II. Υφιστάμενες Δράσεις – 5. Κυβερνητική Πύλη ΕΡΜΗΣ

Η Κυβερνητική Πύλη ΕΡΜΗΣ αποτελεί την ενιαία Κυβερνητική Διαδικτυακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης και παρέχει πληροφόρηση και ασφαλείς ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Ο βασικός σκοπός της είναι να συγκεντρώνει και να οργανώνει τις διαθέσιμες πληροφορίες του δημόσιου τομέα με δομημένο τρόπο, ώστε να μπορούν να διατίθενται ελεύθερα. Αυτό σημαίνει ότι ο ΕΡΜΗΣ έχει ως στόχο να λειτουργήσει ως μοναδικό σημείο επαφής για τις συναλλαγές μεταξύ των πολιτών και των επιχειρήσεων και των διαφόρων φορέων της δημόσιας διοίκησης, αξιοποιώντας ολοκληρωμένες και ασφαλείς υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Για να το επιτύχει αυτό η πύλη ΕΡΜΗΣ βασίζεται σε ανοικτά πρότυπα και αρχές διαλειτουργικότητας.

Από επιχειρησιακή άποψη, το έργο βασίζεται σε τρεις βασικούς άξονες που αφορούν:

  • Την πλήρη συλλογή και οργάνωση όλων των απαιτούμενων πληροφοριών από τους φορείς της δημόσιας διοίκησης, και στη συνέχεια τη διανομή τους μέσω του διαδικτύου. Αυτό είναι απαραίτητο προκειμένου πολίτες και επιχειρήσεις να έχουν έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση όσον αφορά στις συναλλαγές τους με τους φορείς της δημόσιας διοίκησης.
  • Την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών για την παροχή και την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των διαφόρων πληροφοριακών συστημάτων της δημόσιας διοίκησης. Επίσης, την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών και την παροχή τους από ένα κεντρικό σημείο.
  • Την παροχή διαφορετικών μεθόδων ταυτοποίησης για την υλοποίηση των απαιτήσεων που η χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών επιτάσσει. Αυτές οι μέθοδοι ποικίλουν, από την χρήση ονόματος χρήστη / κωδικού πρόσβασης έως την ισχυρότερη των ψηφιακών πιστοποιητικών σε συνδυασμό με τη χρήση έξυπνων καρτών. Τα παρακάτω ψηφιακά πιστοποιητικά διατίθενται σε πολίτες / επιχειρήσεις και τους δημόσιους υπαλλήλους:

oΠιστοποιητικό για ψηφιακές υπογραφές και ταυτοποίηση: παρέχεται για χρήση ψηφιακών υπογραφών.

oΠιστοποιητικό κρυπτογράφησης: χρησιμοποιείται για την εξασφάλιση εμπιστευτικότητας στην ανταλλαγή δεδομένων και εγγράφων.

Στατιστικά

3.900 : Περιγραφές υπηρεσιών και φόρμες υπηρεσιών  /

217    : Υπηρεσίες επιπέδου 3 & 4  / 13 :  Υπηρεσίες επιπέδου 5

Δικτυακός τόπος:http://www.ermis.gov.gr/

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 14:42 | Αναστος Φωτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ειναι μια καλη προσπαθεια η οποια ομως βρισκεται σε εμβρυακο σταδιο και δεν μπορει ακομα να αποδωσει τα αναμενομενα. Υπαρχει ελλειπης ενημερωση στοιχειων στο site με αποτελεσμα να μην μπορεις να χρησιμοποιησεις στο ακεραιο τον Ερμή! πρπει να αναβαθμιστει και να δημιουργηθει μια κοινη βαση δεδομενων για αποτελεσματικοτερη χρηση

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:07 | Νίκος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Γενικα η χρήση ενος τετοιου συστηματος ηταν μια καλη πρωτοβουλια για την εξυπηρετηση των πολιτων. Αλλα απο τη μερα υλοποιησης του μεχρι σημερα ουσιαστικα βρισκετε ακομα σε υπολειτουργια. Πρεπει καποια στιγμη να γινει η ενημερωση του site ωστε να εξυπηρετει το σκοπο για τον οποιο δημιουργήθηκε και οχι απλα να υπαρχει χωρις καμια χρηση.

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:33 | Tolis El
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η υλοποιηση της καταχωρησης ολων των επιμερους Δημων της χωρας θα ολοκληρωσει το εργο. Ψαχνωντας διαπιστωσαμε κενα στην καταχωρηση που πρεπει να ενημερωθουν. Να υπαρχει κατευθειαν δυνατοτητα υποβολης παρατηρησεων απευθειας σε καθε πεδιο για να μπορει ευκολα ο καθε ενας να δηλωνει τυχων δυσλειτουργειες και κενα. Παραδειγματα υπαρχουν σε sites ξενων χωρων που τρεχουν ηδη εδω και πολλα χρονια.Καταχωρηση ολων των προβληματων και των παρατηρησεων για να χρησιμοποιηθουν σε μελοντικη εκδοση -αναβαθμιση του site.

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:13 | Ηλίας Πλάτσης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Γενικά το Ερμής είναι μια καλή πρωτοβουλία του κράτους για την πιο γρήγορη εξυπηρέτηση των πολιτών του. Δίνονται πληροφορίες για πολλά θέματα και υπηρεσίες. Όσο αφορά όμως εμένα αυτή την στιγμή μου είναι σχεδόν άχρηστο διότι δεν υπάρχει το όνομά μου σε καμία υπηρεσία του. Το να μην υπάρχουν τα στοιχεία μου ενώ η κατασκευή του ιστότοπου έχει αρχίσει από το 2009, το θεωρώ αδιανόητο.

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:49 | Αμαλία Δ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο Ερμής είναι ένα site που εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο πλήθος των πολιτών και δεν αφορά όλους λόγω των ελλιπών στοιχείων του. Ως λύση προτείνω την αναβάθμιση και την ευρεία αναγνώρισή του.

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:49 | ΣΕΚΟ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο Ερμής είναι ένα site που εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο πλήθος των πολιτών και δεν αφορά όλους λόγω της μη μεγάλης αναβάθμισής του δηλ. δεν καλύπτει όλες τις περιφέρειες. Ως λύση προτείνω την αναβάθμιση και την ευρεία αναγνώρισή του.

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:53 | ΤΣΙΡΑΝΙΔΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο Ερμής είναι ένα site που εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο πλήθος των πολιτών και δεν αφορά όλους λόγω των ελλιπών στοιχείων του. Ως λύση προτείνω την αναβάθμιση και την ευρεία αναγνώρισή του.

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:57 | κωστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο Ερμής κατά την άποψη μου είναι ένα τρομερά ελλειπή site δεν εξυπηρετεί μεγάλο πλήθος των πολιτών αλλά ανάλογα με τον δήμο τους. Χρειάζεται άμεση αναβάθμιση.

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:30 | giwrgos_ger
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο Ερμής θεωρώ ότι δεν είναι πολύ αναγνωρισμένο και για το χρόνο που λειτουργεί παρουσιάζει έλλειπες στοιχεία. Πρέπει να αναπτύξουν το πληροφοριακό του σύστημα όπως για παράδειγμα να συμπεριλάβουν τους καλλικρατικούς δήμους. Γενικότερα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε αυτή την ηλεκτρονική υπηρεσία.

  • 30 Οκτωβρίου 2012, 13:27 | XrisAnas
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θέλω να σας γνωστοποιήσω ,σύμφωνα με την δική μου εμπειρία , ότι η χρήση του ΕΡΜΉ είναι δυσνόητη ,περίπλοκη και για τον χρόνο που λειτουργεί είναι ανούσια διότι δεν εξυπηρετεί τον πολίτη όπως είχε σχεδιαστεί !Προτείνω την καλύτερη κατανομή των θεμάτων καθώς και την κινητοποίηση περισσότερων δήμων στην καταγραφή των στοιχείων των δημοτών.

  • 17 Οκτωβρίου 2012, 18:40 | paradims
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θεωρώ πως είναι μια πολύ καλή λύση για την έγκαιρη ενημέρωση και διευκόλυνση των πολιτών. Αρχικά, σαν βασική προτεραιότητά σας θα πρέπει να είναι η ευρεία ενημέρωση των πολιτών όσων αφορά το site επειδή δεν είναι αρκετά διαδεδομένο. Έπειτα το οργανωτικό πλάνο του έργου το οποίο αναλύεται στους 3 βασικούς άξονες που αναφέρετε είναι σημαντικό από πλευράς των πολιτών και από δημόσιας διοίκησης διευκολύνοντας έτσι τους πολίτες αλλά και ελαφρύνοντας τη διοικητική επιβάρυνση του κράτους σχετικά με τον αυξημένο αριθμό εργατοωρών, ενισχύοντας έναν αυτοματοποιημένο τρόπο μέσω των πληροφοριακών συστημάτων .

  • 29 Σεπτεμβρίου 2012, 11:56 | ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Για αρχή καλά ακούγεται. Το πως θα περπατήσει στην πράξη θα το δείξει ο χρόνος. Το βασικό είναι να χρησιμοποιηθούν αδιάβλητα συστήματα και να απασχοληθούν όσο το δυνατόν καταρτισμένοι και φερρέγυοι άνθρωποι… Μπορεί κάθε αρχή να είναι δύσκολη είναι όμως το ήμισυ του παντός. Οπότε καλή αρχή συμαίνει συνήθως και καλή συνέχεια κακή όμως ολέθρια συνέχεια. Αυτό τουλάχιστον έχει αποδείξει η συγχρονη Ελληνική ιστορία.

  • 16 Ιουλίου 2012, 15:40 | Β.Δ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μία πύλη για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες?Δύσκολο να πετύχει..Θα μπορούσε να συνδέεται με links στα αντίστοιχα site της κάθε υπηρεσίας.Επίσης δεν υπάρχει καμμία ενημέρωση.Πόσοι πολίτες ξέρουν το ΕΡΜΗΣ?

  • 16 Ιουλίου 2012, 10:16 | Χρίστος Ακριτίδης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πολύ σωστό και απλό, εμπλουτίστετο στο ζενίθ !

  • 14 Ιουλίου 2012, 19:49 | Κώστας ΛΕΚΚΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Έχω την εντύπωση ότι η πύλη ΕΡΜΗΣ δεν έχει καμμια χρησιμότητα, προτείνω να την καταργησετε και να σχεδιάζεται μια πιο απλη, συγγενης μου προσπαθεί ένα μήνα να παραλάβει πιστοποιητικό απο το ΙΚΑ χωρίς αποτελεσμα.

    Πόσους πραγματικούς χρήστες έχει; και πόσο έχει κοστίσει;

    Κώστας Λέκκας