• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΣΕΕΕΔ' | 3 Δεκεμβρίου 2020, 10:22

    Αναφορικά με το σχόλιο του χρήστη 23 Νοεμβρίου 2020, 19:21 | Στέφου Αργυρώ - μεγάλος αριθμός εισαγωγέων προσπάθησε – και για καιρό τώρα το κατάφερε εν τέλει – να εξαπατήσει τις αρχές τοποθετώντας κινητήρα πολύ μεγαλύτερης ισχύος από την επιτρεπόμενη Απάντηση: Η οδηγία ΕΝ15194 είναι περιγραφική και "μπάζει", χωρίς να υποχρεώνει τους κατασκευαστές σε λεπτομερή καταγραφή των λειτουργιών και των συστημάτων που θα πρέπει να φέρουν τα ποδήλατα, ώστε να αποφεύγονται παραβιάσεις και παρατυπίες. Με λίγα λόγια, θεωρούσαν το είδος «αγαθό» και προς το παρόν δεν υπάρχουν κοινοτικές πρωτοβουλίες για τον περιορισμό τους και θέσπιση κανόνων. Κάθε κράτος μεμονωμένα πρέπει να θεσπίσει δικούς του κανόνες και με αυτό το νομοσχέδιο τίθενται οι βάσεις για τον έλεγχο του φαινομένου και στην Ελλάδα, με ποινές σε αυτό το στάδιο αρκετά μικρές σε σχέση με αυτές που άρχισαν να εφαρμόζουν ορισμένα κράτη, όπως η Γαλλία. Στην Γαλλία, που έχει διαπιστώσει το κενό στην ΕΕ, ο Τύπος αναφέρει ότι θεσπίστηκαν μεγάλες ποινές για τις τροποποιήσεις σε ηλεκτρικά ποδήλατα (1 χρόνο φυλάκιση, 30.000€ πρόστιμα). Σχετικός σύνδεσμος : https://www.bikeit.gr/roi-eidiseon/item/23318-i-gallia-vazei-sto-mati-ta-ftiagmena-ilektrika-podilata-me-trela-prostima -Όταν υπάρχουν τα άλλα…τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση και χωρίς το χειρόγκαζο που φτάνουν ταχύτητες έως και 42 km/h που μάλιστα λαμβάνουν υποστήριξη επιδότησης της τάξεως του 40%? Απάντηση: Ο κανονισμός των ηλεκτρικών ποδηλάτων ΕΝ15194 "μπάζει" και οι προδιαγραφές που ορίζει (ισχύς κινητήρα, μοτέρ που ενεργοποιείται άνευ πίεσης και απλά μόνο με περιστροφή της πηδαλιέρας, απόσταση που διανύεται με μια απλή περιστροφή της πηδαλιέρας, ταχύτητα που αναπτύσσεται με το γκάζι, κτλ) είναι τοις πάσι γνωστό, σε τεχνίτες, σε καταναλωτές, ότι είναι σχεδόν αδύνατο να ελεγχθούν, ακόμη και αν θεσπιστούν αυστηρότεροι τροχονομικοί έλεγχοι. Παρόλα ταύτα και παρ' όλη την ενημέρωση που πραγματοποιήσαμε προς το Υπουργείο Ενέργειας να μην προχωρήσει με υπερβολική επιδότηση των ηλεκτρικών ποδηλάτων με 40%, γιατί έτσι άμεσα πυροδοτούν την επιδότηση της παραβατικότητάς τους και τον αθέμιτο ανταγωνισμό, δυστυχώς δεν εισακουσθήκαμε και οι ανακοινώσεις του ΥΠΕΝ για μεγάλη μερίδιο των "ηλεκτρικών ποδήλάτων" στις επιδοτήσεις με απουσία διαφάνειας και ενημέρωσης σχετικά με την μάρκα και τους τύπους των είναι αν μη τι άλλο ενδεικτικό της κατάστασης. - Τα scooters με ηλεκτρική υποβοήθηση με μοτέρ έως 250 W, μέγιστη ταχύτητα 25 km/h και με χειρόγκαζο να επιτραπούν και μάλιστα δίνοντας τη δυνατότητα ποσοστού επιδότησής τους. Απάντηση: Η οδηγία ΕΝ15194 καθορίζει τι είναι ηλεκτρικό ποδήλατο, το οποίο μπορεί να το οδηγήσουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και ικανοτήτων. Το γκάζι που επιτρέπει αυτόνομη κίνηση μέχρι 6χλμ/ω επετράπη για να βοηθεί του χρήστες να ξεκινήσουν την ποδηλάτηση όταν πρόκειται να εκκινήσουν σε ανηφορικό δρόμο και η υποβοήθηση για να μπορείς να χρησιμοποιείς το ποδήλατο για μεγάλες και δύσκολες κυρίως ανηφόρες. Δεν προέβλεπε και δεν προβλέπει ακόμη καμία διαδικασία τεχνικών ελέγχων, αλλά ούτε και ποινές για όποιον παρεμβαίνει και τροποποιεί τις προδιαγραφές παρακάμπτοντας τις θεσπισμένες λειτουργίες και τους μηχανισμούς αναστολής που προβλέπονται κατά την κατασκευή τους. Τί προτείνετε να οδηγούν με γκάζι τα ηλεκτρικά ποδήλατα και 10χρονα; Αυτός που επιθυμεί να κινείται με γκάζι χωρίς δίπλωμα, πλέον με το παρόν νομοσχέδιο θα του επιτρέπεται να οδηγεί μοτοποδήλατο 25χλμ/ω του 168/2013, το οποίο αν είναι ηλεκτρικό θα επιδοτείται με 20%. - Αυτά τα οχήματα θα πρέπει να επιτραπούν με την περιγραφή τους ως μία επιπλέον κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων και με δυνατότητα επιδότησης. Δεκάδες εισαγωγείς – και αναφέρομαι σε εκείνους που πραγματικά εφάρμοσαν τις δυνατότητες που περιγράφει η οδηγία αυστηρά – έχουν επενδύσει σε αυτό το είδος εισάγοντας εκατοντάδες τέτοια οχήματα. Υπάρχουν ήδη επιβεβαιωμένες παραγγελίες τους στη γραμμή παραγωγής των προμηθευτών τους. Απάντηση Όταν αυτό που ζητάτε επιτραπεί, θα πρέπει να επιτραπεί για όλους και επίσημα από τις Αρχές και όχι λόγω της πρωτοβουλίας των «τολμηρών» εμπόρων που έκριναν, ότι επειδή υπάρχουν παράτυπα ηλεκτρικά ποδήλατα, έπρεπε να υπάρχουν και παράτυπα ηλεκτρικά σκούτερ. Όταν και αν θεσπιστεί αυτή η κατηγορία, θα θεσπιστεί από την ΕΕ, με προδιαγραφές και ποινές και θα είναι αφετηρία για όλους και όχι μόνο για τους «άσχετους» και «τολμηρούς» που αποφάσισαν και έκριναν από μόνοι τους για αυτό που πωλούν (και τις περισσότερες φορές και παραπλανώντας τους καταναλωτές) και το εισήγαγαν σε αθρόες ποσότητες. ΠΑΣΕΕΕΔ Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων, Εισαγωγέων & Επισκευαστών Δικύκλων