Άρθρο 25 Πειθαρχικά Συµβούλια – Λοιπά όργανα

1. Συνιστάται σε κάθε Περιφέρεια τουλάχιστον ένα Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, το οποίο είναι αρμόδιο για τον έλεγχο της τήρησης και την επιβολή κυρώσεων του παρόντος και των Κανονισµών Λειτουργίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων και μοτοσικλετών Δ.Χ. του νόµου αυτού.

2. Το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο αποφασίζει μέσα σε προθεσμία ενός µηνός, από τη διαβίβαση σε αυτό από τα αρμόδια όργανα εκθέσεων παραβάσεων οδηγών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων και μηχανών Δ.Χ. ή τυχόν αναφορών ή καταγγελιών επιβατών, να λάβει την απόφασή του και να επιβάλει τις προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις.

3. Το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο κάθε τρίµηνο υποβάλλει στην αρµόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών και στην αρµόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων αναλυτική κατάσταση µε τις υποθέσεις, που διεκπεραιώθηκαν ή εκκρεμούν σε αυτό.

4. Συνίσταται σε κάθε Περιφέρεια τουλάχιστον ένα Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συµβούλιο, το οποίο είναι αρμόδιο για την εξέταση ενστάσεων κατά αποφάσεων του Πειθαρχικού Συµβουλίου της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.

4. Με προεδρικό διάταγµα, που εκδίδεται µε πρόταση του Υπουργών Οικονοµικών, Εσωτερικών και Υποδοµών, Μεταφορών & Δικτύων καθορίζονται η σύνθεση, ο Κανονισµός λειτουργίας, του Πρωτοβάθµιου και του Δευτεροβάθµιου Πειθαρχικού Συµβουλίου, οι διοικητικές κυρώσεις και ποινές και η διαδικασία επιβολής αυτών, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέµα.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2011, 10:31 | panagiotis g

    Ιωαννης ego psaxno eidei panteta gia na to kano alla na gnorizeis oti prepei na einai kai grameno se emfanes seinio oti o xoros binteoskopite gia tin prosopiki sou asfaleia

  • 9 Σεπτεμβρίου 2011, 12:26 | Δρ Γεώγριος Γιαννιτσιώτης

    Δεν μπορεί ο χορηγών την Αδεια να είναι και ελεγκτής. Σε συνδυασμό με το άρθρο 11, πρέπει να συσταθεί ένα point-system όπου οι παραβάσεις ΚΟΚ κ.λ.π θα καταχωρούνται και θα προβλέπεται αφαίρεση αδείας είτε οδηγού είτε εταιρείας με την συμπλήρωση συγκεκριμένων βαθμών ποινής εντός της χρονικής διάρκειας της άδειας. Επίσης, το σύστημα αυτό θα πρέπει να λαμβάνεται υπ’όψη κατά την ανανέωση των αδειών.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2011, 11:45 | Γιώργος Δ.

    Ο ερευνών μια καταγγελία αντιλαμβάνεται πολύ εύκολα την ποιότητα της καταγγελίας και το αν ευσταθή, αν είναι παράλογη, ή μήπως ο πελάτης δεν είναι ενημερωμένος ή απλά εκ του πονηρού. Επίσης ο έμπειρος ταμίας γνωρίζει ότι πρέπει να βάζει τα χρήματα του πελάτη στο ταμείο αφού ο πελάτης έχει πάρει τα ρέστα και έχει συμφωνήσει. Στην παρούσα συγκυρία είναι επιτακτική η ανάγκη να προστατευτεί ο τουρισμός απο τις χρόνιες αντιεπαγγελματικές συνήθειες των ταξιτζίδων στην συντριπτική τους πλειοψηφεία, και όχι το αντίθετο.
    Το μητρώο συμπεριφοράς προστατεύει καταρχήν τον σωστό εργαζόμενο και ισχυροποιεί την θέση του σε κάθε κακόβουλη καταγγελία. Και η άμεση διερεύνηση κάθε αξιοπρόσεκτης καταγγελίας εξαφανίζει δυσφήμηση, σκιές και υποψίες που εν τέλει θα αποδοθούν όχι μόνο σε έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο, αλλά σε ολόκληρο το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Να ισχύσει και η διαδικασία του αυτόφωρου σε περιπτώσεις εξύβρισης , άρνησης κούρσας, διπλομίσθωσης ή υπερχρέωσης του πελάτη.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2011, 10:38 | Δημήτρης Μπ.

    Βεβαίως το θεωρώ αυτονοήτο να υπάρχουν πειθαρχικά όργανα, αλλά πρέπει με κάποιο τρόπο να μπορεί να στηριχθεί η όποια καταγγελία από επιβάτες (όπως πχ ανέφερε κάποιος κύριος κάμερες εντός του ταξί). Όλοι το γνωρίζουμε ότι ο κλάδος έχει κακούς επαγγελματίες αλλά και όλοι ξέρουν ότι απο τη στιγμή που ένας ταξιτζής θα κατηγορηθεί ανακυρήσεται ένοχος αμέσως μόνο με τη όποια μαρτυρία του «ριγμένου» επιβάτη. Και όσοι δουλεύουν ταξί ξέρουν οτι απατεώνες κάθονται και στα πίσω καθίσματα… (σου έδωσα 50άρικο και όχι 20άρικο… και άντε απόδειξε ότι δεν τον έκλεψες τον κλέφτη)
    Ευχαριστώ.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2011, 01:53 | ΛΑΜΨΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Το σωστό είναι για λόγους ασφαλείας αλλά και για λόγους πιστοποίησης τι ακριβώς έχει συμβει(μεταξύ πελάτη και ταξιτζή), να υπάρχει υποχρεωτικά κάμερα εντός του ταξί. Θα καταγράφει σε όλη την διάρκεια της διαδρομής (όσο λειτουργεί το ταξίμετρο παραδείγματος χάριν)και τα καταγεγραμμένα να είναι αποδεκτά ακόμη και σε δικαστήριο. Όμως αυτά είναι κατά το μυαλό αρμοδίων υπερβολικά. Μόνον το ιντερνέτ και η τηλεόραση τους ενδιαφέρει. Αν πάθει κάτι ο ταξιτζής ή κατηγορηθεί αδίκως δεν τους ενδιαφέρει.

  • 8 Σεπτεμβρίου 2011, 20:18 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    Επί της καταγγελίας να καλείται ο οδηγός να δίνει εγγράφως την απάντησή του στο όργανο παραλαβής της καταγγελίας και ακολούθως να διαβιβάζει το φάκελλο στα πειθαρχικά όργανα. Τα όργανα δεν πρέπει να γνωρίζουν τα στοιχεία του οχήματος και του οδηγού αλλά να προσέρχονται οι υποθέσεις στην επιτροπή με κωδικό

  • 8 Σεπτεμβρίου 2011, 18:13 | panagiotis g

    ena pragma einai sigouro oti sta 3 xronia 5 me 6 disarestimenous pelates tha exei kai mporei na min ftais alla esi apedikse oti den eisai elefantas

  • 8 Σεπτεμβρίου 2011, 09:36 | Γιώργος Δ.

    Σύσταση 4ψηφιου τηλεφωνικού κέντρου για άμεσες καταγγελίες από πολίτες για ανάρμοστες συμπεριφορές οδηγών ταξί. Το τηλεφωνικό κέντρο οπωσδήποτε να είναι 24ωρο διότι τα μεγαλύτερα αίσχη γίνονται κυρίως τις νυχτερινές ώρες στις τουριστικές περιοχές που… η πατρίδα κοιμάται. Άμεση αξιολόγηση της καταγγελίας και διερεύνηση της από το αστυνομικό τμήμα της περιοχής, κυρίως σε τουριστικές περιοχές που ο τουρίστας πέφτει θύμα οικονομικής εκμετάλλευσης από πλευράς κομίστρου. Θέσπιση μητρώου συμπεριφοράς των οδηγών και σε συγκεκριμένο αριθμό παραβάσεων (4-5) οριστική απομάκρυνση του από τον κλάδο. Ο τουρισμός δεν αντέχει άλλα πειράματα. Η κατοχή δημόσιας άδειας θα πρέπει να συνοδευτεί από αυστηρότατους και συγκεκριμένους κανόνας συμπεριφοράς και ασφυκτικό πλαίσιο ελέγχου για την εφαρμογή τους και άμεση διερεύνηση κάθε αξιοπρόσεκτης καταγγελίας . Επίσης ανάρτηση price list σε κάθε πιάτσα για αποφυγή παρεξηγήσεων.