Άρθρο 52 – Τροποποίηση του άρθρου 73 του ν. 4427/2016 (Α’ 188)

Το άρθρο 73 του ν. 4427/2016(Α΄188) η φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων Κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας , για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33)» αντικαθίσταται από την φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κλάδων ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP),καθώς και των υπαλλήλων ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές)για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).»

  • 21 Δεκεμβρίου 2019, 14:32 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΣΑΛΔΙΡΗΣ

    Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (ATSEP) , να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO). Eίναι κλάδος της αεροναυτιλίας και θα πρέπει να αναφέρεται όπως οι δύο άλλοι κλάδοι και ο μοναδικός κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας (ακόμη και σε εκείνα που δεν υπηρετούν ΕΕΚ) , προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και αεροναυτιλίας.
    Ευχαριστώ

  • 21 Δεκεμβρίου 2019, 11:05 | Ψειρούκης Π.

    Σε ότι αφορά το συγκεκριμένο άρθρο η άποψη μου είναι είτε να μην γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένους κλάδους αλλά μόνο σε υπαλλήλους που εργάζονται στην αεροναυτιλία (ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας, Μόνιμος ή ΙΔΑΧ) και σε εικοσιτετράωρες βάρδιες, είτε να προστεθεί και ο κλάδος ΠΕ/ΤΕ πληροφοριών Πτήσεων (ΑFISO) ο οποίος αποτελεί βασικό πυλώνα της Αεροναυτιλίας.

    Επιπρόσθετα, λαμβάνοντας υπόψη τις τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στο άρθρο 34 του Ν.2682/1999 με τα άρθρα 30 και 31 του Ν.4647/2019 σε ότι αφορά τους ΙΔΑΧ υπαλλήλους που υπηρετούν στον κλάδο ΕΕΚ, θα παρακαλούσα πολύ να εξεταστεί και η περίπτωση των ΙΔΑΧ που είναι ενταγμένοι σε άλλους κλάδους Αεροναυτιλίας (ΑΤSEP, AFISO κτλ) και προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες με τους μόνιμους υπαλλήλους αλλά αμείβονται χαμηλότερα εξαιτίας του άρθρου 34 δ του Ν.2682/1999. Άλλωστε, σύμφωνα με το άρθρο 22 του Συντάγματος της Ελλάδος όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης άξιας. Προτείνω να προστεθεί συγκεκριμένη αναφορά είτε στο συγκεκριμένο άρθρο είτε σε νέο άρθρο του νόμου αυτού, προκειμένου επιτέλους να αποκατασταθεί αυτή η αδικία χρόνων όπως πραγματοποιήθηκε για τους υπαλλήλους ΕΕΚ.

  • 20 Δεκεμβρίου 2019, 22:46 | ΚΥΡΙΑΚΟΣ Γεωργιος

    Κύριε Υπουργέ,

    Α) Είναι θεμιτό και δίκαιο το αίτημα να αναφέρεται ρητά ο κλάδος των AFISO
    στο Άρθρο 52.Είναι κλάδος της Αεροναυτιλίας και δεν είναι άπλα υπάλληλοι
    ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας
    με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης.
    Το οτι δεν αναφέρονται ως AFISO δεν εξυπηρετεί σε κάτι.

    Β) Ζητώ να μου επιτρέψετε να αναφερθώ σε μια αδικία που βιώνουν οι ΙΔΑΧ
    υπάλληλοι σε σχέση με το επίδομα EUROCONTROL και οι όποιοι εργάζονται
    στους κλάδους της Αεροναυτιλίας έχοντας ακριβώς τις ίδιες υποχρεώσεις
    με τους μονίμους Δ.Υ. καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε κενές
    οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις.
    Είναι αιχμάλωτοι του απαρχαιωμένου ν.2682/1999 Άρθρο 34 ο οποίος
    εντάσσει όλους τους ΙΔΑΧ ανεξαρτήτως κλάδου στην κατηγορία της παρ.3.δ.
    (σαν ΕΣΙΔ).
    Λάβετε υπόψιν σας ότι η ίδια αδικία για τους ΙΔΑΧ υπάλληλους των
    Ε.Ε.Κ.έπαψε να ισχύει με το ΦΕΚ 204/Α (19-12-2019), Νόμος 4647/2019
    Κεφ.Ζ, Άρθρα 30-31.
    Προσθέτοντας στο παρόν Σχέδιο Νόμου ένα νέο Άρθρο λίγων λέξεων (π.χ. Οι
    ΙΔΑΧ υπάλληλοι των κλάδων Αεροναυτιλίας αποζημιώνονται με το επίδομα
    EUROCONTROL του κλάδου που εργάζονται) ακυρώνετε μια αδικία σύμφωνα με
    το πνεύμα του Συντάγματος της Ελλάδος για την ίση μεταχείριση των
    εργαζόμενων και το πνεύμα πολλών νέων διατάξεων που εξομοιώνουν τους
    ΙΔΑΧ του Δημοσίου με τους μόνιμους Δ.Υ.

    Παρακαλώ δείτε το ζήτημα με ευαισθησία και διορθώστε αυτήν την αδικία με
    την ευκαιρία της διαβούλευσης του παρόντος Σχεδίου Νόμου

    Ευχαριστώ για την προσοχή σας.

  • 20 Δεκεμβρίου 2019, 18:29 | Σταυρουλάκης Κωνσταντίνος

    Συμφωνώ με την πλειονότητα των σχολίων και πρέπει να συμπεριληφθεί και ο κλάδος των Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO) στο άρθρο 52.

    Επίσης πρέπει να τροποποιηθεί εκ νέου ο ν. 2682/1999 και να συμπεριληφθούν και οι ΙΔΑΧ υπάλληλοι AFISO στην παρ. 3γ του άρθρου 34 όπως έγινε και στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας πριν από λίγες μέρες με το ν. 4647/2019 (ΦΕΚ 204/Α/16.12.2019) καθώς μόνο έτσι τηρείται η βασική συνταγματική αρχή της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων.

  • 20 Δεκεμβρίου 2019, 15:11 | Κωνσταντίνος Σουλάκης

    Εργάζομαι ως Ηλεκτρονικός Μηχανικός Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών Ελ.Βενιζέλος. Συνεργάζομαι καθημερινά με τους συναδέλφους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας με κοινό σκοπό την ασφαλή και αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.

    Θα ήθελα προσωπικά να ευχαριστήσω το Υπουργείο ΥΠΟΜΕ για αυτή την ρύθμηση η οποία αποκαθιστά το προγράμμα εργασίας και άρει τις ανωμαλίες που αυτό δημιουργούσε επί 3 χρόνια τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

    Με υπεράνθρωπες προσπάθειες εδώ και 3 χρόνια, μόνο ο Θεός γνωρίζει πως αποφύγαμε ένα γεγονός κρίσης, ένα συμβάν που θα οφειλόταν στους προηγούμενους παράγοντες και που θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων ή/και των εργαζομένων.

    Είμαι ευτυχής που επιτέλους βλέπω την νέα ηγεσία του Υπουργείου μας να στέκεται στην ύψος τον περιστάσεων και να βάζει την ασφάλεια των πτήσεων και του προσωπικού πάνω από όλα!

    Συγχαρητήρια στον Υπουργό και στα στελέχη του και εύχομαι από καρδιάς Υγεία και Δύναμη για να ανταπεξέλθετε στο δύσκολο έργο σας.

    Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

    Με εκτίμηση

    Κωνσταντίνος Σουλάκης
    Ηλεκτρονικός Μηχανικός Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ATSEP)

  • 20 Δεκεμβρίου 2019, 15:32 | Γιώργος Παγώνης

    Στο Άρθρο 70 του ν.4427/2016 αναφέρει ότι

    «Η υπηρεσία Παροχής Πληροφοριών Πτήσης Αεροδρομίου (AFIS) παρέχεται από υπαλλήλους του Κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας. Στην περίπτωση που το προσωπικό του ανωτέρου κλάδου δεν επαρκεί….την σχετική υπηρεσία μπορούν να παρέχουν και υπάλληλοι κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ ανεξαρτήτως κλάδου και ειδικότητας και χωρίς ηλικιακό περιορισμό, αφού λάβουν σχετική εκπαίδευση και πιστοποίηση από τη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας(ΣΠΟΑ).»

    Σύμφωνα με το πνεύμα του ν.4427/2016 μήπως η διατύπωση του άρθρου 52 ως έχει «καθώς και των υπαλλήλων ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης(φυλακές) για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33)»

    κρίνεται δόκιμη αφού καλύπτει ασφαλώς όλους τους εργαζόμενους που ασκούν ή μπορεί να ασκήσουν σήμφωνα και με τις προβλέψεις του άρθρου 70 του ν.4427/2016 το εν λόγω έργο του AFIS;

  • 20 Δεκεμβρίου 2019, 10:18 | Ευάγγελος Καλλίτσης

    Κύριε Υπουργέ,

    εργάζομαι στην ΥΠΑ 35 χρόνια ως Ηλεκτρονικός Μηχανικός Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜAEΚ/ATSEP). Έχω υπηρετήσει στoν Κρατικό Αερολιμένα Μυκόνου (KAMK) και τώρα εργάζομαι στην Δ/νση Συστημάτων Αεροναυτιλίας (Τμήμα Radar) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).

    Η προηγούμενη Κυβέρνηση χωρίς να μπει σε καμία διαβούλευση με τους Υπηρεσιακούς Παράγοντες και με τα σωματεία έφερε ένα νόμο, τον ν.4427/2016 ο οποίος αποδιοργάνωσε πλήρως την ΥΠΑ σε όλους τους τομείς.

    Ειδικά στο θέμα του ωραρίου, εν μία νυκτί, νομοθέτησαν και κατήργησαν ένα πρόγραμμα ωραρίου με το οποίο η Αεροναυτιλία στην ΥΠΑ λειτουργούσε από Ιδρύσεώς της, χωρίς να λάβουν υπόψη τους ούτε τις επιπτώσεις στο προσωπικό ούτε στην ασφάλεια των πτήσεων ούτε τίποτα…αποδεικνύοντας ότι ήταν μια τραγική κυβέρνηση σε ακόμα ένα τομέα.

    Με το άρθρο 52 αποκαθίσταται το ωράριο και μαζί με αυτό ένα πρόγραμμα εργασίας, το οποίο είναι δοκιμασμένο διαχρονικά στην Υπηρεσία από συστάσεώς της και έχει αποδειχθεί ασφαλές τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για την ασφάλεια των πτήσεων.

    Ευχαριστούμε το Υπουργείο και προσωπικά τον Υπουργό που ασχολήθηκε με αυτό το θέμα και έδειξε όχι μόνο την ευαισθησία του προς του εργαζόμενους αλλά και την δέσουσα σοβαρότητα με την οποία πρέπει να αντιμετωπίζεται η Αεροναυτιλία και δη η ασφάλεια των πτήσεων.

    Με εκτίμηση
    Δρ.Ευάγγελος Καλλίτσης
    Ηλεκτρονικός Μηχανικός Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ATSEP)
    Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ ΕΜΠ

  • 19 Δεκεμβρίου 2019, 19:30 | Ρηγούτσος Γεώργιος

    Επειδή η Αεροναυτιλία αποτελείται και υπηρετείται από τρεις (3) Κλάδους και όχι δύο (2), παρακαλώ πολύ για να επανέλθει η ισορροπία αλλά και να αρθεί μια αδικία εις βάρος του Κλάδου Πληροφοριών Πτήσεων/AFISO ,στο άρθρο 52 , να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO),(ο οποίος είναι η μετεξέλιξη του ιστορικού ΙΔΡΥΤΙΚΟΥ
    της ΥΠΑ Κλάδου ΠΕ3/ΤΕ3 Τηλεπικοινωνιακών) και είναι ο μοναδικός Κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας.

  • 19 Δεκεμβρίου 2019, 18:02 | Ιορδάνης Κουλούρης

    νά προστεθεί ονομαστικά καί ό κλάδος τών AFISO μαζί μέ τούς ΕΕΚ καί ηλεκτρονικούς…..

    Ευχαριστώ

  • 19 Δεκεμβρίου 2019, 17:55 | Γιώργος Παγώνης

    Άρα, λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια και τις απαντήσεις σας, προκύπτει ότι:

    είναι αποδεκτό ότι η ρύθμιση αυτή ως έχει καλύπτει και τους εργαζόμενους στον κλάδο πληροφοριών πτήσεων (AFISO).

    Παρά ταύτα θα επιθυμούσατε ο νομοθέτης να κάνει και μια ρητή αναφορά στον κλάδου των πληροφοριών πτήσεων (AFISO) στην εν λόγω ρύθμιση.

    Συμπεραίνω σωστά;

  • 19 Δεκεμβρίου 2019, 15:29 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΝΙΑΜΟΣ

    Σε απάντηση στο ερώτημα του κ. Παγώνη, αναφέρω το αυτονόητο ότι κατ΄αρχήν θεωρώ το άρθρο εποικοδομητικό και είναι βέβαιο επίσης ότι αποκαθιστά και λύνει ένα πρόβλημα στο χώρο ιδιαίτερα της Αεροναυτιλίας και σας διαβεβαιώ κ. Παγώνη ότι αν γινόταν συνολική αναφορά στους υπαλλήλους που εργάζονται σε 24ωρες φυλακές, δεν θα υπήρχε κανένα ζήτημα. Όμως σε ρητή αναφορά στους σ/φους κλάδου της Αεροναυτιλίας (ATSEP), ως επιχειρησιακός κλάδος της Αεροναυτιλίας επίσης (AFISO), είναι Δίκαιο να αναφερθεί.

    Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας

  • 19 Δεκεμβρίου 2019, 14:07 | Σταμάτης Αγγέλικας

    18 Δεκεμβρίου 2019, 12:33 | Γιώργος ΠαγώνηςΜόνιμος ΣύνδεσμοςΜπορεί κάποιος, από όλους όσους κάνουν συνεχώς copy paste την φράση «να συμπεριληφθεί στο άρθρο 52 ο κλάδος πληροφοριών πτήσεων (AFISO)», να συμμετάσχει στην διαβούλευση;Έχει τεθεί ένα ερώτημα.Εάν ισχύσει ως έχει το άρθρο 52 θεωρείτε ότι καλύπτει ή ότι δεν καλύπτει και τους εργαζόμενους στον κλάδος πληροφοριών πτήσεων (AFISO);Παρακαλώ να γίνει μια τοποθέτηση και επ’ αυτού του ερωτήματος.

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ/ΑΠΟΡΙΑ: Η φράση «εξαιρουμένων ΟΛΩΝ των υπαλλήλων ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές) για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).» θα κάλυπτε τους κλάδους Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και Ηλεκτρονικών? Κι αν ναι, γιατί αναφέρονται ξεχωριστά κι όχι μαζί με τους υπόλοιπους κλάδους?

    Γι αυτό λοιπόν ζητώ:

    Στο αρ. 52 να προστεθεί και ο κλάδος των «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO), ο μοναδικός κλάδος που ασκεί και καθήκοντα ΕΕΚ και ATSEP και ΑΡ και Διοικητικών ταυτόχρονα, καθώς υπηρετεί σε υποστελεχωμένα αεροδρόμια και σε 24ωρη ετοιμότητα. Είναι άδικο ο σπουδαιότερος και με την μεγαλύτερη προσφορά (ειδικά στα AFIS αεροδρόμια) κλάδος της ΥΠΑ, να ζει τέτοια απαξίωση.

    Ευχαριστώ!

  • 18 Δεκεμβρίου 2019, 21:05 | Μέξης Εμμανουήλ

    Α. Το νέο ωράριο της 24ης απασχόλησης των 40 ωρών εβδομαδιαίως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που εφαρμόστηκε από το 2016 και μετά, με τον τρόπο που έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα είναι σύλλαθο και αντισυνταγματικό σε αντίθεση με αυτό της 24ης απασχόλησης των 33 ωρών που στηρίζεται στους διεθνείς κανονισμούς θεμάτων αεροναυτιλίας όπως ο ICAO, SES, EASA, EUROCONTROL.
    Η 24η απασχόληση των 33 ωρών του προσωπικού ΗΜΑΕΚ-ATSEP και ΕΕΚ-ATCO της ΥΠΑ είναι προϊόν ορθολογικού σχεδιασμού ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες της ΥΠΑ χωρίς όμως να μειώνονται ΕΤΗΣΙΩΣ οι πραγματικές ώρες εργασίας έναντι των άλλων εργαζομένων.
    Β. Η 24η απασχόληση των 33 ωρών εβδομαδιαίως προέρχεται από τον παρακάτω συλλογισμό και υπολογισμούς:
    Αν από τις 364 ημέρες (52 εβδομάδες * 7 μέρες = 364 ημέρες στρογγυλές) ενός έτους αφαιρεθούν οι 104 αργίες των Σαββατοκύριακων, οι 15 αργίες των εορτών και οι 25 ημέρες των αδειών, δηλαδή 364 – 104 – 15 – 25 έχουμε 220 ημέρες που εργάζεται ετησίως κάθε εργαζόμενος Έλληνας. Για ημερήσιο ωράριο 8 ωρών έχουμε 220 * 8 = 1760 ώρες εργασίας ετησίως. Αν οι ώρες αυτές απλωθούν στις 52 εβδομάδες δηλαδή 1760 / 52 = 33,8 ώρες εβδομαδιαίως. Αυτό είναι το ωράριο του προσωπικού της ΥΠΑ ανηγμένο στις 364 ημέρες τον χρόνο εργαζόμενο συνεχώς χωρίς διακοπές ανεξαρτήτων αργιών.
    Γ. Πληροί δε τα κατωτέρω:
    1 Είναι δίκαιο γιατί οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ εργάζονται τις ίδιες ώρες ετησίως με τους άλλους εργαζόμενους Έλληνες ήτοι 1760 ώρες. Δεν χαρίζεται στην ΥΠΑ.
    2 Δεν εξαναγκάζει τους υπαλλήλους να εργαστούν υπερωρίες αν δεν επιθυμούν όπως γίνεται με το 40ωρο πρόγραμμα που τους εξαναγκάζει σε 7 ώρες υπερωριών την εβδομάδα που έτσι όπως έχει εφαρμοστεί αυτά τα 4 χρόνια δεν αποδίδονται στους εργαζομένους.
    3 Δεν εγείρει διενέξεις και τριβές μεταξύ του προσωπικού της ΥΠΑ διότι όλοι ανεξαιρέτως εργάζονται ίσο αριθμό ωρών συμμετέχοντας σε όλες τις βάρδιες.
    4 Ευνοεί την ομαλή παράδοση-παραλαβή της βάρδιας γιατί επιτρέπει την δεκαπεντάλεπτη επικάλυψη κατά την αλλαγή των βαρδιών ενώ με το 40ωρο θα ελογίζοντο ως υπερωρίες
    4 Συνάδει με τους προαναφερόμενους κανονισμούς που αφορούν την Ασφάλεια Αεροναυτιλίας, οι οποίοι δίνουν βαρύνουσα σημασία στην «Επίδραση της κόπωσης στην απόδοση του προσωπικού» -effect of fatigue on human performance- αφού το ωράριο μειώνεται κατά μια ώρα. Σε επτά αντί οκτώ ημερησίως.
    Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το 33ωρο ωράριο δεν είναι δώρο στην ΥΠΑ αλλά αναγκαία ιδανική και έξυπνη προσαρμογή για αυτήν.
    Μέξης Εμμανουήλ, (ΗΜΑΕΚ–ATSEP) ΥΠΑ/ΓΔΦΠΥΑΝ/-Π/Δ19/Γ.

  • 18 Δεκεμβρίου 2019, 12:33 | Γιώργος Παγώνης

    Μπορεί κάποιος, από όλους όσους κάνουν συνεχώς copy paste την φράση «να συμπεριληφθεί στο άρθρο 52 ο κλάδος πληροφοριών πτήσεων (AFISO)», να συμμετάσχει στην διαβούλευση;

    Έχει τεθεί ένα ερώτημα.

    Εάν ισχύσει ως έχει το άρθρο 52 θεωρείτε ότι καλύπτει ή ότι δεν καλύπτει και τους εργαζόμενους στον κλάδος πληροφοριών πτήσεων (AFISO);

    Παρακαλώ να γίνει μια τοποθέτηση και επ’ αυτού του ερωτήματος.

  • 17 Δεκεμβρίου 2019, 22:19 | ΝΙΚΌΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΟΦΡΑΓΚΑΚΗΣ

    ΣύνδεσμοςΣτο άρθρο 52 μετά τον όρο Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας,, να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO),ο μοναδικός κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας.
    Ο κλάδος των υπαλλήλων πληροφοριών πτήσεων (AFISO) είναι κλάδος της αεροναυτιλίας και θα πρέπει να αναφέρεται όπως οι δύο άλλοι κλάδοι (ελεγκτές, ηλεκτρονικοί).

  • 17 Δεκεμβρίου 2019, 14:35 | ΤΣΙΟΓΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Η φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κλάδων ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP),καθώς και των υπαλλήλων ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές)για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).», να αντικατασταθεί από τη φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΛΑΔΟΥ, που εργάζονται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές) για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).».

    Επίσης, η ρύθμιση αυτή να επεκταθεί και στο ωράριο του προσωπικού της ΑΠΑ που θα εργάζεται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές).

    Για την παραπάνω τροποποίηση, επικαλούμαι την επιχειρηματολογία της αιτιολογικής έκθεσης, όπως ακριβώς διατυπώνεται σε αυτήν:
    «Στην εξαίρεση αυτή μαζί με τους υπαλλήλους του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ATCO) προστίθενται και οι κλάδοι των ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP) καθώς και όλοι οι υπάλληλοι ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες με το σύστημα της 24/ωρης απασχόλησης (φυλακές).
    Με την προσθήκη αυτή αποκαθίσταται το ωράριο εργασίας των εργαζομένων σε 24ωρη βάρδια, το οποίο εντελώς αδικαιολόγητα εξισώθηκε με το ωράριο εργασίας των εργαζομένων εκτός 24/ωρης βάρδιας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαίτερη φύση της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και το επιστημονικά τεκμηριωμένο γεγονός, ότι το κυλιόμενο ωράριο και ιδιαιτέρως η νυχτερινή εργασία είναι επιβαρυντικοί παράγοντες για τους οποίους η Υπηρεσία οφείλει να λαμβάνει ιδιαίτερα αντισταθμιστικά μέτρα. Σημειώνεται δε ότι με την εν λόγω ρύθμιση εξασφαλίζεται και η ομαλή λειτουργία των οργανικών μονάδων 24ωρης λειτουργίας μέσω της εναρμόνισης του ωραρίου των βαρδιών μεταξύ των διαφορετικών κλάδων, όπως αυτό προβλεπόταν για την ΥΠΑ και στον ν.1485/1984.»

    Το μειωμένο ωράριο, ως αντισταθμιστικό μέτρο για την επιβάρυνση στην υγεία τους που υφίστανται οι υπάλληλοι που εργάζονται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές), δηλαδή κυλιόμενο ωράριο και νυχτερινή εργασία, οφείλει να ισχύσει για όλους όσους εργάζονται υπό τις ίδιες συνθήκες, ανεξαρτήτως του κλάδου στον οποίο υπηρετούν.

    Είναι δε εξίσου δίκαιο, εφόσον τελικά αναφερθεί στην τροποποίηση έστω και ένας κλάδος (πχ. ΕΕΚ), να αναφερθούν συγχρόνως και ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι κλάδοι της ΥΠΑ/ΑΠΑ που εκτελούν 24ωρες βάρδιες ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ των ATSEP και των AFISO αλλά και όλων εκείνων που λόγω αρμοδιότητας είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής και να καλούνται κατεπειγόντως και σε τυχαίες ώρες για δουλειά λόγω τυχόν ενεργοποίησης ή παράτασης λειτουργίας αερολιμένων στα πλαίσια των εργασιακών τους υποχρεώσεων.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, Δρ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΙΟΓΚΑΣ, νεο-ATSEP υπάλληλος της Δ/σης Κανονιστικής Λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ (ή της ανύπαρκτης ΑΠΑ – ακόμα δεν ξέρω…).

  • 17 Δεκεμβρίου 2019, 14:51 | Γιώργος Παγώνης

    Παρατηρείται από την πρώτη στιγμή της διαβούλευσης του άρθρου 52 το φαινόμενο να υπάρχουν πολλαπλές και επαναλαμβανόμενες τοποθετήσεις με ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο «να συμπεριληφθεί στο άρθρο 52 ο κλάδος πληροφοριών πτήσεων (AFISO)».

    Eάν ισχύσει ως έχει το άρθρο 52 καλύπτει ή δεν καλύπτει και τους εργαζόμενους στον κλάδος πληροφοριών πτήσεων (AFISO);

    Παρακαλώ να γίνει μια τοποθέτηση και επ’ αυτού του θέματος.

  • 17 Δεκεμβρίου 2019, 13:07 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (ATSEP), να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO), ο οποίος είναι κλάδος της αεροναυτιλίας και θα πρέπει να αναφέρεται όπως οι δύο άλλοι κλάδοι .

  • 17 Δεκεμβρίου 2019, 10:17 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗΣ

    Το παρακάτω σχόλιο βασίζεται στο ισχύον διεθνώς κανονιστικό πλαίσιο για θέματα Αεροναυτιλίας (ICAO, SES, EASA) όπου το προσωπικό του πιστοποιημένου Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της Ελλάδας δηλ. της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μέχρι το 2016 ακολουθούσε σύστημα 24ωρης απασχόλησης 33 ωρών εβδομαδιαίως.
    Μετά από την έκδοση του ν.4427/2016 και προφανώς από άγνοια του νομοθέτη περί της αποτελεσματικής λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας η οποία έχει να κάνει αυστηρά με την ασφάλεια των πτήσεων, η οποία επιβάλει την αναγκαιότητα άμεσης και αδιάλειπτης συνεργασίας μεταξύ των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ( ΕΕΚ-ATCOs) και των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ-ATSEP), κάτω από το ίδιο ωράριο 24ωρου φυλακής, θεσμοθετήθηκε η διαφοροποίηση ωραρίου για τους (ΗΜΑΕΚ-ATSEP), 40ωρος εργασία.
    Τούτο έχει ως συνέπεια το προσωπικό των ΗΜΑΕΚ-ATSEP στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας των οποίων προΐσταμαι, να καταβάλει υπέρμετρη προσπάθεια για τον αρμονικό συντονισμό του έργου, ώστε να μην υπάρξουν τραγικές συνέπειες.
    Με την ιδιότητα μου ως Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων και με γνώμονα την 35χρονη εμπειρία μου, κρίνω ότι η προτεινόμενη τροπολογία του άρθρου 73 του ν.4427/2016(Α΄188), επιλύει κατά τον καλύτερο τρόπο ένα από τα βασικά προβλήματα του προαναφερόμενου νόμου και αποτελεί ουσιαστικό βήμα από πλευράς ΥΠΥΜΕ προς την οριστική διευθέτηση και άλλων ισότιμων θεμάτων.
    Αντώνιος Λεονταρίδης (ΗΜΑΕΚ – ATSEP) ΥΠΑ/ΓΔΦΠΥΑΝ-Π/Δ19

  • 17 Δεκεμβρίου 2019, 08:45 | Χρήστος Παραβαλος

    Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ να προστεθεί ο όρος ΤΕ/ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (AFISO, Πρωην Τηλεπικοινωνιακων), κλάδος τπου δρραστηριοποιείται στην ΥΠΑ, προσφεροντας σημαντικο εργο στον Πιστοποιημένο Πάροχο Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας από την ίδρυση της υπηρεσίας. Είναι ένας από τους τρεις κλάδους Αεροναυτιλίας μαζί με τους ΕΕΚ και τους ΗΜΑΕΚ και είναι ο μοναδικός κλάδος Αεροναυτιλίας που στελεχώνειτο συνολο των αεροδρομιων της Ελλάδας. Οι αρμοδιότητες του απορρέουν από την Διεθνή (ΙCAO) και Ευρωπαϊκή νομοθεσία (EC/EASA) που αφορούν στην Αεροναυτιλία

  • 16 Δεκεμβρίου 2019, 22:51 | Άνθης Ευστάθιος

    Στο άρθρο 52 θα πρέπει εκτός των ΕΕΚ και ATSEP να αναφερθεί ξεχωριστά και ο κλάδος των υπαλλήλων «Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων» (AFISO), ένας κλάδος ο οποίος ανήκει ήδη στην Αεροναυτιλία, υπηρετεί σε όλα ανεξαιρέτως τα αεροδρόμια της χώρας Fraport και μη, παρέχοντας Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας καθώς και υπηρεσίες όλων των άλλων ειδικοτήτων καθόσον σε πολλά μικρά αεροδρόμια της χώρας υπηρετούν μόνο δύο άτομα. Παρέχει αυτή την στιγμή AFIS (πληροφορίες πτήσεων) σε 14 αεροδρόμια της χώρας μέσα σε αντίξοες συνθήκες και χωρίς ωράριο λειτουργίας, καθώς οι έκτακτες ενεργοποιήσεις των αεροδρομίων είναι συνεχείς.

  • 16 Δεκεμβρίου 2019, 19:05 | Αριστοφανης Τζιμπιμπάκης

    Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ να προστεθεί ο όρος ΤΕ/ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (AFISO). O κλάδος των υπαλλήλων Πληροφοριών Πτήσεων (πρώην Τηλεπικοινωνιακών) δραστηριοποιείται στην ΥΠΑ, στον Πιστοποιημένο Πάροχο Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας από την ίδρυση της υπηρεσίας. Είναι ένας από τους τρεις κλάδους Αεροναυτιλίας μαζί με τους ΕΕΚ και τους ΗΜΑΕΚ και είναι ο μοναδικός κλάδος Αεροναυτιλίας που στελεχώνει όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας. Οι αρμοδιότητες του απορρέουν από την Διεθνή (ΙCAO) και Ευρωπαϊκή νομοθεσία (EC/EASA) που αφορούν στην Αεροναυτιλία. Το ωράριο εργασίας βασίζεται κυρίως σε 24ωρες φυλακές, είτε στο ATHINAI COM CENTER (Διεθνές Τηλεπικοινωνιακό Κέντρο Σταθερών Επικοινωνιών) είτε σε όλα τα περιφερειακά Αεροδρόμια.
    Παρακαλούμε, λοιπόν, τον Υπουργό και τον Νομοθέτη να ενεργήσουν για την αποκατάσταση αυτής της διάκρισης εις βάρος αυτού του κλάδου, θεωρώντας ότι έγινε λόγω μη πλήρης γνώσης του εξειδικευμένου περιβάλλοντος του Παρόχου υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.

  • 16 Δεκεμβρίου 2019, 19:42 | Στέλιος Ανδρουλιδάκης

    Στο αρ. 52 να προστεθεί και ο κλάδος των «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO), ο μοναδικός κλάδος που ασκεί και καθήκοντα ΕΕΚ και ATSEP και ΑΡ και Διοικητικών ταυτόχρονα, καθώς υπηρετεί σε υποστελεχωμένα αεροδρόμια και σε 24ωρη ετοιμότητα. Είναι άδικο ο σπουδαιότερος και με την μεγαλύτερη προσφορά (ειδικά στα AFIS αεροδρόμια) κλάδος της ΥΠΑ, να ζει τέτοια απαξίωση.

  • Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (ATSEP) , να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO) , ο μοναδικός κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας (ακόμη και σε εκείνα που δεν υπηρετούν ΕΕΚ) , προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και αεροναυτιλίας.
    Επίσης να επιλυθεί και η αδικία για το ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΑ .
    ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ.

  • 16 Δεκεμβρίου 2019, 18:29 | Ι. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Για να τηρηθεί η αρχή της αναλογικότητας και μη διακρίσεων οφείλεται η πρόβλεψη του παρόντος άρθρου να επεκταθεί για όλους τους εργαζόμενους που λειτουργούν υπό το καθεστώς 24ωρων φυλακών, ανεξάρτητα από το φορέα που υπηρετούν (ΥΠΑ ή ΑΠΑ προσεχώς) και την ειδικότητα ή κλάδο που κατέχουν.Η θεσμοθέτηση ειδικού ωραρίου αποτελεί ευεργετικό αντιστάθμισμα στην κυλιόμενη απασχόληση και τη νυχτερινή βάρδια και δε νοείται δίκαιο να γίνεται διάκριση ανάμεσα σε κλάδους και οργανικές μονάδες. Κάθε εργαζόμενος σε οργανική μονάδα που δουλεύει σε καθεστώς 24ωρης φυλακής (είτε ανήκει στην Αεροναυτιλία, είτε όχι) καταπονείται εξίσου και θα πρέπει να περιληφθεί στο ωράριο των 33 ωρών εβδομαδιαίως.

  • 16 Δεκεμβρίου 2019, 18:23 | Γιώργος Παγώνης

    Υπάρχουν αρκετά σχόλια τα οποία ζητούν «να συμπεριληφθεί στο άρθρο 52 ο κλάδος πληροφοριών πτήσεων (AFISO)».

    Δεν θεωρείται δεδομένο ότι οι εργαζόμενοι του κλάδου πληροφοριών πτήσεων (AFISO)εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές);

    Δηλαδή θεωρείτε ότι εαν ισχύσει η τροποποίηση αυτή ως έχει στο άρθρο 52, τότε αυτή δεν συμπεριλαμβάνει στην εξαίρεση (33ωρο) και τους εργαζόμενους στον κλάδο πληροφοριών πτήσεων (AFISO);

  • 16 Δεκεμβρίου 2019, 16:20 | Ελένη Παυλάκου-Τσιλιβαράκη

    Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ να προστεθεί ο όρος ΤΕ/ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (AFISO). O κλάδος των υπαλλήλων Πληροφοριών Πτήσεων (πρώην Τηλεπικοινωνιακών) δραστηριοποιείται στην ΥΠΑ, στον Πιστοποιημένο Πάροχο Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας από την ίδρυση της υπηρεσίας. Είναι ένας από τους τρεις κλάδους Αεροναυτιλίας μαζί με τους ΕΕΚ και τους ΗΜΑΕΚ και είναι ο μοναδικός κλάδος Αεροναυτιλίας που στελεχώνει όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας. Οι αρμοδιότητες του απορρέουν από την Διεθνή (ΙCAO) και Ευρωπαϊκή νομοθεσία (EC/EASA) που αφορούν στην Αεροναυτιλία. Το ωράριο εργασίας βασίζεται κυρίως σε 24ωρες φυλακές, είτε στο ATHINAI COM CENTER (Διεθνές Τηλεπικοινωνιακό Κέντρο Σταθερών Επικοινωνιών) είτε σε όλα τα περιφερειακά Αεροδρόμια .
    Θεωρείται λοιπόν αναγκαίο και αυτονόητο να μην υπάρχει διαφοροποίηση στο ωράριο των εργαζομένων μεταξύ των κλάδων της Αεροναυτιλίας όπως ίσχυε και παλαιότερα (πριν το άρθρο 73 του ν. 4427/2016).
    Παρακαλούμε, λοιπόν, τον Υπουργό και τον Νομοθέτη να ενεργήσουν για την αποκατάσταση αυτής της διάκρισης εις βάρος αυτού του κλάδου, θεωρώντας ότι έγινε λόγω μη πλήρης γνώσης του εξειδικευμένου περιβάλλοντος του Παρόχου υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.
    Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία
    Ελένη Παυλάκου-Τσιλιβαράκη
    Αντιπρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων Πληροφοριών Πτήσεων (πρώην Τηλεπικοινωνιακών)
    Πρώην Επιθεωρητής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας στην Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας , για τα 10 τελευταία έτη.

  • 16 Δεκεμβρίου 2019, 16:14 | Κ ΠΑΠΑΔΟΓΕΩΡΓΑΚΗ

    Η τροποποίηση του άρθρου 73 του Ν. 4427/2016, μέσω του άρθρου 52 του παρόντος σχεδίου νόμου, οφείλει, για λόγους ισονομίας και δικαιοσύνης, να συμπεριλάβει όλους τους υπαλλήλους της ΥΠΑ (και της ΑΠΑ στο προσεχές μέλλον) που εργάζονται (ή θα εργάζονται) σε καθεστώς 24ωρης απασχόλησης (φυλακές), ανεξαρτήτως του κλάδου στον οποίο υπηρετούν, και ανεξαρτήτως της οργανικής μονάδας στην οποία εργάζονται.
    Δεν λειτουργούν μόνο οι οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας σε 24ωρη βάση και δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι στις οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας που επιβαρύνονται λόγω της εργασίας τους σε καθεστώς κυλιόμενου ωραρίου που περιλαμβάνει και νυχτερινή εργασία.
    Δεν είναι κλαδικό θέμα, είναι θέμα συνθηκών εργασίας και αφορά όλους τους υπαλλήλους που εργάζονται υπό τις ίδιες συνθήκες και όχι μόνο τους εργαζόμενους σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας.

  • Στο άρθρο 52 να συμπεριληφθεί ο κλάδος
    πληροφοριών πτήσεων (AFISO).O ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ
    κλάδος που καλύπτει όλα τα αεροδρόμια της
    ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ με υπηρεσίες εναέριας
    κυκλοφορίας και αεροναυτιλίας.

  • 16 Δεκεμβρίου 2019, 13:22 | Γιώργος Παγώνης

    Η τροποποίηση του άρθρου 73 όπως είναι διατυπωμένη στο άρθρο 52 εντάσσει στο 33ωρο όλους όσους εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης και ως εκτούτου η πρόβλεψη για το 33ωρο ισχύει και για τον κλάδο των υπαλλήλων πληροφοριών πτήσεων (AFISO).

  • 15 Δεκεμβρίου 2019, 00:48 | ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    O κλάδος των υπαλλήλων πληροφοριών πτήσεων (AFISO) είναι κλάδος της αεροναυτιλίας και θα πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρεται όπως οι δύο άλλοι κλάδοι (ελεγκτές Ε.Κ, και ηλεκτρονικοί.
    Ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO),είναι ο μοναδικός κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας, προσφεροντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε νησιωτικά και ηπειρωτικά αεροδρόμια

  • 14 Δεκεμβρίου 2019, 10:18 | Ιωακείμ Τομπέας

    Θα πρέπει κατά την προσωπική μου γνώμη στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (ATSEP), να προστεθεί και ο κλάδος ΠΕ/ΤΕ των υπαλλήλων ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (AFISO)

  • 14 Δεκεμβρίου 2019, 09:17 | E.Γιαννοπούλου

    Μου είπαν ότι υπήρξε τροπολογία αποκατάστασης και δεν το πίστευα.Το βλέπω και δεν μπορώ να πιστέψω ότι 3 χρόνια μετά θα υπάρξει αποκατάσταση!

    Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις μας έχουν συνηθίσει μόνο να γκρεμίζουν ότι έχει να κάνει με τις συνθήκες εργασίας.

    Δεν περίμενα ποτέ από μια Αριστερή κυβέρνηση να καταργήσει μια ρύθμιση που ήταν υπέρ των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων αλλά ακόμα περισσότερο δεν περίμενα ποτέ, με όλα αυτά τα μεταπολιτευτικά κλισέ που είχα στο μυαλό μου, ότι ήταν δυνατό να έρθει μια Δεξιά κυβέρνηση και να νομοθετήσει υπερ της αποκατάστασης των συνθηκών εργασίας. Σήμερα έχω μείνει άναυδη και δεν ξέρω τι να πώ…. Ένα μεγάλο μπράβο στο Υπουργείο, ένα μεγάλο μπράβο και ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον Υπουργό!

  • 14 Δεκεμβρίου 2019, 08:48 | ΓΚΑΒΑΝΟΖΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

    Με βάση το ισχύον διεθνώς κανονιστικό πλαίσιο για θέματα Αεροναυτιλίας (ICAO, SES, EASA) το προσωπικό του πιστοποιημένου Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της Ελλάδας δηλ. την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέχρι το 2016 ακολουθούσε σύστημα 24ωρης απασχόλησης 33 ωρών εβδομαδιαίως.
    Με την έκδοση του ν.4427/2016 για εντελώς ανεξήγητο λόγο , προφανώς από άγνοια του νομοθέτη αναφορικά με την αναγκαιότητα άμεσης και αδιάλειπτης συνεργασίας μεταξύ των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ( ΕΕΚ-ATCOs) και των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ-ATSEP),κάτω από το ίδιο ωράριο 24ωρου φυλακής, θεσμοθετήθηκε διαφοροποίηση ωραρίου. Ευτυχώς μέχρι σήμερα με υπερπροσπάθεια των προαναφερομένων δεν υπήρξαν τραγικές συνέπειες.
    Λαμβάνοντας υπόψη την μακροχρόνια εμπειρία μου από θέσεις ευθύνης στην ΥΠΑ ως ΗΜΑΕΚ και ως Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας, θεωρώ ότι η προτεινόμενη τροπολογία του άρθρου 73 του ν.4427/2016(Α΄188) επιλύει κατά τον καλύτερο τρόπο ένα από τα βασικά προβλήματα του προαναφερόμενου νόμου και αποτελεί ουσιαστικό βήμα από πλευράς ΥΠΥΜΕ προς την οριστική διευθέτηση και άλλων.
    Σπυρίδων Γκαβανόζης (ΗΜΑΕΚ ΥΠΑ/ΓΔΦΠΥΑΝ- Π/Δ6

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 22:17 | Θεόδωρος Χειμωνέττος

    Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (ATSEP), να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO),ο κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και Αεροναυτιλία (AFIS-AIS-ARO-COMM).

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 21:13 | ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Στο άρθρο 52 να προστεθεί και ο κλάδος: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (AFISO),
    είναι κλόδος που ανήκει στην Αεροναυτιλία ,ο μοναδίκος κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα αεροδρόμια.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 19:53 | Λεοντίδης Κωνσταντίνος

    Δεδομένου πως ο Κλάδος ΤΕ3 (Τηλεπικοινωνιακών/AFISO), ακόμη και τώρα από καταβολής ίδρυσης της ΥΠΑ, υπηρετεί σε όλα ανεξαιρέτως τα αεροδρόμια της χώρας, παρέχοντας υπηρεσίες για την σωστή λειτουργία τους σε πολλά εξ αυτών, σε ετερόκλητα πέραν της ειδικότητάς του καθήκοντα, αλλά κυρίως σε θέματα Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας, θα πρέπει να αναφερθεί με ξεχωριστή μνεία, όπως ακριβώς για τους κλάδου ΠΕ/ΤΕ ATSEP και Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

  • Στο άρθρο 52 μετά τον όρο Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας,, να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO),ο μοναδικός κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας.
    Ο κλάδος των υπαλλήλων πληροφοριών πτήσεων (AFISO) είναι κλάδος της αεροναυτιλίας και θα πρέπει να αναφέρεται όπως οι δύο άλλοι κλάδοι (ελεγκτές, ηλεκτρονικοί)
    Ευχαριστώ

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 19:38 | Μαυρομάτης Ευάγγελος

    Οπωσδήποτε ο κλάδος των υπαλλήλων πληροφοριών πτήσεων Τε(AFISO) είναι κλάδος της αεροναυτιλίας και θα πρέπει να αναφέρεται όπως οι δύο άλλοι κλάδοι (ελεγκτές Ε.Κ,και οι ηλεκτρονικοί)
    Η παρουσία των Afiso είναι μόνιμη , βασική και επιτακτική στα Κέντρα Τηλεπικοινωνιών όπως και στους πύργους Ελέγχου των νησιών μα και στα μικρά αεροδρόμιων της ηπειρωτικής Ελλάδος.
    Ευχαριστώ.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 18:19 | ΛΕΟΝΤΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Δεδομένου ότι έως και τώρα ο κλάδος Τηλεπικοινωνιακών/AFISO, είναι ο μοναδικός υπηρετών, από καταβολής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σε όλα ανεξαιρέτως τα Αεροδρόμια της χώρας, προσφέροντας υπηρεσίες σε πολλά εξ αυτών, όχι μόνο σε όλα σχεδόν τα θέματα, που αφορούν την εν γένει λειτουργία τους, αλλά και σε θέματα υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας, θα πρέπει να προστεθεί ομοίως στο άρθρο 52, με ξεχωριστή αναφορά, όπως γίνεται για τους Κλάδους ΤΕ/ΠΕ Ηλεκτρονικών ((ATSEP) και Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 18:16 | ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΚΑΡΡΑΣ

    Στο άρθρο 52 θα πρέπει να αναφέρεται ρητώς και ο κλάδος A.F.I.S.O. ο οποίος είναι αμιγώς ένας εκ των τριών κλάδων της αεροναυτιλίας, με έργο παρεμφερές του κλάδου Ε.Ε.Κ. . Είναι ο μοναδικός κλάδος της αεροναυτιλίας ο οποίος στελεχώνει όλα τα αεροδρόμια μικρά και μεγάλα επιφορτισμένος με πολλαπλά καθήκοντα.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 17:00 | ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    Οπωσδηποτε να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO), κλάδος o οποίος υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας….και ιδιατέρως υπηρεσίες AFIS στα νησιά.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 17:20 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΚΟΥΜΗΣ

    Προτείνεται να συμπεριληφθεί τροπολογία για το ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΑ και όχι να υπάρχει και να χρηματοδοτείται επαγγελματικό Ταμείο ΜΟΝΟ για ένα κλάδο της ΥΠΑ, των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας. Είναι άδικη αντιμετώπιση διαφορετικών κλάδων που όλοι ΣΥΝ-Εργάζονται για τον ίδιο ακριβώς σκοπό.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 17:12 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΚΟΥΜΗΣ

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 52.
    ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 73 του Ν.4427/16, μετά την λέξη (ATSEP):
    Το άρθρο 73 του ν. 4427/2016(Α΄188) η φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων Κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας , για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33)» αντικαθίσταται από την φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κλάδων ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP), «»ΚΛΑΔΩΝ ΠΕ/ΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (AFISO)»», καθώς και των υπαλλήλων ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές)για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).»

    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ:
    Ο ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ/ΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (AFISO), είναι ο μοναδικός Κλάδος της ΥΠΑ που στελεχώνει ΟΛΑ ανεξαιρέτως τα αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας ATS/AFIS και παράλληλα καλύπτει τις ανάγκες των αεροδρομίων σε άλλες υπηρεσίες ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ όπως AIS-ARO και μη αεροναυτιλίας όπως αερολιμενικά καθήκοντα, καθήκοντα οικονομικών υπαλλήλων και ενεργεί αντικαθιστώντας τον αερολιμενάρχη όπου δεν υπάρχει.
    Η παρουσία του ΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ υπαλλήλου AFISO σε πολλά από τα ΑΚΡΙΤΙΚΑ αεροδρόμια Καστελορίζου, Κάσου, Αστυπάλαιας, Λέρου, Καλύμνου, Ικαρίας, Κυθήρων κ.α. ουσιαστικά χωρίς ωράριο, με συνεχείς ενεργοποιήσεις για λόγους νοσοκομειακής κάλυψης των ακριτών αλλά και στρατιωτικούς, αποτελεί Υπηρεσία υψίστης Εθνικής αξίας και πρέπει να αναγνωριστεί ανάλογα.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 16:51 | Τσαβαλος Θωμάς

    Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (ATSEP), να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO),ο μοναδικός κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 15:49 | ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Στο άρθρο 52 να συμπεριληφθεί και ο κλάδος Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO).

    Επιπρόσθετα να περάσει τροπολογία για το ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΑ ,όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 14:29 | ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Στο άρθρο 52 να αναφέρονται όλοι οι κλάδοι Αεροναυτιλιας συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου Πληροφοριών Πτήσης (AFISO).

    Να επιλυθεί και η αδικία για το ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΑ .

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 13:25 | Κ. ΠΑΠΑΔΟΓΕΩΡΓΑΚΗ

    Η φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κλάδων ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP),καθώς και των υπαλλήλων ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές)για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).»,
    να αντικατασταθεί από τη φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων, ανεξαρτήτως κλάδου, που εργάζονται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές) για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).».

    Επίσης, η ρύθμιση αυτή να επεκταθεί και στο ωράριο του προσωπικού της ΑΠΑ που θα εργάζεται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές).

    Για την παραπάνω τροποποίηση, επικαλούμαι την επιχειρηματολογία της αιτιολογικής έκθεσης, όπως ακριβώς διατυπώνεται σε αυτήν:
    «Στην εξαίρεση αυτή μαζί με τους υπαλλήλους του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ATCO) προστίθενται και οι κλάδοι των ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP) καθώς και όλοι οι υπάλληλοι ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες με το σύστημα της 24/ωρης απασχόλησης (φυλακές).
    Με την προσθήκη αυτή αποκαθίσταται το ωράριο εργασίας των εργαζομένων σε 24ωρη βάρδια, το οποίο εντελώς αδικαιολόγητα εξισώθηκε με το ωράριο εργασίας των εργαζομένων εκτός 24/ωρης βάρδιας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαίτερη φύση της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και το επιστημονικά τεκμηριωμένο γεγονός, ότι το κυλιόμενο ωράριο και ιδιαιτέρως η νυχτερινή εργασία είναι επιβαρυντικοί παράγοντες για τους οποίους η Υπηρεσία οφείλει να λαμβάνει ιδιαίτερα αντισταθμιστικά μέτρα. Σημειώνεται δε ότι με την εν λόγω ρύθμιση εξασφαλίζεται και η ομαλή λειτουργία των οργανικών μονάδων 24ωρης λειτουργίας μέσω της εναρμόνισης του ωραρίου των βαρδιών μεταξύ των διαφορετικών κλάδων, όπως αυτό προβλεπόταν για την ΥΠΑ και στον ν.1485/1984.»

    Το μειωμένο ωράριο, ως αντισταθμιστικό μέτρο για την επιβάρυνση στην υγεία τους που υφίστανται οι υπάλληλοι που εργάζονται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές), δηλαδή κυλιόμενο ωράριο και νυχτερινή εργασία, οφείλει να ισχύσει για όλους όσους εργάζονται υπό τις ίδιες συνθήκες, ανεξαρτήτως του κλάδου στον οποίο υπηρετούν.

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 13:09 | Αρμουτάκης Εμμανουήλ

    ο κλάδος των υπαλλήλων πληροφοριών πτήσεων (AFISO) είναι κλάδος της αεροναυτιλίας και θα πρέπει να αναφέρεται όπως οι δύο άλλοι κλάδοι (ελεγκτές, ηλεκτρονικοί)
    ευχαριστώ

  • 13 Δεκεμβρίου 2019, 12:53 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΝΙΑΜΟΣ

    Στο άρθρο 52 μετά τον όρο ΤΕ/ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (ATSEP), να προστεθεί και ο κλάδος των υπαλλήλων «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» (AFISO),ο μοναδικός κλάδος που υπηρετεί σε όλα τα Αεροδρόμια της χώρας προσφέροντας υπηρεσίες Εναέριας κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας.ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ.