• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ' | 2 Μαΐου 2022, 23:31

    Άρθρο 93 παρ. 12 Δεν συντρέχει κάποιος λόγος για την καθιέρωση τακτικής επιθεώρησης του Προέδρου Εφετών. Ειδικότερα, η επιθεώρηση – αξιολόγηση εν γένει συνδέεται, κυρίως, με την περαιτέρω βαθμολογική εξέλιξη του επιθεωρούμενου, όμως, ενόψει του ότι η προαγωγή στο βαθμό του Αρεοπαγίτη διενεργείται μόνον κατόπιν σχετικής αίτησης του κατέχοντος το βαθμό του Προέδρου Εφετών, για σημαντικό μέρος αυτών (Προέδρων Εφετών), ο βαθμός αυτός είναι ο τελικός πριν την αποχώρηση τους (λόγω συμπληρώσεως του ορίου ηλικίας), δηλαδή ως προς το εν λόγω ζήτημα ο Προέδρος Εφετών βρίσκεται σε αντίστοιχη κατάσταση με τον Αεροπαγίτη, για τον οποίο δεν προβλέπεται επιθεώρηση. Μάλιστα, με την εν λόγω ρύθμιση, θα υπόκειται σε επιθεώρηση ο Πρόεδρος Εφετών, ακόμη και κατά το τελευταίο έτος πριν την αποχώρησή του, χωρίς, όμως, να συντρέχει κάποιος λόγος προς τούτο. Επομένως, θα μπορούσε να προβλέπεται μόνον η δυνατότητα επιθεώρησης του Προέδρου Εφετών, αποκλειστικώς όταν συντρέχει αποχρών λόγος, κατά τη σχετική κρίση του Επιθεωρητή Προέδρου του Συμβουλίου Επιθεώρησης. Εξάλλου, το έργο της διενέργειας της επιθεώρησης όλων των Προέδρων Εφετών, οι οργανικές θέσεις των οποίων, ήδη, ανέρχονται στο σημαντικό συνολικό αριθμό των 201 Δικαστικών Λειτουργών (άρθρο 38 του ν. 4640/2019), από ένα μόνον πρόσωπο, δηλαδή τον Πρόεδρο του Συμβουλίου Επιθεώρησης (Αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου) θα είναι ιδιαιτέρως δυσχερές, ενόψει του ότι ο τελευταίος ασκεί παράλληλα και διάφορα άλλα καθήκοντα που συνδέονται με τη θέση αυτού.