• Σχόλιο του χρήστη 'Αλίκη Δράκου' | 7 Ιανουαρίου 2020, 18:51

    Σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 1 και 2 του Συντάγματός μας, το Κράτος έχει υποχρέωση να προστατεύει την οικογένεια, ως θεμέλιο στήριξης της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, και να παρέχει ειδική φροντίδα στις πολύτεκνες οικογένειες, μεταξύ άλλων. Η θέσπιση αυτού του επιδόματος κινείται στη σωστή κατεύθυνση ως προς την καθιέρωση μιας φιλικής προς τις οικογένειες πολιτικής, όμως έχει και μερικές αστοχίες. Καταρχάς, η πρώτη αστοχία είναι η εξαίρεση από το επίδομα των γυναικών που έγιναν μητέρες την περίοδο Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2019. Εφόσον το επίδομα ήταν προεκλογική δέσμευση της ΝΔ και είχε προαναγγελθεί εδώ και καιρό, θα έπρεπε να έχουν συμπεριληφθεί οι γυναίκες αυτές, έστω αυτές που γέννησαν μέσα στον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Επιπλέον, μία άλλη αστοχία είναι η εξαίρεση γυναικών οι οποίες, μολονότι νόμιμοι, μόνιμοι και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, έτυχε να γεννήσουν στο εξωτερικό, λόγω ταξιδιού ή άλλης υποχρέωσης. Ένα εύλογο κριτήριο για τις γεννήσεις στο εξωτερικό από γυναίκες που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία, θα μπορούσε να είναι η γέννηση του παιδιού εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού χώρου , της Ελβετίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Ακόμη, προβληματική είναι η δυνατότητα παροχής του επιδόματος και σε μετανάστες ή Ρομά, οι οποίοι ως γνωστόν γεννάνε αρκετά παιδιά. Πέρα από αυτό, εφόσον και σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, σκοπός του επιδόματος αυτού είναι η αντιμετώπιση του δημογραφικού, το επίδομα θα έπρεπε να δίδεται μόνο σε Έλληνες πολίτες. Άλλωστε, το δημογραφικό είναι εθνικό και όχι κοινωνικό πρόβλημα.