Ο φορέας λειτουργίας υδατοδρομίου καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών για τις βασικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης υδροπλάνων και επιβατών.
Ο σχετικός τιμοκατάλογος υπηρεσιών κοινοποιείται στο Τ.Ε.Μ.Α.Α., στην εποπτική αρχή τελών αερολιμένων της Υ.Π.Α. και στην αρμόδια Δ/νση του Υπουργείου Οικονομικών.
Αρχική Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειώνΆρθρο 21 – Τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίων
Άρθρο 21 – Τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εγκαταστάσεις Υδατοδρομίων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Γενικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – Χρηματοδότηση επένδυσης υδατοδρομίων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προϋποθέσεις κατόχου Άδειας Υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 – Υπηρεσία αδειοδότησης υδατοδρομίων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Τεχνικός Φάκελος Υδατοδρομίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας ίδρυσης & λειτουργίας υδατοδρομίου»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας Λειτουργίας Υδατοδρομίου»
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων – Έκδοση αδειών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Διάρκεια ισχύος άδειας – Τροποποίηση στοιχείων αδειών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Επιτροπή Υδατοδρομίων – Επιθεωρήσεις Υδατοδρομίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – Μεταβίβαση άδειας – Παραχώρηση λειτουργίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Υποχρεώσεις φορέα λειτουργίας υδατοδρομίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Όροι εκτέλεσης πτήσεωνΆρθρο 17 – Όροι εκτέλεσης πτήσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Κίνηση στην επιφάνεια του ύδατος και επικοινωνίες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Απαγορεύσεις – περιορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – ΑσφάλισηΆρθρο 20 – Ασφάλιση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Τέλη λειτουργίας υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Εκπαίδευση Προσωπικού Υδατοδρομίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμαΆρθρο 24 – Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Απαγόρευση πτήσεων και ανάκληση άδειας υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 – Κυρώσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Υδάτινα πεδία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας υδατοδρομίου ή υδάτινου πεδίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίων (Η.Σ.Π.Α.Υ.)Άρθρο 30 – Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίων (Η.Σ.Π.Α.Υ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Παραρτήματα
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Σεπτεμβρίου 2016, 13:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Νόμου - ΠαραρτήματαΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 102 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6364 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Άρθρο 27 – Υδάτινα πεδία
Στην εισαγωγή μου στο άρθρο 1 είχα αναφερθεί στην χρησιμότητα των υδατοδρομίων για να υπάρχει έλεγχος ασφαλείας όταν πρόκειται για προγραμματισμένες πτήσεις και για να υποβοηθήσουν την λειτουργία των υδροπλάνων ως κομβικά σημεία προς τα υδάτινα πεδία.
Τα υδάτινα πεδία δίνουν την λύση στο δίλημμα του υψηλού κόστους των υδατοδρομίων. Για τους φορείς ως προς το κόστος κατασκευής και λειτουργίας αλλά και τους αερομεταφορείς ως προς το κόστος επίγειας εξυπηρέτησης (landing & handling). Ταυτόχρονα όμως δίνουν μια δυναμική βιώσιμης ανάπτυξης για τα κομβικά υδατοδρόμια καθώς και για τα περιφερειακά αεροδρόμια λειτουργώντας ως αερομεταφορείς που τα τροφοδοτούν με αεροπορική κίνηση (feeder airlines) που διαφορετικά δεν θα υπήρχε.
Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα σε κάθε μικρό και απομακρυσμένο νησί η παράκτια πόλη που δεν έχει την δυνατότητα επένδυσης σε υδατοδρόμιο να ωφεληθεί από την ύπαρξη αυτού του μέσου. Αυτή είναι και η ουσία!
Δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία στο θέμα των υδάτινων πεδίων και με ένα γενικότερο οργανωμένο σχεδιασμό στο θέμα των υδατοδρομίων είναι δυνατή και βιώσιμη η λειτουργία των υδροπλάνων που η ίδια η βιομηχανία (industry) θα αναδείξει από μόνη της την ανάγκη για το επόμενο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο. Αν π.χ. τα Κουφονήσια ή τα Αντικύθηρα κάποια στιγμή προσελκύουν περισσότερες από 6 πτήσεις (καλό θα ήταν να γίνουν 8 τα ζεύγη) καθημερνώς τότε υπάρχει και εύλογο κίνητρο για να γίνει και η ανάλογη επένδυση. Έτσι βοηθούμε την βιομηχανία των υδροπλάνων να αναπτυχθεί οργανικά χωρίς κανένα κίνδυνο κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος για υδατοδρόμια που δεν θα δουν ποτέ υδροπλάνο.
Είναι όμως επίσης σημαντικό εάν δεν μπορεί να αρθεί ο περιορισμός της παραγρ 1.γ να επιτρέπει τουλάχιστον δύο διαδοχικές προσεγγίσεις εφόσον το υδροπλάνο έχει αναχωρήσει με όλους τους επιβάτες από αδειοδοτημένο αεροδρόμιο ή υδατοδρόμιο. Να μπορεί δηλαδή να παραλάβει επιβάτες μοιρασμένης ναυλωμένης πτήσης (split charter) για ένα υποθετικό προορισμό Κήθυρα – Αντικύθηρα , Ύδρα – Σπέτσες κ.τ.λ.
Όπως πολύ σωστά αναφέρει και ο εισηγητής Ιωάννης Χάρος το άρθρο 101 παραγρ. 4 (διορθώνω) του Συντάγματος λέει « Ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους».
Ο περιορισμός της παρ.1 θ) «Στο αεροσκάφος επιβαίνει συγκυβερνήτης ο οποίος συνεπικουρεί τον κυβερνήτη στον έλεγχο των επιβιβαζόμενων επιβατών, χειραποσκευών ή και αποσκευών» παρόλο που το έχουν εγείρει αρκετοί εισηγητές, θεωρώ ότι είναι εντελώς άκυρος και το αναφέρω και εγώ εφόσον σωστά έχει λεχθεί, αυτό καθορίζεται από το Operation Manual της εταιρείας το οποίο και εγκρίνεται από την ΥΠΑ/Δ2. Θα έλεγα ότι αυτό μπορεί να ισχύσει για υδροπλάνα από 9 θέσεις και πάνω.
Άρθρο 21 – Τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίων
Καλώς αφαιρέθηκαν τα προηγούμενα τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίων τα οποία δεν αντιπροσώπευαν την πραγματικότητα.