- Πρώην Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης - http://www.opengov.gr/minreform -

Άρθρο 17: Αναγνώριση πλασματικού χρόνου συνταξιοδότησης

1. Οι υπάλληλοι της Υποπαραγράφου Ζ.2.1 του ν. 4093/2012 οι οποίοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις συνταξιοδοτικές διατάξεις του Δημοσίου και τίθενται σε διαθεσιμότητα, μπορούν είτε να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα τρία έτη και μέχρι τη συμπλήρωση των κατά περίπτωση απαιτούμενων προϋποθέσεων για την άμεση καταβολή κύριας και επικουρικής σύνταξης, μερίσματος και εφάπαξ βοηθήματος από το Δημόσιο και τους αντίστοιχους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, είτε να εισπράξουν τις αποδοχές διαθεσιμότητας μέχρι τη λήξη αυτής και να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα δύο έτη, εφόσον υποβάλουν αίτηση παραίτησης από την Υπηρεσία, εντός ενός μηνός από την ημερομηνία που τίθενται σε διαθεσιμότητα.
2. Για την αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου δεν λαμβάνονται υπόψη, όσον αφορά την κύρια σύνταξη, οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 3865/2010 (Α 120) και όσον αφορά την επικουρική σύνταξη, οι διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 3996/2011, όπως ισχύουν.
3. Ο ανωτέρω πλασματικός χρόνος λαμβάνεται υπόψη μόνο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος για κύρια και επικουρική σύνταξη, μέρισμα και εφάπαξ βοήθημα.
4. Για την αναγνώριση του εν λόγω χρόνου, κατά το μέρος που αφορά την κύρια σύνταξη του Δημοσίου, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του δευτέρου και τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 2084/1992 (Α 165), και κατά το μέρος που αφορά την επικουρική σύνταξη, το μέρισμα και το εφάπαξ βοήθημα των αντιστοίχων φορέων, καταβάλλονται εκ μέρους του ασφαλισμένου υπαλλήλου οι προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη. Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται επί των συνταξίμων αποδοχών, όπως αυτές ισχύουν κατά περίπτωση, λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 17: Αναγνώριση πλασματικού χρόνου συνταξιοδότησης"

#1 Σχόλιο Από ΑΝΝΑ Στις 10 Ιουνίου 2013 @ 15:53

ΟΣΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ 15ΕΤΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΠΛΑΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΑΔΙΚΗΘΕΙ ΑΝ ΒΓΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ 17 ΠΑΡ. 2 ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΛΕΕΙ:

Για την αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου δεν λαμβάνονται υπόψη, όσον αφορά την κύρια σύνταξη, οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 3865/2010 (Α 120)

και οι διατάξεις της παρ. 15.β του Π.Δ 169/2007.

#2 Σχόλιο Από ΑΓΓΕΛΟΣ Στις 10 Ιουνίου 2013 @ 17:35

ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΙΔΑΧ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ Η ΝΠΔΔ [ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ] ΜΕ ΚΥΡΙΑ ΣΦΑΛΙΣΗ ΙΚΑ,ΤΑΠΟΤΕ,ΚΛΠ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΑΝΕΥ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ…..ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΑ 58 ΧΡΟΝΩΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ.

#3 Σχόλιο Από ΑΝΔΡΕΑΣ Στις 10 Ιουνίου 2013 @ 18:37

1) ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΑΚΡΑΙΕΣ ΙΣΟΠΕΔΟΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ . Π.Χ. ΣΕ ΑΠΟΛΥΩ-ΕΦΕΔΡΕΙΑ-ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΘΕΣ ΔΕ ΘΕΣ >ΛΑΘΟΣ, ΔΩΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ.ΟΧΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΝΙΩΘΕΙ ΠΩΣ ΑΔΙΚΕΙΤΑΙ ΔΙΟΤΙ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ(250€/ ΜΗΝΑ Χ 12 ΜΗΝΕΣ Χ 30 ΧΡΟΝΙΑ = 90.000€ !!!! ΠΕΡΙΠΟΥ . 2) ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΩΡΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ 3 ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ.(ΜΕΤΑ ΟΜΩΣ ΜΗΝ ΠΑΡΑΠΟΝΙΕΤΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ «ΒΛΕΠΕ ΚΟΥΡΕΜΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΑΜΕΙΩΝ » ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΑΙ ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ ΠΟΥ ΒΓΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗ ΜΕ ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ .ΠΑΛΙ ΑΚΡΑΙΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΔΗΛ.ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΚΑΤΩΧΗΡΩΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ»ΛΑΘΟΣ» 3) ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΑΝΑΝ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΡΓΩ ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ .> ΛΑΘΟΣ. ΠΕΡΙΟΡΙΣΕ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΟΡΙΟ ΑΥΣΤΗΡΑ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΕΣ ΣΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ. ΣΕ ΑΠΟΛΥΩ ΕΠΕΙΔΗ ΕΝΑΣ ΤΡΕΛΛΟΣ ΣΟΥ ΕΚΑΝΕ ΜΗΝΥΣΗ ΕΠΕΙΔΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΕ ΕΚΔΙΚΗΘΕΙ >ΛΑΘΟΣ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΟΥ ,ΕΚΕΙ ΘΑ ΣΕ ΚΡΙΝΕΙ ,ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΕ ΚΡΙΝΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ. 4) ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΠΙΣΗΜΗ ΜΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΩΝ ΜΕ ΑΣΕΠ «ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ» (ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 2011 Η ΤΡΟΙΚΑ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ) ΦΥΣΙΚΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ .

#4 Σχόλιο Από ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΑΛΕΞΙΟΣ Στις 10 Ιουνίου 2013 @ 21:53

Τα συγκεκριμένα κίνητρα εξαγοράς θα έχουν περιορισμένη ανταπόκριση από τους διαθέσιμους υπαλλήλους λόγω κόστους. Θα πρέπει να υπάρχουν αντικίνητρα για τους διαθέσιμους όπως πιθανή τοποθέτηση εκτός νομού ή πιθανή απομάκρυνση από το δημόσιο.
Κίνητρο με αυξημένη ανταπόκριση για την εξαγορά πλασματικού χρόνου θα ήταν η επιπλέον μοριοδότηση στην αξιολογηση ώστε να εξαιρείται από πιθανή απόλυση ή διαθεσιμότητα ο/η σύζυγος του/της που θα έχει ενταχθεί στο κίνητρο της εξαγοράς πλασματικού χρόνου , ωστε να προστατεύεται το ένα μελος σε περιπτωση που εργάζονται και οι δύο στο δημόσιο.Όπως ακριβώς συνέβει στο νομο 4093/2012 <>

#5 Σχόλιο Από Στέφανος Πασχαλίδης Στις 11 Ιουνίου 2013 @ 13:07

επειδή πάλι θα γίνει «μπάχαλο» στις αρμόδιες υπηρεσίες είναι ευκαιρία να διορθώσετε τα κακώς κείμενα , όσον αφορά στους υπαλλήλους Δημοτικών Επιχειρήσεων που μεταφέρθηκαν στους ΟΤΑ λόγω λύσης της Δημ. Επιχείρησης ή επειδή κρίθηκαν ως πλεονάζον προσωπικό κατά την συγχώνευση Δημ. Επιχ/σεων και το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν τους αναγνωρίζει την προυπηρεσία για το εφάπαξ…..

Πρόσφατα έχει υποβληθεί και σχετική ερώτηση στην Βουλή στης οποίας το κείμενο αναφέρεται :

«Σύμφωνα με καταγγελίες, το Ελεγκτικό Συνέδριο, δια της Υπηρεσίας Επιτρόπου δε θεωρεί χρηματικά εντάλματα πληρωμής που εκδίδονται από Δήμους και αφορούν την καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με το άρθρο 204 του ν. 3584/2007, σε πρώην υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Υποστηρίζεται ότι για τους υπαλλήλους οι οποίοι είχαν μεταφερθεί στους Δήμους ως πλεονάζον προσωπικό από δημοτικές επιχειρήσεις, συνυπολογίζεται παρανόμως η προϋπηρεσία τους στις δημοτικές επιχειρήσεις για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης, αφού η προϋπηρεσία αυτή, αφορά, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 269 του ν.3463/2006 (ΦΕΚ 114Α), στη μισθολογική εξέλιξη του μεταφερόμενου προσωπικού, η αποζημίωση, όμως, λόγω συνταξιοδότησης του άρθρου 204 παρ. 3 του ν.3584/2007 δεν έχει χαρακτήρα μισθού και δε συναρτάται κατά συνέπεια με τη μισθολογική κατάσταση και εξέλιξη του προσωπικού αυτού.»

Επίσης είναι μια ευκαιρία ο νέος νόμος να αποσαφηνίσει γενικώς τα κενά που αφήνει ο νόμος στην αναγνώριση προυπηρεσίας. Για παράδειγμα όταν ένας δημόσιος ή δημοτικός φορέας προκυρήσσει μια θέση εργασίας που ως προαπαιτούμενο βάζει χ χρόνο προυπηρεσίας σε αντίστοιχη θέση ή ζητά εμπειρία που αποδεικνύεται με ένσημα σε συγκεκριμένο αντικείμενο, πώς είναι δυνατόν μετά στην κατάταξη του εν λόγω εργαζόμενου να μην αναγνωρίζεται η προυπηρεσία αυτή με αιτιολογικό ότι διανύθηκε στον ιδιωτικό τομέα ; Ακόμη και στον 4024/11 δύο χρόνια μετά είναι σε εκκρεμότητα η ΚΥΑ που θα αναγνώριζε μεχρι 7 έτη απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα.
Επιτέλους αφού νομοθετείτε κάντε πράξη το περιεχόμενο του νόμου αλλιώς μην περιλαμβάνεται καθόλου τα σχετικά εδάφια.

Τα ίδια αναλογικά κάνατε και με την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων για τις κρίσεις των Προισταμένων, Διευθυντών κλπ. Τα σχετικά άρθρα του 4024/11 δεν εφαρμόζονται , με αποτέλεσμα τόσο στα Υπουργεία όσο και στους ΟΤΑ οι προιστάμενοι να είναι με ορισμό από Υπουργούς, Γεν. Γραμματείς και Δημάρχους, με συνέπεια να έρχεται το Ελεγκτικό Συνέδριο να αμφισβητεί την νόμιμη καταβολή των επιδομάτων θέσης ευθύνης και να έρχεται ο νομοθέτης να «διορθώσει» το πρόβλημα με ειδική τροποποίηση ώστε αναδρομικά να ισχύει ότι καλώς καταβλήθηκαν, παρά το ότι ό νόμος προβλέπει μόνο 1 μήνα αναπλήρωσης της θέσης ευθύνης.

Μια λοιπόν που ετοιμάσατε ένα νέο νόμο για την Οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης, αποσαφηνίστε τα κενά και βάλτε και καμιά ρήτρα για την περίπτωση μη εφαρμογής του νέου νόμου, για να μην μείνει και αυτός στο «ράφι» επειδή δεν θα εφαρμοστεί. Αλλιώς τζάμπα κόπος…… και θα συνεχίσει να κάνει ο καθένας ότι «θέλει» περιμένοντας τις ερμηνευτικές εγκυκλίους (οι οποίες πάλι δεν εφαρμόζονται πλήρως από τους φορείς και αμφισβητούνται αφού δεν αποτελούν ..νόμο)
Οι ασάφειες και οι εκκρεμότητες που ποτέ δεν τελειώνουν δημιουργούν πολύ μεγάλο κόστος και επιβαρύνσεις και στην Διοίκηση και στην Δικαιοσύνη.

#6 Σχόλιο Από ΗΛΙΑΣ ΚΥΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ Στις 11 Ιουνίου 2013 @ 13:59

Η ρύθμιση δεν περιλαμβάνει τους εργαζόμενους ΙΔΑΧ που απασχολούνται στο Δημόσιο και στα ΝΠΔΔ. Επιπλέον το μέτρο πρέπει να περιλαμβάνει άτομα, σε εθελοντική βάση, ανεξάρτητα εαν υπάγονται στο καθεστώς διαθεσιμότητος.

Τα πλασματικά έτη πρέπει να έχουν γενικό χαρακτήρα, να αφορούν αποκλειστικά τα άτομα που επιθυμούν να αποχωρήσουν οικειοθελώς και να μην συνδέονται με τα πλασματικά των Ν. 3863/2010 και 3996/2011, δεδομένου ότι υπάρχουν άτομα που δεν έχουν σπουδάσει σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, και άτομα που δεν έχουν τέκνα ή κενό ασφάλισης.

Αντίστοιχα να ρυθμιστεί ότι τα πλασματικά έτη που τυχόν έχουν αναγνωρισεί στο πλαίσιο των Ν. 3863/2010 και 3996/2011 να θεωρούνται ισοδύναμα των γενικών πλασματικών ετών τα οποία μπορούν να αναγνωρίσουν οι υπάλληλοι που επιθυμούν να αποχωρήσουν οικειοθελώς.

#7 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΑΓΑΝΗΣ Στις 12 Ιουνίου 2013 @ 01:31

Άρθρο 17: Αναγνώριση πλασματικού χρόνου συνταξιοδότησης

1. Οι υπάλληλοι της Υποπαραγράφου Ζ.2.1 του ν. 4093/2012 οι οποίοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις συνταξιοδοτικές διατάξεις του Δημοσίου
[ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1: ΔΗΛΑΔΗ 35ΕΤΙΑ.]
και τίθενται σε διαθεσιμότητα

[ΣΧΟΛΙΟ 1: Το σκεπτικό της διαθεσιμότητας (στο πλαίσιο της κινητικότητας) ήταν η στελέχωση υποστελεχωμένων δημόσιων υπηρεσιών με υπαλλήλους που προσωρινώς ετίθεντο σε αυτό το καθεστώς ώστε να μεταταγούν σε δεύτερο χρόνο σε αυτές, βλ. τους »1987» που αναμένεται να μεταταγούν στο εγγύς μέλλον – εδώ η διαθεσιμότητα βλέπουμε ότι λαμβάνει έναν νέο ρόλο, του προθαλάμου της συνταξιοδότησης, άρα κλέβει τα χαρακτηριστικά της εργασιακής εφεδρείας (άρθρο 34 του Ν. 4024/2011) η οποία εφαρμοζόταν με απόσταση 2 χρόνων από την 35ετία.]

μπορούν είτε να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα τρία έτη και μέχρι τη συμπλήρωση των κατά περίπτωση απαιτούμενων προϋποθέσεων για την άμεση καταβολή κύριας και επικουρικής σύνταξης, μερίσματος και εφάπαξ βοηθήματος από το Δημόσιο και τους αντίστοιχους φορείς κοινωνικής ασφάλισης

[ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2: …που σημαίνει ότι ο χρήστης του δικαιώματος θα πρέπει κατά τα παραπάνω να έχει κλείσει 32 χρόνια + 3 = 35. ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.]

, είτε να εισπράξουν τις αποδοχές διαθεσιμότητας μέχρι τη λήξη αυτής και να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα δύο έτη, εφόσον υποβάλουν αίτηση παραίτησης από την Υπηρεσία, εντός ενός μηνός από την ημερομηνία που τίθενται σε διαθεσιμότητα.

[ΕΡΩΤΗΣΗ 1: ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ Η ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Ή ΑΛΛΙΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ Η ΛΗΞΗ ΤΗΣ. ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΟΞΟ: ΕΦΟΣΟΝ ΘΑ ΥΠΟΒΑΛΩ ΑΙΤΗΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ, ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ; ΜΑ Ή ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΘΑ ΝΟΟΥΜΑΙ Ή ΘΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΩ ΝΑ ΚΑΤΕΧΩ ΤΗΝ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΕΝΤΑΓΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ. ΚΙ ΑΝ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ ΣΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ, ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΥΤΟ;]

2. Για την αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου δεν λαμβάνονται υπόψη, όσον αφορά την κύρια σύνταξη, οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 3865/2010 (Α 120) και όσον αφορά την επικουρική σύνταξη, οι διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 3996/2011, όπως ισχύουν.

3. Ο ανωτέρω πλασματικός χρόνος λαμβάνεται υπόψη μόνο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος για κύρια και επικουρική σύνταξη, μέρισμα και εφάπαξ βοήθημα.

[ΕΡΩΤΗΣΗ 2: ΚΥΡΙΕ ΝΟΜΟΘΕΤΑ, ΞΑΝΑΡΩΤΑΩ: ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ; ΤΗ ΡΗΞΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ;]

4. Για την αναγνώριση του εν λόγω χρόνου, κατά το μέρος που αφορά την κύρια σύνταξη του Δημοσίου, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του δευτέρου και τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 2084/1992 (Α 165), και κατά το μέρος που αφορά την επικουρική σύνταξη, το μέρισμα και το εφάπαξ βοήθημα των αντιστοίχων φορέων, καταβάλλονται εκ μέρους του ασφαλισμένου υπαλλήλου οι προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη. Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται επί των συνταξίμων αποδοχών, όπως αυτές ισχύουν κατά περίπτωση, λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011.

[ΣΧΟΛΙΟ 2: ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΓΕΝΝΑΙΟΔΩΡΟ »ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ. Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΨΑΛΙΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΠΕΙΡΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΤΟΥΣ ΒΑΖΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΟΒΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ, ΤΟΥΣ ΟΡΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ ΕΝΤΟΣ ΜΗΝΟΣ ΚΑΙ, ΙΔΟΥ ΤΟ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ, ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ (ΑΡΑΓΕ ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ;) ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΑΔΗΜΟΝΙΑ ΜΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ,ΑΡΑΓΕ ΠΟΣΗΣ, ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΕΦΑΠΑΞ, ΑΡΑΓΕ ΠΟΣΟΥ;]

#8 Σχόλιο Από Ευθ. Βιτάλη Στις 12 Ιουνίου 2013 @ 12:13

Πράγματι, με τις μητέρες ανηλίκων που δεν έχουν 15ετία στο Δημόσιο, σε πολλές περιπτώσεις και για λίγους μήνες, υπάρχει πρόβλημα. Ας γίνει μια ρύθμιση ωστε να μπορούν να αναγνωρίσουν τον πλασματικό αυτό χρόνο

#9 Σχόλιο Από ΥΔΜΗΔ Στις 12 Ιουνίου 2013 @ 16:21

Προτεινόμενη τροποποίηση της ανωτέρω διάταξης από το ΥΔΜΗΔ:

ΔΙΑΤΑΞΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
1. Μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι και υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου των φορέων της υποπαραγράφου Ζ.1.1 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, οι οποίοι τίθενται σε διαθεσιμότητα και οι οποίοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις συνταξιοδοτικές διατάξεις του Δημοσίου, μπορούν είτε να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα τρία έτη και μέχρι τη συμπλήρωση των κατά περίπτωση απαιτούμενων προϋποθέσεων για την άμεση καταβολή κύριας και επικουρικής σύνταξης, μερίσματος και εφάπαξ βοηθήματος από το Δημόσιο και τους αντίστοιχους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, είτε να εισπράξουν τις αποδοχές διαθεσιμότητας μέχρι τη λήξη αυτής και να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα δύο έτη, εφόσον υποβάλουν αίτηση παραίτησης από την Υπηρεσία, εντός ενός μηνός από την ημερομηνία που τίθενται σε διαθεσιμότητα.
2. Για την αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου δεν λαμβάνονται υπόψη, όσον αφορά την κύρια σύνταξη, οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 3865/2010 (Α 120) και οι διατάξεις της παρ. 18 του άρθρου 10 του ν.3863/2010,όπως ισχύουν, και όσον αφορά την επικουρική σύνταξη, οι διατάξεις της παρ. 18 του άρθρου 10 του ν.3863/2010, όπως ισχύουν.
3. Ο ανωτέρω πλασματικός χρόνος λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση και την προσαύξηση συνταξιοδοτικού δικαιώματος για κύρια και επικουρική σύνταξη, μέρισμα και εφάπαξ βοήθημα.

4. α. Για την αναγνώριση του εν λόγω χρόνου, κατά το μέρος που αφορά την κύρια σύνταξη του Δημοσίου, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του δευτέρου και τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 2084/1992 (Α 165). Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται επί των συνταξίμων αποδοχών, όπως αυτές ισχύουν κατά περίπτωση, λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011.
β. Η αναγνώριση του εν λόγω χρόνου στους φορείς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας πραγματοποιείται με την καταβολή, αναλόγως με τα προβλεπόμενα στην παρ. 18 του άρθρου 10 του ν. 3863/2010, όπως ισχύει, για κάθε μήνα αναγνώρισης ποσού υπολογιζόμενου με ποσοστό 20% για τους φορείς κύριας ασφάλισης, 6% για τους φορείς επικουρικής ασφάλισης, 4% για το μέρισμα του ΜΤΠΥ και 4 % για τους φορείς Πρόνοιας επί των συνταξίμων αποδοχών του υπαλλήλου, επί των οποίων υπολογίζονται οι εισφορές του κατά τον τελευταίο πριν τη θέση σε διαθεσιμότητα μήνα.
5. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν έχουν εφαρμογή σε μονίμους πολιτικούς υπαλλήλους, οι οποίοι εντός τριών ετών από την ημερομηνία που τίθενται σε διαθεσιμότητα συμπληρώνουν το ηλικιακό όριο και τη συντάξιμη υπηρεσία που επιφέρουν την αυτοδίκαιη απόλυση, κατά τη διάταξη του άρθρου 155 παρ. 2 ΥΚ.
Επίσης, οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν εφαρμόζονται σε υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου οι οποίοι εντός τριών ετών από την ημερομηνία που τίθενται σε διαθεσιμότητα θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης με 40 έτη ασφάλισης και τη συμπλήρωση 62ου έτος της ηλικίας.
6. Ο χρόνος της διαθεσιμότητας που επέρχεται δυνάμει της διατάξεως της υποπαρ. Ζ.2.1 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 λογίζεται συντάξιμος και προσμετράται στη λοιπή συντάξιμη υπηρεσία του υπαλλήλου.

#10 Σχόλιο Από ΠΕΤΣΑΣ ΜΑΝΩΛΗΣ Στις 13 Ιουνίου 2013 @ 10:10

ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 17,
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ/ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ Ή ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ/ΣΥΓΧΩΝΕΥΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥΣ,
ΑΛΛΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΣΤΕΝΟΥ ΤΟΜΕΑ, ΟΤΑ ΚΛΠ ΑΠΕΧΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ (5) ΕΤΗ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ, ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΕΚΟΥΣΙΑ ΜΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ, ΑΠΟΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΟΤΙ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΘΑ ΛΥΘΕΙ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΑΡΑ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗ.

#11 Σχόλιο Από ΤΑΚΗΣ Στις 13 Ιουνίου 2013 @ 15:32

..

Ο ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΑΝ ΒΓΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΛΕΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
ΟΛΗ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ

ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΠΙΘΑΝΑ
ΝΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣΕΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

..