• Σχόλιο του χρήστη 'Αφροδίτη Σακελλαροπούλου' | 29 Απριλίου 2022, 01:42

    Tο άρθρο 88 παρ.5 ορίζει ότι: «Σε περίπτωση υπηρεσιακής ανάγκης μπορεί να ασκήσει προσωρινώς καθήκοντα σε πρωτοδικείο ειρηνοδίκης ή πταισματοδίκης οριζόμενος από τον πρόεδρο πρωτοδικών της περιφέρειάς του». Επίσης, Σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ.1δ και ε, αναπληρώνονται «Στα πολιτικά-ποινικά δικαστήρια: ένας μόνο πρωτοδίκης πολυμελούς πρωτοδικείου ή τριμελούς πλημμελειοδικείου από πάρεδρο ή ειρηνοδίκη ή πταισματοδίκη της περιφέρειάς του. ε. ο ειρηνοδίκης που υπηρετεί στο ειρηνοδικείο ή πταισματοδικείο από άλλο ειρηνοδίκη οριζόμενο από τον πρόεδρο του πολυμελούς πρωτοδικείου, στην περιφέρεια του οποίου υπάγονται τα δικαστήρια στα οποία ανέκυψε η ανάγκη αναπλήρωσης». Επειδή η ανάθεση αυτή στην πράξη έχει αποδειχθεί μόνιμη και καταχρηστική εις βάρος των ήδη βεβαρημένων από την συνεχή μεταφόρτωση ύλης Ειρηνοδικών, πρέπει να συμπληρωθεί ότι το άρθρο αυτό πρέπει θα ισχυει μόνο υπό την προϋπόθεση της έλλειψης ΜΙΑΣ σύνθεσης τριμελούς Πλημμελειοδικείου λόγω οργανικών κενών. Η αρχή της απαγόρευσης των διακρίσεων που αναγνωρίζεται τόσο στο δίκαιο της ΕΕ όσο και στο δίκαιο του Συμβουλίου της Ευρώπης απαγορεύει αφενός τη διαφορετική μεταχείριση προσώπων ή ομάδων προσώπων που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση και, αφετέρου, την ίδια μεταχείριση προσώπων ή ομάδων προσώπων που βρίσκονται σε διαφορετικές καταστάσεις. Η αναπλήρωση Ειρηνοδίκη σε καθήκοντα Πρωτοδίκη ή Πλημμελειοδίκη και μάλιστα σε υποθέσεις οι οποίες δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα των Ειρηνοδικείων (ποινικές, οικογενειακού κλπ), στην παρούσα φάση, όπου δεν έχει επιτευχθεί εισέτι η υπηρεσιακή και μισθολογική τους εξομοίωση και αφομοίωση στον πρώτο βαθμό δικαιοδοσίας, παραβιάζει το δικαίωμα της χρηστής διοίκησης (άρθρο 41) του Χαρτη των θεμελιωδών δικαιωμάτων της ΕΕ, την 2000/78/ΕΚ οδηγία για την ισότητα στην απασχόληση, το άρθρο 2 ΣΕΕ, άρθρο 9 παρ.3 ΣΛΕΕ, την αρχή της ισότητας έναντι του νόμου, η οποία κατοχυρώνεται στο άρθρο 20 του Χάρτη, άρθρο 14 της ΕΣΔΑ καθώς και το άρθρο 2 του Ευρωπαικού Κοινωνικού Χάρτη (δικαίωμα για δίκαιες συνθήκες εργασίας) αφού είναι πλέον αναγκασμένοι να παρέχουν την ίδια και περισσότερη εργασία με τους άλλους δικαστές του πρώτου βαθμού άνευ υπηρεσιακής και βαθμολογικής εξομοίωσης με αυτούς. Τα παραπάνω επιρρωνύει το γεγονός ότι εκ των υποχρεωτικών σεμναρίων της ΕΣΔΙ σε ορισμένα μόνο εξ αυτών έχουν δικαίωμα πρόσβασης οι Ειρηνοδίκες, οι οποίοι αποκλείονται από αυτά που δεν άπτονται της αρμοδιότητάς τους παραβιαζομένου ταυτόχρονα και του δικαιώματος ίσης πρόσβασης στην επαγγελματική κατάρτιση. Ως εκ τούτου, η ανάθεση καθηκόντων στα οποία η Πολιτεία αρνείται να τους επιμορφώσει και με δεδομένο ότι η νομικη επιστήμη εξελισσεται συνεχώς, επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις και στην ποιότητα απονομής της δικαιοσύνης αφού συγκεκριμένες δικαστικές υποθέσεις δικάζονται από λειτουργούς οι οποίοι δεν έχουν εξειδικευθεί και επιμορφωθεί ούτε στο πλαίσιο φοίτησής τους στην ΕΣΔΙ ούτε κατόπιν σε αντίστοιχα σεμινάρια. Τέλος για τον παρόν άρθρο δεν κλήθηκαν εκλεγμένοι εκπρόσωποι των Ειρηνοδικών στην ΕΝΔΕ προς διαβούλευση, επομένως, παραβιάζεται το δικαίωμα των εργαζομένων στην ενημέρωση και τη διαβούλευση στο πλαίσιο της επιχείρησης (άρθρο 27) του Χαρτη των θεμελιωδών δικαιωμάτων της ΕΕ.