Άρθρο 13 Κανονισμοί περί Αστυνομικών Σκύλων

 

1. Το άρθρο 122 του ν. 3079/2002 «Κύρωση του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος» (Α’311), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 269 του ν. 4555/2018 (Α΄ 133), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«1. Το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. επιτρέπεται να εκπαιδεύει και να χρησιμοποιεί αστυνομικούς σκύλους για την ανίχνευση και ανεύρεση προϊόντων οσμής, όπως ναρκωτικά, εκρηκτικά, καπνικά, τραπεζογραμμάτια και άλλα προϊόντα, καθώς και την αναζήτηση εξαφανισθέντων ατόμων, τη φύλαξη προσώπων και πραγμάτων, τη φύλαξη και συνοδεία κρατουμένων προς αποτροπή απόδρασης.
2. Με Κανονισμούς που εκδίδονται από τον Αρχηγό Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ και κυρώνονται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως απόρρητοι και δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζονται ανά κατηγορία αστυνομικού σκύλου, θέματα που αφορούν στους εκπαιδευτές και τους συνοδούς χειριστές και ειδικότερα τη διαδικασία επιλογής, τα προσόντα, την εκπαίδευση, αξιολόγηση, πιστοποίηση και απομάκρυνσή τους, καθώς και την προμήθεια, αντικατάσταση, αναπαραγωγή, διαμονή, υγειονομική περίθαλψη, μεταφορά των αστυνομικών σκύλων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Ειδικά για τους αστυνομικούς σκύλους για την ανίχνευση εκρηκτικών υλών, τα θέματα του προηγούμενου εδαφίου ρυθμίζονται με τον Κανονισμό ο οποίος εκδίδεται σύμφωνα με την περίπτωση β) της παραγράφου 3 του άρθρου 126 του νόμου 3079/2002, όπως ισχύει, για την οργάνωση και λειτουργία των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
3. Για τα έξοδα συντήρησης – διατροφής των αστυνομικών σκύλων Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ χορηγείται πάγιο κατ’ αποκοπή χορήγημα το ύψος του οποίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.».

2. Η παράγραφος 8 του άρθρου 15 του νόμου 4404/2016 (Α’ 126) καταργείται.

  • 24 Φεβρουαρίου 2020, 01:23 | Αντωνιος

    οι ειδικοτητες των συνοδων καθως και εκπαιδευτων αστυνομικων σκυλων ανίχνευσης εκρηκτικων υλων εχουν αποκτηθει απο σχολεια της ελληνικης αστυνομιας και γινεται αξιολογηση απο την Ελληνική Αστυνομία σε τακτα χρονικα διαστηματα οπως και οι πυροτεχνουργοί μας το ιδιο, σε αντιθεση με τους συνοδους σκυλων ναρκωτικων που εχουν εκπαιδευτει απο ιδιωτη και δεν τους αξιολογει κανεις! Προσπαθω να καταλαβω για ποια εναρμονηση γινεται λογος με την ελληνικη αστυνομια οταν οι ιδιοι συνοδοι ναρκωτικων δεν επιθυμουσαν ποτε να αξιολογηθουν απο την Ελληνική Αστυνομία!καλο ειναι να ειμαστε πιο προσεκτικοι σε αυτα που γραφονται και να μην ακουγονται παραφιλολογιες που σκοπο εχουν να θιξουν συναδελφους και να εξυπηρετησουν προσωπικα οφελη!Το νομοσχεδιο ρυθμιζει θεματα διδικαστικα και βοηθαει στο να αναβαθμιστει η ομαδα σκυλων ανιχνεύσης εκρηκτικων υλων του Λιμενικού Σώματος -Ελληνικης ακτοφυλακης

  • 23 Φεβρουαρίου 2020, 12:25 | Κωνσταντίνος Γ.

    Με το άρθρο αυτό τροποποιείται για μια ακόμη φορά η νομοθεσία για τους αστυνομικούς σκύλους. Αυτό σημαίνει, ότι δεν έχει εξετασθεί το θέμα των αστυνομικών σκύλων από πλευράς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ολοκληρωμένα.
    Γιατί δεν έχει συσταθεί μέχρι σήμερα ΜΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ αναφορικά με τους αστυνομικούς σκύλους; Όχι μόνο είναι αναγκαίο, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ.
    Γιατί η σωρεία Κανονισμών για το ίδιο ουσιαστικά αντικείμενο;
    Γιατί δεν επιλύεται και το θέμα της αξιολόγησης συνοδών και σκύλων και κατά συνέπεια του συγκεκριμένου ΠΟΔΙΝ;
    Είναι ικανοποιητικά τα αποτελέσματα και ο τρόπος αξιολόγησης μέχρι σήμερα και δεν απαιτείται καμία διόρθωση;
    Πόσοι Κ.9 μεταφέρθηκαν σε άλλες Υπηρεσίες εφόσον σε μία περιοχή δεν «αποδίδει» η παρουσία τους σε αποτελέσματα κατά της μάστιγας των ναρκωτικών;
    Πόσοι αποχαρακτηρίστηκαν για ελλιπή δραστηριότητα ή για την μη συνεχή εκπαίδευση και διατήρηση της ικανότητας των σκύλων τους;
    Στα ερωτήματα αυτά δεν απαντά το άρθρο ούτε οι ισχύοντες κανονισμοί ή Υ.Α.
    Δεν είναι όμως καινούργια τα θέματα που αναφέρονται παραπάνω. Όλοι τα γνωρίζουν. Λύσεις δεν προτείνονται απλά με αποτέλεσμα να διαιωνίζεται ο ακατανόητος ανταγωνισμός μεταξύ των Υπηρεσιών.
    Να αποσυρθεί το άρθρο και να διερευνήσει ο κ. Υπουργός την δυνατότητα:
    ΜΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΕΝΑΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ, ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΥΝΟΔΩΝ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΑ ΣΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΚΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
    Να μην επαφίεται η λειτουργία των Κ.9 μόνο στο φιλότιμο κάποιων που τιμούν με το παραπάνω το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, ενώ κάποιοι άλλοι, απλώς επωφελούνται μόνο.
    Ευχαριστώ.

  • 23 Φεβρουαρίου 2020, 10:19 | Ηρακλης

    ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

    Κύριε Υπουργέ

    ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΓΙΑ 15 ΑΤΟΜΑ

    Καταρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που μου δίνεται την δυνατότητα να εκφράσω την άποψη μου.

    Διαβάζοντας τα σχόλια αναρωτιέμαι αν κατάλαβαν κάποιοι για τι μιλάμε. Τι είναι το συγκεκριμένο άρθρο;: Είναι εξουσιοδοτική διάταξη ώστε να δώσει το δικαίωμα στον αρχηγό ΛΣ-ΕΛΑΚΤ να εκδώσει κανονισμό για τους αστυνομικούς σκύλους του Λιμενικού Σώματος. Γιατί δεν το έκανε μέχρι τώρα;: Διότι η προηγούμενη του 2011 αλλά και του 2018 που αντικατέστησε αυτή του 2011, δεν τον αφήνει να το κάνει πρέπει να κάνει Υπηρεσία Σκύλων με ισχύ ΠΔ.

    Τι ισχύει μέχρι τώρα;

    Κ9 Ναρκωτικοί: Εσωτερική οργάνωση και λειτουργιά της Υπηρεσίας Εκπαιδευτών και Συνόδων-Χειριστών Αστυνομικών Σκύλων Ανίχνευσης Ναρκωτικών ΦΕΚ 1730β/2006 ΥΑ. Γιατί δεν έχει γίνει καμία αλλαγή από 2006; Διότι από το 2011 υπάρχει εξουσιοδοτική διάταξη που λέει ότι πρέπει να γίνει Υπηρεσία Σκύλων. Όπως είναι στην Ελληνική Αστυνομία. Θα μπορούσαν να το αλλάξουν λοιπόν; Ναι αλλά το φρενάρουν οι Κ9 Εκρηκτικοί Γιατί; Δεν θέλουν να γίνει Κανονισμός για Υπηρεσία Αστυνομικών σκύλων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.

    Κ9 Εκρηκτικοί : απόρρητος κανονισμός (έχει γίνει καμία αλλαγή; δεν ξέρουμε είναι απόρρητος)

    Πάμε όμως να δούμε τι έχει γίνει με το υπάρχων. Το υπάρχων νομικό πλαίσιο αναφέρει ότι πρέπει να γίνει Κανονισμός για Υπηρεσία αστυνομικών σκύλων με ισχύ ΠΔ. Τι έχει συμβεί και δεν έγινε Κανονισμός για Υπηρεσία Αστυνομικών Σκύλων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ; Έχει γίνει πρόταση Κανονισμού για Υπηρεσία Αστυνομικών Σκύλων; Που είναι; Γιατί δεν προχώρησε; Πιθανώς κάποιους ενόχλησε. Γιατί ενοχλήθηκαν; Ποια συμφέροντα υπήρχαν;

    Και ήρθε η ώρα να δούμε και αυτό που προτείνετε ως αλλαγή
    Στο άρθρο 2

    α) Αναφέρετε στο ποιος θα εκδίδει τους κανονισμούς (ο Αρχηγός) και ποιος θα τους υπογράφει-εγκρίνει (ο Υπουργός) θα έχουν ισχύ ΥΑ.

    β) ο κανονισμός θα βγαίνει με την διαδικασία του απορρήτου. Τι σημαίνει πραγματικά αυτό; Σημαίνει ότι ΔΕΝ γίνεται διαβούλευση, ΔΕΝ βγαίνει σε ΦΕΚ (λόγο απορρήτου), για αυτό αποφασίζει ο αρχηγός και τέλος. Οι ενδιαφερόμενοι ή θα κινούν οι ίδιοι τα νήματα προς το δικό τους συμφέρον ή θα γίνονται βορά στις όρεξης του εκάστοτε αρχηγού γιατί δεν έκαναν το χατίρι του αρχηγού πληρώνοντας τα σπασμένα από αυτό το άρθρο. Αντιλαμβανόμαστε η έννοια της διαφάνειας δεν υπάρχει πουθενά. Δεν κρίνεσαι πλέον από τους ειδικούς που είναι οι εκπαιδευτές των εκρηκτικών και ναρκωτικών η οποίοι κρινόντουσαν από το έργο τους, αλλά από τον εκάστοτε αρχηγό. Αρκεί λοιπόν να ξέρεις κάποιον που ξέρει κάποιον που ξέρει τον αρχηγό και η δουλεία σου έγινε. Μπορείς πολύ εύκολα να γίνεις συνοδός ή και εκπαιδευτής αρκεί να είσαι δικό μας παιδί. Υπάρχει λόγος το να είναι απόρρητος; ΟΧΙ. Γιατί; Διότι ένας κανονισμός ΔΕΝ αναφέρει προσωπικά στοιχειά, ΔΕΝ αναφέρει πως εκπαιδεύονται οι Αστυνομικοί σκύλοι. ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΜΟΝΟ πως λειτούργει η Υπηρεσία αστυνομικών σκύλων.

    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ ΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΛΟΓΙΚΗ;

    γ) καινούργιες ειδικότητες: Από ποιους θα εκπαιδεύονται; Που θα εκπαιδεύονται; Σε ποιες Υπηρεσίες θα υπηρετούν; Πόσο αυξάνεται το κόστος; θα μπορούσε να το αντέξει το λιμενικό σώμα; Θα μπορούσαν να έχουν η κάθε μια υπηρεσία δικό της κέντρο εκπαίδευσης; ΟΧΙ γιατί; Τεράστιο κόστος.

    δ) Η Κ9 εκρηκτικοί ανήκουν στα ΚΕΑ. Τι σημαίνει αυτό; Πρέπει να πληροίς όλες τις προϋποθέσεις, να είσαι από ειδικές δυνάμεις, να περνάς τα αθλητικά τεστ. Τι θα συμβεί αν κοπείς στα αθλητικά τεστ; Κόβεσαι και από τους Υπηρεσιακούς Σκύλους. Ποιους αποκλείει; Αποκλείονται όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις να είναι ΚΕΑ. Πόσοι είναι αυτοί; Περίπου 6000 άτομα. Επίσης έχει κάτι που μπορεί να θεωρηθεί και αντισυνταγματικό ο αποκλεισμός τελείως των γυναικών από την συγκεκριμένη ειδικότητα. Θα μπορούσαν να πάρουν μέρος; Μα φυσικά σε όλη τη δυτική κοινωνία δεν υπάρχουν αποκλεισμοί. Ούτε στην ελληνική αστυνομία υπάρχει αποκλεισμός. Στο λιμενικό όμως υπάρχει.

    Γιατί γίνεται αυτή η αλλαγή ; Προς αυτό έχουν πιέσει η Κ9 Εκρηκτικοί ΓΙΑΤΙ; Με ένα Κανονισμό Υπηρεσίας σκύλων για όλες τις ειδικότητες μπορεί προτερήματα που μέχρι τώρα είχαν να τα έχαναν καθώς υπάρχει μηνιαίο επίδομα για τους εκρηκτικούς που πλησιάζει το μισό μισθό, πέρα από το ότι πάρουν ως επίδομα για το σκύλο. Επίσης ποιος θα ήταν Επικεφαλής σε ένα τέτοιο σχέδιο που θα έπρεπε να ενώσει τις υπηρεσίες;. Η αξιολόγηση είναι κάτι που φοβούνται και στο λιμενικό.

    Πως σκέπτεται όμως η Ευρώπη η οποία ανήκουμε;: Στην Ευρώπη υπάρχουν δυο κατηγορίες υπηρεσιακών σκύλων, Προϊόντων οσμής ( ναρκωτικών, εκρηκτικών, καπνικών, έρευνας διάσωσης κλπ), και γενικής χρήσης (σκύλοι φρουροί κλπ). Για την ελληνική αστυνομία υπάρχει ένας Κανονισμός με ισχύ ΠΔ που τους καλύπτει όλους. Στο λιμενικό σώμα επειδή υπάρχουν συμφέροντα όπως προαναφέραμε προσπαθούν με πατέντες να φτιάξουν κάτι ώστε να είναι τα δικά μας παιδιά ευχαριστημένα. Η λογικές τύπου εμείς το μαγαζί αυτό το έχουμε από 1992 και είναι δικό μας, είναι λάθος. Το λιμενικό δεν είναι μαγαζί κανενός ανήκει στο κράτος.

    Τι κακό προκαλεί;
    Και για τις δυο ομάδες εκρηκτικών και ναρκωτικών επιφέρει θέματα αλλά και για τις καινούργιες ομάδες που θα δημιουργηθούν.

    Α) Δεν έχουν κοινό πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο θα συναποφασίσουν οι εκπαιδευτές των δυο υπηρεσιών. Αυτό επιφέρει μεγαλύτερο κόστος για εκπαίδευση.
    Β) Η αλλαγές σε οποιονδήποτε κανονισμό μπορεί να είναι σε μια νύχτα για εξυπηρέτηση συμφερόντων. Οπότε αν κάποιος επιχαίρει για αυτή την διάταξη ας το σκεφτεί καλά. Οι αρχηγοί και οι υπουργοί αλλάζουν.
    Γ) Δημιουργεί υπηρεσίες διαφορετικών ταχυτήτων.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    Α) Το άρθρο να μην περάσει και να γίνει Κανονισμός Υπηρεσίας σκύλων με ισχύ ΠΔ

    Ή

    Β) Να γίνει κανονισμός με ισχύ ΠΔ για τις άλλες ειδικότητες εκτός από την ειδικότητα των εκρηκτικών. Όπου θα έχουν ΥΑ έτσι δεν θα μπορεί κανείς να τους πάρει το επίδομα. Σε καμία περίπτωση δεν θα έχουν αποκλεισμό στελεχών Λιμενικού Σώματος όπως υπάρχει τώρα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο κανονισμός να είναι απόρρητος.

    Εν κατακλείδι θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που μου δίνεται την δυνατότητα να εκφράσω την άποψη μου.

    ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΟΤΙ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΝΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΡΗΤΟΣ ΔΕΝ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΞΑΝΑΠΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ.

    Με εκτίμηση

  • 20 Φεβρουαρίου 2020, 22:02 | Αγγελίνα

    Αγαπητοί κύριοι και κυρίες,

    Η διαδικασία της δημόσια διαβούλευσης έχει ως σκοπό το σχολιασμό επί των άρθρων χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη επιχερηματολογία και σίγουρα δεν είναι χώρος για να σχολιάζουμε (λασπολογούμε) συναδέλφους, να εκφράζουμε τον οικογενειακό μας πόνο και να συγκρίνουμε Υπηρεσίες. Θα ήταν συνετό να σεβαστούμε τη διαδικασία σεβόμενοι και τις απόψεις που δεν μας εκφράζουν ως πολίτες μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Τέλος και σχολιάζοντας επί του θέματος συμφωνώ με την άποψη ότι όταν ένας κανονισμός όταν είναι απόρρητος στο βαθμό που δεν υπησέρχεται σε Υπηρεσιακά κομμάτια δεν εξυπηρετεί τη διαφάνεια.

  • 20 Φεβρουαρίου 2020, 10:49 | Αγγελική Γιαννουλακου

    Να πω στην (κυρία) που επιθυμεί και την ΑΜΕΣΗ κιόλας κατάργηση των Κ9 ανίχνευσης εκρηκτικων υλών ότι αυτοί οι άνθρωποι και αυτά τα σκυλιά κάθε μέρα διακυνδινευουν την ζωή τους…να της πω ως σύζυγος ενός τέτοιου συνοδου και μάνα με δύο παιδιά ότι κάθε φορά που καλούν τον άντρα μου σε μια απειλή για βόμβα τρέμει η ψυχή μου μέχρι να με καλέσει στο τηλέφωνο και να πει ότι όλα είναι καλά .. Να της πω ότι τα Υπηρεσιακά οχήματα τα συντηρούμε εμείς από τους μισθούς μας… και οτι αυτοί οι άνθρωποι αξίζουν τόσα και άλλα τόσα!!!και επειδή δεν είναι σωστά ενημερωμένη για το τι προσφέρουν… ας κατέβει μια βόλτα στο κλιμάκιο να την ενημερώσουν για το τι έργο επιτελούν καθημερινά κόλα αυτά τα χρόνια…

  • 19 Φεβρουαρίου 2020, 17:30 | Καλτσακ

    Αμφότερες και οι δυο ομαδες Κ9 (Εκρηκτικων-Ναρκωτικων)του Λιμενικου Σωματος ειναι αξιεπαινες…καμοια αντιστοιχη Ευρωπαικη Ομαδα Κ9 δεν ειναι τοσο καινοτομα και ανωτερη σε εκπαιδευση οσο και επιτυχιες.
    Ας δημιουργηθει ενα Γραφειο Κ9 που να υπαχθουν ολοι οι Κ9 ..

  • 18 Φεβρουαρίου 2020, 23:23 | Αντωνιος

    Το Λιμενικο σωμα ελληνικη Ακτοφυλακη χρησιμοποιει αστυνομικους σκυλους ανιχνευσης εκρηκτικων υλων απο το 1992,ξεκινησε απο το εκπαιδευμενο προσωπικο των κλιμακιων ειδικων αποστολων που ειναι κατοχοι πτυχιων ελληνικης αστυνομιας Κ-9 και οχι απο ιδιωτη (πατεντα)που μαζι με την ειδικοτητα των πυροτεχνουργων λογω της φυσεως της αποστολης τους εχουν αντιμετωπισει περιστατικα τρομοκρατιας (17 νοεμβρη βομβιστικες απειλες κ.α.)προσωπικες αποψεις που εχουν στοχο να φωτογραφισουν συγκεκριμενα προσωπα ωστε να εχουν οφελος ριχνοντας λασπη σε μια υπηρεσία που ξεκινησε να χρησιμοποιει σκυλους ανιχνευσης εκρηκτικων καθως και τον πρωτο σκυλο ανιχνευσης ναρκωτικων για το Λιμενικο σωμα ειναι απαραδεκτες!!!Με το νομοσχεδιο γινεται επιτελους ρυθμιση σε θεματα και αναβαθμιζεται σοβαρα το εργο των αστυνομικων σκυλων ανιχνευσης εκρηκτικων υλων

  • 18 Φεβρουαρίου 2020, 11:03 | ΠΕΤΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΓΑΜΒΡΟΣ

    Αξιότιμοι Κύριοι /Κυρίες,

    1. Η παράγραφος ένα (1), του υπό δημοσίας διαβούλευσης Άρθρου, δεν διαφέρει από το ισχύον Άρθρο Νόμου το οποίο έχει αποτελέσει αναβάθμιση στις ειδικότητες των αστυνομικών σκύλων που χρησιμοποιεί το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

    2. Η παράγραφος δύο (2) σε αρκετά σημεία, κατά την άποψη μου, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ’ ότι θα λύσει. Αναφορικά, εστιάζω στην δημιουργία διαφορετικών κανονισμών που αφορούν ουσιαστικά την ίδια Υπηρεσία και κατ’ επέκταση τους σκύλους ανίχνευσης προϊόντων οσμής (μέχρι τώρα ναρκωτικά και εκρηκτικά αλλά και μελλοντικών εξειδικεύσεων). Από την στιγμή που όλες οι Ομάδες Κ-9 επιχειρούν στα ίδια περιβάλλοντα δύναται να ακολουθήσουν το ίδιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με διαφοροποίηση μόνο κατά την διάρκεια της αποτύπωσης των οσμών, σύμφωνα με Διεθνείς και Ευρωπαϊκές προσεγγίσεις εκπαίδευσης αστυνομικών σκύλων.

    Η έκδοση πολλών κανονισμών θα οδηγήσει σε δημιουργία πολλών Υπηρεσιών διαφορετικών ταχυτήτων που ουσιαστικά αφορούν το ίδιο αντικείμενο εξειδίκευσης. Θα έχει ως αποτέλεσμα την ανομοιογένεια στους βασικούς κορμούς των κανονισμών πχ. στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στην αξιολόγηση, στην επιλογή και τα προσόντα των χειριστών και εκπαιδευτών κ.α. Επιπρόσθετα με την λογική αυτή θα πρέπει να δημιουργείται ξεχωριστός κανονισμός για κάθε ειδικότητα ανίχνευσης αστυνομικού σκύλου.
    Σχετικά με την μη δημοσιοποίηση των κανονισμών και την μη αποτύπωση τους σε Π.Δ. διαφωνώ για ευνόητους λόγους με την προϋπόθεση ότι δεν θα δημοσιοποιηθεί οτιδήποτε αφορά το εκπαιδευτικό και το επιχειρησιακό σκέλος των αστυνομικών σκύλων.

    Θα μπορούσε κάλλιστα να δημιουργηθεί ένας κοινός κορμός κανονισμού με την μορφή Π.Δ. (για λόγους π.χ. διαφάνειας) που θα αφορά μια Υπηρεσία όπου θα περιλαμβάνει τα περισσότερα στοιχεία (π.χ. επιλογή συνοδών, προϋποθέσεις εκπαίδευσης, αντικειμενικής αξιολόγησης και πιστοποίησης κ.α.) καθώς και την πρόβλεψη έκδοσης εκπαιδευτικών και επιχειρησιακών παραρτημάτων. Τα εν λόγω παραρτήματα θα μπορούσαν να εκδίδονται από την στρατιωτική Ηγεσία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία θα είναι απόρρητα. Το αποτέλεσμα της έκδοσης εκπαιδευτικών και των επιχειρησιακών παραρτημάτων θα είναι η γρήγορη προσαρμογή σε νέα δεδομένα.

    3. Η παράγραφος 3 είναι απαραίτητη στο εν λόγω άρθρο. Θα πρότεινα τη προσθήκη λοιπών διατάξεων που αφορούν και άλλα θέματα συνοδών και αστυνομικών σκύλων πχ επιδόματα που λαμβάνουν οι συνοδοί – χειριστές όλων των ειδικοτήτων.
    Σκοπός της προτεινόμενης προσθήκης είναι για την αποφυγή δημιουργίας «δαιδαλώδους» νομοθεσίας. Επιπρόσθετα αποσκοπεί στην αποφυγή τυχών μελλοντικών εκ παραδρομής λαθών, όπως έχει συμβεί κατά το παρελθόν και κόστισε την μη καταβολή των επιδομάτων των αστυνομικών σκύλων για περίπου δύο χρόνια.

    4. Παραμένοντας κομμάτι της λύσης της συγκεκριμένης εξειδίκευσης και όχι του προβλήματος με σεβασμό στην ευκαιρία που μου δίνεται στην παρούσα διαβούλευση καθώς και με εκτίμηση στους συναδέλφους που υπηρετούμε τις ίδιες αξίες προτείνω την μη τροποποίηση της παρ. 1 του Άρθρου 269 του ν. 4555/2018 «Ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (ΦΕΚ 133Α – 19/07/2018) το οποίο αντικατέστησε το άρθρο 122 του ν. 3079/2002 (Α΄311), ως αυτό προτείνεται στην παρούσα διαβούλευση.

    Επιπλέον προτείνω για την λήψη των αποφάσεων σας, στην τροποποίηση και τον εκσυγχρονισμό του Άρθρου 269 του ν. 4555/2018 να ληφθούν υπ’ όψιν:

    i) Η παρ. 4 του Άρθρου 2 του Ν. 3879/2010 (ΦΕΚ 163Α/21-09-2010) «Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις» (αφορά την εκπαίδευση που παρέχεται σε οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο και μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε Εθνικό επίπεδο) σχετικά με την εκπαίδευση και πιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, των ικανοτήτων καθώς και την επάρκεια των εκπαιδευτών και χειριστών αστυνομικών σκύλων.
    Η συμπερίληψη της Εθνικής νομοθεσίας θα αποτελέσει στη διασφάλιση της ποιότητας εκπαίδευσης στην βάση αρχών ποιότητας και μετρήσιμων δεικτών και την αντικειμενική αξιολόγηση.

    ii) Η Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων, τα αναγνωρισμένα Διεθνή (Ηνωμένων Εθνών) ή Ευρωπαϊκά πρότυπα εκπαίδευσης, αξιολόγησης και πιστοποίησης αστυνομικών σκύλων καθώς και της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
    Η εφαρμογή των προαναφερομένων θα αποτελέσει αφενός αναγνώριση της Υπηρεσίας μας σε διεθνές επίπεδο και αφετέρου στην αποφυγή μελλοντικών νομικών παρεπομένων σε περίπτωση που πάει κάτι «στραβά».

    Όλα τα ανωτέρω θα αποτελέσουν έναυσμα για την ανάπτυξη σχετικής νομοθεσίας αναφορικά με τα επαγγελτικά δικαιώματα των ιδιωτών εκπαιδευτών σκύλων με σκοπό να αποφευχθούν τυχόν μελλοντικά θανατηφόρα περιστατικά, όπως έχουν σημειωθεί κατά το παρελθόν.

    iii) Tο Π.Δ. 500 (ΦΕΚ 214Α – 03/10/1989) όπως τροποποιήθηκε από το ΦΕΚ 13Α 09-02-2011 και ισχύει, που αφορά την «Οργάνωση και λειτουργία της Υπηρεσίας εκπαιδευτών και συνοδών σκύλων και ρύθμιση θεμάτων που αφορούν τους αστυνομικούς σκύλους, τους συνοδούς – χειριστές και τους εκπαιδευτές τους». Ο εν λόγω κανονισμός αφορά την αντίστοιχη Υπηρεσία της ΕΛ.ΑΣ. και έχει ισχύ Π.Δ.
    Συγκριτικά, στο υπό διαβούλευση Άρθρο οι κανονισμοί θα εκδίδονται από τον Αρχηγό Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. και θα κυρώνονται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι οποίοι θα χαρακτηρίζονται ως απόρρητοι και ως συνέπεια δεν θα δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    Ειδικότερα, στο Άρθρο 3 του Π.Δ. 500 η επιλογή των χειριστών αστυνομικών σκύλων ανίχνευσης εκρηκτικών υλών της ΕΛ.ΑΣ. πραγματοποιείται από όλο το προσωπικό της, τηρούμενων της διάταξης της προϋπηρεσίας και όχι μόνο από το προσωπικό που υπηρετεί στις ειδικές της μονάδες.
    Έως τώρα στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. η επιλογή αντίστοιχων συνοδών – χειριστών πραγματοποιείται μόνο από τα Κ.Ε.Α. Αξίζει να μνημονευθεί ότι κατά το παρελθόν έχουν αποχαρακτηριστεί συνοδοί – χειριστές αστυνομικών σκύλων του Κ.Ε.Α λόγω μη επιτυχής τους αξιολόγησης στις αθλητικές δοκιμασίες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αφενός την μείωση του αριθμού Ομάδων Κ-9 ανίχνευσης εκρηκτικών υλών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και αφετέρου της απώλειας της εμπειρίας των συνοδών – χειριστών.
    Επιπρόσθετα προτείνω την επιλογή συνοδών – χειριστών ανίχνευσης εκρηκτικών υλών από τους ήδη υπάρχοντες συνοδούς – χειριστές ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών ή άλλων ειδικοτήτων που αφορούν το αντικείμενο της ανίχνευσης, όπου αυτό είναι εφικτό από άποψη επιχειρησιακού σχεδιασμού. Σε περίπτωση όπου δεν είναι εφικτό η επιλογή να γίνεται από όλο το προσωπικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σύμφωνα με προκαθορισμένα κριτήρια, όπως ισχύει για τους αντίστοιχους συνόδους της ΕΛ.ΑΣ.
    Η πρόταση αυτή αποσκοπεί στη δημιουργία κινήτρων στους συνοδούς – χειριστές ανίχνευσης προϊόντων οσμής, εκμεταλλευόμενη την επιχειρησιακή τους εμπειρία. Τα κίνητρα αυτά είναι αφενός χρηματικά λόγω ύπαρξης του σχετικού επιδόματος, για τους συνοδούς – χειριστές ανίχνευσης εκρηκτικών υλών, και αφετέρου η υπηρεσιακή αναγνώριση – εξέλιξη τους. Επιπρόσθετα, αυτό, στοχεύει επίσης στην αύξηση της αποδοτικότητας των συνοδών – χειριστών ανίχνευσης των λοιπών προϊόντων οσμής (π.χ. ναρκωτικά) καθώς και στην χρησιμοποίηση της εμπειρίας στην ανίχνευση που θα αποκομίσουν, από την προηγούμενη ειδικότητα, ως νέοι συνοδοί – χειριστές στην ανίχνευση εκρηκτικών υλών. Για την εφαρμογή της πρότασης θα πρέπει να εφαρμοστεί όλη η προαναφερόμενη στο κείμενο νομοθεσία που αφορά την αντικειμενική αξιολόγηση των συνοδών και εκπαιδευτών αστυνομικών σκύλων.

  • 14 Φεβρουαρίου 2020, 23:56 | Μαρια Λουκακη

    Ειστε απολυτα ευστοχος στο σχολιο σας Κε Παρασκευα… ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ η Κ9 των εκρηκτικων λαμβανουν διπλα εξαμηνα υπηρεσιακο οχημα και επιδοματα πυρετοχνουργου λαμβανουν δε μεγαλυτερο μισθο απο εναν Λιμεναρχη και παντα με αρνητικα αποτελεσματα ολα αυτα τα χρονια…Αραγε ποσο εχουν στοιχισει στο Ελληνικο Δημοσιο ολα αυτα τα χρονια; Αλλωστε υπαρχουν οι Κ9 εκρηκτικων της ΕΛΑΣ για να καλυψουν τυχον μια απειλη ..που ουδεποτε υπαρχει η θα υπαρξει…ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Κ9 ΕΚΡΗΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΥΡΟΤΕΧΝΟΥΡΓΩΝ …

  • 14 Φεβρουαρίου 2020, 16:22 | Παρασκευας Κ

    Αξιότιμε Κε Υπουργέ
    Τα τελευταία 20 χρόνια ,365 ημέρες τον χρονο ,η ομάδα Κ-9 ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών του Λιμενικού Σώματος με τους καταπληκτικούς σκυλους και τους υπέροχους χειριστες-συνοδούς κατάφεραν τεράστια πλήγματα ενάντια στα παγκόσμια οργανωμένα καρτέλ διακίνησης ναρκωτικών ουσιών …Η Ελληνική Πολιτεία έχει χρεος να ΤΙΜΗΣΕΙ τους ενέργεια και τους διατελεσαντες χειριστες- συνοδούς,(που είχαν διατελεσει τουλάχιστον το ελάχιστο 10 έτη ως συνοδος- χειριστής αστυνομικού σκυλου Κ-9),κάτι που δεν έχει πράξει εως Σήμερα, με την θεσμοθέτηση ως εμπρακτης επιβραβευσης τουλάχιστον 03 πλασματικών συντάξιμων ετών ως ένδειξη Τιμής καθώς δε, θα ειναι ενα ηθικό Κινήτρο για τους μελλοντικούς Συνοδούς να συνεχίσουν επάξια με ίδιο ζήλο και αυταπάρνηση το σπουδαιο αυτο έργο τους..

  • 14 Φεβρουαρίου 2020, 08:16 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.

    Παγκοσμια πρωτοτυπια … Ομαδα Κ9 ανιχνευσης ναρκωτικων με καταξιωμενο Λιμενικο εκπαιδευτη υπαγομενη στο ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ και ομαδα Κ9 ανιχνευσης εκρηκτικων υπαγομενη στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ…

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».