- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - http://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 2 Σκοπός

1. Σκοπός του Β΄ Μέρους είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών και οδηγών και ο καθορισμός αφενός ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας της διαδικασίας θεωρητικής εξέτασης και της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης οχημάτων και αφετέρου ενός συστήματος αξιολόγησης των εξεταστών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, έτσι ώστε οι διαδικασίες αυτές να διεξάγονται υπό όρους αυξημένης αποτελεσματικότητας και διαφάνειας.
2. Σκοπός του Γ΄ Μέρους είναι η διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, με γνώμονα την προαγωγή του ρόλου τους ως τμήματος της εθνικής και παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και την ανάδειξη της ιστορικής και αισθητικής τους αξίας.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 2 Σκοπός"

#1 Σχόλιο Από Κωνσταντίνος Καλφούντζος Στις 19 Μάιος, 2021 @ 11:26

Εν έτει 2021, η ψηφιακή καταγραφή της θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης των υποψηφίων οδηγών ή οδηγών, κρίνεται απαραίτητη για τη διασφάλιση ισονομίας και διαφάνειας της διαδικασίας.

Μόνη παρατήρηση είναι ότι εκκρεμεί η διευκρίνηση των νέων προϋποθέσεων για την άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών:
– ελάχιστη ηλικία
– ελάχιστη διάρκεια κατοχής αδειών οδήγησης όλων των κατηγοριών
– αποδεκτοί τίτλοι σπουδών
– παιδαγωγική επάρκεια

Ως προς το τελευταίο, μία επισήμανση. Διδακτική επάρκεια να αναγνωρίζεται αυτοδικαίως σε:
– αποφοίτους Δ.ΙΕΚ και Ι.ΙΕΚ την ειδικότητας Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών, καθώς στο πρόγραμμα σπουδών προβλέπεται η εκμάθηση μεθόδων διδασκαλίας στα μαθήματα Τεχνικών Διδασκαλίας

– κατόχους επιπλέον τίτλου σπουδών ΠΕ και που είναι ενταγμένοι στους πίνακες του πανελληνίου δικτύου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ΟΠΣΔΥΔ

#2 Σχόλιο Από Πανος Στις 20 Μάιος, 2021 @ 14:48

Πολύ καλοί είναι οι νόμοι αλλά καλό θα είναι να φτιάξουμε και τις υποδομές μας και τους δρόμους μας και τα σήματα τα οποία είναι κρυμμένα μέσα στα κλαδιά στα δέντρα να υπάρχουν διαβάσεις διαγραμμίσεις είμαστε ένας τουριστικός προορισμός και να ενταχθεί στο σχολείο ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας και Κοινωνικής συμπεριφοράς από μικρή ηλικία. Το να περάσω τις εξετάσεις είτε θεωρητικές είτε πρακτικες παίρνοντας ένα δίπλωμα .Εάν δεν υπάρχουν καλοί δρόμοι ,καλή φωτισμοί ,καλή σηματοδότηση και παρουσία αστυνομικοί στους δρομους δεν θα εξαλείψουν τα τροχαία ατυχήματα. Το μάθημα κώδικας οδικής κυκλοφορίας και οδικής συμπεριφοράς πρέπει να ενταχθεί από το δημοτικό σχολείο από μικρή ηλικία να εμπεδώσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας

#3 Σχόλιο Από Αμανατίδου Ελένη Στις 22 Μάιος, 2021 @ 18:25

Θεωρώ πως σκοπός/στόχος επιδίωξη του νομοσχεδίου θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα η επίτευξη της οδικής ασφάλειας, δεδομένου ότι καθημερινά σκοτώνονται νέοι κυρίως άνθρωποι. Και αυτό επιτυγχάνεται με την αλλαγή της κουλτούρας/νοοτροπίας, ειδικά στους νέους ανθρώπους. Είναι λυπηρό να αποτελεί κυρίαρχο σημείο αναφοράς η πάταξη της διαφθοράς. Πατάξτε τη νοοτροπία της δωροδοκίας (ώστε να μην υπάρχει δωροληψία), ενισχύστε και απλοποιήστε τους μηχανισμούς καταγγελιών, εφαρμόστε δειγματοληπτική επανεξέταση από ανώτερο εξεταστικό όργανο.
Με επιδιωκόμενο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας θα πρέπει να μπουν στη συζήτηση οι παράγοντες που την επηρεάζουν. Δηλαδή, υψηλού επιπέδου εκπαίδευση (που να ξεκινάει από το δημοτικό), υψηλού επιπέδου κατάρτιση και πιστοποίηση των εξεταστών, υψηλού επιπέδου εξεταστική διαδικασία στο πρακτικό μέρος.
Δυστυχώς ξεκινάτε ανάποδα. Θεωρείτε δεδομένο πως όλοι είναι διεφθαρμένοι, ενώ κατά την ταπεινή μου άποψη όλο το θεσμικό πλαίσιο είναι προβληματικό. Διαφθορά δεν είναι μόνο η χρηματική συναλλαγή. Είναι και η έκπτωση στη διάρκεια της εξέτασης, και «το τηλεφώνημα» του κάθε γνωστού ή πολιτικού προϊσταμένου, και η μη τήρηση των κανόνων συμπεριφοράς, και η έλλειψη ουσιαστικών προσόντων από εκπαιδευτές και εξεταστές. Δυστυχώς τα παιδιά μας συνεχίζουν να είναι εγκλωβισμένα σε συντεχνιακές πρακτικές. Δεν αμφισβητεί κανένας τον ρόλο των εκπαιδευτών οδήγησης, ούτε των εξεταστών. Απλώς θα πρέπει να υπάρχει επαγγελματισμός από όλους και σεβασμός στον πολίτη. Νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει αλλά δεν εφαρμόζεται. Θα σχολιάσω στη συνέχεια ανά άρθρο.
Δρ Αμανατίδου Ελένη
Διπλ. Μηχ/γος Μηχ/κός
Μέλος εξεταστικών επιτροπών υποψηφίων οδηγών

#4 Σχόλιο Από Ιάσων Μπαρουξής Στις 28 Μάιος, 2021 @ 19:32

Άριστη προσέγγιση του θέματος «ιστορικό όχημα» στό άρθρο αυτό ως Παγκόσμια και Εθνική πολιτιστική κληρονομιά γεγονός που βεβαίως αναγνωρίζει και η UNESCO.

Στο σύνολο όμως του σχεδίου νόμου, δεν γίνετε ούτε μια φορά αναφορά στούς όρους, μουσείο, έκθέματα, συλλογή, συλλέκτες, φάση συντήρησης και αποκατάστασης.
Σαν αποτέλεσμα στο σχετικό νομοσχέδιο δεν έχει προβλεφθεί τρόπος για να κινήσει ενα μουσείο η ένας συλλέκτης τα οχήματα του.
Στο Γερμανικό μοντέλο, (το οποίο προβλέπει αλλαγή πινακίδας σε ιστορική), γεγονός που ακολουθεί και το νομοσχέδιο αυτό, προβλέπετε επίσης και η κόκκινη πινακίδα συλλογής. Την οποία δυστυχώς, εδώ δεν την βλέπουμε. Η πινακίδα συλλογής έχει προβλεφθεί έτσι ώστε να μπορεί χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε πιστοποιημένο ιστορικό όχημα του συλλέκτη μειώνοντας την γραφειοκρατεία και το κόστος κατοχής και διατήρησης των εκθεμάτων. Μέ ένα τέλος κυκλοφορίας (το μέγιστο) και μία ασφάλεια.

Επιπροσθέτως ηθελα να τονίσω, ότι καμία άλλη συλλογή αγαθών πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και γενικά, δεν έχει φόρο κατοχής και διατήρησης, γεγονός θα προκύψει με το νομοσχέδιο αυτό, αφού το ετήσιο κόστος διατήρησης του κάθε εκθέματος θα είναι από 300 εώς 400€.

Ιάσων Μπαρουξής

Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
Α.Π.Π.Λ.Ε.

Αυτοκινητιστική Πολιτιστική Περιηγητική ΛέσχηΕλλάδος

#5 Σχόλιο Από σωματείο Εκπαιδευτών οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής Ν.Αχαΐας Στις 31 Μάιος, 2021 @ 20:51

Κε Υπουργέ,
αν όντως επιθυμείτε την διαφάνεια τότε οι σχολές οδηγών είναι διατεθειμένες να βοηθήσουν. Αν όντως αναγνωρίζετε ότι υφίσταται πρόβλημα διαφθοράς, τότε οι σχολές οδηγών σίγουρα δεν είναι ο κύριος υπαίτιος. Είμαστε υπέρ της αναβάθμισης του συστήματος και φαίνεται από τις προτάσεις που έχουμε κάνει τα τελευταία 15 χρόνια, κάποιες από τις οποίες έχετε υιοθετήσει σε αυτό το νομοσχέδιο.

#6 Σχόλιο Από Kostas Sofoulis Στις 31 Μάιος, 2021 @ 23:26

Είναι μια καλή αρχή για να μπούμε σε Ευρωπαϊκά πρότυπα και να αλλάξει η νοοτροπία και η κουλτούρα του Έλληνα οδηγού. Ας ελπίσουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα σταματήσει το «λάδωμα» και η «εύκολη» λύση της έκδοσης ενός διπλώματος, που βγάζει στους δρόμους οδηγούς χωρίς οδική παιδεία. Όλοι μας έχουμε χάσει ανθρώπους από τροχαία, από τροχαία που τα περισσότερα δεν θα είχαν γίνει αν υπήρχε η απαραίτητη γνώση και παιδεία τους οδηγούς.

Κ.Σ.
Διπλωματούχος Μηχανικός