- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - http://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 40: Τυποποίηση και πιστοποίηση εξοπλισμού και υπηρεσιών – Ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα

1. Για την παροχή υπηρεσιών, τεχνικών διεπαφών ή / και λειτουργιών δικτύων, εφαρμόζονται τα υποχρεωτικά πρότυπα ή οι προδιαγραφές που θεσπίζονται σε κοινοτικό επίπεδο και έχουν αντίστοιχα δημοσιευθεί σε κατάλογο προτύπων ή / και προδιαγραφών στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

2. Για την παροχή υπηρεσιών, τεχνικών διεπαφών ή / και λειτουργιών δικτύων, στο βαθμό που αυτό είναι απολύτως απαραίτητο για την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των υπηρεσιών και για τη βελτίωση της δυνατότητας επιλογής του χρήστη, εφαρμόζονται τα μη δεσμευτικά πρότυπα ή οι προδιαγραφές που θεσπίζονται σε κοινοτικό επίπεδο και έχουν δημοσιευθεί σε κατάλογο προτύπων ή / και προδιαγραφών στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

3. Ελλείψει τέτοιων προτύπων ή / και προδιαγραφών, εφαρμόζονται διεθνή πρότυπα ή συστάσεις που εγκρίνονται από τη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ITU), το Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO), την Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Διοικήσεων Ταχυδρομείων και Τηλεπικοινωνιών (CEPT), ή τη Διεθνή Ηλεκτροτεχνική Επιτροπή (IEC) ή από Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς Τυποποίησης.

4. Με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή της Ε.Ε.Τ.Τ., κατά το λόγο της αρμοδιότητας καθενός από αυτούς, μπορεί να ανατίθεται στον Ελληνικό Οργανισμό Τυποποίησης (ΕΛΟΤ) ή σε άλλους Οργανισμούς Τυποποίησης κάθε έργο που είναι αναγκαίο για την εφαρμογή της ανωτέρω τυποποίησης. Το κόστος του έργου βαρύνει το αποθεματικό της Ε.Ε.Τ.Τ..

5. Για τον έλεγχο του πάσης φύσεως ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού που διατίθεται ή πρόκειται να διατεθεί στην αγορά, όσον αφορά στην ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, διενεργούνται από τις οικείες Περιφέρειες αυτεπάγγελτοι έλεγχοι ή έλεγχοι μετά από έγγραφες καταγγελίες που υποβάλλονται στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στις Περιφέρειες ή στην Ε.Ε.Τ.Τ..

6. Οι αυτεπάγγελτοι έλεγχοι διενεργούνται από τριμελή συνεργεία ελέγχου, τα οποία συγκροτούνται, με Απόφαση Περιφερειάρχη, από τρεις υπαλλήλους της οικείας Περιφέρειας. Σε περίπτωση αδυναμίας συγκρότησης τριμελούς συνεργείου ελέγχου από κάποια Περιφέρεια, μπορεί να διατίθεται, ύστερα από αίτηση του οικείου Περιφερειάρχη, ένας εκπρόσωπος από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή την Ε.Ε.Τ.Τ.. Με Κοινή Απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των κατά περίπτωση συναρμοδίων Υπουργών καθορίζεται η διαδικασία διενέργειας των αυτεπάγγελτων ελέγχων, ο προγραμματισμός, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια. Αν απαιτείται εργαστηριακός έλεγχος, τότε αυτός πραγματοποιείται σε διαπιστευμένα εργαστήρια ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, τα οποία έχουν κοινοποιηθεί στην αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η δαπάνη για τη διενέργεια των αυτεπάγγελτων ελέγχων, καθώς και των εργαστηριακών ελέγχων βαρύνει τον προϋπολογισμό της οικείας Περιφέρειας.

7. Τα συνεργεία για τους αυτεπάγγελτους ελέγχους δύνανται, προς διαπίστωση των παραβάσεων της κείμενης νομοθεσίας για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, να ελέγχουν τα πάσης φύσεως βιβλία, στοιχεία και λοιπά έγγραφα των ελεγχόμενων επιχειρήσεων, να ενεργούν έρευνες στα γραφεία, αποθήκες και λοιπές εγκαταστάσεις των τελευταίων, να λαμβάνουν ένορκες ή ανωμοτί κατά την κρίση τους καταθέσεις, με την επιφύλαξη του άρθρου 212 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο θεωρείται αναγκαίο για τον έλεγχο της εφαρμογής του παρόντος άρθρου. Επιπλέον έχουν το δικαίωμα να προβαίνουν σε κατάσχεση παντός είδους σχετικού εξοπλισμού και κάθε άλλου αντικειμένου το οποίο θεωρείται αναγκαίο ή χρήσιμο για τη επιβεβαίωση ύπαρξης παράβασης διατάξεων του παρόντος άρθρου, τηρουμένων των διατάξεων περί αυτοφώρου των άρθρων 242 επόμενα του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

8. Οι έλεγχοι μετά από έγγραφες καταγγελίες διενεργούνται από τις Περιφέρειες με ίδια μέσα ή μπορούν να ανατίθενται, με Απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, σε διαπιστευμένα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή / και ανεξάρτητους ειδικούς πραγματογνώμονες με ειδικές τεχνικές ή / και νομικές γνώσεις, οι οποίοι επιλέγονται από τον πίνακα πραγματογνωμόνων της επόμενης παραγράφου του παρόντος άρθρου. Με την ίδια Απόφαση καθορίζεται το χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο πρέπει να υποβληθεί το τελικό πόρισμα ελέγχου. Η δαπάνη για τη διενέργεια των ελέγχων μετά από καταγγελίες βαρύνει τον προϋπολογισμό της οικείας Περιφέρειας.

9. Με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ορίζεται η διαδικασία κατάρτισης πίνακα πραγματογνωμόνων, που ανανεώνεται ανά διετία, από τον οποίο οι Περιφέρειες, με εντολή ανάθεσης του οικείου Περιφερειάρχη, προβαίνουν σε κατά περίπτωση επιλογή πραγματογνώμονα και ανάθεση συγκεκριμένου έργου σε αυτόν. Με την ίδια απόφαση προσδιορίζεται ο τρόπος λειτουργίας, οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα, καθώς και κάθε άλλο ζήτημα σχετικό με την άσκηση των καθηκόντων των πραγματογνωμόνων. Προκειμένου περί νομικών προσώπων, οι πραγματογνώμονες πρέπει να είναι διαπιστευμένοι για το πεδίο δραστηριότητάς τους.

10. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών καθορίζονται οι αμοιβές των συνεργείων ελέγχου για τη διενέργεια των αυτεπάγγελτων ελέγχων και οι αμοιβές των Πραγματογνωμόνων που διενεργούν ελέγχους μετά από καταγγελίες, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για τον τρόπο καταβολής αυτών.

11. Για τη διενέργεια ελέγχου μετά από καταγγελία απαιτείται η καταβολή παραβόλου από τον καταγγέλλοντα. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών προσδιορίζεται το ύψος του παραβόλου για την υποβολή έγγραφης καταγγελίας, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια. Το παράβολο αυτό αποτελεί έσοδο της οικείας Περιφέρειας. Σε περίπτωση που η καταγγελία κριθεί μη βάσιμη ή το πρόβλημα αποδειχθεί ότι οφείλεται σε υπαιτιότητα του καταγγέλλοντα, τότε το κόστος για τη διενέργεια του ελέγχου βαρύνει τον καταγγέλλοντα.

12. Με Απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη συγκροτείται σε κάθε Περιφέρεια Επιτροπή Ακροάσεων για την εξέταση των γραπτών ή προφορικών απόψεων του καταγγέλλοντα ή του καταγγελλόμενου επί της έγγραφης καταγγελίας. Για την επιβολή κυρώσεων, προσωρινών μέτρων ή/και προστίμων, όταν διαπιστώνονται παραβάσεις από τα συνεργεία ελέγχου είτε στους αυτεπάγγελτους ελέγχους είτε στους ελέγχους μετά από έγγραφες καταγγελίες έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 15, 16 και 17 της Κ.Υ.Α. 50268/5137/2007 (Β’ 1853) για την Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα. Αρμόδιος για την επιβολή των κυρώσεων είναι ο Περιφερειάρχης της οικείας Περιφέρειας. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται κατ’ εφαρμογή του άρθρου αυτού εισπράττονται υπέρ του προϋπολογισμού των οικείων Περιφερειών.

13. Για την επιμόρφωση των υπαλλήλων που συγκροτούν τα συνεργεία ελέγχου των Περιφερειών διεξάγονται σεμινάρια σε εξειδικευμένα θέματα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, τα οποία οργανώνονται από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι θεματικές ενότητες των σεμιναρίων, η εξεταστέα ύλη, το σύστημα εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Το κόστος διοργάνωσης των σεμιναρίων αυτών βαρύνει το αποθεματικό της Ε.Ε.Τ.Τ..

14. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που εκδίδεται κατόπιν εισήγησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), θεσπίζεται κανονισμός του αεροναυτικού ραδιοεξοπλισμού, που αναφέρεται στην παράγραφο 5 και 6 του Παραρτήματος Ι΄ του π.δ. 44/2002, η εφαρμογή του οποίου ανατίθεται στην Ε.Ε.Τ.Τ.. Στον κανονισμό αεροναυτικού ραδιοεξοπλισμού ορίζονται οι σχετικοί όροι, προϋποθέσεις και διαδικασίες εισαγωγής και διάθεσης του εξοπλισμού αυτού και ρυθμίζεται η εξέταση της καταλληλότητας του εξοπλισμού, η πιστοποίηση, ο έλεγχος, η επιβολή διοικητικών κυρώσεων και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.

15. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να μη διατίθεται στην ελληνική αγορά τηλεοπτικός εξοπλισμός ευρείας κατανάλωσης που δεν πληροί τις προϋποθέσεις του Παραρτήματος IΧ.

16. Οι ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου δεν θίγουν την ισχύ των διατάξεων του Π.Δ. 44/2002 (Α’ 44), με το οποίο έχει εναρμονισθεί η Οδηγία 1999/5/ΕΚ.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 40: Τυποποίηση και πιστοποίηση εξοπλισμού και υπηρεσιών – Ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα"

#1 Σχόλιο Από ΕΛΚΕΠΗΥ ΑΕΒΕ Στις 13 Μάρτιος, 2012 @ 16:18

Στο άρθρο αυτό περιλαμβάνονται διατάξεις σχετικές με την τυποποίηση (παράγραφοι 1-4) και για την εποπτεία της αγοράς (παράγραφοι 5 – 15).
Α) Τυποποίηση
Στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης του ΕΛΟΤ (άρθρο 19 του ν.4038/2012 (ΦΕΚ 14Α), προτείνουμε το Υπουργείο σας να μεριμνήσει για τη δυνατότητα διάθεσης των προτύπων από τον ΕΛΟΤ σε χαμηλή τιμή ώστε αυτά να είναι προσιτά στους μελετητές, τους κατασκευαστές και τους φορείς πιστοποίησης.
Β) Εποπτεία της αγοράς
Όπως είναι γνωστό, η Κοινότητα έχει εκδώσει τον Κανονισμό 765/2008 για τον καθορισμό των απαιτήσεων για την εποπτεία της αγοράς ο οποίος είναι υποχρεωτικής εφαρμογής αλλά δεν έχει ληφθεί υπόψη κατά τη διατύπωση των διατάξεων του σχεδίου νόμου. Τόσο η Διεύθυνση Πιστοποίησης του Υπουργείου σας όσο και η ΕΕΤΤ γνωρίζουν τον Κανονισμό διότι αναφέρονται ως αρχές εποπτείας της αγοράς στην εγκύκλιο με αρ. πρωτ.: Δ19Α 5009396 ΕΞ 2011/25-2-2011 του Υπουργείου Οικονομικών για τις οδηγίες 2004/104/ΕΚ και 2004/108/ΕΚ Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα και 1999/5/ΕΚ Ραδιοεξοπλισμός και τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός.
Τα ηλεκτρονικά και ηλεκτροτεχνικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες εμπίπτουν σαφώς εντός του πεδίου εφαρμογής του Κανονισμού (ως προϊόν ορίζεται «οποιαδήποτε ουσία, παρασκεύασμα ή αγαθό που παράγεται μέσω μεταποιητικής διεργασίας, εκτός από τα τρόφιμα, τις ζωοτροφές, τα ζώντα φυτά και ζώα, τα προϊόντα ανθρώπινης προέλευσης και τα προϊόντα φυτών και ζώων που σχετίζονται άμεσα με τη μελλοντική αναπαραγωγή τους»).
Η Κοινοτική νομοθεσία για την εποπτεία της αγοράς που έχει θεσπιστεί δια του Κανονισμού 765/2008 είναι εκτενέστατη και λεπτομερής, περιλαμβάνει δε τα εξής άρθρα:
Τμήμα Ι : Γενικές διατάξεις
Άρθρο 15: Πεδίο εφαρμογής
Άρθρο 16: Γενικές απαιτήσεις
Τμήμα 2: Κοινοτικό πλαίσιο εποπτείας της αγοράς
Άρθρο 17: Υπηρεσίες πληροφόρησης
Άρθρο 18: Υποχρεώσεις των κρατών μελών όσον αφορά την οργάνωση
Άρθρο 19: Μέτρα εποπτείας της αγοράς
Άρθρο 20: Προϊόντα που παρουσιάζουν σοβαρό κίνδυνο
Άρθρο 21: Περιοριστικά μέτρα
Άρθρο 22: Ανταλλαγή πληροφοριών — Κοινοτικό σύστημα ταχείας ανταλλαγής πληροφοριών
Άρθρο 23: Γενικό σύστημα υποστήριξης πληροφοριών
Άρθρο 24: Αρχές συνεργασίας μεταξύ κρατών μελών και Επιτροπής
Άρθρο 25: Επιμερισμός των πόρων
Άρθρο 26: Συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές τρίτων χωρών
ΤΜΗΜΑ 3: Έλεγχοι των προϊόντων που εισέρχονται στην κοινοτική αγορά
Άρθρο 27: Έλεγχοι των προϊόντων που εισέρχονται στην κοινοτική αγορά
Άρθρο 28: Αποδέσμευση των προϊόντων
Άρθρο 29: Εθνικά μέτρα
Αντίθετα με τις εκτενείς διατάξεις της κοινοτικής νομοθεσίας, με τις προτεινόμενες διατάξεις στο σχέδιο νόμου θεσπίζεται μόνο το οργανωτικό σχήμα για την εποπτεία της αγοράς που παραμένει και πάλι ουσιαστικά το ίδιο από το 1994 (οπότε εκδόθηκε η ΚΥΑ 94649/8682/93/1994 – ΦΕΚ 688/Β/1994- με την οποία εναρμονίστηκε η οδηγία 89/336/ΕΟΚ), βασισμένο στις αποκεντρωμένες περιφερειακές υπηρεσίες.
Το σχήμα αυτό είναι γνωστό ότι ουδέποτε λειτούργησε αποτελεσματικά λόγω έλλειψης αφενός κατάλληλου και επαρκούς προσωπικού στις περιφερειακές υπηρεσίες -τότε Νομαρχίες- και αφετέρου διάθεσης πόρων από τις Νομαρχίες οι οποίες από ότι αποδείχθηκε στην πράξη έχουν σε πολύ χαμηλή προτεραιότητα το θέμα της εποπτείας της αγοράς όσον αφορά την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα. Παρά το γεγονός ότι με τις διατάξεις του ν.3431/2006 προστέθηκαν στο σχήμα ελέγχου υπάλληλοι του Υπουργείου και εμπειρογνώμονες, η κατάσταση δεν άλλαξε ουσιαστικά λόγω έλλειψης προσωπικού και οικονομικών πόρων για τη λειτουργία του σχήματος. Φυσικά δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι το ίδιο σχήμα θα λειτουργήσει και στο μέλλον σε αντίθεση με τις διατάξεις του Κανονισμού 765/2008.
Επιπλέον το σχήμα αυτό παρουσιάζει σημαντικά μειονεκτήματα όπως:
α) Αν γίνονται αυτεπάγγελτοι έλεγχοι σε μικρή ποσότητα αποθεμάτων, θα δημιουργείται πρόβλημα σε περίπτωση που απαιτηθεί η λήψη δείγματος για περαιτέρω έλεγχο (π.χ. μικρά καταστήματα λιανικής πώλησης με απόθεμα ένα ή δύο τεμάχια) και ως εκ τούτου άσκηση ψυχολογικής πίεσης στους ελεγκτές. Οι έλεγχοι μπορούν να περιορίζονται στα σημεία εισόδου στη χώρα (αυτό προβλέπεται από τον Κανονισμό) και στις αποθήκες των εισαγωγέων και των κατασκευαστών του υλικού. Καταστάσεις των εισαγωγέων και των κατασκευαστών θα μπορούσαν να αναζητηθούν μέσω του TAXIS οπότε είναι εύκολος ο προσδιορισμός τους. Με τον τρόπο αυτό θα υπήρχε αποτελεσματική εποπτεία.
β) ‘Ελλειψη τεχνογνωσίας στα συνεργεία ελέγχου (η πρόβλεψη της διεξαγωγής σεμιναρίων δεν μπορεί φυσικά να υποκαταστήσει τη βασική εκπαίδευση του προσωπικού αν αυτή δεν είναι του ηλεκτρονικού) και
γ) Μακρόχρονη διοικητική διαδικασία για την ολοκλήρωση του ελέγχου, είτε αυτός είναι αυτεπάγγελτος είτε κατόπιν καταγγελίας.
Εντύπωση προκαλεί το ότι στο σχέδιο νόμου δεν καθορίζονται γενικά κριτήρια για τη διενέργεια εργαστηριακού ελέγχου σε αντίθεση με το Άρθρο 19 του Κανονισμού, ούτε ταχείες διαδικασίες για την έκδοση του προγράμματος ελέγχων. Φοβούμεθα ότι στα πλαίσια των περικοπών των δαπανών του Κράτους σε συνδυασμό με το ότι για τον προγραμματισμό των ελέγχων πρέπει να εκδοθεί απόφαση δύο τουλάχιστον Υπουργών, η σημερινή κατάσταση θα συνεχιστεί και δεν πρόκειται να γίνεται ούτε εποπτεία της αγοράς ούτε κανένας εργαστηριακός έλεγχος όπως και προηγουμένως.
Πρέπει επομένως να αναζητηθεί άλλη διαδικασία και να περιλαμβάνει επαρκή πηγή χρηματοδότησης των ελέγχων για την εποπτεία της αγοράς ή εναλλακτικά τα καθήκοντα του τεχνικού ελέγχου να μπορούν να ανατίθενται σε οργανισμούς αξιολόγησης της συμμόρφωσης, δηλαδή ιδιωτικούς φορείς, οι οποίοι έχουν διαπιστευθεί από εθνικό οργανισμό διαπίστευσης ο οποίος παρακολουθεί, ελέγχει και επιβεβαιώνει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών. και η διαδικασία αυτή που εφαρμόζεται σε όλο το φάσμα της αγοράς να επιβαρύνει οικονομικά τον παραγωγό του προϊόντος ή τον αποδέκτη του ελέγχου και όχι το Δημόσιο.
Μετά τα παραπάνω θεωρούμε ως επιβεβλημένη την πλήρη εναρμόνιση των διατάξεων που αφορούν την εποπτεία της αγοράς του άρθρου 40 του σχεδίου νόμου, με τον Κανονισμό 765/2008 και την προσθήκη εθνικών διατάξεων απαλλαγμένων από γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Μία σημαντική διάταξη που είναι ανάγκη να θεσπιστεί με διάταξη του νόμου, αφορά τη δημιουργία προγράμματος εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού των εργαστηρίων ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας μέσω του ΕΣΠΑ.
Τα εργαστήρια ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας αποτελούν εθνικό κεφάλαιο λόγω της υποδομής και της τεχνογνωσίας που διαθέτουν που βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας. Σημειωτέον ότι η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα αποτελεί φυσικό φαινόμενο το οποίο απαντάται σήμερα στο 100% του εξοπλισμού ηλεκτρονικών επικοινωνιών αλλά και σε πληθώρα μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται για κάθε χρήση, από τα ιατρικά μηχανήματα μέχρι τα αυτοκίνητα οχήματα λόγω της εισαγωγής των λειτουργιών αυτομάτου ελέγχου και τηλεχειρισμού μέσω ηλεκτρονικών υποσυστημάτων και εξαρτημάτων σε αυτά. Το φαινόμενο αυτό πρέπει να αντιμετωπίζεται επαρκώς και για το λόγο αυτό υπάρχουν εκατοντάδες πρότυπα που αφορούν κάθε είδους μηχανολογικό, ηλεκτρολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό των οποίων οι τίτλοι έχουν δημοσιευτεί στην Εφημερίδα των ΕυρωπαΪκών Κοινοτήτων και τα οποία χρησιμοποιούνται για την τεκμηρίωση της συμμόρφωσης με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
Η εταιρεία μας όπως ίσως και άλλα εργαστήρια αν και διαθέτει επαρκέστατο εξοπλισμό, λόγω της σημερινής οικονομικής κατάστασης των περισσότερων εγχώριων κατασκευαστών και της έλλειψης χρηματοδότησης μέσω προγραμμάτων εποπτείας της αγοράς από το Υπουργείο σας, βρίσκεται σε δυσχερή θέση επέκτασης ή αντικατάστασης με πιο σύγχρονο του εξοπλισμού της προκειμένου να ανταγωνιστεί τα εργαστήρια ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας άλλων χωρών τα οποία προτιμούν οι ξένοι κατασκευαστές. Ένα πρόγραμμα επιχορήγησης θα λειτουργούσε θετικά προς όφελος της εθνικής οικονομίας, της εισαγωγής συναλλάγματος και της διασφάλισης θέσεων εργασίας.
Προτείνουμε την άμεση δημιουργία προγράμματος επιχορήγησης μέσω του ΕΣΠΑ για την επέκταση και ανανέωση του εξοπλισμού εργαστηρίων ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας.

#2 Σχόλιο Από ΕΛΚΕΠΗΥ ΑΕΒΕ Στις 14 Μάρτιος, 2012 @ 16:41

Δημόσια Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και λειτουργία του τομέα ηλεκτρονικών επικοινωνιών»

[1]

#3 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΕΙΟΥΧΩΝ ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Σ.Α.Ρ.Ε ) Στις 16 Μάρτιος, 2012 @ 11:59

1. Καθώς επί τόσα χρόνια το Δημόσιο δεν έχει καταφέρει να ασκήσει τον έλεγχο της αγοράς ο οποίος αποβαίνει σε βάρος του καταναλωτή αλλά και του κατασκευαστή αν αυτός θέλει να είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις του, πρέπει μέρος του ελέγχου να μπορεί να ασκηθεί από άλλους φορείς. Προτείνουμε με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων να μπορεί να ανατίθεται η άσκηση των διαδικασιών του ελέγχου σε συλλογικά νομικά πρόσωπα π.χ Σ.Α.Ρ.Ε τα οποία έχουν επιλεγεί μετά από ανοικτή διαδικασία αξιολόγησης και τα οποία όμως να τεκμηριώνουν την ικανότητα και την τεχνική τους επάρκεια με αντίστοιχο πιστοποιητικό κρατικού φορέα.
2. Ο έλεγχος των προϊόντων πρέπει να γίνεται όχι μόνο όσον αφορά την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα αλλά και για όλες τις οδηγίες που εφαρμόζονται στο προϊόν ώστε στην αγορά να διατίθενται προϊόντα ασφαλή και να μην δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός με τη διάθεση φθηνών προϊόντων που δεν καλύπτουν καμία προδιαγραφή.
3. Ο προγραμματισμός των ελέγχων πρέπει να γίνεται ώστε να υπάρχει συμμετοχή στα Ευρωπαϊκά προγράμματα ελέγχου της αγοράς.
4. Η διαδικασία ελέγχου της αγοράς αποτελεί υποχρέωση του Κράτους για τη διασφάλιση της υγείας και ασφάλειας των πολιτών. Με την προβλεπόμενη διαδικασία ελέγχου δεν υπάρχει καμία διασφάλιση παροχής υπηρεσίας στον καταναλωτή εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, ώστε αυτός να προβεί σε καταγγελία για την οποία μάλιστα θα πρέπει να καταβάλει και παράβολο.
5. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει εγκαίρως να ενημερώσει τους καταναλωτές σχετικά με τις προδιαγραφές που πρέπει να έχουν στο άμεσο μέλλον οι τηλεοπτικοί δέκτες ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο να διατεθούν στην αγορά τηλεοπτικοί δέκτες με σύστημα αποκωδικοποίησης MPEG 2 που εφάρμοζε η ΕΡΤ ενώ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα οι δέκτες αποδείχθηκαν άχρηστοι με την υιοθέτηση από τους ιδιωτικούς σταθμούς του συστήματος MPEG 4 .

ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ ΗΛΙΑΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ

#4 Σχόλιο Από OTE A.E. Στις 16 Μάρτιος, 2012 @ 12:04

Στις παραγράφους 5 και 6 είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο έλεγχος της ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας να διενεργείται από συνεργεία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Ε.Ε.Τ.Τ., ή από άλλο εξειδικευμένο συνεργείο διαπιστευμένων φορέων ελέγχου ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας.

#5 Σχόλιο Από ΝΙΣΣΗΜ ΜΠΕΝΜΑΓΙΩΡ Στις 16 Μάρτιος, 2012 @ 12:18

Οι παράγραφοι 1 και 2 πρέπει να έχουν ευρύτερη εφαρμογή από την εφαρμογή των συγκεκριμένων οδηγιών και πρέπει να επαναδιατυπωθούν.
Με το άρθρο 19 του ν.4038/2012 (ΦΕΚ 14Α), ο τομέας Πιστοποίησης του ΕΛΟΤ αποχωρίστηκε από τον τομέα Τυποποίησης. Στο εξής ο ΕΛΟΤ θα ασχολείται μόνο με τον τομέα Τυποποίησης, έσοδο του οποίου αποτελεί η διάθεση των Προτύπων στην Ελλάδα.
Εντούτοις είναι διαπιστωμένο ότι ο ΕΛΟΤ δεν έχει καταφέρει να εφαρμόσει μία ουσιαστική πολιτική διάθεσης των προτύπων, ώστε να έχει και επαρκή έσοδα. Από την άλλη πλευρά, ο όγκος των απαιτούμενων προτύπων που είναι αναγκαία για την υποστήριξη της παραγωγικής διαδικασίας και των μελετών είναι πολύ μεγάλος. Σε εφαρμογή όλων των οδηγιών Νέας Προσέγγισης δημοσιεύονται στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εκατοντάδες πρότυπα που αποτελούν τεκμήριο συμμόρφωσης με τις ουσιώδεις απαιτήσεις των Οδηγιών.
Είναι αναγκαίο να υπάρξει πρόνοια για τη δυνατότητα διάθεσης των προτύπων από τον ΕΛΟΤ σε χαμηλή τιμή. Για ορισμένα από αυτά που έχουν ιδιαίτερη σημασία πρέπει να υπάρχει δυνατότητα μετάφρασής τους στην Ελληνική γλώσσα.

Όσον αφορά τον έλεγχο της αγοράς από Περιφερειακές Υπηρεσίες, νομίζω ότι για τον αποτελεσματικό έλεγχο πρέπει να εγκαταληφθεί το μακροχρόνιο πείραμα ανάθεσης της αρμοδιότητας σε Περιφερειακές Υπηρεσίες που είναι ελλιπώς (τόσο αριθμητικά όσο και από πλευράς κατάρτισης)στελεχωμένες, πολλές αδιαφορούν για τον έλεγχο της αγοράς των βιομηχανικών προϊόντων και το πολύ πολύ να κάνουν έλεγχο αν είναι κολλημένο στη συσκευασία το σήμα CE, με αποτέλεσμα η χώρα να μην συμμετέχει στα Ευρωπαϊκά προγράμματα ελέγχου της αγοράς. Παρά την πολύχρονη προσπάθεια της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου ιδιαίτερα μετά τη δημοσίευση του ν.3431/2006, με την έκδοση σειράς κανονιστικών αποφάσεων για τη δημιουργία ενός πλαισίου χωρίς κενά μέχρι το τέλος του 2010 δεν υπήρξε καμία πρόοδος διότι δεν υπήρξε εφαρμογή των κανονιστικών αποφάσεων από τις Νομαρχιακές Υπηρεσίες.
Δυστυχώς κανένα πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού περιφερειακών υπηρεσιών σε εξειδικευμένα θέματα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας δεν μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα λόγω διαφορετικής υπηρεσιακής ενασχόλησης και σπουδών. Θα πρέπει όμως να γίνει πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού της Υπηρεσίας του Υπουργείου προκειμένου να αποκτήσει επαρκείς γνώσεις για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του.

Ο έλεγχος της αγοράς πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τον Κανονισμό 765/2008 για τον καθορισμό των απαιτήσεων για την εποπτεία της αγοράς. Ο Κανονισμός αυτός φυσικά εφαρμόζεται και στις διατάξεις του Π.Δ.44/2002 (οδηγία 99/5)και θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την εφαρμογή του από την ΕΕΤΤ. Πρέπει να προσδιορίζεται ο αριθμός των ελέγχων που θα κάνει η αρμόδια για τους ελέγχους υπηρεσία κάθε χρόνο, ώστε η διαδικασία να μην πέσει σε αδράνεια.

Για την αποφυγή παρερμηνειών πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό ότι η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα είναι πολύ ευρύτερη τεχνικά έννοια από την ηλεκτρομαγνητική εναρμόνιση των ραδιοσυχνοτήτων.

#6 Σχόλιο Από Χριστόπουλος Παναγιώτης / sv1acw Στις 16 Μάρτιος, 2012 @ 13:03

Τι ισχύει με τις ιδιοκατασκευές των ραδιοερασιτεχνών? Υπάρχει κάποια πρόνοια?