Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 35: Αποσπάσεις ή μεταθέσεις σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή

Οι διατάξεις του τριών πρώτων εδαφίων του άρθρου 10 παρ. 14 του ν. 3051/2002 (ΦΕΚ Α 220) αντικαθίστανται ως εξής:
«Υπάλληλοι οι οποίοι διορίζονται με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή και οι οποίοι τυγχάνουν ειδικών ευεργετημάτων, υποχρεούνται να παραμείνουν στην υπηρεσία τοποθέτησής τους για μία τουλάχιστον δεκαετία, με εξαίρεση την απόσπαση ή μετάθεση τους σε άλλη υπηρεσία της ίδιας παραμεθορίου ή προβληματικής περιοχής, ή την απόσπαση στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με διάθεση σε γραφείο βουλευτή στην ίδια παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή. Κάθε πράξη που συνεπάγεται απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη ή μεταφορά πριν από τη συμπλήρωση της δεκαετούς υποχρεωτικής παραμονής στην υπηρεσία τοποθέτησης είναι αυτοδικαίως άκυρη, εκτός εάν αφορά απόσπαση ή μετάθεση σε υπηρεσία της ίδιας παραμεθορίου ή προβληματικής περιοχής.»

  • 21 Ιανουαρίου 2014, 11:53 | II

    Πολύ σωστή η ρύθμιση του άρθρου
    θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα απόσπασης,μετάθεσης αλλά και μετάταξης,τουλάχιστον,στην ίδια παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή.
    Είναι πολύ λογικό και θα έχει θετικά αποτελέσματα για τη διοίκηση.

    θα πρέπει να εφαρμοσθεί η ρύθμιση αυτή και μάλιστα να ληφθούν υπόψη και οι επισημάνσεις των άλλων σχολιαστών που είναι σωστές
    π.χ. – να γίνει η μείωση της υποχρεωτικής παραμονής απο 10 σε 5 χρόνια
    ( διότι με τις σημερινές συνθήκες είναι δυσανάλογο το χρονικό όριο για τα οφέλη μιας μετάταξης ή μετάθεσης σε παραμεθόριο)
    – η ρύθμιση να συμπεριλάβει και μετατάξεις στιην ίδια περιοχή
    – να αποκατασταθεί το όριο της περιοχής που είχε υποχρέωση παραμονής( όχι στα όρια της πρώην Νομαρχίας αλλά τώρα στα όρια της Νέας Περιφερειακής Ενότητας )
    – να δοθεί η δυνατότητα σε όσους έχουν αυξημένα προσόντα να μπορούν να αποσπαστούν και εκτός της παραμεθορίου περιοχής ( για ειδικές περιπτώσεις που ζητούν υπαλλήλους με αυξημένα και ειδικά προσόντα )
    γενικά σωστό το άρθρο

  • 21 Ιανουαρίου 2014, 10:15 | Γ.Ι.

    *
    συμπληρωματικά θα ήθελα να αναφέρω ότι θα έπρεπε να υπάρχει καιπρόβλεψη για απόσπαση σε κάποιες ειδικές θέσεις υψηλών προσόντων ακόμη και εκτός της παραμεθορίου και προβληματικής περιοχής.
    Για παράδειγμα να αναφέρω τις θέσεις των επιθεωρητών ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
    Δηλαδή να επιτρέπεται η απόσπαση ακόμη και εκτός της παραμεθορίου και προβληματικής περιοχής μόνο για ειδικές περιπτώσεις όσων αιτούνται και έχουν υψηλά προσόντα που απαιτούνται για θέσεις επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης. Δεν θα έπρεπε να μένουν »εγκλωβισμένοι» υπάλληλοι οι οποίοι έχουν υψηλά προσόντα αλλά αντίθετα σε τέτοιες ειδικές περιπτώσεις θα έπρεπε το κράτος να μπορεί να τους εκμεταλλευτεί προς το συμφέρον της διοίκησης και της πολιτείας.
    Μιλάμε για 3 ή 4 υπαλλήλους (ίσως και λιγότερους) αυξημένων προσόντων σε ολόκληρη την ελλάδα.
    ευχαριστώ πολύ

  • 20 Ιανουαρίου 2014, 23:07 | Νικ.

    πως μιλάμε για καλύτερες υπηρεσίες απο τη στιγμή που δεν μπορούν να μετακινηθούν σε άλλη υπηρεσία υπάλληλοι με προσόντα. Η απόσπαση είναι για 2,3, χρόνια?? πιο το όφελος για μια υπηρεσία αφού θα έχει ελλείψεις μετά απο τη ληξη των 2 ετων του αποσπασμένου? θα έπρεπε η μετάταξη να γίνεται τουλάχιστον εντός της πόλης, χωρίς να ισχύουν τα 10 χρόνια, αφού στην ουσία θα δουλεύει στα 100 με 300 μέτρα παραδίπλα, άντε 1 χιλιομετρο. οπότε ακόμα στην παραμεθόριο ζεί. εδώ δουλεύουν στην εφορία απο την ολυμπιακή, και δεν μπορεί να γίνει μετάταξη ενός υπάλληλου με ΑΣΕΠ απο μια υπηρεσία στην άλλη που έχει έλλειψη? να ληφθεί υπόψη το σκεπτικό αυτό για αλλαγή στο άρθρο, αν θέλουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες με το υπάρχον προσωπικό.

  • Να ελεγτουν ολα τα δικαιολογητικα των δημοσιων υπαλληλων. Μεταπτυχιακα διδακτορικα απο αγγλια κυπρο βουλγαρια πλαστα.

  • 16 Ιανουαρίου 2014, 14:57 | Δ.

    σχετικα με «με εξαίρεση την απόσπαση ή μετάθεση τους σε άλλη υπηρεσία της ίδιας παραμεθορίου»

    Σε αυτό θα ήθελα να προσθέσω οτι το ίδιο να ισχύει και για μετάταξη σε άλλη υπηρεσία της ίδιας πάντα περιοχής. αυτό δεν επιβαρύνει το κράτος με πρόσληψη νέου υπαλλήλου. Ειδικά στα νησιά το πρόβλημα είναι έντονο, υπάρχουν υπηρεσίες οι οποίες έχουν ανάγκη προσωπικού και θα μπορούσαν να στελεχωθούν με μετάταξη υπαλλήλων από άλλες με περισσότερο προσωπικό. γιατι αν παραμείνει μόνο στην απόσπαση που μπορεί να ισχύει μόνο για 2 χρόνια δεν λύνει το πρόβλημα, αλλα δημιουργεί κενα στην λειτουργία των υπηρεσιών.

  • 16 Ιανουαρίου 2014, 12:47 | Γ.Ι.

    Πολύ σωστή ρύθμιση

    Συγχαρητήρια καταρχήν για το νομοσχέδιο και για το συγκεκριμένο άρθρο το οποίο από ότι φαίνεται είναι ίσως και το πρώτο νομοσχέδιο το οποίο μειώνει ουσιαστικά τη γραφειοκρατία και πραγματικά κάνει μια αρχή σε αυτό που λέγεται μείωση των διοικητικών βαρών.
    Από ότι φαίνεται ο Υπουργός κάνει δουλειά και παίρνει αποφάσεις, κάτι που δεν γινόταν στο παρελθόν.
    Είναι σε γενικές γραμμές ένα νομοσχέδιο ‘’τομή’’ και σε κάποια συγκεκριμένα θέματα όπως η κατάργηση της επικύρωσης των αντιγράφων, είναι πραγματική ‘’επανάσταση’’ και μια πραγματική μεταρρύθμιση που στοχεύει στη βελτίωση της ζωής του πολίτη.
    Ίσως θέλεις βελτιώσεις και περισσότερο ανθρωποκεντρική προσέγγιση ειδικά τώρα που οι συνθήκες για τους υπαλλήλους είναι δυσχερείς και πιεστικές, αλλά αυτό είναι κάτι που σίγουρα μπορεί να προβλεφτεί και να γίνουν βελτιώσεις.

    Συγκεκριμένα για το άρθρο 35 «Αποσπάσεις ή μεταθέσεις σε παραμεθόριο περιοχή ή προβληματική περιοχή» :

    είναι μια από τις πλέον σωστές και αναγκαίες ρυθμίσεις σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων.
    Έπρεπε να γίνει για πολλούς και διάφορος λόγους ξεκινώντας από το ότι την περίοδο αυτή που γίνονται τόσες μετακινήσεις υπαλλήλων έπρεπε να υπάρξει πρόβλεψη και για αυτούς που ήταν «κολλημένοι» στην υπηρεσία τοποθέτησής τους ( και όχι στη θέση μετάταξης όπως λάθος αναφέρουν κάποιοι) έτσι ώστε να μετακινηθούν εάν χρειαστεί σε άλλη υπηρεσία ή να αποσπαστούν σε άλλη υπηρεσία ή να μετατεθούν σε άλλη υπηρεσία ( διότι και αυτοί ίσως κάποια στιγμή βγουν στη διαθεσιμότητα, και θα πρέπει να μπορούν να μετακινηθούν)
    Επίσης είναι πολύ σωστό αφού καταργούνται υπηρεσίες και ολόκληρες υπηρεσιακές μονάδες κάποιοι να μπορούν να μετατεθούν ή να αποσπαστούν ή να μετακινηθούν.
    Επίσης είναι πολύ σωστό ως γενική έννοια η μετακίνηση ή απόσπαση ή μετάθεση τουλάχιστον στην ίδια παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή, αλλά θα έπρεπε ίσως να προβλεφθεί το γεγονός ότι έχουν πλέον καταργηθεί οι Νομοί και τώρα υπάρχουν οι Περιφερειακές ενότητες. Ίσως θα πρέπει το δικαίωμα μετακίνησης, απόσπασης ή μετάθεσης να μπορεί να γίνει πλέον όχι μόνο στην περιοχή της ίδιας παραμεθορίου ( διότι έχει καταργηθεί ο η Νομαρχία και η παλιά οριοθέτηση) αλλά να μπορεί να αποσπαστεί, μετακινηθεί, μετατεθεί στα όρια της νέας Περιφερειακής Ενότητας. Αυτό θα ήταν και το πιο σωστό και νομικά δίκαιο.
    Επίσης θα ήθελα να σημειώσω το γεγονός ότι η αύξηση από τα 5 χρόνια της υποχρεωτικής παραμονής στην υπηρεσία παραμεθορίου ( μόνον φυσικά για αυτούς που απλά μετατάχθηκαν ή μετατέθηκαν ), όπως άλλωστε ήταν παλαιότερα, σε 10 χρόνια με το νόμο 3051/2002 ήταν άδικη και δυσανάλογη με τα πραγματικά δεδομένα. Η πλέον σωστή και δίκαιη ρύθμιση θα ήταν στο συγκεκριμένο νομοθέτημα που κατατίθεται να τροποποιηθεί και το χρονικό όριο της υποχρεωτικής παραμονής μετά από μετάταξη ή μετάθεση σε παραμεθόριο περιοχή και να γίνει από 10 χρόνια σε 5 χρόνια όπως ήταν παλαιότερα, κάτι που είναι δίκαιο αλλά και σωστό για την σταδιοδρομία ενός υπαλλήλου.
    Επίσης στην παραπάνω πρόταση θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αρκετά από τα λεγόμενα ειδικά ευεργετήματα έχουν πλέον καταργηθεί (όπως η αφορολόγητη αγορά κατοικίας ή ανέγερσης κατοικίας) αλλά και το πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι πολλές υπηρεσίες έχουν ήδη καταργηθεί με νόμο ( κατάργηση δημόσιας υπηρεσίας) και άρα η υπηρεσία τοποθέτησης δεν υπάρχει πλέον.
    Θα έπρεπε σε αυτές τις περιπτώσεις ( όταν δηλαδή καταργείται ολόκληρη η υπηρεσία στην οποία τοποθετήθηκε κάποιος υπάλληλος μετά από μετάταξη σε παραμεθόριο περιοχή, για την οποία και είχε κάνει αίτηση) να αίρεται αυτόματα και η προηγούμενη υποχρέωσή του. Παρατηρείται το φαινόμενο ένας υπάλληλος να έχει καταργηθεί η υπηρεσία του, να έχει μετακινηθεί με άλλο νόμο υποχρεωτικά σε άλλη υπηρεσία και μάλιστα σε άλλη πόλη και να παραμένει η υποχρέωσή του για τα 10 χρόνια.
    Σε γενικές γραμμές όμως είναι ένα σημαντικό βήμα η ρύθμιση του άρθρου αυτού θετικότατο, προς τη δικαιοσύνη τη νομιμότητα αλλά και την υπαλληλική σταδιοδρομία και θα πρέπει να γίνει δεκτό με ικανοποίηση.