- Πρώην Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης - http://www.opengov.gr/minreform -

Άρθρο 1 Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας νοείται ως:
Φορείς του δημόσιου τομέα: Όπως καθορίζονται με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3979/2011 (ΦΕΚ 138 Α’).
Σύστημα γνωστοποίησης: Πληροφοριακό σύστημα ή εφαρμογή με την οποία φορείς του δημόσιου τομέα μπορούν να γνωστοποιούν έγγραφα σε τρίτους, φυσικά πρόσωπα ή Ν.Π.Ι.Δ., με χρήση ΤΠΕ.
Αποδεικτικό γνωστοποίησης: Ηλεκτρονικό αρχείο το οποίο βεβαιώνει τη γνωστοποίηση του εγγράφου.
Χρονοσήμανση: Αλληλουχία χαρακτήρων ή στοιχεία που δηλώνουν με ασφάλεια την ημερομηνία και ώρα που έχει λάβει χώρα μία πράξη ή ενέργεια και εκδίδεται από πάροχο υπηρεσιών χρονοσήμανσης.
Πιστοποιητικό: Ηλεκτρονική βεβαίωση, η οποία συνδέει δεδομένα επαλήθευσης υπογραφής με ένα άτομο και επιβεβαιώνει την ταυτότητά του.
Έγγραφο: Οι δηλώσεις, αιτήσεις, δικαιολογητικά και άλλα έγγραφα που αποστέλλονται ηλεκτρονικά σε έναν φορέα του δημοσίου τομέα.
Ηλεκτρονικό έγγραφο: Κάθε μέσο, το οποίο χρησιμοποιείται από υπολογιστικό – πληροφοριακό σύστημα, με ηλεκτρονικό, μαγνητικό ή άλλο τρόπο, για εγγραφή, αποθήκευση, παραγωγή ή αναπαραγωγή στοιχείων που δεν μπορούν να αναγνωστούν άμεσα, όπως και κάθε μαγνητικό, ηλεκτρονικό ή άλλο υλικό, στο οποίο εγγράφεται οποιαδήποτε πληροφορία, εικόνα, σύμβολο ή ήχος, αυτοτελώς ή σε συνδυασμό, εφόσον το εν λόγω περιεχόμενο επιφέρει έννομες συνέπειες ή προορίζεται ή είναι πρόσφορο να αποδείξει γεγονότα που μπορούν να έχουν έννομες συνέπειες.
Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο: Το πληροφοριακό σύστημα που εξυπηρετεί τη συλλογή, καταγραφή και διανομή των διακινούμενων εγγράφων με όποιο μέσο και αν αυτά παράγονται, καταχωρίζονται ή διακινούνται.
Πάροχος Υπηρεσιών Χρονοσήμανσης: Ο φορέας που εκδίδει χρονοσημάνσεις κατ’εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου διαπίστευσης της ΕΕΤΤ και περιλαμβάνεται στον κατάλογο εμπίστευσης της ΕΕΤΤ (Κατάλογος Εμπίστευσης εποπτευόμενων / διαπιστευμένων Παρόχων Υπηρεσιών Πιστοποίησης – TSL).
Ακριβής χρόνος: Η αναφορά στοιχείων με τα οποία προσδιορίζεται το έτος, ο μήνας, η ημερομηνία, η ώρα, τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα. Για τους φορείς του Δημόσιου Τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, ο ακριβής χρόνος προσδιορίζεται με βάση την Εθνική ώρα Ελλάδας.
Μεταφόρτωση ηλεκτρονικού εγγράφου: Η μεταφορά του συνόλου του περιεχομένου του ηλεκτρονικού εγγράφου από το διαδικτυακό τόπο στον οποίο αυτό έχει αναρτηθεί σε αποθηκευτικό χώρο της επιλογής του παραλήπτη.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 1 Ορισμοί"

#1 Σχόλιο Από Dimitris K, Στις 24 Ιανουαρίου 2013 @ 14:52

1)Ο ορισμός του Ηλ/κου πρωτοκόλλου δεν είναι ένα πληροφοριακό σύστημα
2)Δώστε μια αναφορά (σύνδεσμο) για την Εθνική ώρα Ελλάδας

#2 Σχόλιο Από ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΤΣΗΣ Στις 26 Ιανουαρίου 2013 @ 01:56

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΣΧΕΔΙΟ Κ. ΥΠΟΥΡΓΕ!ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ!!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

#3 Σχόλιο Από ΝΙΚΟΣ ΜΑΚΡΗΣ Στις 28 Ιανουαρίου 2013 @ 13:51

αρκετα καλο το βρισκω ΝΑΙ.

#4 Σχόλιο Από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΡΟΔΗΜΑ Στις 28 Ιανουαρίου 2013 @ 18:29

Θεωρώ πως το μέσο αλληλογραφίας της γνωστής εταιρίας που χρησιμοποιούμε έως σήμερα δεν είναι αξιόπιστο. Για αυτό το λόγο πιστέυω πως τα έγγραφα πρέπει να στέλνονται από συγκεκριμένα προγράμματα αλληλογραφίας που θα έχουν υλοποιηθεί από το εκάστοτε υπουργείο.
Δηλαδή, μία ηλεκτρονική υπογραφή ή ένα πρωτόκολλο δεν επαρκεί, διότι, α)είναι πολύ εύκολο να παραχαρακτεί, να σταλεί το ίδιο έγγραφο από διαφορετικά άτομα και στην ουσία να υπάρξει μια σύγχυση για το ποιο είναι το σωστό και ποιο είναι λάθος, β)ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι ο αποστολέας των εγγράφων είναι ο σωστός, πώς μπορούμε να σιγουρευτούμε πως ο αριθμός πρωτοκόλλου που θα μπει θα αντιπροσωπεύει το σωστό έγγραφο, γ)είναι πολύ εύκολο να γίνουν λάθη όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα που να λαμβάνει τα e-mail.

Προτείνω:
Να δημιουργηθούν συγκεκριμένα προγράμματα παραλαβής ηλεκτρονικών εγγράφων που θα τοποθετούν αυτόματα αριθμό πρωτοκόλλου εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων με ημερομηνία, θέμα κ.τ.λ. για κάθε υπουργείο ξεχωριστά (το κάθε υπουργείο θα πρέπει να έχει το δικό του πρόγραμμα εισερχομένων μυνημάτων)και να αναπροσαρμόζεται για κάθε διεύθυνση ανάλογα με τα αντικείμενά του (δηλαδή με μενού που θα παραθέτει τους υπαλλήλους στο δικό τους τμήμα). Αυτό σημαίνει πως ο εκάστοτε υπάλληλος θα μπορεί να παραλαμβάνει, να βλέπει, να ελέγχει τα έγγραφα που θα αποστέλλονται συγκεκριμένα στο τμήμα του/της. Μην ξεχνάμε, ότι τα μυνήματα με τα εισερχόμενα έγγραφα θα δίνεται η δυνατότητα ταξινόμησης όπως την επιθυμούν οι υπάλληλοι (βάσει ημερομηνίας, θέματος, επείγοντος κτλ). Επίσης, το πρόγραμμα αυτό θα έχει την δυνατότητα να στέλνει τα έγγραφα αυτά σε άλλα τμήματα του υπουργείου εφ’ όσον ζητηθούν και θα είναι προσβάσιμα για ανάγνωση από το αρμόδιο τμήμα.
Τα έγγραφα θα αποστέλλονται στις αντίστοιχες ηλεκτρονικές διευθύνσεις των τμημάτων μετά από ενημέρωση του κάθε υπουργείου στους φορείς γενικότερα. Έτσι, νομίζω πως θα αποφευχθούν τυχόν παραλήψεις, επιτήδιους που θέλουν να μπουν στο σύστημα κτλ. λόγω του ότι το σύστημα που θα στηρίζει αυτό το πρόγραμμα θα είναι «οχυρωμένο». Επιπρόσθετα άλλοι φορείς θα μπορούν να αποστέλλουν σε συγκεκριμένες διευθύνσεις τα έγγραφά τους, και οι πολίτες είτε θα έχουν πρόσβαση σε συγκεκριμένα έγγραφα είτε θα μπορούν σε συγκεκριμένες διευθύνσεις να στέλνουν τα έγγραφα τους στο εκάστοτε υπουργείο.
Συνεπώς, ένα νέο πρόγραμμα αλληλογραφίας (enhanced) συγκεκριμένο για κάθε υπουργείο.

#5 Σχόλιο Από Χριστοδουλος(Χρηστος) Δημας Στις 28 Ιανουαρίου 2013 @ 19:54

Επιτελους!!!!! ξεκιναει κατι που θα αλλαξει γρηγορα τα δεδομενα στην απογοητευτικη,μελαγχολικη και γκριζα καθημερινοτητα μας.
Δεν εχω εχω να σημειωσω κατι στην ολη διαδικασια παρα μια ευχη..
Εφοσον καθυστερησαμε 20-30 χρονια στην προσαρμογη της χωρας μας στις απαιτησεις της συγχρονης τεχνολογιας,τουλαχιστον να εφαρμοσθουν ταχυριθμα προγραμματα-ξεκινωντας απο το Σχολειο-ενημερωσης για την σημασια της Ηλεκτρονικης Διακυβερνησης στην καθημερινοτητα μας και τον ρολο της στο χτισιμο καλων σχεσεων Κρατους-Πολιτη.
Η απλουστευση της προσβασης του Πολιτη ,με ηλεκτρονικο τροπο, στις διαφορες υπηρεσιες του Κρατους-μακρια απο την εφιαλτικη γραφειοκρατια και το συνηθως «αφιλοξενο βλεμμα»του υπαλληλου στον γκισε, που εκανε τον Πολιτη να αισθανεται αβολα εως φοβισμενα-θα εχει ευεργετικα αποτελεσματα στην Αναπτυξη.

#6 Σχόλιο Από Τσικόπουλος Δ. Στις 31 Ιανουαρίου 2013 @ 12:11

Είναι απολύτως κατανοητή η ανάγκη αντιμετώπισης του υπο διαβούλευση ζητήματος, μόνο που, εν προκειμένω, αντιμετωπίζεται αποσπασματικά:
Εν λόγω θέμα αποτελεί μικρό μόνο τμήμα ενός μεγαλύτερου project με τον τιτλο «Επικοινωνία των Φορέων του Δημοσίου μεταξύ τους και μεταξύ των πολιτών». ΠΡΟΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ο καθορισμός των προδιαγραφών αυτού του (σύνθετου) έργου στο οποίο εμπεριέχεται η «Ηλεκτρονική επιβεβαίωση και ασφαλής χρονοσήμανση».
Στο ανωτέρω έργο περιλαμβάνονται τα : Τυποποίηση εγγράφων του δημοσίου, διακίνηση (αποστολή-λήψη/τρόποι-μέσα) και διαχείρισή τους (δημιουργία, διαβούλευση, διόρθωση, αποστολή, ακύρωση, αρχειοθέτηση, καταστροφή), Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, πιστοποίηση χρηστών (ψηφιακές υπογραφές).
Προαπαιτούμενο επίσης είναι η ασφαλής πιστοποίηση τόσο των φορέων του δημοσίου (και των υπαλλήλων του) όσο και των φυσικών προσώπων, ώστε να αποδίδεται νομικά έγκυρα η επιβεβαίωση παράδοσης/λήψης του εγγράφου/ειδοποίησης.
Παρέλκει να υπογραμμίσω τη συνιστώσα: προδιαγραφές ασφαλείας όλων των ανωτέρω.
Με εκτίμηση,
Τσικόπουλος Δ.