Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ' | 16 Ιανουαρίου 2014, 13:00

    Ο ΕΛ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ εκφράζει για μια ακόμη φορά την ανησυχία του αλλά και την αντίθεσή του, στην απόφαση για την κατάργηση «εδώ και τώρα» του Ε.Ι.Ε.Α.Δ, ενός φορέα που βρίσκεται να διαχειρίζεται έργα 200.000.000€ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και του Ε.Π «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού», τα οποία υλοποιούνται μέσω 20.000 συμβάσεων κρατικών ενισχύσεων προς ΜΜΕ, 650 συμβάσεων με κλαδικούς φορείς και με ωφελούμενους 42.000 εργαζόμενους, των προαναφερόμενων επιχειρήσεων. Οι συμβάσεις αυτές αφορούν σε έργα αναδιάρθρωσης πολύ Μικρών και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, αυτόνομα ή μέσω κλαδικών φορέων, συνδέουν νέα επιχειρηματικά σχέδια αναδιάρθρωσης για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης με την κατάρτιση και επανακατάρτιση εργαζομένων στις επιχειρήσεις που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα, με σκοπό την προσαρμογή τους στις νέες δυσμενείς συνθήκες και επομένως την προστασία της Απασχόλησής τους, σε μια περίοδο που η ανεργία πλήττει κατά εκατοντάδες χιλιάδες, τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα. Τα εν λόγω έργα διαχειρίζεται το Ε.Ι.Ε.Α.Δ (που απασχολεί 65 περίπου άτομα) ως ενδιάμεσος φορέας, εγκρίθηκαν πριν 1 ½ χρόνο περίπου και αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα οργανωτικού και διαχειριστικού χαρακτήρα που καθυστέρησαν την υλοποίησή τους. Τα προβλήματα αυτά έχουν πλέον αντιμετωπιστεί και έχει δρομολογηθεί η υλοποίηση των προγραμμάτων, η οποία και θα ολοκληρωθεί το πολύ στους επόμενους 6 μήνες. Οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση που σχετίζεται με την κατάργηση του Ε.Ι.Ε.Α.Δ και την ανάληψη του ρόλου της από άλλο φορέα, σημαίνει νέα τεράστια καθυστέρηση που θα οδηγήσει στη μη ολοκλήρωση των σχετικών έργων. Ωστόσο και μετά την ολοκλήρωσή των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, σχεδιάζεται νέα προγραμματική συμφωνία μεταξύ του ΟΑΕΔ και του Ε.Ι.Ε.Α.Δ για την υποστήριξη δράσεων διαρθρωτικής προσαρμογής των επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020 για στοχευμένες δράσεις που θα υλοποιούνται σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους. Ο εν λόγω σχεδιασμός ανταποκρίνεται στις ανάγκες του Σ.Ε.Σ αλλά και της αναδιάρθρωσης των δημοσίων υπηρεσιών Απασχόλησης που ξεκίνησε με τη συνεργασία του ΟΑΕΔ και της Task Force και συμπεριλήφθηκε στον προγραμματισμό της πρόσφατης 6ης Επιτροπής Παρακολούθησης του Ε.Π «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ» που πρόκειται με βάση τα παραπάνω να ενεργοποιηθεί άμεσα για την κάλυψη της «εκ των προτέρων αιρεσιμότητας 8.5» που αφορά στην προσαρμογή των εργαζομένων, επιχειρήσεων και επιχειρηματιών στην αλλαγή. Η κατάργηση του Ε.Ι.Ε.Α.Δ δημιουργεί άμεσα τεράστια προβλήματα εφαρμογής των προγραμμάτων της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, τόσο προς τις επιχειρήσεις, που κλήθηκαν με βάση τις απαιτήσεις της οικείας προκήρυξης να επωμισθούν ένα σημαντικότατο κόστος για την έκδοση εγγυητικών επιστολών δεσμεύοντας σημαντικούς οικονομικούς πόρους που δεν περισσεύουν, όσο και προς τους εργαζόμενους που χάνουν Κατάρτιση και Εκπαιδευτικά επιδόματα. Δημιουργεί επίσης αρνητικές παρενέργειες και στους φορείς μας που με υψηλότατο κόστος σχεδίασαν και οργάνωσαν προτάσεις που εντάχθηκαν στα έργα αυτά και υλοποιούνται σε εξαιρετικά δυσμενές κλίμα και συνθήκες. Σε κάθε περίπτωση η απόφαση για την αιφνίδια κατάργηση του Ε.Ι.Ε.Α.Δ πριν ολοκληρώσει το έργο του, προκαλεί και πάλι μια σειρά από νέα προβλήματα, με κυριότερο αυτό της αφερεγγυότητας και ανεμπιστοσύνης των δημόσιων αρχών, στα μάτια μεγάλων ομάδων κλαδικών φορέων, επιχειρήσεων και εργαζομένων. Ο ΕΛ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ θεωρεί πως πρέπει να γίνουν άμεσα οι απαιτούμενες ενέργειες και προσαρμογές, προκειμένου να ολοκληρωθούν έστω, τα έργα που διαχειρίζεται το Ε.Ι.Ε.Α.Δ και τα οποία ήδη έχουν «ταλαιπωρηθεί» και αργοπορήσει. Γι΄αυτό προτείνει την ανάκληση της σχετικής απόφασης κατάργησή της για ικανό χρονικό διάστημα, γεγονός που θα δώσει το περιθώριο για την ολοκλήρωσή τους και θα περιορίσει στο ελάχιστο, την απώλεια σημαντικών κοινοτικών πόρων που τόσο ανάγκη έχει η αγορά των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους, τόσο για την τρέχουσα, όσο και για τη νέα προγραμματική περίοδο.