα κανονα χρηματος με αυτον τον τροπο.Ας μην ξεχναμε,βρωμικο σημαινει οτι προερχεται απο ναρκωτικα και πορνεια μεχρι συμβολαια θανατου και μιζες.
    Δηλαδη η εφαρμογη του αν προυπηρχε,θα «εβγαζε» απο την φυλακη τον Τσοχατζοπουλο και θα εκανε εναν γαμο στο 4seasons απλως κατα 15% φτηνοτερο μεν,στην υγεια μας νομιμως δε…

  • 28 Μαΐου 2015, 22:38 | Σπιθούρη Μαρία

    Καλησπέρα στο υπουργείο
    Απαράδεκτο καταρχήν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο
    Καταλαβαίνω την ανάγκη του υπουργείου για άμεση εισπραξιμότητα λόγω έλλειψης ρευστότητας και παντελή έλλειψηςικανότητας έλεγχου όλων αυτών των υποθέσεων αλλα σε ένα λαό που η κυβέρνηση σας υποσχέθηκε κατάργηση του ένφια κατάργηση του τέλους επιτιδεύματος αύξηση του αφορολόγητου,
    δίκαιη κατανομή των βαρών επιβράβευση των συνεπών φορολογουμένων
    πόσο δίκαιο ακούγεται αυτό;
    Σαφώς και είμαι υπέρ του να εισπράξεις αλλά όχι και να τους διευκολύνουμε
    τόσο πολύ διότι οι συγκεκριμένοι όσο καιρό διαρκούσε η κρίση στην Ελλάδα
    αυτοί πλούτιζαν παρανόμως και ούτε καν άφηναν τα χρήματα τους στη χώρα τους έστω να βοηθήσουν έμμεσα τη πατρίδα τους
    Όταν εδώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες φορολογούνταν με 26% απο το πρώτο ευρώ αφήνοντας ταμεία απλήρωτα μην έχοντας ασφάλεια για να μπορούν να επιβιώσουν πόσο αίσθημα δικαίου μπορεί να νοιώθουν;
    Ναί στο νομοσχέδιο ΟΧΙ στο συντελεστή 15% ΝΑΙ στο 30%
    Αναθεώρηστε !!!
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

  • 28 Μαΐου 2015, 22:29 | Δημήτρης

    Ως δικηγόρος αλλά και με προσωπική εμπειρία να καταθέσω τα εξής.
    1.Θετικό ως σκέψη η φορολόγηση των αδήλωτων καταθέσεων .
    2.Θα πρέπει όμως να γίνει στα πλαίσια που προβλέπει το Σύνταγμα στο θέμα ίσης μεταχείρισης των πολιτών αλλά και σε συνάρτηση με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
    Οι παράμετροι είναι 2.
    ο πρώτος αφορά τους συντελεστές των αδήλωτων καταθέσεων εσωτερικού εξωτερικού όπου αν υπάρχουν διαφορετικοί συντελεστές έχουμε σύγκρουση με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ.
    Η δεύτερη παράμετρος είναι οι συντελεστές των αδήλωτων σε σχέση με τους συντελεστές φορολόγησης των νόμιμων δηλωθέντων εισοδημάτων.
    3. Δεν μπορεί οι αδήλωτες καταθέσεις να έχουν χαμηλότερο συντελεστή απο τους συντελεστές φορολόγησης που είναι 26% και 33%.
    Ενα απλό παράδειγμα θα καταδείξει τον συλλογισμό μου.(χοντρικά τα νούμερα).1.οοο.οοο ευρώ δηλωθέν νόμιμα. α) 330.000 ευρώ φόρος β) 55% προκαταβολή φόρου γ) 4% τέλος αλληλεγγύης = 551.000 ευρώ.Να σημειώσω οτι για τις νόμιμα δηλωθέντες καταθέσεις έχει καταβληθεί και ΦΠΑ.
    Αδήλωτες καταθέσεις 1.000.000 ευρώ θα πληρωθεί 150.000 ευρώ αν είναι εξωτερικού και 300.000 ευρώ αν είναι εσωτερικού.
    Με τα δεδομένα αυτά πιστεύω οτι όποιος που έχει νόμιμες καταθέσεις θα προσφύγει και πολύ καλά θα κάνει στα Ελληνικά δικαστήρια ή στο Ευρωπαϊκο Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η φορολόγηση των νόμιμα δηλωθέντων εισοδημάτων θα πέσει στους συντελεστές που θα βάλετε στις αδήλωτες καταθέσεις.Θα πρέπει επομένως το ζήτημα να εξετασθεί οχι μόνο σε σχέση με τους συντελεστές των αδήλωτων καταθέσεων αλλά με τους φορολογικούς συντελεστές των νομίμως δηλωθέντων εισοδημάτων.Οχι άλλες αδικίες δεν αντέχουμε.

  • 28 Μαΐου 2015, 21:58 | John

    Dear Mr. Varoufakis – Minister of Finance, Greece.

    In relation to the proposed new legislation, I have to inform you that I consider myself to be in an unique position and should therefore be grateful to receive your comments/guidance:
    (1) I am a British subject born in 1944 who spent his whole life in the United Kingdom and made my entire career working in finance in London.
    (2) My wife and I decided to leave the U.K. and live in Greece in 2005 when I was 60.
    (3) BEFORE COMING TO GREECE in 2005 I already had an offshore company account in Switzerland. The balance of our account in Switzerland IS LESS TODAY THAN IT WAS 10 YEARS AGO, WHEN WE CAME TO GREECE. This can be proved with relevant bank statements.
    (4) Of course, we have less money now than we had 10 years ago, because over the past 10 years, as we have NO GREEK INCOME TO SUPPORT OUR NEEDS, WE WERE CONSTANTLY REMITTING MONEYS TO GREECE. Repeat: We were remitting money to this country and helping its economy instead OF TAKING IT OUT!!!!!

    QUESTION: The new law that you are proposing to pass through the Greek Parliament : WILL THIS NEW LAW APPLY TO OUR SITUATION (REMEMBERING THE FACT THAT WE ARE BRITISH SUBJECTS AND BROUGHT MONEY INTO THE COUNTRY INSTEAD OF TAKING IT OUT): In other words, surely the 15% should NOT apply to us as the money that we have abroad NEVER LEFT GREECE IN THE FIRST PLACE AND SECONDLY WAS EARNED BEFORE WE CAME TO THIS COUNTRY. Indeed, we are constantly bringing money into the Country.

    We sincerely hope that you will take this matter into consideration and look forward to receiving your kind reply to the above.

    Yours sincerely,
    John

  • 28 Μαΐου 2015, 19:52 | APOSTOLOS N

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗ
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΣ ΚΩΔ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟΥΣ
    ΛΟΓΟΥΣ ΛΟΓΩ ΚΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΙΤΕ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΕΙΤΕ
    ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΑΠ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ Η ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΟΥΝ
    ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
    ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ

  • 28 Μαΐου 2015, 18:26 | ΘΕΟΔΟΣΗΣ

    Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 26% ΟΠΩΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ .ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΟ ΤΟ 2017 ΙΣΧΥΕΙ Η ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤ ΜΕΤΑΞΥ 147 ΧΩΡΩΝ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ
    .ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΤΕΩΝΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΚΛΕΠΤΩΝ
    (ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ 100 ΔΟΣΕΩΝ ΟΠΟΥ ΧΑΡΙΣΤΙΚΑΝ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ)ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΜΟΥ Τ9ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ)ΣΑΣ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ 500 ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ 500 ΠΡΩΗΝ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ 500 ΜΕ ΑΡΙΣΤΕΣ ΓΩΣΕΙΣ Η/Υ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΒΓΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΦΡΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΨΑΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΤΕΣ

  • 28 Μαΐου 2015, 18:29 | Νίκος

    Μου φαίνεται απίστευτο!
    Αυτός που έχει βγάλει αδήλωτα κεφάλαια στο εξωτερικό να τα δηλώσει και να φορολογηθεί με 15% ενώ αυτός που τα έχει στην Ελλάδα (στηρίζοντας ταυτόχρονα και το ελληνικό κράτος στα δύσκολα αυτά χρόνια) με 30% και αυτό, η κυβέρνηση το λέει ισονομία. Εγώ θα το έλεγα συστασία συμμορίας. Ούτε τα κανάλια ούτε οι δημοσιογράφοι σχολιάζουν το θέμα ούτε για τα μάτια του κόσμου – μάλλον από καιρό έχουν βγάλει τα λεφτά τους και αυτοί έξω.
    Και αυτό από μια κυβέρνηση αριστερή και δίκαιη!

  • 28 Μαΐου 2015, 17:40 | Γ.Κ.

    Είναι τουλάχιστον προκλητική και άδικη η φορολόγιση με ποσοστό 15% καταθέσεων στο εξωτερικό έναντι ποσοστού 30% εκείνων του εσωτερικού. Και στις δύο περιπρώσεις το ποσοστό, γαι λόγους στοιχειώδους ισονομίας και δικαιοσύνης, οφείλει να είναι τουλάχιστον ίσο. Εκτός τούτου δεν διευκρινίζεται στο σχέδιο νόμου εάν φορολογούνται υφιστάμενες καταθέσεις στο εσωτερικό ή καταθέσεις που απλώς κινήθηκαν από τραπεζικούς λογαριασμούς και σύμφωνα με τις νέες τεχνικές ελέγχου φορολογούνται ως εισόδημα. Από το ίδιο το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου προκύπτει ότιτο Υ.Ο. διαφοροποιεί προς τα πάνω το ποσοστό του φόρου για τις καταθέσεις εωτερικού γιατί πιστεύει ότι από αυτές μπορεί να αντλήσει έσοδα μέσω των ελέγχων. Παραβλέπει όμως ότι αφήνει χωρίς κίνητρο εκείνους που δεν είναι σε έλεγχο, ενώ για τις περιπτώσεις εκείνες που είναι σε έλεγχο ή έχουν ήδη ελεγχθεί (χρήσεις 2000 και εντεύθεν) και εκκρεμούν στα Δικαστήρια, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα καταφέρει να κερδίσει, αφ’ ενός λόγω της μη νόμιμης αναδρομικής εφαρμογής του ν. 3888/2010 για επαύξηση περιουσίας (ισχύει κατά το άρθρο 20 αυτού από 30.09.2010 και μετά), αφ’ ετέρου λόγω της παραγραφής παλαιών χρήσεων, (π.χ. 2000, 2001) από τις οποίες, εν τούτοις, προσδοκά να εισπράξει.

  • 28 Μαΐου 2015, 17:45 | Δ.Τ.Μ

    ΟΙ ΑΡΜΟδΙΟΙ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ 15% ΓΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ 30% ΓΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΘΑ ΠΕΙ 15%ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΩ ΚΑΙ 15% ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ.ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΥΝΟΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΦΥΓΑΔΕΥΣΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΞΑΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΗ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟ, ΜΕ ΡΙΣΚΟ ΜΙΑΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗΣ ΧΑΣΟΥΡΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥΣ.ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, ΙΔΙΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΜΕ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ,ΑΝ ΟΧΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΗΘΙΚΟΛΟΓΟΥΣ,ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΡΩΤΗΣΩ ,ΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΑΓΟΡΑΣΑΝ ΕΝΑ ΑΚΙΝΗΤΟ , ΔΗΛΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΞΙΑ Η ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ;ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΜΟΥ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΔΗΛΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΘΑ ΓΕΛΑΣΩ,Η ΤΟΤΕ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΟΜΙΜΟΦΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ 99%ΤΟΥ ΛΑΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ,ΠΟΙΑ ΔΟΥ ,ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ,ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕ Π.Χ.ΠΟΣΟ ΠΟΥΛΙΕΤΕ ΕΝΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ;ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΣΑΦΩΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ;
    ΣΤΗΝ ΑΔΗΛΩΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΑΣ ΒΑΛΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΥΤΗ,ΜΕ ΔΙΚΑΙΟ ΟΜΩΣ ΤΡΟΠΟ,ΧΩΡΙΣ….. ΤΙΜΩΡΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΞΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ,ΥΙΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΧΑΜΗΛΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ, ΕΠΑΛΗΘΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΙΜΙΑ «ΕΜ ΤΟΥΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΕΜ ΤΟΥΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΔΙ» ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 28 Μαΐου 2015, 17:22 | Γ.Κ.

    Είναι τουλάχιστον προκλητική και άδικη η φορολόγιση με ποσοστό 15% καταθέσεων στο εξωτερικό έναντι ποσοστού 30% εκείνων του εσωτερικού. Και στις δύο περιπρώσεις το ποσοστό, γαι λόγους στοιχειώδους ισονομίας και δικαιοσύνης, οφείλει να είναι τουλάχιστον ίσο. Εκτός τούτου δεν διευκρινίζεται στο σχέδιο νόμου εάν φορολογούνται υφιστάμενες καταθέσεις στο εσωτερικό ή καταθέσεις που απλώς κινήθηκαν από τραπεζικούς λογαριασμούς και σύμφωνα με τις νέες τεχνικές ελέγχου φορολογούνται ως εισόδημα. Από το ίδιο το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου προκύπτει ότι η φορολογική αρχή διαφοροποιεί προς τα πάνω το ποσοστό του φόρου για τις καταθέσεις εωτερικού γιατί πιστεύει ότι από αυτές μπορεί να αντλήσει έσοδα μέσω των ελέγχων. Παραβλέπει όμως ότι αφήνει χωρίς κίνητρο εκείνους που δεν είναι σε έλεγχο, ενώ για τις περιπτώσεις εκείνες που ελέγχει ή έχει ήδη ελέγξει (χρήσεις 2000 και εντεύθεν) και εκκρεμούν στα Δικαστήρια, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα καταφέρει να κερδίσει, αφ’ ενός λόγω της μη νόμιμης αναδρομικής εφαρμογής του ν. 3888/2010 για επαύξηση περιουσίας (ισχύει κατά το άρθρο 20 αυτού από 30.09.2010 και μετά), αφ’ ετέρου λόγω της παραγραφής παλαιών χρήσεων, (π.χ. 2000, 2001) από τις οποίες, εν τούτοις, προσδοκά να εισπράξει.

  • 28 Μαΐου 2015, 16:34 | Κωνσταντινα

    Θεωρώ ότι ο νόμος έχοντας σαφώς στόχο την εισπραξιμότητα και μόνο αυτή, επιβραβεύει στην ουσία όσους φοροδιέφευγαν τόσο καιρό, έγιναν πλούσιοι απο πράξεις διαφθοράς μεταξύ των οποίων διεφθαρμένοι δημόσιοι υπάλληλοι κλπ. και ενισχύει αντίστοιχες συμπεριφορές πολιτών που θα θελήσουν να κερδίσουν παρανόμως στο μέλλον και να διασφαλίσουν τα παράνομα χρήματα στο εξωτερικό με την ελπίδα πως θα έρθει ξανά συγχωροχάρτι σαν αυτό. Όλα αυτά εις βάρος όλων όςων δηλώνουμε τα πάντα και ήμαστε φυσικά φτωχοί. Δεν είναι η πρώτη φορά το ίδιο γίνεται με την περαίωση, τον νόμο για τα αυθαίρετα κλπ…. Είναι σαν να λέτε παρανομείτε και βλέπουμε. .. Κρίμα.. Αυτές οι επιλογές δε συνάδουν με το αριστερό ήθος….τι είναι 15%για κάποιον που κέρδισε πχ απο φακελάκια στο νοσοκομείο η ακόμη χειρότερα απο ναρκωτικά., απο εμπόριο λευκής σαρκός κα. Τη στιγμή που θα έπρεπε να πάει φυλακή και να του δημεύσουν τα πάντα, τον Νικολούδης τότε τι τον βάλατε για τα μάτια του κόσμου? όλα πια θα ξεπουληθούν στο βωμό του χρέους? στην ίδια λογική και ο νόμος Βαλαβάνη… Βοήθησε φτωχούς χρεωμένους βοήθησε όμως και εκατομμυριούχους να ξεχρεώσουν στο ένα τρίτο…. Θα έπρεπε να έχει πλαφόν ο νόμος ….

  • 28 Μαΐου 2015, 15:46 | Σπυρος hunter

    Προφανος τα μετρα κ τους νομους τους βγαζουν όπως τους βολευει για να ευνοει τους ιδιους κ αυτος που εβγαλαν τα χρηματα στο εξωτερικο…………Αναθεωρηστε !!!

  • 28 Μαΐου 2015, 15:41 | Σπυρος hunter

    Είναι αδικη η μεταχειρηση των καταθέσεων στο εσωτερικο με το εξωτερικο κ η κυβερνηση θελω να πιστευω θα το παρει πισω.Ειναι κατι που δεν το περιμενα από την παρουσα κυβερνηση!!! Δηλ. οι μεγαλοδικηγόροι,μεγαλοδημοσιογραφοι,πολιτηκοι από διαφορα κοματα κ γενικοτερα μεγαλοκαταθετες θε είναι ευνοημενοι για τον απλο κ μονο λογο που δεν στηριξαν την χωρα στελνωντας της καταθεσεις τους στο εξωτερικο κ τωρα θα το φορολ/θουν με 15%. Και οι καταθετες που όλα αυτά τα χρονια της κριση κ της τρομολαγνειας στηριξαν με της καταθεσεις τους την ΕΛΛΑΔΑ κ της ελληνικες τράπεζες θα φορολ/θουν με 30%.Θα επρεπε αν μη τι αλλο να γινει το αντιθετο…..Η παρουσα κυβερνηση πρεπει κατά την αποψη μου να αναθεωρησει την σκεψη της.

  • 28 Μαΐου 2015, 15:30 | Νικόλαος Βρεττός

    Η τακτοποίηση καταθέσεων πρέπει να γίνεται υπό τις εξής προϋποθέσεις:
    Πρώτα να λαμβάνεται υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου ότι η κατάθεσή του δεν προέρχεται από ξέπλυμα βρώμικου χρήματος όπως εμπόριο ναρκωτικών, οργάνων, όπλων, σωματεμπορία, αρχαιοκαπηλία, ληστείες κλπ. με την αντίστοιχη διατήρηση του δικαιώματος του Δημοσίου να προβεί οποτεδήποτε μεταγενέστερα στον έλεγχο και στην επιβολή ποινών.
    Έπειτα πρέπει για περιπτώσεις φοροδιαφυγής να επιβάλλεται ένα πρόστιμο το οποίο για τα χρόνια που αντιστοιχεί η κατάθεση, να επιμερίζεται και να προστίθεται στα δηλωμένα εισοδήματα του καταθέτη ώστε να αναδιαμορφώσει τον φόρο που θα κατέβαλε με κίνητρο να μην έχει επιπτώσεις από ποινές και προσαυξήσεις. Επειδή όμως η διαδικασία αυτή μπορεί να αποδειχθεί χρονοβόρα, νομίζω ότι μία ρύθμιση που θα περιελάμβανε μια κλιμάκωση συντελεστών από 30 έως 45% ανάλογα με το ύψος της κατάθεσης, τα έτη και το ύψος των δηλωθέντων εισοδημάτων για τα αντίστοιχα έτη, θα ικανοποιούσε ένα αίσθημα δικαίου ώστε και οι υπόλοιποι φορολογούμενοι να μην παίζουν τον ρόλο του Αγαθοπούλου.
    Η εφαρμογή πιο χαμηλών συντελεστών θα δείξει μόνο αδυναμία του Κράτους να κρατήσει στοιχειωδώς την αξιοπρέπειά του απέναντι τόσο στους φοροκλέπτες όσο και στους έντιμους φορολογουμένους.

  • 28 Μαΐου 2015, 15:16 | Alex

    Αφηνοντας το ηθικο μερος στην ακρη, ο αντικειμενικος σκοπος αυτου του μετρου ειναι η αμεση (εντος λιγων μηνων) εισπραξη των φορων που αναλογουν στα μη δηλωθενα κεφαλαια. Προσπαθοντας να ειμαι οσο πιο συνοπτικος μπορω, επι της ουσιας θεωρω οτι ενα ισχυροτατο αντικινητρο σ αυτη τη διαταξη ειναι η μη απαλλαγη των ποινικων ευθυνων, οι οποιες μαλιστα δεν παραγραφονται συμφωνα με το νομο περι Νομιμοποίησης Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες. Πρωτο εμποδιο που πρεπει να επαναπροσδιοριστει ειναι αυτο. Δευτερο ειναι το υψος της φορολογησης. Ειναι γνωστο οτι οσο μικροτερος ειναι ο φορος, τοσο περισσοτεροι θα κανουνχρησ αυτης της διαταξης. Με βαση αυτο λοιπον, το 15% ισως ειναι πολυ με δεδομενο οτι μια καταθεση στο εξωτερικο λχ δεν περιεχει μονο παρανομες αποκτησεις αλλα και νομιμα φορολογημενα κεφαλαια μαζι.Οσο για το 30%, για υποθεσεις υπο ελεγχο κλπ, παλι θεωρω οτι το κινητρο δεν ειναι αρκετο μιας και τελικα η εισπραξη τους με την νομιμη δικαστικη οδο θα χρειαστει χρόνια, αν ο ελεχγος και η επιβολη προστημων εχει γινει ορθα απο τις φορολογικες αρχες!
    Για το ηθικο μερος τωρα της υποθεσης, σαφως δεν θα πρεπει να ειναι στην ιδια κατηγορια αυτοι που πηραν μιζες (και ειναι λιγοι) με αυτους που πχ μεταβιβασαν ακινητο και ενω δηλωσαν την αντικειμενικη αξια στην ουσια εισεπραξαν περισσοτερα (και αυτοι ειναι οι συντριπτικα περισσοτεροι). Εδω να θυμισω οτι ενω ο νομος επι σειρα ετων ευνοουσε (και συνεχιζει να ευνοει) τον αγοραστη με τη μη υπαρξη ποθεν εσχες πρωτης κατοικιας για παραδειγμα, τον πωλητη τον διωκει ποινικα για παρανομη αποκτηση εισοδηματος. Οι τελευταοι λοιπον οδηγηθηκαν σε αυτη την παρανομια απο την ανικανοτητα (ακουσια ή μη) του Κρατους καθως και απο γραφειοκρατικες ιδεοληψιες οι οποιες επ’ευκαιρια θα πρεπει να μεταρυθμιστουν αμεσα. Αυτοι λοιπον δε θα πρεπει να τιμωρηθουν, ακομα και αν πρεπει να δοθει χαρη στους λιγους. Με δεδομενη την αδυναμια του Ελληνικου Κρατους να ελεγξει, να διασταυρωσει και τελος να επιβαλει προστημο, καθως και την εξαντλητικα μακρα δικαστικη διαλευκανση της καθε υποθεσης ξεχωριστα, θεωρω οτι ενας φορος της ταξεως του 10% το πολυ για την αποκαλυψη κεφαλαιων στο εξωτερικο (νομιμα και παρανομα) μαζι με πληρη φορολογικη και ποινικη αμνηστια θα ειχε πραγματικα ενα νοημα.