• Σχόλιο του χρήστη 'Κρίστα Παππά' | 19 Σεπτεμβρίου 2011, 20:13

    Περί βιομηχανικής κάνναβης… Η στροφή της Ευρώπης προς αναζήτηση ανανεώσιμων πρώτων υλών φιλικών στο περιβάλλον, από τις οποίες θα μπορούν να παραχθούν οικολογικά προϊόντα με μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, οδήγησε – αρχές του ’90 – στην αναβίωση της καλλιέργειας της ήμερης (κλωστικής – βιομηχανικής) κάνναβης με χαμηλή περιεκτικότητα σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC, <0,2%). Λόγω των αξιόλογων αναπτυξιακών προοπτικών της, η βιομηχανική κάνναβη εντάχθηκε από την ΕΕ στις προνομιούχες καλλιέργειες και επιδοτείτε αδρά εδώ και 15-20 χρόνια (βλ. και το από 12/09/2011 16:05 σχόλιο του Σεραφείμ Κανδύλα). Η Ελλάδα, παρότι θα μπορούσε να επωφεληθεί από την εφαρμογή των σχετικών ΕΚ (ως προς την καλλιέργειά της αλλά και την επεξεργασία της), προτίμησε να παραμείνει εγκλωβισμένη σε ένα «αναπτυξιακό» μοντέλο χωρίς μέλλον (βλ. καλλιέργεια συμβατικού βαμβακιού, απαξίωση κλωστοϋφαντουργικών μονάδων). Εκτός αυτού, η Ελλάδα, παραβιάζοντας έντεχνα την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία , φρόντισε να «αποθαρρύνει» οποιονδήποτε αγρότη εκδήλωνε σχετικό ενδιαφέρον και να προβεί σε εξοντωτικές διώξεις όσων επαγγελματιών εισήγαγαν από την ΕΕ και πουλούσαν νόμιμα στην χώρα προϊόντα βιομηχανικής κάνναβης (οικολογικά ρούχα, πιστοποιημένα καλλυντικά, βιολογικά τρόφιμα). Σήμερα καλλιεργούνται παγκοσμίως πάνω από 1,2 εκατομμύρια στρέμματα βιομηχανικής κάνναβης από τα οποία 180 χιλιάδες εντός της ΕΕ. Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση οικολογικών υφασμάτων και λοιπόν παραδοσιακών προϊόντων βιομηχανικής κάνναβης καθώς και η χρήση της σε νέα «πράσινα» καινοτόμα προϊόντα υποδεικνύει και το μέλλον της. Αν και το τρένο των ειδικών ενισχύσεων στο οποίο εντασσόταν η βιομηχανική κάνναβη έχει πλέον χαθεί για την Ελλάδα, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το ενδεχόμενο μιας μελλοντικής εκμετάλλευσής της καθότι το καθεστώς ενιαίας ενίσχυσης (ΕΚ 73/2009), στο οποίο θα ενταχθεί η βιομηχανική κάνναβη από το 2012, δίνει τη δυνατότητα χορήγησης στηρίξεων για καλλιέργειες με περιβαλλοντικά οφέλη. Επιπρόσθετα, οφείλω να υπενθυμίσω ότι – ακόμα και στην περίπτωση που δεν υπάρξει ποτέ καλλιέργεια βιομηχανικής κάνναβης στην Ελλάδα – η ύπαρξη κανονισμού περί κοινής οργάνωσης της αγοράς σε κάποιο τομέα (όπως συμβαίνει με την βιομηχανική κάνναβη) υποχρεώνει τα κράτη μέλη (επομένως και την Ελλάδα) να μη λαμβάνουν μέτρα τα οποία θα μπορούσαν να υπονομεύσουν ή να δημιουργήσουν εξαιρέσεις από αυτόν. Ομοίως ισχύει και για τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές νόμιμων προϊόντων βιομηχανικής κάνναβης (ενδύματα, χαρτί, καλλυντικά, τρόφιμα, κλπ). Σημειώνεται ότι η Ελλάδα, «συγκαλυμμένα» και προφασιζόμενη διάφορες δικαιολογίες και νομικά τερτίπια δημιούργησε σοβαρά εμπόδια στη διάθεση νόμιμων προϊόντων βιομηχανικής κάνναβης (βλ. συστηματικές κακουργηματικές διώξεις επιχειρηματιών για εισαγωγή, αγορά, κατοχή, εμπορία ναρκωτικών, κλπ, κλπ, … εδώ και 14 χρόνια !!!). Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα υποχρεούται να εναρμονίσει την εθνική της νομοθεσία. Το παρόν σχέδιο νόμου, αν και παρουσιάζει κάποια θετικά στοιχεία (όπως η κατάργηση της παρ. 1 στ’ του άρθρου 20 του Ν. 3459/2006, οι προσθήκες στην παρ. 2 του άρθρου 41 του παρόντος σχεδίου του δικαιώματος αμφισβήτησης της ιδιότητας των κατασχεθέντων ως ναρκωτικών και της υποχρέωσης των αρμόδιων αρχών να προβαίνουν και σε ποσοτικό προσδιορισμό της ναρκωτικής ουσίας), λόγω των κενών και ασαφειών του θα οδηγήσει και πάλι σε άδικες διώξεις. Συναξιολογώντας και την ευθυνοφοβία – και σε ορισμένες περιπτώσεις άγνοια, αδιαφορία, ανευθυνότητα – των αρμοδίων, η κατάληξη στα δικαστήρια είναι βεβαία (και η αθώωση – βάσει προσωπικών εμπειριών – αβέβαια !!!). Σε ακόλουθο σχολιασμό θα καταθέσω στοχευμένα τα σχόλιά μου για κάθε άρθρο αφορά, άμεσα ή έμμεσα, την βιομηχανική κάνναβη. Θα πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι η βιομηχανική κάνναβη με χαμηλή περιεκτικότητα σε THC (<0,2%) καθώς και τα νόμιμα παραγόμενα προϊόντα της (που ενδεχομένως να περιέχουν επίσης ίχνη THC) δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ.