Αρχική Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...ΕΝΟΤΗΤΑ Α΄ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝΣχόλιο του χρήστη ΤΑΥΦΕ ΝΠΙΔ | 6 Δεκεμβρίου 2023, 03:00
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Άρθρο 99 Κρίνουμε ότι η μεταρρύθμιση αυτή δεν είναι αναγκαία διότι σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ. 1 του υφιστάμενου καταστατικού του ΤΑΥΦΕ: «Άρθρο 23 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου 1. Το ΔΣ του Ταμείου είναι αρμόδιο να αποφασίζει κάθε πράξη που αφορά στη διοίκηση, τη διαχείριση, την εποπτεία και τον έλεγχο του Ταμείου και στην εν γένει επιδίωξη του σκοπού του είτε ρητά αναφέρεται στον νόμο, είτε όχι, εκτός εκείνων των θεμάτων που έχουν ανατεθεί στην ειδική αρμοδιότητα άλλου οργάνου από τη σχετική νομοθεσία, το παρόν καταστατικό ή τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Ταμείου. Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του υπόκειται στην ισχύουσα νομοθεσία 2. Η διοίκηση του Ταμείου γίνεται από το ΔΣ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων και εξουσιών που ορίζονται από το καταστατικό και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Το ΔΣ είναι επίσης αρμόδιο για τη διαχείριση των προσόδων και της περιουσίας του Ταμείου, σύμφωνα με το παρόν καταστατικό και τον κανονισμό επενδύσεων. 3. Το ΔΣ έχει, επίσης, τις εξής ειδικές αρμοδιότητες: 3.1. Ασκεί τη διοίκηση και την εποπτεία του προσωπικού του Ταμείου. 3.2. Μεριμνά για τον σχηματισμό Αποθέματος του Ταμείου και την κάλυψή του με ασφαλιστική τοποθέτηση. 3.3. Καθορίζει την επενδυτική πολιτική για τα κεφάλαια του Ταμείου, αποφασίζει για τον Κανονισμό Επενδύσεων του Ταμείου και φροντίζει για την τήρησή του καθώς και για την σύσταση Επενδυτικής Επιτροπής που θα απαρτίζεται από εξειδικευμένους έμπειρους επαγγελματίες στον τομέα των επενδύσεων. 3.4. Ορίζει διαχειριστές επενδύσεων και θεματοφύλακες καθώς και φορείς που παρέχουν εξωτερικές υπηρεσίες στο Ταμείο (outsourcing), σύμφωνα με διαδικασία που προβλέπεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Ταμείου. 3.5. Αποφασίζει για την ίδρυση επενδυτικού φορέα ή συμμετοχή σε ήδη υφιστάμενο. 3.6. Αποφασίζει για την αναπροσαρμογή των εισφορών και την τυχόν επιβολή έκτακτων εισφορών με βάση την αναλογιστική μελέτη. 3.7. Φροντίζει για την κανονική είσπραξη των πόρων του Ταμείου και προβαίνει σε όχληση των εργοδοτών και των ασφαλισμένων που δεν καταβάλλουν τις εισφορές, ενημερώνοντάς τους για τις συνέπειες της μη καταβολής αυτής. 3.8. Εγκρίνει τον Προϋπολογισμό της νέας οικονομικής χρήσης, αναφέροντας αναλυτικά κατ’ είδος τα έσοδα και τις δαπάνες. 3.9. Εγκρίνει τον Ισολογισμό και τους λογαριασμούς αποτελεσμάτων χρήσεων. 3.10. Δημοσιεύει όπου κατά την κείμενη νομοθεσία απαιτείται τις οικονομικές καταστάσεις και τα πιστοποιητικά ελέγχου των ορκωτών ελεγκτών. 3.11. Υποβάλλει ετησίως στη ΓΓΚΑ τα έγγραφα και τα στοιχεία που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία. 3.12. Αποφασίζει για την εγγραφή και τη διαγραφή των ασφαλισμένων του Ταμείου. Με απόφασή του μπορεί να εξουσιοδοτεί τον Διευθυντή του Ταμείου ή /και άλλους υπαλλήλους του Ταμείου να εκδίδουν αποφάσεις σχετικά με τη υπαγωγή στην ασφάλιση. 3.13. Απονέμει τις προβλεπόμενες παροχές στους ασφαλισμένους του Ταμείου. Με απόφασή του μπορεί να εξουσιοδοτεί τον Διευθυντή του Ταμείου ή /και άλλους υπαλλήλους του Ταμείου να εκδίδουν αποφάσεις σχετικά με τη χορήγηση των παροχών. 3.14. Αποφασίζει για την αναπροσαρμογή (μείωση ή αύξηση) των παροχών με βάση τα πορίσματα της αναλογιστικής μελέτης. 3.15. Αποφασίζει τη μεταφορά των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων του Ταμείου σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία περί διαδοχικής ασφάλισης. 3.16. Χορηγεί μια φορά τουλάχιστον κάθε έτος, με δαπάνη του Ταμείου, βεβαίωση στους ασφαλισμένους του για τις καταβληθείσες εισφορές και τα δικαιώματά τους για παροχές. 3.17. Ασκεί τις αξιώσεις του Ταμείου κατά του μέλους του ΔΣ ή τρίτου που το ζημίωσε. 3.18. Διορίζει ορκωτούς ελεγκτές, στους οποίους αναθέτει τον έλεγχο των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων του Ταμείου. 3.19. Προσλαμβάνει και απολύει Διευθυντή του Ταμείου, προσλαμβάνει και απολύει το υπαλληλικό και εργατοτεχνικό προσωπικό του Ταμείου, τους αναλογιστές, τους οικονομικούς και νομικούς συμβούλους, τους λογιστές κ.λπ. Προσδιορίζει τα καθήκοντα και τις αποδοχές τους και τους αναθέτει ειδικότερα καθήκοντα. 3.20. Αναθέτει την εκτέλεση έργων, εκπόνηση μελετών και παροχή υπηρεσιών σε τρίτους, σύμφωνα με διαδικασία που προβλέπεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Ταμείου. 3.21. Αποφασίζει επί ενστάσεων που υποβάλλονται κατά αποφάσεων του Διευθυντή του Ταμείου. 3.22. Συγκροτεί ειδικές επιτροπές από μέλη του ΔΣ του Ταμείου ή και τρίτους για τη μελέτη, προώθηση και αντιμετώπιση των θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία του Ταμείου, καθορίζει τις ειδικότερες αρμοδιότητες των Επιτροπών αυτών και αποφασίζει επί των εισηγήσεών τους. 3.23. Αποφασίζει τα ποσά αποζημίωσης των μελών του ΔΣ, τα έξοδα μετακίνησης, καθώς και την αμοιβή του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του ΔΣ. 3.24. Καθορίζει με απόφασή του τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την εγγραφή των ασφαλισμένων στο Ταμείο, τον τύπο του απογραφικού δελτίου και τα δικαιολογητικά για την απονομή των παροχών. 3.25. Αποφασίζει την τροποποίηση ή τη συμπλήρωση των διατάξεων του καταστατικού και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ταμείου, του Κανονισμού Επενδύσεων και του Κανονισμού Παροχών. 3.26. Αποφασίζει και λαμβάνει κάθε μέτρο για την καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Ταμείου. 3.27. Αποφασίζει για κάθε αμφισβήτηση και είναι το μόνο αρμόδιο ως προς την ερμηνεία του παρόντος καταστατικού και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ταμείου, καθώς και για κάθε αναγκαία λεπτομέρεια εσωτερικής φύσης, που δεν προβλέπεται από αυτά. 3.28. Αποφασίζει την αγορά, εκποίηση, υποθήκευση και ενεχυρίαση περιουσιακών στοιχείων του Ταμείου. 3.29. Αποφασίζει για δικαστικό ή εξώδικο συμβιβασμό και παραίτηση από δικόγραφο ή δικαίωμα. 3.30 Διορίζει το νομικό σύμβουλο του Ταμείου και πληρεξούσιους δικηγόρους, εφόσον τούτο απαιτείται κατά περίπτωση. 3.31 Αποφασίζει για την ένταξη του Ταμείου ως κλάδου πρόνοιας με οικονομική, λογιστική και περιουσιακή αυτοτέλεια στο ΝΠΙΔ ΤΕΑΥΦΕ με πλειοψηφία των 2/3 των μελών του. 3.32. Αποφασίζει για τη μεταφορά της άσκησης μέρους των αρμοδιοτήτων του σε Επιτροπές, σε μέλη του ΔΣ, στον Διευθυντή του Ταμείου ή σε υπαλλήλους αυτού. 3.33. Μεριμνά για τη στέγαση των υπηρεσιών του Ταμείου, καθώς και των υποκαταστημάτων του. 3.34. Κρίνει για την τυχόν αδυναμία καταβολής εισφορών και αποφασίζει για την παροχή διευκολύνσεων καταβολής (π.χ. καταβολή οφειλόμενων εισφορών σε δόσεις) σύμφωνα με όσα σχετικώς ορίζονται στον Κανονισμό Παροχών» και το άρθρο 20 παρ.1 του υφιστάμενου καταστατικού του Ταμείου Γενική Συνέλευση « 1. Η Γενική Συνέλευση των μελών του Ταμείου αποτελεί το κυρίαρχο όργανο του Ταμείου και αποφασίζει για κάθε θέμα που δεν ανατίθεται από το νόμο και το παρόν καταστατικό σε άλλα όργανα. Η Γενική Συνέλευση ασκεί τον έλεγχο και την εποπτεία στα άλλα όργανα της Διοίκησης του Ταμείου και έχει το δικαίωμα οποτεδήποτε να τα παύει για σπουδαίους λόγους και ιδίως για βαριά παράβαση των καθηκόντων τους ή για ανικανότητα να ασκήσουν την τακτική διαχείριση. », υπάρχει άμεση δημοκρατία στη διοίκηση με εκλογή των οργάνων του Διοικητικού Συμβουλίου και της Ελεγκτικής Επιτροπής από τους ίδιους τους ασφαλισμένους μέσω της Γενικής τους Συνέλευσης, με υψηλού βαθμού εταιρική διακυβέρνηση, με διαρκή έλεγχο και λογοδοσία και εποπτεία από το Υπουργείο Εργασίας και την Εθνική Αναλογιστική Αρχή. Επομένως, όλο το πλαίσιο εύρυθμης διοίκησης του ΤΑΥΦΕ προβλέπεται από το καταστατικό του (ΦΕΚ Β΄3259/2013) και δεν προκύπτει η ανάγκη θέσπισης του άρθρου 99 του νομοσχεδίου ούτε από το σχέδιο διάταξης ούτε από την αιτιολογική έκθεση του Νόμου. Αξιοπερίεργο είναι ότι στην διάταξη του άρθρου 99 νομοθετείται η μη απαλλαγή του ΔΣ από τις ευθύνες έναντι του Ταμείου παρόλο που η απαλλαγή μελών ΔΣ προβλέπεται σε όλα τα νομοθετήματα τα οποία έχουν να κάνουν με τα όργανα διοίκησης νομικών προσώπων και μάλιστα προβλέπεται και στο ισχύον καταστατικό του Ταμείου ως αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης.