• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλ. Μελετητών. Δημ. Έργων Ν. Καστοριάς' | 3 Μαρτίου 2011, 15:45

    Α) Να απαλειφθεί από το νομοσχέδιο η πρόβλεψη περί συμμετοχής προσώπου με Μ.Ε.Κ. στην ομάδα μελέτης τεχνικού έργου λόγω: 1. Η επιβλέπουσα υπηρεσία, διασφαλίζει την ορθή εφαρμογή των προδιαγραφών και έχει την απαραίτητη γνώση για την κατασκευασιμότητα των προτεινόμενων τεχνικών λύσεων. 2. Προβλέπεται η συμμετοχή ανεξάρτητου παρόχου υπηρεσιών (με πτυχίο Γ’ τάξης και επομένως σημαντική εμπειρία), για την επίβλεψη της μελέτης. Είναι άνευ αντικειμένου λοιπόν και η συμμετοχή κατασκευαστή, και στο μόνο που μπορεί να οδηγήσει είναι η χειραγώγηση των τεχνικών λύσεων, η διαπλοκή συμφερόντων, ο αθέμιτος ανταγωνισμός στον κύκλο κατασκευής των δημοσίων έργων και εναντίον των σύγχρονων επιστημονικών αντιλήψεων, καθώς ο μελετητής είναι ο ενδιάμεσος φορέας για την εφαρμογή της έρευνας και τη μεταφορά τεχνογνωσίας σε πρακτικό επίπεδο . Β) Με την παρ. 5, ορίζεται ότι το ανεκτέλεστο για τις συμβάσεις Κτηματολογίου, μειώνεται κατά το ήμισυ (50%). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καταλύεται κάθε έννοια ισονομίας, καθώς οι μελέτες Κτηματολογίου κατατάσσονται στην ίδια κατηγορία με τις υπόλοιπες μελέτες τοπογραφίας, φωτογραμμετρίας κλπ (κατηγορία 20) για τις οποίες όμως προσμετράται το σύνολο του ανεκτέλεστου. Πρακτικά, μέσω παραδείγματος, αν κάποιος μελετητής ή γραφείο έχει αναλάβει μια πράξη εφαρμογής με συμβατική αμοιβή 1,000,000€ και κάποιος μια αντίστοιχης φύσης μελέτη Κτηματολογίου του ιδίου ποσού, ο μεν πρώτος έχει ανεκτέλεστο το σύνολο, ο δε δεύτερος το ήμισυ. Αυτό δεν συνιστά ίση αντιμετώπιση σε καμία περίπτωση. Πρακτικά δηλαδή, έχουμε και εδώ μία ακόμη περίπτωση κατά την οποία υπάρχει ευνοϊκή αντιμετώπιση κάποιων ολίγων.