• Σχόλιο του χρήστη 'Σ.Ι.Σ.Ε.Χ.Δ.Α.Μ. Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ' | 15 Δεκεμβρίου 2011, 20:53

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΩΝ, ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΥΨΩΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Σ.Ι.Σ.Ε.Χ.Δ.Α.Μ. Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)   ΓΡΑΦΕΙΑ: ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ 69  2ος ΟΡΟΦΟΣ    Τ.Κ. 546 27  ΤΗΛ.: 2310 532 562    FAX : 2310 532 562   ΠΡΟΕΔΡΟΣ :           ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ ΧΑΡΙΤΩΝ ΤΗΛ.: 2310 518 416, 6977 777 251, Email : avrachar@otenet.gr ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ :  ΔΗΜΤΣΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΗΛ.: 2310 799 141, 6977 345 240, Email : dimtsasnikos@otenet.gr                                                                                                                                               Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) να θέσει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τις προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων έργων και τους όρους ίδρυσης και λειτουργίας των συνεργείων επισκευής αυτών. Πραγματικά το παρόν σχέδιο προεδρικού διατάγματος αποτελεί μία εκκρεμότητα ετών και η έκδοσή του έχει προαναγγελθεί από το 1985 με το Ν.1575/85 (ΦΕΚ 207/Α’/11-12-1985). Αποτέλεσμα αυτής της τεράστιας καθυστέρησης από την πλευρά της πολιτείας είναι να ασκούμε το επάγγελμά μας τόσα χρόνια χωρίς κατοχύρωση, με παράλληλη δημιουργία και λειτουργία συνεργείων επισκευής μηχανημάτων έργων χωρίς καθορισμένες προδιαγραφές και χωρίς δυνατότητα ένταξή τους σε συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο. Το κενό νόμου σχετικά με την αδειοδότηση των επιχειρήσεών μας δημιούργησε πολλά προβλήματα και παρενέργειες όπως: Στέρηση της δυνατότητα υπαγωγής των επιχειρήσεών μας σε κάποιον αναπτυξιακό νόμο καθώς απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η προσκόμιση άδειας λειτουργίας. Σύγχυση ως προς το φορέα αδειοδότησής μας, συγκεκριμένα: Σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 4 του Ν. 1575/85 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 21 του Ν.3147/2003 καθορίστηκε ότι αρμόδιοι υπουργοί για την έκδοση διαταγμάτων σχετικά με την άδεια άσκησης τεχνίτη μηχανημάτων έργων και την άδεια λειτουργίας  των συνεργείων επισκευής μηχανημάτων έργων, είναι ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων ‘Εργων. ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 1985 ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. Λόγω της ελλιπούς ενημέρωσης των αρμόδιων φορέων, πολλοί  συνάδελφοι (μετά το 1985) εφοδιαστήκαμε από τη Διεύθυνση Βιομηχανίας (Υπουργείο Ανάπτυξης) με  ‘’απαλλαγή από την υποχρέωση εφοδιασμού με τεχνική άδεια’’ σύμφωνα με το Α.Ν. 207/67. Στη συνέχεια, με την έκδοση του Ν. 2516/97  εφοδιαστήκαμε πάλι από τη Διεύθυνση Βιομηχανίας (Υπουργείο Ανάπτυξης)  με απαλλακτικό άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας σαν επαγγελματικά εργαστήρια (συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων) με παράλληλη χορήγηση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από τη Διεύθυνση Προστασίας Περιβάλλοντος και πιστοποιητικού πυροπροστασίας από την Πυροσβεστική Υπηρεσία. Κατόπιν με την έκδοση του Ν.3325/2005 ο οποίος εξαιρούσε ρητά από το πεδίο εφαρμογής του τα συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων, ενημερωθήκαμε από την αρμόδια Υπηρεσία ότι  τα  παραπάνω απαλλακτικά έπαψαν πλέον να ισχύουν. Ακόμα και σήμερα που έχει καταστεί σαφές ότι τα συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων δεν υπάγονται ως προς την αδειοδότησή τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης, με την έκδοση του Ν. 3982/2011 δημιουργήθηκε εκ νέου σύγχυση με αποτέλεσμα να υπάρξουν φορείς που λανθασμένα θεώρησαν ότι τα συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων πρέπει να υπαχθούν ως προς την αδειοδότησή τους στην παραπάνω νομοθεσία.  ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΛΗΞΕ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 1513/513/Φ.15.1/21-9-2011 ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ  ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΥΣΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ. Δήλωση των συνεργείων μας με διαφορετικό αντικείμενο εργασιών για τη δυνατότητα έκδοσης οικοδομικής άδειας με βιοτεχνική χρήση στις εκτός σχεδίου περιοχές, συγκεκριμένα: Για την έκδοση οικοδομικής άδειας κτιρίου με βιοτεχνική χρήση (δηλαδή υπαγωγή στο άρθρο 4 του  Π.Δ/τος 24/1985 (ΦΕΚ 270/Δ’/31-5-1985)) απαιτείται η υποβολή ‘’έγκρισης φορέα’’ στην αρμόδια Πολεοδομία.  Στην προκειμένη περίπτωση λόγω της σύγχυσης που δημιουργήθηκε από την έλλειψη φορέα αδειοδότησης των συνεργείων επισκευής μηχανημάτων έργων, πολλοί συνάδελφοι, στην προσπάθειά μας να αναγείρουμε τα δικά μας βιοτεχνικά κτίρια, απευθυνθήκαμε στους φορείς αδειοδότησης παρεμφερών δραστηριοτήτων. Έτσι καταλήξαμε να έχουμε είτε άδειες εγκατάστασης ως ‘’μηχανουργεία’’ από τις Διευθύνσεις Βιομηχανίας (Υπουργείο Ανάπτυξης) είτε άδειες ίδρυσης ως ‘’συνεργεία συντήρησης και επισκευής βαρέων οχημάτων (φορτηγών αυτοκινήτων)’’ από τις Διευθύνσεις Μεταφορών (Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών). Μετά την αποπεράτωση των κτιρίων βρεθήκαμε στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να διαλέξουμε, είτε να εφοδιάσουμε τις εγκαταστάσεις μας με άδειες λειτουργίας  από τους παραπάνω φορείς με διαφορετικό όμως αντικείμενο σε σχέση με το πραγματικό, είτε να αντιμετωπίσουμε την άρνηση των φορέων να μας χορηγήσουν άδεια λειτουργίας με ότι αυτό συνεπάγεται για τα κτίρια μας και την επαγγελματική μας δραστηριότητα. Επαγγελματικός διασυρμός και επιβολή προστίμων καθώς υπάρχει η αντίληψη ότι λειτουργούμε παράνομα τις επιχειρήσεις μας, συγκεκριμένα: Πρόσφατα, πολλοί από εμάς, πληρώσαμε πρόστιμα λόγω λήξης και μη ανανέωσης της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (Α.Ε.Π.Ο.) των επιχειρήσεων μας. Πώς να γνωρίζουμε ότι έπρεπε να ανανεώσουμε μία απόφαση (Α.Ε.Π.Ο.) η οποία αναφερόταν στο θεωρημένο από τη Διεύθυνση Βιομηχανίας ‘’απαλλακτικό άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας’’ του συνεργείου μας το οποίο όμως στη συνέχεια ανακλήθηκε; Η ίδια υπηρεσία (Διεύθυνση Προστασίας Περιβάλλοντος)  που μας επέβαλε τα πρόστιμα, δεν μας ανανέωσε άμεσα τις εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων μετά την υποβολή φακέλων των επιχειρήσεων μας, καθώς δε γνώριζε εάν είναι η αρμόδια υπηρεσία για την περιβαλλοντική αδειοδότηση των συνεργείων επισκευής μηχανημάτων έργων. Γίναμε έρμαια καταγγελιών, συρθήκαμε στα δικαστήρια προσπαθώντας να αποδείξουμε το αυτονόητο: Δεν έχουμε άδειες λειτουργίας ΟΧΙ ΑΠΟ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ αλλά επειδή δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο αδειοδότησης στο οποίο να εντάσσονται οι επιχειρήσεις μας και η έκδοσή του εκκρεμεί από το 1985. Όλα αυτά τα χρόνια ο σύλλογός μας επανειλημμένα έκανε προσπάθειες, κατέθεσε προτάσεις  και άσκησε πιέσεις στους αρμόδιους φορείς για την προώθηση και έκδοση του προεδρικού διατάγματος σχετικά με την αδειοδότηση των επιχειρήσεών μας. Αρωγοί μας στην προσπάθεια αυτοί ήταν το ΒΕΘ-Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, η ΟΒΕΑΜΜΕ-Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών και οι τεχνικοί σύμβουλοι του συλλόγου μας, τους οποίους ευχαριστούμε δημόσια γι’ αυτό. Λαμβάνοντας υπ’ όψη όλα τα παραπάνω, αναμέναμε το παρόν Προεδρικό Διάταγμα με την προσδοκία να δοθεί λύση στα χρόνια προβλήματα του κλάδου μας.  Δυστυχώς όμως διαπιστώνουμε, ότι η πολιτεία  δε λαμβάνει μέριμνα ώστε να προστατέψει τα ήδη ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΩΝ τα οποία δεν μπορούν να προσαρμοστούν και δεν διαθέτουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας σύμφωνα  με το παρόν σχέδιο προεδρικού διατάγματος. Ουσιαστικά σύμφωνα με το άρθρο 14: Μεταβατικές διατάξεις του παρόντος, μέσα σε διάστημα τριών (3) ετών από τη δημοσίευση του παρόντος τα περισσότερα συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων που λειτουργούν ανά την επικράτεια θα πρέπει  είτε να ΚΛΕΙΣΟΥΝ είτε να ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ. Με δεδομένη όμως τη σφοδρή οικονομική κρίση που βιώνει όλη η Ελλάδα και ο κλάδος μας συγκεκριμένα από το 2008, δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για οποιαδήποτε μορφή μετεγκατάστασης. Η πορεία του τζίρου των επιχειρήσεών μας είναι μόνο πτωτική καθώς η οικοδομή και τα έργα έχουν σταματήσει χωρίς να υπάρχουν πια τάσεις ανάκαμψης. Αποτέλεσμα αυτής της πορείας είναι να απειλείται η βιωσιμότητα των επιχειρήσεών μας γεγονός που επιδεινώνει το πρόβλημα της ανεργίας. Επομένως δε συζητάμε για μετεγκατάσταση παρά μόνο για ΛΟΥΚΕΤΟ. Επίσης παρατηρούμε ότι το παρόν σχέδιο προεδρικού διατάγματος σε πολλά άρθρα του χρησιμοποιεί ως πρότυπο το Π.Δ. 78/1988 το οποίο καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, χωρίς όμως να έχει λάβει υπ’ όψη του τις τροποποιήσεις, αντικαταστάσεις και προσθήκες άρθρων που έχουν επέλθει σε αυτό με την πάροδο των χρόνων. Επίσης δε μνημονεύει και  πρόσφατες σχετικές νομοθεσίες όπως ο Ν. 3843/2010 (ΦΕΚ 62/Α’/28-4-2010), ο Ν. 3919/2011 (ΦΕΚ 32/Α’/2-3-2011) άρθρο 3, ο Ν. 4014/2011 (ΦΕΚ 209/Α’/21-9-2011) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ άρθρο 8 και ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’. Οι παρατηρήσεις, ο σχολιασμός και η αιτιολόγηση των προτάσεών μας που ακολουθούν στη συνέχεια ανά άρθρο, έχουν ως αφετηρία το συλλογικό συμφέρον του κλάδου μας, την πρόοδο και κατοχύρωση του επαγγέλματός μας και όχι το ατομικό συμφέρον μεμονωμένων επιχειρήσεων. Παρακαλούμε τους συναδέλφους ανά την επικράτεια που θα αναρτήσουν σχόλια επί του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, η ανάρτηση να είναι επώνυμη.