• Σχόλιο του χρήστη 'Cyta Hellas' | 10 Φεβρουαρίου 2015, 11:04

    Σύμφωνα με την ερμηνεία μας αναφορικά με την εφαρμογή του άρθρου 32 του Ν.4053/2020 και με δεδομένο ότι τα περιεχόμενα κάθε αιτήματος διέλευσης έχουν καθοριστεί πλήρως από την απόφαση 725/23/4-1-2012, πρωτίστως υπόχρεοι για τη δημιουργία και χρήση του Μητρώου Υποδομών είναι οι φορείς του Δημοσίου, οι οποίοι έχουν την ευθύνη κατασκευής, λειτουργίας και διαχείρισης των βασικών υποδομών (οδικό δίκτυο, πεζοδρόμια, κοινόχρηστοι χώροι κλπ) επί των οποίων στη συνέχεια κατασκευάζονται οι υποδομές άλλων δικτύων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Σημειώνουμε ότι οι σχετικές οδηγίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (π.χ. Οδηγία 2014/61/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου της 15ης Μαΐου 2014) στοχεύουν κυρίως στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας και στην προσέλκυση επενδύσεων μέσω της αξιοποίησης των βασικών υποδομών (δίκτυα φυσικού αερίου, αποχέτευση κλπ) για χρήση από τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Παρομοίως, οι Φορείς του Δημοσίου κατασκευάζουν τηλεπικοινωνιακές υποδομές (Μητροπολιτικά Δίκτυα Δήμων-ΜΑΝ και άλλα επιδοτούμενα έργα) για τα οποία η διάθεση των γεωχωρικών δεδομένων είναι απαραίτητη για την προσέλκυση επενδυτών. Με την ερμηνεία αυτή, θεωρούμε ότι η σειρά καταγραφής των υποχρέων του άρθρου 3, έστω και συμβολικά, θα πρέπει να απεικονίζει τόσο την βαρύτητα των υποχρεώσεων των Υποχρέων, όσο και την ωφελιμότητα τους από τη συμμετοχή στις λειτουργίες του Μητρώου. Σημειώνεται επίσης ότι η ενεργός συμμετοχή των Φορέων του Δημοσίου και των ΟΤΑ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσει το Μητρώο ως το «ενιαίο σημείο πληροφόρησης» που ορίζεται στην παράγραφο 20 της Οδηγίας 2014/61/ΕΚ , ενώ παράλληλα η πιθανή έλλειψη υλικοτεχνικών και ανθρώπινων πόρων από τους ΟΤΑ και κυρίως η έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού για να χρησιμοποιεί το σύστημα δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δυσχεράνει ή/και να επιμηκύνει τη διαδικασία αδειοδότησης. Για να αποφύγουμε λοιπόν την εγκαθίδρυση και λειτουργία του Μητρώου Υποδομών ως ακόμα μια υποχρέωση των Τηλεπικοινωνιακών Παρόχων, ενώ θα απέχει το δημόσιο και οι ΟΤΑ, προτείνουμε την αναγραφή των υποχρέων με τη σειρά 3, 5, 6, 2, 1, 4.