ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Άρθρο 12 Ανταλλαγή πληροφοριών και διοικητική συνεργασία (άρθρο 3α Οδηγίας 2006/1)

1. Οι κατά τόπον αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών καταχωρίζουν στο Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Επιχειρήσεων (ΕΜΜΕ) τον αριθμό κυκλοφορίας μισθωμένου οχήματος, το οποίο χρησιμοποιείται από επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα που δραστηριοποιείται στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων. Καταχωρίζουν επίσης την ημερομηνία έναρξης και την ημερομηνία λήξης της σύμβασης μίσθωσης, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 4 και τη χώρα ταξινόμησης του οχήματος, αν το όχημα που μισθώνεται έχει τεθεί σε κυκλοφορία σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

2. Οι κατά τόπον αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών συνεργάζονται στενά με τις αρμόδιες αρχές των άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και παρέχουν αμελλητί και σε αμοιβαία βάση συνδρομή και κάθε σχετική πληροφορία, προκειμένου να διευκολύνουν την εφαρμογή του παρόντος. Η Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ορίζεται το εθνικό σημείο επαφής, αρμόδιο για την εξασφάλιση της συνεργασίας και της ανταλλαγής πληροφοριών, μεταξύ των αρμόδιων Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, και των αρμόδιων αρχών των άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και την παροχή πρόσβασης στα δεδομένα του ΕΜΜΕ στις αρμόδιες αρχές.

3. Η ανταλλαγή των πληροφοριών της παρ. 1 διενεργείται από τις κατά τόπον αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, μέσω του Ευρωπαϊκού Μητρώου Επιχειρήσεων Οδικών Μεταφορών («ERRU»), όπως ορίζεται στον εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2016/480 της Επιτροπής της 1ης Απρίλιου 2016, για τη θέσπιση κοινών κανόνων όσον αφορά τη διασύνδεση των εθνικών ηλεκτρονικών μητρώων των επιχειρήσεων οδικών μεταφορών (L 87).

4. Οι πληροφορίες που παρέχονται χρησιμοποιούνται μόνο για τα θέματα που ζητήθηκαν. H επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα διενεργείται αποκλειστικά για τους σκοπούς του παρόντος και γίνεται σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, L 119) και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137). Υπεύθυνοι επεξεργασίας για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ορίζονται οι κατά τόπον αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών και οι αρχές ελέγχου της παρ. 8 που πραγματοποιούν επεξεργασία δεδομένων σύμφωνα με τα άρθρα 10, 11 και 12, καθώς και με την απόφαση που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 1 του άρθρου 14 του παρόντος.

5. Η αμοιβαία διοικητική συνεργασία και συνδρομή παρέχονται δωρεάν.

6. Η αίτηση για πληροφορίες δεν εμποδίζει τις κατά τόπον αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών να λαμβάνουν μέτρα για τη διερεύνηση και την αποτροπή εικαζόμενων παραβιάσεων των κανόνων που απορρέουν από τον παρόντα.

7. Η επεξεργασία των δεδομένων της παρ. 1 γίνεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις για τις πληροφορίες της περ. ζ) της παρ. 2 του άρθρου 16 του Κανονισμού (ΕΚ) 1071/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Οκτωβρίου 2009 «σχετικά με τη θέσπιση κοινών κανόνων όσον αφορά τους όρους που πρέπει να πληρούνται για την άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα και για την κατάργηση της οδηγίας 96/26/ΕΚ του Συμβουλίου» (L 300), όπως προσδιορίζονται στο τρίτο και πέμπτο εδάφιο της παρ. 2 και στις παρ. 3 και 4 του άρθρου 16 αυτού.

8. Τα δεδομένα της παρ. 1 καταχωρίζονται στο ΕΜΜΕ και είναι προσβάσιμα στις αρχές ελέγχου του άρθρου 2 του ν. 3446/2006 (Α’ 49) και του άρθρου 21 της υπό στοιχεία Φ451/107877/8.4.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών (Β’ 1765), όπως εκάστοτε ισχύει, κατά τη διάρκεια καθ’ οδόν ελέγχων, σύμφωνα με τις εκτελεστικές πράξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εκδίδονται κατά την παρ. 8 του άρθρου 3α της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιανουαρίου 2006, «για τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές» (L 33).