• Σχόλιο του χρήστη 'Μ.Κ.' | 21 Ιανουαρίου 2022, 14:55

    H ακίνητη περιουσία του ΕΦΚΑ, που αποτελεί τη ουσιαστικότερη εγγύηση για την απρόσκοπτη καταβολή των συντάξεων, δίδεται προς αξιοποίηση σε μία ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού, που ενώ είναι μεν αποκλειστικός μέτοχος και ιδιοκτήτης ο e-ΕΦΚΑ, παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν/σ, ο φορέας ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ να ασκεί κανέναν απολύτως έλεγχο επί των αποφάσεων που θα λαμβάνει το ολιγομελές διοικητικό συμβούλιο της Ανωνύμου Εταιρείας επί της τύχης της ακίνητης περιουσίας του. Επιπλέον, το συμβούλιο αυτό δεν θα διορίζεται και δεν θα παύεται από τον πραγματικό ιδιοκτήτη της ανωνύμου που είναι ο ΕΦΚΑ, αλλά από τον Υπουργό Εργασίας, που κατά τον ιδρυτικό νόμο του ΕΦΚΑ απολύτως αναρμόδιος για την διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του φορέα. Επίσης Υπουργός δεν μπορεί να αποφασίζει ως ελεγκτική αρχή και ως επιβλέπων των εκτεταμένων εργασιών μιας τέτοιας εταιρείας. Ούτε να αναθέτει και να αποφασίζει εν λευκώ για περιουσία δισεκατομμυρίων. Επομένως ο ιδιοκτήτης ακίνητης περιουσίας (ΕΦΚΑ) δεν μπορεί να ορίζει αυτός το ποιον θα βάζει διαχειριστή της, ούτε έχει το δικαίωμα λογοδοσίας επί των πεπραγμένων του διαχειριστή, ούτε έχει Διεύθυνση που θα τον ελέγχει ούτε μπορεί να παύει αυτόν τον διαχειριστή, όταν πιστεύει ότι δεν κάνει σωστά τη δουλειά του. Κατά συνέπεια εν τοις πράγμασι δεν ασκείται στην πράξη το δικαίωμα ιδιοκτησίας, αλλά ουσιαστικά η ιδιοκτησία υφαρπάζεται. Χωρίς μηχανισμό λεπτομερούς ελέγχου και επίβλεψης η αξιοποίηση καταλήγει σε κατάχρηση και σε πιθανή μεγάλη εστία διαφθοράς. Και στο άρθρο 14 δεν λαμβάνεται καμία πρόνοια για τα παραπάνω όταν ορίζει τις προϋποθέσεις για τον Κανονισμό Λειτουργίας