Άρθρο 5 Αναστολή άσκησης της δραστηριοποίησης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής

1.α.Ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, για το οποίο συντρέχει υποχρέωση συμπλήρωσης ελαχίστου αριθμού ημερών ναύλωσης,δύναται να αναστείλει την άσκηση δραστηριοποίησηςτου πλοίου, αποκλειστικά, για χρονικό διάστημα ίσο με δώδεκα (12) διαδοχικούς μήνες.
β. Ως ημερομηνία έναρξης για τον υπολογισμό της περιόδου αναστολής της περ. (α), λογίζεται η ημερομηνία υποβολής σχετικής δήλωσης του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστήστο αρμόδιοόργανο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία καταχωρίζει την αναστολή στοe – Μητρώο Πλοίων. Κατά την υποβολή της δήλωσης, ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστήςκαταθέτει, ως πρωτότυπα, το Έγγραφο Εθνικότητας και το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (Π.Γ.Ε.) ή το Πιστοποιητικό Ασφαλείας (Π.Α.) ή το Πιστοποιητικό Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.).
γ. Το χρονικό διάστημα για τη συμπλήρωση του ελάχιστου αριθμού ημερών ναύλωσης, αναστέλλεται, εξίσου, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναστολή της περ. (α). Αρχίζει να υπολογίζεται, εκ νέου, από την ημερομηνία παύσης της αναστολής και είναι ίσο με το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα, κατά τον χρόνο έναρξής της.
δ. Η αναστολή της περ. (α) αίρεται αυτοδίκαια, μετά από την παρέλευση των δώδεκα (12) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης έναρξής της.
2. Επιτρέπεταιη παύση της αναστολής οποτεδήποτε πριν τη συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος της περ. (α), κατόπιν υποβολής σχετικής δήλωσηςτου πλοιοκτήτη στο αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στις εξής περιπτώσεις:
α. μεταβολή της πλοιοκτησίας ή του εφοπλισμού ή
β.εκούσιαςπαύσης της επαγγελματικής δραστηριότητας.
Εφόσον δεν συντρέχουν οιλόγοι των περ. (α) και (β), η εκούσια αναστολή της περ. (γ) της παρ. 1 δεν τυγχάνει εφαρμογής και τεκμαίρεται ότι η επαγγελματική δραστηριοποίηση του πλοίου ουδέποτε είχε ανασταλεί.
3. Στην περίπτωση αυτοδίκαιης παύσης της αναστολής ή εκούσιας παύσης της, σύμφωνα με την περ. (δ) της παρ. 1ή τις περ. (α) ή (β) της παρ. 2, αντίστοιχα, χορηγείται, κατόπιν αίτησης του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, βεβαίωση περί της περιόδου αναστολής, από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
4. Η δυνατότητα της περ. (α) της παρ. 1 παρέχεται άπαξ, κατά το χρονικό διάστημα εντός του οποίου απαιτείται η συμπλήρωση του ελαχίστου αριθμού ημερών ναύλωσης.
5. Κατά την περίοδο αναστολής άσκησης της δραστηριοποίησης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής δεν επιτρέπονται η ιδιοχρησιμοποίησή του και κάθε άλλη κίνηση.

  • ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΙΤΕΣΑΠ
    Άρθρο 5 παρ. 1.α. τροποποιείται ως ακολούθως:
    1.α. .Ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, για το οποίο συντρέχει υποχρέωση συμπλήρωσης ελαχίστου αριθμού ημερών ναύλωσης, δύναται να αναστείλει την άσκηση δραστηριοποίησης του πλοίου, αποκλειστικά, για χρονικό διάστημα έως και δώδεκα (12) διαδοχικούς μήνες.
    Άρθρο 5 παρ. 1.δ. τροποποιείται ως ακολούθως:
    1.δ. Η αναστολή της περ. (α) αίρεται αυτοδίκαια, μετά από την παρέλευση δώδεκα (12) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης έναρξής της.

  • 21 Ιανουαρίου 2022, 15:01 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

    Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ότι τα σκάφη που αναχωρούν για να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό και πρέπει να υποβάλλουν αίτηση αναστολής χωρίς την κατάθεση εξαρχής όλων των ναυτιλιακών εγγράφων
    Θα πρέπει να διασαφηνιστεί πως θα γίνεται η ηλεκτρονική κατάθεση των ναυλοσυμφώνων που πραγματοποιούνται στο εξωτερικό καθώς και πως θα γίνεται η καταχώριση τους στην ΕΕΠΣΕΠΑ. Μέχρι πότε μπορούν να καταχωρηθούν, εάν υπάρχει περιορισμός χρόνου, δηλαδή αν ένα σκαφος επιστρέψει μετά από 2 χρόνια μπορούν να καταχωρηθούν όλα τα ναυλοσύμφωνα ή μόνο της τελευταίας χρονιάς; Κρίνεται σκόπιμο για διευκόλυνση της υπηρεσίας και του ιδιοκτήτη η καταχώρηση των ναυλοσυμφώνων στο e-μητρώο θα πρέπει να γίνεται αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο όπως και στην εγχώρια αγορά.
    Τι γίνεται στην περίπτωση που το πλοίο έχει υποστεί σημαντική βλάβη της οποίας η αποκατάσταση ξεπερνά τους δώδεκα μήνες;

  • 13 Ιανουαρίου 2022, 22:40 | Βασίλειος Μαζης

    Να προβλέψετε απλή, απλούστατη διαδικασία για μετακίνηση για επισκευές ή αποθήκευση ή για επίδειξη σε αγοραστή ή νηογνώμονα ή δοκιμή. Ακόμα και για τα αεροσκάφη υφίστανται τέτοιες διευκολύνσεις. Σωστικά μέσα να μην απαιτούνται πλήρη η ενημερωμένα αλλά να προβλέπονται με ευθύνη πλοιάρχου ανάλογα με τη φύση της μετακίνησης, με δανεισμό, ή να παρέχονται από συνοδό σκάφος.

  • 12 Ιανουαρίου 2022, 13:04 | Αγγέλα Ταβιανάτου

    Να αναστέλλεται η υποχρέωση καταβολής φόρου πλοίων και ε-τεπαϊ

  • 12 Ιανουαρίου 2022, 12:41 | ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΙΜΠΗΣ

    Τι γίνεται στην περίπτωση που το πλοίο έχει υποστεί σημαντική βλάβη της οποίας η αποκατάσταση ξεπερνά τους δώδεκα μήνες;

  • 12 Ιανουαρίου 2022, 11:34 | ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΙΜΠΗΣ

    Να ξεκαθαρισθεί πως θα γίνεται η ηλεκτρονική κατάθεση των ναυλοσυμφώνων που πραγματοποιούνται στο εξωτερικό καθώς και η καταχώριση τους στην ΕΕΠΣΕΠΑ. Μέχρι ποτε μπορούν να καταχωρηθούν, εάν υπάρχει περιοριμός χρόνου, δηλαδή αν ένα σκαφος επιστρέψει μετά από 2 χρόνια μπορούν να καταχωρηθούν όλα τα ναυλοσύμφωνα ή μόνο της τελευταίας χρονιάς;

  • 9 Ιανουαρίου 2022, 13:13 | ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΙΜΠΗΣ

    να μπορούν να υποβάλλουν αίτηση αναστολής και τα σκάφη που αναχωρούν για να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό χωρίς την κατάθεση των ναυτιλιακών εγγράφων.