- Πρώην Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης - http://www.opengov.gr/minreform -

Άρθρο 05: Απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε φροντιστήρια

1. Η φράση «μετά γνώμην του Εποπτικού Συμβουλίου Ιδιωτικής Εκπαιδεύσεως» της παρ. 4 του άρθρου 70 του Α.Ν. 2545/1940 «Περί ιδιωτικών σχολείων-φροντιστηρίων και οικοτροφείων» καταργείται.
2. Το παράβολο των πενήντα (50) ευρώ για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων για διδασκαλία ξένων γλωσσών υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Ιδιωτικής Γενικής Εκπαίδευσης (ΕΛΙΓΕ), καταργείται.
Από τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αρχίζει η ισχύς της παρούσας παραγράφου και παύουν να ισχύουν όλες οι διοικητικές πράξεις που αφορούν στη σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία του ανωτέρω Συμβουλίου καθώς και εκείνες που εκδόθηκαν κατ΄ εξουσιοδότηση των παραπάνω διατάξεων

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 05: Απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε φροντιστήρια"

#1 Σχόλιο Από Δέσποινα-Αλεξάνδρα Κωνσταντινίδου Στις 16 Ιανουαρίου 2014 @ 09:44

Οσον αφορά στην απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών, η τροποποίηση του άρθρου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Αλλά το βασικό θέμα, δηλαδή ότι ΔΕΝ επιτρέπεται η χορήγηση δικαιωμάτων λειτουργίας ως εκπαιδευτικού σε άτομο το οποίο ΔΕΝ έχει διδαχθεί ΤΙΠΟΤΑ για την εκπαιδευτική διαδικασία, παρακάμπτεται. Το φαινόμενο να θεωρούνται επαρκείς για διδασκαλία άτομα που εχουν μια πιστοποίηση ΓΝΩΣΗΣ της ξένης γλώσσας μοιάζει φαιδρό όταν ο όρος χρησιμοποιείται για να αξιολογήσει – σε άλλη διαδικασία – εναν εκπαιδευτικό και το διδακτικό του έργο. Η σχετικοποίηση του όρου ΕΠΑΡΚΕΙΑ/ΕΠΑΡΚΗΣ είναι, συμπεραίνω, κατά το συμφέρον ορισμένων κοινωνικών ομάδων.

Μήπως για τη χορήγηση επάρκειας να κρίνεται υποχρεωτική ΚΑΙ η παρακολούθηση μιας σειράς παιδαγωγικών μαθημάτων/σεμιναρίων; Πώς αλλιώς ορίζεται η ιδιότητα του εκπαιδευτικού;

Με εκτίμηση,
Δέσποινα-Αλεξάνδρα Κωνσταντινίδου

#2 Σχόλιο Από Eleni Peraki Στις 16 Ιανουαρίου 2014 @ 11:37

SXEDIO NOMOU
KEFALAIO C
AXIOLOGISH PROSOPIKOU TON DHMOSION YPHRESION – TROPOPOIHSH DIATAXEON P.D. 318/1992 (A΄ 161)

Orismenes paratiriseis anaforika me ta arthra 19 kai 23

Arthro 19.
Den dieykrinizetai ti ginetai stis periptoseis pou den yparxei Geniki Dieythinsi alla mono Dieythinsi Dioikitikon Ypiresion.

Poios ekdidei tin Praxi tou epimerismou ton pososton axiologisis (e.g. se periptoseis panepistimion tin ekdidei o Pritanis ??, i Dieythinsi Dioikitikou ??)

Epipleon, ta anotata pososta ton ypallilon pou einai dinaton na axiologountai me tin klimaka vathmon tou arthrou 8 tou PD 318/1992 pithanon na enexoun ton kindino na axiologountai oloi oi proistamenoi tmimaton me 9 kai 10 kai an apomenei kapoio pososto na xrisimopoieitai gia aplous ypallilous.

Pos diasfalizetai i orthi kai antikeimeniki xrisi ton pososton oste na min eynoountai oi anoteroi ierarxika/katexoun thesi eythinis enanti oson den katexoun akomi thesi eythinis??

Arthro 23
Den dieykrinezetai poios einai o axiologitis ton ypallilon pou ergazontai se ergastiria Tomeon (e.g. se thesmothetimena kai se mi thesmothemimena ergastiria Tmimatos Iatrikis enos Panepistimiou), kathos kai poioi einai oi axiologites ton proistamenon syllogikon organon (p.x. Grammateias Sigklitou)

Sto paron arthro, o axiologitis ton ypallilon einai pleon enas anti ton dyo pou provlepontan sto PD 318 (??).

Pos diasfalizontai oi periptoseis stis opoies logo prosopikon diaforon o enas axiologitis vathmologei sistimatika me xamila pososta ton ypallilo tou ??

Arthro 24

theoro oti o xronos einai poli periorismenos – Ypiresies pou moirazontai se 2 poleis den tha exoun prolavei na diakinisoun kai na diekperaiosoun ti diadikasia tis axiologisis sto xroniko diastima ton 2 minon

#3 Σχόλιο Από ΚΑΡΑΜΠΑΣΗ ΛΕΝΑ Στις 16 Ιανουαρίου 2014 @ 12:33

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΟΤΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΤΕΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ.

ΕΠΙΣΗΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΠΟΤΕ ΠΡΙΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟ (ΑΡΑ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ) ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΩΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΥΤΟΤΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Η ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ.

#4 Σχόλιο Από Ειρήνη Μπομπόλου Στις 16 Ιανουαρίου 2014 @ 13:41

Ο θεσμός της επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε άτομα που δεν είναι πτυχιούχοι ξένων φιλολογιών είναι απαράδεκτος και αναχρονιστικός. Δημιουργήθηκε μόνο για να εξυπηρετήσει ανάγκες όταν δεν υπήρχαν τα τμήματα ξένων Φιλολογιών (το 1946). Επάρκεια και άδεια διδασκαλίας θα πρέπει να παίρνουν μόνο άτομα που εκτός από άριστη γνώση της γλώσσας έχουν και γνώσεις παιδαγωγικών και ψυχολογίας και συνεχή επιμόρφωση. Η επάρκεια σε κατόχους πιστοποιητικών γλωσών από ιδιωτικούς φορείς θα πρέπει να καταργηθεί άμεσα!

#5 Σχόλιο Από Eleni Peraki Στις 17 Ιανουαρίου 2014 @ 13:48

Sto sxedio nomou den provlepetai pos tha ginei i axiologisi ton ypallilon pou exoun topothetithei se 2 diaforetikes theseis mias ypiresias (p.x. orismenes imeres ergazetai se Grammateia Akadimaikou Timimatos kai orismenes imeres se tmima dioikitikon ypiresion)

Poios apo tous 2 proistamenous tha einai kai o telikos axiologitis ??

#6 Σχόλιο Από Ρενάτε Σιδιροπούλου Στις 20 Ιανουαρίου 2014 @ 20:37

Αντί να καταργείται η έκδοση χορήγησης επάρκειας, απλοποιείται! Δεν
δικαιολογείται να υπάρχουν στην αγορά ξένων γλωσσών διδάσκοντες που δεν
εκπαιδεύτηκαν από πανεπιστημιακές σχολές. Στα ελληνικά πανεπιστήμια
υπάρχουν τμήματα που διδάσκουν τη διδακτική της ξένης γλώσσας και
εκπαιδεύουν καθηγητές εδώ και δεκαετίες. Πώς είναι δυνατόν να παίρνουν
επάρκεια άτομα πού δεν είναι εκπαιδευμένα για τη δουλειά που κάνουν;

Πώς δικαιολογεί το Υπουργείο την πράξη του; Και η ιδιωτική εκπαίδευση
υπηρέτει τους πολίτες. Είναι δυνατόν να υποστηρίζει το κράτος τη
στελέχωσή της με μη καλά εκπαιδευμένα άτομα;

#7 Σχόλιο Από Ελένη Μπουτουλούση Στις 20 Ιανουαρίου 2014 @ 23:13

Οι καθηγητές/ήτριες ξένης γλώσσας για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σύνθετου και πολύ σημαντικού στην εποχή μας επαγγέλματός τους πρέπει να έχουν εντρυφήσει στους τομείς της Διδακτικής της Ξένης Γλώσσας, της Παιδαγωγικής, της Γλωσσολογίας, της Μεταφρασεολογίας, της Συγκριτικής Γραμματολογίας, όπως επίσης και στη μελέτη του Πολιτισμού. Οι απαραίτητες αυτές γνώσεις και η αντίστοιχη πρακτική άσκηση προσφέρεται σε τμήματα ελληνικών πανεπιστημίων. Πώς είναι δυνατόν άτομα που δεν έχουν σπουδάσει να ασκούν το επάγγελμα του/της καθηγητή/τριας ξένης γλώσσας; Σε ποιο άλλο επάγγελμα είναι αυτό δυνατόν; Ο θεσμός της επάρκειας είναι αναχρονιστικός και δεν έχει πια λόγο ύπαρξης. Με τη διατήρηση και διευκόλυνση της επάρκειας το υπουργείο αντιμετωπίζει με προχειρότητα και υποτίμηση έναν πολύ σημαντικό τομέα της παιδείας.

#8 Σχόλιο Από Αντώνης Τσοπάνογλου Στις 21 Ιανουαρίου 2014 @ 00:05

Η απλοποίηση της διαδικασίας, με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων και για την Πολιτεία και για τους ενδιαφερόμενους θα ήταν θετικό μέτρο αν συνοδευόταν (α) με θεσμοθέτηση διαδικασίας και φορέα αξιολόγησης των συστημάτων πιστοποίησης της γλωσσομάθειας («διαπίστευση συστημάτων») και (β) αυστηροποίηση της χορήγησης της επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας απαιτώντας πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας, παράλληλα με το πιστοποιητικό γλωσσικής επάρκειας.
Τη διαπίστευση θεωρώ απαραίτητη επειδή, προφανώς, όλα τα πιστοποιητικά Γ2 δεν είναι πραγματικά Γ2, αφού υπάρχουν συστήματα πιστοποίησης με μικρή αξιοπιστία και εγκυρότητα.
Τη διδακτική επάρκεια τη θεωρώ απαραίτητη επειδή, προφανέστατα, όποιος μιλάει μια γλώσσα δεν είναι σε θέση και να τη διδάξει επιτυχώς.

#9 Σχόλιο Από Αγγελική Κοιλιάρη Στις 21 Ιανουαρίου 2014 @ 11:34

Η πρόταση για το Άρθρο 05: «Απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε φροντιστήρια» αποτελεί μέτρο με χαρακτήρα λαϊκιστικό και δεν θα πρέπει να αποτελέσει νόμο της πολιτείας. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έπεται της αναθεώρησης της κείμενης σχετικής νομοθεσίας για τους παρακάτω λόγους.
H πιστοποίηση της γλωσσομάθειας –όπως επανειλημμένα επίσημα και με επιστημονικά επιχειρήματα έχουν επισημάνει στο Υπουργείο Παιδείας και στο ΣΘΙΕ τα Τμήματα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών του Α.Π.Θ. και του Ε.Κ.Π.Α. δεν αποτελεί από μόνη της επαρκές προσόν για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας με κατάλληλο και αποτελεσματικό τρόπο. Ενδεικτικά παραπέμπουμε στο European Profile for Language Teacher Education – A Frame of Reference (Ευρωπαϊκή Επιτροπή 2004) και στο European Portfolio for Student Teachers of Languages – A reflection tool for language teacher education (EPOSTL) (Συμβούλιο της Ευρώπης και το European Centre for Modern Languages 2008).
Ως εκ τούτου οι κάτοχοι πιστοποίησης γλωσσομάθειας Γ2 για να ανταποκρίνονται κατ΄ ελάχιστον στις προδιαγραφές που τίθενται σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα πρέπει να έχουν και το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας που προβλέπει και η ελληνική νομοθεσία.