Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 14:

. Ο τίτλος και οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 6 ν. 3448/2006 αντικαθίστανται ως ακολούθως:

Διαθέσιμοι Μορφότυποι
«1. Οι φορείς του δημόσιου τομέα διαθέτουν τα έγγραφα, τις πληροφορίες, και δεδομένα τους σε οιαδήποτε προϋπάρχουσα μορφή ή γλώσσα και, εφόσον είναι δυνατόν, σε ανοικτό και μηχαναγνώσιμο μορφότυπο, από σταθερό σημείο απόθεσης, μαζί με τα μεταδεδομένα τους στο διαδικτυακό τόπο www.data.gov.gr ή την ιστοσελίδα του φορέα. Τόσο ο μορφότυπος όσο και τα μεταδεδομένα πρέπει, στο μέτρο του δυνατού, να συμμορφώνονται με ανοικτά, επίσημα πρότυπα. (άρθρο 5 παρ. 5 οδηγίας 37/2013)
2. Η παράγραφος 1 δεν υποχρεώνει τους φορείς του δημόσιου τομέα να εκδίδουν ή να προσαρμόζουν έγγραφα, πληροφορίες και δεδομένα ή να διαθέτουν αποσπάσματα από αυτά σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, όταν αυτό απαιτεί δυσανάλογη προσπάθεια που υπερβαίνει έναν απλό χειρισμό. Οι φορείς του δημόσιου τομέα δεν υποχρεούνται να συνεχίσουν την παραγωγή και αποθήκευση συγκεκριμένου τύπου εγγράφων, πληροφοριών ή δεδομένων αποκλειστικά για τον σκοπό της περαιτέρω χρήσης τους από τρίτους. Στην περίπτωση διακοπής της παραγωγής και αποθήκευσης σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, προηγείται δημόσια ανακοίνωση προ 30 εργασίμων ημερών στο διαδικτυακό τόπο data.gov.gr και στην ιστοσελίδα του φορέα». (άρθρο 1 παρ. 5 οδηγίας 37/2013)

  • 20 Ιουνίου 2014, 10:12 | ΕΕΛ/ΛΑΚ

    (παρ.1): Η διάθεση να γίνεται «στο _διαδικτυακό _τόπο _w_w_w_._d_a_t_a_._g_o_v_._g_r_ _και _στην _ιστοσελίδα _του _φορέα”

    (παρ.2): Θα μπορούσε να εξαλειφθεί τελείως η προϋπόθεση για την επίκληση προσπάθειας πέραν του «απλού χειρισμού» (το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2)

  • 20 Ιουνίου 2014, 10:03 | Δίκτυο Ευρωπαϊκών Οργανισμών Μουσείων (ΝΕΜΟ)

    Συμφωνούμε με τα όσα αναφέρονται από τον ΟΠΙ περί της ιδιαιτερότητας των δεδομένων που περιλαμβάνονται στις μουσειακές συλλογές.

  • Συμφωνούμε με τα σχόλια του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

  • Σχετικά με τη δεύτερη παράγραφο θα μπορούσε να γίνει μια σχετική μνεία στην αιτιολογική έκθεση ειδικά για τις βιβλιοθήκες, τα αρχεία και τα μουσεία, δεδομένης της ιδιαιτερότητας και της πληθώρας των εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων που περιλαμβάνουν στις συλλογές τους.

  • Συμπλήρωση της παραγράφου 1. Δεν αρκεί μόνο «το ανοικτό και μηχαναγνώσιμο μορφότυπο» . Για να μπορεί να γίνει σύγκριση και ακριβής προσδιορισμό των οντοτήτων πρέπει να γίνει πρώτα Εθνική Βάση προϊόντων, υπηρεσιών και γενικά οντοτήτων που εμπλέκονται. Έτσι θα αποκτήσουν πλήρως προσδιορισμένη και συγκρίσιμη μορφή τα δημοσιευμένα δεδομένα.
    Αυτό θα ωφελήσει σημαντικά και τα αναφερόμενα σε αναρτήσεις στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Ένα παράδειγμα από τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ σήμερα: Toner HP τιμή 70 ευρώ. Η περιγραφή που αναφέρεται δεν βοηθάει καθόλου στην αξιολόγηση της αγοράς αυτής. Το σωστό θα ήταν toner με κωδικό xxxxxx της Εθνικής Βάσης που θα παραπέμπει σε ΠΛΗΡΗ περιγραφή. Δηλαδή πρέπει πρώτα να κωδικοποιήσουμε και να περιγράψουμε και μετά να δημοσιεύσουμε με ανοικτό πρότυπο.

  • H παράγραφος 2 του παραπάνω άρθρου ουσιαστικά ακυρώνει την παράγραφο 1 και πρέπει να καταργηθεί. Η πρόβλεψη της παραγράφου 2:»δυσανάλογη προσπάθεια που υπερβαίνει έναν απλό χειρισμό» θα αποτελέσει άλλοθι για να μην αλλάξει τίποτα. H «δυσανάλογη προσπάθεια» είναι μια εντελώς υποκειμενική εκτίμηση. Πρέπει όλοι να υποχρεώνονται να δημοσιεύουν τα δεδομένα με βάση συγκεκριμένα πρότυπα. Π.χ το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει κάθε χρόνο τον αριθμό των εισακτέων σε μορφή word και χωρίς μπροστά από κάθε σχολή ο κωδικός της. Για να τα κάνει κάποιος σε επεξεργάσιμη μορφή (πχ mysql) πρέπει να δαπανήσει ώρες! Τα δεδομένα πρέπει να είναι με μοναδικό κωδικό και σε μορφές :xml, csv, ods, sql