• Σχόλιο του χρήστη 'Βασταρδής Δημήτρης' | 22 Νοεμβρίου 2013, 21:30

    Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Το παραπάνω σχέδιο νόμου και συγκεκριμένα το Άρθρο 3, παράγραφος 3 αυτού πιστεύω πως όχι μόνο δεν είναι υπέρ των συμφερόντων του κλάδου και των ανθρώπων που απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα σε αυτόν όπως επίσης και των συμφερόντων του Ελληνικού κράτους και των εσόδων αυτού αλλά αντιτίθεται σε αυτά. Πιο συγκεκριμένα με το να επιτραπεί σε σκάφη άνω των 35 μέτρων με σημαία τρίτης χώρας να εκτελούν ναύλα ελεύθερα στις Ελληνικές θάλασσες πέραν του ότι θα επιφέρει καίριο πλήγμα στον κλάδο καθώς θα εισαχθούν πολλά ακόμη σκάφη στην ήδη πλεονάζουσα αγορά- ειδικά όταν πρόκειται για σκάφη χαμηλού κόστους όπως αυτά από την γειτονική Τουρκία- θα οδηγήσει όλους σχεδόν τους ιδιοκτήτες επαγγελματικών σκαφών να υποστείλουν την Ελληνική σημαία από τα πλοία τους και να υψώσουν σε αυτά ξένες σημαίες τις γνωστές σε όλους μας σημαίες ευκαιρίας. Κάτι τέτοιο πέραν των άμεσων συνεπειών για την Ελληνική οικονομία όπως είναι η μη υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ επί των εσόδων, η διατήρηση της επαγγελματικής άδειας χωρίς περιορισμού επ άπειρον άρα και η μη καταβολή ΦΠΑ επί της αξίας του σκάφους κτλ., θα έχει και πολλές έμμεσες συνέπειες όπως είναι η απόλυση πολλών ελλήνων ναυτικών κάτι που θα έχει τεράστιο αντίκτυπο και στην κοινωνία και στα έσοδα του κράτους ( ασφαλιστικές εισφορές, φόρος εισοδήματος κτλ). Ακόμα με την ανεξέλεγκτη πλεύση σκαφών με σημαίες τρίτων χωρών στα ύδατα μας θα οξυνθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα προβλήματα του λαθρεμπορίου και της λαθρομετανάστευσης κάτι που θα οδηγήσει στην κατασπατάληση πολλών ακόμα χρημάτων του ελληνικού κράτους για την αντιμετώπιση αυτών. Στον κλάδο τώρα και στους ανθρώπους του κάτι τέτοιο θα φέρει τεράστια προβλήματα καθώς όπως είναι προφανές αυτό θα είναι και το τέλος ενός από τους πιο παραγωγικούς τομείς της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας και άρα και της ελληνικής οικονομίας όπως είναι το Yachting. Συγκεκριμένα με το παραπάνω άρθρο θα επιτραπεί σε πλοία σημαιών ελαχίστου κόστους όπως είναι η Τούρκικη να εκτελούν ναύλα στις Ελληνικές θάλασσες και νησιά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να το ανταγωνιστούν τα ελληνικά πλοία καθαρά λόγο κόστους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική καταστροφή πολλών οικογενειών που εξαρτώνται από το χώρο άμεσα όπως είναι αυτές των πλοιοκτητών ή των ναυτικών ή έμμεσα όπως είναι αυτές των υπαλλήλων του ελληνικού νηογνώμονα . Τέλος αυτός ο νόμος θα ανοίξει το δρόμο για να γίνει το ίδιο και για μικρότερα σκάφη κάτι που πραγματικά θα ήταν ολέθριο για την οικονομία της χώρας μιας και πλέον τα ποσά τα οποία θα διακυβεύονται να χαθούν είτε αυτά είναι χρηματικά είτε αριθμός θέσεων εργασίας είναι πραγματικά τεράστια. Ένα δείγμα από τις παραπάνω συνέπειες μπορείτε να πάρετε αν επισπευτείτε την ακριτική Σύμη κάποια εβδομάδα του Αυγούστου όπου στο γραφικό λιμάνι της, κανείς θα συναντήσει ελάχιστα τουριστικά σκάφη με Ελληνική σημαία σε αντίθεση με τα πολυάριθμα με Τουρκική τα οποία εκμεταλλεύονται τον υπάρχον νόμο περί παραμονής τους για ένα 24ώρο στα Ελληνικά ύδατα «πουλώντας» ως προορισμό τα Ελληνικά νησιά σε πολύ χαμηλές τιμές. Κάτι το οποίο θα μπορούσε να αποφέρει κάποιο όφελος στα νησιά μας, αλλά ούτε αυτό συμβαίνει καθώς οι επιβάτες αυτών των σκαφών τρώνε και πίνουνε μέσα στα σκάφη και στο νησί κατεβαίνουν ελάχιστα μόνο για μια απλή βόλτα. Αν είναι αναγκαία η άρση της υπάρχουσας απαγόρευσης, η πρότασή μου είναι να ισχύσει για πλοία άνω των 50 μέτρων τουλάχιστον ή άνω των 35 επιβατών καθώς από εκείνο το σημείο και μετά δεν μιλάμε πια για σκάφη αναψυχής αλλά για κρουαζιερόπλοια. Και οπωσδήποτε να προβλεφτεί κάτι ώστε να αποφευχθεί η μελλοντική επέκταση του νόμου στα μικρότερα σκάφη. Ευχαριστώ, Δημήτρης Βασταρδής