• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ' | 19 Οκτωβρίου 2022, 15:06

    Περίπτωση ασφαλισμένου που εργαζόταν σε Ίδρυμα που ανήκε στου φορείς γενικής κυβέρνησης με μορφή εργασίας σύμβαση έργου από 17/10/1997 ως και 21/2/2012 στην πραγματικότητα εξηρτημένη εργασία που ενώ προβλεπόταν ασφάλιση το ίδρυμα δεν κατάβαλλε τις εισφορές και στην πραγματικότητα υπεξαιρέθηκαν από τον εργαζόμενο. Το ίδρυμα σε επίσημα έγγραφα επιβεβαίωνε τον χρόνο εργασίας- προϋπηρεσίας στις 22/2/2012 μετατρέπεται σε ΙΔΑΧ και ως 5/11/2018 εργάζεται στο Ίδρυμα και μεταφέρεται στις 6/11/2018 σε φορέα του δημοσίου μετά από συνένωση φορέων για την σύσταση ενός Μητροπολιτικού Οργανισμού με προϋπηρεσία που επίσης καταγράφεται κατά την μεταφορά του σε επίσημες βεβαιώσεις. Κατά την διάρκεια ελέγχου από κλιμάκιο του ΓΛΚ διαπιστώνεται η μη καταβολή από το ίδρυμα των ασφαλιστικών εισφορών και ο εργαζόμενος προβαίνει σε καταγγελία στον e-ΕΦΚΑ στις 9/8/2022. Γιατί στον νόμο μπαίνει ο περιορισμός ότι όσες καταγγελίες ή αυτεπάγγελτοι έλεγχοι ενημερώνουν τον ασφαλιστικό βίο των εργαζομένων που έχουν γίνει μέχρι 30/6/2022? Θα έπρεπε όσοι έλεγχοι είναι σε εξέλιξη είτε μετά από καταγγελία είτε αυτεπάγγελτα να προχωρήσουν ασχέτως ημερομηνίας που τη ορίζει το σχέδιο νόμου στις 30/6/2022 την στιγμή που βρίσκεται τον Οκτώβριο 2022 σε διαβούλευση ακόμα. Επιπλέον η απόφαση του Σ.τ.Ε. περιγράφει δεκαετής παραγραφή οφειλών με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται οι εργαζόμενοι τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα τους, και επιπλέον έτσι απαλλάσσονται διοικήσεις φορέων που έχουν υπεξαίρεση εισφορές από εργαζόμενους τους. ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΘΗΚΗ Ειδικά στην περίπτωση φορέων του Δημοσίου, Φορείς γενικής κυβέρνησης, ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα -Ιδρύματα, οι απαιτήσεις του ΕΦΚΑ από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές δεν υπόκεινται σε παραγραφή εφ’ όσον η παροχή και η διάρκεια της ασφαλιστέας εργασίας ή υπηρεσίας, αποδεικνύονται από επίσημα έγγραφα των ίδιων φορέων.