Άρθρο 07 Τροποποίηση του άρθρου 15 ΚΦΕ σχετικά με τις δαπάνες που αποδεικνύονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής

1. Στο άρθρο 15 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα παράγραφος 6, ως εξής:

«6. α) Ως δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου, θεωρούνται δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών στην ημεδαπή ή σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ., οι οποίες καταβάλλονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, όπως, ενδεικτικά αλλά όχι περιοριστικά, κάρτες και μέσα πληρωμής με κάρτες, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 4537/2018 και χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού.
β) Το απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ορίζεται σε ποσοστό 30% του πραγματικού εισοδήματος που προέρχεται από μισθωτή εργασία – συντάξεις και επιχειρηματική δραστηριότητα και μέχρι είκοσι χιλιάδες ευρώ (20.000 €) δαπανών. Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α.
Ο φόρος που προκύπτει κατά την εφαρμογή της κλίμακας της παραγράφου 1 προσαυξάνεται κατά το ποσό που προκύπτει από τη θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, πολλαπλασιαζόμενης με συντελεστή είκοσι δύο τοις εκατό (22%).
Στο φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί ο λογαριασμός, το όριο δαπανών του πρώτου εδαφίου της παρούσας περιορίζεται στις πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000 € ) δαπανών.
γ) Η προηγούμενη περίπτωση β΄ του άρθρου αυτού δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
(i) Φορολογούμενοι που έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό (70ο) έτος της ηλικίας τους.
(ii) Άτομα με ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω.
(iii) Όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση.
(iv) Οι φορολογικοί κάτοικοι της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 20 του ν. 4172/2013, που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα.
(v) Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή.
(vi) Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
(vii) Oι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία.
(viii) Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.
(ix) Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).
(x) Oι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των 6 μηνών).
(xi) Όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα.
(xii) Οι φυλακισμένοι.
δ) Οι δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή της περίπτωσης β’ του άρθρου αυτού, εφόσον περιλαμβάνονται στις ακόλουθες ομάδες του δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛ.ΣΤΑΤ.:
Ομάδα 1 (Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά).
Ομάδα 2 (Αλκοολούχα ποτά και καπνός).
Ομάδα 3 (Ένδυση και υπόδηση).
Ομάδα 4 (Στέγαση), εξαιρουμένων των ενοικίων.
Ομάδα 5 (Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες).
Ομάδα 6 (Υγεία).
Ομάδα 7 (Μεταφορές), εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων.
Ομάδα 8 (Επικοινωνίες).
Ομάδα 9 (Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες), εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών.
Ομάδα 10 (Εκπαίδευση).
Ομάδα 11 (Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια).
Ομάδα 12 (Άλλα αγαθά και υπηρεσίες).
ε) Το ποσό των δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής δηλώνεται ατομικά από κάθε σύζυγο ή από κάθε μέρος συμφώνου συμβίωσης. Σε περίπτωση κοινής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, όπου καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπανών από οποιονδήποτε εκ των δυο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, το τυχόν πλεονάζον ποσό δύναται κατά την εκκαθάριση να μεταφερθεί στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του απαιτούμενου ποσού δαπανών. Στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) οι πραγματικοί δικαιούχοι, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις, μπορούν να χρησιμοποιούν τους εν λόγω λογαριασμούς ανάλογα με τις πραγματοποιούμενες δαπάνες τους. Τα ίδια ισχύουν και για πιστωτικές κάρτες με δικαιούχους κύρια και πρόσθετα μέλη.
στ) Σε περίπτωση που οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί και οι οποίες αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, δανειακές υποχρεώσεις προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ενοίκια υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών της παρ. 1 β) του παρόντος περιορίζεται στο είκοσι τοις εκατό (20%). Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται υπό την προϋπόθεση ότι οι ανωτέρω δαπάνες έχουν καταβληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, όπως ορίζονται στην περ. α΄ της παρούσας.

ζ) Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ καθορίζεται η διαδικασία συγκέντρωσης των απαραίτητων δεδομένων από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών.»

2. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 40 του ν. 4172/2013 προστίθεται, μετά τηv κλίμακα, εδάφιο ως εξής:

«Για τα εισοδήματα από ακίνητη περιουσία που φορολογούνται σύμφωνα με την ανωτέρω κλίμακα, εφαρμόζεται αναλόγως η παράγραφος 6 του άρθρου 15 του παρόντος.»

3. Οι διατάξεις των παρ. 1 και 2 του παρόντος εφαρμόζονται για τα εισοδήματα που αποκτώνται και για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται από 1.1.2020 και μετά.

  • 13 Νοεμβρίου 2019, 01:01 | Χατζηγιάννης Ιωάννης

    Δηλαδή κάποιος με εισόδημα 200.000 πρέπει να
    έχει ηλεκτρονικές δαπάνες 20.000 μόνο. Δηλαδή 10% !!!Αδικία!!! Και κάποιος με εισόδημα 30.000 πρέπει να έχει ηλεκτρονικές δαπάνες 9.000. Δηλαδή 30%. Είναι πολύ απλό- το πλαφόν πρέπει να ανέβει!! Αν δεν γίνει είναι προφανές ότι τα υψηλά εισοδήματα ευνοούνται εις βάρος των χαμηλότερων. Αλλάξτε το πλαφόν. Τις υπόλοιπες συναλλαγές πάνω από τα 20.000 θα γίνονται από τα υψηλά εισοδήματα χωρίς απόδειξη!!

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 23:08 | Μανώλης Χρ

    1. Το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων, θα έπρεπε να είναι στο καθαρό διαθέσιμο εισόδημα, αφού αφαιρεθεί και ο φόρος εισοδήματος, διαφορετικά οι αποδείξεις είναι στο 40 με 50% του εισοδήματος μας κι όχι στο 30%!.. πλην βεβαίως των βουλευτών μας που τη σκαπουλάρουν με τα έξοδα παράστασης κλπ παροχές, που δεν τις βαφτίζουν εισόδημα!
    2. Στις απαιτούμενες αποδείξεις να μετράνε όλες… και ο ΕΝΦΙΑ και ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, τηλ κλπ..
    3. Εννοείται ότι μιλάμε για πραγματικό και όχι τεκμαρτό εισόδημα..
    4. Είναι ντροπή να τιμωρείται η αποταμίευση για εισόδημα που νόμιμα έχει φορολογηθεί
    5. Σταματήστε επιτέλους να διώκεται τους οικογενειάρχες με παιδιά… και να διαλύετε γάμους με εικονικά διαζύγια κλπ. Αντιθέτως δώστε κίνητρα για να παντρευτούν οι νέοι μας και να κάνουν οικογένειες με πολλά παιδιά.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 22:17 | βαγγελης

    ο σκοπος ειναι να κοβονται περισσοτερες αποδειξεις απο καποιους που δεν κοβουνε αποδειξεις,ουσιαστικα εγω πρεπει να ζητησω απο τον αλλον αποδειξη,το θεμα ειναι αμα εγω ζητησω αποδειξη και απο 20 χωρις αποδειξη μου πει με αποδειξη ενα νουμερο καπου στο 40,,,θα τα δωσω τα χρηματα αυτα??
    για πολλες συναλλαγες μικρης αξιας εχουμε μαθει να πληρωνουμε με χρημα,,,,γιατι να μην κανουμε περισσοτερες συναλλαγες με καρτα?? σιγουρα δεν θα λυθει απολυτα η φοροδιαφυγη αλλα πρεπει οι ηλεκτρονικες συναλλαγες να μπουυνε παρα πολυ στη ζωη μας
    δυστυχως πολλοι ελευθεροι επαγγελματιες αμα ακουσουνε πληρωμη με καρτα ζητανε παραλογα ποσα τι θα πρεπει να κανει το κρατος για αυτους,,,,εγω βεβαια θα πρεπει να ψαξω αλλου ειναι ομως ευκολο να βρω καποιον να κοβει αποδειξη και να εχει λογικη τιμη
    α καποιος με χαμηλο εισοδημα εννοω κατω απο 12000,ανετα μαζευει σε ενα χρονο 3600 σε αποδειξεις
    σουπερ καυσιμα καφεδες ρουχα μια χαρα ειναι το 30/100 και περρισσοτερα επρεπε να ειναι ,,,ισως το νουμερο αυτο επρεπε να ειναι τουλαχιστον 45/100

  • οι εχοντες υποχρεωση καταβολης διατροφης σε τεκνα,καταβαλλουν για αυτη το 30%-50% του πραγματικου μισθου τους.επιπλεον καταβαλλουν περιπου 30% για ενοικιο. το ποσο που απομενει για την επιβιωση τους ειναι μικροτερο απο 30%…ητοι αυτοι οι ανθρωποι που η οικονομικη τους επιβιωση ειναι οριακη…θα τιμωρουνται επιπλεον με 22% αφου δεν προκειται ποτε να προσεγγιζουν το απαιτουμενο οριο του 30% σε ηλεκτρονικες αγορες. και αυτο αποτελει παρα πολυ μεγαλη αδικια

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 21:33 | ΠΑΝΟΣ Π

    Κατ΄ αρχήν το μέτρο είναι αντισυνταγματικό, και μόνο αυτό θα έπρεπε να ωθήσει σε άλλη λύση.
    Ορίστε τί εννοει η διάταξη ως «πραγματικό εισόδημα».
    Το πραγματικό εισόδημα θα πρέπει να αναφέρεται στο καθαρό εισόδημα μετά απο την αφαίρεση όλων των φόρων και εισφορών. Επίσης θα πρέπει να ενταχθούν στις δαπάνες καί τα ενοίκια.
    Είμαι μισθωτός στον ιδιωτικό τομέα.
    Από φορολογητέο 70.000 ευρώ , το καθαρό εισόδημα που προκύπτει μετά τους φόρους, εισφορές αλληλεγγυης κλπ είναι 40.000 ευρώ. Αν αφαιρεθούν 8.000 ενοίκιο, προκύπτουν 32.000 ευρώ διαθέσιμο , δηλαδή λιγότερο απο τα μισά.(αφήνω ΕΝΦΙΑ, τέλη Κυκολοφορίας, κλπ). Αρα δεν μιλάμε για 30% αλλά για πάνω απο 60%. Οπότε πείτε ευθέως πως δημεύετε περιουσίες για να υπάρχει τουλάχιστον ειλικρίνεια .

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 21:31 | Γιωργος

    Πιστευω οτι το 30% επι του πραγματικου εισοδηματος ειναι λιγο αν θελετε να κλεισετε το δρομο στη φοροδιαφυγη
    Ενα καλο ξεκινημα ειναι το 40% και προδευτικα τα επιμενα χρονια να ανεβαινει ωστε να γινει συνειδηση η φορολογια
    Πιστευω οτι τα επαγγελματα που εχουν ευκαιριες ναφοροδιαφευγουν και να κρυβουν τα εισοδηματα τους(εστιαση,τεχνιτες οπως υδραυλικοι,ηλεκτρολογοι,καυστηριατζηδες,μπογιατζηδες κλπ,δικηγοροι,γιατροι και γενικως αυτοι που παρεχουν υπηρεσιες πρεπει να γιτεται υποχρεωτικη η ηλεκτρονικη συνναλαγη και οι φορολογουμενοι πολιτες να επιδοτουνται με μπονους φοροελαφρυνσης αλλα και μπονους στη λαχειοφορο κληρωση

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 21:12 | Σπυρίδων

    Ένας φορολογούμενος με 30000 εισόδημα χρειάζεται πλέον 9000 ευρώ για να επιτύχει το όριο των υποχρεωτικών ηλεκτρονικών αποδείξεων.Με τον τρόπο αυτό καταργείτε ουσιαστικά τη δυνατότητα αποταμίευσης και κινδυνεύουμε με επιπλέον φόρο οικογενειάρχες που απλά κάνουν συνετή διαχείριση των χρημάτων τους, καθώς τα 30000 ευρώ δεν αποτελούν το διαθέσιμο εισόδημα ,αλλά το φορολογητέο στο οποίο επιβάλεται φόρος άνω των 5000 ευρώ.
    Επίσης πρέπει να σκεφτείτε εκ νέου τη χορήγηση φοροαπαλλαγών για ιατρικές δαπάνες καθώς θεωρώ ότι είναι ένας κλάδος που η φοροδιαφυγή ανθεί,καθώς δυστυχώς το κίνητρο δίνεται από τους ιατρούς και όχι από το κράτος.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 21:40 | Σπυρίδων

    Ένας φορολογούμενος με 30000 εισόδημα χρειάζεται πλέον 9000 ευρώ για να επιτύχει το όριο των υποχρεωτικών ηλεκτρονικών αποδείξεων.Με τον τρόπο αυτό καταργείτε ουσιαστικά τη δυνατότητα αποταμίευσης και κινδυνεύουμε με επιπλέον φόρο οικογενειάρχες που απλά κάνουν συνετή διαχείριση των χρημάτων τους, καθώς τα 30000 ευρώ δεν αποτελούν το διαθέσιμο εισόδημα ,αλλά το φορολογητέο στο οποίο επιβάλεται φόρος άνω των 5000 ευρώ.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 20:36 | Εύα

    Πρόκειται για έμμεσο φόρο. Το όποιο απαιτούμενο ποσοστό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα θα πρέπει να εφαρμόζεται στο καθαρό ποσό που μένει στον φορολογούμενο αφού αφαιρεθούν οι δανειακές και οι φορολογικές του υποχρεώσεις (φόρος εισοδήματος-ΕΝΦΙΑ) καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας. Δυστυχώς, θα αποκλειστεί και η κάθε δυνατότητα να αποταμιευθεί έστω και ένα μικρό ποσό για ώρα ανάγκης.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 20:24 | Στέλιος

    Θεωρώ ότι το μέτρο πρέπει να επανεξεταστεί ριζικά. Δεν αρκεί το 30% να γίνει 25% ή 20%. Πρέπει να προστεθούν ειδικότερες ρυθμίσεις οι οποίες απορρέουν από τους κανόνες της λογικής και τα διδάγματα της κοινής πείρας, όπως μεταξύ άλλων, για όσους είναι φιλοξενούμενοι και άρα έχουν εκ των πραγμάτων ελάχιστα έξοδα. Γιατί να φορολογείται ξανά κάποιος που απλώς αποταμιεύει τα ήδη φορολογημένα εισοδήματά του;

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 20:23 | Κικιρής Κωνσταντίνος

    Χαμηλόμισθος ή χαμηλοσυνταξιούχος που πληρώνει ενοίκιο είναι αδύνατον να συμπληρώσει το 30% των αποδείξεων. Όταν πχ το 40% του εισοδήματος πάει στο ενοίκιο και προσπαθεί να ζήσει με τα υπόλοιπα δεν βγαίνουν τα νούμερα.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 19:41 | ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΑΪΒΑΖΟΓΛΟΥ

    Η σύζυγος μου, άνεργη, έχει εισόδημα από ενοίκια.
    Για οικογενειακούς λόγους νοικιάζουμε την κατοικία που διαμένουμε.
    Με τα χρήματα που εισπράττουμε από τα ενοίκια πληρώνουμε το ενοίκιο της κατοικίας μας.
    Φορολογείται το εισόδημα (που δεν μας μένει) με 15% από την κλίμακα ακίνητης περιουσίας και θα φορολογηθεί και με 22% η θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
    Θα πρέπει να δαπανήσουμε το 30% ή το 20% του εισοδήματος που δεν μας μένει για να δικαιολογήσουμε την ύπαρξη μας!
    Αν διαμέναμε στην ιδιόκτητη κατοικία μας, δεν θα είχε εισόδημα.
    Θα δικαιούμασταν και τα διάφορα επιδόματα (ΚΕΑ, θέρμανσης)

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 19:44 | Γιάννης

    Το ποσοστό 30% είναι υπερβολικό. Γιατί δε λαμβάνονται υπ’ όψη αποδείξεις Ενοικείων, διατροφής; Τα ψώνια στις λαϊκές γίνονται χωρίς αποδείξεις.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 19:49 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΞΟΔΕΥΟΥΜΕ ΤΟ 30% ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ: Α) ΜΕ ΠΟΙΝΗ ΦΟΡΟΥ 22% ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ Β) ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΟΝΟ ΜΕΣΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ.
    Η ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΕΝΟΙΚΙΑ (ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΑΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚH ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ!!!) ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΠΟΣΟ ΔΑΠΑΝΩΝ 30% ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΕΙΝΑΙ AΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΝΟΙΚΙΟ (ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟ ΕΑΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΙ) ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ ΗΔΗ ΥΠΕΡΦΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 18:34 | Λιαπάτης Απόστολος

    Θα έπρεπε να υπάρχει μια ειδική μέριμνα για αυτό το 30% του εισοδήματος που πρέπει υποχρεωτικά να δαπανήσουμε με ηλεκτρονικά μέσα σε σχέση με τις προμήθειες που παίρνουν οι τράπεζες για να κάνουν αυτές τις συναλλαγές. Είναι σαν να βάζουμε το 30% του εισοδήματος να περνά από το κόσκινο των προμηθειών που χρεώνουν οι τράπεζες και να καταλήγει στα ταμεία του. Αν παραμείνει αυτό το 30% θα ήταν πιο δίκαιο να είναι ελεύθερο από προμήθειες.Έτσι αυτά τα χρήματα που θα κατέληγαν σε τράπεζες απλά επειδή κάνουν τον μεσάζοντα να παραμείνουν σε μαγαζιά και επαγγελματίες. Για οποιοδήποτε ποσό πέραν του 30% να εφαρμόζονται κανονικά προμήθειες.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 18:53 | Γιώργος

    Οι άνεργοι έχουν εξαφανιστεί από τη χώρα; Πού είναι η πρόβλεψη στο καινούριο νομοσχέδιο ή ξαφνικά ανήκουν στους προνομιούχους;

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 18:40 | Χριστίνα

    Από το νομοσχέδιο απουσιάζει η οποιαδήποτε αναφορά ή πρόβλεψη για τους ανέργους όπως τα προηγούμενα χρόνια. Τη στιγμή που η ανεργία παραμένει μια σκληρή πραγματικότητα και οι περισσότεροι άνεργοι βρίσκουν μετά βίας και αν κάποια περιστασιακή απασχόληση για μικρό διάστημα και βασικά συντηρούνται από τις οικογένειές τους, πρέπει να καταναλώνουν το 30% των ελάχιστων εσόδων τους και να φορολογούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες; Ο ορισμός του παραλόγου!

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 17:53 | ΛΥΚΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Η πρόθεση του νομοθέτη να ποινικοποιήσει την αδυναμία του πολίτη ή την άρνησή του να διαθέσει το 30% του εισοδήματός του σε καταναλωτικά αγαθά που δεν του είναι απαραίτητα και να καταστρατηγήσει το δικαίωμά του στην αποταμίευση για τις δύσκολες στιγμές της οικογένειάς του και της συνολικής διαχείρησης των κόπων του,με 22% ποινή,δεν συνάδει με τα όσα ορίζει το Σύνταγμα.Δεν υπάρχει πιο ακραίο αρνητικό αίσθημα από αυτό της αδικίας για τον έντιμο πολίτη και το παρόν νομοσχέδιο πετυχαίνει απόλυτα να το ενεργοποιήσει.ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΑΔΙΚΟ.Η πολιτεία με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες οφείλει να πατάξει τη φοροδιαφυγή με ελεγκτικούς μηχανισμούς και αυστηρή απόδοση των ευθυνών σ’εκείνους που διαχρονικά ξεφεύγουν και όχι να τιμωρεί τους υπαλλήλους του και τους συνταξιούχους.Για άλλη μια φορά;

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 17:48 | Γιώργος Π

    Το 30% στο φορολογητέο εισόδημα είναι 40% στο πραγματικό εισόδημα. Για οικογένειες με 2-3 εργαζόμενους δε μαζεύεται το ποσοστό αυτό, εκτός κι αν προκύψουν έκτακτα έξοδα. Αλλά αυτό θα γίνει μια φορά μόνο Αφήστε που αν στην οικογένεια γίνονται περισσότερες από μια φορολογικές δηλώσεις πρέπει να επιμερίζονται οι δαπάνες αναλογικά με τα εισοδήματα καθενός. Τρελά πράγματα. Κατά τη γνώμη μου στην ουσία το μέτρο είναι ένα νέο χαράτσι χειρότερο κι από τον ΕΝΦΙΑ. Απλώς οι περισσότεροι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμη περί τίνος πρόκειται. Επί πλέον δεν είχατε αναφέρει προεκλογικά πως θα φέρνατε τέτοιο μέτρο.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 16:14 | Stefanos

    Καλημέρα σε όλους,

    Έτσι όπως είναι στημένο το νομοσχέδιο πρόκειται εντελώς για προσπάθεια επιβολής κεφαλικού φορού στα μεσαία εισοδήματα και κατάργησης κάθε έννοιας αποταμίευσης.

    Λόγω ανικανότητας πάταξης της φοροδιαφυγής εκ μέρους του επίσημου κράτους, βάζουν τον πολίτη και δη τον μικρομεσαίο να ξοδεύει το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός του επιδιδόμενος σε κυνήγι μαγισσών προκειμένου να πιάσει το όριο του 30%.

    Δηλαδή όταν κάποιος ξοδεύει μεγάλο μέρος του εισοδήματος του σε καταβολή ενοικίου, τυγχάνει να είναι υγιής και να μην πηγαίνει σε γιατρούς, πόσα έξοδα να κάνει προκειμένου να πιάσει το όριο του 30%? Πόσα ρούχα να αγοράσει και τί άλλες δαπάνες να κάνει?

    Επίσης για τα κοινόχρηστα…ποιός διαχειριστής θα πάει να δηλώσει σχετικό λογαριασμό για να υπολογίζεται στις δαπάνες?

    Νομίζω ότι οι κύριοι της κυβέρνησης απλά είδαν κάποια στατιστικά νούμερα αγνοώντας την πραγματικότητα και τί συμβαίνει στην αληθηνινή ζωή.

    Αυτά να τα έχουμε υπόψη για τις επόμενες εκλογές…

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 16:35 | ΓΚΜ

    Η ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ, ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΗ ΥΠΟ ΜΙΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΤΟΥ 30% ΤΟΥ <> ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΜΕΣΩ ΚΑΡΤΑΣ, ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ, ΟΔΗΓΕΙ ΑΦ ΕΝΟΣ ΜΕΝ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΗ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ, ΑΦ ΕΤΕΡΟΥ ΔΕ, ΣΕ ΠΑΝΤΕΛΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ. ΕΞ ΑΛΛΟΥ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ; ΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ; ΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ ΠΟΥ ΠΑΝΕ;ΘΑ ΣΤΕΚΕΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ (ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΊΡΙΣΗ,ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΒΟΥΛΗΣΗΣ, ΚΛΠ), ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΛΟΓΙΚΑ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΕΤΟΙΟΥ ΥΨΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ (ΙΔΕ ΤΕΚΜΑΡΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ, ΑΝΕΊΣΠΡΑΚΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ ΚΛΠ) ; ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ, ΕΑΝ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ (ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ), ΠΟΣΑ ΠΡΟΤΈΡΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΦΕ; ΘΑ ΤΙΜΩΡΟΥΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΩ; ΑΥΤΑ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΠΛΕΟΝ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ, ΤΗΝ ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΕ ΕΥΡΕΣΗ ΚΑΛΥΜΜΕΝΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΦΑΙΜΑΞΗΣ, ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ, ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΚΟΙΝΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΠΑΝΤΩΝ <>.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 16:48 | Δημήτρης Παπαδόπουλος

    Μια δαπάνη που μπορεί που μπορεί να αποδειχτεί με ηλεκτρονικά μέσα είναι και τα καπνικά προϊόντα που όμως οι μικροκαταστηματάρχες όπως περίπτερα, καταστήματα ψιλικών, μίνι μάρκετ αρνούνται να πουλήσουν λόγω της παρακράτησης που έχουν από τις τράπεζες κι έτσι δεν δέχονται την πληρωμή των καπνικών προϊόντων με χρεωστική κάρτα. Μήπως θα πρέπει να έρθει και μια διάταξη που να το προβλέπει αυτό;

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 16:44 | ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΝΟΣ

    –ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΗΨΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ (ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΕΞΟΔΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ κλπ)
    –ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΕ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ. ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΨΩΝΙΖΕΙ ΑΠΟ ΛΑΙΚΗ (ΦΡΟΥΤΑ,ΛΑΧΑΝΙΚΑ,ΨΑΡΙΑ,ΕΙΔΗ ΜΠΑΚΑΛΙΚΗΣ) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣπ

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 16:56 | Ιωάννης

    Είμαι εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα και τα έσοδά μου προέρχονται αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες.
    Είμαι διαζευγμένος με δύο παιδιά και καταβάλω μηνιαίως διατροφή για τα τέκνα μου ποσό που υπερβαίνει το 40% του μισθού μου.
    Όπως γνωρίζετε η διατροφή που καταβάλω δεν αναγνωρίζεται ως έξοδο και δεν περιλαμβάνεται στις ηλεκτρονικές αποδείξεις για το αφορολόγητο.
    Με βάση τα μέχρι στιγμής ισχύοντα με δυσκολία συγκεντρώνω τις απαραίτητες ηλεκτρονικές αποδείξεις για το όριο για το αφορολόγητο που ισχύει σήμερα.
    Πιστεύω ότι πρέπει στο σχεδιασμό του υπουργείου σας για το σχετικό νομοσχέδιο να ληφθεί μέριμνα για τον υπολογισμό των απαιτούμενων αποδείξεων επί του εισοδήματος αφαιρουμένου του ποσού της διατροφής.
    Είμαι σίγουρος ότι μια τέτοια ρύθμιση αφορά δεκάδες χιλιάδες φορολογουμένους με περιπτώσεις σαν την δικιά μου -μισθωτοί που δεν μπορούν να αποκρύψουν εισοδήματα και πληρώνουν διατροφή- , οι οποίοι θα βρεθούν στη δύσκολη θέση να πληρώσουν αδίκως φόρους γιατί απλά αντικειμενικά δεν μπορούν να μαζέψουν το απαιτούμενο ποσό αγορών αφού δεν είναι σε θέση να τις πραγματοποιήσουν.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 16:53 | Νικος

    Πραγματικά εγώ που ξοδεύω μεγάλο μερος τους εισοδηματός μου σε δάνεια το διαθέσιμο εισόδημα που απομένει είναι μικρότερο από το ποσό που ζητάτε για αποδείξεις. Η θα βρω τρόπο να κάνω ψεύτικες e αποδείξεις ή θα προσφύγω στα δικαστήρια. Σε κάθε περίπτωση έχετε χάσει την ψήφο μου

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 16:01 | Παντελής

    Θεωρώ ότι οι διατάξεις που αφορούν στις ηλεκτρονικές συναλλαγές (30% του προ φόρων εισοδήματος) είναι παράλογες υπό την έννοια οτι: α) δημιουργούν πίεση για αύξηση των δαπανών μόνο και μόνο για να μην υπάρξει η «ποινή» 22%, β) ουσιαστικά τιμωρείται η αποταμίευση. Εκτός αυτού, πιστεύω ότι η διπλή φορολόγηση του ίδιου εισοδήματος (μιας και η υποχρέωση ηλεκτρονικών συναλλαγών συνδέεται με το προ φόρων εισόδημα) δεν είναι νόμιμη.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:59 | ΧΦ

    Πιστευετε οτι ενας χωρισμενος μισθωτος που πληρωνει διατροφη, ενοικιο, δανειο αυτοκινητου μπορει να βρει 30% σε ηλεκτρονικες πληρωμες;

    Θα αναγκασετε τον κοσμο να πληρωνει μαυρα για να εχει να πληρωνει το 22% του εξτρα φορου!

    Αληθεια ενας μικρομεσαιος μισθωτος ποσο φορο πρεπει να πληρωνει πια; Φορο μισθωτων υπηρεσιων, εισφορα αλληλεγγυης, 22% για μη συμπληρωση του 30% σε ηλεκτρονικες αγορες;

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:09 | ΘΑΝΑΣΗΣ

    Έστω φορολογούμενος με 2000 ευρώ μισθό και δαπάνες 500 ευρώ ενοίκιο το μήνα (εκεί που έχουν φτάσει τα ενοικία και λόγω airbnb, δύσκολα μπορεί να στεγάσει την οικογένειά του με λιγότερα, στην Αθήνα τουλάχιστον). Θα πρέπει υποχρεωτικά να ξοδεύει με ηλεκτρονικό τρόπο άλλα 600 ευρώ και άρα να αποταμιεύει το πολύ 900 ευρώ. Την ίδια ώρα φορολογούμενος με το ίδιο εισόδημα που έχει την τύχη να έχει ιδιόκτητη κατοικία πριμοδοτείται επιπλέον και «δικαιούται» να αποταμιεύει έως 1400 ευρώ τον μήνα. Συνιστά αυτό δίκαιη μεταχείριση των πολιτών; Γιατί να μην προσμετρώνται και τα ενοίκια στο χτίσιμο του αφορολόγητου εφόσον καταβάλλονται ηλεκτρονικά ή έστω να αφαιρούνται από το διαθέσιμο εισόδημά του;

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:13 | Χάρης

    Πέραν των άλλων μεγάλων προβλημάτων, δηλ. με την εφαρμογή στο μή καθαρό προς διάθεση εισόδημα κ.λ.π. που πολύ σωστά αναφέρθηκαν, πιστεύω ότι το μέτρο αυτό έχει και το βασικό πρόβλημα, πιθανότατα είναι και παράνομο λόγω αυτού του γεγονότος, ότι συνδέει το αφορολόγητο με επ αμοιβής χρήση καρτών και άλλων ηλ. μέσων, μερικών ιδιωτικών εταιρειών. Υποχρεώνει δηλαδή το κράτος όλους τους πολίτες να πληρώνουν αμοιβές (ποσοστά) σε κάποιες εταιρείες παρά την θέλησή τους και για υποθέση μεταξύ πολίτη και κράτους που είναι η φορολογία και όχι αυτοβούλως π.χ. για την ευκολία του όπως θα έπρεπε και που είναι και η ουσιαστική αιτία εισαγωγής των καρτών ως μέσο πληρωμής στην αγορά. Κατ’ ελάχιστο, θα έπρεπε το κράτος εφόσον θέλει να επιβάλει τέτοια μέτρα να παρέχει δικό του τρόπο ηλεκτρονικής πληρωμής, κάρτες κ.λ.π. χωρίς χρέωση.
    Στην ουσία έχουμε ένα κράτος που σε βάζει με το ζόρι να πληρώνεις μία μή κρατική εταιρεία όπου μέτοχος μπορεί να είναι και ο εμπνευστής του μέτρου!!! Δεν φαίνεται λογικό το λιγότερο.
    Κατάργηση άμεση του μέτρου.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:00 | ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΕΤΑΞΑ

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 07 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 15 ΚΦΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟ ΔΑΠΑΝΩΝ ΠΟΥ ΘΕΣΠΙΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ 20.000 ΕΥΡΩ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΤΙΣ 14.000 ΕΥΡΩ.ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΖΥΓΩΝ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΥΤΟ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΥΖΥΓΩΝ.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:07 | ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

    Θεωρώ αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ανθρώπου να ξοδεύει όσα χρήματα θέλει και με όποιο τρόπο θέλει. Είναι αντιδημοκρατικό να με υποχρεώνει το κράτος να ξοδεύω συγκεκριμένο ποσοστό του εισοδήματός μου με συγκεκριμένο τρόπο. Απλά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:32 | JohnM

    Η διάταξη είναι τιμωρητική καθότι προβλέπει ποινή και πρεπει να αλλαξει σε επιβραβευτικη (π.χ. έκπτωση φόρου). Αν παραμείνει ως έχει θα καταπέσει στα δικαστήρια ως ανισυνταγματική καθότι δεν νοείται δεύτερη φορολόγηση ηδη φορολογημένου εισοδήματος.
    Επίσης είναι αντίθετη στην οικονομική ελευθερια αλλά και στην αποταμιευση.
    Η σκέψη για την αύξηση χρήσης e-συναλλαγων ειναι σωστή αλλά το εφαρμοστικό πλαίσιο είναι λάθος.

    Επίσης να αναφέρω ότι θα δείτε πολύ καλύτερα αποτελέσματα ενάντια στην φοροδιαφυγή, εαν αναγνωρίσετε όλες τις δαπάνες ως έξοδα. Εύκολο παράδειγμα οι γιατροί. Τα παραστατικά τους δεν «μετράνε» πουθενά, οπότε δεν υπάρχει λόγος για κανένα να ζητήσει απόδειξη, άρα οι γιατροί φοροδιαφεύγουν πολύ εύκολα.

    Περαιτέρω στα ελευθέρια εππαγέλματα μπορείτε να καταργήσετε τον ΦΠΑ ή να τον επιστρέφεται αυτούσιο. Ο υδραυλικός για να μην κόψει απόδειξη στον ιδιώτη, πάντα προτείνει να στον πελάτη να «γλιτώσει» τον ΦΠΑ, οπότε ο ιδιώτης το προτιμά.

    Στην λιανική μπορείτε να φορολογείτε και βάσει των αγορών και όχι μόνο των πωλήσεων. Κανένα τυροπιτάδικο δεν παραγγέλνει πολύ περισσότερα από αυτά που υπολογίζει να πουλήσει, αλλά όλοι προσπαθούν να μην κόψουν αποδείξεις καλύπτοντας το κενό από ζημίες (χφρέσκο προίο που δεν πωλείται, πετιέται).

    Πρέπει να καταργήσετε τις διάφορες χρεώσεις όπως το τέλος επιτηδεύματος και να αντιμετωπίζετε όλους του πολίτες ισόνομα. Δεν βλέπω για πιο λόγο οι ελεύθεροι εππαγγελματίες πρέπει να αντιμετωπίζονται διαφορετικά από τους υπόλοιπους και να μην έχουν αφορολόγητο, δικαίωμα σε κατασκηνώσεις για τα παιδιά τους, να πληρώνουν χαράτσι για να μπορούν να δουλεύουν και να τους ζητάτε και 100% προκαταβολή φόρου. Η συγκεκριμένη κάστα ανθρώπων πέρα από το άγχος της επιχειρηματικότητας έχει να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα και δεν είναι λογικό να επιβαρύνεται το «άλογο» που τραβάει το άρμα (ΑΕΠ)

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:49 | ΚΥΡΙΑΚΟΣ

    Για την καλύτερη αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και την ελαχιστοποίηση χρήσης μετρητών στις συναλλαγές των πολιτών πρέπει να χρησιμοποιείται η χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.

    Η πρόταση λοιπόν είναι να μηδενιστούν οι χρεώσεις των τραπεζών τουλάχιστον για τις χρεωστικές κάρτες (λογικό θα ήταν και για τις πιστωτικές) έκδοσης όλων των εγχώριων τραπεζών ώστε να μην υπάρχει η (εύλογη) δικαιολογία από τους επαγγελματίες για τις προμήθειες που έχουν οι Τράπεζες σε κάθε συναλλαγή.

    Με την υιοθέτηση της πρότασης αυτής θα αυξηθούν τα έσοδα από το ΦΠΑ και θα αυξηθεί ο πραγματικός τζίρος των επιχειρήσεων (μικρομεσαίων) καθώς όλες οι συναλλαγές (ακόμη και οι τσίχλες, καφεδες κλπ.) θα περνάνε μέσα από το Τραπεζικό σύστημα. Παραθέτω παράδειγμα καθημερινής φοροδιαφυγής ο καφές με κάρτα κοστίζει π.χ. 1,8€ ενώ χωρίς 1,6€. Αυτό συμβαίνει σε όλα τα προϊόντα και σε όλες τις επαγγελματικές ομάδες.

    Με αυτόν τον τρόπο συνυπολογίζοντας και τις λοιπές δαπάνες των φυσικών προσώπων (δάνεια κ.ο.κ) θα προκύψει το πραγματικό εισόδημα.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:45 | Γιώργος Κ.

    Πριν εκφράσω τα παράπονά μου, θέλω να πω ότι το εν λόγω νομοσχέδιο βρίσκεται προς την σωστή κατεύθυνση και δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς αν θέλουμε να εξαλειφθεί η φοροδιαφυγή κατά 99% στην Ελλάδα μπορεί να γίνει μόνο με την καθολική χρήση αγορών με ηλεκτρονικά μέσα και την κατάργηση των μετρητών. Παρόλα αυτά θέλω να πω την εξής γενική παρατήρηση, δεν γίνεται να φτάσουμε από το Α στο Ω μέσα σε χρόνο dt. Έχω να πω τις παρακάτω επιμέρους παρατηρήσεις.

    1. Θεωρώ απαράδεκτο στο εισόδημα που θα λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ορίου του 30%, να μην βρίσκεται το καθαρό εισόδημα κάποιου. Φυσικά είναι πολύ καλύτερο αυτό που αποφασίστηκε από το να υπήρχε το τεκμαρτό εισόδημα. Όμως δεν είναι δυνατόν να θεωρείται δίκαιη μόνο η αφαίρεση της έκτακτης εισφοράς και όχι η μη αφαίρεση των άμεσων φόρων που πληρώνει ο φορολογούμενος και οι οποίοι μπορούν να διαπιστωθούν απ’ το taxisnet, αυτοί είναι σίγουρα ο φόρος εισοδήματος μαζί με την έκτακτη εισφορά, ο ΕΝΦΙΑ, τα τέλη κυκλοφορίας και άλλοι.

    2. Είμαι ΑΜΕΑ με 67%, σίγουρα θα ήμουν σε χειρότερη κατάσταση αν ήμουν 80%, αλλά αν νομίζετε πως προβλήματα έχουν μόνο όσοι είναι με 80% ποσοστό αναπηρίας κάνετε λάθος. Εγώ π.χ. αν και δηλώνω εισόδημα από ενοικίαση ενός διαμερίσματος, περνάω όλη την ημέρα μου στο σπίτι και τα κυρίως ψώνια/αγορές τα κάνει η μητέρα μου, αποφεύγω να βγαίνω έξω γιατί κουράζομαι και δεν αντέχω. Φανταστείτε τώρα τι πρόβλημα δημιουργείτε σε εμένα με την διάταξη που σκοπεύετε να περάσετε. Άποψή μου λοιπόν, είναι να θεσπίσετε ένα υποχρεωτικό ποσοστό ηλεκτρονικών αγορών στο 10, 15 ή 20% για άτομα με ποσοστό αναπηρίας από 67 ως 79%, όσοι είναι 80% έτσι κι αλλιώς εμπίπτουν στην υπάρχουσα εξαίρεση.

    3. Πέραν των παραπάνω υπάρχει και ένα άλλο θέμα, αρκετά άτομα διαμένουν με τους γονείς ή συγγενείς τους και εργάζονται ή έχουν εισοδήματα όλοι τους, σε τέτοιες περιπτώσεις λοιπόν διαμοιράζονται τα έξοδα του σπιτιού, με το 30% που έχετε ως τώρα ατομικά για τον καθέναν είναι πολύ δύσκολο να γίνουν τόσες αγορές σε αυτές τις περιπτώσεις φορολογούμενων, έτσι τους τιμωρείτε με υποχρεωτικότητα παραπάνω αγορών για να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσοστό. Σας προτείνω, για όσους δηλώνονται ως φιλοξενούμενοι και έχουν δικά τους εισοδήματα να ακολουθηθεί η παραπάνω τακτική με την μείωση του απαραίτητου ορίου υποχρεωτικών αγορών σε ένα ποσοστό 10, 15 ή 20%.

    Θεωρώ όμως πως το 1. είναι το σημαντικότερο από όσα εξέφρασα. Αν εφαρμόσετε το 1. όλα τα υπόλοιπα θα είναι ευκολότερα και δικαιότερα για τους υπόλοιπους.

  • Στις εξαιρέσεις του 6γ πρέπει να προστεθούν και τα οι φορολογούμενοι που δηλώνονται οικονομικά εξαρτώμενοι από τους γονείς τους. Τουλάχιστον να υπολογίζεται στην περίπτωση αυτή το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ και όχι το ΤΕΚΜΑΡΤΟ εισόδημα.

    Οι δύο ενήλικες φοιτήτριες κόρες μας έχουν ετήσιο εισόδημα περίπου 300€ από περιστασιακή εργασία το καλοκαίρι. Αυτές θα χρειωθούν 3000€ τεκμήριο και θα πρέπει να έχουν 900€ ηλεκτρονικές δαπάνες, τρεις φορές πάνω από το εισόδημά τους!!! Το πρόστιμο θα φτάσει τα (900-300)*0.22=132€, σχεδόν το μισό τους εισόδημα. Αυτό γίνεται ακόμα χειρότερο για μικρότερα εισοδήματα, όπου το πρόστιμο φτάνει μέχρι τα 198€!!!

    Το οικονομικά εξαρτώμενο άτομο δεν μπορεί να έχει τεκμήριο διαβίωσης (αφού άλλος το πληρώνει, αυτός παίρνει και το τεκμήριο), αλλά τουλάχιστον να μην τιμωρείται για αυτό… Μάλιστα το τεκμήριο αυτό προστίθεται στο οικογενειακό μας εισόδημα, οπότε αυτό εμφανίζεται κατά 6000€ μεγαλύτερο, αποκλείοντάς μας από οικογενειακά και άλλα ευεργετήματα.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:12 | Σταύρος

    Η απόλυτη τιμωρία της αποταμίευσης. Ποιος μπορεί να έχει τέτοια μέτρα και να τα θεωρεί αναπτυξιακά.
    Αν κάποιος έχει μικτά εισοδήματα 40,000 ετησίως και θέλει να αποταμιεύει ή να επενδύει αυτός ο νόμος είναι ότι πιο λάθος και αντίθετο υπάρχει. Να πρέπει να καταναλώνεις το 30%, και αν τυχόν και αποταμιεύςεις να έχεις 22% φόρο.
    Πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν και το ποσό που αποταμιεύει μία οικογένεια.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:40 | Δημήτρης Νεστορίδης

    Καλησπέρα σας.
    Με όλον τον σεβασμό, θεωρώ πως το να επιβάλλεται φόρος στην ουσία, εάν κανείς θέλει να αποταμιεύσει ή να κάνει οικονομία ή να επενδύσει τα χρήματά του, είναι παράλογο και πιθανότατα ΚΑΙ αντισυνταγματικό. Προκειμένου να αποφευχθούν νέες προσφυγές στο ΣτΕ, καλό θα ήταν να δείτε πως θα μετρούν ΚΑΙ οι καταθέσεις των πολιτών ώστε να μην χρειάζεται να επιβληθεί φόρος. Είναι τρελό να τιμωρείται όποιος κάνει οικονομία και να του επιβάλλεται 30% κατανάλωση διαφορετικά φόρος 22%.

    Με εκτίμηση.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:51 | Γιάννης

    Απαράδεκτο, το 30% είναι υπερβολικό από την στιγμή που εξαιρούνται οι δόσεις δανείων πάσης φύσεως και οι πληρωμές που γίνονται σε φόρους. Προσωπικά δίνω για στεγαστικό και ρύθμιση δανείου 33% σε φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης άλλο ένα 33% περίπου, το οποίο σημαίνει πως για το 30% που μου ζητάτε πρέπει να κάνω ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ σχεδόν των αγορών μου με κάρτα. ΑΔΥΝΑΤΟΝ, αλλά κυρίως ΑΔΙΚΟ.
    Δυο λύσεις:
    1. Bάλτε μέσα στο όριο και τις δόσεις δανείων-ειδικά στεγαστικών και ρυθμισμένων που είναι υποχρεωτικά, συμπεριλάβετε και όσα μας παίρνει η εφορία, οπότε μετά ναι, το 30% είναι εύκολο, μάλιστα κάντε το και 50% αν θέλετε
    2. Μειώστε το όριο στο 20% ώστε να μην αδικείτε άλλο τους συνήθεις αδικούμενους ΕΛΕΟΣ!!!

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:21 | ΙΒ

    Θεωρώ κι εγώ ότι το 30% είναι αυθαίρετο και παραβιάζει (μάλλον χωρίς να είμαι νομικός) το δικαίωμα να χρησιμοποιώ τα χρήματά που έχω φορολογηθεί γι αυτά όπως θέλω εγώ. Θα έπρεπε σίγουρα να λαμβάνεται υπόψη το πόσα χρήματα σου μένουν μετά από φόρους, εισφορές κλπ και αφού αποφασίσεις πόσα θες να βάλεις στην άκρη (αποταμίευση), να ξοδέψεις για αγορά οικίας, ‘η αυτοκινήτου κλπ και όλα τ’άλλα που δε λαμβάνονται υπόψη με το τωρινό προσχέδιο, ΤΟΤΕ και μονο τότε, να σου βάλουν ένα ποσοστό που θα ξοδέψεις με κάρτες (και μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο του 30%, αφού τα χρήματα που μένουν, αφού βγάλεις φόρους, αγορά οικίας/παγιών/επενδύσεις και αποταμίευση, τα υπόλοιπα πάνε για κατανάλωση – και σε αυτά που επιλέγεις να καταναλώσεις σε αυτά μπορεί το κράτος κάνε το με κάρτες/ηλεκτρονικές πληρωμές). Αλλά δεν μπορεί το κράτος να σου επιβάλει να καταναλώσεις θες δε θες.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 15:35 | Γεωργίου Παναγιώτης

    Το 30% κάθετα για όλους και όλες τις περιπτώσεις και μάλιστα χωρίς αυτό να αφορά στο καθαρό προς κατανάλωση εισόδημα, στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε οι υποχρεώσεις του φορολογούμενου για εξυπηρετούμενο δάνειο ή δάνεια,ούτε τα ενοίκια που καταβάλλει για τον ίδιο και τα σπουδάζοντα τέκνα του κ.λ.π. άλλες πάγιες ή περιστασιακές δαπάνες είναι υπερβολικό μέχρι παραλογισμού.Σε ότι δε αφορά την μείωσή του στο 20%, αν οι παραπάνω δαπάνες ξεπερνούν το 60% του εισοδήματος του φορολογουμένου είναι ο δεύτερος ισοπεδωτικός, υπερβολικός και εξοντωτικός μεγάλος παραλογισμός του προτεινόμενου Νομοσχεδίου, προκειμέ- νου να αναγκάσει τους περισσότερους φορολογούμενους να καταβάλλουν το 22% της φορολογικής ποινής για την μη συγκέντρωση του 30% αγορών με πλαστικό χρήμα.Το Νομοσχέδιο χρειάζεται περισσότερη μελέτη.Τέλος εκφράζω και εγώ την απορία μου, γιατί πρέπει να τιμωρείται κάποιος που περιόρισε την κατανάλωση για να έχει κάτι στην άκρη σε αυτές τις πολύ δύσκολες εποχές για μια έκτακτη ανάγκη, όπως πχ.αρρώστιες,νοσοκομεία κλπ.,κλπ.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 14:20 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Ρ.

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΩΣ «ΕΝΑΝΤΙ».

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

    1. ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ «ΕΝΑΝΤΙ» 700 ΕΥΡΩ .

    2. ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΞΗ 1.500 ΕΥΡΩ.

    3. ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ (1.500-700)=800 Χ 12 ΜΗΝΕΣ Χ 2 ΕΤΗ=19.200 ΕΥΡΩ
    4. ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΠΙΜΕΡΙΣΤΟΥΝ ΣΕ 9.600 ΕΡΩ ΑΝΑ ΕΤΟΣ.

    5. ΘΑ ΤΟΥ ΖΗΤΗΘΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ 9.600 Χ 0,30=2.880 ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΤΙΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΞΟΔΕΨΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΜΕ ΦΟΡΟ 22%.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 14:43 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΑΣΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΑΝ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟ, ΔΕΝ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΦΑΙΝΟΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΑΓΑΜΟΙ ΧΩΡΙΣ ΠΑΙΔΙΑ, ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΕΚΠΤΩΣΗ Π.Χ ΕΝΦΙΑ, ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΟΔΕΥΟΥΜΕ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΛΛΟΥ {ΠΡΩΗΝ ΣΥΖΥΓΟΥ}ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:20 | Ρούλα

    Α) Το 30% είναι υπερβολικό και θα αδικήσει κατηγορίες πολιτών, π.χ. όσους δεν έχουν μεγάλες καταναλωτικές ανάγκες (π.χ. άτεκνοι) ή αυτούς που πληρώνουν διατροφή κ.ά. Παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης, το μέτρο θα οδηγήσει σε αυξημένη φορολόγηση και υπερπλεόνασμα, που μετά θα διανεμηθεί ως συνήθως στους γνωστούς… Πολιτική ΣΥΡΙΖΑ με μπλε κουστούμια!

    Β) Οι ηλεκτρονικές δαπάνες δεν μπορούν να σταθούν στο ΣτΕ χωρίς σύνδεση με έκπτωση φόρου. Γνωρίζω ήδη άτομα που είναι αποφασισμένα να προσφύγουν και θα δικαιωθούν, και αυτό θα σημαίνει και πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση και αναδρομική επιστροφή φόρων που θα έχουν καταβληθεί με το 22%. Συνεπώς, θα πρέπει να θεσπιστεί έκπτωση φόρου για όλους τους υπόχρεους σε ηλεκτρονικές δαπάνες, ειδάλλως οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι εισοδηματίες που δεν έχουν έκπτωση φόρου θα πρέπει να εξαιρεθούν από την υποχρέωση για ηλεκτρονικές δαπάνες.

    Γ) Οι συντελεστές φορολογίας μειώνονται για μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρήσεις και μερίσματα. Για όσους εισπράττουν ενοίκια ΚΑΙ οι συντελεστές δεν μειώνονται ΚΑΙ έκπτωση φόρου δεν προβλέπεται ΚΑΙ θεσπίζεται η υποχρέωσή τους για ηλεκτρονικές δαπάνες. Αυτό προφανώς ενέχει αδικία και θα λειτουργήσει ως κίνητρο για φοροδιαφυγή.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:22 | Εβρενογλου Χρηστος

    Ενα ζευγαρι με εισοδημα 40000 ευρω και οι δυο πρεπει να ξοδεψουν ηλεκτρονικα 12000 ευρω,ποσο υπερβολικο αν αφαιρεσεις δοσεις δανειου,φορο,ενοικιο φοιτητριας,και αλλα πολλα.Περα απο το απολυτως ανηθικο να με υποχρεωνεις να ξοδευω αντι να αποταμιευω για τα γεραματα η για να βοηθησω τα παιδια αργοτερα.Απαραδεκτο το 30 τα εκατο και φυσικα το κινητρο δεν ειναι και τοσο μεγαλο για να ζητας αποδειξη απο υδραυλικους ,ηλεκτρολογους,γιατρους,φροντιστηρια κλπ.Το ποσοστο πρεπει να παραμεινει στο 15 τα εκατο και ισως απο καποιες κατηγοριες ελευθερων επαγγελματιων να μετραει διπλο.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:04 | Κωνσταντίνος

    Το ποσοστό 30% επί του εικονικού εισοδήματος είναι εξωπραγματικό γιατί ανάλογα την περίπτωση μετατρέπεται σε 40, 50 ή και μεγαλύτερο ποσοστό επί του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος. Παράδειγμα: Σε επιχείρηση με μικρό κέρδος δεν αφαιρείται το τέλος επιτηδεύματος, το οποίο μπορεί να φτάνει και το 10% του εισοδήματος.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:55 | ελευθερος επαγγελματιας

    Ενας ελευθερος επαγγελματιας , καλειται να δαπανησει το 30% του εισοδηματος του σε ηλεκτρονικες πληρωμες.Προφανως εννοειται το καθαρο-φορολογητεο ποσο,οπως προσδιοριζεται απο την φορολογια εισοδηματος!!!
    1)ΠΩς ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΠΟΙΟ ΠΟΣΟ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ???
    Αν χρειαστεί ,να τιμολογήσει ένα μεγάλο ποσό τον Νοέμβριο- Δεκεμβριο , θα πρεπει να το δαπανησει άσκοπα ,μονο και μονο για να συμπληρωσει το 30% ??? ή μήπως αυτο θα τον οδηγησει στο να μην κοψει καθολου αποδειξη-τιμολόγιο ,προκειμενου να αποφύγει να φορολογηθεί με 22% για το «πεναλτυ»της μη συγκεντρωσης του ποσού ,χανονατς ετσι το κρατος φπα-εισοδημα,??? οι ελευθεροι επαγγελματιες ,μην ξεχνατε οτι δεν εχουν αφορολογητο ποσο,οπως εχουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Ενα ποσο της ταξεως των 10-15% για αγορα με ηλεκτρονικά μέσα ,θα ήταν μια ρεαλιστική προσέγγειση.

    2)Υπάρχουν ελευθεροι επαγγελματιες ,οι οποιοι εχουν και παρακρατηση φορου 20%
    επι του ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ τους.Επομένως το ποσο που εισπρατουν ,άρα και το διαθεσιμο προς καταναλωση ειναι ηδη μειωμενο κατα 20%. Μήπως το 30% , θα πρεπει τουλαχιστον, να υπολογιζεται στο καθαρο εισοδημα, αφου αφαιρεθει το 20% της παρακρατησης φόρου ?

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:50 | Γιώργος Παπαγεωργίου

    Αν και κατανοώ το σκεπτικό του άρθρου που αναφέρεται στο υποχρεωτικό 30% των δαπανών με ηλεκτρονικές πληρωμές, θεωρώ ότι στην πράξη θα είναι τιμωρητικό για όσους θέλουν να μην ξοδεύουν άσκοπα τα χρήματά τους.
    Για κάποιον που έχει μικρά εισοδήματα, ίσως είναι πιο εύκολο να συγκεντρώσει το 30%. Όμως, όσο περισσότερα είναι να εισοδήματα, τόσο πιο δύσκολο να συγκεντρωθεί το 30%.

    Γι αυτό, πιστεύω ότι πιο δίκαιο θα ήταν, η κλίμακα να ήταν ανάποδα, δηλ.
    0-10.000 ευρώ 30%
    10.000-20.000 ευρώ 20%
    20.000-30.000 ευρώ 10%
    ενώ να μην υπάρχει υποχρέωση για πανω από τις 30.000 ευρώ.

    Σκεφθείτε επίσης, τις περιπτώσεις που κάποιος μισθωτός ή συνταξιούχος παίρνει αναδρομικά κάποια χρήματα και καλείται ξαφνικά να ξοδέψει το 30%. Πόσο εφικτό είναι αυτό?

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:09 | ελευθερος επαγγελματιας

    Ενας ελευθερος επαγγελματιας , καλειται να δαπανησει το 30% του εισοδηματος του σε ηλεκτρονικες πληρωμες.Προφανως εννοειται το καθαρο-φορολογητεο ποσο,οπως προσδιοριζεται απο την φορολογια εισοδηματος!!!
    1)ΠΩς ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΠΟΙΟ ΠΟΣΟ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ???
    Αν χρειαστεί ,να τιμολογήσει ένα μεγάλο ποσό τον Νοέμβριο- Δεκεμβριο , θα πρεπει να το δαπανησει άσκοπα ,μονο και μονο για να συμπληρωσει το 30% ??? ή μήπως αυτο θα τον οδηγησει στο να μην κοψει καθολου αποδειξη-τιμολόγιο ,προκειμενου να αποφύγει να φορολογηθεί με 22% για το «πεναλτυ»της μη συγκεντρωσης του ποσού ,χανονατς ετσι το κρατος φπα-εισοδημα,??? οι ελευθεροι επαγγελματιες ,μην ξεχνατε οτι δεν εχουν αφορολογητο ποσο,οπως εχουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Ενα ποσο της ταξεως των 10-15% για αγορα με ηλεκτρονικά μέσα ,θα ήταν μια ρεαλιστική προσέγγειση.

    2)Υπάρχουν ελευθεροι επαγγελματιες ,οι οποιοι εχουν και παρακρατηση φορου 20%
    επι του ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ τους.Επομένως το ποσο που εισπρατουν ,άρα και το διαθεσιμο προς καταναλωση ειναι ηδη μειωμενο κατα 20%. Μήπως το 30% , θα πρεπει τουλαχιστον, να υπολογιζεται στο καθαρο εισοδημα, αφου αφαιρεθει το 20% της παρακρατησης φόρου ?

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:43 | george

    θα ηθελα να μιλησω με πραγματικα στοιχεια.Εισοδημα απο μισθωτη υπηρεσια 1360 ε το μηνα.ενοικιο 450,αποσβεση δανειων 323,αποσβεση πιστωτικης καρτας 150,εχω 690 το χρονο τελη κυκλοφοριας για αυτοκινητο 2000 κυβικων,ετους κατασκευης 1996 ,που διαιρειται σε 57,5 το μηνα.Συνολικο αρθροισμα 980.Υπολοιπο διαθεσιμο 380ε. τΟ 30% του μηνιαιου εισοδηματος μου ειναι 408ε.Χωρις να κανω καμια συναλλαγη με μετρητα και χωρις να αποταμευσω,και χωρις διαφορα δωρα σε ,ανιψια,καλαντα,ακομα και κερι σε εκκλησια ,δεν μπορω να καλυψω το οριο για αποδειξεις μεσο ηλεκτονικων αγορων.ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ!!!

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:51 | Π φραγκουδακης

    Παρακαλω πολυ προχωρηστε στο υψηλο ποσοστο 30% με ηλεκτρονικες συναλλαγες ,ειναι ο μονος τροπος να μειωσουμε την φοροδιαφυγη και να γινουμε κρατος με εσοδα . Πρεπει να μειωθουν οι συναλλαγες μετρητων, ωστε να υποχρεωθουν ολοι να κοβουν αποδειξεις .
    Αλλιως αλλαξτε το συστημα σε εσοδα – εξοδα (με ενα ποσο που να δικαιολογειται για ολους πχ 3000 ευρω ) και οτι περισσευει 40% εως 60% φορολογηση αναλογα το υψος του αρχικου εισοδηματος .