• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΠΑΔΑΚΗΣ' | 19 Ιανουαρίου 2022, 22:44

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΛΛΑ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ Με την εμπειρία 34 ετών στον θαλάσσιο τουρισμό και με πανεπιστημιακές γνώσεις στελεχώνουμε γραφεία σε Κάλυμνο και Λέρο, νησιά που δίνουν τεράστιο αγώνα επιβίωσης και ανταγωνισμού στο κλάδο του yachting έχοντας καταφέρει να κρατήσουν τα παραδοσιακά ναυπηγία στην Κάλυμνο ζωντανά και τις μαρίνες στην Λέρο σε πρώτη ζήτηση. Χαιρετίζουμε τα θετικά βήματα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την κατάργηση των αναχρονιστικών και «συνδικαλιστικών» διατάξεων που ο Πρωθυπουργός μας πρεσβεύει και δραστικά εφαρμόζει. Ωστόσο κανένας από τους νομοθέτες ΔΕΝ κατοικεί στα μικρότερα νησιά μας όπως Κάλυμνο και Λέρο , κανένας ΔΕΝ έχει σωστή πληροφόρηση για τις δραστηριότητες και την δυναμική των νησιών μας . Όλοι οι νόμοι που έχουν σχέση με τον yachting θα πρέπει να εξετάζουν τις επιπτώσεις και τις συνέπειες των διαφόρων διατάξεων και περιορισμών καθώς αυτό έχει άμεση σχέση με την επιβίωση των κατοίκων στα νησιά μας , στην βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μας εδώ ! Σίγουρα μεγάλοι προορισμοί και μαρίνες έχουν συγκεντρώσει τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα που μπορούν να επηρεάζουν μία πολιτική αλλά το βέβαιο είναι ότι είναι θέμα χρόνου να ξενιτευτούν τα παιδιά μας και να πτωχεύσουν οι επιχειρήσεις που λειτουργούν για 2,3 η και 4 μήνες τον χρόνο !! Επιγραμματικά λοιπόν ζητάμε και ελπίζουμε : • ΟΧΙ στο άνοιγμα της αγοράς μονό για 21 μέρες !! Είναι αδύνατον να κάνουν πρόγραμμα οι πελάτες του κερδοφόρου αυτού κλάδου με αυτόν τον περιορισμό και θα υπάρχουν ελάχιστα θετικά αποτελέσματα. • ΟΧΙ στον περιορισμό μεγέθους και υλικού κατασκευής των σκαφών καθώς η άρση του cabotage και η ελεύθερη εμπορική δραστηριοποίηση ανεξαρτήτως σημαίας στην χώρα μας μόνο θετικά αποτελέσματα θα επιφέρει ειδικά στα μικρότερα νησιά που υπάρχουν περιορισμοί στον ελλιμενισμό των σκαφών άνω των 50 μέτρων ! Αυτά τα σκάφη προτιμούν μόνο τους επώνυμους προορισμούς όπως την Μύκονο , Σαντορίνη ,Ρόδο και Κέρκυρα σε αντίθεση με τα μικρότερα ξύλινης και πολυεστερικής κατασκευής που αναζητούν νέους μικρότερους προορισμούς μακριά από τον συνωστισμό και ευκολότερες προσεγγίσεις . • ΝΑΙ στην επιβολή τέλους για τις επιβιβάσεις & αποβιβάσεις όλων των επαγγελματικών σκαφών με το δίκαιο τρίτων χωρών , ΝΑΙ στους ελέγχους και την έγκαιρη νομοθέτηση πριν την έναρξη της θερινής περιόδου ! Η χώρα μας δεν μπορεί να σχολιάζεται αρνητικά με την πιθανή εφαρμογή νόμων τελευταίας στιγμής καθώς συμφωνίες και προγράμματα διακοπών θα έχουν κλείσει. Δηλαδή : Οργάνωση ξεναγήσεων , επισκέψεων σε μουσεία , οργάνωση event , προμήθεια καυσίμων και τροφοδοσίας και ασφαλώς οι πτήσεις των πελατών σε περιφερειακά Ελληνικά αεροδρόμια . • Εν μέσω της υγειονομικής κρίσης που ήδη έχει αφανίσει τα μικρότερα νησιά η 2μηνη τουλάχιστον διάρκειας άρση του cabotage θα φέρει την αύξηση των έμμεσων κρατικών εσόδων λόγω της ενίσχυσης που θα προκληθεί σε πλείστες κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματικών κλάδων που δρουν υποστηρικτικά του επαγγελματικού yachting. Ειδικά στα νησιά μας επιχειρήσεις εφοδιασμού πλοίων, ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, υπάρχουσες μαρίνες και τοπικά αεροδρόμια, επιχειρήσεις εστίασης χάρη στον αυξημένο αριθμό επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που θα δραστηριοποιηθούν θα μπορέσουν να ξανακερδίσουν ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς που χάθηκε στην Τουρκία καθώς τα σκάφη αυτά ΔΕΝ υπάρχουν στην Ελληνική αγορά και δεν ζημιώνουν την οικονομία μας . • ΝΑΙ στην αύξηση των άμεσων κρατικών εσόδων, κυρίως από την είσπραξη Φ.Π.Α. επί του ναύλου και του «Τέλους Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής, σύμφωνα με το Δίκαιο άλλης Χώρας» ένα ποσό που ζητούν να πληρώσουν οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές αυτών των σκαφών προκειμένου να ζήσουν την Ελληνική φιλοξενία και ασφάλεια , την Ευρωπαϊκή ποιότητα ! Καπαδάκης Βασίλης (Msc. Hospitality Mgmt. FIU ) Managing dir /KALYMNA YACHTING LTD Kalymnos & Leros islands