ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 74 Καταργούμενες διατάξεις

1. Από την έναρξη ισχύος του Μέρους Α΄ καταργούνται:
α. τα άρθρα 1 έως και 13, οι παρ. 4,7 έως και 10 του άρθρου 14 και το άρθρο 15 του ν. 4256/2014 (Α΄ 92),
β. η παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 2743/1999 (Α΄ 211).

2. Από την έναρξη ισχύος του Μέρους Β΄ καταργούνται:
α. τα άρθρα 1 έως και 39 του ν. 3182/2003 (Α΄ 220) πλην της παρ. 5 του άρθρου 6 που καταργείται από 1ης.1.2023,
β. το άρθρο 1 του ν. 3790/2009 (Α΄ 143).

  • (Α). Με το Σχέδιο Νόμου διατηρείται σε ισχύ (ως μη καταργούμενη) η παράγραφος 5 του άρθρου 14 ν. 4256/2014, που ρυθμίζει τα εξής:
    “5. Ο φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης αδειοδοτημένου τουριστικού λιμένα επιτρέπεται με απόφαση του, η οποία κοινοποιείται στην οικεία Λιμενική Αρχή, να απομακρύνει με κάθε πρόσφορο τρόπο εγκαταλελειμμένα πλοία αναψυχής και ναυάγια από τη χερσαία και τη θαλάσσια ζώνη του λιμένα και να τα μεταφέρει και εναποθέτει σε χερσαίο φυλασσόμενο χώρο. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου”.

    Η ΚΥΑ που προβλέπεται στην διατηρούμενη διάταξη του άρθρου 14 παρ 5 ν. 4256 εξακολουθεί να μην έχει εκδοθεί από το 2014. Η ΕΜΑΕ επισημαίνει ότι θα πρέπει να εκδοθεί άμεσα η πολυαναμενόμενη ΚΥΑ, που θα δώσει μια λύση στο παρατεινόμενο πρόβλημα των εγκαταλελειμμένων σκαφών στις μαρίνες.
    Πάγιο αίτημα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας αποτελεί η θέσπιση διάταξης που θα επιτρέπει στον Φορέα Διαχείρισης τη γρήγορη απομάκρυνση των ναυαγίων και εγκαταλελειμμένων σκαφών ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος ρύπανσης και να μην παρεμποδίζεται η εκμετάλλευση στη μαρίνα.
    Για το ίδιο θέμα η ΕΜΑΕ έχει προτείνει τη καθιέρωση αυστηρού προστίμου και κυρώσεων στους πλοιοκτήτες που εγκαταλείπουν σκάφη στις μαρίνες, όπως ισχύει σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη.

    (Β). Με το Σχέδιο Νόμου διατηρείται ομοίως σε ισχύ (ως μη καταργούμενη) η παράγραφος 5 του άρθρου 16 ν. 4256/2014, που ρυθμίζει τα εξής:
    “5. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 1665/1986 (Α` 194) αντικαθίσταται ως εξής: «… Επιτρέπεται η χρηματοδοτική μίσθωση ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται οι ειδικοί όροι που ρυθμίζουν τη χρηματοδοτική μίσθωση ως προς τα ιδιωτικά και επαγγελματικά πλοία αναψυχής”.

    Η ΚΥΑ που προβλέπεται στην διατηρούμενη διάταξη του άρθρου 16 παρ 5 ν. 4256 για την ρύθμιση της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) ως προς τα πλοία αναψυχής, εξακολουθεί να μην έχει εκδοθεί από το 2014. Το Υπουργείο θα πρέπει να μεριμνήσει για την άμεση δρομολόγηση έκδοσης της ΚΥΑ, με σκοπό τη διευκόλυνση χρηματοδότησης των σκαφών αναψυχής με ευνοϊκούς φορολογικούς όρους, όπως γίνεται σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Η ρύθμιση θα δώσει σημαντική ώθηση στη ζήτηση για σκάφη αναψυχής και συνεπώς στην προστιθέμενη αξία που συνεπάγεται η αγορά, κατασκευή και χρήση των σκαφών αναψυχής στη χώρα μας.