• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Γεώργαρου' | 12 Δεκεμβρίου 2017, 09:19

    Είναι πολύ σωστές οι παρατηρήσεις για την εκπαίδευση των επαγγελματιών της κοινωνικής εργασίας. Είναι αναγκαίο η επιμόρφωση που θα αφορά σε κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους να γίνεται σταθερά σε ετήσια βάση με φορέα εφαρμογής τον ΣΚΛΕ, την ΕΕΤΑΑ και κάποιο εκπαιδευτικό φορέα δημόσιο ή ιδιωτικό π.χ. Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί και για την επιμόρφωση αναδόχων. Στο σημείο αυτό πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί άρθρο για την επιμόρφωση των επαγγελματιών κοινωνικής εργασίας που ενδεχομένως θα εξειδικευθεί με ΚΥΑ άμεσα. Η πραγματικότητα μας απέδειξε ότι εκτός από τα ιδρύματα που αρνούνται να συμμορφωθούν στη νομοθεσία για την αναδοχή και την υιοθεσία ως μέτρα αποϊδρυματοποίησης , η οποία νομοθεσία υπάρχει στη χώρα μας από το 1993 αλλά δεν εφαρμόζεται και με πολύ επιπολαιότητα γίνεται επίκληση δήθεν ανυπαρξίας της , πολύ συχνά αρνούνται και οι εργαζόμενοι της κοινωνικής εργασίας να δουλέψουν σε προγράμματα αποϊδρυματοποίησης γιατί δεν γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο είναι δόκιμο να εργαστούν, φοβούνται ή δεν θέλουν να επιφορτιστούν με περισσότερη δουλειά και ευθύνες (κοινωνικές έρευνες, εποπτεία κλπ. Βολεύει δυστυχώς σε όλους τα παιδιά να είναι κλεισμένα σε ιδρύματα και όχι τοποθετημένα σε οικογένειες. Δεν θα παραχθεί κανένα έργο εάν δεν επιμορφώνονται σε τακτική βάση όλοι οι επαγγελματίες κοινωνικής εργασίας στα ζητήματα της παιδικής προστασίας και για ένα επιπλέον λόγο, ότι ο αμαθής ή συνήθως ημιμαθής επαγγελματίας όχι μόνο δεν ακατάλληλος αλλά μπορεί να γίνει και επικίνδυνος . Επιπρόσθετα να διευκρινιστεί στο σημείο αυτό, ότι πρέπει να υπάρχει και ο φορέας υποστήριξης και εποπτείας των ίδιων των επαγγελματιών κοινωνικής εργασίας που μπορεί να είναι μια ομάδα από το συμβούλιο που συστήνεται με το παρόν σχέδιο. Πολύ συχνά οι άνθρωποι αυτοί - που σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να είναι μόνο κοινωνικοί λειτουργοί αλλά μια επιστημονική ομάδα, κοιν. λειτουργού, ψυχολόγου ή παιδοψυχίατρου και νομιμού - χρειάζονται να λύσουν θέματα που τους απασχολούν στηριζόμενοι σε επιστημονικά ή εμπειρικά δεδομένα που θα μεταφέρουν οι επόπτες τους και όσοι ασκούν και την δική επιστημονική στήριξη.