• Σχόλιο του χρήστη 'Λεωνίδας Φωτάκος' | 6 Απριλίου 2014, 01:53

    ΣΝ = Σχέδιο Νόμου αρθρο 23. Γενικό Σχόλιο: Η φιλοσοφία και η έννοια της ύπαρξης της ΕΕΑΑ, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και στη διεθνή πρακτική, απέχει πολύ από τα όσα αναγράφονται στο εν λόγω άρθρο. Ο σκοπός των ελέγχων και επιθεωρήσεων του Παρόχου Αεροναυτιλίας από την ΕΕΑΑ δεν νοείται να έχει χαρακτήρα τιμωρητικό, καθώς αυτό θα ήταν αντίθετο με την ουσία των επιθεωρήσεων. Οι διεθνείς οδηγίες επιβάλλουν την υιοθέτηση πρακτικών που διασφαλίζουν την αρμονική συνεργασία μεταξύ ελέγχοντος και ελεγχόμενου με κοινό σκοπό τον εντοπισμό αδυναμιών και αποκλίσεων από τις απαιτήσεις για την παροχή των υπόψη υπηρεσιών, ώστε να λαμβάνονται μέτρα βελτίωσης. Επιχειρηματολογία: • Οι κυρώσεις αποτελούν το τελευταίο μέτρο που επιβάλλεται για την συμμόρφωση των παρόχων. Η σημερινή Διαδικασία της ΕΕΑΑ για την παρακολούθηση του CAP (corrective action plan) ήδη συμπεριλαμβάνει την δυνατότητα εισήγησης κυρώσεων σαν τελευταίο μέτρο, προς τον ΥΠΜΕΔΙ με το ίδιο περίπου κείμενο που περιγράφεται στην παρ 1.α Οι λεπτομερείς κυρώσεις μπορούν απλούστατα να προστεθούν στην διαδικασία της ΕΕΑΑ και να αποτελούν εισήγηση προς τον ΥΠΜΕΔΙ όπως ακριβώς περιγράφονται στο παρόν Σ.Ν. • Ιδιαίτερα για την ΕΜΥ, θα πρέπει να μελετηθεί αν η επιβολή χρηματικών κυρώσεων είναι αποδεκτή από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στο οποίο και ανήκει διοικητικά. • Η αναφορά στους εξωγενείς παράγοντες, π.χ. σε ισχυρές παρεμβολές είναι ιδιαίτερα δυσνόητη καθώς αντιμετωπίζονται συχνά παρεμβολές σε ακριτικά νησιά από γειτονικές χώρες. Θα έπρεπε να κλείνει ο εναέριος χώρος της χώρας μας στην περίπτωση αυτή; Περαιτέρω, οι προβλεπόμενες περιπτώσεις του άρθρου 23 αναφέρονται σε καταστάσεις force majeure, περιπτώσεις δηλαδή “Ανωτέρας Βίας” όπως Φυσικές και Τεχνολογικές Καταστροφές. Οι περιπτώσεις αυτές αντιμετωπίζονται από τα σχέδια έκτακτης ανάγκης των παρόχων αεροναυτιλίας και αεροδρομίων στα πλαίσια των Γενικών Σχεδίων Πολιτικής Προστασίας του Κράτους. Η σωστή εφαρμογή τους συμπεριλαμβάνεται ήδη στις αρμοδιότητες της ΕΕΑΑ. ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αντιμετωπίζεται σήμερα ορθά, ως Υπηρεσία ζωτική για την Ασφάλεια και την Οικονομία της Χώρας, προσανατολισμένη στο Ευρωπαϊκό κεκτημένο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Προοπτική της Ελλάδας. Υπό την έννοια αυτή, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες Δημόσιες Υπηρεσίες. Οποιαδήποτε αλλαγή στο Νομικό καθεστώς της ΥΠΑ βάζει σε κίνδυνο τόσο τα Εθνικά και Γεωπολιτικά, όσο και τα Οικονομικά συμφέροντα της Χώρας. Οι δυσαρμονίες που παρατηρούνται στις επιμέρους λειτουργίες της ΕΕΑΑ, του ΦΠΥΑ καθώς και των υπολοίπων Υπηρεσιών Αεροδρομίων, έχουν πλέον επισημανθεί από τις Διοικήσεις και τους Κοινωνικούς Εταίρους της Υπηρεσίας. Μπορούν και πρέπει να αντιμετωπισθούν, με συγκεκριμένες κανονιστικές παρεμβάσεις διοικητικής φύσης (όπως η πρόσβαση σε ανώτερα κλιμάκια διοίκησης από όλους όσους έχουν τα απαιτούμενα προσόντα, χωρίς τους άστοχους σημερινούς αποκλεισμούς), καθώς και με τη λήψη Πολιτικών Αποφάσεων για την απόδοση στην ΥΠΑ των Οικονομικών Πόρων που είναι απαραίτητοι (και προέρχονται από τους Χρήστες του Ελληνικού Εναέριου Χώρου) για την λειτουργία της. Το προτεινόμενο Σ.Ν. και η συνοδευτική αιτιολογική έκθεση, έχει πλήθος ανακριβειών, στηρίζεται σε στοιχεία που είτε είναι λανθασμένα είτε δεν υφίστανται πλέον, ενώ δεν παίρνει καμία πρωτοβουλία προς την επίλυση των δυσαρμονιών αυτών. Περισσότερο ομοιάζει ως προσπάθεια επίτευξης προσωπικών στόχων και ικανοποίησης προσωπικών προσδοκιών μικρού αριθμού εργαζομένων, εις βάρος των συμφερόντων της Ελλάδας γενικότερα, αλλά και των υπολοίπων Εργαζομένων ειδικότερα. Είναι λοιπόν σημαντικό άμεσα να αποσυρθεί, ώστε να συνεχίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενιαία, να παρέχει το σημαντικότατο, Εθνικά και Οικονομικά, έργο της.