Άρθρο 01: Σύσταση

Η συμφωνία δύο ενήλικων προσώπων, ανεξάρτητα από το φύλο τους, με την οποία ρυθμίζουν τη συμβίωσή τους (σύμφωνο συμβίωσης) καταρτίζεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο. Η ισχύς της συμφωνίας αρχίζει από την κατάθεση αντιγράφου του συμβολαιογραφικού εγγράφου στο ληξίαρχο του τόπου κατοικίας τους, το οποίο καταχωρίζεται σε ειδικό βιβλίο του Ληξιαρχείου.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 19:09 | Γιωργος Α

    Ειναι σαφως ενα θετικο βημα για την υλοποιηση της ισοτητας και του σεβασμου στην αξια του ανθρώπου.Νομίζω,πρέπει να βγούμε απο σκοταδιστικές λογικές που μας κρατάνε πίσω στο μεσαίωνα,να σπάσει το ταμπού της «κλειδαρότρυπας» και όλοι εκείνοι οι οπισθοδρομικοί υποστηρικτές του σημερινού λεκτικού και φυσικού «bullying» να επιστρέψουν στις σπηλιές τους.Η αγάπη δεν μπορεί να είναι κατακριτέα και η επιλογή του καθένα για το ποιόν επιθυμεί ως σύντροφο,είναι αναφαίρετο δικαίωμα…οχι δυτικής προέλευσης ούτε γέννημα του καπιταλισμού (όπως θα προτρέξουν οι ψεκασμένοι ακρο-δεξιούλιδες να προπαγανδίσουν) αλλά σύμφυτο με τη φυση του ανθρώπου για αυτοπροσδιορισμό και αυτοδιάθεση,έκφανση των οποίων είναι και η οικογενειακή ζωή. Μπράβο στην κυβέρνηση που έχει τα κότσια να τα βάλει με το κατεστημένο του κόμπλεξ,των εκκλησιαστικών και δογματικών ταμπού που προτιμούν να κρύβουν κάτω απ’το χαλί καταπιεσμένες σεξουαλικότητες και να αποσιωπούν βιασμούς σε ορφανοτροφία. Αναμένουμε την υλοποίηση του δικαίωματος στην υιοθεσία,για τους αυτούς λόγους.

    http://bigthink.com/ideafeed/children-of-same-sex-couples-turn-out-normal?utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 19:04 | Αλέξης Μάνου

    Αν και θεωρώ ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου είναι ειλήμενη απόφαση της κυβέρνησης να ψηφιστεί όπως είναι εδώ, αυτούσιο ως την τελευταία του λέξη και η διαβούλευση του είναι απλά τυπική διαδιακασία δημοκρατικότητας υποχρεωτική εκ του νόμου, καταθέτω την άποψη να απαλειφθεί το άρθρο αυτό και να συνεχίσει να ισχύει η σύναψη συμφώνου συμβίωσης μόνο ανάμεσα σε ετερόφυλα ζευγάρια.
    Η διατύπωση του νομοσχεδίου στα άρθρα 1, 7 και 12 με τον τρόπο που γίνεται υποθάλπει το έδαφος για μετέπειτα εξέλιξη του ως ένας «οιονεί πολιτικός γάμος» όπως γράφηκε από έτερο σχολιαστή. Αυτό με την σειρά του θα ανοίξει τον δρόμο για την διεκδίκηση του δικαιώματος
    υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια με συνέπειες για την ψυχοσύνθεση αυτών των παιδιών άγνωστες ακόμα δυστυχώς στο σύνολο τους μα όχι πάντως ευχάριστες. Η δε δικαιολογία περί εφαρμογής του σε αρκετές χώρες της Ε.Ε με αφήνει παγερά αδιάφορο, καθώς η κάθε χώρα υπόκειται στην
    δική της κουλτούρα, ήθη και παραδόσεις και προτιμώ τον όποιο τυχόν συντηρητισμό της χώρας μας από την κουλτούρα της Ολανδίας π.χ.
    Άλλο η αποδοχή μίας κατάστασης και άλλο η διά νόμου επιβολή της ως νόμιμου γεγονότος.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 19:38 | Άρης

    Απαράδεκτο το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη Έλληνες πολίτες που δεν αντιμετωπίζονται ως ίσοι ενώπιον του νόμου. Ακόμη και εν μέσω οικονομικής κρίσεως, τέτοια ζητήματα πρέπει να διεκπεραιώνονται — ούτως ή άλλως το συγκεκριμένο δεν αφορά καθόλου οικονομικούς παράγοντες, οπότε η έλλειψη ή μη κονδυλίων είναι παντελώς αδιάφορη όσον αφορά τέτοια ζητήματα.
    Το σύμφωνο μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών δεν είναι μια μόνιμη λύση, είναι απλώς μια αρχή, και ήδη εξαιρετικά καθυστερημένη. Η χώρα έχει ήδη καταδικαστεί από την ΕΕ για την έλλειψη σχετικών δομών, και δικαίως. Με την ίδια λογική πρέπει σύντομα να επεκταθεί και ο ίδιος ο γάμος. Εφ’ όσον οι άλλοι πολίτες έχουν ανεξαιρέτως δικαίωμα στον γάμο, δεν υπάρχει το παραμικρό επιχείρημα κατά του γάμου ομόφυλων ζευγαριών (και της τεκνοθεσίας, κατ’ επέκταση).
    Όλες οι αμερόληπτες επιστημονικές κοινότητες του πλανήτη συμφωνούν πως η ομοφυλοφιλία είναι ένας άκρως φυσικός και αβλαβής τρόπος ζωής, και επομένως πρέπει να γίνεται σεβαστός ως κάθε άλλη προσωπική επιλογή ζωής, τα παιδιά που μεγαλώνουν υπό την κηδεμονία ομόφυλων ζευγαριών, δε, είναι άκρως υγιή και μάλιστα περισσότερο ευαίσθητα σε συγκεκριμένα ζητήματα.

    Είναι παράλογο να δαιμονοποιείται η ομοφυλοφιλία και να διαδίδονται ψέματα (γιατί ψέματα είναι, εφόσον έχει ήδη αποδειχθεί το αντίθετο) σχετικά με το ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν με τέτοια ζευγάρια υποφέρουν ή έχουν οποιοδήποτε οικογενειακό πρόβλημα που σχετίζεται με το ότι και οι δύο γονείς τους είναι του ίδιου φύλου.
    Όχι μόνο είναι αποδεδειγμένα ψευδείς και βλακώδεις οι δηλώσεις αυτές, αλλά επίσης είναι και μη ρεαλιστικές.

    Στην κοινωνία υπάρχουν παιδιά με αφάνταστα οικογενειακά προβλήματα, κι ας είναι ετερόφυλοι οι γονείς τους. Παιδιά μεγαλώνουν ορφανά μέσα σε ιδρύματα, επειδή η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει τόσο μίσος και υποκρισία που προτιμά να εκβιάζει κατάφωρα τα θεσμικά όργανα του Κράτους ώστε να μην προβλέπεται υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια. Τα παιδιά αυτά μεγαλώνουν χωρίς σπίτι και οικεία πρόσωπα, εξαιτίας των μεσαιωνικών αντιλήψεων κάποιων ανθρώπων που ούτε έχουν σπουδάσει κάτι σχετικό (ψυχιατρική, ψυχολογία, παιδιατρική, ανθρωπολογία) ώστε να έχουν άποψη επί του θέματος, ούτε έχουν την δικαιοδοσία να επηρεάζουν τα πράγματα του Κράτους.

    Είμαστε μια Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Όχι Θεοκρατία. Η Εκκλησία δεν έχει κανένα δικαίωμα να επηρεάζει πολιτικά ζητήματα, ειδικά όταν αυτά αφορούν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (τα οποία έχει πολεμήσει με νύχια και με δόντια, καθυστερώντας την κοινωνική πρόοδο στην Ελλάδα και υποβοηθώντας φαινόμενα ρατσισμού, σεξισμού, ομοφοβίας, ξενοφοβίας, αγραμματοσύνης και γενικότερα στενής αντίληψης).

    ΥΓ: Προς τους αφελείς συμπολίτες που αυταπατώνται σχετικά με την «ανωμαλία» που θα επέλθει εάν ομόφυλα ζευγάρια μεγαλώσουν παιδιά στην Ελλάδα.
    Προσπερνώ τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα τα οποία εσείς -και κατ’ επέκταση η Εκκλησία- αγνοείτε επιμελώς. Προφανώς θεωρείτε πως οι προκατειλημμένες και κυριολεκτικά άσχετες με το θέμα απόψεις σας (εξαιρούνται από το τελευταίο όσοι έχουν σπουδάσει ή ενημερωθεί σχετικά) είναι σωστότερος δείκτης των πραγμάτων από πολυάριθμες ανεξάρτητες έρευνες που διεξάγονται εδώ και δεκαετίες στο εξωτερικό.
    Να σας ενημερώσω όμως πως, ενώ η υιοθεσία από ομόφυλα ΖΕΥΓΑΡΙΑ δεν προβλέπεται, καθώς δεν αναγνωρίζονται νομικά, η υιοθεσία από ομοφυλόφιλο ή αμφιφυλόφιλο ΑΤΟΜΟ είναι πλήρως νόμιμη και συμβαίνει συχνότατα καθώς ο νόμος προφανώς δεν ασχολείται καν με τον (εντελώς άσχετο με την ανατροφή παιδιών) σεξουαλικό προσανατολισμό.
    Το διά ταύτα;
    Εάν θέλουν, δυο ομοφυλόφιλα άτομα ΗΔΗ μπορούν να μεγαλώσουν παιδιά μαζί (και συμβαίνει), απλώς νομικά είναι τέκνα μόνο του ενός προσώπου. Δηλαδή σε περίπτωση που το πρόσωπο αυτό πεθάνει, το παιδί αυτομάτως πάει σε ίδρυμα ή σε τρίτο κηδεμόνα, γιατί ο άλλος του γονιός δεν αναγνωρίζεται νομικά κι ας το έχει μεγαλώσει κανονικότατα.
    Ξανά, δηλαδή, χάρη στην υποκριτική στάση της κοινωνίας, υπάρχουν περιπτώσεις που τα παιδιά δεν μπορούν να επισκεφτούν τον έναν τους γονιό στα επείγοντα ή που τα στέλνουν σε ιδρύματα ενώ ο ένας γονιός ζει ακόμη, απλώς δεν αναγνωρίζεται.

    Αυτές οι τραγελαφικές καταστάσεις πρέπει να επιλυθούν άμεσα γιατί το μόνο που εξυπηρετούν είναι στενά μυαλά που προτιμούν να στείλουν παιδια σε ιδρύματα αντί σε μια οικογένεια, απλώς γιατί οι γονείς είναι του ίδιου φύλου. Λες και επηρεάζει αυτό το παιδί με οποιονδήποτε τρόπο (ή δε μεγαλώνουν ήδη παιδιά στα ιδρύματα χωρίς πατρική ή μητρική φιγούρα).
    Προς στιγμήν, όμως, το βήμα αυτό είναι θετικό και αποτελεί μια αρχή.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 19:57 | Κατερίνα

    Είναι τραγικό στην χώρα των Ελλήνων Χριστιανών Ορθοδοξων νά προωθούνται τέτοιου εἴδους νομοσχέδια πού ταράσσουν τίς ισορροπίες της ανθρωπινης φύσης-ψυχής- καί κοινωνίας. Δεν θέλουμε τέτοια νομοσχέδια.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 19:12 | Αθανασιος

    Πολλα θα μπορουσα να πω αλλα ρωτω κατι υποθετικο.Αν ολοι γινουμε ομοφθλοι τελος η ανθρωποτητα? Δηλαδη θα ονομασω την πορτοκαλια λεμονια και το αντιστροφο? Ελεος? Βλεπει και ο ΘΕΟΣ.ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ!

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 19:03 | Nikos Στρατηγός

    Θα προέτρεπα τον κ. Υπουργό να νομοθετεί περί στήριξης του γάμου και όχι περί νόθευσής του με κάθε μορφής παραφυσική συμπεριφορά. Φυσικά και ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει μόνος του (ομαλό, ανώμαλο) αλλά το να το επικυρώνει αυτό η νόμω κρατούσα πολιτεία είναι συνταγματική εκτροπή. Ο καθένας ας κάνει διαθήκη και ας αφήσει αυτά που θέλει σε όποιον θέλει. Αναφορικά με την υιοθεσία, ας μην αφήσουμε την εγωκεντρική και εγωιστική/ατομοκεντρική διάθεση του καθενός να τραυματίσει αθώες παιδικές ψυχούλες. Άλλο η ικανοποίηση του προσωπικού μας εγώ κι άλλο το να την »πληρώνει» ένα παιδάκι που δεν φταίει σε τίποτα να μεγαλώνει σε τέτοιο περιβάλλον. Και μια επισήμανση: Ας δούμε άλλα πράγματα που μας προάγουν ως ανθρώπους και ως κοινωνία και που εφαρμόζονται »σε όλο το δυτικό κόσμο» και όχι τα υποπροϊόντα του. Η (δυνητική)γέννηση τέκνου προϋποθέτει το αρσενικό και το θηλυκό, διαφωνεί κάποιος ως προς αυτό; Η ένωση ανθρώπων του ιδίου φύλου δεν μπορεί να δώσει αυτό το αποτέλεσμα, δεν είναι ρατσισμός αυτό, είναι το φυσιολογικό. Πρέπει αυτός που προωθεί τέτοιου είδους νομοθετήματα να εξετάσει μέσα του: Το κάνει από αγνή αγάπη, ενδιαφέρον γι’ αυτά τα άτομα ή ικανοποίηση κάποιου απωθημένου;

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 19:44 | Αναστάσιος

    Ειναι ντροπη να μιλατε για συμφωνα συμβιωσης ομοφυλοφυλων και για τα επωνυμα-ακους εκει-των τεκνων τους…….εν ετει 2015.
    Αισχος.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 18:47 | Γεωργία

    θα αναφερθώ μόνο στην επέκταση του Συμφώνου Συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια.

    Καιρός ήταν. Εφόσον το διακύβευμα είναι η ισότητα και η απαλοιφή των διακρίσεων, οφείλουν να ακολουθήσουν ο πολιτικός γάμος και η παιδοθεσία, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο.

    Και σε συμβολικό επίπεδο είναι πολύ σημαντική η ψήφιση της επέκτασης, μαζί με τα πρακτικά ζητήματα που καλείται να λύσει.

    Ένα μεγάλο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας είναι έτοιμο από καιρό να στηρίξει τέτοιου είδους αλλαγές.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 18:19 | Ραφαήλ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Ένα νομοσχέδιο έκτρωμα. Είναι αίσχος να γίνει αποδοχή της ανωμαλίας. Ο καθένας να κάνει ότι θέλει σπίτι του, δεν μπορεί να έχει τα δικαιώματα ενός κανονικού παντρεμένου σε καμία περίπτωση. Δεν μπορούμε να λέμε ότι αυτή η παράφυση κατάσταση είναι εκ γενετής καθώς με την ίδια λογική ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΙ Ο ΒΙΑΣΤΗΣ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΎΣΕΙΣ. Το ίδιο και κλέφτης, ο δολοφόνος κ.ο.κ.
    Η ΕΛΛΑΔΑ είναι μια χώρα που κρατάει τα ιδανικά που έσωσαν στο πέρασμα των χρόνων.
    ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!
    ΟΧΙ!

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 17:16 | Θάλεια

    Καιρός είναι επιτέλους να αναγνωρίσει και η Ελλάδα τα ισότιμα δικαιώματα των ομόφυλων ζευγαριών. Θα ήταν ακόμη καλύτερο να επιτρέπονται οι πολιτικοί γάμοι που στην ουσία είναι η αναγνωριση εκ μέρους της πολιτείας για νομικά δικαιώματα κλπ ζητήματα που προκύπτουν σε ένα ζευγάρι, αλλά είναι έστω αυτή η διάταξη ένα πρώτο βήμα.
    Αντιδράσεις εκπροσώπων της Εκκλησίας θα ήταν λάθος να ληφθούν υπόψιν καθώς το κράτος έχει υποχρέωση να φροντίζει για όλους τους πολίτες του και να αποτρέπει προσπάθειες περιθωριοποίησης και ρατσιστικών επιθέσεων σε όποιου είδους διαφορετικότητα.
    Όσο για τα επιχειρήματα περι αφύσικων σχέσεων και επικινδυνότητας για την ομαλή ανάπτυξη παιδιών από τεκνοποίηση ή σε περιπτώσεις παιδοθεσίας, επιστημονικά αυτές οι μεσαιωνικές απόψεις έχουν καταρριφθεί εδώ και χρόνια.
    Θέλουμε να πιστεύουμε πως πλέον ως κοινωνία έχουμε εξελιχθεί, καλό λοιπόν θα ήταν πέρα από τα λόγια να φανεί αυτό και με πράξεις. Που είναι πλέον τουλάχιστον αστείο (για να μην πω τραγικό) να πρέπει να συζητούμε για τα αυτονόητα όπως το να μην υπάρχουν πολίτες β’ κατηγορίας όσων αφορά τα δικαιώματα (ενω φυσικά οι υποχρεωσεις τους απέναντι στο κράτος είναι ίδιες με όλων) εξαιτίας της σεξουαλικής τους ταυτότητας.
    Η ψήφιση αυτής της διάταξης θα είναι θετική όχι μόνο για τους ομοφυλόφιλους, αλλά και για την συνολική της επιρροή στην ελληνική κοινωνία και την εικόνα ακόμη της ίδιας της χώρας απέναντι στα άλλα προηγμένα κράτη.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 17:19 | Αντζυ Γσλατη

    Ισχυριζόμαστε οτι ειμαστε μια δημοκρατική χώρα που σέβεται τις προσωπικές επιλογές των πολιτών της ! Ας γίνει πράξη με ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου !

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 17:56 | Φώτης Αργυρόπουλος

    Σωστή κίνηση, αν και θα έπρεπε να είχε γίνει από το πρώτο 7μηνο της διακυβέρνησης Σύριζα-Ανέλ (δηλ. πριν τις εκλογές του Σεπτέμβρη).

    Ελπίζω να περάσει άνετα (με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού) και με βελτιώσεις υπέρ των ομόφυλων ζευγαριών.
    Και όχι με λάθος τροποποιήσεις, που θα το καθιστούν αποδυναμωμένο.

    Εύχομαι τέλος η πολιτεία επιτέλους να το εννοεί ότι επιθυμεί την ΕΞΙΣΩΣΗ των πολιτών της ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού!

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 17:43 | Δημήτρης

    καλουνται ολοι οι ελληνες πολιτες να υποστηριξουν το αναφαιρετο δικαιωμα που εχουν ολοι οι ανθρωποι στην ισοτητα και την ελευθερια.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 17:11 | Odyssefs

    Και βέβαια πρέπει να ψηφισθεί… ίσως είναι το πρώτο καλό νέο που ακούγεται εδώ και ένα χρόνο…
    Επι τέλους η Κυβέρνηση κάνει την δουλειά της…
    Όσον αφορά τις αντιδράσεις της εκκλησίας… ακόμα θυμάμαι το 1980 να λένε οι ιερείς ότι η τηλεόραση είναι το «κουτί του διαβόλου». Δεν νομίζω σήμερα να υπάρχει Μοναστήρι χωρίς τηλεόραση… Έτσι για την ιστορία…
    Επι πλέον σε μια κοινωνία που βασανίζεται από τα μη χρηστά ήθη που επικρατούν και από την υποκρισία οι ομοφυλόφυλοι συνήθως αποτελούν σωστά κύταρα της κοινωνίας,
    Αφιερώνονται στην εργασία τους, είναι δημιουργικοί και έχουν υψηλή αισθητική συνήθως.
    Όχι όλοι βέβαια, αλλά η πλειονότητα.
    Τέλος θέλω να αναφέρω ότι είναι άδικο η κοινωνία να «ψωνίζει» την αισθητική των gay ανθρώπων (ενδύματα – μόδα, κομμωτήρια, στυλίστες, ηθοποιοί, ποιητές, συγγραφείς) και να μην τους αποδίδει τα δέοντα…
    Και φόρους πληρώνουν και εργασία παρέχουν και στο κάτω… κάτω … και κέφι προσφέρουν στον συνήθως …. γκρίζο κόσμο μας!!! Δεν είναι τυχαίο που η Μύκονος έγινε ότι έγινε… «εξ αιτίας» των gay ανθρώπων!
    Μπράβο και να ψηφιστεί σύντομα… να μην θαφτεί μέσα στον βούρκο της ομοφοβίας και της υποκρισίας …

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 17:15 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Συμφωνω με το σχεδιο νομου. Μακαρι να αποτελεσει την αρχη για μια σειρα νομοθετηματων που θα προστατευει καθολικα την ερωτικη ελευθερια και την ελευθερια φυλου απο διακρισεις, προκαταληψη, φοβια, και εκφοβισμο. Θελω να υπενθυμισω στον υπουργο θεματα που παραμενουν ανοικτα προς θεσμικη αναγνωριση οπως ο πολιτικος γαμος, η ελευθερη επιλογη φυλου, και τα ισοτιμα δικαιωματα στην υιοθεσια αλλα και στην παρενθετη κυηση, οπου ισχυει κατα τ’αλλα ενα προοδευτικο νομοθετικο πλαισιο. Τα θεματα αυτα παραμενουν ταμπου μονο για οσους δογματικα και με ψευδο-επιστημονικα επιχειρηματα αλλων εποχων επιδιωκουν τη συνεχιση της καταπιεστικου λογου στην ελληνικη κοινωνια ωθωντας χιλιαδες νεα παιδια σε καταστασεις αρρωστες (εκφοβισμος, χαμηλη αυτοεκτιμηση, καταθλιψη, αυτοκτονια, εικονικη ζωη) η στην καλυτερη περιπτωση στη μεταναστευση. Ταυτοχρονα, περα απο τη κοινωνια, και το κρατος εχει μονο να κερδισει αν υπολογισετε το γαμηλιο τουρισμο αλλα και την αναβαθμιση της εικονας της χωρας ως προοδευτικη στα προτυπα της Ιβηρικης και οχι των Βαλκανιων.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 17:33 | ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΓΕΩΡΓΑΝΟΣ

    Επιτέλους, ισονομία και ελευθερία όπως θα έπρεπε να είναι σε μια δημοκρατική χώρα. Τα ομόφυλα ζευγάρια έχουν τα ίδια δικαιώματα. Είναι ενεργοί πολίτες και όχι μια σεξουαλική συμπεριφορά. Επιτέλους, σεβασμό στο ανθρώπινο δικαίωμα να μπορεί να εξασφαλίσει ο ένας σύντροφος τον άλλον. Πολιτεία που βλέπει κάποιους ως δεύτερης κατηγορίας πολίτες δεν μπορεί να είναι Δημοκρατία. Καιρός λοιπόν να έλθουμε πιο κοντά στην πραγματική έννοια της Δημοκρατίας.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:32 | Αγγελος

    Το ΣΣ δυστυχώς δεν λύνει βασικά ζητήματα και δικαιώματα, θα μπορούσε όμως να πει κανείς πως είναι η αρχή.

    Αυτό δεν φτάνει όμως, το υπάρχον ΣΣ είναι στάχτη στα μάτια όλων αυτών που θέλουν να νιώθουν ίσοι στην Ελληνική κοινωνία.

    Το αίτμα είναι η ισονομία και η νομική αναγνώριση των ζευγαριών σε πολιτικό γάμο και σε ένα ισότιμο σύμφωνο συμβίωσης ώστε να καταπολεμηθούν ριζικά οι ανισότητες.

    Η Θέσπιση του πολιτικού γάμου για όλους (ετερόφυλους, ομοφυλόφιλους)και το δικαίωμα στην υιοθεσία είναι αυτή που θα δώσει στον κάθε πολίτη αυτής της χώρας το δικαίωμα να ζεί ως ίσο μέλος.

    Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού «η παιδοθεσία είναι θεσμός παιδικής προστασίας και εφαρμόζεται στη χώρα μας με σκοπό την οικογενειακή αποκατάσταση του απροστάτευτου ανηλίκου». Η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση περί Παιδοθεσίας δεν αποκλείουν κανένα ζευγάρι λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου εφόσον έχει δημιουργηθεί σχέση γάμου ή το ζευγάρι έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:13 | Σπύρος

    Αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και το επικροτούμε. Ωστόσο δεν αρκεί για να αρθούν οι νομικές διακρίσεις σε βάρος των ομόφυλων ζευγαριών τα οποία ακόμη και έτσι θα αντιμετωπίζουν περιορισμούς στην υιοθεσία παιδιών. Επίσης, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την κατάργηση του άρθρου 347 του Ποινικού Κώδικα που αντιτίθεται τόσο στο Ελληνικό Σύνταγμα όσο και στην Ευρωπαική νομολογία.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:25 | μαρινης αριστειδης

    αν ένα gay ζευγαρι εχει ηδη παντρευτεί στο λονδινο με πολιτικο γαμο εδώ θα αναγνωρίζεται ο γαμος τους?και αν εχουν υοθετησει παιδι σε άλλη χωρα η εχουν κανει παιδι με παρενθετη μητερα τι γινεται εδώ ??

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:24 | Alice Jo

    Ειναι επιτακτικης αναγκης να δοθουν τετοια δικαωματα στα ομοφυλοφιλα ζευγαρια.Νομιζω το αξιζουμε. Ψηφιστε θετικα!Βρισκομαστε στο 2015,δεν ειναι δυνατον ενω υπαρχουν τοσα αλλα προβληματα ζωτικης σημασιας στον κοσμο καποιοι τοσο στενομυαλοι που φοβουνται την προοδο και το διαφορετικο(το οποιο δεν βλαπτει ουσιαστικα και κανεναν)να ασχολουνται,να κατακρινουν και να σαμποταρουν την ψηφιση δικαιωματων για την ΛΟΑΤ κοινοτητα.Γιατι στην τελικη,ειναι ανθρωπινα δικαιωματα.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:12 | Πάνος Δούρος

    Είναι μόνο μια αρχή.Για μένα ο γάμος και μόνο αυτός θα φέρει την απόλυτη ισότητα.Είναι σημαντικό η κοινωνική κανονικοποίηση των σχέσεων μας.Ενώ δεν νιώθω πολίτης δεύτερης κατηγορίας η Ελλάδα επί χρόνια έκανε ότι μπορούσε για να με εγκλωβίσει σε αυτή τη λογική.Είναι ξεκάθαρο πως μετά από αυτό το βήμα η στόχευση θα πρέπει να είναι στον πολιτικό γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.Είναι ζήτημα ουσιαστικής ισότητας.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:35 | Αλικη

    Ε επιτέλους! Καποτε έπρεπε αυτή ή χώρα να παρει μπρος!!

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:21 | Γεράσιμος

    Ίσως και να θυμίσει κάτι από ελευθερία σ’αυτή τη χώρα.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:21 | Μαρία Γ

    Ένα βήμα για να ξεκολλήσουμε από τη μεσαιωνική Ελλάδα, ελπίζω να ζω όταν θα γίνουν αυτονόητα τα αυτονόητα ανθρώπινα δικαιώματα, γάμος-οικογένεια-παιδιά.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:11 | Κατερινα

    Η χωρα δεν προκειται να καταστραφει με το συμφωνο συμβιωσης μεταξυ ατομων του ιδιου φιλου. Οι οικογενειες, βεβαια, δεν προκειται να διαλυθουν αν δωθει στα ομοφυλοφιλα ζευγαρια το δικαιωμα υιοθεσιας. Οποιοι πιστευουν το αντιθετο ειναι ομοφοβικοι και απλως δεν εχουν διαπιστωσει οτι το παιδι δεν επηρεαζεται απο την σεξουαλικοτητα των γονιων.
    (Εξαλλου, η ελευθερια βουλησης και δρασης ειναι ενα ανθρωπινο δικαιωμα που πρεπει να δινεται σε ολους ανεξαρτητως φυλου, φυλης κτλ.)
    Αν κατοχηρωθει ο νομος αυτος, οι επομενες γενιες θα γινουν πιο δεκτικες προς το διαφορετικο και θα μπορει, επιτελους, η χωρα να ασχοληθει με πιο σημαντικα πραγματα.
    2015 ειναι, καιρος να προχωρησουμε λιγο

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:12 | Πέτρος Τυροκόμος

    Είναι απαράδεκτο που κοντοζυγώνει το 2016 και βρίσκεται ΑΚΟΜΑ υπο συζήτηση το συγκεκριμένο θέμα. Ναι στην εξίσωση των δικαιωμάτων των ετερόφυλων και των ομόφυλων ζευγαριών. Δεν νοείται χώρα που θέλει να θεωρείται ως ανεπτυγμένη κοινωνιολογικά να γνωρίζει πολίτες δεύτερης κατηγορίας – πόσο μάλλον όταν μιλάμε για πολίτες που πληρώνουν κι αυτοί φόρους, εργάζονται και προσπαθούν γι’ αυτόν τον τόπο. Τα περί ανωμαλίας και μη φυσιολογικού, ας τα προωθήσουν οι ανίδεοι στον στενό τους κύκλο και την οικογένειά τους (όπως κάνουν ήδη). Μιλάμε για ένα θέμα για το οποίο έχουν αποφανθεί οι σχετικοί επιστημονικοί κλάδοι και το μόνο που μας αφήνει πίσω είναι άνθρωποι και οργανώσεις που θα έπρεπε να ήταν αδιάφοροι εν έτη 2015, κατά τη θέσπιση της νομοθεσίας.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:12 | Νανσυ Σαρήπαπα

    καλή βάση αλλά θα πρέπει να θεσπιστεί κ ο θεσμός του γάμου για τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Ανθρώπινα δικαιώματα για όλους δίχως διακρίσεις

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 16:05 | Αποστολακη Κατερινα

    Αμην!! Οπως θα ελεγαν και οι φιλοι μας οι χριστιανοι. Οσοι διαφωνουν με το συμφωνο συμβιωσης για θρησκευτικους λογους, να θυμηθουν οτι ο Χριστος το μονο που διδασκε ηταν η αγαπη. Αν καποιος πιστευει οτι ειναι εναντια στον χριστιανισμο η ομοφυλοφιλια ή τα ισα δικαιωματα για ολους κλπ, απλουστατα δεν ειναι καλος χριστιανος και θα πρεπε να αλλαξει θρησκεια. Πρωτος απ’ολους ο Ανθιμος. Κανονες οπως οτι μονο τα παντρεμενα ετεροφυλα ζευγαρια μπορουν να εχουν σεξουαλικες σχεσεις προερχονται απο το Λευιτικον της Γενεσις, μεταξυ αλλων αμαρτιων οπως το ξυρισμα των γενιων των αντρων. Παρανοιες της εποχης που δεν εχουν κανενα λογο υπαρξης. Τωρα, οσοι ειναι αντιθετοι επειδη ειναι «εναντια στη φυση» ολο αυτο, να ανοιξουν τα στραβα τους και να καταλαβουν οτι η ομοφυλοφιλια υπαρχει σε πανω απο 450 ειδη, αλλα η ομοφοβια, μονο στο δικο μας. Εμφανεστατα και ειναι το λογικο επακολουθο της εξελιξης μιας λειτουργικης κοινωνιας, να εχουν τα ομοφυλα ζευγαρια ισα δικαιωματα με ολους τους υπολοιπους. Μη φοβαστε ομοφοβικοι, ρατσιστες και παντος ειδους ανεγκεφαλοι Ελληνες. Η εξελιξη δεν ποναει. Ερχεται θες δε θες χωρις να το καταλαβεις. Και για οσους λενε οτι η υιοθεσια απο ομοφυλα ζευγαρια ειναι «λαθος» ή «επικινδυνη» και «πως θα μεγαλωσουν αυτα τα παιδια εν τελει?», ολες οι τελευταιες ερευνες πανω στο θεμα εχουν αποδειξει οτι τα παιδια που γεννιουνται και μεγαλωνουν σε τετοιες οικογενειες, ειναι πιο ευτυχισμενα, πιο υγιη και εχουν καλυτερη πορεια στις σπουδες τους. Και αν δεν το πιστευετε αυτο δεν πειραζει καθολου. Το καλο με την επιστημη ειναι οτι ειναι αληθεια, ειτε την πιστευεις ειτε οχι. Η επιστημη αρα κατ’επεκταση η φυση, ειναι με το μερος των ομοφυλοφιλων. Το συμφωνο συμβιωσης ειναι ενα πολυ σημαντικο βημα μπροστα για το ελληνικο κρατος και την κοινωνια που ζουμε.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:06 | Πατρίσια

    Η ελληνική νομοθεσία πρέπει να λάβει υπόψη της περιπτώσεις διαφυλικών ή διεμφυλικών ατόμων που είναι παντρεμένα με άτομα του ίδιου φύλου και δεν επιθυμούν να πάρουν διαζύγιο ώστε να προβούν στην αλλαγή του ονοματός τους. Εφόσων δεν νομιμοποιείται ακόμα ο γάμος μεταξύ ομόφυλων ατόμων αυτά τα άτομα θα πρέπει να εντάσονται αυτόματα σε συνθήκες συμφώνου συμβίωσης και να μην υποχρεώνονται προηγουμένως να πάρουν διαζύγιο.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:29 | Λουκάς Πανουργιάς

    Κατ’ αρχήν, σε μία κοινωνία που μαστίζετε από τήν φτώχεια καί σε ένα κράτος που αδυνατεί νά στηρίξει την εκπαίδευση καί τήν υγεία (τα δύο βασικότερα των αγαθών του αυτοαποκαλουμένου δυτικού πολιτισμού), είναι δυσνόητη η αγωνία εισαγωγής του εν λόγω νομοσχεδίου.
    Δεύτερον, αδυνατώ να καταλάβω πώς μία κοινωνία που αναγνωρίζει το «δικαίωμα» των ομοφυλοφίλων νά παντρεύονται, θά «πάει μπροστά». Μέχρι τώρα νόμιζα ότι πρόοδος σημαίνει (τουλάχιστον) βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης της πλειοψηφίας τών μελών του κοινωνικού συνόλου. Επειδή είναι πασιφανές ότι τό νομοσχέδιο εισάγεται προς ικανοποίηση μόνο των ομοφυλοφίλων ζευγαριών, ποιος καί πώς θά εξασφαλίσει ότι δεν θα κληθούμε ως προοδευτική κοινωνία να ικανοποιήσουμε και το επόμενο στάδιο απαιτήσεων τους, τη τεκνοποίηση/υιοθεσία;
    Δεν θα αναφερθώ στην ψυχολογία των παιδιών αυτών, αλλά στην αγορά εγκυμοσύνων έναντι ενός πινακίου φακής που θά δημιουργηθεί στην χώρα μας, η οποία υπάρχει ήδη σε «τριτοκοσμικές» χώρες όπου «πολιτισμένοι» κύριοι από δυτικές χώρες παραγγέλουν ανθρώπινα όντα, ίσως και μέσω επιλεκτικής γονιδιακής τεκνοποιήσεως!
    Δεύτερης κατηγορίας πολίτες είναι εκείνοι των οποίων η γνώμη καταδικάζεται εκ προοιμίου ως φασιστική/ρατσιστική.
    Δεύτερης κατηγορίας κράτη είναι εκείνα που νομοθετούν κατόπιν εξωγενών παραγγελιών.
    Δεύτερης κατηγορίας κονωνίες είναι εκείνες που δεν παράγουν μέλλον.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:54 | Γιώργος

    Είναι καιρός πλέον να κατοχυρωθούν νομικά και τα άτομα του ίδιου φύλου, όπως και τα ετεροφυλα ζευγάρια και όχι μονο με το σύμφωνο αλλά και με πολιτικό γάμο. Δεν νοείται στην σημερινή εποχή ένα κράτος να εξαρτάται τόσο πολύ από την εκκλησία και από συντηρητικες ομάδες.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:56 | Σωτήρης

    Συγχαρητήρια για αυτήν την πρωτοβουλία. Μεγάλο βήμα για τη χώρα μας. Ελπίζω να ακολουθήσουν ο γάμος και η υιοθεσία.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:31 | Στέλλα Κοντού

    Το Σύμφωνο Συμβίωσης που προτείνετε είναι ελλειπές και δεν δίνει ίσα δικαιώματα στους ομοφυλόφιλους πολίτες, οι οποίοι βέβαια έχουν ακριβώς τις ίδιες υποχρεώσεις προς το κράτος και πληρώνουν τους ίδιους φόρους με τους υπόλοιπους. Είναι ένα καλό πρώτο βήμα αλλά δεν είναι αρκετό για να κάνει τους ομοφυλόφιλους πολίτες να νοιώθουν ισότιμοι με όλους τους υπολοιπους. Ιδιαίτερα στο ζήτημα της τεκνοθεσίας και υιοθεσίας, η αναλγησία της πολιτείας είναι προκλητική.

  • Επιτέλους!

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:35 | Γιώργος τριανταφύλλου

    το Σύμφωνο Συμβίωσης συμπεριλαμβάνει τα ζευγάρια ιδίου φύλου πια , αλλά δεν εξισώνεται με τον πολιτικό γάμο. Θα ήθελα να ρωτήσω τι συμβαίνει με τα ομόφυλα ζευγάρια Ελλήνων και Ελληνίδων που παντρεύονται σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία, η Γαλλία ή το Η.Β που θέσπισαν τον πολιτικό γάμο; Επίσης τι συμβαίνει με την απόκτηση παιδιού ομοφυλόφιλου μετά από συμφωνία με μια υποψήφια μητέρα;;

    Ευχαριστώ
    Γιώργος

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:27 | Νίκος Παλ.

    Αφού οι ψυχικές διαστροφές πλέον γίνονται νόμος του κράτους να περιμένουμε και άλλες σημαντικές νομοθετικές παρεμβάσεις στο πλαίσιο συμμόρφωσής μας με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Νομιμοποίηση της παιδοφιλίας και ότι άλλο διαστροφικό μπορεί κανείς να σκεφτεί να γίνουν και αυτά νόμοι του Κράτους.
    Για την ενίσχυση του θεσμού της οικογένειας και της τεκνογονίας, όχι μόνο δεν έχουμε δει κάποιο νόμο που να αποτελεί κίνητρο και βοήθημα, αλλά αντίθετα κατάργηση πολυτεκνικών επιδομάτων κ.α. .
    Είναι πιο δημοκρατική φαίνεται η επιβράβευση της ανωμαλίας και της διαστροφής, παρά η ενίσχυση των παραδοσιακών θεσμών που διαχρονικά αποτελούν τα προσδιοριστικά στοιχεία ενός λαού.
    Ντροπή και αηδία!

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:51 | Οικονομίδης Βασίλειος

    Με μεγάλη καθυστέρηση, η χώρα μας πρέπει να αναγνωρίσει το δικαίωμα της συμβίωσης, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς ανισότητες, σύμφωνα με την από το Σύνταγμα κατοχυρωμένη ισότητα μεταξύ των πολιτών. Το Κράτος δεν είναι ηθικός τιμητής αλλά η οντότητα στην οποία οι αρχές της δημοκρατικής Πολιτείας εφαρμόζονται και προστατεύονται. Σε άλλη περίπτωση, δε νοείται η κατανομή ίδιων βαρών (π.χ. φορολογικών και λοιπών υποχρεώσεων) σε ανθρώπους στους οποίους δεν αναγνωρίζονται ίδια δικαιώματα.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:01 | Μπάμπης

    Η νομοθέτηση ενός τύπου συμφώνου συμβίωσης και για τους ομοφυλόφιλους είναι ορθή. Με κάποιον τρόπο θα πρέπει και αυτοί οι πολίτες να διασφαλίζουν τα αστικά τους δικαιώματα. Ωστόσο θα πρέπει να καταστεί σαφές στην αιτιολογική έκθεση του νόμου ότι τα συγκεκριμένα άρθρα του ΑΚ αποτελούν μια sui generis ρύθμιση έννομης σχέσης μεταξύ ενηλίκων και ουδεμία σχέση έχει με αυτό που η συλλογική συνείδηση και τα κοινωνικά ήθη ονομάζουν «γάμο», «συζύγους», «γονείς», οικογένεια». Η προφανής στόχευση των ενώσεων ομοερωτικών ανθρώπων είναι η παραπάνω ρύθμιση να αποτελέσει απλώς ένα βήμα μέχρι την οριστική και πλήρη εξομοίωσή τους με τα ετερόφυλα ζεύγη και την ένταξή τους στο θεσμό της «οικογένειας». Κάτι τέτοιο δεν είναι απλώς παράλογο και αφύσικο, είναι και αντικοινωνικό και παράνομο. Τα ανθρώπινα δικαιώματα βασίζονται στο αυτονόητο. Όπως δε μπορεί να υπάρξει δικαίωμα ενός άντρα στη μητρότητα ή ενός ενήλικα στην παιδική ηλικία, έτσι δε μπορεί να υπάρξει και δικαίωμα στο γάμο και στην υιοθεσία π.χ. δύο ομοφυλόφιλων ανδρών. Η «οικογένεια» έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο που διαμορφώθηκε από τις ανθρώπινες κοινωνίες σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου και σε όλες τις εποχές, έχει μια ιερότητα (σε ανθρώπινο επίπεδο, όχι μεταφυσικό – θρησκευτικό) και έχει αναχθεί σε κοινωνικό θεσμό. Δε μπορεί το νόημά της να αλλοιωθεί με ό,τι νομικές και κοινωνικές συνέπειες θα έχει αυτό, μόνο και μόνο για να νομιμοποιηθεί στα μάτια της κοινωνίας μια παρεκκλίνουσα για την πλειοψηφία ερωτική συμπεριφορά. Συνεπώς ΝΑΙ στην ένταξη των ομοφυλόφιλων στη ρύθμιση του συμφώνου συμβίωσης, ΟΧΙ όμως στην ερμηνεία αυτής της ένταξης ως προοιμίου για την μετέπειτα ένταξή τους στο γάμο, τη συζυγική ιδιότητα ή την οικογένεια. Το επιχείρημα ότι κάποιες χώρες της Ευρώπης και της Β. Αμερικής οδηγούνται σήμερα σε αυτή την κατεύθυνση δε δεσμεύει τον έλληνα νομοθέτη. Κάθε χώρα έχει τις ιδιατερότητές της που απορρέουν από την ιστορία, την παράδοση, τα κοινωνικά ήθη και έθιμά της, την επίσημη θρησκεία της, τις επικρατούσες κοινωνικές αντιλήψεις της κλπ. και δε σημαίνει ότι όλοι θα γίνουμε μια ομοιόμορφη μάζα, ούτε ότι αυτό που νομοθετεί συγκυριακά σήμερα ο δυτικοευρωπαίος είναι κατανάγκην σωστό επειδή είναι δυτικοευρωπαίος. Άλλωστε η ισότητα επιβάλλει την όμοια αντιμετώπιση των όμοιων και τη διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση των ανόμοιων και όχι την αυτή αντιμετώπιση όλων ασχέτως των μεταξύ τους διαφορών. Εξάλλου σύμφωνα με το άρθρο 12 της ΕΣΔΑ ο άνδρας και η γυναίκα ΜΟΝΟ έχουν δικαίωμα συνάψεως γάμου και δημιουργίας οικογένειας. Το πως θα χαρακτηρίσουμε την ένωση δύο ομοφυλόφιλων και τι έννομες συνέπειες θα προβλέψουμε γι αυτήν είναι θέμα συζήτησης, σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν είναι γάμος και οικογένεια. Και ακόμα περισσότερο δεν είναι περιβάλλον για υιοθεσία. Σε κάθε περίπτωση ο έλληνας νομοθέτης δεν πρέπει να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα ζητήματα αβρόχοις ποσί και οφείλει να διασφαλίσει τη μοναδικότητα της οικογένειας και του γάμου ανάμεσα στον άνδρα και τη γυναίκα κατά τη νομοθέτηση του συμφώνου συμβίωσης των ομόφυλων ζευγαριών και όχι να του προσδώσει τέτοιες έννομες συνέπειες ή να παραπέμψει σε ανάλογη εφαρμογή ρυθμίσεων για συζύγους, που θα το καταστήσουν αργότερα προοίμιο του γάμου ή οιονεί γάμο ή οιονεί οικογενειακό περιβάλλον για κοινή υιοθεσία.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 14:49 | Ευαγγέλου Μιχαήλ

    O πολιτικός γάμος για άτομα του ίδιου φύλου ισχύει πλέον σε 12 ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Πορτογαλία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Φινλανδία, Ισλανδία, Λουξεμβούργο). Επίσης στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, τη Βραζιλία, την Αργεντινή, την Ουρουγουάη, τη Νότια Αφρική και τη Νέα Ζηλανδία. Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, η κατοχύρωση του γάμου για όλους αναγνωρίζει «το ισότιμο δικαίωμα όλων των ζευγαριών στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια».

    Το πρώτο άρθρο του νομοσχεδίου φρονώ πως θα έπρεπε να αναφέρεται όχι στην επέκταση του συμφώνου συμβίωσης, αλλά στην επέκταση του πολιτικού γάμου ως του μοναδικού θεσμού που μπορεί εξασφαλίσει πλήρως την ισότιμη κατοχύρωση όλων των ζευγαριών και των οικογενειών τους από το ελληνικό δίκαιο.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 14:14 | Λαζάρου Ευάγγελος

    *Κατάργηση του συμφώνου συμφίωσης για οποιοδηπότε…
    *Θέσπιση του πολιτικού γάμου για όλους (ετεροφυλα και ομοφυλα ζευγάρια) ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία
    * Κατάργηση της πολιτικής δικαιοδοσίας της εκκλησίας της Ελλάδος σε θέματα ληξιαρχικών πραξεων και θεσπιση ως κύριου οργάνου τέλεσης γάμου μόνο τα ληξιαρχεία (δήμοι δηλαδη) και ανεξάρτητα του πολιτικού γάμου ο καθένας να μπορεί και να κάνει όποτε θέλει και μπορεί το μυστήριο του γάμου.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 14:20 | Κωστας Αλεξιαδης

    Η διατυπωση του νομοσχεδιου στα αρθρα 1, 7 και 12 αφηνει περιθωρια να εκληφθει απο τον εφαρμοστη του δικαιου και τους κοινωνους η συγκεκριμενη ρυθμιση για τα ομοφυλα ζευγαρια ως προσταδιο του γαμου ή ως ένας «οιονεί πολιτικός γάμος». Η αναφορα σε αυτοδικαιη λυση με τη συναψη γαμου και η αναλογικη εφαρμογη για τα μερη καθε νομοθετικης διαταξης που αφορα σε συζυγους θα πρεπει να διατυπωθει με διαφορετικο τροπο ωστε να ειναι ξεκαθαρο οτι δεν εχει καμια σχεση με γαμο (και πολυ περισσοτερο με υιοθεσια παιδιων), κάτι που καθίσταται απαραίτητο ενόψει της συμπερίληψης στη ρύθμιση ομόφυλων ζευγαριών.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 14:57 | Κώστας

    Δε νοείται σε μια σύγχρονη χώρα να υπάρχουν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, που ενώ πληρώνουν φόρους, μερικοί εξ’ αυτών (συγκεκριμένα οι άρρενες πολίτες) υπηρετούν στα σώματα του στρατού όπως όλοι οι υπόλοιποι και γενικότερα εκπληρώνουν όλες τους τις υποχρεώσεις προς την Ελληνική Δημοκρατία να υπόκεινται σε συνεχώς άνιση μεταχείριση τους από το κράτος. Τα επιχειρήματα όσων συζητούν περί «φυσικότητας» των ομοφυλοφιλικών σχέσεων δεν έχουν κανένα επιστημονικό υπόβαθρο παρά είναι επιφανειακές ενδείξεις ομοφοβίας, που δυστυχώς δε θα βοηθήσουν την κοινωνία μας να πάει μπροστά στο μέλλον, παρά μόνο θα μεταφέρει στις επόμενες γενιές αισθήματα μίσους για τις μειονότητες κάθε τύπου. Θεωρώ ότι το εν λόγω βήμα θα έχει σημαντικές εκπαιδευτικές διαστάσεις, καθώς οι νέες γενιές θα μάθουν να είναι πιο δεκτικές στη διαφορετικότητα και θα προωθηθεί η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων. Καλό θα ήταν επιτέλους να ανοίξουμε τα μάτια μας και να δούμε την πραγματικότητα, ότι δηλαδή η χώρα μας είναι ένα αμάγαλμα ανθρώπων με διαφορετική καταγωγή, θρησκεία, σεξουαλικό προσανατολισμό και προσωπικά ενδιαφέροντα και δεξιότητες. Όλοι είμαστε σημαντικοί για το μέλλον της χώρας και της κοινωνίας μας, όχι μόνο κάποιοι από εμάς. Εύχομαι για την επιτυχή ψήφιση της εν λόγω διάταξης, όχι μόνο για την αποφυγή των προστίμων από την ΕΕ (δεν είναι άλλωστε στην τελική αυτό το νόημα) αλλά και για την εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας σε μια ισχυρότερη, παραγωγικότερη και δικαιότερη κοινωνία, που θα αγκαλιάζει όλα της τα παιδιά εξίσου. Σας ευχαριστώ.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 14:49 | ΝΙΚΟΣ

    ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΜΙΛΑΝΕ ΟΛΟΙ ΟΤΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΚΡΑΤΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ..ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ Η ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ…ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΟ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΝΑ ΕΝΗΜΡΩΣΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΩΣ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ ΣΤΟΝ κ.ΥΠΟΥΡΓΟ ΓΝΩΡΙΣΟΝΤΑΣ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ 2079 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΝΑ ΞΑΝΑΑΝΟΙΞΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ.ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΣ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΗΤΑΝΕ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΟ ΘΑΨΑΝΕ.ΑΦΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΓΟΜΑΣΤΕ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΕΩΣ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΑΠΟ ΟΜΟΦΥΛΛΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 14:01 | Ευφροσύνη Μαθιουδάκη

    Επιτέλους αυτή η χώρα αποφασίζει να δώσει κάποια δικαιώματα και στα ομόφυλα ζευγάρια. Έπρεπε να έχει ψηφιστεί εδώ και χρόνια.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 13:07 | ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

    Επιτέλους. Σε όλο τον Δυτικό κόσμο αυτά τα θέματα έχουν λυθεί.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 13:21 | ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

    Επιτέλους!!! Ελπίζω να έρθει πάρα πολύ σύντομα στη Βουλή. Σε όλο τον προηγμένο Δυτικό κόσμο αυτά τα θέματα έχουν λυθεί.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 13:02 | Χαράλαμπος Άνδραλης

    Η νομική εξίσωση της οικογένειας ετερόφυλων και ομόφυλων ζευγαριών, με μαθηματική ακρίβεια θα θέσει το ζήτημα της υιοθεσίας παιδιών από ζευγάρια ιδίου φύλου, κάτι που είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για την ψυχοσύνθεση των παιδιών αυτών.
    Κάτι τέτοιο σαφώς αντιβαινει στα χρηστά ήθη της χώρας μας, τα οποία οφείλει να σέβεται η εκάστοτε κυβέρνηση.
    Όσον αφορά τη νομολογία του ΕΔΔΑ, πρέπει να ενημερωθεί ο κόσμος ότι δεν υπήρχε αντιλογία από την ελληνική πλευρά και γι’ αυτό καταδικάστηκε η χώρα μας στις υποθέσεις των ομόφυλων γάμων.
    Στην ουσία υπήρξε συναίνεση στην καταδίκη την οποία έχουν ως σημαία οι υπερασπιστές του γάμου των ομοφιλοφύλων.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 13:23 | Γεράσιμος Σαράφογλου

    Είμαι κατά της με οποιοδήποτε τρόπο νομιμοποίησης της σχέσης μεταξύ προσώπων του ίδιου φύλου.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 12:29 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΦΥΣΗ. ΔΕ ΝΟΕΙΤΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΥΝΟΜΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΘΕΣΠΙΖΕΙ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΚΚΛΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΘΕΤΟΥΝ ΕΝΤΟΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΝ ΑΝΩΜΑΛΙΑ.
    ΠΕΡΑΝ ΤΟΥΤΟΥ, ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΕΝ ΤΗ ΓΕΝΕΣΕΙ ΤΟΥ ΤΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ. ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΛΛΑΚΙΔΑΣ, ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΦΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ ΜΕ ΕΝΑ ΕΝΤΥΠΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΓΓΑΜΟ ΚΑΙ ΕΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΝΑ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΑΥΤΗ ΜΗ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΟΥΤΕ ΣΥΖΥΓΟ ΟΥΤΕ ΤΕΚΝΑ. ΑΝ ΠΡΟΩΘΗΣΤΕΤ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΩΘΕΙΤΕ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
    ΑΝΤ’ΑΥΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΤΕ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΤΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ, ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΙΤΟΥΝΤΕΣ ΔΙΑΖΥΓΙΟΝ ΝΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΑΡΙΘΜΟ ΩΡΩΝ -ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΜΕ ΣΥΝΒΟΥΛΟ ΓΑΜΟΥ, ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΤΕ Π[ΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΥΝ ΝΕΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΤΙΣ ΕΓΚΥΕΣ ΠΩΣ ΝΑ ΕΦΡΑΜΟΖΟΥΝ ΤΑΚΤΚΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗ ΓΑΛΟΥΧΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΗΤΡΑ ΑΚΟΜΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΥΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΙΣΣΟΡΟΠΗΜΕΝΩΝ. Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΡΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ.
    ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΔΩΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΕΚΝΟΓΟΝΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΖΕΥΓΑΡΙΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ, ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΗΝΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΠΕΙΡΑ ΠΟΙΜΑΝΤΟΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΟΥΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ.
    ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΕΙΤΕ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ. ΠΟΣΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ;;;;;;!!!!!!

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 11:42 | Τζαμουράνης Δημήτρης

    Σημαντικό βήμα για την προαγωγή της Ελλάδας στη θέση που θα έπρεπε ήδη να έχει, μεταξύ των προηγμένων εθνών. Όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει κυρίως στην ΕΕ και τη Βόρεια Αμερική, αλλά τα τελευταία 10 χρόνια και στη Νότια. Η ελεύθερη βούληση δύο ατόμων να συνδεθούν με το ΣΣ, που αντικατοπτρίζει την αμοιβαία εμπιστοσύνη και την αλληλοπεριχώρηση είναι πάνω από τις οποιεσδήποτε ενστάσεις, που ερίζονται σε θρησκευτικές και άλλες Παραδόσεις. Σεβαστές μεν, αλλά δεν μπορούν να αναιρούν την πρόσβαση στα αγαθά κανενός πολίτη. Δράττομαι της ευκαιρίας να πω ότι δεν είναι νωρίς. Είναι ήδη αρκετά αργά, μέσα σε μια σωβούσα κοινωνική και οικονομική κρίση, μια ομάδα ανθρώπων να αφήνεται αναίτια χωρίς τα νομικά εργαλεία, που θα μπορούσαν να εξομαλύνουν κάπως τις συνέπειές της. Να έχουν έναν σύντροφο, αναγνωρισμένο από το νόμο, που να μπορεί να έχει λόγο και τρόπο συμπαράστασης. Σε μια ΕΕ, που γίνεται γρήγορα πολυπολιτισμική, τα ανθρώπινα δικαιώματα πρέπει να είναι απαράγραπτα και με σιδηρά θέληση να προασπίζονται.