• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΑΧΜΑΤΖΙΔΟΥ' | 17 Ιανουαρίου 2021, 20:56

    1.Σε όλο τον κώδικα υπερτονίζεται η ιδιαιτερότητα των δικαστικών υπαλλήλων θεσμικά αλλά όχι οικονομικά. Τώρα είναι η ώρα να θεσμοθετηθεί το επίδομα ειδικών συνθηκών για τους δικαστικούς υπαλλήλους, με ρυθμίσεις όπως αυτές που έγιναν για τους υπαλλήλους του Υπουργ. Οικονομικών. 2.Καταργείται ο κλάδος ΔΕ Ταξινόμων ενώ προστίθεται ο κλάδος ΔΕ Επιμελητών. Νομίζω ότι έτσι αναβαθμίζεται η ποιότητα και ο ρόλος των επιμελητών και φυσικά η εξέλιξη και οι αποδοχές τους. 3.Και οι ΔΕ συνάδελφοι όλων των κλάδων να λαμβάνουν νέο μισθολογικό κλιμάκιο ανά δύο χρόνια και όχι ανά τρία. 4.Από το άρθρο 23 έως και το άρθρο 82 ο Κώδικας ασχολείται μόνο με τους δύο νέους κλάδους που δημιουργούνται: (α) Κλάδος ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και (β) Κλάδος Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων. Αναφέρονται συγκεκριμένες θέσεις για αυτούς στα μεγάλα δικαστήρια της χώρας αλλά το άρθρο 23§2 αφήνει παραθυράκι για αύξηση του αριθμού υπαλλήλων των νέων κλάδων και για τη σύσταση θέσεων και σε άλλες δικαστικές υπηρεσίες ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. 5.Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι με απόφαση του τελευταίου τακτικού συνεδρίου της Ο.Δ.Υ.Ε. (Νοέμβριος 2019) αλλά και με πλήθος αποφάσεων των πρωτοβάθμιων συλλόγων που είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας μας, τασσόμαστε κατά της δημιουργίας των κλάδων αυτών. Θα φέρουν ακόμη μεγαλύτερη διχόνοια και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και τελικά οι υπάλληλοι αυτοί θα είναι «φθηνοί» δικαστικοί λειτουργοί ή «ακριβοί» δικαστικοί υπάλληλοι;;; Αν θέλετε να επιταχυνθεί η λειτουργία της δικαιοσύνης ΑΠΛΑ ΚΑΝΤΕ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ δικαστικών υπαλλήλων με ξεκάθαρα προσόντα και γρήγορους διαγωνισμούς. Ο 1Κ/2017 ακόμη διορίζει επιλαχόντες! 6.Το άρθρο 24 περ. α αναφέρει ως ένα από τα καθήκοντα των υπαλλήλων του νέου κλάδου το να «επικουρούν άμεσα τους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς στο έργο τους». Κι εγώ αναρωτιέμαι: «εμείς τι κάνουμε; αυτή δεν είναι η δουλειά μας;;;;» 7.Το άρθρο 26§1α, αφήνει περιθώριο και στους ήδη υπηρετούντες δικαστικούς υπαλλήλους που διαθέτουν τα προσόντα να πάρουν μέρος στις εξετάσεις για τον νέο κλάδο με ταυτόχρονη αποδυνάμωση των υπηρεσιών από τις οποίες θα φύγουν, αφού δεν προβλέπεται άμεση αναπλήρωσή τους. 8.Το άρθρο 34 προβλέπει 12μηνη Εισαγωγική Εκπαίδευση των νέων κλάδων, γεγονός που είναι αστείο! (Σήμερα το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. παρέχει εισαγωγική εκπαίδευση σε όλους τους νεοδιόριστους δημοσίους υπαλλήλους συνολικής χρονικής διάρκειας 35 ωρών, δηλαδή επιμόρφωση 5 ημερών). Και εφόσον οι υπάλληλοι αυτοί θα είναι τόσο εξειδικευμένοι και καταρτισμένοι για ποιο λόγο χρειάζονται 12μηνη επιμόρφωση;;;; Πιστεύω, πως οποιασδήποτε δικαστικός υπάλληλος ετύγχανε 12μηνης επιμόρφωσης θα μπορούσε να εργαστεί στο νέο αυτόν κλάδο!!!!! 9.Το άρθρο 40 προβλέπει μεγαλύτερες αποδοχές για τους νέους αυτούς υπαλλήλους. Δηλαδή στον κώδικα προβλέπουν διαφοροποίηση από το ενιαίο μισθολόγιο (Ν.4354/15) στο οποίο όμως οι υπηρετούντες δικαστικοί υπάλληλοι εντάχθηκαν με μεγάλη ευκολία. Αν διαφοροποιηθούν αυτοί τότε πρέπει και προφανώς είναι αποδεκτό να διαφοροποιηθούν και οι ήδη υπηρετούντες έστω και με το επίδομα ειδικών συνθηκών. Άλλωστε η διαφορετικότητα και η ιδιαιτερότητα των δικαστικών υπαλλήλων «υμνείται» στον Κώδικα……. 10.Να οριστεί υποχρεωτική η εισαγωγική εκπαίδευση τουλάχιστον 10 ημερών ΟΜΩΣ να μην υλοποιείται από τις υπηρεσίες υποδοχής/διορισμού αλλά: • Υποχρεωτικά από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. με την συνδρομή των υπηρεσιών όσων αφορά τα αντικείμενα της κάθε υπηρεσίας. • Να γίνει στο Ε.Κ.Δ.Δ.Α. ειδικό τμήμα επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων • Να δημιουργηθεί μητρώο δικαστικών υπαλλήλων πιστοποιημένων από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. οι οποίοι θα μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν τόσο στις εγκαταστάσεις του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. όσο και στους χώρους εργασίας τα απαραίτητα επιμορφωτικά προγράμματα, όχι μόνο των νεοδιόριστων αλλά και όλων των συναδέλφων • Δύο φορές το χρόνο να γίνεται καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών των υπαλλήλων είτε μεμονωμένα είτε ως τμήμα-υπηρεσία • Να γίνει συγκεκριμένη αναφορά στη δυνατότητα συμμετοχής μας σε όλα τα προγράμματα του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. 11.Άρθρο 125 να αναφέρει ρητά την συμμετοχή και στα προγράμματα του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. 12.Άρθρο 128§2 να αφαιρεθεί το όριο ηλικίας των 55 ετών. Άλλωστε θα δουλεύουμε μέχρι τα 67! Αξιολόγηση: 13. Άρθρο 131§3δ Συνέντευξη; Στις μικρές υπηρεσίες αυτό δεν έχει νόημα 14. Άρθρο 133§14 δίνεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους να αξιολογούν τους προϊσταμένους τους. Πολύ θετική εξέλιξη, αρκεί να διασφαλίζεται στο μέγιστο βαθμό η ανωνυμία των αξιολογητών ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ-ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΩΝ • ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ, Χωρίς «φανταστικά» σεμινάρια και «απίθανες» γραπτές εξετάσεις αφού όλα αυτά έχουν κριθεί ήδη στα πανεπιστήμια! Άλλωστε, είναι τόσο πολύπλοκο και χρονοβόρο το σύστημα που προτείνει ο νέος κώδικας ώστε οι υποψήφιοι πρώτα θα συνταξιοδοτούνται και μετά θα ολοκληρώνεται η τοποθέτησή τους. Αυτό βέβαια βολεύει την υπάρχουσα κατάσταση με την επιλογή αναπληρωτών προϊσταμένων με «πράξη» του εκάστοτε προέδρου ή εισαγγελέα με τα δικά του κάθε φορά κριτήρια!!! ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΧΘΕΣ!