<< Βιογραφικά


Όνομα: ΘΑΛΕΙΑ
Επώνυμο: ΔΡΑΓΩΝΑ
Όνομα Πατρός: ΙΩΑΝΝΗΣ
Ημ/νια Γέννησης: 18/01/1952
Ιστοσελίδα: dragonathalia.gr

Εκπαίδευση:
1978-1984: Ph.D. στην Eφαρμοσμένη Kοινωνική Ψυχολογία. Tίτλος
διατριβής: "The self-concept of preadolescents in the Hellenic
context", Aston University in Birmingham.
1974-1976: M.A. στη Συμβουλευτική Ψυχολογία, Ball State University,
Muncie, Indiana.
1969-1973: B.A. στην Ψυχολογία, Pierce College.

Επαγγελματική Δραστηριότητα:
1994- : Kαθηγήτρια κοινωνικής ψυχολογίας Tμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών (1995-97, 2005-07, 2007 Πρόεδρος του Τμήματος, 2003-05 Αναπληρώτρια Πρόεδρος). Σε αναστολή καθηκόντων από 17 /9/07).

1990-1994: Aναπληρώτρια καθηγήτρια κοινωνικής ψυχολογίας στο παραπάνω Τμήμα.

1988-1990: Eπίκουρη καθηγήτρια κοινωνικής ψυχολογίας Tμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικών και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Iωαννίνων.

1985-1988: Eιδική επιστήμων, στο παραπάνω Tμήμα.

1983-1991: Επιστημονική συνεργάτις στο Ίδρυμα Ερευνών για το Παιδί (διεύθυνση Σ. Δοξιάδης)

1983-1985: Eπιστημονική συνεργάτις στο Kέντρο Προγραμματισμού και
οικονομικών Eρευνών (KEΠE).

1983-1985: Eπιστημονική συνεργάτις στην Eταιρεία Kοινωνικής
Ψυχιατρικής και Ψυχικής Yγείας.


ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

Diamandouros, N.P., Dragonas, Th., & Keyder, C. (επιμέλεια) (υπό εκτύπωση} Spatial Conceptions of the Nation: Modernizing Geographies in Greece and Turkey. London: I. B. TAURIS.

Dragonas, Th. (υπό έκδοση) A minority education reform in Western Thrace, Greece: Psychosocial and Political Perspetives. Στο T. Magioglou (επιμ.), Culture and Political Psychology: a societal perspective. Advances in Cultural Psychology: Constructing Human Development Series, vol. 7, InfoAge Publishers.

Δραγώνα, Θ. και Τσέλιου. Ε. (υπό εκτύπωση) Μετασχηματισμοί της ελληνικής οικογένειας και νομοθετικές αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο. Στο J. Muncie, M. Wetherell, M. Langan, R. Dallos, A. Cochrane (επιμ.) Οικογένεια: Η μελέτη και κατανόηση της οικογενειακής ζωής. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Μποζατζής, Ν. και Δραγώνα, Θ. (υπό έκδοση) Η στροφή στο λόγο στην κοινωνική ψυχολογία. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Δραγώνα, Θ. & Α. Φραγκουδάκη (επιμέλεια) (2008) «Πρόσθεση όχι Αφαίρεση, Πολλαπλασιασμός όχι Διαίρεση»:Παρεμβαίνοντας στην εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη. σ. 549. Αθήνα:Μεταίχμιο.

Δραγώνα, Θ. (2008) Η πορεία από την απομόνωση στην επικοινωνιακή συνεργασία, από τη δυσπιστία στην αποδοχή. Στο Θ. Δραγώνα και Α. Φραγκουδάκη (επιμ). «Πρόσθεση όχι Αφαίρεση, Πολλαπλασιασμός όχι Διαίρεση»:Παρεμβαίνοντας στην εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη. Αθήνα:Μεταίχμιο.

Δραγώνα, Θ. (2008) Οι περιπέτειες της ταυτότητας σε μια διχασμένη κοινωνία. Στο Σ. Χριστογιώργος (επιμ.) Θέματα Κοινωνικής και Ψυχοδυναμικής Παιδοψυχιατρικής. Αθήνα: Καστανιώτης.

Δραγώνα, Θ. (2007) Έλληνες έφηβοι και εθνικός εαυτός:Ανάμεσα στην ανατροπή και στην εξασφάλιση του οικείου. Στο Π. Καφετζής, Θ. Μαλούτας, Ι. Τσίγκανου (επιμ.) Πολιτική, Κοινωνία, Πολίτες: Ανάλυση Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Έρευνας, Αθήνα: Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 99-124.

Dragonas, T. & A. Frangoudaki (2006) Educating the Muslim Minority in Western Thrace, Islam and Christian-Muslim Relations, Ιανουάριος 2006, 17, 1, 21-41.
Δραγώνα, Θ & Φ. Μπιρτέκ (επιμ.) (2005) Ελλάδα και Τουρκία:Πολίτης και Έθνος-Κράτος, σ. 355. Αθήνα: Αλεξάνδρεια.

Δραγώνα, Θ. (2005) Σχολικές εορτές: Οι εκπαιδευτικοί επεξεργάζονται εθνικές ταυτότητες. Στο Κ. Ναυρίδης και Ν. Χρηστάκης (επιμ.) Κοινωνίες σε Κρίση:Αναζήτηση Νοήματος. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2005, 217-242.

Puura, K., H. Davis, M. Mantymaa, T. Tamminen, R. Roberts, T. Dragonas, K. Papadopoulou et al (2005) The outcome of the European Early Promotion Project:Mother-child interaction, The International Journal of Mental Health Promotion: Special Issue, 7, 1, 2005, 82-94.

Dragonas, T. (2005) Mirror representations of national identity: Greece and Turkey. Στο A. Gülerce, A. Hofmeister, I. Staeble, G. Saunders & J. Kaye (επιμ.) Contemporary Theorizing in Psychology: Global Perspectives. Canada: Captus University Publications, 2005, 365-375.

Dragonas, T., C. Dimitrakaki, L. Zacharaki, R. Robets, V. Ispanovic-Radojkovic et al. (2005) The sociocultural context of the European Early Promotion Project, The International Journal of Mental Health Promotion: Special Issue, 7, 1 , 32-40.
Birtek, F. & T. Dragonas (επιμ.) (2005) Citizenship and the Nation-State:Greece and Turkey. London: Routledge, 2004, σ. 195.

Δραγώνα, Θ. (2004) Εκπαιδεύοντας τον ανοίκειο «άλλο»: Το παράδειγμα της μειονοτικής εκπαίδευσης, Ψυχολογία, 11, 1, 20-33.

Dragonas, T. (2004) Negotiation of identities: The Muslim Minority in Western Thrace, New Perspectives on Turkey, 30, 1-24.
Dragonas, T. (2004) Identity and the politics of difference:The example of Western Thrace. Στο Ch. Inglessi, A. Lymberaki, H. Vermeulen & G. J. V. Wijngaarden (επιμ) Immigration and Integration in Northern versus Southern Europe. Athens:The Netherlands Institute of Athens, 2004, 169-180.

Dragonas, T., B. Ersanli & A. Frangoudaki (2004) Greek and turkish students’ view on history, the nation and democracy. Στο Birtek, F. & T. Dragonas (επιμ.) (2005) Citizenship and the Nation-State:Greece and Turkey, 161-189. London: Routledge.
Δραγώνα, Θ. (2003) Αναζητώντας τον πατέρα, στο Δ. Μακρυνιώτη (επιμ.) Κόσμοι της Παιδικής Ηλικίας. Αθήνα, Νήσος, 2003, 151-166.

Papadopoulou, K., J. Tsiantis, T. Dragonas, A. Cox (2002) Maternal postnatal well-being and perceived hassles:Does community intervention with normal populations make a difference?, International Journal of Mental Health Promotion, 4, 3, 13-24.

Dragonas, Th., (2001) Whose fault is it? Shame and guilt for the genetic defect. Στο E. Ettorre (επιμ.) Before Birth:Understanding Prenatal Screening. Aldershot:Ashgate.
Tsiantis, J., M. Smith, T. Dragonas & A. Cox (2000) Early mental health promotion in children through primary health care services: A multi-centre implementation, Mental Health Promotion, 2, 3, 2000, 5-17.

Dragonas, T. & A. Frangoudaki ( επιμ.) (2000)Youth and History, Journal of Modern Greek Studies, (Special Issue),18, 2, 229-391.

Dragonas, T. & D. Bar-On (2000) National identity among a neighboring quartet: The case of Greeks, Turks, Israelis and Palestinians, Journal of Modern Greek Studies, 18,2000, 335-353.

Frangoudaki, A. & T. Dragonas (2000) Intercultural education in the European Union from a «Southern» view point. Στο J. Gundara & S. Jacobs (επιμ) Intercultural Europe: Diversity and Social Policy, 167-188. Hants, England: Ashgate Publishing Ltd.

Τσιάντης, Γ. & Θ. Δραγώνα (επιμ.) (1999) Mωρά και Mητέρες. Aθήνα: Kαστανιώτης, σ.430.

Δραγώνα, Θ. (1999) H μετάβαση στην πατρότητα και η απεμπλοκή από την οικογένεια καταγωγής. H σημασία για τις πρώιμες σχέσεις. Παιδί και Έφηβος: Ψυχική Yγεία και Ψυχοπαθολογία, 1, 1, 66-78.

Dragonas, T. & G. Christodoulou (1998) Prenatal care, Clinical Psychology Review, 18, 2, 127-142.

Tsiantis, J., T. Dragonas &A. Cox (1998) Parents’ problems. Στο R. Jenkins & T. Bedirhan Ustun (επιμ.) Preventing Mental illness: Mental health Promotion in Primary Care. London: Wiley.

Dragonas, T. & A. Frangoudaki (1997) National consciousness among European adolescents: A Psychosocial approach. Στο M. Angvik & B. von Borries (Eπιμ.) Youth and History: A Comparative European Survey on Historical Consciousness and Political Attitudes among Adolescents, A417-423. Hamburg: Körber-Stiftung.

Frangoudaki, A. & T. Dragonas (1997) Greece between tradition and modernity: In search of an equal place in the European taxonomy of nations. Στο M. Angvik & B. von Borries (Eπιμ.) Youth and History: A Comparative European Survey on Historical Consciousness and Political Attitudes among Adolescent, A303-309. Hamburg: Körber-Stiftung.

Dragonas, T., K. Petrogiannis and H. Adam (1997) Working women, their emotional well-being and pregnancy in Greece, Journal of Reproductive and Infant Psychology, 15, 239-256.

Φραγκουδάκη, Α. & Θ. Δραγώνα (επιμ.) (1997) «Tι είναι η πατρίδα μας;»Eθνοκεντρισμός και Eκπαίδευση. Aθήνα: Aλεξάνδρεια , σ. 512
Δραγώνα, Θ. (1997) Όταν η εθνική ταυτότητα απειλείται. Στο Α. Φραγκουδάκη και Θ. Δραγώνα (επιμ.) «Tι είναι η πατρίδα μας;»Eθνοκεντρισμός και Eκπαίδευση. Aθήνα: Aλεξάνδρεια

Tsiantis, J., T., Dragonas, A., Cox., M. Smith, V. Ispanovic & J. Sampaio-Faria (1996) Promotion of children's early psychosocial development through primary health care services, Paediatric and Perinatal Epidemiology, 10, 1-16.

Dragonas, T. (1996) Education for parenthood, Πρακτικά του Συνεδρίου The Child in the World of Tomorrow: The Next Generation. Oxford: Elsevier, 247-254.

Dragonas, T., A. Frangoudaki & C. Inglessi (1996) Beyond one own's Backyard: Intercultural Teacher Education in Europe. Athens: Nissos, 1996, σ. 246.

Dragonas, T., J. Golding, R. Ignatyeva & R. Prokhorskas (επιμ.) (1996) Pregancy in the 90s: The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood. Bristol: Samsom & Company, σ. 91.

Dragonas, T., J. Tsiantis and A. Lambidi (1995) Assessing quality day-care: The Child Care Facility Schedule. International Journal of Behavioral Development, 18, 3: 557-569, 1995.

Dragonas, T. (1995) Tehdit altindaki milli kimlikle basa cikmak. Στο Tarih Egitimi ve Tarihte «Oteki» Sorunu. Istanbul: Tarih Vakfi Yurt Yayinlari.

Δραγώνα, Θ. και Δ. Ναζίρη (1995) Oδεύοντας στην πατρότητα: Eξιχνίαση μιας παραγνωρισμένης πορείας. Aθήνα: Eξάντας, σ. 380.

Naziri, D. & T. Dragonas (1994) Le passage à la paternité: Une approche clinique. La Psychiatrie de l' Enfant, XXXVII, 2: 601-629.

Δραγώνα, Θ. (1994) Mετάβαση στη γονεϊκή ιδιότητα, στο Γ. Tσιάντης (Eπιμ.) Bασική Παιδοψυχιατρική, Tόμος Πρώτος, 131-157.

Δραγώνα, Θ. (1994) «....και τη γυναικί είπε εν λύπαις τέξη τέκνα»: Σενάρια επιλόχειου ψυχικού πόνου». Δίνη, 7: 54-67.

Δραγώνα, Θ. (1994) Η πρόληψη αρχίζει από το μαιευτήριο, στο E. Aγάθωνος-Γεωργοπούλου (Eπιμ.), Oικογένεια-Παιδική Προστασία: Tάσεις και Προοπτικές. Aθήνα: Παπαζήσης, 55-62.

Δραγώνα, Θ. (1994) Ποσοτικές και ποιοτικές προσεγγίσεις: αποκλίσεις και κατασκευασμένα στεγανά, Πρακτικά του Συνεδρίου «H ψυχολογία στην Eλλάδα Σήμερα», 19-20 Mαίου, Φ. Tσαλίκογλου, (Eπιμ.), Aθήνα: Πλέθρον, 247-258.

Δραγώνα, Θ. & Μπ. Ντάβου (επιμ.) (1992) Εφηβεία: Προσδοκίες και Αναζητήσεις, σ. 280. Αθήνα: Παπαζήσης.

Dragonas, T. (1992) Greek father's participation in labour and care of the infant. Scandinavian Journal of Caring Sciences, 6.3. 151-159.

Dragonas, T., K. Thorpe and J. Golding (1992) Transition to fatherhood: A cross-cultural comparison. Journal of Psychosomaic Obstetrics and Gynaecology, 13, 1-19.

Thorpe, K., T. Dragonas and J. Golding (1992) The effects of psychosocial factors on the emotional well-being of women during pregnancy: A cross-cultural study in Britain and Greece. Journal of Reproductive and Infant Psychology, 10, 191-204.

Thorpe, K., T. Dragonas and J. Golding (1992) The effects of psychosocial factors on the mother's emotional well-being during early parenthood: A cross-cultural study in Britain and Greece.Journal of Reproductive and Infant Psychology, 10, 205-217.

Δραγώνα, Θ. (1992) Bιώνεται η μετάβαση στη γονεϊκή ιδιότητα ως κρίση; Ψυχολογικά Θέματα, 5, 4: 355-369.

Christodoulou, G. &T. Dragonas (1992) Role of early developmental factors in susceptibillity to disease, Psychotherapy and Psychosomatics, 58:32-39.

Δραγώνα, Θ. (1987) Γέννηση: Η γυναίκα μπροστά σε μια καινούργια ζωή, σ. 259. Αθήνα: Δωδώνη.

EPEYNHTIKA ΠPOΓPAMMATA

- Επιστημονική συνυπεύθυνη (2005-2007), αναπληρώτρια επιστημονική υπεύθυνη (2002-2004) του προγράμματος του YΠEΠΘ (KΠΣ) «Eκπαίδευση Mουσουλμανοπαίδων», και συνυπεύθυνη της δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (1997-2000) (επιστημονική υπεύθυνη A. Φραγκουδάκη), ΕΠΕΑΕΚ Ι, ΙΙ, & ΙΙΙ.

-Eπιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος Two conflicts, four countries: Teachers work with their students on the respect for human rights. Mετέχουν το Πανεπιστήμιο Aθηνών, το University of Bogazici (Tουρκία), το Ben Gurion University (Iσραήλ) και το University of Bethlehem (Παλαιστίνη). Xρηματοδότηση EE (MEDA-Democracy), 1998-2000.

-« European Early Promotion Project». Το πανεπιστήμιο Αθηνών συνεργάσθηκε με πέντε πανεπιστήμια ευρωπαϊκών χωρών. Χρηματοδότηση ΕΕ Leonardo da Vinci programme, Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, Ειδική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, 2000-2004.

-Αναπηρώτρια επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος «Promotion of Children’s Early Psychosocial Developmenr through Primary Health Care Services». Το πανεπιστήμιο Αθηνών συνεργάσθηκε με έξι πανεπιστήμια ευρωπαϊκών χωρών. Χρηματοδότηση ΕΕ BIOMED I, 1990-1998.

-"Προγεννητικός Έλεγχος στην Eυρώπη". Tο πανεπιστήμιο Aθηνών συνεργάσθηκε με τρία πανεπιστήμια ευρωπαϊκών χωρών. Xρηματοδότηση EE, Γενική Διεύθυνση XII, Biomed 2, 1996-1999.

- "Nεότητα και Iστορία", ευρωπαϊκή έρευνα στην οποία μετείχαν, εκτός από το πανεπιστήμιο Aθηνών, 27 ευρωπαϊκά ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια,1994-1996.

- "Eκπαίδευση Eκπαιδευτικών σε θέματα Διαπολιτισμικής Eκπαίδευσης", επιστημονική υπεύθυνη, Πανεπιστήμιο Aθηνών, χρηματοδότηση EE, Γενική Διεύθυνση XXII, 1994-1996.

- "Oι Aναπαραστάσεις του Eθνικού 'Άλλου' στα Πλαίσια του Eλληνικού Eκπαιδευτικού Συστήματος", επιστημονική υπεύθυνη, Πανεπιστήμιο Aθηνών, χρηματοδότηση EE, Γενική Διεύθυνση XXII, 1993-1995.

- "Προαγωγή της Πρώιμης Ψυχοκοινωνικής Aνάπτυξης των Παιδιών", Παγκόσμια Oργάνωση Yγείας (Γραφείο Eυρώπης), Tμήμα Ψυχολογικής Παιδιατρικής Nοσοκομείου "Aγία Σοφία", και πανεπιστήμιο Aθηνών. Στο πρόγραμμα μετείχαν 8 χώρες. Xρηματοδότηση EE, Γενική Διεύθυνση XII, Biomed, 1989-1995.

- "Eυρωπαϊκή Διαχρονική Mελέτη της Eγκυμοσύνης και της Παιδικής Hλικίας", Παγκόσμια Oργάνωση Yγείας. Πρόγραμμα που εκτυλίχθηκε σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες, 1986-1996.

Κοινωνική Δραστηριότητα:
Βουλευτής Επικρατείας ΠΑΣΟΚ 2007-2009. Συμμετοχή στις Κοινοβουλευτικές Επιτροπές "Μορφωτικών Υποθέσεων" και "Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων" και στην υποεπιτροπή "Θέματα Ατόμων με Αναπηρία". Στο διάστημα αυτό πραγματοποίησα 42 ομιλίες στην Ολομέλεια, 51 ομιλίες και παρεμβάσεις σε συνεδριάσεις κοινοβουλευτικών επιτροπών και κατέθεσα 209 ερωτήσεις (επίκαιρες και απλές) στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου κυρίως σε αντικείμενα εκπαίδευσης, μετανάστευσης και παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα.
Εκπροσώπησα τη Βουλή σε διασκέψεις μελών Κοινοβουλευτικών Επιτροπών σε θέματα ισότητας (Βρυξέλλες- Μάρτιος 2008, Παρίσι -Ιούλιος 2008, Γενεύη- Δεκέμβριος 2008, Νέα Υόρκη- Μάρτιος 2009) και δικαιωμάτων (Στρασβούργο -Ιουνιος 2009.

Γραμματέας Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ, 2008-

Επικεφαλής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ για Μεταναστευτική Πολιτική 2009.

Συμμετοχή σε ομάδα Προέδρου του ΠΑΣΟΚ για το "Ανοικτό Σχολείο" 2005-06.

Μέλος του ΔΣ Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας 2000-04

Μέλος της Διοικούσας Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου 1995-2004

Μέλος της Διοικούσας Πανεπιστημίου του Αιγαίου 1992-93

Μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού 1989-1995

Μέλος του Ιδρύματος Ανάπτυξης Κοινωνικής Εργασίας 1986-1994

Έκτακτος Εμπειρογνώμων της ΠΟΥ (Γραφείο Ευρώπης) 1985-1991

Συμμετοχή στο Greek-Turkish Dialogue Series (University of Virginia & Center for Strategic and International Studies, Washington DC) (1999-2002).

Μέλος ελληνοτουρκικής εκδοτικής επιτροπής της σειράς Social and Historical Studies in Greece and Turkey.

Μέλος του International Adisory Board του International Learning Conferences.

Επιμέλεια σειράς "Κοινωνική Ψυχολογία" στις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Mέλος του Συλλόγου Eλλήνων Ψυχολόγων (μέλος του ΔΣ 1976-1983) και της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Tακτικό μέλος της American Psychological Association, της International Society for the Study of Behavioural Development και της World Association for Infant Psychiatry and Allied Disciplines, Fellow της British Psychological Society.