• Σχόλιο του χρήστη 'Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς' | 22 Νοεμβρίου 2022, 10:54

    Με βάση το ΣχΝ το απόρρητο μπορεί να αρθεί για όλα τα κακουργήματα και πολλά πλημμελήματα. Η νομοθετική αυτή επιλογή είναι πιθανώς προβληματική, από το στιγμή που το Σύνταγμα προβλέπει την άρση του απορρήτου «για την διακρίβωση ιδιαιτέρως σοβαρών εγκλημάτων» (άρ. 19 Σ.). Εν τούτοις, με το άρ. 46 ΣχΝ καταργείται η δυνατότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού να ζητήσει την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για εντοπισμό παραβιάσεων του ανταγωνισμού, κατά το άρ. 39 παρ. 1 περ. ζ΄ του ν. 3959/2011. Η δυνατότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού να έχει πρόσβαση σε στοιχεία που προκύπτουν από έτερες διαδικασίες νόμιμης άρσης του απορρήτου έχει επιβεβαιωθεί και με την υπ’ αριθμ 154/2021 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Παράλληλα η δυνατότητα υποβολής αιτήματος άρσης του απορρήτου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού προστέθηκε στο άρ. 39 του ν. 3959/2011 μόλις μετά τη θέση σε ισχύ του άρ. 42 του ν. 4886/2022 (Α΄ 12/24-1-2022). Επομένως κρίνεται εσφαλμένος ο περιορισμός αυτός του δικαιώματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που πιθανώς έχει και ισχυρά ερείσματα στο πρωτογενές ενωσιακό δίκαιο, ενώ δημιουργεί και αντίφαση σε σχέση με πρόσφατες νομοθετικές επιλογές.