Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 20

Τροποποίηση του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 112/Α΄/13.07.2010), όπως τροποποιήθηκε από το Ν. 4057/2012 (ΦΕΚ Α΄ 54)

1. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι ρυθμίσεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται επίσης και σε πράξεις ή αποφάσεις που εκδίδουν όργανα, στα οποία τα αναφερόμενα στην παράγραφο αυτή όργανα έχουν χορηγήσει εξουσιοδότηση προς υπογραφή ή έχουν μεταβιβάσει αρμοδιότητα καθώς και οποιοδήποτε όργανο έχει από το νόμο την αρμοδιότητα έκδοσης πράξεων που υπάγονται στις ρυθμίσεις του νόμου αυτού.»

2. H περίπτωση 6 της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«6) οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, ισολογισμοί των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου»

3. Στην παρ. 4 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), προστίθεται περ. 6α ως εξής:
«6α) οι πράξεις της ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης, της απόφασης έγκρισης δαπάνης και της οριστικοποίησης της πληρωμής που περιέχει το ακριβές ποσό που θα πληρωθεί για κάθε επιμέρους δαπάνη των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.

4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».

5. Στο άρθρο 4 προστίθεται παρ. 5 ως εξής:
«5. Οι πράξεις που είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 6 του παρόντος νόμου, έχουν ισχύ ακριβούς αντιγράφου. Αρκεί η επίκληση του ΑΔΑ για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των αναρτημένων πράξεων, τόσο κατά τη διεκπεραίωση υποθέσεων των διοικουμένων, όσο και κατά την επικοινωνία μεταξύ των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.»

6. Η παράγραφος 4 του άρθρου 4 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένου της πράξης, ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο.»

7. Η παράγραφος 2 του άρθρου 6 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (Υ.Α.Π.) του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι αρμόδια για τον επιχειρησιακό συντονισμό και τη διαχείριση της εφαρμογής του Προγράμματος Διαύγεια στους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.».

8. Η παράγραφος 4 του άρθρου 6 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Η Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (Υ.Α.Π.) του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχει την ευθύνη της λειτουργίας του κεντρικού δικτυακού τόπου για την ανάρτηση των νόμων και πράξεων καθώς και της τήρησης κεντρικού αρχείου των αναρτημένων νόμων και πράξεων, το οποίο είναι προσιτό σε κάθε ενδιαφερόμενο με ηλεκτρονικά μέσα».

«Προτάσεις επαναδιατύπωσης του άρθρου 20 από το ΥΔΜΗΔ»

Με τις εν γένει προτεινόμενες αλλαγές του Ν. 3861/2010 αποσκοπείται η αντιμετώπιση των ερμηνευτικών και διαχειριστικών ζητημάτων που έχουν προκύψει μέχρι στιγμής κατά την εφαρμογή του νόμου και την υλοποίηση του προγράμματος Διαύγεια από τους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του, αλλά και η ενίσχυση της ισχύος των αναρτημένων εγγράφων και της διαφάνειας.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 20 στόχος είναι να υπάρξει ομοιόμορφη ερμηνεία και εφαρμογή του Ν. 3861/2010, ενώ η επιφύλαξη υπέρ των κείμενων διατάξεων και των διαφορετικών προβλέψεων των ίδιων των πράξεων αφορά αποκλειστικά την έναρξη ισχύος της πράξης και όχι την υποχρεωτικότητα της ανάρτησης. Η επιφύλαξη εξασφαλίζει τις ειδικότερες περιπτώσεις κατά τις οποίες ο νομοθέτης ή η ίδια η πράξη προβλέπει διαφορετική έναρξη ισχύος, κάτι που αποτελεί συχνό και νόμιμο φαινόμενο που απαντάται και στους τυπικούς νόμους και στις πράξεις που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Με την τροποποίηση της παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 ο νομοθέτης επιθυμεί να προβλέψει ότι, πλην των πράξεων που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, οι λοιπές πράξεις που αναρτώνται στο πρόγραμμα Διαύγεια ισχύουν από την ανάρτησή τους εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις κείμενες διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις. Έτσι επιλύεται ένα σοβαρό ζήτημα που έχει δημιουργήσει η προηγούμενη διατύπωση της διάταξης σύμφωνα με την οποία οι συγκεκριμένες πράξεις «δεν εκτελούνται εάν δεν έχει προηγηθεί η ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο». Η διατύπωση αυτή είχε δημιουργήσει σημαντικές αμφισβητήσεις όσον αφορά την έναρξη εφαρμογής των συγκεκριμένων πράξεων τόσο από τους φορείς που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του νόμου όσο και στο νομικό κόσμο της χώρας. Συγκεκριμένα μία μερίδα των εμπλεκόμενων φορέων ισχυρίζεται ότι οι πράξεις ισχύουν από την υπογραφή τους και η ανάρτηση είναι αναγκαίος όρος για την εκτέλεσή τους και άλλοι, όπως και η πρόσφατη γνωμοδότηση ΝΣΚ 46/2013, ότι τα έννομα αποτελέσματά τους αρχίζουν από την ανάρτησή τους στο διαδίκτυο.

Για την περαιτέρω θεσμική θωράκιση του Προγράμματος Διαύγεια, η σχετική διάταξη της παραγράφου 4 προτείνεται να επαναδιατυπωθεί ως κάτωθι:

«Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 αναρτώνται στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο και ισχύουν από την ανάρτησή τους, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά ως προς τον χρόνο έναρξης ισχύος τους σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις.»

Περαιτέρω η ρύθμιση της παραγράφου 6 προτείνεται να αποσυρθεί. Η συγκεκριμένη διάταξη δεν μεταβάλει στην ουσία την πρόβλεψη που υπήρχε στην ισχύουσα νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία: «Ως προς τις πράξεις που δεν δημοσιεύονται καθ` οποιονδήποτε άλλον τρόπο, εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένουτης πράξης ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο”.

Κατά τα λοιπά, ως γνωστόν, στις κατά νόμο δημοσιευτέες πράξεις (οι οποίες δημοσιεύονται στο ΦΕΚ, στο κατάστημα της υπηρεσίας, κλπ) η δημοσίευση είναι στοιχείο του υποστατού της πράξης. Η συγκεκριμένη διάταξη επαναλαμβάνει την προηγούμενη ρύθμιση απαλείφοντας την αυτονόητη πρόβλεψη για το καθεστώς των κατά νόμον δημοσιευτέων πράξεων το οποίο ρυθμίζεται στις ειδικές διατάξεις για τη δημοσίευση των διοικητικών πράξεων και την πάγια νομολογία. Σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη τροποποίηση προτείνεται να απαλειφθεί, ως μη επιφέρουσα ουσιώδη μεταβολή στο ισχύον καθεστώς.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 20:09 | Χρήστος Σταυρογιάννης

    Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20. Δεν προάγει το δημόσιο συμφέρον η επιλεκτική παρουσία δημοσίων εγγράφων στο Διαύγεια. Ήταν πολύ σωστή πρωτοβουλία η δημιουργία του και τραγική επιλογή η υποβάθμισή του.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 18:21 | Σωκράτης Κουρτσίδης

    Ως προς το άρθρο 20 ζητώ πλήρως την κατάργηση της παραγράφου 4. Ως πολίτης θεωρώ ότι αυτή η παράγραφος είνια ξεκάθαρα μια πράξη διαφθοράς και μόνο.
    Μάλιστα υποστηρίζω ότι η «Διαύγεια» θα πρέπει να επεκταθεί σε όλους τους τομείς του κράτους, ακόμα και στους πολίτες. Το σωστό θα ήταν ακόμα και τα εισοδήματα των πολιτών να ήταν δημόσια. Π.χ. στη Νορβηγία αυτό συμβαίνει και μάλιστα με νόμο. Μπορεί κάποιος να μπει σε κρατική ιστοσελίδα και να μάθει μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα το εισόδημα του συμπολίτη του. Και οι νορβηγοί το υποστηρίζουν αυτό το μέτρο, είναι δίκαιο και σωστό για όλους.
    Στην Ελλάδα έχουμε μάθει να ανεχόμαστε τη διαφθορά και να παρακάμπτουμε τη δικαιοσύνη. Για αυτό φτάσαμε στη σημερινή κατάντια. Αν θέλουμε να διορθώσουμε τα πράγματα θα πρέπει να υποστηρίξουμε πλήρως τη δικαιοσύνη καθώς και χρήσιμους δημοκρατικούς μηχανισμούς, όπως είναι η «Διαύγεια».

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 18:18 | Κώστας Νικολόπουλος

    Ζητώ την διαγραφή της παραγράφου 4 από το άρθρο 20.

    Η παρ. 2 του άρθρου 4 του ν.3861/2010 πρέπει να παραμείνει ως έχει καθώς μόνο έτσι διασφαλίζεται η πραγματική Δημοκρατία.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 18:43 | Ξ.Ε.

    Η ανάρτηση των αποφάσεων στη «Διαύγεια» είναι το πιο θαρραλέο μέτρο των τελευταίων ετών & συνέβαλε σημαντικά στη διασφάλιση της διαφάνειας. Θα έπρεπε, αντί να καταργηθεί, να επεκταθεί και να εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις,ώστε όλοι οι πολίτες να μπορούν να ενημερώνονται. Καλό είναι να μην οπισθοδρομούμε. Αιτούμαι την κατάργηση ή επαναδιατύπωση της παρ. 4 του άρθρου 20.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 18:24 | Ν.Ρ

    Αυτό που δε λαμβάνεται υπόψη είναι ότι εδώ και περίπου ένα εξάμηνο υπάρχει υποχρέωση ανάρτησης και στο http://staging.agora.gov.gr/. Δηλαδή η γραφειοκρατία αυξάνεται υπέρμετρα μια και ο χρόνος που χρειάζεται είναι υπερβολικος και τελείως άχρηστο είναι. Ας αποφασίσετε να ανεβαίνει σε ένα site κάθε έγγραφο γιατί από τη πολύ διαφάνεια θα μας φάει η γραφειοκρατία!

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 18:11 | Καλοδήμος Δ.

    Μια από τις ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ τομές του Ελληνικού Κράτος είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ να καταργηθεί. Πρέπει να βελτιωθεί με πρότυπα αναρτήσεων ώστε να υπάρχει πλήρης ΔΙΑΥΓΕΙΑ και όχι διατυπώσεις του στυλ: «Αναλώσιμα: 20.000 ευρώ » χωρίς να υπάρχει ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ περιγραφή του κάθε προιοντος μέσα από πρότυπη βάση δεδομένων με πλήρης περιγραφές προιοντων και υπηρεσιών

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 18:37 | Παπακωνσταντίνου Ασημίνα

    Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20.
    Αναβαθμίσεις στο σύστημα χρειάζονται και εξάπλωση του συστηματος διαύγεια.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 17:48 | Πλιάκη Αικατερίνη

    Οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης της διαφάνειας που έτσι κι αλλιώς καταστρατηγείται με διάφορα τεχνάσματα μας πάει πίσω σε άλλες εποχές. Το κράτος θα πρέπει να γίνεται πιο διαφανές και πιο αξιόπιστο αν θέλει οι πολίτες του να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους. Οι κουτοπονηριές από μέρους του κράτους θα οδηγήσουν, και δικαιολογημένα, τους πολίτες σε αντίστοιχες πράξεις αποφυγής των υποχρεώσεών τους.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 17:59 | Ηλίας Τσώνης

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Ο καθένας καταλαβαίνει ότι με το άρθρο 20, παρ. 4 πάτε να καταργήσετε την «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» την οποία στηρίζει όλος ο κόσμος.

    Α). Να ισχύει ΠΑΝΤΑ η δημοσίευση. Ζητώ ΑΜΕΣΑ να καταργηθεί η παράγραφο 4 του άρθρου 20 που γράφει: «4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».

    και…

    Β). Να ισχύει ΠΑΝΤΑ το δημοσιευμένο κείμενο. Ζητώ ΑΜΕΣΑ να καταργηθεί η παράγραφο 6 του άρθρου 20 που γράφει: «6.Η παράγραφος 4 του άρθρου 4 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής: «4. Εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένου της πράξης, ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο.»

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 16:56 | Παναγιωτα Σεβαστιαδου

    Στην Διαυγεια εναποθεσαμε πολλες ελπιδες για την διοικητικη μεταρρυθμιση.Η παραγραφος 4 στο αρθρο 20 στην ουσια την ακυρωνει,γι’αυτο ζητω την καταργηση της.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 16:59 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π

    Πρέπει να καταργηθεί η υποχρέωση δημοσίευσης δαπανών στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Πλέον με βάση άλλες διατάξεις καταχωρίζονται στο
    http://www.eprocurement.gov.gr

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 16:21 | Κώστας Κατσαρός

    Οποιοσδήποτε, ακόμα και μη νομικός, καταλαβαίνει ότι με την παρούσα τροποποίηση η ανάρτηση στο Διαύγεια καθίσταται προαιρετική. Ήδη έχουν υπάρξει φαινόμενα απαξίωσης και μη λειτουργίας του Διαύγεια, όπως υπολειτουργία των ψηφιακών υποδομών του προγράμματος, εκτελέσεις έργων χωρίς καμία ανάρτηση με πρόσχημα αυτήν ακριβώς την υπολειτουργία, κ.α. Με αυτή τη ρύθμιση είναι φανερό ότι πλέον κανείς δημόσιος λειτουργός δεν θα δημοσιεύει πληροφορίες για το πώς ακριβώς αξιοποιούνται τα δημόσια κονδύλια.
    Προτείνω να καταργηθεί οποιαδήποτε πρόταση καθιστά την ανάρτηση στο Διαύγεια προαιρετική. Επιπρόσθετα, να υπάρξει διάταξη που να ορίζει σαφώς πως στο Διαύγεια θα αναρτώνται σε ψηφιακή μορφή ΟΛΑ τα συνοδευτικά έγγραφα και στοιχεία που συνοδεύουν μια πράξη (όπως χάρτες, σχεδιαγράμματα, κλπ), σε άξια ποιότητα, και πως αυτός μπορεί να είναι λόγος ακύρωσης της πράξης.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 16:48 | Χρυσούλα Παππά

    Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20 καθώς με την παρούσα διατύπωση, ουσιαστικά καταργεί το πρόγραμμα Διαύγεια.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 16:48 | Βασίλης Βασσάλος

    Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 6 του Άρθρου 20 που αναφέρει ότι

    «Η παράγραφος 4 του άρθρου 4 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
    «4. Εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένου της πράξης, ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο.»¨

    Δεν είναι δυνατόν να υπερισχύει το μη δημοσιευμένο κείμενο. Για οποιεσδήποτε αλλαγές στην πράξη, πρέπει να προηγείται η δημοσίευση της ισχύος.Αυτό απαιτεί η διαφάνεια.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 16:46 | Χαλαμπαλάκης Γιώργος

    Να καταργηθεί η παραγράφος 4 από το Άρθρο 20, όπως διατυπώνεται και παράκατω, καθώς ουσιαστικά καταργεί την διαφάνεια του προγράμματος Διαύγεια και ουσιαστικά όλο το σύστημα Διαύγεια.

    θα ήταν προτιμότερο και πρακτικότερο αντί να καταργηθεί, να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία ανάρτησης εγγράφων στο Διαύγεια, και όχι «χειροκίνητα» όπως γίνεται μέχρι σήμερα, και να βελτιστοποιηθεί η μηχανή αναζήτητης που έχει ενσωματωθεί!

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 16:33 | Σπύρος Παπασπύρου

    Και μόνο το γεγονός ότι έχει μπει μόνο μια μέρα διαβούλευση …
    Γιατί αυτή η πρεμούρα;

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 16:04 | Βασίλης Βασσάλος

    H παραγράφος 4 του Άρθρου 20, όπως διατυπώνεται παρακάτω, πρέπει να καταργηθεί καθώς καταργεί την ουσία της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ που αποτελεί σημαντική, αν και ατελή, κατάκτηση διαφάνειας, αντί να τη βελτιώνει.

    «4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
    «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του
    άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα
    νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».»

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:36 | Giorgos Kalogerogiannis

    Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20 που καταργεί την ενημέρωση των πολιτών για τις πράξεις του Δημοσίου και επιτρέπει να ισχύσει πράξη του Ελληνικού Δημοσίου χωρίς να αναρτηθεί πρώτα στο Διαδίκτυο.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:30 | Γερογλής Γ. Αχιλλεύς

    Οι δημοσίευση δαπανών από 0,16€ έως 20,00€ που αφορούν σε πάγιες υποχρεώσεις των Οργανισμών του Δημοσίου επιβαρύνει το σύστημα με άχρηστη πληροφορία και ταυτόχρονα αποκρύπτονται πόλυ σοβαρές δαπάνες και αποφάσεις με τις «κρυμμένες» εξαιρέσεις. Επειδή οι εξαιρέσεις είναι ο κανόνας σ’ αυτή τη χώρα, θα πρέπει κάποια στιγμή να μπουν οι κανόνες των εξαιρέσεων και αυτό να προκύψει μέσα από ανοικτή και σοβαρή διαβούλευση. Έως τότε ΚΑΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:25 | Αθανάσιος Παπαγεωργίου

    Εφόσον οι πράξεις στο Διαύγεια δεν είναι αυτές που ισχύουν, θα πρέπει η παράγραφος 1 του άρθρου 3 να γίνει πιο αυστηρή και να μην αναφέρει μόνο γενικά ότι «Οι πράξεις που αναφέρονται στο άρθρο 2 του πα­ρόντος νόμου αναρτώνται αμελλητί στο Διαδίκτυο με μέριμνα του οργάνου που τις εξέδωσε». Θα πρέπει να αναφέρει σοβαρές προθεσμίες και ποινές. Αλλιώς χάνεται το νόημα του Διαύγεια, εφόσον χάνετε η εμπιστοσύνη προς αυτό (άλλο μπορεί να είναι αναρτημένο και άλλο να ισχύει).

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:42 | Μπουλτούκα Φυλλιώ

    Ζητώ να καταργηθεί-εξαφανισθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20 που καταργεί την ενημέρωση των πολιτών για τις πράξεις του Δημοσίου και επιτρέπει να ισχύσει πράξη του Ελληνικού Δημοσίου (έστω και κατ εξαίρεση) χωρίς να αναρτηθεί πρώτα στο Διαδίκτυο.Επίσης, είναι αδιανόητο με μια κίνηση να καταργείται η διαύγεια μέσω του άρθρου 20 και ταυτόχρονα να γελοιοποιείται η διαβούλευση με προθεσμίες λίγων ωρών.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:40 | WWF Eλλάς

    Η σημερινή διάταξη του άρθρου 4 παρ. 2 λέει τα εξής:

    «Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις που κατά τον παρόντα νόμο αναρτώνται στο Διαδίκτυο ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο.»
    Για παράδειγμα, μία σχετική εγκύκλιος (ΥΠΟΙΚ Δ6 1127865/ΕΞ 2010/30-9-2010) διευκρινίζει τα εξής: «υπενθυμίζεται ότι η ισχύς των πράξεων:

    α) οι οποίες δημοσιεύονται, κατά νόμο, στην Εφημερίδα τnς Κυβερνήσεως (ΦΕΚ) αρχίζει από της δημοσιεύσεώς τους στο ΦΕΚ, εκτός αν στο νόμο ή στη δημοσιευθείσα πράξη ορίζεται διαφορετική έναρξη ισχύος αυτών και όχι από της αναρτήσεώς τoυς στο διαδίκτυο (άρθρο 4 παρ. 1 του ίδιου νόμου).

    β) όταν δεν προβλέπεται δημοσίευση τους στο ΦΕΚ, η μη ανάρτηση τους στο διαδίκτυο ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥΣ. Τούτο σημαίνει ότι στην περίπτωση αυτή η εκτελεστότητα της συγκεκριμένης πράξης συναρτάται άμεσα με την ανάρτησή της στο Διαδίκτυο, αφού η ανάρτηση ανάγεται σε όριο εκτέλεσης της πράξης (άρθρο 4 παρ. 2 του ίδιου νόμου)….»

    Με την προτεινόμενη διάταξη, προστίθεται η επιφύλαξη ότι τα παραπάνω ισχύουν «εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις». Συνεπώς, εάν υιοθετηθεί, θα είναι δυνατόν μία πράξη να «ορίζει διαφορετικά», και να προβλέπει την ισχύ ή εκτέλεσή τους ΠΡΙΝ την ανάρτηση στο Διαδίκτυο. Έτσι, τίποτα στον ν. 3861/2010 δεν θα εμποδίζει μία υπηρεσία να αναρτά την πράξη πολλές βδομάδες – ή μήνες – μετά την θέση της σε ισχύ ή την εκτέλεσή της, αποσιωπώντας (de facto)την ύπαρξή της.

    Τα παραπάνω ενισχύουν την αδιαφάνεια, ιδίως των πράξεων που δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (π.χ., εγκύκλιοι), ή δημοσιεύονται με απηρχαιωμένους τρόπους (δασικές αστυνομικές διατάξεις, πράξεις χαρακτηρισμού), και παρεμποδίζουν την ενημέρωση των πολιτών και την ευχερή άσκηση των δικαιωμάτων τους.

    Ιδιαίτερα βλαπτική θα είναι η προτεινόμενη διάταξη σε περιβαλλοντικά θέματα, γιατί σε αυτά η ενδεχόμενη ζημιά από την εκτέλεση μίας αναρτητέας πράξης μπορεί να είναι άμεση και ανεπανόρθωτη, και ενδέχεται να έχει συντελεστεί πριν ενημερωθούν οι πολίτες από την ανάρτηση.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:59 | Έρση Κώη

    Η Διαύγεια χρειάζεται ενδεχομένως αναβάθμιση, εις όφελος της διαφαάνειας της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης, αλλά σε καμία περίπτωση κατάργηση. Η κατάργησή της αντιβαίνει στο γενικό συμφέρον.
    Και φυσικά είναι απαράδεκτο το να έχει τεθεί μόνο μία ημέρα διαβούλευσης.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:02 | Κώστας Νικολούδης

    Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20 που καταργεί την ενημέρωση των πολιτών για τις πράξεις του Δημοσίου και επιτρέπει να ισχύσει πράξη του Ελληνικού Δημοσίου χωρίς να αναρτηθεί πρώτα στο Διαδίκτυο.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:08 | Παύλος Καζάζης

    Ντροπή σας! Αντί να κλείσετε τα παραθυράκια της Διαύγειας που επιτρέπουν στον καθένα να κρύψει παράνομες ή υπέρογκες δαπάνες (με το κόλπο των ανορθόγραφων περιγραφών) ανοίγετε τις πόρτες.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:26 | Θωμάς Σοπιλίδης

    Ζητώ να καταργηθεί-εξαφανισθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20 που καταργεί την ενημέρωση των πολιτών για τις πράξεις του Δημοσίου και επιτρέπει να ισχύσει πράξη του Ελληνικού Δημοσίου (έστω και κατ εξαίρεση) χωρίς να αναρτηθεί πρώτα στο Διαδίκτυο.

    Επίσης, είναι αδιανόητο με μια κίνηση να καταργείται η διαύγεια μέσω του άρθρου 20 και ταυτόχρονα να γελοιοποιείται η διαβούλευση με προθεσμίες λίγων ωρών.

  • Στην κατεύθυνση της μεγιστοποίησης της διαφάνειας και της διεύρυνσης της δυνατότητας των πολιτών να πληροφορούνται και να ελέγχουν, κυρίως τον τρόπο αξιοποίησης των πόρων που καταβάλλουν οι φορολογούμενοι, απαιτείται άμεσα η τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για τη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», ώστε να περιληφθεί ΡΗΤΑ σχετική υποχρέωση ανάρτησης αντιστοίχων αποφάσεων και για τη ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:59 | Μάρκος Φραγκάκης

    Χρειαζόμαστε περισσότερη Διάυγεια, όχι λιγότερη.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:44 | Μάρθα Μιχαηλίδου

    Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20, καθώς πρακτικά καταργεί το πρόγραμμα Διαύγεια.
    4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
    «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του
    άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα
    νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 15:46 | Δημητρακόπουλος Θέμης

    «οι πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορέας που οφείλει να αναρτήσει διοικητική πράξη στο Διαδίκτυο, αν ψηφιστεί αυτή η διάταξη, θα έχει την διακριτική ευχέρεια να αποφασίζει αν θα την αναρτήσει ή όχι. Πρόκειται, επί της ουσίας, για κανονιστική εκμηδένιση του Ν.3861/2010 που καθιέρωσε την ανάρτηση ως προϋπόθεση εκτελεστότητας των διοικητικών πράξεων. H διάταξη πρέπει να αποσυρθεί.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:27 | Ειρήνη

    Δεν καταλαβαίνω γιατί είμαστε όλο ενστάσεις και γκρίνια!
    Η Διαύγεια αποτελεί/-ούσε μέρος μιας δημοκρατικής διαδικασίας και, εφόσον η δημοκρατία έχει ανασταλεί εδώ και πολύ καιρό, ήταν θέμα χρόνου να καταργηθεί και η Διαύγεια!
    Η κυβέρνηση μια χαρά την κάνει τη δουλειά της, εμείς κοιμόμαστε ακόμα!

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:05 | Κωστής Κωνσταντουδάκης

    Θα συμφωνήσω με όλους τους παραπάνω σχολιαστές: Δεν πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις στη Διαύγεια! Ζητώ να ανακαλέστε την παράγραφο 4.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:10 | Φοίβος Δελαπόρτας

    Ήταν γνωστή εδώ και 3 χρόνια η αγωνία διαφόρων και γι’αυτό ρωτούσαν επιτακτικά σε συζητήσεις «πώς ξεγελάς τη διαύγεια».

    Και όντως, είχαν βρει τρόπους να το πετύχουν.

    Μετά ήλθε η «εξαφάνιση» αποφάσεων από τη διαύγεια κλάσματα δευτερολέπτου αφότου θα λάβουν ΑΔΑ.

    Τώρα συμπληρώνεται το καρέ, απενεργοποιώντας την εντελώς.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:23 | Νίκος Πολίτης

    Είναι απαράδεκτο να καταργηθεί ένας από τους πυλώνες της διαύγειας όπως μετατρέπεται παρακάτω:

    4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

    «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».

    Οφείλετε να βελτιώσετε το σύστημα υπέρ της διαφάνειας όχι να το υπονομεύσετε! Τουλάχιστον αφήστε το ως έχει.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:03 | Ηλίας Κώνστας

    Παρακαλώ απαλείψτε την παραγράφο 4 από το Άρθρου 20, όπως διατυπώνεται παρακάτω.
    Δεν μου είναι σαφές τι επιχειρεί να επιτύχει ο νομοθέτης αλλά κάθε τέτοιο «παράθυρο» καταργεί την ουσία της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ και αφήνει σκιές για απόπειρα διεκπεραίωσης αδιαφανών διαδικασιών.
    Το κράτος χρειάζεται περισσότερη Διαύγεια, όχι λιγότερη.

    4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
    «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του
    άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα
    νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:18 | Θωμάς Τζήρος

    Είναι απαράδεκτο μια διαβούλευση να διαρκεί μια μέρα.
    Η Διαύγεια επιδέχεται πολλών διορθώσεων και βελτιώσεων αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να καταργηθεί. Αρχίστε να νομοθετείτε σοβαρά,
    καταργήστε την παράγραφο 4 από το άρθρο 20 μια και βοηθάει στην αδιαφάνεια και όχι στην διαφάνεια.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:11 | Μαριάνθη Ναυπλιώτη

    Ζητώ να καταργηθεί το σημείο 4 και το σημείο 6. Είναι αδιανόητο να αποφασίζει η εκάστοτε υπηρεσία εάν και πότε θα δημοσιεύσει κάτι στην Διαυγεια. Το ίδιο αδιανόητο είναι πως αυτό που αναρτάται διαδικτυακά και είναι προσβάσιμο από όλους μπορεί να θεωρηθεί υποδεέστερο από αυτό που κάποιος διατηρεί στο συρτάρι του και μπορεί να ‘αλλάζει’ κατά βούληση.

    Η Διαύγεια πρέπει, αντί να περιορίζεται, σιγά-σιγά να επεκτείνεται σε όλους τους τομείς της Δημόσιας ζωής: από τα Υπουργεία, και τα κόμματα, μεχρι και την Βουλή. Είναι το μόνο που μπορεί πει που πηγαίνουν οι εισφορές και οι φόροι.

    Δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Και δεν υπάρχουν δικαιολογίες ούτε για μια διαβούλευση 24 ωρών. Κάποιος κακοπροαίρετος θα έλεγε πως το Υπουργείο δεν ήθελε να την δούμε. Ή ακόμα πως το σημείο 4 εισάγεται για να επιτρέπει την δημοσίευση στοιχείων μετά τις υπογραφές.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:55 | Γιώργος Μαρής

    «4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

    «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».»

    ΣΧΟΛΙΟ

    ΛΑΘΟΣ- η διάταξη της παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 πρέπει να παραμείνει ως ΕΧΕΙ. Είναι ΒΕΒΑΙΟ πως θα οδηγήσει στην ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ της ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

    6. Η παράγραφος 4 του άρθρου 4 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
    «4. Εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένου της πράξης, ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο.»

    ΣΧΟΛΙΟ

    ΠΡΕΠΕΙ να συμβαίνει ακριβώς το ΑΝΤΙΘΕΤΟ άλλως οι ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ στο αναρτημένο κείμενο δεν θα γίνονται ποτέ

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:12 | Svetoslav Danchev

    Η ουσιαστική διαύγεια απαιτεί να μην υπάρχουν αυθαίρετες εξαιρέσεις (και ειδικά αυτοεξαιρέσεις), να μην μπαίνει σε ισχύ μια πράξη πριν τη δημοσίευσή της και σε περίπτωση διαφορετικού κειμένου να ισχύει το δημοσιευμένο (με τη δυνατότητα διόρθωσης σε περίπτωση τεχνικών λαθών χωρίς την ανάγκη έκδοσης άλλης πράξης).

    Σε περίπτωση που τα παραπάνω δεν είναι επιθυμητά, καταργήστε τη Διαύγεια τελείως, για να μην κοροϊδευόμαστε. Και τα υπόλοιπα «μεταμοντέρνα» εργαλεία τύπου ΑΣΕΠ και opengov.gr, για να μην εμποδίζουν το «έργο» σας.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:04 | Παναγιώτης Κεφαλίδης

    Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20 καθώς με την παρούσα διατύπωση, ουσιαστικά καταργεί το πρόγραμμα Διαύγεια.

  • Συμφωνώ με τον κύριο Σωτηρόπουλο.

    «οι πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».

    Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορέας που οφείλει να αναρτήσει διοικητική πράξη στο Διαδίκτυο, αν ψηφιστεί αυτή η διάταξη, θα έχει την διακριτική ευχέρεια να αποφασίζει αν θα την αναρτήσει ή όχι. Πρόκειται, επί της ουσίας, για κανονιστική εκμηδένιση του Ν.3861/2010 που καθιέρωσε την ανάρτηση ως προϋπόθεση εκτελεστότητας των διοικητικών πράξεων.

    H διάταξη πρέπει να αποσυρθεί.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:47 | Γιαννακόπουλος Χρήστος

    Ζητώ να μην ισχύσει η συγκεριμένη τροποποίηση, δεδομένου οτι «φωτογραφίζει» την στην πράξη κατάργηση της «Διαύγειας»:

    4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
    «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του
    άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα
    νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 14:36 | Βασίλης Εμμανουηλίδης

    Όχι εξαιρέσεις για τη Διαύγεια. Απαράδεκτη η τροποποίηση.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 13:54 | Νικόλαος Κοντοδήμος

    Το κάτωθι είναι λάθος εφόσον πρακτικά ανοίγει παράθυρο για την κατάργηση της Διαύγειας

    «4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

    «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».»

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 13:02 | Νίκος Δημόπουλος

    Με τη διατύπωση της παραγράφου 4 του άρθρου 20 του ν/σ, ουσιαστικά καταργείται η υποχρέωση της δημοσίευσης των διοικητικών πράξεων στο διαδίκτυο, αφού στην πράξη κάθε φορέας θα έχει τη δυνατότητα να αυτοεξαιρεί τις πράξεις που εκδίδει από αυτή την υποχρέωση.

    Ζητώ την κατάργηση ή επαναδιατύπωση της παρ. 4 του άρθρου 20.
    Ευχαριστώ.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 13:02 | ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΡΗ

    «οι πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορέας που οφείλει να αναρτήσει διοικητική πράξη στο Διαδίκτυο, αν ψηφιστεί αυτή η διάταξη, θα έχει την διακριτική ευχέρεια να αποφασίζει αν θα την αναρτήσει ή όχι. Πρόκειται, επί της ουσίας, για κανονιστική εκμηδένιση του Ν.3861/2010 που καθιέρωσε την ανάρτηση ως προϋπόθεση εκτελεστότητας των διοικητικών πράξεων. H διάταξη πρέπει να αποσυρθεί.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 13:43 | Στράτος Σαφιολέας

    Είναι ντροπή η διαβούλευση να διαρκεί ΜΙΑ ημέρα.

    Είναι ντροπή να πιστεύετε ότι στην εποχή του twitter και των social media κάτι τέτοιο θα πέρναγε απαρατήρητο.

    Ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι επιθυμεί της μεταρρυθμίσεις προς όφελος της χώρας και των πολιτών, ενώ στην πραγματικότητα περιορίζοντας την Διαύγεια επιθυμεί η αποφάσεις λαμβάνονται χωρίς την δυνατότητα των φορολογουμένων πολιτών να τις κρίνουν.

    Ενώ έχουν ενταθεί τα εισπρακτικά μέτρα η κυβέρνηση δεν θέλει οι πολίτες να γνωρίζουν πώς χρησιμοποιούνται τα χρήματά τους.

    Έτσι, με την πράξη αυτή, γίνεται φανερό ότι δεν υπάρχει καμμία επιθυμία για περισσότερη διαφάνεια και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, παρά μόνο για περισσότερη φορολογία.

    Οι εμπνευστές της πρότασης νομίζουν ότι η μία μέρα διαβούλευσης εξασφαλίζει πως το μέτρο αυτό θα περάσει στα ψιλά των εφημερίδων. Προφανώς δεν έχουν καταλάβει ότι οι εποχές έχουν αλλάξει για πάντα.

    Ο ψηφοφόρος ζητά περισσότερη διαφάνεια, όχι λιγότερη, και θα το εξηγήσει και στην κάλπη.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 13:49 | Μαρινα Κουρη

    Παρακαλω να μην τροποποιηθει η παρ. 4 του αρθρου 20 του νομου 3861/2010, με τροπο ωστε να επιτρεπει την εφαρμογη οποιαςδηποτε πραξης του ελληνικου δημοσιου χωρις την προηγουμενη αναρτηση της στο διαδικτυο, με μια απλη αναφορα, εντος της ιδιας της πραξης.

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 13:42 | Θάνος Σίδερης

    Αντί να αναβαθμήσετε τη Διαύγεια προσθέτοντας ένα απαραίτητο σύστημα αναζήτησης και καθιστώντας την λειτουργική και αποτελεσματική, την οδηγείτε στην πλήρη κατάργησή της, εφόσον η κάθε εκδούσα αρχή θα έχει την ευχέρεια να αποφασίσει η ίδια αν θα τη δημοσιεύσει στο διαδίκτυο ή όχι. Καμιά υποκατάσταση ή αλλαγή στη νομοθεσία που καθιστά άκυρη κάθε διοικητική πράξη που δεν έχει δημοσιευτεί στο διαδίκτυο. Μήπως να καταργήσουμε και το σύνταγμα γιατί μερικές φορές δε βολεύει τη δημόσια διοίκηση;

  • 3 Οκτωβρίου 2013, 13:30 | Βασίλειος Ιωαννίδης

    Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20, όπως διατυπώνεται και παράκατω, καθώς ουσιαστικά καταργεί στην ουσία την διαφάνεια του προγράμματος Διαύγεια.
    Τέτοιες τροποποίησεις δεν βοηθάνε την χώρα να πάει μπροστά και επιπρόσθετα ενισχύουν την άποψη των περισσότερων πολιτών ότι το πολιτκό σύστημα είναι «σάπιο».

    4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
    «2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του
    άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα
    νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».