- Πρώην Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης - http://www.opengov.gr/minreform -

Άρθρο 06: Αναρρωτικές Άδειες

Η παράγραφος 1 του άρθρου 54 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (Υπαλληλικός Κώδικας, ν. 3528/2007, ΦΕΚ 26/Α΄) όπως έχει τροποποιηθεί με την παράγραφο 1 του άρθρου 30 του ν. 3731/2008 (ΦΕΚ 263/Α΄) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«1. Στον υπάλληλο που είναι ασθενής ή χρειάζεται να αναρρώσει, χορηγείται αναρρωτική άδεια με αποδοχές τόσων μηνών όσα είναι τα έτη της υπηρεσίας του, από την οποία αφαιρείται το σύνολο των αναρρωτικών αδειών που τυχόν έχει λάβει μέσα στην προηγούμενη οκταετία. Αναρρωτική άδεια χορηγούμενη χωρίς διακοπή δεν μπορεί να υπερβεί τους δώδεκα (12) μήνες. Χρόνος υπηρεσίας τουλάχιστον έξι (6) μηνών θεωρείται ως πλήρες έτος. Υπάλληλος ο οποίος δεν έχει συμπληρώσει χρόνο υπηρεσίας έξι (6) μηνών, δικαιούται να λάβει τις βραχυχρόνιες άδειες που προβλέπονται. Μετά την εξάντλησή τους ο υπάλληλος δικαιούται άδεια άνευ αποδοχών.»

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 06: Αναρρωτικές Άδειες"

#1 Σχόλιο Από ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΣ Στις 2 Μαΐου 2013 @ 21:47

O υπάλληλος , πλην της ασθενείας που δηλώνει στην υπηρεσία του πριν την έναρξη της εργασίας του,ελέγχεται εάν ο προιστάμενος το κρίνει αναγκαίο, με ιατρό ελεγκτή.
Η απουσία δεν μπορεί να παραταθεί πέραν των 4 εργάσιμων ή μη συνεχόμενων ημερών.
Από 5 ημέρες μέχρι 1 μήνα αναρρωτικής αδείας, ο υπάλληλος οφείλει να προσκομίσει ιατρική γνωμάτευση περί της απουσίας του, που πρέπει να εγκριθεί από τον ελεγκτή ιατρό , προκειμένου να γίνει αποδεκτή.
Πέραν του μηνός ο υπάλληλος πρέπει να νοσηλευθεί σε Δημόσιο Νοσοκομείο,
που θα είναι αρμόδιο,εάν κρίνει απαραίτητο, να χορηγήσει αναρρωτική άδεια.
Μεγάλη προσοχή και φειδώ πρέπει να δοθεί στις αναρρωτικές άδειες, λόγω
επαπειλούμενης κύησης.
Οι αναρρωτικές άδειες πρέπει να χορηγούνται από την Γυναικολογική κλινική Δημόσιου Νοσοκομείου.
Επίσης καταργείται η διάταξη του δικαιώματος του υπαλλήλου να λαμβάνει αναρρωτική άδεια σε μήνες ίση με τα χρόνια που εργάζεται,δεδομένου ότι
η λήψη αναρρωτικής άδειας δεν αποτελεί δικαίωμα, αλλά αποτέλεσμα βεβαιωμένης ασθενείας.
Ο συνολικός αριθμός ασθενειών και αναρρωτικών αδειών-καθ έτος-δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 45 ημερολογιακές ημέρες αθροιστικά,μετά δε την παρέλευση αυτού του χρονικού διαστήματος,ο υπάλληλος δικαιούται να ζητήσει άνευ αποδοχών, που η υπηρεσία θα κρίνει αν μπορεί να χορηγηθεί.

Με τιμή
Ευάγγελος Ραφτόπουλος
Νομικός-Οικονομολόγος
Εισηγητής ΕΚΔΔΑ

#2 Σχόλιο Από Γεώργιος Ν Στις 3 Μαΐου 2013 @ 00:07

Καλά το μέγιστο πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης είναι οι αναρρωτικές άδειες και αφιερώνονται 7 από τα 19 άρθρα του νόμου σε αυτές;

#3 Σχόλιο Από Μαρκόπουλος Στις 3 Μαΐου 2013 @ 07:04

θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει αυστηροποίηση του πλαισίου χορήγησης αναρρωτικών αδειών (για παράδειγμα υποχρεωτική διάγνωση από γιατρό ακόμα και για 1 ημέρα αναρρωτική, ουσιαστική λειτουργία των υγειονομικών επιτροπών που ως τώρα ο ρόλος τους είναι μάλλον διακοσμητικός, αφού το σύνηθες είναι να επιβεβαιώνουν τη διάγνωση του ιδιώτη γιατρού χωρίς τις περισσότερες φορές να εξετάζουν τον «ασθενή» ή να τον εξετάζουν αφού έχει ολοκληρωθεί η άδεια και έχει επιστρέψει στην εργασία του).
Θα είχε ενδιαφέρον μια μελέτη που θα συνέκρινε τις αναρρωτικές άδειες που λαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι με τις αντίστοιχες που λαμβάνουν υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα.
Ιδιαίτερα οι αναρρωτικές της επαπειλούμενης κύησης στο δημόσιο αποτελούν τη συνήθη πρακτική απουσίας των υπαλλήλων που εγκυμονούν για 2 σχεδόν χρόνια από την εργασία τους με διαδοχικές άδειες (6-7 μήνες επαπειλούμενη, 2 μήνες άδεια τοκετού, 2 μήνες άδεια λοχείας, 9 μήνες άδεια ανατροφής).

#4 Σχόλιο Από σταύρος Στις 3 Μαΐου 2013 @ 07:30

Το όριο των 12 μηνών συνεχούς αδείας να ισχύει μόνο για ορισμένες παθήσεις π.χ νευροψυχικές.
Πολυτραυματίες από ατυχήματα καθώς και ορισμένες μορφές καρκίνου απαιτούν ακόμη και 24μηνη συνεχή θεραπεία .
Να μην ισχύει κανένας περιορισμός σε αναρρωτική που χορηγείται μετά από εργατικό ατύχημα.

#5 Σχόλιο Από ng Στις 3 Μαΐου 2013 @ 09:20

Η εγκυμοσύνη είναι φυσιολογικό φαινόμενο και όχι ασθένεια, επομένως διδεται άδεια απουσίας μόνο για περίοδο περί τον τοκετό. Επειδή η επαπειλούμενη κύηση έχει λάβει επιδημικές διαστάσεις στο δημόσιο θα πρέπει να αντιμετωπισθεί με ιδιαίτερα αυστηρή διαδικασία χορήγησης και διαπίστωσης.(π.χ. μόνο από νοσοκομειακές επιτροπές ειδικών στο αντικείμενο).

#6 Σχόλιο Από Πέτρος Αντωνίου Στις 4 Μαΐου 2013 @ 00:32

Μετέφραζε :
Οι νέοι στην υπηρεσία να πάνε να κόψουν το λαιμό τους.

#7 Σχόλιο Από lala Στις 4 Μαΐου 2013 @ 08:56

θα πρέπει να ληφθεί μνεία πλέον για τις περιπτώσεις που η ασθένεια προκλήθηκε από εργαστικό ατύχημα κατά την ώρα εργασίας.

#8 Σχόλιο Από nt Στις 4 Μαΐου 2013 @ 22:09

ΥΠΑΡΧΕΙ Κ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ Η ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΣΥΝΑΔΕΡΦΩΝ ΣΕ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ «ΜΑΙΜΟΥ» ΑΛΛΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΑ???? ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΣΙΑΤΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ??? ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΩΣ ΑΡΙΑ ΦΥΛΗ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΥΓΙΕΙΣ ??? ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΟΣΟΣΤΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ ΤΟ 65% ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΤΟΙΜΟΘΑΝΑΤΟΣ??? ΟΤΙ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝΕ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΑΣΤΟ ΜΗΝ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΩΞΟΥΝ . ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ ??? Ο ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ Κ ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΚΑΘΕΤΕ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ Κ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ. ΝΑ ΣΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ , ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΞΕΚΑΝΟΥΜΕ Κ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΛΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟ . ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΕΙ ΜΕΣΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΝ ΕΝΑΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ 50% (ΠΟΥ ΕΔΩ ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΜΕ ΑΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΤΟ 50% ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Κ ΛΙΓΟ ΚΡΥΒΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ) ΛΕΙΨΕΙ 5 ΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ . ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΚΥΗΣΕΩΣ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΚΟΠΕΛΑ ΤΟΥ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΚΟΥΤΕΣ ΜΕΧΡΙΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΓΕΝΝΗΣΕΙ Κ Η «ΚΥΡΙΑ» ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΗ ΚΥΗΣΗ .

#9 Σχόλιο Από Κωνσταντίνος Σιμ Στις 4 Μαΐου 2013 @ 23:22

Καλά το μέγιστο πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης είναι οι αναρρωτικές άδειες και αφιερώνονται 7 από τα 19 άρθρα του νόμου σε αυτές;

Θα είχε ενδιαφέρον μια μελέτη που θα συνέκρινε τις αναρρωτικές άδειες που λαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι με τις αντίστοιχες που λαμβάνουν υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα και να εξομοιωθούν με αυτές του δημοσίου, και οχι το αντίθετο.
Ας σταματήσουμε επιτέλους αυτόν τον πελατειακό τρόπο νομοθεσίας.
Έλεος πιά.

#10 Σχόλιο Από ΓΙΩΡΓΟΣ Στις 6 Μαΐου 2013 @ 12:13

ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ(Α/ΒΘΜΙΕΣ,Β.ΘΜΙΕΣ) ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΛΩΣ ΔΙΑΚΙΝΗΤΕΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ.

#11 Σχόλιο Από ΠΑΝΟΣ Στις 6 Μαΐου 2013 @ 14:19

Γιατί δεν λαμβάνεται ως παράδειγμα το τι ισχύει στον ιδιωτικό τομέα σήμερα;

Μήπως οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν είναι πελάτες; Είναι όμως ψηφοφόροι.

#12 Σχόλιο Από Κυριάκος Σκούλικας Στις 7 Μαΐου 2013 @ 08:49

στο άρθρο 06 παράγραφος 1 η χορηγούμενη αναρρωτική άδεια με αποδοχές τόσων μηνών όσα τα έτη υπηρεσίας απο την οποία αφαιρείται το σύνολο των αναρρωτικών αδειών που έχει λάβει μέσα στην προηγούμενη οκταετία, η οκταετία να επανέλθει στο παλιό καθεστώς της πενταετίας με αυστηρό έλεγχο βεβαίως, γιατί υπάρχουν υπάλληλοι που πραγματικά έχουν ανάγκη της υγειονομικής κάλυψης για νοσήματα που μπορεί να τους προσβάλλουν μέσα στην πενταετία.
το άρθρο 07 προσθέτει γραφειοκρατία χωρίς ιδιαίτερο λόγο και όφελος.

#13 Σχόλιο Από Δήμητρα Τσιρώνη Στις 7 Μαΐου 2013 @ 09:09

Πρέπει να συμπεριληφθεί η περίπτωση ασθένειας για μία ημέρα με υπεύθυνη δήλωση του υπαλλήλου. Με δεδομένη την οικονομική συγκυρία και την έλλειψη χρόνου, δεν μπορούμε να αναγκάσουμε έναν εργαζόμενο να καταφύγει σε ιδιώτη γιατρό ή να βρεθεί στα επείγοντα του νοσοκομείου για μια ξαφνική, απλή αδιαθεσία.

#14 Σχόλιο Από τιφις Στις 7 Μαΐου 2013 @ 10:01

Δεν πρέπει σο όνομα της επεπειλούμενης διαθεσιμότητας – απόλυσης να πηγαίνει στη εργασία του ο καθένας μπορεί-δεν μπορεί ! Σαφώς κ να γίνεται με φειδώ η χορήγηση αναρρωτικής αδειας, αλλά όχι και κατατρομοκράτηση όσων ασθενούν. Στο ΙΧ τομέα αν κάποιος ζητήξη άδεια απο το αφεντικό ή τον ανώτερό του λόγω ασθένειας, θα του το αρνηθεί? Οι άδειες προ-μετα εγκυμοσύνης θέλου κάποια καλύτερη αντιμετώπιση, ίσως μείωση, και μη χορήγηση στους πατεράδες.

#15 Σχόλιο Από Ι. Τσίγκου Στις 7 Μαΐου 2013 @ 10:39

Στα δικαστήρια εργαζόμαστε άρρωστοι. Χρήματα δεν μας αφήσατε για να πάμε σε ιδιώτη. Τις ολιγοήμερες άδειες χωρίς βεβαίωση γιατρού, πρέπει αν τις αυξήσετε τώρα που ρημάξατε την περίθαλψη. 10 ευρώ για φάρμακα και 10 με 20 ευρώ για διάγνωση. Για μια ίωση που μας κρατάει στο κρεβάτι, πρέπει να ταλαιπωρηθούμε και να βρούμε τα χρήματα; Από που κύριε Υπουργέ; Είναι ντροπή να αντιμετωπίζετε έτσι ανθρώπους που εργάζονται άρρωστοι, δεν παίρνουν αναρρωτικές και έχουν φιλότιμο. Τις ακραίες περιπτώσεις να τις μαζέψετε… όμως όλοι στο ίδιο τσουβάλι είναι τουλάχιστον ντροπή. Έχω τέσσερα παιδιά και σε κανένα δεν πήρα ούτε μία μέρα αναρρωτική.

#16 Σχόλιο Από ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Στις 7 Μαΐου 2013 @ 11:15

οχι στην καταργηση των 4 υ/δηλωσεων το ετος.και επιτελους αναγνωριση της προυπηρεσιας στον ιδιωτικο τομεα .προσληφθηκα στο δημοσιο ως αοριστου χρονου σε οργανικη θεση το 2012 και παρολο που εχω 11 χρονια ιδιωτικο τομεα στο ιδιο αντικειμενο (χειριστησ η/υ ) και 3 1/2 χρονια stage ειμαι στο στ βαθμο. δεν ειναι αυτο αδικία ?

#17 Σχόλιο Από kdd Στις 7 Μαΐου 2013 @ 13:48

Συνολικά οι κατευθύνσεις που δίδονται για τις αναρρωτικές είναι λανθασμένες. Το αρρωστήσεις είναι πλέον απαγορευτικό και όλοι θεωρούνται δυνητικά ως ψεύτες μια και καταργούνται οι υπεύθυνες δηλώσεις, αναγκαστικά πρέπει να περιμένεις σε καμιά ουρά τεράστια.

#18 Σχόλιο Από ΔΗΜΗΤΡΗΣ Στις 7 Μαΐου 2013 @ 14:08

Η ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΜΕΧΡΙ 4 ΗΜΕΡΕΣ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ Η ΑΔΕΙΑ ΜΕ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΙΑΤΡΟΥ. ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΦΑΙΜΑΞΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΔΙΑΘΕΤΟΙ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΑΣ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΗΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

#19 Σχόλιο Από ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΥΠΟ ΔΙΩΓΜΟ Στις 7 Μαΐου 2013 @ 18:57

ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΧΩ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΟ ΑΥΧΕΝΙΚΟ ΜΟΥ Ή ΕΧΩ ΠΟΝΟΥΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΩ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΝΑ ΠΑΡΩ ΑΔΕΙΑ Ή ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΙΔΙΩΤΗ ΓΙΑΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΑΔΕΙΑ???????ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 4 ΑΔΕΙΕΣ ΜΕ Η/Υ???

#20 Σχόλιο Από Αλέξανδρος Νικηφόρου Στις 8 Μαΐου 2013 @ 00:46

Θα πρέπει στην αξιολόγηση του κάθε υπαλλήλου να προσμετρηθούν και οι αναρρωτικές άδειες που έχει λάβει τα προηγούμενα χρόνια, μια και όλοι γνωρίζουμε ότι ειδικώς οι βραχείες αφορούν φυγόπονους υπαλλήλους.
Επιτέλους να συμπεριληφθούν πολλά στοιχεία από την εικόνα του παρελθόντος του κάθε υπαλλήλου για την εμπέδωση της αξιοκρατικής αξιολόγησης.

#21 Σχόλιο Από pd Στις 8 Μαΐου 2013 @ 14:23

Σε περίπτωση που υπάρξει αρνητική διάταξη, συγκριτικά με το υφιστάμενο πλαίσιο, για την αναρρωτική άδεια λόγω επαπειλούμενης κύησης, θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη για τις περιπτώσεις IVF (εξωσωματικής γονιμοποίησης).
Από τη μία γίνεται κατάχρηση των συγκεκριμένων αδειών, από την άλλη όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι στην περίπτωση επιτυχούς IVF, το πρώτο τρίμηνο της κύησης η εξωγενής ορμονική επιβάρυνση είναι πολύ μεγάλη που συχνά δημιουργεί λειτουργικά προβλήματα, με πιο απλό την αδυναμία διατήρησης της ψυχραιμίας κατά την άσκηση καθηκόντων.

#22 Σχόλιο Από ΓB Στις 8 Μαΐου 2013 @ 16:59

Στον ιδιωτικό τομέα μπορείς να συνεννοηθείς με τον εργοδότη σου χωρίς να υπάρχουν οριζόντιες διατάξεις για όλους, αλλά μετράει η ατομική προσφορά του καθενός και ανταμοίβεται αναλόγως. Η αβεβαιότητα πια για απόλυση υπάρχει παντού. Στο Δημόσιο ισχύουν μόνο οριζόντιοι νόμοι για όλους και έτσι απογοητεύεις και αυτούς που δουλεύουν πραγματικά και παραπάνω απο τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Το πρόβλημα της δημόσιας διοίκησης είναι ότι δεν γίνεται σωστός καταμερισμός της εργασίας σε όλους με ευθύνη προϊσταμένων και πολιτικής ηγεσίας, που προστατεύουν κάποιους, ενώ άλλους τους φορτώνουν μέχρι τελικής πτώσης.

Πέρα από αυτό φανταστείτε το κόστος για τη δημόσια υγεία αν για κάθε ίωση πάνε οι χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι στα νοσοκομεία σε μέρα εφημερίας για να μην πληρώσουν τον ιδιώτη γιατρό, αφού πια σπάνια σε δέχονται δωρεάν με διάφορες προφάσεις. Θα παραλύσει το δημόσιο σύστημα υγείας και το κόστος θα είναι μεγαλύτερο από το υποτιθέμενο κόστος της απουσίας των υπαλλήλων από την εργασία τους λόγω της περιττής αναρρωτικής άδειας.

#23 Σχόλιο Από ΝΙΚΟΣ Στις 8 Μαΐου 2013 @ 19:36

Γιατί τέτοιος πόλεμος στους δημόσιους υπαλλήλους; Πρεπει να τρεχουμε στα νοσοκομεία για απλές ιωσεις ; Οι υπεύθυνες δηλώσεις πρεπει να μείνουν ως εχει .

#24 Σχόλιο Από ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Στις 8 Μαΐου 2013 @ 19:44

Στο άρθρο 6 δεν ανφερεται καταργηση των βραχυχρόνιων αναρρωτικών, επομένως συνεχίζουν να ισχύουν. Κατι που γίνεται αντιληπτό από το σημείο: Υπάλληλος ο οποίος δεν έχει συμπληρώσει χρόνο υπηρεσίας έξι (6) μηνών, δικαιούται να λάβει τις βραχυχρόνιες άδειες που προβλέπονται.

Ομως ο νομοθετης συνεχίζει να μη συμπεριλαμβανει το Ν. 3584/2007 και θα έχουμε διευκρισνιστικές επί διευκρινιστικών.

#25 Σχόλιο Από Ειρήνη Παπαδοπούλου Στις 8 Μαΐου 2013 @ 23:19

Άλλη μία φορά οι συνεπείς υπάλληλοι θα πληρώσουν τις αμαρτίες των κοπανατζήδων. Άλλοι εκμεταλλεύτηκαν την νομοθεσία των αναρρωτικών και άλλοι (όσοι έχουν πραγματικό πρόβλημα),θα βρουν τον μπελά τους
Προτάσεις
1. Οι΄αναρρωτικές με υπεύθυνη δήλωση να μην καταργηθούν εντελώς, αλλά να μειωθούν σε δύο κατ’έτος.

2. Για αναρρωτική πέραν των δέκα ημερών κατ’έτος, να τρέχεις σε νοσοκομείο, είναι υπερβολικό. αυτό σημαίνει ότι κάποιος που εξάντλησε τις βραχυχρόνιες και μετά ανέβασε πυρετό, πρέπει να πάει στο νοσοκομείο!!!! Κάντε το τουλάχιστον «πέραν των πέντε συνεχόμενων ημερών», δηλαδή για περίπτωση που κάποιος που εξάντλησε τις βραχυχρόνιες και ζητάει άδεια για πάνω από πέντε ημέρες, οπότε μάλλον έχει κάτι σοβαρό και δικαιολογείται το νοσοκομείο.

3. Καλώς προβλέπεται η περικοπή μίας ημέρας μισθού για κάθε 8 ημέρες αναρρωτική. Αυτό μην το αλλάξετε με τίποτα, αποτελεί αποτρεπτική διάταξη για τους κοπανατζήδες και καλύπτει το κενό που άφησε η κατάργηση των επιδομάτων που περικόπτονταν.

4. Οι γυναίκες με προβλήματα εγκυμοσύνης, καλό είναι να παίρνουν γνωμάτευση από νοσοκομείο και να προσκομίζουν στην υγειονομική και τις ιατρικές εξετάσεις που αιτιολογούν την αναρρωτική, όχι μόνο την γνωμάτευση.

#26 Σχόλιο Από Κωνσταντίνος Παπαιωάννου Στις 9 Μαΐου 2013 @ 07:34

Χρειάζεται και εδώ αναφορά και στο άρθρο του Ν.3584/2007 του Κώδικα κατάστασης Δημοτικών υπαλλήλων.Δεν αναφέρεται σε κανένα άρθρο για τις αναρρωτικές.

#27 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΚΗΣ Στις 9 Μαΐου 2013 @ 20:19

ΔΥΣΤΥΧΏΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ «ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ» ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ. ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΟΥΝΤΑΙ ΣΙΓΑ – ΣΙΓΑ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
1.ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ Υ.Δ. ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΟΥΝ ΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΚΟΜΗ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΑΔΙΑΘΕΣΙΑ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ.
2.ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΠΑΡ.3 ΤΟΥ ΑΡΘΟΥ 56 ΔΙΟΤΙ:
Α) ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΔΕΙΑ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΑΣΧΗΜΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ.ΑΣ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΛΑΒΕΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ.
Β)ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΥΗΣΗΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΨΥΧΙΚΑ Κ ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΟΥΡΕΣ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Δ/ΝΤΗ ΤΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ(ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟ ΓΝΩΣΤΟ ΝΑ ΤΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ). ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΟΙ ΥΓ. ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΝΑ ΓΝΩΜΑΤΕΥΟΥΝ ΑΛΛΑ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.

#28 Σχόλιο Από ΠΑΝΑΓΙΏΤΗΣ Στις 10 Μαΐου 2013 @ 10:38

Η ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΜΕΧΡΙ 4 ΗΜΕΡΕΣ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ Η ΑΔΕΙΑ ΜΕ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΙΑΤΡΟΥ. ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΦΑΙΜΑΞΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΔΙΑΘΕΤΟΙ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΑΣ. Η ΝΑ ΟΡΙΣΤΕΙ ΓΙΑΤΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΚΑΤ ΟΙΚΟΝ ΤΟΝ ΑΣΘΕΝΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΣΘΕΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΙΔΙΩΤΗ Η ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ(ΕΑΝ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ)

#29 Σχόλιο Από Κωνσταντίνος Σταμούλης Στις 10 Μαΐου 2013 @ 14:41

Δυστυχώς για άλλη μία φορά στο δημόσιο πρέπει να ισχύσει το δόγμα » πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι». Η κατάχρηση που μπορεί να γίνεται από ορισμένους υπαλλήλος δεν σημαίνει πως πρέπει να απογορεύσεουμε στους δημόσιους υπαλλήλους να ασθενούν. Στο φάκελο καθενός είναι εύκολο να φαίνεται ποιός ασθενεί και ποιός καταφεύγει συστηματικά στη λήψη αναρρωτικών. Επίσης η καλύτερρη οργάνωση των επιτροπών θα επιτρέψει την αποφυγή φαινομένων λήψης αναρρωτικών μαϊμού. Ατυχήματα εν ώρα υπηρεσίας δεν μπορούν να αποτελούν αιτία για απόλυση. Ο ίδιος υπάλληλος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλη θέση. Επίσης ρύθμιση ειδική θα πρέπει να γίνεται για τις περιπτώσεις εγκυμοσύνης. Μία αναπλήρωση της υπαλλήλου για τη διάρκεια της άδειας με συμβασιούχο ορισμένου χρόνου και ταυτόχρονη σημαντική μείωση των αποδοχών για παράδειγμα μπορεί να απέτρεπε πολλές εγκυμονούσες από τη λήψη μιας χωρίς λόγο άδειας.

#30 Σχόλιο Από ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ Στις 10 Μαΐου 2013 @ 20:10

Πρόταση:
1)Ασθένεια με απλή δήλωση, 6 μέρες το χρόνο, αλλα να μην «ακουμπάει» σε αργία ή άλλου είδους άδεια, και όχι παραπάνω απο 2 μέρες ανα τετράμηνο. Αν εξαντλείται κάθε χρόνο αυτή η διευκόλυνση, θα λαμβάνεται υπόψιν στην αξιολόγηση.
2) Ασθένεια απο γιατρό (ιδιώτη, δημόσιο νοσοκομείο, γιατρό υπηρεσίας) που μπορεί να «ακουμπάει» σε αργία, χωρίς παραπομπή σε επιτροπή, 6 μέρες το χρόνο, χωρίς περιορισμό συχνότητας.
3) Όταν ο υπάλληλος βρίσκεται σε στάδιο ιατρικών εξετάσεων, προκειμένου να διαγνωστεί πιθανή ασθένεια, πρέπει να παραμένει απερίσπαστος απο υπηρεσιακή πίεση και να διευκολύνεται με κάθε τρόπο. Αν προσκομίσει τα αποτελέσματα των εξετάσεων στην υπηρεσία του και κριθεί οτι έχει σοβαρή ασθένεια (που επηρεάζει την υπηρεσιακή του κατάσταση), τότε θα συνταξιοδοτείται πρόωρα και υποχρεωτικά. Αν δεν έχει σοβαρή ασθένεια, οι ημέρες της διευκόλυνσης θα συμψηφίζονται με τα υπόλοιπα των 12 ημερών που αναφέρονται παραπάνω, ή θα θεωρούνται κανονική άδεια.

#31 Σχόλιο Από ΓΙΟΥΛΑ Χ. Στις 13 Μαΐου 2013 @ 19:25

Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ.ΟΙ ΠΕΡΟΣΣΟΤΕΡΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ. Ο ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΩΝ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ ΠΡΙΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΕΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΟΠΩΣ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΟΙ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.
ΟΙ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ ΛΟΓΩ ΕΠΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΗΣ ΚΥΗΣΗΣ ΝΑ ΧΟΡΗΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΧΟΥΝ ΡΟΛΟ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟ.

#32 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ Στις 13 Μαΐου 2013 @ 23:46

Το θέμα των αδειών δεν πρέπει να εξετάζεται με ελαφρότητα και ο καθένας δεν πρέπει να βγάζει το άχτι του πάνω στους δημόσιους υπάλληλους.
Προτάσεις:
Να μην αλλάξει το καθεστώς των αδειών στο ελάχιστο, αλλά να γίνεται καλύτερος έλεγχος της ανάγκης παράτασής τους.

1.Να παραμείνουν οι 4 ημέρες με υπεύθυνη δήλωση, αφού πραγματικά μπορούν να βοηθήσουν κάποιους που ασθενούν τελευταία στιγμή πριν να πάνε στην δουλειά, να διατηρήσουν την υγεία τους, χωρίς να τρέχουν σε νοσοκομεία. Το νόημα σε αυτό βρίσκεται στο ότι όποιος ασθενεί για μια ημέρα (π.χ. με διάρροια)θα αναγκάζεται χωρίς την υπεύθυνη δήλωση να λαμβάνει «ψεύτικες» περισσότερες ημέρες ασθένειας από ένα νοσοκομείο, που θα έχουν ακόμη μεγαλύτερο κόστος για την εργασία του και το δημόσιο. Επιπλέον, οι γιατροί δεν θα ασχολούνται με τις σοβαρές περιπτώσεις ασθενών, αλλά με τις ουρές όσων έχουν για μια ημέρα διάρροια, εμετό ή κάτι άλλο που μπορεί με μια ημέρα ανάπαυση με υπεύθυνη δήλωση να περάσει, χωρίς να ξοδευτεί μελάνι, χαρτί και κυρίως ιατρικές εργατοώρες.
2. Προσοχή χρειάζεται στις περιπτώσεις των εγκύων και της επαπειλούμενης εγκυμοσύνης.Εκεί δεν πρέπει να αλλάξει το παραμικρό.
Ποιός και πώς θα δικαιολογηθεί απέναντι σε μια έγκυο μεγάλης ηλικίας (αφού πλέον στο δημόσιο έμπαιναν όλοι σε μεγάλη ηλικία-ειδικά οι καθηγήτριες και οι γιατρίνες, καθώς και οι άλλες επιστημόνισσες, η οποία έχασε το παιδί της και ίσως και την δική της ζωή ή υγεία, εξαιτίας της ανοησίας κάποιου που δεν προέβλεψε το δίκαιο και λογικό για εκείνην.Πώς θα μεγαλώσει το παιδί της αν την βγάλουμε σε άδεια άνευ αποδοχών, μετά τον ένα χρόνο απουσίας?Έτσι εξαφανίζεται εντελώς ο κοινωνικός χαρακτήρας του κράτους μας και φτάνουμε σε καταστάσεις ντροπής.
Εσείς που συνεχώς λέτε ότι αντιγράφετε τα προοδευμένα κράτη, γιατί δεν αντιγράφετε την Σουηδία και την Φινλανδία, ώστε να δώσετε ίδιους μήνες άδειας και στον πατέρα?Επίσης μήπως επιτέλους πρέπει να δώσετε στην μητέρα και ιδιαίτερα στην ανύπαντρη τα επιδόματα που δίνουν αυτές οι χώρες για κάθε παιδί.2700 για την ανύπαντρη μάνα στην Σουηδία.Εδώ κωφεύουμε και πάμε να τους κόψουμε και το δικαίωμα να είναι κοντά στο παιδί που μόλις έφεραν στον κόσμο?Και πώς θα μεγαλώσει αυτό?με αυτόματο πιλοτο?γιατί νταντά με τα 490-580 των νεοδιόριστων και τα 800 των παλαιότερων δεν βλέπω να μπορούν να προσλάβουν ούτε στα παραμύθια.
3.Πολύ σωστή και δεν πρέπει να αλλάξει η ακόλουθη παράγραφος:
«Στον υπάλληλο που είναι ασθενής ή χρειάζεται να αναρρώσει, χορηγείται αναρρωτική άδεια με αποδοχές τόσων μηνών όσα είναι τα έτη της υπηρεσίας του, από την οποία αφαιρείται το σύνολο των αναρρωτικών αδειών που τυχόν έχει λάβει μέσα στην προηγούμενη οκταετία. Αναρρωτική άδεια χορηγούμενη χωρίς διακοπή δεν μπορεί να υπερβεί τους δώδεκα (12) μήνες. Χρόνος υπηρεσίας τουλάχιστον έξι (6) μηνών θεωρείται ως πλήρες έτος. Υπάλληλος ο οποίος δεν έχει συμπληρώσει χρόνο υπηρεσίας έξι (6) μηνών, δικαιούται να λάβει τις βραχυχρόνιες άδειες που προβλέπονται».
4.Οι άδειες (αναρρωτικές και μη)ένοπλων και ένστολων υπηρεσιών, είτε οι υπάλληλοι τους ανήκουν στο πολιτικό προσωπικό (π.χ. Εξωτερικοί Φρουροί Φυλακών), είτε στα σώματα ασφαλείας (αστυνομία, στρατό, λιμενικό κλπ)δεν πρέπει να αλλάξουν στο ελάχιστο.Πρέπει να εξαιρεθούν και να συνεχίσουν να ακολουθούν το παλαιό καθεστώς.Αρκετό λούκι τραβάνε οι άνθρωποι, λόγω της λειψανδρείας.Ας μην τους λιώσουμε κιόλας.Μόνο χαμένο θα βγει το κράτος και η δημόσια και εθνική ασφάλεια, αν τους αλλάξουμε τα φώτα.Εκείνοι άλλωστε είναι οι τελευταίοι που θα μπορούσαν να είναι πολυκοπανατζήδες, λόγω του ιδιόμορφου καθεστώτος υπό του οποίου εργάζονται (χωρίς δικαίωμα απεργίας και με αυστηρό έλεγχο παρουσίας τους στην δουλεία τους).Άλλωστε αν αλλάξουμε το παραμικρό σε αυτούς θα είναι σαν να παραδεχόμαστε ότι σήμερα πάσχει η εθνική μας ασφάλεια.
5.Οι άδειες από ιδιώτη γιατρό να γίνουν 8 (4+4).
6.Οι άδειες μετά από εισαγωγή σε δημόσιο ή ιδιωτικό νοσοκομείο να είναι, αναλόγως της σοβαρότητας της πάθησης ή της επέμβασης έως δύο έτη με αποδοχές για τα απλά νοσήματα και έως 3 με αποδοχές για τα δυσίατα (καρκίνος, σοβαρά εγκεφαλικά, χρόνιες παθήσεις κλπ).Ακολούθως να γίνεται εξέταση από επιτροπή και να κρίνεται η παράταση της άδειας για όσο κρίνει η επιτροπή αναγκαίο ώστε να γυρίσει χρήσιμος και υγιείς πίσω στην δουλειά του ο εργαζόμενος.
Αλλιώς θα δούμε κωμικοτραγικές καταστάσεις εργαζόμενων σε επικίνδυνα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (εξωτερικοί φρουροί φυλακών, σωφρονιστικοί υπάλληλοι, νοσοκόμες κλπ), οι οποίοι εκτίθενται στις σοβαρότερες ασθένειες, όπως aids, φυματίωση, ηπατίτιδα, πνευμονίες, H1N1 κλπ, να αρρωσταίνουν εξαιτίας της εργασίας τους και στο τέλος η ίδια η Υπηρεσία να τους ευχαριστεί στέλνοντας τους σπίτι χωρίς χρήματα και ουσιαστικά σπρώχνοντας τους στον θάνατο.Δεν είναι ξεφτίλα για ένα σύγχρονο δυτικό κράτος αυτό?
Οι διατάξεις που πάτε να περάσετε στοχεύουν στους καρεκλοκένταυρους δημόσιους υπάλληλους των γραφείων αλλά θα αποτελέσουν πλήγμα για σοβαρούς τομείς εργασίας, όπως οι Φυλακές, τα Νοσοκομεία, ο Στρατός και η Αστυνομία.

#33 Σχόλιο Από Χριστίνα Στις 14 Μαΐου 2013 @ 09:43

Είναι άδικο στο όνομα κάποιων υπαλλήλων που συστηματικά κάνουν κατάχρηση αναρρωτικών αδειών και οι οποίοι σαφώς είναι γνωστοί στους προϊσταμένους τους (συνεπώς οι τελευταίοι θα μπορούσαν να ενημερώνουν και τις αντίστοιχες επιτροπές για στοχευμένους ελέγχους) να τιμωρείται το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων.

Όσον αφορά τις αναρρωτικές άδειες με υπεύθυνη δήλωση, (στα γραφεία που έχω υπηρετήσει και πιστεύω γενικά στο σύνολο) στατιστικά οι υπάλληλοι κάνουν χρήση κατά μέσο όρο 2 ημερών το χρόνο, πράγμα αρκετά λογικό αφού λίγο πολύ όλοι στη διάρκεια ενός έτους, είναι δυνατό να ασθενήσουν με κάτι που δε χρήζει άμεσης γνωμάτευσης γιατρού (διάρροια, απλή αδιαθεσία, πονοκέφαλος, κλπ). Επιπρόσθετα, είναι πολυτέλεια πλέον η επίσκεψη στον γιατρό αφού λόγω ΕΟΠΥΥ το πιο πιθανό είναι να έχει συμπληρώσει τις επιτρεπόμενες ώρες και έτσι να χρειαστεί να πληρώσεις, ενώ είναι τεράστια η αναμονή και η ταλαιπωρία στα νοσοκομεία για κάτι απλό (ενδεχομένως και οικονομικά ασύμφορη αν χρειαστεί να μεταβείς με ταξί σε νοσοκομείο που εφημερεύει μακριά, εκτός αν είναι προτιμητέο να καλούμε ασθενοφόρο ή να οδηγούμε άρρωστοι).

Πολύ σωστή η διάταξη που καταργεί το δικαίωμα του υπαλλήλου να λαμβάνει αναρρωτική άδεια σε μήνες ίση με τα χρόνια που εργάζεται.

#34 Σχόλιο Από ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ Στις 14 Μαΐου 2013 @ 12:07

ΣΩΣΤΗ Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ ΟΜΩΣ Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ «ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΞΑΝΤΛΗΣΗ ΤΩΝ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΩΝ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ, Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΤΩΝ ΔΗΛΩΘΕΝΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ». ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ Η ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΡΩΣΗ, ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ, ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΦΟΒΟ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

#35 Σχόλιο Από ΕΥΑ Στις 14 Μαΐου 2013 @ 13:09

Συμφωνώ με τα σχόλια. Είναι λάθος η κατάργηση των Υ.Δ. Αυτονόητο, όταν κάποιος έχει πυρετό, δεν μπορεί να στέκεται στις ουρές του ΕΣΥ!! Επιπλέον, θέλω να παρατηρήσω ότι η αύξηση του ωραρίου, η καθιστική ζωή και η εντατικοποίηση σύντομα θα αλλάξει το προφίλ υγείας σταδιακά όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Τα μυοσκελετικά και σοβαρότερες ασθένειες θα αυξηθούν, η επιστροφή στην εργασία χωρίς να έχει επέλθει πλήρης ανάρρωση θα πλήξει την υγεία των εργαζομένων και σε βάθος χρόνου θα κοστίσει στο κράτος σε χαμένες εργατοώρες, θεραπείες και νοσηλείες. Το οικονομικό όφελος θα είναι ανύπαρκτο, αντιθέτως, θα ζημιωθούν τα Ταμεία. Υπάρχουν οικονομοτεχνικές μελέτες διαθέσιμες στο διαδίκτυο από αμερικάνικα κυρίως Παν/μια, που κοστολογούν τις παλαιότερες πρακτικές με κύρια τάση πλέον στην πιο ανθρώπινη και επιεική μεταχείριση.

Επίσης, εκτός των αναρρωτικών αδειών πρέπει να υπάρξη άρθρο με το οποίο θα χορηγούνται ευκολότερα χωρίς διαδικασίες και καθυστερήσεις οι θεσμοθετημένες άδειες άνευ αποδοχών.

#36 Σχόλιο Από Mkouman Στις 14 Μαΐου 2013 @ 16:40

Εμπειρικά έχω παρατηρήσει και παραθέτω τα εξής :

1. Μακροχρόνιες αναρρωτικές άδειες χορηγούνται σε ορθοπεδικά περιστατικά (κατάγματα , χειρουργηθέντα) , σε περιπτώσεις CA , σε ΧΑΠ και καρδιολογικά νοσήματα.
Χρειάζεται πάντα ένας πιο αυστηρός έλεγχος απο την ελεκτική υπηρεσία ως προς την αναγκαιότητα τους όσο αφορά το διάστημα με κατάθεση κλινοκοεργαστηριακών εξετάσεων, παρακλινικών ελεγχων κλπ.
Δεν αρκεί μία ιατρική γνωμάτευση, ούτε μία ή δυο ακτινογραφίες απο ιδ. κέντρα έαν πρόκειται για μεγάλο διάστημα να απαιτείται απο Κρατικά Νοσοκομεία
2. Αναρρωτικές άδειες χορηγούνται λόγω επαπειλούμενης κύησης σε πολλές γυναίκες εργαζόμενες απλά με μια ιατρική γνωμάτευση. Δυστηχώς τουλάχιστον οι μισές είναι Αναληθείς!
Ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις πολύ σοβαρές που είναι αναγκαία μία τέτοια άδεια.
Μπορούν να ζητούνται αναλυτικές ιατρικές γνωματεύσεις, με σειρά εξετάσεων που να δικαιολογούν τη χορήγηση αυτών.

3. Αναρρωτικές άδειες 2μερων και 3μερων με αυξημένα ποσοστά σε περίοδο γιορτών, αργιών και ΣΚ χορηγούνται για γαστρεντερίτιδες, εμπύρετες ιώσεις κλπ
Η πλειοψηφία τους αφορά «ψεύτικες» αναρρωτικές άδειες. Ο έλεγχος τις περισσότερες φορές είναι αδύνατος, όταν ο υπάλληλος δεν ασθενεί στον τόπο κατοικίας του, τόπο εργασίας του αλλά βρίσκεται αλλού.
Στην προκειμένη περίπτωση πρέπει τουλάχιστον να είναι απο Κρατικό Νοσοκομείο και όχι απο ιδιώτες ιατρούς έτσι ώστε να υπάρξει ένας περιορισμός.

4. Είναι γεγονός ότι δεν είναι λογικό κάποιος ο οποίος μία ημέρα ασθενεί (υψηλός πυρετός ή γαστρεντερίτιδα) να υποχρεούται να καταθέσει ιατρική γνωμάτευση για δικαιολογία της ασθένειας του. Αυτό όμως είναι λογικό για μία ημέρα και μόνο.
Γιατί στην περίπτωση που τα συμπτώματα δεν υποχωρούν θα απευθυνθεί σε ιατρο!!!! Επομένως πρέπει να μπορεί κάποιος να δηλώνει 1 μέρα ασθένεια με ΥΔ αλλά έως 2 το πολύ το χρόνο.

5. Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με ασθενείς που εξετάζονται σε Κρατικά ΝΟσοκομεία και αποστέλουν ιατρικές γνωματεύσεις με σφραγίδα ειδικευόμενου ιατρού και οι οποίοι πραγματικά πάσχουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν εγκρίνεται η αναρρωτική τους άδεια αδίκως. Η ευθύνη δεν είναι μόνο των ιδίων και αυτό απλά το σημειώνω ως παρατήρηση για την ταλαιπωρία που βιώνουν.

6. Προβλήματα ψυχολογικού τύπου είναι σε έξαρση το τελευταίο διάστημα, όπως καταθλιπτική συνδρομη, στρες, άγχωδη συνδρομή κλπ . Πέρα της 5θημερης αναρρωτικής που μπορεί να χορηγηθεί απο ιδιώτη , θα πρέπει έπειτα να απευθύνεται ο ασθενής σε Κρατικό Νοσοκομείο. Εϊναι παθήσεις οι οποίες δεν δύναται μια απλή ελεγκτική υπηρεσία να αμφισβητήσει.

7. Κάποια αναφορά σχετικά με την άδεια ανατροφής τέκνου στους πατέρες, ας μην αφαιρεθεί αλλά όχι στις περιπτώσεις που η μητέρα είναι ελ. επαγγελματίας (π.χ. δικηγόρος, ιατρός, έχει μαγαζί . Θα πρέπει η μητέρα να είναι μισθωτός υπάλληλος σε δημ. ή ιδιωτ. φορέα και να υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός και πειθαρχικές κυρώσεις εάν ο πατέρας που κάνει χρήση διαπιστωθεί ότι «ασχολείται» με άλλο αντικείμενο εργασίας.

8. Το θέμα των υπαλλήλων που κάνουν χρήση μακροχρόνιων αναρρωτικών αδειών λίγο πριν την συνταξιοδότησή τους είναι γνωστό. Αυτό όμως περιορίζεται με αυστηρούς ελέγχους και όχι με τη στέρηση χορήγησης τους γιατί ως γνωστόν σε μία ηλικία 62, 65 κλπ ένας άνθρωπος πιθανόν εφόσον έχει ιατρικό ιστορικό κάποιας χρόνιας πάθησης να έχει άναγκη απο μεγάλης χρονικής διάρκειας αναρρωτική άδεια. Δεν πρέπει να τίθεται δικαίωμα χρόνου αναρρωτικής αλλά αναγκαιότητα χρήσης αναρρωτικής!

Οι αναρρωτικές άδειες πρέπει να έλεγχονται αυστηρά.
Η αναγκαιότητα για χορήγηση τους ειναι αδιαμφισβήτητη όταν ο υπάλληλος πραγματικά νοσεί.
Και αυτό που πρέπει να διασφαλισθεί είναι εάν κάποιος πραγματικά ασθενεί ή «κάνει» τον ασθενή.

#37 Σχόλιο Από ΘΩΜΑΣ ΓΙΩΤΙΤΣΑΣ Στις 15 Μαΐου 2013 @ 10:17

Αυξάνουμε παράλογα τη δυσκαμψία του Δημοσίου.

Ακόμα και στον ιδιωτικό τομέα ο υπάλληλος μπορεί να ασθενήσει μεμονωμένες μέρες χωρίς να προσκομίσει χαρτί γιατρού. Ειναι ανθρώπινο. Και κρίνεται και ΑΠΟΔΟΤΙΚΟ από τους προϊστάμενους του Ιδ. Τομέα ένας υπάλληλος που δεν νιώθει καλά μια μέρα να κάτσει να ξεκουραστεί για ΜΙΑ ΜΕΡΑ χωρίς να πάει σε γιατρό που κινδυνεύει να δώσει 3-4 μέρες αναρρωτική.

Από την στιγμή που υπάρχει η δικλείδα ασφαλείας κατά της κατάχρησης (όριο 4 ημερών – απαγόρευση χρήσης ΥΔ με αργίες) δεν αντιλαμβάνομαι προς τι το δημόσιο γίνεται δύσκαμπτο (κόστος επίσκεψης σε γιατρό – ουρές σε νοσοκομεία) σε ένα θέμα που έχει ρυθμιστεί εύλογα και ΑΠΟΔΟΤΙΚΑ.

Όσοι κάνουν κατάχρηση εύκολα θα κάνουν κατάχρηση και του νέου νομοθετικού πλαισίου. Εδώ καιμε τα χλωρά, ενώ δεν κάνουμε καν κάτι για τα ξερά.

#38 Σχόλιο Από ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Στις 15 Μαΐου 2013 @ 11:51

Εργάζομαι σε Τμήμα Προσωπικού και δυστυχώς, οι εγκρίσεις αναρρωτικών αδειών που προωθούνται για έγκριση στην αρμόδια Πρωτοβάθμια Επιτροπή, καθυστερούν υπερβολικά (με καθυστερήσεις ίσως και έτους, και πολλές φορές δεν επιστρέφονται και ποτέ) με αποτέλεσμα να εγκρίνονται στο σύνολό τους διότι όταν καλείται, αν καλείται, ο υπάλληλος, έχει ήδη θεραπευτεί. Πραγματικά θεωρώ ότι δεν γίνεται ουσιαστικός έλεγχος της άδειας, λόγω υπερβολικού φόρτου εργασίας των επιτροπών.
Επίσης, θεωρώ ότι πολύ σωστά αλλάζετε την παραγραφή των αδειών και μεγαλώνετε το διάστημα σε οκτώ έτη,πραγματικά από κάποιους υπαλλήλους γίνεται φοβερή κατάχρηση των δικαιούμενων αδειών τους με αποτέλεσμα να εργάζονται το μισό έτος και το μισό να κάθονται και μετά από πενταετία να παραγράφονται αναρρωτικες άδειες της τάξεως των 100-200 ημερών ανά έτος τις οποίες μετά τις ξαναχρησιμοποιούν γιατί το ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ!!!!

#39 Σχόλιο Από ΝΔασκαλάκης Στις 15 Μαΐου 2013 @ 15:34

Ο αποκλεισμός και μη αναγνώριση των μη δημόσιων νοσοκομείων και παρόχων υγείας από το να δίδουν έγκυρες γνωματεύσεις και παροχή ιατρικών υπηρεσιών και θεραπείας ειδικά για τους Δημόσιους Υπαλλήλους, είναι προφανές ότι είναι μη συνταγματικά. Είναι πχ δυνατόν η ιατρική πράξη που ασκείται από ιδιώτες ιατρούς και εν γένει οι ιδιώτες ιατροί να μην αναγνωρίζονται ως ισότιμοι με αυτούς του Δημοσίου; Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθήνας κατα το παρελθόν έχει παρέμβη στο θέμα της διάκρισης αυτής. Δλδ οι ιδιώτες ιατροί θεωρούνται, κατα το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, δυναμει απατεώνες; Η μήπως οι Δημόσιοι Υπάλληλοι που ζητούν ιατρική φροντίδα από ιδιώτες γιατρούς αυτοί είναι δυνάμει απατεώνες κατα το πνευμα του παρόντος Σ/Ν και κοπανατζήδες οι οποίοι θα χρηματίσουν τους εν λόγω ιατρούς προκειμενου να παρουν ψευδή ιατρική γνωματευση απουσίας από την υπηρεσία τους; Τέλος, αποτελεί τραγική ειρωνεία την στιγμή που οι πολιτικές που εφαρμόζονται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια ουσιαστικά απαξιώνουν και διαλύουν το δημόσιο χαρακτήρα της υγείας υπερ της ιδιωτικοποίησης των παρόχων υγείας, να στέλνετε (με βαση το παρόν Σ/Ν) στα διαλυόμενα και συρρικνούμενα δημόσια νοσοκομεία και τους δημόσιους υπαλλήλους που εχουν πχ μια ίωση ή λουμπάγκο να στήνονται επί 2 και 3 ώρες στα επείγοντα ιατρεία για να λάβουν 2 ημέρες αναρρωτικής την οποια το μεχρι στιγμής ισχύον νομικό πλαίσιο τους δινει την δυνατότητα με υπευθυνη δηλωση να απουσιάσουν νομίμως από την υπηρεσία τους. Προφανώς ο εμνευστής αυτής της διάταξης κατα κάποιον τρόπο φαίνεται σαν να μισεί τους δημ΄σοιους λειτουργούς και, μεσα στην ασθένειά τους, θελει επί πλεον να τους τιμωρήσει με την περαιτέρω ταλαιπωρία των ιδίων, των οικείων τους και των εξαιρετικά ήδη φορτωμένων ιατρείων επειγόντων των δημόσιων νοσοκομείων. Μήπως ίσως πάλι, ενδεχομένως να θέλει περαν της απλής ίωσης να κολλήσουν και άλλες νοσοκομειακές ιώσεις; Παρακαλώ να ληφθούν σοβαρά υπ όψιν τα παραπανω και να αποσυρθούν οι σχετικές διαταξεις του Σ/Ν.

#40 Σχόλιο Από Σόφη Στις 16 Μαΐου 2013 @ 23:47

Πρέπει να επεκταθεί η δυνατότητα λήψης αδειών άνευ αποδοχών σε όλους ανεξαιρέτως τους υπαλλήλους, όχι μόνο τους πρωτοδιοριζόμενους