- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - http://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 7 – Διαδικασία χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης σε Δημόσια και Κοινόχρηστα Ακίνητα

(1) Οι διαδικασίες του παρόντος άρθρου ακολουθούνται από τις αρμόδιες Δημόσιες Αρχές για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης επί, υπό ή υπέρ Δημοσίων και Κοινοχρήστων Ακινήτων.

(2) Ο ενδιαφερόμενος Πάροχος υποβάλλει στις αρμόδιες Δημόσιες Αρχές αίτηση για τη χορήγηση Δικαιωμάτων Διέλευσης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3. Σε περίπτωση, κατά την οποία η χορήγηση των αιτουμένων δικαιωμάτων διέλευσης ανήκει στην αρμοδιότητα περισσοτέρων αρμοδίων Δημόσιων Αρχών, ο αιτών Πάροχος υποβάλλει αυτοτελή κάθε φορά αίτηση στην εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Αρχή.

(3) I. Για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης από την αρμόδια Δημόσια Αρχή απαιτείται η υποβολή σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή από τον αιτούντα σχετικής Αίτησης, η οποία περιλαμβάνει επίσης σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή τα παρακάτω περιοριστικά οριζόμενα δικαιολογητικά:

ΙΙ. Στην περίπτωση που απαιτείται έγκριση σύμφωνα με το άρθρο 4, η αίτηση συνοδεύεται και από την σχετική Έγκριση.

    (4) Η Δημόσια Αρχή, στην οποία υποβλήθηκε η αίτηση, εντός αποκλειστικής προθεσμίας επτά (7) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία κατάθεσης προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες:

    (5) Αν η αίτηση είναι πλήρης, αφορά Εργασίες Εκσκαφής και η αρμόδια Δημόσια Αρχή χορήγησης των Δικαιωμάτων Διέλευσης είναι ΟΤΑ, ακολουθούνται οι διαδικασίες του άρθρου 8 της παρούσας. Αν η Αίτηση είναι πλήρης, αφορά Εργασίες Εκσκαφής και η αρμόδια Δημόσια Αρχή χορήγησης των Δικαιωμάτων Διέλευσης δεν είναι ΟΤΑ, ακολουθούνται οι διαδικασίες του άρθρου 9 της παρούσας.

    (6) (α) Αν ο αιτών είναι πάροχος δημοσίων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η Αίτηση είναι πλήρης και δεν αφορά Εργασίες Εκσκαφής ή δεν έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα άλλα Αιτήματα Εργασιών Εκσκαφής σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 8 της παρούσας, η αρμόδια Δημόσια Αρχή αποφασίζει αιτιολογημένα για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της αίτησης, με την επιφύλαξη των οριζομένων στο άρθρο 29 παρ. 5εδ. α του Ν.3431/2006.

    (7) Η αρμόδια Δημόσια Αρχή δύναται:

    (8) Η αρμόδια Δημόσια Αρχή κοινοποιεί στον αιτούντα την Απόφαση χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσής της. Στην ανωτέρω Απόφαση, σχέδιο της οποίας καθορίζεται στο Παράρτημα ΙΙ της παρούσης, προσδιορίζονται τουλάχιστον τα εξής:

        (9) Ο Πάροχος, στον οποίο κοινοποιείται η Απόφαση χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης από την εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Αρχή, υποχρεούται, εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) εργασίμων ημερών από την κοινοποίηση, να υποβάλει στην εν λόγω Αρχή τα ακόλουθα:

        (10) Η αναφερόμενη στην παράγραφο 9 του παρόντος Απόφαση για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης επέχει ταυτόχρονα θέση άδειας εκτέλεσης πάσης φύσεως εργασιών, εφόσον αυτές προβλέπονται στο κείμενό της, και θεωρείται υποχρεωτικά και με μέριμνα του Παρόχου από τις κατά τόπους αρμόδιες αστυνομικές αρχές. Οι ανωτέρω αρχές τηρούν στο αρχείο τους αντίγραφα του συνόλου των θεωρημένων, κατά τα ως άνω, εγγράφων. Για εκτέλεση έργων εντός ζώνης λιμένα ή εντός ζώνης αιγιαλού και παραλίας απαιτείται έκδοση αδειών και εγκρίσεων, συμφώνα με την κείμενη νομοθεσία. Στις περιπτώσεις που προβλέπονται εργασίες σε χώρους ευθύνης του Λιμενικού Σώματος, τα ως άνω έγγραφα θεωρούνται και από την κατά τόπο αρμόδια Λιμενική Αρχή.

        Η κατά τα ως άνω θεωρημένη πράξη χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης επέχει και θέση άδειας εργασιών για την αποκατάσταση βλαβών, η οποία σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσει τον Πάροχο των υποχρεώσεών του για την προηγούμενη κάθε φορά ενημέρωση της αρμόδιας Δημόσιας Αρχής.

        (11) Σε περίπτωση, κατά την οποία ο Πάροχος δεν υποβάλει το σύνολο των εγγράφων τα οποία αναφέρονται στην παράγραφο 9 του παρόντος άρθρου, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, η αρμόδια Δημόσια Αρχή δύναται, κατόπιν σχετικής αιτιολογημένης Απόφασής της, να προβεί σε αναστολή της ισχύος ή/και ανάκληση της σχετικής Απόφασης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης. Η εν λόγω Απόφαση κοινοποιείται στον αιτούντα εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την εκπνοή της προθεσμίας, η οποία προβλέπεται στην παράγραφο 10 του παρόντος.

        (12) Η αναφερόμενη στην παράγραφο 8 του παρόντος Απόφαση για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης παρέχει στον αιτούντα το δικαίωμα σύνδεσης των σχετικών εγκαταστάσεων με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (π.χ. ΔΕΗ ) για την παροχή των αντίστοιχων υπηρεσιών.

        Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

        Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 7 – Διαδικασία χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης σε Δημόσια και Κοινόχρηστα Ακίνητα"

        #1 Σχόλιο Από Vodafone – Λουκάς Γρίψας Στις 18 Ιούνιος, 2010 @ 11:45

        παράγραφος 3, εδάφιο (γ): «…η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία του εργολάβου ή/και τυχόν υπεργολάβων που θα εκτελέσουν το έργο και ιδίως επωνυμία, έδρα, ΑΦΜ/_ΥΟ και στοιχεία νόμιμου εκπροσώπου». Η απαίτηση για αναφορά ΚΑΙ των υπεργολάβων και όχι μόνο του βασικού αναδόχου αυξάνει την εσωτερική γραφειοκρατία.
        παράγραφος 3, εδάφιο (δ): «Ρυμοτομικό σχέδιο επί του οποίου επισημαίνεται η προτεινόμενη ή αιτούμενη όδευση και τυπικές διατομές τομών.». Η απαίτηση για ρυμοτομικό σχέδιο να γίνει «ρυμοτομικό σχέδιο εφ’οσον αυτό διατίθεται από την αρμόδια υπηρεσία ή άλλος διαθέσιμος χάρτης (πχ. οριζοντιογραφία των οδών) στον οποίον σημαίνεται η διαδρομή»
         
        παράγραφος 3, εδάφιο (ε): «Σχέδια με κατασκευαστικές λεπτομέρειες στα ιδιάζοντα σημεία της όδευσης (ενδεικτικά αναφέρονται διαβάσεις οδών, διασταυρώσεις, πεζοδρόμια, άλλα δίκτυα)…». Ο ασαφής ορισμός της έννοιας «ιδιάζοντα σημεία όδευσης» σε συνδυασμό με την απαίτηση για καταγραφή των άλλων δικτύων μπορεί να αυξήσει δραματικά το χρόνο και το κόστος υποβολής των σχεδίων. Επίσης μπορεί να δώσει άλλοθι σε κακοπροαίρετες απορρίψεις αιτημάτων μας με την αιτιολογία του ελλιπούς φακέλου.

        παράγραφος 7, εδάφιο (γ): «να απορρίψει την σχετική αίτηση κατόπιν ειδικά αιτιολογημένης απόφασης και αποκλειστικά για λόγους που αφορούν (i) στην προστασία του περιβάλλοντος, (ii) στην προστασία της δημόσιας υγείας, (iii) στην προστασία της εθνικής άμυνας, (iv) στην προστασία των αρχαιολογικών χώρων ή μνημείων και ιστορικών τόπων,…». Οι λόγοι απόρριψης περιγράφονται υπερβολικά γενικά ώστε υφίσταται ο κίνδυνος αυθαίρετης ερμηνείας τους. Πρέπει να εξειδικευτούν οι λόγοι απόρριψης και να περιγραφούν με σαφήνεια και λεπτομέρεια ώστε να αποφευχθούν περιπτώσεις αυθαίρετης ερμηνείας. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου Δήμοι προχώρησαν στη απόρριψη με απλή αναφορά «προστασία της δημόσιας υγείας». Θα πρέπει να ορίζεται σαφώς ποιος κρίνει την αιτιολογία, πως προσδιορίζεται το αιτιολογημένο και που προσφεύγει ο πάροχος ώστε να εκδοθεί απόφαση σε εύλογο χρόνο.

         παράγραφος 9 εδάφιο (α): «Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης διαρκεί τουλάχιστο για όσο χρόνο διαρκεί η εκτέλεση εργασιών για τις οποίες χορηγήθηκε η αντίστοιχη άδεια σύν έξι (6) μήνες.». Τα έργα που αφορά η παρούσα ΚΥΑ είναι, κατά βάση, μικρής έκτασης και επίπτωσης στις υφιστάμενες υποδομές. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι η διάρκεια των αντίστοιχων εγγυητικών επιστολών δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους τέσσερις (4) μήνες.
         

        #2 Σχόλιο Από HELLAS ONLINE Στις 18 Ιούνιος, 2010 @ 15:08

        Άρθρο 7,
         Παρ. (2)
        Το «Σε περίπτωση, κατά την οποία η χορήγηση των αιτουμένων δικαιωμάτων διέλευσης ανήκει στην αρμοδιότητα περισσοτέρων αρμοδίων Δημόσιων Αρχών, ο αιτών Πάροχος υποβάλλει αυτοτελή κάθε φορά αίτηση στην εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Αρχή» θα πρέπει να αντικατασταθεί με το «Σε περίπτωση, κατά την οποία η χορήγηση των αιτουμένων δικαιωμάτων διέλευσης ανήκει στην αρμοδιότητα περισσοτέρων αρμοδίων Δημόσιων Αρχών, ανά τμήμα όδευσης, ο αιτών Πάροχος υποβάλλει αυτοτελή κάθε φορά αίτηση στην εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Αρχή, για το αντίστοιχο τμήμα όδευσης.
        Παρ. (3 δ)
        Θα πρέπει να προβλέπεται «ρυμοτομικό σχέδιο ή απόσπασμα οριζοντιογραφίας οδών»
        Παρ. (3 ε)
        Το «Σχέδια» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «Σχέδια ή Περιγραφές»
        Παρ. (3 στ)
        Το «Σχέδιο κατασκευαστικών λεπτομερειών» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «Σχέδιο ή Περιγραφή κατασκευαστικών λεπτομερειών»
        Παρ. (3 θ)
        Το «ημερομηνία έναρξης των εργασιών» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «ημερομηνία έναρξης των εργασιών εξαρτώμενη από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας» γιατί δεν είναι δυνατόν την χρονική στιγμή κατάθεσης της αίτησης να είναι γνωστή η ακριβής ημερομηνία έναρξης των εργασιών
        Το «(viii) εφόσον απαιτείται, ρητές προβλέψεις εναλλακτικής κατεύθυνσης διέλευσης μέσων μαζικής μεταφοράς, μέτρα σήμανσης και ασφαλείας.» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «(viii) εφόσον απαιτείται, ρητές προβλέψεις εναλλακτικής κατεύθυνσης διέλευσης μέσων μαζικής μεταφοράς, μέτρα σήμανσης και ασφαλείας, καθώς και εκπόνηση κυκλοφοριακής /συγκοινωνιακής μελέτης για το Έργο»
        Παρ. (4)
        Το «επτά (7) εργασίμων» πρέπει να αντικατασταθεί με «τριών (3) εργασίμων» το οποίο είναι  το λογικό χρονικό διάστημα για αυτή την περίπτωση.
        Παρ. (4 α)
         
        Το «Αν είναι αναρμόδια» πρέπει να αντικατασταθεί με το «Αν είναι αναρμόδια ενημερώνει μέσω τηλεομοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τον Πάροχο και …», για να επιτυγχάνεται άμεση ενημέρωση του Παρόχου.
        Παρ. (6 α)
        Η προθεσμια πρέπει να είναι 30 ημέρες και όχι εργάσιμες ,διότι αυτό καθορίζεται σαφώς στο άρθρο 29 του Ν.3431/2006.
        Παρ. (7 α)
        Το

        α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του εξαμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,

        πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής :

        α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του εξαμήνου διμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,

        Το εξάμηνο είναι ένα πολύ μεγάλο διάστημα μετάθεσης του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης ενός Έργου.
        Παρ. (7 β)
        Το «δεν υπερβαίνει το 20% της συνολικά προτεινόμενης όδευσης» θα πρέπει να αντικατασταθεί με το «δεν προκαλεί υπέρβαση της συνολικά προτεινόμενης όδευσης κατά ποσοστό άνω του 20% της τελευταίας» για να είναι σαφέστερα διατυπωμένο.
        Παρ. (8)
        Το « Η αρμόδια Υπηρεσία κοινοποιεί» πρέπει να αντικατασταθεί με το « Η αρμόδια Υπηρεσία επιδίδει» με την έννοια ότι η απόφαση θα περιέλθει  στον Πάροχο εντός 3 εργάσιμων ημερών.
        Παρ. (9 α)
        Το

        (α) Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης υπέρ της εκάστοτε αρμόδιας Δημόσιας Αρχής, το ύψος της οποίας, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 6 του Ν. 3431/2006, προσδιορίζεται με Κανονισμό που εκδίδεται από την ΕΕΤΤ. Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης διαρκεί τουλάχιστο για όσο χρόνο διαρκεί η εκτέλεση εργασιών για τις οποίες χορηγήθηκε η αντίστοιχη άδεια σύν έξι (6) μήνες. Μετά την πάροδο της διάρκειάς της, η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης επιστρέφεται στον Πάροχο.

        Πρέπει να αντικατασταθεί με

        (α) Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης υπέρ της εκάστοτε αρμόδιας Δημόσιας Αρχής, το ύψος της οποίας, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 6 του Ν. 3431/2006, προσδιορίζεται με Κανονισμό που εκδίδεται από την ΕΕΤΤ. Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης διαρκεί τουλάχιστο για όσο χρόνο διαρκεί η εκτέλεση εργασιών για τις οποίες χορηγήθηκε η αντίστοιχη άδεια σύν έξι (6) μήνες. Μετά την πάροδο της διάρκειάς της, η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης επιστρέφεται στον Πάροχο, άμεσα, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και χωρίς οποιαδήποτε άλλη πρόσθετη διαδικασία.

         
        Παρ. (9 γ)
        Θα πρέπει να καθορίζονται τα ανώτατα ύψη τιμών που θα περιλαμβάνει το Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο. Αυτά από την μέχρι τώρα εμπειρία μας θα πρέπει να είναι:

         

         
         
        Παρ. (9 ε)
        Η συγκεκριμένη παράγραφος δεν συνεισφέρει κάτι στην διαδικασία , προσθέτει απλώς γραφειοκρατικό κόστος γι’ αυτό και θεωρούμε ότι πρέπει να παραληφθεί.
        Παρ. (10)
        Το
        Η κατά τα ως άνω θεωρημένη πράξη χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης επέχει και θέση άδειας εργασιών για την αποκατάσταση βλαβών, η οποία σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσει τον Πάροχο των υποχρεώσεών του για την προηγούμενη κάθε φορά ενημέρωση της αρμόδιας Δημόσιας Αρχής.
        Πρέπει να αντικατασταθεί από το
        Η κατά τα ως άνω θεωρημένη πράξη χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης επέχει και θέση άδειας εργασιών και άδειας κατάληψης οδοστρώματος για την αποκατάσταση βλαβών, η οποία σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσει τον Πάροχο των υποχρεώσεών του για την προηγούμενη κάθε φορά ενημέρωση της αρμόδιας Δημόσιας Αρχής.
         
        Παρ. (11)
        Εκ παραδρομής έχει γραφεί  «στην παράγραφο 10 του παρόντος» ενώ το ορθό είναι «στην παράγραφο 9 του παρόντος»

        #3 Σχόλιο Από HELLAS ONLINE Στις 18 Ιούνιος, 2010 @ 15:38

        Μία διόρθωση επί του προηγουμένως υποβληθέντος σχολίου (επαναλαμβάνω την παράγραφο)

        Παρ. (7 α)
        Το

        α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του εξαμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,

        πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής :

        α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του διμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,

        Το εξάμηνο είναι ένα πολύ μεγάλο διάστημα μετάθεσης του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης ενός Έργου.

        #4 Σχόλιο Από Ιατρόπουλος Θανάσης Στις 18 Ιούνιος, 2010 @ 16:51

        Στην παρ. 7γ) να αναφερθεί ότι η αρμόδια Αρχή δύνται να απορρίψει αίτημα (όχι μονο να τροποιήσει την όδευση) για λόγους προστασίας της δημόσιας τάξης και ασφάλειας. Εάν υπάρχει αίτημα διέλευσης μέσα από σήραγγα ή γέφυρα τότε οι επεμβάσεις μπορεί να δημιουργούν ζητήματα ασφαλείας.