Άρθρο 4 Τροποποίηση των άρθρων 121 και 123 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα – Τέλος ταξινόμησης επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης

 

  1. Το άρθρο 121 του ν. 2960/2001 (Α’ 265) αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 121

Τέλος ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης

 

  1. Επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Κανονισμός ΕΟΚ 2658/1987 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1987 ΕΕ L της 7.9.1987), υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας, όπως αυτή διαμορφώνεται σύμφωνα με το άρθρο 126 του ν.2960/2001 και το άρθρο 4 του ν.1573/1985 (Α’ 201).

2 α) Οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της παρ. 1 ορίζονται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης:

 

Φορολογητέα αξία
Αξία από (ευρώ)Αξία έως και (ευρώ)Συντελεστής
014.0004%
>14.00017.00026%
>17.00020.00053%
>20.00025.00062%
>25.00030.00071%
>30.000 30%

 

Για την επιλογή των ως άνω συντελεστών, για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία του άρθρου 126, πριν από τις μειώσεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό.

 

2 β) Για αυτοκίνητα οχήματα τρίκυκλα ή τετράκυκλα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού 168/2013 (ΕΕ) και της Οδηγίας 2002/24/ΕΚ του Συμβουλίου της 18ης Μαρτίου 2002 (EE L 124 της 9.5.2002) και πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού 168/2013 (ΕΕ) ή της Οδηγίας 2002/51/ΕΚ ή μεταγενέστερης, οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης ορίζονται ως ακολούθως:

 

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ
Κάτω των 50 κυβικών εκατοστών0%
Από 50 μέχρι 500 κυβικά εκατοστά4%
Από 501 μέχρι 900 κυβικά εκατοστά7%
Aπό 901 κυβικά εκατοστά και πάνω     11%

 

Το άρθρο 26 του ν. 1959/1991 (Α΄ 123) και της υπ’ αρ. Β.27660/712/10.7.1992 κοινής απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄ 519), εφαρμόζονται και για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα αυτής της περίπτωσης.

 

  1. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1, των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα -CO2 (συνδυασμένος κύκλος) είναι:

α) μικρότερη ή ίση των εκατό (100) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της  περ. α’ της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%,

β) μεγαλύτερη από εκατόν είκοσι (120) και μικρότερη από ή ίση με εκατόν σαράντα (140) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’ της παρ. 2 αυξάνονται κατά δέκα τοις εκατό (10%),

γ) μεγαλύτερη από εκατόν σαράντα (140) και μικρότερη από ή ίση με εκατόν εξήντα (160) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’ της παρ. 2 αυξάνονται κατά είκοσι τοις εκατό (20%),

δ) μεγαλύτερη από εκατόν εξήντα (160) και μικρότερη από ή ίση με εκατόν ογδόντα (180) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’ της παρ. 2 αυξάνονται κατά τριάντα τοις εκατό (30%),

ε) μεγαλύτερη από εκατόν ογδόντα (180) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια (200) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’ της παρ. 2  αυξάνονται κατά σαράντα τοις εκατό (40%),

στ) μεγαλύτερη από διακόσια (200) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια πενήντα (250) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’ της παρ. 2  αυξάνονται κατά εξήντα τοις εκατό (60%),

ζ) μεγαλύτερη από διακόσια πενήντα (250) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’ της παρ. 2  αυξάνονται κατά εκατό τοις εκατό (100%).»

 

  1. Για επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1, τα οποία:

α) πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 6 με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης ως προς την πρώτη ταξινόμηση έως και 31.8.2018, όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ) και 692/2008 (ΕΕ) ή 2017/1151 (ΕΕ) ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών, ή τις προδιαγραφές του Κανονισμού 595/2009 (ΕΚ) Euro VI, οι συντελεστές της περ. α’ της παρ. 2  προσαυξάνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%).

β) πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 6 και 5b, με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης έως και 31.8.2015, όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ), 692/2008 (ΕΕ) ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών, ή τις προδιαγραφές των σειρών Β2 ή C (EEV) των Οδηγιών 1999/96 ΕΚ, 2005/55 ΕΚ Euro V,  οι συντελεστές της περ. α’ της παρ. 2, προσαυξάνονται κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).

γ) πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 5a, με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης έως και 31.12.2012, όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ), 692/2008 (ΕΕ) ή τις προδιαγραφές των σειρών Β2 ή C (EEV) των Οδηγιών 1999/96 ΕΚ, 2005/55 ΕΚ Euro V, που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 ΕΚ γραμμή (φάση) Β Euro 4, ή τις προδιαγραφές της σειράς Β1 των Οδηγιών 1999/96 ΕΚ, 2005/55 ΕΚ Euro IV που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 ΕΚ γραμμή (φάση) Α Euro 3, της Οδηγίας 94/12 ΕΚ, Euro 2, της Οδηγίας 91/441 ΕΟΚ Euro 1, ή τις προδιαγραφές των Οδηγιών 1999/96/ΕΚ, 2005/55/ΕΚ, φάση Α Euro III, 91/542/ΕΟΚ φάση Β Euro II, 91/542/ΕΟΚ φάση Α Euro I, οι συντελεστές της περ. α’ της παρ. 2 προσαυξάνονται κατά ποσοστό διακόσια τοις εκατό (200%.)

δ) δεν πληρούν προδιαγραφές ορίων εκπομπών (Euro) ή τις προδιαγραφές Κανονισμών και Οδηγιών που αφορούν στις εκπομπές των οχημάτων συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι συντελεστές της περ. α’ της παρ. 2 προσαυξάνονται κατά ποσοστό διακόσια τοις εκατό (200%), με επιπλέον εφαρμογή επί αυτών της προσαύξησης της περ. ζ΄ της παρ. 3.

ε) δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού 168/2013 (ΕΕ) ή της Οδηγίας 2002/51 ΕΚ, οι συντελεστές της περ. α’ της παρ. 2 προσαυξάνονται κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%).

 

  1. Τα υβριδικά μηχανοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από την Οδηγία 2007/46/ΕΚ, όπως ισχύει και ειδικότερα τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κανονισμό 692/2008, όπως ισχύει, με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μεγαλύτερη από ή ίση με πενήντα ένα (51) γρ./χλμ., απαλλάσσονται από το πενήντα τοις εκατό (50%) του προβλεπόμενου από το άρθρο αυτό τέλους ταξινόμησης. Τα υβριδικά αυτοκίνητα του προηγούμενου εδαφίου με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μικρότερη ή ίση με πενήντα (50) γρ./χλμ., απαλλάσσονται από το εβδομήντα πέντε (75%) του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του άρθρου αυτού τέλους ταξινόμησης. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κανονισμό 692/2008, δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τις διατάξεις του παρόντος τέλους ταξινόμησης.».

 

  1. Τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα της Δασμολογικής Κλάσης Δ.Κ. 8703 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Σ.Ο.), απαλλάσσονται από το εβδομήντα πέντε (75%) του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του παρόντος τέλους ταξινόμησης.

 

  1. Επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης της Δασμολογικής Κλάσης Δ.Κ. 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, τα οποία είχαν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, εφόσον μεταφέρονται ή αποστέλλονται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εξάγονται σε τρίτη χώρα και επαναφέρονται στην ημεδαπή μέσα σε διάστημα οκτώ (8) ετών από τη διαγραφή τους από τα μητρώα αυτοκινήτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό να επαναταξινομηθούν και να τεθούν εκ νέου σε κυκλοφορία, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του παρόντος τέλος ταξινόμησης.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζεται κάθε ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή της παρούσας.

 

  1. Για την υπαγωγή στους αντίστοιχους συντελεστές τέλους ταξινόμησης των παρ. 2, 3 και 4 του παρόντος, η διαπίστωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), τις προδιαγραφές του οποίου πληροί εκ κατασκευής το όχημα, πραγματοποιείται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή με βάση την έγκριση τύπου που προσκομίζεται σε αυτήν ή το δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου και το αντίστοιχο πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ταύτιση στοιχείων μεταξύ του πιστοποιητικού συμμόρφωσης του οχήματος και της αντίστοιχης έγκρισης τύπου ή του δελτίου κοινοποίησης έγκρισης τύπου, η υπαγωγή στον αντίστοιχο συντελεστή τέλους ταξινόμησης γίνεται με βάση τις αναγραφόμενες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και το αναγραφόμενο στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης πρότυπο εκπομπών ρύπων που πληροί εκ κατασκευής το όχημα.

Ειδικά ως προς την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα, λαμβάνονται υπόψη έως 31.12.2020 οι τιμές, σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC), ενώ, από 1.1.2021 και εφεξής, οι τιμές σύμφωνα με την παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP).

Προκειμένου για μεταχειρισμένα οχήματα, απαιτείται η προσκόμιση και της πρωτότυπης άδειας κυκλοφορίας αυτών που είχαν λάβει στην ξένη χώρα.

Στις ειδικές περιπτώσεις οχημάτων που δεν διαθέτουν τα δικαιολογητικά έγγραφα του πρώτου εδαφίου, για την υπαγωγή του οχήματος στον αντίστοιχο συντελεστή τέλους ταξινόμησης, καθορίζονται, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών, οι διαδικασίες και τα δικαιολογητικά έγγραφα που προσκομίζονται στην αρμόδια τελωνειακή αρχή για τον χαρακτηρισμό του οχήματος ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και τη διαπίστωση των προδιαγραφών της οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που αυτό πληροί εκ κατασκευής, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή της παρούσας.».

 

  1. α. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 123 αντικαθίσταται ως εξής:

 

«1. Τα φορτηγά αυτοκίνητα και οι βάσεις τους της Δασμολογικής Κλάσης Δ.Κ. 87.04 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Σ.Ο.), καθώς και τα αυτοκίνητα οχήματα που διαθέτουν εκ κατασκευής χωριστό θάλαμο με δύο σειρές καθισμάτων για τον οδηγό, συνοδηγό και τους επιβάτες και χωριστό ανοικτό χώρο φόρτωσης εμπορευμάτων της Δασμολογικής Κλάσης Δ.Κ. 87.03 της Σ.Ο., τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών Euro 6, όπως αυτά προβλέπονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ), και 692/2008 (ΕΕ), καθώς και αυτά που πληρούν τις προδιαγραφές του Κανονισμού   595/2009 (ΕΚ) Euro VI, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης ως εξής:»

 

β. Το πρώτο εδάφιο της περ. στ’ της παρ. 1 του άρθρου 123, αντικαθίσταται ως εξής:

 

«στ) Οι συντελεστές των περ. α’ έως και ε’ προσαυξάνονται κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%), προκειμένου για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών Euro 5, όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ) και 692/2008 (ΕΕ)ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών, ή τις προδιαγραφές των σειρών Β2 ή C (EEV)   της   Οδηγίας 1999/96 ΕΚ, 2005/55 ΕΚ Euro V και κατά ποσοστό εκατό (100%), προκειμένου για αυτοκίνητα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές των ανωτέρω ορίων εκπομπών και των προδιαγραφών των ανωτέρω Κανονισμών και τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών Euro 6, όπως αυτά προβλέπονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ), 692/2008 (ΕΚ), καθώς και αυτά που δεν πληρούν τις προδιαγραφές του Κανονισμού 595/2009 Euro VI.

 

  1. α. Η παρ. 7 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄265), όπως ίσχυε πριν από την τροποποίησή τους με τον παρόντα νόμο, εξακολουθεί να ισχύει  για τα επιβατικά αυτοκίνητα, με άδεια κυκλοφορίας κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχει εκδοθεί πριν από την 1η Ιουνίου του 2016, για τα οποία έχει βεβαιωθεί το τέλος ταξινόμησης και έχει υποβληθεί αίτηση για τον υπολογισμό του ιστορικού τέλους ταξινόμησης από την Ειδική Επιτροπή του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 126, ακόμη και αν δεν έχει εκδοθεί απόφαση κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

Μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων, η βεβαίωση και είσπραξη του τέλους ταξινόμησης για τα ανωτέρω οχήματα μπορεί να πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις παρ. 2, 3 και 4 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄265), όπως τροποποιείται με το άρθρο 1 του παρόντος νόμου.

 

β. Αυτοκίνητα οχήματα για τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, είχαν κατατεθεί παραστατικά τελωνισμού και, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, δεν έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης του τέλους ταξινόμησης ή είχαν παραληφθεί κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 1477/1984 (Α΄ 144) ή της παρ. 3 του άρθρου 133 του ν. 2960/2001 (A΄ 265), διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος. Αυτοκίνητα οχήματα για τα οποία έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης του τέλους ταξινόμησης, αλλά δεν έχουν ταξινομηθεί, μπορούν, μετά από αίτηση των εµπορικών επιχειρήσεων ή των ιδιοκτητών τους, να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, με επανυπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, συμψηφισμό του καταβληθέντος τέλους και επιστροφή της τυχόν προκύπτουσας διαφοράς.»

  • 14 Ιουλίου 2020, 19:19 | AKIS

    Να ευχαριστήσουμε τις αντιπροσωπείες καινούριων αυτοκινήτων, τις εταιρείες leasing και τους υπαλλήλους τους, καθώς και όλους τους «καλοπροαίρετους» που έχουν επιδοθεί σε πραγματικό αγώνα τις τελευταίες 16 ώρες προκειμένου να γεμίσει η διαβούλευση με άκρως εποικοδομητικά σχόλια για το πόσο υπέροχο είναι το νομοσχέδιο.

    Και είναι φυσιολογικό όλοι αυτοί να θέλουν να προστατέψουν τα συμφεροντά τους και να προσφέρουν μια κάλυψη στην κυβέρνηση που μετά από ένα χρόνο κατάφερε να συντάξει ένα νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο στα θέλω αυτού του λόμπι. Ένα νομοσχέδιο το οποίο, με τις αλλαγές που ενσωματώνει, ουσιαστικά αποθαρρύνει την εισαγωγή οποιουδήποτε μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από το εξωτερικό – ακόμη και Euro 6c/d τεχνολογίας!

    Ας ελπίσουμε ότι μετά τη γενική κατακραυγή, θα κρατήσουν έστω κάποια προσχήματα εκεί στην κυβέρνηση και θα προβούν σε αλλαγές (αφαίρεση του περιορισμού 2ετίας σε μεταχειρισμένα για την προσαύξηση των συντελεστών, μείωση των συντελεστών για αξίες ανω των 17000€ κοκ).

    Και συνεχιζω το σχολιο του Κυριου που εγραψε το παραπανω κειμενο.

    Οταν ψηφιστει το νομοσχεδιο ολοι εσεις που παρακαλατε να αυξηθουν οι φοροι γιατι ΔΗΘΕΝ βρισκεται στα μαγαζια την σαβουρα της Ευρωπης (ναι υπαρχουν οντως κ αυτα αλλα δεν σας το επεβαλε κανεις να τα αγορασετε) θα ρωτατε απο που ειναι το αμαξι και θα σας λενε Leasing. Ξαφνικα δλδ μονο τα εισαγωγης εχουν γυρισμενα χλμ οχι τα Εγχωρια (LEASING) που τωρα εγιναν αξιοπρεπει οταν πριν καιρο βγαζατε καντιλες στο ακουσμα τους. Το αυτοκινητο ειναι απλο.Η ειναι καλο Η δεν ειναι. Δεν εχει σημασια ποιος το ειχε πριν εαν ηταν ο μπαρμπας μου η ενα στελεχος εταριας. Ο Ιδιωτης εβρισκε ενα σχετικα καλο αμαξι σε νορμαλ τιμη τωρα που οι τιμες θα πανε στα υψη να δουμε τι θα λετε. Περαστικα σας

  • 14 Ιουλίου 2020, 19:50 | Κωνσταντίνος Δ.

    Η τροποποίηση των άρθρων 121 και 123 του τελωνειακού κώδικα που παρουσιάζετε, εν τέλει, είναι απαράδεκτη στο σύνολο της, ξεκάθαρα φωτογραφική υπέρ των γνωστών μονοπωλίων(εισαγωγείς και παράλληλα μεταπωλητές μεταχειρισμένων με εταιρείες βιτρίνες της αντιπροσωπείας) και αποτέλεσμα απευθείας υπαγόρευσης από τους εκπροσώπους των συμφερόντων που ευνοεί.

    Δεν έχει καμία σχέση με το νομοσχέδιο που επεξεργάζονταν οι ειδικές επιτροπές επί μήνες, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, και τις εισηγήσεις τις οποίες έκαναν και για τις οποίες προετοιμαζόταν η αγορά.
    Πρόκειται για κείμενο που έχουν υπαγορεύσει, καταστρατηγώντας την εργασία μηνών, συγκεκριμένοι φορείς πίσω από κλειστές πόρτες με ταυτόχρονο αποκλεισμό των άμεσα ενδιαφερομένων. Αυτό από μόνο του τα λέει όλα.

    Είναι κακογραμμένο με πολλές ανακρίβειες, αποτέλεσμα της βιασύνης των ευνοουμένων (που τυχαία έχουν κατακλύσει με διαφημίσεις από σήμερα το σύνολο των ΜΜΕ) να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν, εκμεταλλευόμενοι το πρόσφορο έδαφος που τους δημιούργησε η πολιτική ηγεσία.

    Ο κατακερματισμός στις υποκατηγορίες των euro5 και euro6 εξακολουθεί να παραμένει γελοίος, κενού περιεχομένου(όπως και πριν) με μόνο κριτήριο την συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς των μεταχειρισμένων οχημάτων και τον φοροεισπρακτικό του χαρακτήρα.

    Η παράλληλη επιβολή φόρου τύπου «χαράτσι»(περιβαλλοντικό τέλος), είναι γνωστό πως είναι αντίθετη με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς στην αγορά ομοειδών προϊόντων, και θα επιφέρει πρόστιμα εκατομμυρίων στην Ελλάδα. Προφανώς το κέρδος των εισαγωγέων, από αυτό, είναι τέτοιο που αξίζει ο Έλληνας φορολογούμενος να τους επιχορηγήσει…

    Καταργείτε το ιστορικό τέλος ταξινόμησης και η σχετική διατύπωση δεν βρίσκεται καν στο άρθρο 4(αναφέρετε τροποποίηση της εν λόγω παραγράφου μόνο) αλλά ΜΕΣΑ στην αιτιολογική έκθεση του νόμου! Και εκεί διαβάζουμε το αμίμητο περί δυσκολίας στην διαχείριση της διαδικασίας και το απολύτως ψευδές περί εξορθολογισμού των φορολογικών συντελεστών που έχει ως αποτέλεσμα την μή χρησιμότητα του πλέον.
    Αλήθεια τα pilot που θα κληθείτε να υποβάλετε στην Ε.Ε. θα δείχνουν κάτι τέτοιο?
    Για παράδειγμα ένα υβριδικό όχημα που πριν, τη 31/05/2016 δεν έπρεπε να καταβάλει τέλος ταξινόμησης(με χρήση της προσφυγής στην ειδική επιτροπή) ενώ τώρα θα πρέπει να καταβάλει 1000€ – 10000€ – 18000€ ανάλογα την περίπτωση, πως ακριβώς μπορεί να θεωρηθεί αυτή η διαφορά «εξ ορθολογική» ?

    Η αγοραστική δυνατότητα των Ελλήνων έχει βυθιστεί περαιτέρω(στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ) και χωρίς την παραμικρή δυνατότητα δανειοδότησης από το τραπεζικό σύστημα(απορρίπτονται αιτήσεις δανείων για 2000€ -3000€), είναι βέβαιο πως δεν θα κινηθεί ο πολίτης στην αγορά καινούργιου οχήματος.
    Παρά τα όσα παράλογα, αναληθή και παρελκυστικά επιχειρήματα που χρησιμοποιείτε για να δαιμονοποιήσετε την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων, καμία ανανέωση δεν θα πραγματοποιηθεί.
    Σε 1 χρόνο από τώρα που θα αναγκαστείτε να αποσύρετε αυτές τις κατάπτυστες διατάξεις, ίσως γίνει κάτι.

  • 14 Ιουλίου 2020, 19:54 | Γιώργος Μπούκης

    Η φορολογία των αυτοκινήτων δεν έχει να κάνει μόνο με τις εισπράξεις των ταμείων του δημοσίου, αλλά έχει αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια των πολιτών. Η ασφάλεια εξαρτάται από την κατάσταση των δρόμων, τη συμπεριφορά των οδηγών και σίγουρα από την κατάσταση των αυτοκινήτων.
    Παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα εισαγωγής, αμφιβόλου κατάστασης με γυρισμένα χιλιόμετρα είναι άκρως επικίνδυνα για οδηγούς και επιβάτες. Είμαστε χώρα με πολύ υψηλό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων και η αθρόα εισαγωγή «τελειωμένων» αυτοκινήτων από το εξωτερικό δεν συμβάλλει στη βελτίωση της κατάστασης. Σε συνδυασμό λοιπόν με την προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος πρέπει να αυξηθούν οι φόροι για τα εισαγωγής παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων (euro 4, 5A, 5B κλπ). Πρέπει κάποτε να πάψουμε να είμαστε η πελατεία για τα σαπάκια της Ευρώπης.

  • 14 Ιουλίου 2020, 18:35 | ΣΠΥΡΟΣ

    Η διάκριση που κάνετε στα EURO6 αυτοκίνητα είναι παράλογη και ύποπτη, ανακελέστε την άμεσα.

  • 14 Ιουλίου 2020, 17:06 | Δημήτρης

    τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής τις περισσότερες φορές κρύβουν παγίδες, πόσος κόσμος έχει αγοράσει αυτοκίνητο με κατεβασμένα χιλιόμετρα, επίσης τις περισσότερες φορές απουσιάζουν τα βιβλία συντήρησης. Έπρεπε κάποια στιγμή να μπει ένα φρένο σε όλο αυτό και από την στιγμή που στην ελληνική αγορά υπάρχει καλό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. οι παλαιότερες κυβερνήσεις έχουν προσπαθήσει με ποικίλους τρόπους να ελέγξουν την εισαγωγή των κακών μεταχειρισμένων χωρίς αποτέλεσμα καθώς κάποιοι επιτήδειοι μηχανεύονται τρόπους για να ξεγελούν το σύστημα.

  • 14 Ιουλίου 2020, 17:16 | Γιάννης

    καιρός είναι να μπεί ένα φρένο στα δήθεν καλά αυτοκίνητα εισαγωγής. η ελληνική αγορά έχει πλέον πολύ καλό εγχώριο ματαχεισμένο !!!

  • 14 Ιουλίου 2020, 16:47 | ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ?

    Ποοοοσα νομοσχέδια και αλχημείες με τους φόρους των αυτοκινήτων και τίποτα δεν μάθαμε….. Η κυβέρνηση έχι μια μοναδική ευκαιρία να κάνει κίνηση στην σωστή κατεύθυνση και αντ’αυτού χλιαρά μέτρα και ουσία μηδέν…

    Βάλτε τέλος στα σκουπίδια εισαγωγής και κάντε κάτι ουσιαστικό για να πάρουμε καθαρό νέο η καλό μεταχειρισμένο ελληνικής αντιπροσωπειας. Και ποιός πολίτης δεν θα το ήθελε αυτό; Διάβαζα πρόσφατα οτι η ADAC δήλωσε πως 2 εκατομμύρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ετησίως στην Γερμανία – απο εκεί προέρχονται στην συντριπτική πλειοψηφία τους σε τιμές ευκαιρίας και έχουν υποστεί παραποίηση διανυθέντων χιλιομέτρων. Και για τα Βουλγάρικα αυτοκίνητα που εξάγονται στην Ελλάδα τι να πώ… Ετησίως η Βουλγαρία εισάγει 100.000 μεταχειρισμένα απο άλλες ευρωπαικές χώρες, εκ των οποίων το ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ είναι ρυπογόνα diesel τα οποία εκππεμπουν 12 φορές το όριο NOx που επιτρέπει η ΕΕ. Και μαντέψτε που καταλήγουν και τέτοια αυτοκίνητα σε τιμή ευκαιρίας; ο νικητής κερδίζει ενα ντιζελάκι που εχει κάνει μόνο 70.000 χλμ την τελευταία πενταετία….

    Εν τω μεταξύ οι περισσότεροι μιλάνε για euro 5 ενώ και τα euro 6 δεν είναι εντελώς αθώα. Πέραν των φόρων που πρέπει να επιβληθούν ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ στα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν, θα πρέπει η κυβέρνηση να ΑΠΑΓΟΡΕΨΕΙ την εισαγωγή των οχημάτων (μεταξύ αυτών και euro6) που θα έπρεπε να έχουν ανακληθεί στην χώρα απο την οποία εξάγονται για επεμβάσεις στους ρύπους (software, hardware η και τα δύο) και είναι μάρκες όπως για παράδειγμα η Volkswagen, Renault, Mercedes, Fiat και Opel.

  • 14 Ιουλίου 2020, 16:01 | Κωνσταντίνος

    Ίσως ο νομοθέτης θα πρέπει να ξανασκεφθεί λίγο το ζήτημα, καθώς τα παλιά αυτοκίνητα της Ευρώπης δεν πρέπει να ¨ξεφορτώνονται¨ στην ελληνική αγορά, με τις όποιες συνέπειες. Για μένα, θα πρέπει να πριμοδοτούνται να αυτοκίνητα και να έχουν φορολογική επιβάρυνση τα παλιότερης τεχνολογίας οχήματα!

  • 14 Ιουλίου 2020, 16:05 | PETROLHEAD

    Έχουν πλάκα οι αγανακτισμένοι έμποροι των μεταχειρισμένων εισαγωγής να φωνάζουν οτι θα χαθούν ‘χιλιάδες’ θέσεις εργασίας. Μέλη του δικού τους συνδέσμου είναι αυτοί που χρόνια τώρα έχουν γεμίσει την Ελλάδα με ότι έχουν για πέταμα οι άλλες χώρες. Γυρισμένα χιλιόμετρα 99 στα 100 αυτοκίνητα, με άγνωστο ιστορικό, αγοραστές-κορόιδα, ρύπανση και πάει λέγοντας. Ας ασχοληθούν αυτοί οι ‘χιλιάδες’ λοιπόν με τα αυτοκίνητα πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

    Kαι γιατί τόσο λιγος φόρος στα εισαγόμενα τεχνολογίας euro 5B; Αυτά δεν ρυπαίνουν; Kαι ξεχάσατε κύριοι της κυβέρνησης το σκάνδαλο της Φολκσβάγκεν με το πειραγμένο λογισμικό; Βάλτε υψηλούς φόρους στα μεταχειρισμένα εισαγωγής που ρυπαίνουν, όπως κάνουν για παράδειγμα στην Ολλανδία. Είναι καιρός να γίνουμε επιτέλους ενα σύγχρονο κράτος με σεβασμό στον πολίτη και το περιβάλλον.

  • 14 Ιουλίου 2020, 15:16 | Γιαννης

    Την τελευταία μέρα γράφονται πανομοιότυπα σχόλια που προσπαθούν να αντιτεθούν στα τεκμηριωμένα σχόλια των πολιτών, εμπόρων, εκτελωνιστών.
    Την έχετε κάνει την διαβούλευση τρολοπροπαγάνδα του τουίτερ.
    Όχι κύριοι δεν είναι «σαπάκια» αυτοκίνητα Ε6 και Ε5. Είναι τα αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα σαπάκια που κυκλοφορούν στη χώρα και που καποιοι ανησυχούν που δε θα μπορέσουν να τα πουλήσουν σε καλή τιμή στους φτωχούς συμπολίτες τους.

    Η φιλελεύθερη ΝΔ κατάντησε ανέκδοτο!

  • 14 Ιουλίου 2020, 15:07 | Γιωργος

    Μειώστε τους δασμους στα euro 5-6, μπας κ μπορέσει ο ελληνας να πάρει κανένα καινούριο αυτοκίνητο, έχουμε γεμίσει σαραβαλα στην Ελλάδα, προς τους εμπόρους καινούριων αυτοκινήτων που θελουν να αυξηθεί ο φόρος στα εισαγωμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αν είχε ο ελληνας λεφτά θα έπερνε καινούριο, αλλά δεν έχει, τουλάχιστον τώρα θα μπορέσει να πάρει ένα σχετικά καινούριο αμάξι κ οικονομικό. Euro 6 να είναι μια κατηγορία. Είναι βλακια να έρχετε ένα αμάξι από εξωτερικό κ να είναι euro 6 κ στην Ελλάδα να γινετε euro 5, το ίδιο αυτοκίνητο που αν ήταν ένα μήνα πιο καινούριο θα περνούσε σαν euro 6. Ότι γράφει η άδεια, απλά τα πράγματα, euro 5 εξωτερικού, είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ τα ελληνικά, δεν έχουμε τους ίδιους δρόμους πολύ καλύτερη συντήρηση, σας μιλάω σαν ιδιόκτητης συνεργείο αυτοκινήτων που τα βλέπω κάθε μέρα. Με αύξηση δασμων κτλ δε θα δείτε ευρώ στο κράτος, πότε η αύξηση δεν έκανε καλό σε κανέναν.

  • 14 Ιουλίου 2020, 15:18 | Γεωργία

    Ας πουμε οτι εχουν δικιο ολοι αυτοι οι κακοπροαιρετοι σχολιαστες (απο τις αντιπροσωπειες καινουριων αυτοκινητων, τα συμφεροντα τους εξυπηρετει λογικο ειναι να γεμισουμε «bots» που λενε οτι ειναι λιγη η φορολογηση…) αλλα θα μου πειτε ολοι εσεις κυριοι, ΠΩΣ ενα αυτοκινητο euro 6b ρυπαινει ενω ενα euro 6d καινουριο οχι, ωστε το πρωτο να υποκειται σε 100% προσαυξημενους δασμους σε σχεση με το δευτερο;
    Επισης ποσα χρηματα αναλογικα θα χασει το δημοσιο απο την αγορα των euro 6 μεταχειρισμενων που δεν θα πανε στην αγορα καινουριου καθως οποιος εχει χρηματα ετσι κι αλλιως θα προτιμησει το καινουριο;

    Επειδη εσεις θελετε να στηριξετε την δουλεια σας δεν σημαινει οτι πρεπει εμεις να μην μπορεσουμε ποτε να αγορασουμε καποιο αξιοπρεπες και σχετικα καινουριο μεταχειρισμενο απο αλλη χωρα της ΕΕ, ελεος πια με τα συμφεροντα, ο νομοθετης πρεπει να κινειται με γνωμωνα το κοινο συμφερον οχι των εισαγωγεων καινουριων αυτοκινητων που συμβαινει ξεκαθαρα με το συγκεκριμενο νομοσχεδιο!!!

  • 14 Ιουλίου 2020, 15:49 | Pantelis

    Απαράδεκτο να μειώνεται η φορολογία σε παλιά αυτοκίνητα! Όλοι ξέρουμε ότι τα περισσότερα από αυτά έχουν πειραγμένο λογισμικό (με τα γνωστά σκάνδαλα που ξέσπασαν) και εκπέμπουν υψηλούς ρύπους. Κανονικά θα έπρεπε να έχουν υψηλή φορολόγηση και κάποια να απαγορεύονται να εισαχθούν στην χώρα. Είναι ευκαιρία να καθαρίσει το τοπίο στην αγορά και στην ατμόσφαιρα!

  • 14 Ιουλίου 2020, 14:26 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Γιατί μειώνετε πάλι τους φόρους για τα μεταχειρισμένα εισαγωγής που έχει γεμίσει ο τόπος? Αύξηση χρειάζεται!!!

  • 14 Ιουλίου 2020, 14:16 | Π.ΙΩΑΝΝΔΗΣ

    Τα αυτοκίνητα με οδηγία EURO 5B είναι παλιά αυτοκίνητα και δεν θα έπρεπε να μειώνεται η επιβάρυνση από το +200% στο +100%.
    Εκτός του γεγονότος ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι πολύ περισσότερο ρυπογόνα από τις μετρήσεις που φαίνονται στα πιστοποιητικά τους, γίνονται αντικείμενο εμπορίας και εισαγωγής από Έλληνες εμπόρους οι οποίοι παραποιούν την ένδειξη των χιλιομέτρων για να μπορέσουν να τα πουλήσουν, καθώς όπως προείπα τα αυτοκίνητα αυτά είναι πολύ παλιά και στη πλειοψηφία τους έχουν πάρα πολλά χιλιόμετρα.

  • 14 Ιουλίου 2020, 14:44 | ΧΑΡΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

    Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΙΔΕΙΝΩΘΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΘΩΣ ΑΡΚΕΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΓΥΡΙΣΜΕΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ & ΠΕΙΡΑΓΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ME AΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ.ΟΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΦΟΡΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ,ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΑ EURO6 ΕΩΣ ΤΟ ’18 ΚΑΙ ΤΑ ΕURO5B(’13-’15)

  • 14 Ιουλίου 2020, 14:41 | Matina

    Η μείωση φόρων στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής, οδηγεί στην τεράστια αύξηση τους στην Ελλάδα, τη στιγμή που η Ευρώπη ανανεώνει το στόλο της

  • 14 Ιουλίου 2020, 14:50 | gkokkinos

    Κακώς μειώνονται οι φόροι (προσαυξήσεις) στα εισαγωγής μεταχειρισμένα, έχει πλημμυρίσει η Ελλάδα από αυτοκίνητα που ξεφορτώνει η Ευρώπη κι επιτηδείους που πλουτίζουν σε βάρος των πελάτων με παραποιημένα στοιχεία αυτοκίνητων τα οποία τα εμφανίζουν ως ‘’ευκαιρίες΄΄

  • 14 Ιουλίου 2020, 13:14 | hd712

    Μονο τα τελευταια Euro6 χωρίς ή με μικρές προσαυξήσεις. Όλα τα παλιότερα απλά να γίνουν απαγορευτικά μήπως γλυτώσουμε

  • 14 Ιουλίου 2020, 13:53 | Dr. Δημήτρης Ζώης

    Νομίζω ότι η ενίσχυση των αυτοκινήτων με αυτόματο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων θα βοηθήσει ουσιαστικά στην πρόληψη των ατυχημάτων διότι ο οδηγός θα μπορέσει να χειρίζεται το όχημά του περισσότερο αποτελεσματικά.
    Γενικά τα αυτόματα αυτοκίνητα κοστίζουν ακριβότερα από τα χειροκίνητα λόγω του αυτόματου μηχανισμού και επομένως αυτή η επιβάρυνση της αρχικής τιμής επιβαρύνει υπέρμετρα την τελική τιμή λόγω αλλαγής δασμολογικής κλάσης.
    Προτείνω να υπάρξει πρόβλεψη το αυτόματο μοντέλο κάθε αυτοκινήτου να υπάγεται στην ίδια δασμολογική κλάση με το ίδιο το μοντέλο όταν είναι χειροκίνητο έτσι ώστε να μην υπάρχει «τεχνητή» αύξηση της τελικής τιμής του αυτομάτου αυτοκινήτου λόγω δασμού.
    Επίσης θα μπορούσε να προβλεφθεί κάποιου είδους επιδότηση για την αγορά αυτόματου αυτοκινήτου (π.χ. απόσυρση παλαιού) ώστε να διευρυνθεί η χρήση αυτομάτου αυτοκινήτου από ιδιώτες με προφανές κέρδος από την αποφυγή των ατυχημάτων λόγω καλύτερου ελέγχου του οχήματος.
    Τέλος νομίζω ότι η επιβάρυνση του προϋπολογισμού του κράτους λόγω απώλειας δασμών θα υπερκαλυφθεί και με το παραπάνω από την μείωση των εξόδων που προκύπτουν από τα ατυχήματα.

  • 14 Ιουλίου 2020, 13:29 | ΦΩΤΗΣ

    Το Περιβαλλοντικό Τέλος αλλά και η απαγόρευση εισαγωγής παλαιών μεταχειρισμένων οχημάτων θα ωθήσει το πελλατολόγιο είτε σε πιο καινούρια μεταχειρισμένα είτε σε μη εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία λόγω του αθέμιτου τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η αγορά σκοτώνονταν μέχρι σήμερα στις τιμές, με αποτέλεσμα και ο κάτοχος μέχρι σήμερα ενός σχετικά νέου μεταχειρισμένου να έχει απίστευτα χαμηλή τιμή πώλησης και μη αναγνωρισμένης ποιότητας

    Όλα αυτά τα μέτρα για την απαγόρευση της εισαγωγής Euro 1, 2, 3 για το περιβαλλοντικό τέλος για τα παλιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προφανώς έχουν ένα περιβαλλοντικό πρόσημο συν ότι έχουμε καταντήσει το νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ευρώπης απο διάφορουs τύπουs εμπόρων .

    Πρέπει να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος

  • 14 Ιουλίου 2020, 13:57 | ΝΙΚΟΣ

    Προτείνεται η μείωση φόρων στα Euro 5 εισαγωγής, όταν υπάρχουν αυτοκίνητα απούλητα ιδιωτών που ενδιαφέρονται να αγοράσουν καινούργιο . Σε παίρνει αγοραστής και σου λέει έμπορος πουλάει ακριβώς το ίδιο αυτοκίνητο με το δικό σου 3.000 κάτω . Καμία μείωση, μόνο αύξηση στα εισαγωγής μεταχειρισμένα, αυτό είναι το δίκαιο.

  • 14 Ιουλίου 2020, 13:17 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Λ.

    Στα euro5 ήδη σε πολλές πόλεις της Ευρώπης απαγορεύεται η είσοδος.Εμείς γιατί μειώνουμε την επιβάρυνση απο 200 στο 100%? Μήπως δεν ξέρουμε για την τεχνολογία τους? Τελικά μήπως ενισχύεται η πρακτική για «πειραγμένα» χιλιόμετρα?

  • 14 Ιουλίου 2020, 13:06 | Γεώργιος Κόκκαλης

    Να διαγραφεί η πρόταση παραγράφου 2α «Για την επιλογή των ως άνω συντελεστών, για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία του άρθρου 126, πριν από τις μειώσεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό.» Καθώς αν ισχύει τότε ουσιαστικά ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ η κατηγορία των «Μεταχειρισμένων» αυτοκινήτων και μηδενίζεται η απομείωση της φορολογητέας αξίας λόγω παλαιότητας όπως αυτή ισχύει.

    Η ως άνω πρόβλεψη ΑΝΤΙΚΕΙΤΑΙ της ισχύουσας περι ΦΠΑ κοινοτικής οδηγίας 2006/112/ΕΚ/28ης Νοεμβρίου 2006 «σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας», όπου στο άρθρο 2 παράγραφος 2(β)(i) σαφώς ορίζεται ο διαχωρισμός ανάμεσα στα Καινούργια και υπαγόμενα σε ΦΠΑ κατά την Ταξινόμηση αυτοκίνητα και στα απαλλασσόμενα επιβολής ΦΠΑ εισαγωγής Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, παραθέτω την οικεία πρόβλεψη:

    «Άρθρο 2, παράγραφος 2(β)Τα μεταφορικά αυτά μέσα θεωρούνται «καινούργια» στις εξής περιπτώσεις:
    i) για τα χερσαία οχήματα με κινητήρα, εφόσον παραδίδονται εντός έξι μηνών από την πρώτη τους θέση σε κυκλοφορία ή προτού το όχημα διανύσει 6 000 χιλιόμετρα.»

    Εν ολίγοις αν δεν καταργηθεί τότε ΘΑ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΦΠΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡιΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.

  • 14 Ιουλίου 2020, 13:41 | ΚΑΝΙΣΤΡΑ ΕΡΑΣΜΙΑ

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΝΑ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ Η ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΤΑ EURO 5B ΚΑΤΑ 50%. ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΤΡΗΘΗΚΑΝ.

    ΤΑ ΕΙΣΑΓΩΜΕΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚ/ΤΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΕ ΑΛΛΙΩΜΕΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ, ΠΕΙΡΑΓΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΣΚΟΥΡΙΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΚΑΛΥΨΕΙ ΜΕ ΠΙΣΣΑ ΚΛΠ.

    ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΕΝ ΤΙΜΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.
    ΕΧΕΙ ΠΛΗΜΜΥΡΗΣΕΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΞΕΦΟΡΤΩΘΕΙ Η ΕΥΡΩΠΗ.

    Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΔΕΟΥΣΑ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΤΗΣ.

  • 14 Ιουλίου 2020, 13:35 | ΣΕΕΑΕ

    Έγινε το χατήρι στα φιλαράκια τελικά…
    Το οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης του κλάδου των ανεξάρτητων εμπόρων
    και της συνολικής στρέβλωσης της αγοράς προς το απόλυτο μονοπώλιο
    πήρε σάρκα και οστά. Πατώντας πάνω στο αντικοινοτικό έκτρωμα του 2016,
    η κυβέρνηση της ΝΔ το τελειοποίησε!! Σε αγαστή συνεργασία με το Υπ. Περιβάλλοντος, το Υπ. Οικονομικών με αυτό το νομοσχέδιο ουσιαστικά τελειώνει την εισαγωγή και στέλνει χιλιάδες επαγγελματίες στο δρόμο και τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών στο στόμα του ..λύκου…

    Τα πολιτικά μικροσυμφέροντα είναι τελικά πάνω από όλους και από όλα.
    Ας πεθάνει όλη η αγορά του αυτοκινήτου για να αυξήσουν τα ήδη τεράστια κέρδη τους οι γνωστοί-άγνωστοι.

    Τελειώνει και σήμερα η διαβούλευση-παρωδία όπως τέτοια ήταν και η προηγούμενη που αφορούσε στο έτερο νομοσχέδιο με το περιβαλλοντικό τέλος του ΥΠ. Περιβάλλοντος, οπότε νομίζουμε ήρθε η ώρα να μπούν να γράψουν και οι δήθεν «αγανακτισμένοι» απλοί πολίτες που δεν αντέχουν άλλο με τους κακούς εμπόρους τους απαταιώνες. Και αύριο θα βγούν και 2-3 δημοσιογράφοι να γράψουν πόσο τέλειο βρήκε ο απλός κόσμος το τέρας που νομοθετήσατε. Ποιόν κοροιδεύετε. Τέτοιες πρακτικές δε χρησιμοποιούνταν ούτε σε άλλου τύπου καθεστώτα….

    Ντροπή σας κύριοι. Τα εκτρώματα που νομοθετείτε θα τα βρείτε μπροστά σας.

    Ως εδώ, αυτή τη φορά θα λογοδοτήσετε στον Έλληνα καταναλωτή και φορολογούμενο εκεί που πρέπει!

    Ραντεβού στα Ευρωπαικά Δικαστήρια.

  • 14 Ιουλίου 2020, 12:25 | Kassiani

    Η κατασταση με τα εισαγωγης μεταχειρισμενα ειναι πια απατη. Γυρισμενα χιλιομετρα, αλλοιωμένα στοιχεια. Θα επρεπ να αυξάνονται οι φοριοι και οχι να μειώνονται!

  • 14 Ιουλίου 2020, 12:02 | Ηλίας

    Δε νομίζω ότι θα έπρεπε να μειώνονται οι φόροι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Η χώρα είναι γεμάτη από ανεπιθύμητα αυτοκίνητα από όλη την Ευρώπη.

  • 14 Ιουλίου 2020, 12:35 | BabisM

    Η μείωση της φορογολόγησης των εισαγώμενων μεταχειρισμένων δεν έχει προποτική ούτε ανάπτυξης ούτε οφέλους για τον οδηγό και τις πόλεις μας παρά μόνο για τους «φίλους» απο το εξωτερικό που θέλουν να ξεφορτωθούν τα παλιά τους οχήματα. Θέλουμε κίνητρα για την αγορά νέων αυτοκινήτων, πιο καθαρών, πιο καινοτόμων τεχνολογικά για να νοιώθουμε και εμείς πιο ασφαλής και οι πόλεις μας πιο καθαρές.

  • 14 Ιουλίου 2020, 12:24 | Νίκος

    Να ευχαριστήσουμε τις αντιπροσωπείες καινούριων αυτοκινήτων, τις εταιρείες leasing και τους υπαλλήλους τους, καθώς και όλους τους «καλοπροαίρετους» που έχουν επιδοθεί σε πραγματικό αγώνα τις τελευταίες 16 ώρες προκειμένου να γεμίσει η διαβούλευση με άκρως εποικοδομητικά σχόλια για το πόσο υπέροχο είναι το νομοσχέδιο.

    Και είναι φυσιολογικό όλοι αυτοί να θέλουν να προστατέψουν τα συμφεροντά τους και να προσφέρουν μια κάλυψη στην κυβέρνηση που μετά από ένα χρόνο κατάφερε να συντάξει ένα νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο στα θέλω αυτού του λόμπι. Ένα νομοσχέδιο το οποίο, με τις αλλαγές που ενσωματώνει, ουσιαστικά αποθαρρύνει την εισαγωγή οποιουδήποτε μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από το εξωτερικό – ακόμη και Euro 6c/d τεχνολογίας!

    Ας ελπίσουμε ότι μετά τη γενική κατακραυγή, θα κρατήσουν έστω κάποια προσχήματα εκεί στην κυβέρνηση και θα προβούν σε αλλαγές (αφαίρεση του περιορισμού 2ετίας σε μεταχειρισμένα για την προσαύξηση των συντελεστών, μείωση των συντελεστών για αξίες ανω των 17000€ κοκ).

  • 14 Ιουλίου 2020, 12:23 | BabisM

    Δώστε δυνατότητα και κίνητρα στον κόσμο να αγοράσει νέο αυτοκίνητο και αντικίνητρα για αγορά μεταχειρισμένου ακόμα κι αν αυτό σημαίνει μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση. Μόνο έτσι θα είμαστε και οι ίδιοι πιο ασφαλείς και οι πόλεις μας πιο καθαρές και δεν θα νοιώθουμε και τα κορόιδα των «φίλων» μας από άλλες χώρες που θέλουν να ξεφορτωθούν τα παλιά τους αυτοκίνητα

  • 14 Ιουλίου 2020, 12:39 | Στέφανος

    Είναι λάθος η μείωση των φόρων (προσαυξήσεων) στα εισαγωγής μεταχειρισμένα, έτσι δίνονται κίνητρα για εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα η Ελλάδα να γίνεται μια μάντρα μεταχειρισμένων που ξεφορτώνει η Ευρώπη

  • 14 Ιουλίου 2020, 12:30 | Κωνσταντίνος

    Καθώς μειώνονται οι φόροι και οι προσαυξήσεις στα μεταχειρισμένα αυτοκινήτα εισαγωγής, η Ελλάδα πλημμυρίζει από αυτοκίνητα που η υπόλοιπη Ευρώπη ξεφορτώνεται.

  • 14 Ιουλίου 2020, 11:06 | Δημήτρης

    Μόνο σοβαρές αυξήσεις στον εισαγωγικό φόρο θα μπορούσασν να σταματήσουν τη μάστιγα των ειαγόμενων μεταχειρισμένων με τα οποία οι επιτήδειοι έμποροι εκτός από την παραπλάνηση των πελατών με τα γυρισμένα χιλιόμετρα, επιβαρύνουν και το περιβάλλον. Οι επιβαρύνσεις στο φόρο θα έπρεπε να αυξάνονται και όχι να μειώνονται, όπως βλέπουμε στα Euro 6 ως το 2018 και τα Euro 5B (2013-2015.

  • 14 Ιουλίου 2020, 11:36 | Maria

    Σαφώς και θα πρέπει η επιβάρυνση στα Euro 5B να παραμείνει στο +200% διότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι ήδη «παλαιά» στην ΕΕ και οι ρύποι τους επιβαρύνουν το περιβάλλον και έχουν αποδειχθεί πολλαπλάσιοι από αυτούς που μετρήθηκαν.

  • 14 Ιουλίου 2020, 11:26 | ΝΙΚΟΣ

    Η κατάσταση με τα μεταχειρισμένα εισαγωγής δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο. Τα χιλιόμετρα δεν είναι τα πραγματικά και είναι όλα ρυπογόνα. Οι επιβαρύνσεις στον φόρο θα έπρεπε να αυξάνονται αντί να μειώνονται!

  • 14 Ιουλίου 2020, 11:37 | Αλεξανδρος

    Το γεγονός πώς ξαφνικά εμφανίζονται «εξαπατημένοι καταναλωτές» και «έμποροι μεταχειρισμένων» που το θεωρούν αθέμιτο ανταγωνισμό πρέπει να θεωρηθεί ύποπτο!
    Θεωρητικά είναι ελεύθερη αγορά κ όχι ελεγχόμενη. Η αδυναμία του κράτους να πιστοποιήσει τα χιλιόμετρα κ η «αθωότητα» των αγοραστών δεν πρέπει να είναι επιχείρημα.
    Γεγονος είναι πώς το Τελος Ταξινόμησης είναι απαράδεκτο.
    Μου κάνει εντύπωση πώς μία χώρα που δεν έχει Αυτοκινητοβιομηχανίες ουτε είναι πρωτοπόρος σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ χάραξη μελλοντικής περιβαλλοντικής στρατιγηκής
    κρίνει με πώς τα Euro6 είναι ρυπογόνε κ δύο ίδια αυτοκίνητα Euro6 με ένα μήνα διαφορά εχουν διαφορετικό ΤΤ. Τα Θαύματα του Ελληικού Πολιτικού συστήματος.
    Η λύση είναι απλή.
    Μείωση Τ.Τ. στο μισό κ Εισαγωγή Εuro6 εώς κ τετραετίας.
    Δεν είναι πυρηνική Φυσική!

  • 14 Ιουλίου 2020, 10:59 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Ποιος σκέφτηκε όλο αυτό το τερατούργημα που το ίδιο αυτοκίνητο του Αυγούστου με άλλο του Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους έχουν απόκλιση στους ΔΑΣΜΟΥΣ 50%;
    Κάθε αυτοκίνητο στην άδειά του έχει ένα κωδικό που καθορίζει την νόρμα ρύπων. Φτάνει μόνο αυτό για καθορίσει σε ποια νόρμα ανήκει.
    Δεν χρειάζονται οι φωστήρες του Υπουργείου να αποφασίσουν.
    Μπλοκάρετε την αγορά οχημάτων για να προστατεύσετε τα συμφέροντα των μεγαλοεισαγωγέων.
    Δεν φταίει ο κόσμος που οι εισαγωγείς φορτώθηκαν 1000δες αυτοκινητα για ενοικιαζόμενα.
    Είναι αδιανόητο μια »φιλελεύθερη΄΄ κυβέρνηση να αβαντάρει την συντεχνία των μεγαλοεισαγωγέων βάζοντας απαγορευμένους ΔΑΣΜΟΥΣ.
    Γιατί για ΔΑΣΜΟΥΣ πρόκειτε και όχι για τέλη.
    Τα τέλη έχουν καθαρά ανταποδοτικό χαρακτήρα.

  • 14 Ιουλίου 2020, 10:54 | ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΛΟΥΣΤΙΑΝ

    Απογοήτευση σκέτη. Μια απο τα ίδια. Χαιδεύουμε τα αυτιά των εμπόρων των μεταχειρισμένων εισαγωγής, πετάμε ενα κοκκαλάκι και εδώ για να πάρει κάποιος ενα καινούριο ηλεκτρικό και κοιτάζουμε πως να γλυτώσουμε κάποιο φόρο.

    Επιτέλους πάρτε μια σωστή απόφαση για το καλό της χώρας μας. Ας επικεντρωθούμε στα νέα σύγχρονα και πιο ασφαλή προιόντα και βοθήστε τον κόσμο να αποσύρει το παλιό του με σοβαρά κίνητρα επιτέλους για να μην στρέφεται εκτός συνόρων. Δεν ζημιώνεται το κράτος έτσι; Τόσα χρόνια οι λοιποί ευρωπαίοι τρέχουν προγράμματα απόσυρσης, πάνε μπροστά και εμείς καταλήγουμε να έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο, αναπνέουμε καρκίνο, επιβαρύνεται το σύστημα υγείας, κάνουν πάρτυ οι παρανομίες και άλλα πολλά.

    Καταλαβαίνω την ανάγκη του Ελληνα να βρεί μια οικονομική λύση και αν χρειαστεί ακτός συνόρων αλλα το κακό έχει παραγίνει με εισαγωγές ότι νάναι. Μπορείτε να διπλασιάσετε τους φόρους στα εισαγόμενα euro 5; Kάντε το. Και απαγόρευση εισαγωγής αυτοκινήτων euro 4 και πριν. Και μην μου πεί κανείς οτι τιμωρούμε αυτούς που δεν έχουν να αγοράσουν αυτοκίνητο στην Ελλάδα γιατι δεν εχουν παρα να στραφούν στην εγχώρια αγορά και ευκαιρίες υπάρχουν. Και σε καινούρια και σε μεταχειρισμένα. Και βάλτε αντικίνητρα για την κυκλοφορία στο κέντρο για τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.

    Επιτέλους πάρτε αποφάσεις που θα μας βοηθήσουν να γίνουμε και εμείς ευρωπαίοι με περιβαντολογική συνείδηση.

  • 14 Ιουλίου 2020, 10:29 | sokratis

    Οι υποκατηγοριες που βαζετε σε αυτοκινητα της ιδιας κλασης Euro6 ειναι τελειως παραλογη. Επιτελους απλοποιηστε τα πραγματα..

    Ερωτηση προς εκτελωνιστη προ λιγων ημερων ηταν ποσο θα ειναι το τελος ταξινομησης με βαση το καινουριο νομοσχεδιο για οχημα BMW 420 βενζινης μοντελο 2015 Euro 6. Η απαντηση ηταν περιπου 10.000ευρω.. Αυτο ειναι κινητρο ??

    Καταργειστε τελειως την εισαγωγη Euro 1, 2 , 3 kai 4.
    Αυξηστε τα τελη ταξινομησης για τα Euro 5 π.χ κατα 100%.

    Μην αυξανετε καθολου τα τελη για τα Euro 6.. Ιδανικα τα Euro 6 θα επρεπε να πληρωνουν ελαχιστα τελη ταξινομησης αν θελετε πραγματικα να ανανεωθει ο στολος με καινουρια αυτοκινητα.. Εαν φοβαστε τοσο πολυ για τετοιες αποφασεις , τοτε καντε το πιλοτικα και καταγραψτε αν και κατα ποσο θα ανανεωθει ο στολος μετα απο καποιο διαστημα.. Αν δεν αλλαζει κατι ουσιαστικα ή τα εσοδα του κρατους δεν ειναι αναμενομενα καντε διορθωσεις..

    Οι υποκατηγοριες σε οχηματα της ιδιας κλασης Euro ειναι παραλογες.

  • 14 Ιουλίου 2020, 10:29 | ΒΑΓΓΕΛΗΣ

    ΤΑ EURO 5 ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟ Ο ΦΟΡΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ EURO 4 ?

    ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ 200.000 ΧΛΜ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ EURO 6 .

    ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ Ο ΦΟΡΟΣ

  • 14 Ιουλίου 2020, 10:40 | Πανος Κ.

    Μα γιατί μειώνουν την επιβάρυνση στα Euro 5B από +200%, σε +100%? Δεν ξέρουν ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι ήδη «παλαιά» στην ΕΕ και οι ρύποι τους αποδείχθηκαν πολλαπλάσιοι από αυτούς που μετρήθηκαν;;;;

  • 14 Ιουλίου 2020, 10:30 | Ιγνάτης

    Εμένα όλο αυτό προσωπικά με βρίκσει απόλυτα σύμφωνο και σύμμαχο!! Τα εισαγώμενα Euro 3,4 & 5 θα πρέπει να ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΝ!!! Δώστε ακόμα περισσότερα κίνητρα και να είστε σίγουροι ότι αυτό θα λειτουργήσει για καλό όλων και ακόμα περισσότερο για το καλό της υγείας μας!!!

  • 14 Ιουλίου 2020, 10:09 | nikos

    Εκατό έμποροι γράφουν εδώ τυχαία, δεν νομίζω! Γιατί τόσο ενδιαφέρον να μας φέρουν ότι διώχνουν οι Ευρωπαίοι? Μήπως επειδή για αυτά δεν μπορούμε να βρούμε το ιστορικό και μας κοροϊδεύουν? Αύξηση φόρων τους χρειάζεται!

  • 14 Ιουλίου 2020, 10:16 | Κωνσταντίνος Λαζάρου

    Έχει αναρωτηθεί κανείς στο Υπουργείο Οικονομικών τι φόρους πληρώνουν όλα τα σαράβαλα της Ευρώπης που μας φέρνουν? Ζήτημα 100 ή 200 ευρώ και κοροϊδεύουν τον κόσμο! Και δεν φτάνει αυτό, μειώνονται και άλλο χωρίς να σκέφτεται κανείς τι θα γίνει με τα δικά μας αυτοκίνητα που τα πληρώσαμε καινούργια και τώρα δεν μπορούμε να τα πουλήσουμε.

  • 14 Ιουλίου 2020, 09:42 | Λευτέρης

    Εμπορεύομαι αυτοκίνητα και είναι επιχείρηση πατρογονική. Είναι αθέμιτος ανταγωνισμός αυτό που συμβαίνει με τα μεταχειρισμένα από την Ευρώπη. Φτάνουν χωρίς φόρους και τώρα λέτε να μειώσετε και άλλο, ότι λίγο πληρώνουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί θέλετε να τους μειώσετε τους φόρους, δεν βλέπετε ότι γεμίσει την Ελλάδα, θα πρέπει να τους αυξήσετε?

  • 14 Ιουλίου 2020, 09:15 | fragkiskos

    Είμαι έμπορος από το 1996, αυτό που γίνεται με τα μεταχειρισμένα εισαγωγής γίνεται μόνο στις χώρες της Αφρικής. Επιτήδειοι φέρνουν ότι βρίσκουν και ψεύτικα τιμολόγια πληρώνουν καθόλου φόρο και ΦΠΑ. Εμείς που προσπαθούμε να εμπορευτούμε ελληνικά αυτοκίνητα είμαστε σε αδιέξοδο. Κακώς τους μειώνουν και άλλο τους φόρους, θα έπρεπε να τους αυξάνουν!

  • 14 Ιουλίου 2020, 08:45 | ΔΕΜΕΡΛΙΩΤΗΣ

    Καταρχας κυριοι διαχειριστες σβηστε αυτα τα δηθεν σχολια (οτι και λιγοι ειναι οι φοροι) γιατι σιγουρα δεν προερχονται απο πραγματικα ενδιαφερομενους πολιτες η επαγγελματιες, μαλλον για spam προκειται.

    Απο κει και περα ως ψηφοφορος της κυβερνησης θεωρω απαραδεκτο το νομοσχεδιο που καμια σχεση δεν εχει με τις μεχρι τωρα εξαγγελιες σας, θυμιζει περισσοτερο την προηγουμενη που την μαυρισαμε για ακριβως αυτο τον λογο, αλλα ελεγε κι αλλα εκανε, οποτε φροντιστε να μην εχετε την ιδια τυχη!

    Στην ουσια τωρα για ποια πολιτικη μειωσης ρυπογονων και παλιων αυτοκινητων μιλαμε οταν τιμωρουμε τα euro 6 και τα διαχωριζουμε σε υποκατηγοριες με βαση μια τελειως αυθαιρετη ημερομηνια;

    Το λιγοτερο που θα επρεπε να κανει το νομοσχεδιο ειναι σοβαρη μειωση δασμων εισαγωγης στα euro 6 και μερικη μειωση στα euro 5 αυτοκινητα, εφοσον φυσικα σκοπος σας ειναι η εισαγωγη καθαρων κι ασφαλων αυτοκινητων κι οχι η εισπραξη φορων!
    Παροτι εν αναμονη του πολυποθητου νομοσχεδιου με την σοβαρη μειωση εισαγομενων τον τελευταιο χρονο, κι αυτοι οι φοροι μειωθηκαν σημαντικα, ενω μια ξεκαθαρη πολιτικη που προαγει την εισαγωγη καθαρων νεας γενιας αυτοκινητων σιγουρα θα αυξησει και τα εσοδα για το κρατος.
    Μην γελιεστε κυριοι, οποιος δεν εχει να αγορασει καινουριο δεν προκειται να δωσει χρηματα ουτε για ακριβο νεας γενιας μεταχειρισμενο, θα ανακυκλωσει καποιο παλιο και ρυπογονο απο την εγχωρια αγορα!

    Ελπιζω αν μη τι αλλο να εξορθολογισετε τις κατηγοριες και τους δασμους αλλιως θα μιλαμε για εμπαιγμο του κλαδου και των πολιτων.

    Ευχαριστω

  • 14 Ιουλίου 2020, 08:48 | Σπυρος

    Για να καταλάβουμε κύριοι, υπάρχει δηλαδή κάποιος από το υπουργείο που διαβάζει τα σχολια και τα λαμβάνει υπ όψιν του;
    Πώς δηλαδή χωρίζεις το Euro6 σε κατηγορίες; Ποια η λογικη και με ποια κριτήρια;
    Ο κόσμος βαρέθηκε κύριοι να τον κοροϊδεύει το κράτος. Πώς δηλαδή ζητάς απο τον πολιτη να ειναι συνεπης στους φορους όταν εσύ σαν κράτος τον εκμεταλλεύεται και τον κοροϊδεύεις.

  • 14 Ιουλίου 2020, 08:57 | Ζ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

    Παράγραφος 2(α): «Για την επιλογή των ως άνω συντελεστών, για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία του άρθρου 126, πριν από τις μειώσεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό.»

    Τι εννοει ο ποιητης, στην προκειμενη περιπτωση εδω ο νομοθετης,ειναι αγνωστο και ταυτοχρονα πολυ λυπηρο και ντροπιαστικο που ανθρωποι, συμβουλοι της Ελλ.Κυβερνησης δεν μπορουν να συνταξουν μια σωστη προταση στην ελληνικη γλωσσα…! Απο την παραπανω προταση δυστυχως δεν βγαινει κανενα νοημα.! Εκτος κι αν γινεται επιτηδες ετσι ωστε ο απλος πολιτης να μην μπορεσει να καταλαβει το περιεχομενο του Νομου.
    Πολυ θα ηθελα να ξερω αν υπαρχει εστω και ενας απο τους ιθυνοντες που να διαβασαν κατι απο τα γραφομμενα αυτης της διαβουλευσης….Ελπιζω….