• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Ζαχαροπούλου' | 6 Μαΐου 2016, 11:10

    1. Στο άρθρο 6 με τίτλο «Ρυθμιστικές Αρμοδιότητες» εκ νέου συγχέονται οι ρυθμιστικές αρμοδιότητες της ΡΑΛ, όπως οριοθετούνται στην παρ.1 (α) με τα δικαιώματα που ασκεί για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλομένου στις Συμβάσεις Παραχώρησης, όπως αναφέρεται στην παρ.2 (ε). 2. Στην παρ 2 περ. δ) ως αρμοδιότητα της ΡΑΛ ορίζεται η μεθοδολογία καθορισμού των τελών λιμενικών υπηρεσιών. Ωστόσο μόνο αρμόδιο για τον καθορισμό των λιμενικών τελών θα πρέπει να είναι το ΔΣ των Οργανισμών Λιμένων με μόνη υποχρέωση των σεβασμό των βασικών αρχών της ΣυνΕΚ περί διαφάνειας, υγιούς ανταγωνισμού και απαγόρευσης των διακρίσεων. 3. Στην παρ. 3 θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι οι αρμοδιότητες της ΡΑΛ όπως αναφέρονται στα άρθρα 5 και 6 σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσουν σε ανατροπή των συμφωνηθέντων και τροποποίηση των διατάξεων των Συμβάσεων Παραχώρησης. 4. Στην παρ. 5 η ΡΑΛ αποκτά, με την εν λόγω νομοθετική ρύθμιση, δικαστική εξουσία για την προσωρινή ρύθμιση κατάστασης, εξουσία η οποία απαντάται μόνο στην διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων που διατάσσονται από τα ελληνικά δικαστήρια ή σε περίπτωση εφαρμογής αστυνομικών διατάξεων. Είναι σαφές πως τέτοιου είδους εξουσίες - αρμοδιότητες που ανήκουν στην δικαστική εξουσία και υπερεξουσίες δεν δύνανται να απονέμονται σε μια διοικητική αρχή με την ψήφιση τυπικού νόμου, η οποία σε κάθε περίπτωση πάσχει λόγω σοβαρών ζητημάτων αντισυνταγματικότητας.